Drivetest Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015)
3.0 ML 350 BlueTEC auto 4MaticJoi, 01.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes-Benz a adus în România noul model al clasei M. Și l-a prezentat presei în cadrul unui eveniment de lansare desfășurat la Sibiu. Alături de noul ML, Mercedes a adus în România și noua generației a clasei B. Dar despre noul model compact al constructorului din Stuttgart vom vorbi într-un test separat.
Noua generație a SUV-ului ML vine mai repede pe piaţă. Actuala generație are doar șase ani vechime, așa că Mercedes a scurtat cu doi ani ciclul de viață al automobilului pentru a ține pasul cu concurența extrem de puternică formată din Audi Q7, BMW X5 și Porsche Cayenne. Plus Range Rover Sport, Infiniti FX și Lexus RX.
Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015)
3.0 ML 350 BlueTEC auto 4Matic
- Pret de pornire 55.676 €
- Pret model testat 59.334 €
- Taxa auto 792 €
Motor / Transmisie
Noul Mercedes-Benz ML vine în România cu trei motorizări. Acestea sunt ML250 BlueTEC, ML350 BlueTEC și varianta pe benzină ML350 BlueEfficiency. Dintre acestea, am putut pune la încercare doar motorul de trei litri V6 turbodiesel ce echipează versiunea ML350 BlueTEC. Este un motor excelent, puternic și rafinat ce se potivește mânusă caracterlului acestui SUV full-size. Dieselul de trei litri este motorul obligatoriu pentru acest tip de SUV toate modelele concurente având în ofertă așa ceva.
Însă propulsorul V6 de sub capota noului ML este cel mai puternic. Oferă 258 CP la 3.600 rpm și un cuplu mare de 620 Nm la 1.600 rpm. Concurența are în ofertă puteri de 240-245 CP și valori ale cuplului de 500-550 Nm. Doar motorul V6 de pe Range Rover Sport se apropie de performanțele Mercului. Pe RRS, motorul dezvoltă 256 CP și 600 Nm.
Transmisia noului ML350 BlueTEC este asigurată de o cutie automată cu șapte trepte. Este vorba de deja celebra transmiei 7G-Tronic Plus special reglată pentru acest motor. Levierul pentru comanda trasmisie este amplasat tot la volan, dar designul a fost schimbat. Cutia poate fi comandată și prin intermediul clapeteleor de pe volan.
Consum
La capitolul consum, acest motor V6 turbodiesel cu injecție directă common-rail se laudă și cu un consum minuscul. Cifrele oficiale dau un consum mediu de 6.8 l/100 km. Da, ați citit bine! Și e vorba de un motor de trei litri capacitate cilindrică. În realitate, consumul este mai mare, bineînțeles. Însă, noul Mercedes-Benz ML350 BlueTEC se dovedește a fi o surpriză extrem de plăcută la capitolul economie de carburant. În ciclul mixt, pe traseul București-Sibiu și retur, modelul cu care am mers a avut o medie de carburant de 8 l pentru o sută de kilometri. Autonomia se dovedește a fi foarte bună chiar și cu rezervorul standard de 70 litri. Opțional se poate monta un rezervor de 93 de litri și atunci chiar că putem uita de vizita la pompă.
Consumul redus este ajutat și de sistemul Start-Stop și de cutia automată special calibrată pentru acest motor. De asemenea, coeficientul aerodinamic de 0.32 are și el un cuvânt de spus.
Dacă ne raportăm la cifrele oficiale, noul ML350 BlueTEC este cel mai economic din clasa sa. Concurența raportează consumuri medii de 8.4-8.8 l/100 km în timp ce modelele BMW X5 xDrive30d, Porsche Cayenne diesel și VW Touareg TDI V6 se apropie cu consumuri medii situate între 7.2 și 7.4 litri/100 km.
Performanţe
În ciuda siluetei ceva mai masive decât la generația anterioară, noul Mercedes-Benz ML se dovedește a fi mai sprinten. Ne-am fi așteptat ca modelele concurenței de la Munchen să îl lase în spate, dar cifrele oficiale spun altceva. Noul ML350 BlueTEC se laudă cu o viteză de top de 224 km/h și o accelerație de la zero la 100 km/oră de 7.4 secunde. Rivalul de la BMW are 215 km/oră și 8.1 sprintul 0-100 km/oră. Deci noul ML este noul rege al clasei și la capitolul performanțe.
Interior
Este, ca de obicei, un capitol un Mercedes-Benz excelează. Materialele alese sunt de o calitate absolută, îmbinările sunt perfecte, iar pielea folosită pentru tapițerie este deosebită. Însă, Mercedes-Benz plătește tribut conservatorismului. Nu vrea deloc să îndrăznească și aici pierde mai ales în zona clienților tineri. Față de generația anterioară, nu s-au schimbat multe la interior. Maneta cutiei automate este tot la volan, deși acum are un design identic cu al manetei ce comandă semnalizatoarele și ștergătoarele. Ceasurile de bord sunt mari și clare dar consola este simplă. Aceleași butoane sunt regăsite și pe alte modele din gama Mercedes-Benz.
