Joi, 23.01.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mazda are un stil aparte de a face maşini. Constructorul urmăreşte anumite idei cu încăpăţânare, cum ar fi motoarele rotative, în timp ce inovează în alte direcţii, prin sisteme precum i-stop.
Genul ăsta de gândire alternativă, specific japonezilor, ne-a adus în faţă numeroase modele interesante, care n-au ajuns întotdeauna în topurile de vânzări, dar au ocupat poziţii fruntaşe în sufletele consumatorilor. Într-o lume în care globalizarea dictează toate mişcările unui constructor, e frumos să mai vezi "suflet" într-o bucată de fiare şi plastic aranjată să ia forma unui automobil.
Noul Mazda3 nu face excepţie de la tradiţia constructorului, având un design futurist, un interior practic, o platformă competitivă şi motorizări ”ciudate”, dar competitive. Apogeul ciudăţeniei în gama Mazda3 este al doilea motor alimentat cu benzină în ceea ce priveşte nivelul de putere furnizat, G120 de 2.0 litri, care vine cu doar 120 CP şi dă impresia că a făcut un salt în timp în anii '90, când era normal un asemenea nivel de putere de la un propulsor de doi litri.
Prin această maşină, Mazda a demonstrat pentru a nu ştiu câta oară că poţi să fii diferit de turmă şi să fii de succes în acelaşi timp.
Mazda 3 (2013-2016)
2.0 120CP Man Revolution
- Pret de pornire 14.990 €
- Pret model testat 20.880 €
- Taxa auto 100 €
Motor / Transmisie
Motorizarea de 2.0 litri şi 120 CP din gama Mazda3 atinge puterea maximă la 6.000 rpm şi asigură un cuplu maxim de 210 Nm la 4.000 rpm. Cifrele nu sunt deloc impresionante, dar putem spune că acest motor în compania lui Mazda3 nu trebuie judecat după aceste valori, ci după cum se simte şi cum se comportă. Ca idee, aceeaşi unitate se găseşte şi în gama Mazda6 şi livrează tot 210 Nm, dar în compania altor valori în dreptul căsuţei care ne afişează puterea, mergând de la 145 la 165 CP.
În stilul caracteristic Mazda, unitatea surprinde plăcut, dând dovadă de rafinament la nivelul segmentului premium şi de eficienţă comparabilă cu noile reuşite ale industriei în materie de downsizing.
Fără motoare turbo de cilindree redusă, Mazda reuşeşte să ofere un propulsor polivalent, echilibrat şi rafinat, capabil să asigure între 120 şi 165 CP, cu acelaşi nivel de cuplu motor, iar specificaţiile respective sunt asigurate la aceleaşi turaţii ca în cazul versiunii testate. Adică toate motoarele 2.0 benzină de la Mazda ating puterea maximă la 6.000 rpm şi cuplul maxim la 4.000 rpm. Toate. Aici vedem filozofia de motorizări şi transmisii SkyActiv în acţiune, inginerii japonezi lucrând la aceste unităţi ani la rândul pentru a asigura o gamă competitivă, dezvoltată independent.
Revenind la subiectul testului nostru, Mazda3 2.0 G120 nu este nici pe departe cel mai puternic model din segment şi nu are nici cel mai mare cuplu motor. Nu excelează nici la turaţiile la care asigură aceste capacităţi. Dar iese în faţa turmei la capitolul rafinament, fiind un motor foarte silenţios, ale cărui vibraţii sunt imperceptibile în toate situaţiile la care l-am expus. Reprizele sunt absolut rezonabile pentru nivelul de cuplu motor din dotare, cu toate că nu te dau pe spate.
Remarcăm faptul că vibraţiile întârzie să apară şi când schimbăm treptele de viteză la puţin peste 2.000 rpm, după cum ne recomandă martorul din bord. Din păcate, această unitate rafinată ar putea să fie evitată de clienţii din România şi poate chiar şi de clienţii din alte ţări, cilindreea fiind un factor care penalizează vehiculul din punct de vedere fiscal.
