Vineri, 09.10.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Diminețile mele din ultima lună au avut un aer special. Doi ochi bulbucați mi-au clipit de fiecare dată din LED-uri atunci când am apăsat butonul de deschidere a ușilor. Mini-ul Automarket are un aer ștrengăresc, care se lipește de tine și care te binedispune întreaga zi.
Nu știu ce au pus englezii în mașina noastră, dar cu siguranță eu zâmbesc mai des. Rămânea de probat dacă acest spirit ludic avea să omoare și plictiseala specifică testelor de consum. teste de consum cu care ne-am îndeletnicit în ultimii ani, după cum o arată și tabelul de mai jos.
Anul testului de consum |
Mașina testată |
2008 | Volkswagen Polo BlueMotion |
2009 | Opel Insignia EcoFlex |
2010 | Toyota Prius |
2011 | BMW Seria 1 |
2013 | Ford Fiesta |
2013 | BMW 520d xDrive |
2014 | Mazda3 |
2014 | Renault Clio |
2014 | Porsche Cayenne |
2015 | Honda CR-V |
2015 | Opel Ampera |
2015 | Honda Civic |
2015 | Renault Kadjar |
Așa că mi-am propus un traseu clasic București-Sinaia-București pentru a vedea ce promite unitatea diesel cu numai trei cilindri, de concepție nouă, creată de BMW.
Test de consum pentru un motor ”tânăr”
Vă veți grăbi să spuneți că este prematur să testăm cifrele de consum ale unei mașini care abia a împlinit o lună de la naștere. De acord cu voi. Motiv pentru care vom încerca să vedem care sunt diferențele dintre un motor proaspăt scos din cuptor și unul care a sărit de primii lui 5000 de kilometri. Suntem cu toții de acord că există diferențe, însă noi am vrut să vedem cam cât de mari.
Dacă pentru primii 5000 de kilometri trebuie să mai așteptăm puțin, putem încerca prima parte a experimentului: cea în care Mini-ul Automarket abia a sărit de 1500 de kilometri și cea în care vremea de afară nu a devenit suficient de capricioasă pentru a folosi ștergătoarele sau climatizarea la putere maximă.
O toamnă blândă, pe care am început-o clasic, la aeroportul Otopeni, sub indicatorul către Ploiești. Am selectat modul de rulare Green și m-am așternut apoi la drum, apăsând o accelerație care devenise parcă inertă. E drept că am pus la încercare răbdarea unor șoferi cu accelerarea noastră progresivă și extrem de gentilă. Am început cu valori timide, extrem de optimiste, care nu săreau de 5.6 litri/100 de kilometri.
Departe de cifrele oficiale
Am continuat să scad ușor valoarea indicată de computerul de bord și câteva localități mai departe eram deja aproape de 4.5 litri/100 de kilometri.
O valoarea foarte bună, însă departe de cifrele oficiale. În cartea tehnică, Mini-ul nostru este extrem de cumpătat: doar 3.5 litri/100 de kilometri. Și asta în compania confortabilă a unei transmisii automate Steptronic, cu șase rapoarte.Un confort de care am fost oarecum privat în cadrul acestui test, fiind nevoit să judec eu alternarea treptelor de viteză. Destul de greu având în vedere că transmisia este capricioasă când vine vorba de știrbirea independenței. Adică dacă tu vrei a șasea în condiții de subturare, cutia spune ferm: NU. Chiar și cu acest moft am apreciat cutia automată, care beneficiază de un mâner al schimbătorului înalt: mă trimite de fiecare dată cu gândul la transmisia secvențială a mașinilor de raliu.
Lăsăm însă raliul și ne concentrăm asupra consumului instant, care greu scade sub 4 litri/100 de kilometri. Ceva cam mult, având în vedere că Mini ne promite în cartea tehnică un consum extraurban de 3.5 litri/100 de km. Nu eram aproape nici măcar de media de 3.7 litri/100 de km. Până la Ploiești, acolo unde eram, de obicei sub valorile indicate de oficiali, Mini-ul Automarket a înregistrat un consum de 4 litri/100 de kilometri. Dezarmant, având în vedere că ne aștepta urcarea.
Care sunt pietrele de moară?