Preţ de achiziţie
La capitolul preț, noul Mercedes-Benz ML este competitiv. Prețul pentru versiunea ML350 BlueTEC este de 59.334 euro (TVA inclus). Este aproape identic cu prețul pentru un BMW X5 xDrive30d. Modelele de la Porsche, Audi sau Range Rover sunt mai scumpe cu aproape 10.000 euro. Însă dacă nu dorim un SUV ceva mai puțin premium, dar totuși capabil, există mereu opțiunea Volkswagen Touareg.
Însă, ca la orice Mercedes, prețul de listă este doar orientativ. Lista de opționale este extrem de lungă și un model echipat complet are doate șansele să depășească rivalii din clasă.
Siguranţă
EuroNCAP a testat cel mai noul SUV Mercedes-Benz în cadrul ultimei sesiuni. Noul ML a primit un scor general de cinci stele cu un grad de protecție al pasagerilor de 96%. Atât pasagerii din față cât și pasagerul copil sunt protejați excelent în caz de impact frontal sau lateral. Chiar și pietonii sunt protejați, noul ML înregistrând un scor de 60% pentru protecția pietonilor.
Pe noua clasă M pot fi montate până la nouă airbaguri. Acesta sunt controlate de sistemul electronic în funcție de dinamica accidentului. În standard, noul ML are sistemul Brake Assist și capota activă pentru protecția pietonilor. Lista este completată de Attention Assist, Pre-Safe, monitorizarea presiunii în penuri. Opțional există asistență la menținera benzii de rulare și asistență pentru unghiul mort.
Ţinută de drum
Noul ML poate fi comandat opțional cu suspenia AirMatic. Modelul nostru de test era dotat cu acest tip de suspensie și ca de obicei confortul este regesc. Dotat cu suspensia pneumatică, ML-ul poate fi setat pentru confort sau sport. Pe lângă ținuta de drum exemplară, noul ML oferă o direcție precisă și foarte plăcut de utilizat. Mai mult, noul ML are pretenții de adevărat off-roader. Pretenții îndreptățite până la un punct deoarece platforma tehnică pe care a fost construit noul model este aceeiași care va fi folosită și pentru viitorul model GL. La evenimentul de lansare de la Sibiu, noul ML a fost suspus la cazne. Încurcișări de munți și urcări de trepte, peste toate modelul M-Klasse a trecut cu brio. Avem buton DSR pentru coborârea pantelor fără a ține piciorul pe frână iar opțional putem alege pachetul on&offroad ce oferă celui de la volan șase moduri de conducere în funcție de suprafața de rulare. Există două moduri pentru offroad și trei onroad. Pachetul include și scut pentru motor, reductor, diferențial central blocabil și o suspensie Airmatic îmbunătățită ce permite obținerea unei gărzi la sol de 285 mm.
De asemenea, noul ML este oferit și bare stabilizatoare active controlate de sistemul Active Curve. Acest sistem elimină ruliul în viraje și mișcările nedorite în timpul mersului pe traseu accidentat.
Vizibilitate
Fiind un SUV de dimensiuni impresionante, noul Mercedes-Benz oferă o poziție de condus înaltă. Postul de la volan oferă o vizibilitate excelentă asupra traficului din față. Problema apare la virajele pe stânga mai strânse unde montantul A destul de gros jenează vizibilitatea. În plus avem un set complet de senzori pentru manevrele de parcare.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, noul ML este bine dotat. De la lunga listă de sisteme de siguranță, la suspensia Airmatic, barele stabilizatoare active și pachetul on&off road. În ceea ce privește plăcerea celor de la bord, noua clasă M vine echipată în standard cu sistemul audio 20 CD cu tuner radio și display color, CD player compatibil MP3 și interfață USB. Avem și funcție Bluetooth care poate fi folosită atât la cuplarea unui telefon cât și la redarea de muzică. Standard avem și sistem de navigație Becker Map Pilot.
Design
Deși este clar diferită din punct de vedere al designului față de generația anterioară, noul ML este totuși prea clasic ca aspect. Nu impresionează prin nimic, poate doar partea din spate are o linie mai interesantă. Este mare și dă senzația unui automobil american. Linia pare inspirată dintr-un break foarte mare. Însă se pare că acest lucru chiar a fost dorit de designerii germani. Cuvântul de ordine a fost: conservator!
Ne-a placut
- Motor diesel excelent
- Confort
- Direcție
Nu ne-a placut
- Design prea cuminte
- Preț
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa M (2011-2015) 3.0 ML 350 BlueTEC auto 4Matic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
LA MULTI ANI ROMANIA!
Este adevarat, la interior nu s-au schimbat prea multe. Decat totul.
LA MULTI ANI ROMANIA!
@bbs Asa e....daca nu ai jante pe masura masina arata ca draq. Si asta e valabil la orice masina nu numai ML si X5.
... mercedes doreste a fi "clasic" ... si asta-i un lucru bun pana la un punct.