Consum
La prima vedere, ai crede că Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP este cel mai economic model compact cu motorizare alimentată cu benzină şi 125 CP în dotare, din moment ce consumul mediu anunţat de acest model este de 5.0 litri la sută. Dar nu-i aşa. Cea mai economică versiune alimentată cu benzină a unei compacte de pe piaţă care oferă peste 120 CP este în gama Volkswagen Golf, se numeşte 1.4 TSI ACT, livrează 140 CP şi are un consum mediu de 4.7 litri la sută. Între timp, Mazda3 2.0 G120 are un consum mediu declarat de 5.1 litri la sută.
Secretul Golf-ului? Sistemul ACT, capabil să dezactiveze doi cilindri în mers, la sarcini parţiale şi chiar şi la ralanti. Mazda nu are un asemenea sistem în dotare, dar reuşeşte să compenseze cilindreea mai mare şi lipsa turbosuflantei prin sistemul i-Eloop, de recuperare a energiei cinetice şi prin sistemul i-stop, care opreşte motorul la staţionare. Ce face diferit acest i-stop? El este un sistem start-stop care reporneşte motorul fără să folosească demarorul în rolul principal, secretul sistemului fiind continuarea ciclului de combustie din momentul ce a precedat oprirea propulsorului.
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a stabilizat la 8.4 litri la sută. Valoarea este impresionantă pentru un motor pe benzină de 2.0 litri, mai ales că sistemul i-stop nu a putut fi activ majoritatea timpului din cauza temperaturilor scăzute. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a şasea, turometrul afişează 2.600 rpm şi consumul se stabilizează la 7.8 litri la sută. În afara oraşului, conducând într-un stil temperat, consumul afişat este de 6.5 litri la sută.
Performanţe
Mazda3 G120 are nevoie de 8.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Compacta japoneză poate atinge o viteză maximă de 195 km/h. Performanţele sale sunt egalate şi depăşite subtil de Peugeot 308, versiunea 1.6 THP de 125 CP, capabil de o viteză maximă superioară şi un timp 0-100 km/h identic.
La fel ca la capitolul consum, Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT reuşeşte să fie cel mai performant model din comparaţia noastră, cu 8.4 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 212 km/h. Pe de o parte, performanţele superioare sunt justificate de cei 20 CP în plus, dar compacta din Wolfsburg câştigă pe cinstite comparaţia, având şi cel mai mare cuplu dintre modelele comparate (fiind luate în considerare toate posibilităţile din segment.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP, posesorul locului doi la capitolul precedent, are un timp 0-100 km/h de 11.3 secunde şi o viteză maximă de 193 km/h. Aceste caracteristici îl încadrează în partea din spate a segmentului compactelor cu motoare pe benzină de aproximativ 120 CP.
Interior
Mazda3 are un habitaclu cu design curat, îngrijit şi concentrat pe simplitate şi eficienţă. La fel ca rotiţa multifuncţională de pe consola centrală care aminteşte de Audi A3, habitaclul lui Mazda3 este o interpretare de volum a compactei premium din Ingolstadt, la nivel cu noul Peugeot 308.
O mare parte din planşa de bord prezintă un plastic moale la atingere şi de calitate. La nivelul echipărilor de top, unii rivali vin cu soluţii mai bune de montare a afişajului sistemului multimedia. Tot la capitolul plusuri, ergonomia este una dintre calităţile principale ale modelului japonez, toate comenzile fiind uşor de găsit şi operate intuitiv.
Scaunele din faţă sunt confortabile şi bine profilate. Poziţia la volan este joasă şi are o plajă largă de reglaje, pentru toate gusturile. Spaţiul interior este generos pentru pasagerii din faţă şi suficient pentru cei trei adulţi care încap în spate. Portbagajul este mulţumitor, cu un volum de 350 de litri, dar mic în raport cu cei 400 de litri pe care îi oferă alţi competitori. Majoritatea spaţiilor de depozitare sunt bine gândite, cu excepţia buzunarelor din portiere, suficiente doar pentru PET-uri de maximum un litru, în formatul cu care ne-am obişnuit cu toţii.