Am șerpuit ușor, pe prima bandă, semnalizând din timp fiecare schimbare a direcției de mers. Au fost multe priviri curioase, atrase fie de culoarea mașinii, fie de faptul că mergeam mai încet decât restul celorlalți.
Drumul Golgotei, adică porțiunea dintre Ploiești și Breaza pune și mai multe pietre de moară de gâtul nostru, iar Mini Cooper D ajunge la 4.4 litri/100 de kilometri. Depășisem oficial și valoarea de consum urban. Concentrat asupra fiecărui gest, mai ceva ca la prima întâlnire, am uitat că mașina mea abia trecea de primii ei 1500 de kilomeri. Aici erau de fapt pietrele de moară.
Intrarea în Sinaia plusează cu un trafic ușor îngreunat. Mă opresc pentru o pauză de dezmorțire în fața indicatorului care anunță intrarea în oraș și consumul pe jumătatea din traseul nostru: 4.6 litri/100 de kilometri. Prea mult pentru a mai spera să atingem utopicul 3.5 litri/100 de km. Și totuși am jurat că nu mai ating pedala de accelerație până la ieșirea din Comarnic.
Zis și făcut.
Iar dieselul meu parcă a aflat ce e abstinența. A devenit atât de zgârcit încât, cu puțin înainte de Ploiești, eram la 4.1 litri/100 de kilometri. O premiză bună pentru a reveni măcar la acel 4 litri/100 de km de la dus.Autonomie de aproape 1000 de kilometri
Coborârea și-a spus cuvântul. Cu pedala de frână m-am întâlnit rar, doar înainte de sensurile giratorii de pe centura Găzarilor. Iar pedala de accelerație am refuzat să o ating la coborârea podurilor. Și apare monotonia. Ciprian, fotograful nostru, a adormit deja de plictiseală pe o cotieră prea mică pentru capul său.
Îmi alung gândurile negre cu câteva calcule și dau un upgrade moralului când aflu că după 170 de kilometri parcurși de la plinul de carburant, autonomia indicată este de 940 de kilometri. Veștile bune continuă să apară și pe ecranul sistemului multimedia: consumul a scăzut la 4 litri/100 de kilometri. Destul de bine pentru un motor la început de drum. Consumul instant pare că s-a stabilizat undeva la 3.4 litri/100 de kilometri, deci potențial există.
Final de film, pe muchie de cuțit
Dincolo de intrarea în Otopeni, făceam deja planuri pentru ultima fotografie. Aș fi vrut să ne apropiem iar de unul dintre indicatoarele aeroportului, însă am renunțat și fix atunci când ne strecuram pe sub podul aeroportului trăiesc un scenariu de film cu happy-end. Acel scenariu în care apocalipsa este fentată de o mână de curajoși sau acela în care eroul principal dezamorsează bomba care ar fi ras New York-ul.
Cu exagerările de rigoare, bineînțeles. Însă chiar așa s-a simțit. Pe ultimii metri, consumul nostru a scăzut la 3.9 litri/100 de km. Am intrat pe prima stradă la dreapta, am imortalizat consumul și, odată cu el, iarăși ca în filmele americane de război, avionul militar care ateriza pe Otopeni.
Revenim cu un test de consum după ce Mini-ul Automarket trece de 5000 de kilometri.
Ştiri despre MINI
-
Constructorul britanic de automobile anunță că prototipul viitorului Mini John Cooper Works E (adică electrică) va debuta cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood. Premiera versiunii de serie este programată pentru toamna acestui an. (Joi, 04 Iulie)
-
Constructorul britanic de automobile tocmai a anunțat că noul Mini John Cooper Works va lua startul în cursa de 24 de ore de la Nurburging, înaintea debutului oficial. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (Luni, 29 Aprilie)
-
Mini a publicat o serie de imagini și informații despre nivelul de echipare de bază a noului Cooper E. Denumit Cooper E Classic, acesta oferă o autonomie de până la 305 kilometri. (Miercuri, 14 Februarie)
-
Mini închide un capitol important din istoria sa. Modelul Clubman iese din producție, la 55 de ani de la debut. (Luni, 05 Februarie)
Concluzie: 1litru peste cifrele producatorului !
Inteleg ca e greu de gasit in ziua de azi niste haine nelamoda (normale) dar nu inteleg exibitionismul in cazul de fata.
