Drivetest Mercedes-Benz Clasa C Coupe (2011-2015)

2.1 C 250 CDI BlueEFFICIENCY Edition 1
Mercedes-Benz Clasa C Coupe (2011-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 05.10.2011
Moştenitorul

Cine nu îşi aduce aminte de modelul CLK? Elegant şi surprinzător, a fost un automobil dorit de mulţi. Dar Mercedes a decis să nu mai continue acest model. Şi a luat o decizie interesantă. A decis să creeze un coupe pentru clasa C. Un coupe ce intră în competiţie directă cu Audi A5 şi BMW Seria 3 Coupe. Prin această decizie, Mercedes vrea să îşi mărească gama de clienţi, chiar dacă C-Klasse coupe este construit pe aceeaşi platformă cu E-Klasse Coupe. 

Mercedes-Benz Clasa C Coupe (2011-2015)
2.1 C 250 CDI BlueEFFICIENCY Edition 1

  • Pret de pornire 39.029 €
  • Pret model testat 65.720 €
  • Taxa auto 372 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul testat de noi a fost versiunea C250 CDI BlueEfficiency. Sub capotă se află de fapt un motor turbodiesel de 2.143 cmc ce dezvoltă 204 CP la 4.200 rpm. Cuplul motor maxim este de 500 Nm şi este disponibil între 1.600 şi 1.800 rpm. Motorul este suficient de vioi pentru un automobil coupe, dar nu este suficient de rafinat pentru standardele Mercedes-Benz. Deşi bine antifonat, habitaclul este poluat din când în când de zgomotul acestui motor atunci când se rulează în mediul urban, aducându-ţi aminte că sub capotă se află un propulsor cu doar patru cilindri. C250 CDI se simte cel mai bine în regim de autostradă. Aici, acest motor primează. Iar asociat cu cutia de viteze automată cu şapte trepte, îşi face excelent treaba. Rapoartele cutiei automate sunt foarte bine etajate. Puterea este transmisă, bineînţeles, către puntea spate. Dacă solicităm motorul peste 4.200 rpm, acesta îşi arată limitările, sunetul neplăcut se intensifică, iar propulsorul rămâne fără suflu. 

Consum

Dacă motorul poate păcătuieşte un pic prin lipsa de rafinament, acesta recuperează la departamentul consum de motorină. Constructorul afişează un consum mediu de 4.9 l/100 km. Dintre cei doi concurenţi direcţi, Audi A5 şi BMW Seria 3 Coupe, doar Audi-ul se laudă cu un consum asemănător. Audi A5 model 2012 are acum un motor de 3 litri cu şase cilindri în V ce dezvoltă tot 204 CP. La BMW, modelul 325d Coupe foloseşte un propulsor cu şase cilindri în linie pentru a livra 204 CP, însă consumul mediu este mai mare. Mercedes-ul excelează la consum extraurban, unde cifrele oficiale spun 4.1 l/100 km, în timp ce concurenţii direcţi au cifre mai mari la acest capitol. 

În timpul testului nostru, consumul urban real s-a situat în jurul cifrei de 8 l/100 km. Pe acest model avem acum şi butonul Eco, care activează sistemul Start-Stop. Sistemul poate deveni enervant la mersul lent în coloană, de aceea poate fi dezactivat apăsând butonul Eco. Sistemul se activează însă automat atunci când pornim maşina. 

Performanţe

La capitolul performanţe, Mercedesul C250 CDI este foarte apropiat de rivalii săi direcţi. Viteza maximă pe care coupe-ul cu stea o poate atinge este de 240 km/h, în timp ce seria 325d se laudă cu 244 km/h iar noul Audi A5 de 204 CP poate rula cu maxim 235 km/h. La capitolul acceleraţie 0-100 km/h, diferenţele sunt infime: 6.9 secunde pentru BMW 325d, 7 secunde pentru C250 CDI coupe şi 7.1 pentru Audi A5 3.0 TDI. Oricum o luăm, Mercedes se încadrează mereu între cei doi rivali din Germania. În viaţa de zi cu zi, Mercedes-ul este suficient de vioi pentru orice situaţie. Reprizele sunt excelente, mai ales graţie cutiei automate cu şapte trepte. 

Interior

Calitatea Mercedes-Benz nu se dezminte. Finisările interioare sunt superioare celor dintr-un BMW similar, de exemplu. În plus, elementele de fineţe adăugate de pachetul Style fac diferenţa. Un plus pentru volanul acoperit cu piele în două culori, pe care îl găsesc extrem de elegant. Stilul este clasic şi conservator la interior, chiar riguros pe alocuri, datorită aluminiului rece. Plasticul folosit este de calitate foarte bună iar pielea şi cusăturile sunt impecabile. Mercedes a mai lucrat la anumite elemente, cum ar fi display-ul din mijlocul vitezometrului, care este acum color. Locurile din spate sunt destul de înghesuite iar accesul nu este cel mai facil din lume. În schimb avem un portbagaj generos de 450 litri. Deci avem un automobil care poate transporta fără probleme patru persoane şi bagajele lor dar este perfect pentru un cuplu.