Antifonarea este reuşită la viteze de până la 100 km/h, după care începem să auzim subtil zgomotul vântului. Acesta se face simţit, dar nu este deranjant, fiind un martor suplimentar al vitezei cu care circuli.
Preţ de achiziţie
Mazda3 are un preţ de pornire de 15.000 de euro în România, valabil pentru versiunea de 1.5 litri benzină şi 100 de cai putere. Nivelul de echipare Revolution, testat de noi în compania motorizării de 2.0 litri şi 120 CP, pleacă de la 20.500 euro. Peste această sumă se adaugă 390 de euro, aferenţi vopselei metalizate. Echiparea numită Revolution, ultima înainte de vârful gamei, are o listă lungă de echipamente, incluzând un Head-up Display din sticlă, montat deasupra turometrului, sistem de navigaţie, acces şi pornire fără cheie şi multe altele.
În raport cu rivalii, Mazda3 nu are un preţ tocmai competitiv, mai ales când ne referim la echipările comparabile. Gama Focus oferă atât un 1.0 EcoBoost de 125 CP, cât şi un 1.6 EcoBoost de 150 CP în echiparea Titanium la un preţ mai bun decât cel al lui Mazda3 2.0 G120 Revolution. Gamele Renault Megane, Chevrolet Cruze hatchback, Kia Cee'd, Citroen C4 şi Seat Leon vin cu preţuri de pornire semnificativ mai mici pentru motorizările comparabile.
Doar Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline, Honda Civic şi Hyundai i30 în echiparea de vârf aduc un preţ de pornire mai mare. Modelul nipon compensează prin dotări, un uşor exclusivism şi spirit.
Siguranţă
Mazda3 a obținut cinci stele de siguranță la testele EuroNCAP din 2013. Compacta a obţinut unul dintre cele mai ridicate punctaje din segmentul compactelor de volum pentru protecția ocupanților, 93%. Pe deasupra, modelul japonez a primit un punctajul bun pentru echipamentele de prevenire a accidentelor, de 86%.
Echiparea standard aduce Mazda3 are sistem de control al stabilităţii, ABS+EDB, airbag-uri cortină faţă-spate, airbag-uri laterale pentru pasagerii din faţă şi airbag-uri frontale pentru cei doi.
Începând cu nivelul de echipare Challenge, compacta primeşte şi asistentul de frânare automată (Smart City Brake Support) pentru prevenirea accidentelor la viteze reduse, care operează la viteze între 4 şi 30 km/h şi poate să frâneze singur.
Ţinută de drum
Suspensia lui Mazda3 a fost gândită pentru a lipi maşina de asfalt, chiar şi în condiţii de aderenţă redusă, după cum am experimentat la finele lunii decembrie, când am testat acest model. În ciuda unui uşor comportament subvirator în situaţiile limite, Mazda3 se ţine pe şosea cu toate forţele şi prezintă un comportament rutier mai matur decât cel al generaţiei precedente.
Nivelul de confort oferit de compacta japoneză a crescut semnificativ faţă de predecesoarea sa, la fel cum remarcăm şi când analizăm rafinamentul suspensiei. Direcţia este uşor de manevrat şi destul de precisă, deşi nu mai regăsim aceeaşi senzaţie pe care ne-o lăsa vechea Mazda3.
Modelul japonez este unul dintre cele mai bune din segment la capitolul manevrabilitate, fiind capabil să-i aducă şoferului zâmbetul pe buze atunci când abordează succesiunile de viraje.
Vizibilitate
Mazda3 este o compactă frumoasă. Fără nicio îndoială. Adesea, frumuseţea lasă urme pe partea de practicalitate a unui autoturism, după cum ne-au demonstrat, în repetate rânduri, numeroase modele sportive. În cazul lui Mazda3, avem montanţii A înclinaţi puternic înspre posterior şi o lunetă de dimensiuni relativ reduse.
Vestea bună este că designerii Mazda s-au abţinut de la lucruri excentrice şi au montat un set de oglinzi laterale generoase, iar înclinaţia parbrizului nu este chiar atât de pronunţată pe cât pare. În unele situaţii, am fi dorit să avem o cameră video pentru marşarier, luneta nefiind întotdeauna suficientă, dar senzorii de parcare ne-au ajutat să facem parcări la milimetru în spaţii înguste.