PS: AMG iti iei doar atunci cand vrei performante de tip race-track.
X5 40d este bi-turbo, iar comparatia nu era normala si logica. De altfel, un motor cu mai multi cai, cu doua turbine, dar care are mai putin cuplu decat cel de pe acest Merc :).
Sutimile de secunda la acceleratii sunt egale cu zero in viata reala, la astfel de masini.
@Adi-masina bunicica
Pe cealalta parte, cu noua tehnologie Active Curve( bare stabilizatoare active-decuplabile) reuseste ceea ce nu prea poate niciun alt model. Sa fie destul de bun in off-road si sa aiba un confort la rularea pe drumuri proaste de neegalat, dar si foarte dinamic pe drumuri virajate. ceea ce BMW nu a reusit pana acum.
X5 este doar dinamic...si atat. Cu off-road-ul n-are nicio legatura, iar la partea de confort nu sta foarte bine, imperfectiunile drumului simtindu-se cu mult mai mult decat intr-un ML si decat in ceilalti concurenti.
Deci pe partea tehnica, este sigur peste concurenta, stai calm.
Pe partea de design exterior as indrazni sa spun ca nu-i vreun pas inainte. Se putea mult mai bine. Probabil cu un pachet AMG s-ar imbunatati ceva.
Sunt masini premium iar cei care si le permit, probabil ca au si foarte multe pretentii. Si da... inclusiv zecimea aia de secunda conteaza. Si dpdv fizic, dar mai ales dpdv al marketingului. Probabil ca la 100 m sprint nu s-ar observa nici o diferenta intre mine si Piedone, dar intre Hussein Bolt si altii din liga lui inseamna o medalie de aur :)
Comparatia cu MOTORUL de la BMW este mai complexa. Fiecare motor a fost special proiectat pentru un anumit tip de comportament si un anumit regim de exploatare. Nu prea am vazut proprietari de Mercedes care sa forjeze masina inutil si sa se dea mari alambicari prin targ. Rar am vazut un om sa se dea jos dintr-un mercedes fara sa fie imbracat in costum... in schimb la BMW, situatia e invers. Cred ca si observatia asta spune destul de multe despre tipul de client de la Mercedes si tipul de client de la BMW.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
Am ML320, am avut X5 si am condus 6 luni si Cayenne.
Sa incepem :
Cayenne se simte ca un Touareg. Arata extraordinar inauntru si inafara.
X5 e OK ca orice BMW, numa ca e cocotat mai sus si suspensia e tare. Simti orice denivelare pe drum ca pe un picior in cur.
ML are suspensia potrivita, e AWD si nu se pisha pe el la pante sau pe zapada, nici cu cauciucuri de vara.
Ce intereseaza de fapt este : cat de bine se conduce, cat costa intretinere si reparatii, cat consuma ( asta va intereseaza pe voi in EU ), cat de bine isi tine valoarea si prestanta care o confera cand iesi din masina.
Cayenne = small dick, big ego
BMW = copil cu viteze in cap
ML = eleganta, respect, prestanta
Bineinteles , am vazut ca in Romania si gozerii au Mercedes ... asta e ca si in vorbele lui BUG Mafia : Ai un Mercedes dar nu ai clasa ca si el
Salutare si noroc.
sunt de acord cu dumbravaandrei in privinta gumelor. incearca tu sa mergi cu roti de 20 de toli iarna pe un drum acoperit cu gheata.
daca tii neaparat la jante mari mai bine achizitonezi pentru iarna unele de 17-18 toli. zic ca-i mai bine sa mergi sigur decat sa te dai 'smecher' si la prima curba sa ajungi in sant.
Deja am ajuns sa judec o persoana la prima vedere, numai dupa tipul de masina. Iar cel mai usor este un posesor de BMW alb = cocalar/pitzipoanca.
Am vazut o femeie la televizor, foarte contrariata ca i se ridica masina de autoritati din cauza parcarii neregulamentare si senin se intreba "de ce?" ca doar "a lasat avariile aprinse 5 minte sa-si plateasca si ea factura". Acuma intelegeti "domnu CCC"?
Daca ziceti ca sint superficial, as spune ca da, sint. Imi asum riscul sa consider ca un posesor de BMW alb este cocalar sau nevasta de cocalar. Riscul, zic eu, este de 1 la 1000, deci mi-l asum. Cat despre dobitocenie v-as recomanda calduros sa studiati concordanta timpurilor si apoi sa aruncati cu piatra.
@octav_bmw - ti se pare ca am facut referire la anotimpul iarna? sa stii ca si posesorii de m 3 si ml 63 amg iarna isi pun gume de iarna cu jante mai mici. era vb pt vara si daca iti iei asa model sincer chiar nu iti pasa ca la 2 luni te duci iar la indreptat si centrat roti. ia pune-ti tu la un x 5 jante de 16-17 sa arate ca porscu si lasa-ma pe mine sa "gresesc"
Acesta a fost ultima mea vizita pe acest site.
Nu prea vezi asa ceva pe aici!