Preţ de achiziţie

În mod surprinzător, Mercedesul C Coupe are cel mai mic preţ dacă vorbim de varianta de listă fără opţionale. Modelul C250 CDI coupe costă 34.600 euro fără TVA. BMW-ul 325d costă 35.950 euro fără TVA, iar noul Audi A5 3.0 TDI pleacă de la 36.305 euro fără TVA. Lista de opţionale a modelului testat de noi duce preţul final la suma de 65.720 euro (TVA inclus). De pe lista de opţionale a modelului testat spicuim: faruri inteligente bixenon 1.395 euro, sistem de sonorizare Harmann Kardon LOGIC 7 750 euro, geamuri fumurii 370 euro, scaune faţă încălzite 320 euro, pachet Edition 1 3.500 euro (direcţie parametrică, jante AMG), cameră pentru mersul cu spatele 400 euro, sistem Parktronic 700 euro, pachet asistenţă la conducere Plus 1.950 euro, trapa panoramică 1.400 euro şi cutie automată cu şapte trepte 2.100 euro.

Siguranţă

Siguranţa este un domeniu unde Mercedes nu face compromisuri. La ultimul test EuroNCAP, clasa C a obţinut puctajul maxim de cinci stele. În plus, Mercedes oferă o lungă listă de sisteme standard şi opţionale pentru a avea grijă de cel de la volan şi de pasageri: ABS, ASR, Adaptive brake cu funcţie Hold, asistenţă la frânarea de urgenţă, ESP, Distronic Plus, asistent unghi mort, asistent pentru menţinerea benzii de rulare, PreSafe, lumini de zi cu LED, airbag pentru şofer şi pasager, airbaguri laterale, airbag pentru genuchi, etc

Ţinută de drum

Pentru C-Klasse Coupe, Mercedes a folosit aceeaşi platformă pe care este construit şi modelul E-Klasse Coupe. Acesta se comercializează din 2009. Pentru a scoate totuşi C-Klasse coupe un pic în evidenţă, Mercedes a modificat suspensia acestui model în comparaţie cu cea a modelul C berlină. Este un pic mai fermă, accentuând ideea de automobil sportiv, dar nu compromite foarte mult confortul. Mercedes reuşeşte să îmbine sportivitatea cu abilitatea de a absorbi denivelările asfaltului şi micile gropi ceea ce face din C-Klasse Coupe un automobil bine adaptat pentru drumurile noastre.

Vizibilitate

Deşi avem de a face cu un model coupe, vizibilitatea este excelentă de la bordul modelului C Coupe. Suprafaţa vitrată este suficient de generoasă, iar trapa panoramică opţională lasă lumina naturală să invadeze habitaclul. Nu am avut probleme la nici un fel de manevre, iar acolo unde lucrurile devin mai complicate sistemul de senzori plus camera pentru mersul cu spatele te ajută să nu faci nici o greşeală.

Tehnologie

Mercedes îşi buruduşeşte automobilele cu tehnologie şi acest C250 CDI Coupe nu face excepţie. La bord totul se învârte în jurul sistemului Comand ce controlează prin intermediul butonului rotativ din aluminiu cam toate sistemele automobilului. Informaţiile sunt afişate pe cele două display-uri digitale color, unul amplasat pe consola centrală, celălalt în centrul vitezometrului. Sistemul audio Harmann/Kardon Logic 7 este impresionant prin calitatea sunetului iar navigaţia este excelentă. Mai avem şi sistem cu harddisk pentru stocarea muzicii, mufă usb, conexiune la internet, Bluetooth, slot pentru carduri SD. Tot la capitoul tehnologie intră sistemele Distronic Plus - tempomat cu radar ce menţine automat distanţa faţă de automobilul din faţă, sistemele de menţinere a benzii de rulare şi de avertizare pentru unghiul mort, sistemul Attention Assist ce monitorizează starea de oboseală a celui de la volan şi sugerează o pauză atunci când este necesar şi multe altele.

Design

După faceliftul clasei C, modelul Coupe completează imaginea modelelor Mercedes de clasă medie. C Coupe este extrem de elegant abordând linii conservatoare şi fluide. Este atrăgător şi substituie cu mult succes fostul model CLK. Faţă de sportivul BMW şi de deja popularul A5, Mercedes oferă o eleganţă aparte dată de linia modelului coupe. Personal, îl găsesc mai frumos decât E-Klasse Coupe iar în combinaţie cu jantele AMG este aproape perfect.