Tehnologie
Încă de la echiparea Challenge, avem un sistem multimedia bine pus la punct, cu o grafică bună şi o interfaţă intuitivă. Navigaţia are acum un aspect contemporan, departe de cel de pe Mazda6. Exact ce trebuia, adică.
Sistemul audio păstrează o fidelitate bună şi la viteze mari, climatizarea automată este ergonomică şi uşor de folosit, iar sistemele de siguranţă, despre care deja am vorbit, ajută la o rulare relaxată. Echiparea Revolution vine cu un sistem audio Bose, ale căror performanţe pot fi remarcate şi de cei care nu au ureche muzicală.
Trebuie să amintim şi de sistemul de sistemul de monitorizare a unghiului mort, integrat în oglinzile laterale, care operează într-un mod intuitiv şi se dovedeşte util în viaţa de zi cu zi.
Design
Designul cursiv, sportiv şi atrăgător al filosofiei Kodo îl face pe noul Mazda3 să arate aproape la fel de bine ca un concept. Partea frontală păstrează elemente de inspiraţie de la fratele mai mare, eliminând legăturile cu generaţia precedentă. Blocurile optice frontale au un aspect agresiv, dificil de neobservat.
Spre deosebire de generaţia precedentă, a cărei versiune hatchback lăsa impresia de mai multă personalitate, noul Mazda3 vine cu un posterior realizat pe aceeaşi filozofie ca la generaţia precedentă, aceea a sinonimiei dintre faţă şi spate. Noul aspect este mai temperat, dar frumos în orice caz. Cele două evacuări, standard începând cu această motorizare, încadrează un frumos difuzor de aer, care completează aspectul sportiv al lui Mazda3.
Ne-a placut
- Design exterior şi interior
- Motorizare rafinată şi eficientă
- Scaune faţă confortabile
- Sistem de navigaţie cu grafică de calitate şi interfaţă multimedia intuitivă
- Comportament rutier
Nu ne-a placut
- Cilindreea este nefavorabilă din motive fiscale
- Nivel de putere scăzut în raport cu cilindreea, după cum este şi cazul cuplului motor
- Preţ în raport cu rivalii din segment
Date tehnice - Mazda 3 (2013-2016) 2.0 120CP Man Revolution | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie 2024)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie 2024)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie 2024)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie 2024)
Exact.
La fel imi da impresia si noua generatie- Frumoasa, siletioasa, stabila dar cu motoarele mi se par ca sunt mult in in urma concurentilor. La fel si pretul si service-ul. La 22.000 euro este A klass-ulsi la 20.000 este alfa romeo cu aceleasi dotari si motoare mai bune, comparabile ca putere.
Doar cu design-ul nu prea ii vad pe piata.
poate cu megane ori C4 e mai rar dar e sigur, cu un "gunoi" ca focus mazda 3 a fost comparata.
Or fi astia din vest niste tampiti de tot pun in acelasi comparativ M3 cu FF...sa nu mai zic de organele comune ce le imparteau generatiile anterioare
dar cum ziceam...specialisti
Megane, C4 si Focus, nu sunt nici la nivelul Rover ca si calitate, finisaje, personalitate, iar tu compari cu noua Mazda 3 ? Sper sa vii cu un argument potrivit.
Din punctul meu de vedere, tin sa cred ca noua Mazda3 Sport ofera o experienţa a conducerii care iti depaseste asteptarile si se ridica la nivelul designului exterior. Masinile Mazda sunt renumite in a oferi o experienta placuta la volan si o performanta dinamica. Asta pentru ca Mazda pune pe primul plan placerea conducerii. Masina respecta in totalitate filosofia de design "KODO - Sufletul miscarii", asta fiindca formele sculpturale ale noului model Mazda3 Sport creeaza impresia de miscare chiar si atunci cand vehiculul staţioneaza.
Sa auzim numai de bine !
Doar la treapta a şasea se manifestă această trăsătură şi este singura soluţie pentru un consum redus la viteze de autostradă.