Este total nenecesar si chiar nerecomandat dat fiind profilul publicatiei.
Se stie ca Eva, cand a muscat din mar, primul lucru pe care l-a facut Adam a fost sa-si acopere gleznele cu foi de varza. Daca te uiti la unele picturi renumite cu ingeri, o sa vezi ca inca din antichitate, ei aveau aripi si la glezne, iar asta spune multe. Astazi insa, nu mai este credinta, nu mai este speranta si nici bun simt. Pacat... Am vazut ca am ajuns pe Luna, mergem pe Marte, am scapat si de Ebola, a facut si Toyota o masina cu celule de hidrogen, avem presedinte Neamt... chiar am crezut ca specia umana are o sansa dar... cand vad asemenea orori, barbati cu gleznele dezvelite... imi dau seama ca suntem pierduti pentru eternitate.
Sarcasmul necesita:
1. talent;
2. cultura generala;
3. spontaneitate si sclipire;
4. exercitiu.
Tu nu pare a le avea pe nici unele.
Pe deasupra, mai esti si agramat. Desi incerci sa scrii cat de cat corect (mult peste media comentariilor de pe aici), folosesti semne de punctuatie si litere mari in mod excesiv, probabil in speranta ca poate nimeresti unele dintre ele.
Apropo, mai nou, nu poti sa folosesti sintagma "se stie ca" fara sa arati a cocalar si/sau manelar.
Nu mai continui cu analiza textului si personalitatii ca se polueaza topicul degeaba. Oricum nu te schimba in vre-un fel si nici eu nu castig nimic.
Mi s-a parut interesant. Suna mai frumos in engleza, da nu te-as chinui cu textul original, mai ales ca Google translate nu e foarte eficient.
Nu neg ca sunt un analafabet, dar cat sunt la servici, foarte rar am timp sa-mi si corectez comentariile si sincer sa fiu, postarea unui comentariu 100% corect scris gramatical, nu e pe lista prioritatilor mele, mai ales ca scriu extrem de repede. Cu astea fiind zise, apelez la caldura sufletului tau si-ti cer iertare pentru greselile facute, in speranta ca totusi ai priceput ceea ce am vrut sa-ti spun.
"Apropo, mai nou, nu poti sa folosesti sintagma "se stie ca" fara sa arati a cocalar si/sau manelar. "
Pe asta ma si bazez. Apropo, stiu ca esti sefu' la gramatica, dar se scrie "vreun". In rest... fiecare cu polutiile lui.
Domnilor, citesc printre rânduri și-mi dau seama că sunteți oameni mult prea inteligenți pentru o discuție de nivelul ăsta. Eu zic că e spre binele tuturor dacă ne folosim vocabularul în scopuri nobile și constructive. Păi nu? :)
Speram ca ati plecat deja si ne putem destrabala aici pana luni dimineata. Oh well... sper ca macar domnul Ilici apuca sa-mi citeasca raspunsul, desi, nu vad cu ce am gresit ? Suntem oleaca off-topic, stiu... dar invatam limba Romana si eu, intr-un moment de sinceritate, recunosc ca sunt analfabet. Eu zic ca e foarte constructiv si nobil sa-ti accepti lipsurile si sa inveti gramatica limbii tale. Zi tu Ilici, nu-i drept ?
Acuma sa fiu corect si fata de AM, am citit articolul (da, stiu sa citesc, mai bine decat sa scriu) si am vrut sa mentionez ca sigur ati luat in calcul faptul ca, consumul ar putea sa scada considerabil, odata ce motorul va avea mai multi km, in regimuri diferite de exploatare.
Am vrut sa sugerez si un test in care masina nu e menajata, un test realist, dar recunosc ca n-am prins episodul 1.
Am vrut sa scriu despre toate astea... pana cand am dat de gleznele alea si adidasii fara sosete... efectiv mi s-a taiat.
Oricum pentru Mini, e un maxi consum.
Daca imi amintesc exact, acum ceva vreme, intr-o seara tarziu, am obtinut cu un LC 120 AT4 un 6.4 l/100 km, doar de Sinaia la Bucuresti...:). La intrarea in Comarnic aveam undeva la 2.5 %.
Cum zicea Stratan...as vrea sa merg numai la vale.