Nu ne-a placut

  • Spaţiu pentru pasagerii din spate
  • Propulsor cu patru cilindri nerafinat
  • Preţ
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa C Coupe (2011-2015) 2.1 C 250 CDI BlueEFFICIENCY Edition 1
Combustibil
Diesel
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2143
Lungime mm
4590
Putere maxima CP (rpm)
204 (4200)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1600)
Inaltime mm
1406
Viteza maxima km/h
240
Greutate kg
1655
Acceleratie 0-100 km/h s
7.0
Ampatament mm
2760
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
59
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa C Coupe (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • AUDI
    Va rog sa corectati o greaseala, motorul 3.0 TDI 204cp pus pe Audi are 6 cilindri, nu 4.
    16 3
  • in articol vorbeati despre cutia de viteze automata cu 7 trepte, insa in datele tehnice ati trecut M6..
    16 1
  • dumy78
    poza bloc motor
    In sfarsit o poza cu un bloc motor curat!!!! WOW, asta da eveniment!!!!
    9 0
  • Numar de locuri 2? Din poze apare si bancheta in spate.
    7 0
  • @thinkpadq9300
    Ai dreptate, multumim pentru corectura.
    3 0
  • in sfarsit,ati testat si voi un mercedes . pe cand nu cls un e 350 cdi ,eventul un amg ?
    15 1
  • OPC, mai asteapta si tu acum, doar ce s-au impacat cu cei de la MB .. al doilea test intr-un singur an .. din cele 5 efectuate de-a lungul a 5 ani :)

    interesanta nota :) , masina este peste "romania"
    14 0
  • DUMY78
    Subscriu! Mai este unul curat la testul cu BMW 530XD!
    Oricum,au luat-o pe drumul cel bun!
    5 0
  • in articol spuneti ca pretul e fenomenal, ii dati 5 strele, apoi la minusuri treceti pret...... orice masina din clasa premium umpluta cu optionale duce la un pret astronomic, si configurarea optionalelor tine de utilizator, imi pare aberant sa laudati costul de baza care ne intereseaza de fapt, apoi sa il treceti la minusuri din cauza modelului testat. Optionalele tin strict de utilizator si sunt irelevante.
    14 0
  • Marian
    Eu am o mare nelamurire legat de fraza asta: "Cuplul motor maxim este de 500 Nm şi este disponibil între 1.600 şi 1.800 rpm" . Sigur nu e o greseala de redactare?
    7 0
  • @Marian
    Nu, nu este o greşeala. Aceasta este plaja de turaţie unde motorul tubodiesel al modelul C250 CDI îşi atinge cuplul maxim. Fişa tehnică oficială poate fi consultată pe siteul importatorului www.mercedes-benz.ro
    2 1
  • are 500Nm pe alea 200rpm, dar isi pastreaza din suflu pe zona 1400-3000 ... deh, ce sa-i faci, diesel :)

    Mercedes alege sa dea cifra de 500Nm pentru ca da bine la public ... ar fi putut sa spuna 450Nm @1600-2400rpm ... dar nu dadea la fel de bine pe hartie in raport cu concurenta
    9 2
  • 325d
    Noul 3 (prezentare 14 oct) va avea un nou motor de 2l, 218 cp (prezent si pe F10 seria 5) care va consuma cu siguranta mai putin decat actualul 6 cilindri de 3l... Cred ca mai putin si decat C250cdi...
    La mercedes nu mi place ca nu se pot incadra in acei 2000cm3...

    All the best!
    6 9
  • Flaviu C
    da..
    nenorocitul a condus cea mai bună mașină din viața lui și nici nu știe să aprecieze...
    9 4
  • Testele pe dyno au aratat ca motorul isi mentine un cuplu de peste 400 nm pana la 3600-3700 rpm si are o putere maxima de 210 cp la 3860 rpm. Eu zic ca e un motor excelent.
    @Vlad - la noi conteaza capacitatea de sub 2 l, dar in majoritatea tarilor civilizate conteaza emisiile si puterea in incadrarile pt taxare
    8 0
  • adrian
    facelift
    am fost f dezamagit cand am vazut faceliftul clasei c. nu pot sa ma uit la farurile alea fara sa ma gandesc la skoda octavia.
    7 5
  • puimarin
    mercedes
    Detin mercedes si sunt extrem de multumit , dar cei de la mercedes ar putea sa renunte la orgoliu lor si sa faca ei motoare de 2L .
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru