Joi, 03.12.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Probabil că e ciudat să fii din exteriorul site-ului Automarket şi să vezi cum aceiaşi 2-3-4 oameni testează toate maşinile de pe piaţă, oferind verdicte şi opinii şi având curajul necesar pentru a clasifica modelele dintr-un anumit segment în funcţie de valoarea lor conform criteriilor pe care Automarket le consideră definitorii. Chiar dacă încercăm să ne menţinem sângele rece şi să apreciem obiectiv fiecare maşină care ne cade pe mână, există voci din partea cititorilor care ne aruncă dintr-o parte într-alta a lumii auto, acuzând-ne uneori de subiectivism.
Dar e normal. De altfel, testul în sine nu poate fi decât subiectiv. E format dintr-o sumă de opinii ale unui jurnalist în contextul întâlnirii cu o maşină pe care în multe cazuri nu a mai testat-o niciodată. Când te întâlneşti prima dată cu cineva, prima impresie pe care ţi-o faci este una subiectivă.
Încercăm să punem însă întotdeauna în balanţă oferta maşinii de test cu oferta concurenţilor din segment. Şi avem o vorbă în redacţie: cât timp suntem acuzaţi din toate părţile că ţinem partea unei mărci sau a alteia, pe rând, în funcţie de test, înseamnă că ne-am făcut treaba echilibrat. Ar fi nasol să fim acuzaţi că ţinem partea unei mărci şi atât.
Una peste alta, am decis să vă oferim din când în când acces direct la "microfonul" pe care îl avem la dispoziţie: secţiunea de test drive a site-ului. Veţi avea ocazia să participaţi la diferite concursuri neanunţate în care unul dintre voi va reuşi să testeze timp de câteva zile maşinile care ne ajung şi nouă pe mâini. Apoi, veţi avea frâu liber să vă spuneţi opinia despre respectiva maşină într-un articol cât se poate de independent.
Pentru că o publicaţie care le oferă asta cititorilor săi poate fi cu greu acuzată de partizanat.
Prima încercare de acest tip vine la bordul Mini-ului pe care Automarket îl are în test deja de vreo trei luni. Autorul este Tudor Şerban, un tip care mănâncă auto pe pâine şi care a lucrat în trecut ca jurnalist auto la publicaţii cu nume în industria auto. S-a distanţat de această zonă de ceva vreme, însă acceptă cu bucurie un test cu un Mini Cooper D albastru.
Cine n-ar face-o?De fapt, Tudor nici măcar nu este invitat, ci şi-a câştigat dreptul de a testa această maşină într-un concurs pe care l-am organizat ad-hoc pe pagina mea de Facebook cu prilejul meciului de fotbal pe care România l-a jucat cu Finlanda în preliminariile Euro 2016. Cei care ghiceau scorul final intrau la tragerea la sorţi pentru un weekend cu Mini-ul nostru. Au fost patru prieteni care au reuşit asta, iar la tragerea la sorţi care a fost realizată cu ajutorul Random.org am găsit şi câştigătorul. Să vedem ce zice Tudor despre Mini-ul Automarket.
Tudor Şerban: Kartmobilul Diesel
Cred că este pentru prima oară când mă bucur că nu mă pricep la fotbal. M-am priceput atât de puțin, încât am ghicit scorul meciului de fotbal dintre România și Finlanda, iar cei de la Automarket au promis că îmi dau Mini-ul lor pentru un weekend. S-au ținut de promisiune și iată-mă vineri, 13 noiembrie, preluând mașina peste week-end.
Am ignorat complet faptul că era vineri 13. Pentru mine, ca prin minune, era vineri 7 și toate mergeau din plin. Deja aveam programate mai multe întâlniri pe parcursul zilei așa că am profitat și m-am plimbat cu mașinuța lor la toate întâlnirile. Desigur, am găsit mult mai ușor loc de parcare cu mașina lor decât cu a mea, diferența de aproape un metru fiind un real avantaj pentru o mașină de oraș. M-am amuzat că are senzori de parcare și cameră de mers cu spatele pe o mașină de 3,8 m lungime. Dar e utilă mai ales atunci când parchezi în marșarier spre miliardele de stâlpișori plantați de primari.
Una peste alta, a fost util. Mai ales că am înregistrat un consum urban de doar 6 litri/100 km. Am încercat cele trei moduri de funcționare (Green, Normal și Sport) și cred că cel mai bine ar fi dacă, din start, mașina ar trece automat pe modul ecologic, unde este obținut și cel mai bun consum. Aşa, ea pornește pe modul Normal, care nu e rău, dar consumă ceva mai mult. Programul Sport este inutil în oraș, pentru că mașina devine prea nărăvașă. Mulți vor zâmbi gândindu-se că 116 CP nu pot duce la cine știe ce năzdrăvănii. Așa este. Dar cuplul de 270 Nm poate să facă asta, mai ales că e disponibil de la sub 2000 rotații pe minut și n-aveți idee cât de repede se ajunge acolo.
Deja devine enervant să tot sari de pe frână pe accelerație în trafic.Desigur, în weekend am ales să ies puțin din oraș și am pornit pe unul dintre drumurile mele favorite: DN1A, între Ploiești și Brașov, prin Cheia. Un traseu foarte virajat, excelent pentru cei care știu să aprecieze virajele și au pasiune pentru așa ceva. Cum sunt pe principiul că "fun is not a straight line", am forțat mașina pe viraje. Anvelopele Pirelli P Zero sunt aderente, iar temperaturile de peste 10 grade erau perfecte pentru pneurile de vară. Desigur, subvirează, dar comunică destul de bine cu cel de la volan comportamentul său. E clar că mașina este foarte fun pe viraje, mai ales cu ESP-ul decuplat.
Ce nu mi-a plăcut la mașină? În primul rând, zgomotul motorului. Deși în mașină era destul de bine acoperit, din afară se aude cam aiurea. Trei pistoane cred că sună bine doar la motociclete. Până acum n-am auzit mașină în trei cilindri să sune bine.
Doi: interiorul, deși confortabil pentru două persoane, nu este suficient de generos pentru patru. În plus, mai există și o despărțire dată de prelungirea consolei centrale până în banchetă, de parcă ar masca trecerea unui cardan pe-acolo. Dar mașina nu are așa ceva.
Trei: am admirat și utilizat cotera centrală făcută și pentru telefonul mobil dar… nu are încărcare pentru telefoanele cu micro-USB (adică mai toate telefoanele moderne în afară de cele Apple). Dacă acolo ar fi o cotieră goală cu o priză de încărcare pe USB ar fi minunat. Așa, e cam inutilă. Iar portbagajul clar este pentru două persoane într-un concediu scurt. Tot ce trece de o săptămână ar ridica probleme serioase.
Ca o concluzie, Mini Cooper D automat este excelent în oraș și pe drumuri virajate. Consumul, la modul real, este undeva pe la 6l/100 km ceea ce intră în zona decenței. Dar am o singură nelămurire: de ce să dai pe un Mini cât pe un Range Rover Evoque? Până la urmă, versiunea testată costă puțin peste 39.000 Euro.
Ştiri despre MINI
-
Constructorul britanic de automobile anunță că prototipul viitorului Mini John Cooper Works E (adică electrică) va debuta cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood. Premiera versiunii de serie este programată pentru toamna acestui an. (Joi, 04 Iulie)
-
Constructorul britanic de automobile tocmai a anunțat că noul Mini John Cooper Works va lua startul în cursa de 24 de ore de la Nurburging, înaintea debutului oficial. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (Luni, 29 Aprilie)
-
Mini a publicat o serie de imagini și informații despre nivelul de echipare de bază a noului Cooper E. Denumit Cooper E Classic, acesta oferă o autonomie de până la 305 kilometri. (Miercuri, 14 Februarie)
-
Mini închide un capitol important din istoria sa. Modelul Clubman iese din producție, la 55 de ani de la debut. (Luni, 05 Februarie)
1.Desigur, subvirează, dar comunică destul de bine cu cel de la volan comportamentul său.=> poți sa o compari cu o alta mașina pe care ai condus-o(eventual din clasa ei)?
2.E clar că mașina este foarte fun pe viraje, mai ales cu ESP-ul decuplat. Ce ai făcut este înafara legii, ESP este obligatoriu la noi in tara pe drumuri publice,numai pentru 4x4 in condiții de teren accidentat, ESP se decuplează
3. interiorul, deși confortabil pentru două persoane, nu este suficient de generos pentru patru!!! este chiar pentru 2 persoane, poți sa dai un exemplu din aceeași clasa unde pot încăpea 4 confortabil?
4.de ce să dai pe un Mini cât pe un Range Rover Evoque? Până la urmă, versiunea testată costă puțin peste 39.000 Euro. Daca nu-ti permiți Zonta, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Audi TT merge si un Mini
Ce legătura are Range Rover Evoque cu Mini?
1) Da, pot compara cu Renault Clio, Opel Corsa si Dacia Sandero (te rog nu rade, dar chiar sunt din aceeasi clasa). Asta ca sa raman in segmentul ei. Desigur, nu subvireaza precum ultima generatie Opel Vectra (cea de dinante de Insignia).
2. Constructorii sunt obligati sa echipeze masinile cu ESP. Dezactivarea acestuia nu este penalizata de lege.
3. Da, Renault Twingo prima generatie. La acel model, bancheta culisa astfel incat se obtinea mai mult loc la picioare. De asemenea, ai foarte mult loc in Honda Jazz.
4. Comparatia era data de pret. Oamenii nu-si cumpara intotdeauna masinile dupa clasa din care fac parte ci dupa pret sau aspect. Conform sondajelor de opinie, clasa din care face parte o masina este destul de jos in lista prioritatilor. Pe primul loc este aspectul, pe plan secund este pretul si asa mai departe.
Sper ca am lamurit intrebarile tale.
Este obligatoriu ca masinile noi vandute in UE sa aibe ESP. Dar asta nu inseamna ca daca vreau sa imi dezactivez ESP-ul cand merg pe Transfagarasan fac o ilegalitate. Care ar mai fi distractia cu ESP?