Ca design, noile Mazda sunt peste concurenta in clasele lor. Nu mai vorbesc de Mazda 6 si concurenta.
Din pacate, pe componenta de motorizare sunt prea conservatori. Concurenta vine cu oferte mult mai competitive atat ca performante cat si costuri. Aceasta este realitatea.
Japonezii, mai ales Mazda si Honda, trebuie sa iasa putin din conservatorismul acesta legat de motoare.
1. Rover 75 (arata extraordinar in Midsomer Murders) nu cred sa fi fost (repet,s-a fi fost) in aceeasi clasa cu Megane, C4, Focus. Pretentiile sale fiind cu o treapta mai sus. Deci asocierea lui R75 cu cei trei este superfluua. Nu inteleg totusi ce cauta R75 in propozitie. Pentru tine pare sa fie alfa si omega modelul asta.
2. daca citeai cu atentie...am spus ca FF mereu a fost (repet,a fost) comparat cu mazda. Si invers.
3. in actualele review-uri ale lui M3 inca se pomeneste de FF Mk.3.
4. e greu sa dai copy-paste la textele de tipul "KODO - Sufletul miscarii"?
Nici tu nu ai citit cu atentie postarea mea. Ideea era ca nu m-am referit strict la R75, ci la un model din aceeasi clasa cu cele mentionate de tine. Dar daca asta crezi tu, este problema ta si esti liber sa o judeci cum vrei.
Sa auzim numai de bine !
Nu inteleg de ce o tot dati cu taxele???
Diferenta la taxe intre un motor de 1l si unul de 2l de de maxim 150 de lei pe an. Cine da 20.000 de euro pe o masina ca asta... se mai uita la 300 de euro in 10 ani diferenta de impozit?!? Eu zic ca nu.
1. bineinteles ca nu te-ai referit strict la R75 dar o faci in 90% din cazuri :). A fost o observatie personala nu o lua in nume de rau.
2. R75 ERA PESTE megane, focus ori c4. Stiai asta? Sau masina din poza e pusa la plesneala?
3. cum ramane cu argumentatiile pe care le cereai, "e" prea grele?
4. in rest ai perfecta dreptate
R75, este un executive car, care la vremea lui concura cu Jaguar S-Type, Mercedes E si chiar BMW seria 5. Acum lucrurile s-au mai schimbat, modelele din aceasta clasa au evoluat mai ales ca si dimensiuni la fel ca si cele ''surclasate'' (sedanuri compacte/medii), care nici ele nu mai sunt la fel cum erau acum multi ani de la aparitia primului R75. Cu toate ca R75 imi exprima calitate si personalitate chiar si acum. In rest, iti sunt recunoscator ca mi-ai raspuns la modul civilizat. Succes si sa auzim numai de bine!
Mai de graba cu X-Type concureaza. S-ul e mai mare si e in alta liga.
Rover 75 e o masina de clasa medie (concurenta cu seria 3, A4, si C class din anii respectivi). Datorita calitatii superioare celor trei nemtesti si fiind mai deosebit, tendinta era sa o compare si cu E, seria 5 si A6. Dar comparatia e fortata pt. ca nu face parte din clasa mare.
Si acum arata bine....a imbatranit frumos si pare sa nu se fi demodat.....faruri in gen Bentley, stopuri in stil Rolls Royce, linie eleganta, interior care iti da senzatia de lux. Tehnic nu ma pronunt...nu am avut, nu cunosc pe nimeni care sa fi avut unul si nici nu am mers cu el. Am vazut si am admirat unul la un targ, am urcat in el si atat. La pretul pe care il are acum, nu exista pe piata ceva mai frumos si mai calitativ. Dar risti sa o cumperi cu probleme iar piesele sunt scumpe + ca se gasesc cam greu.
un 458 italia are 12,5:1
la 120 cp acest motor, foarte probabil este un motor fiabil, nu inseamna mare lucru o groaza de cai putere pe hartie.
sunt mult mai multe aspecte de urmarit la un motor performant: cuplu la ce turatii, etajarea cutiei, materiale utilizate pentru componente etc.
Nici astazi nu exista inlocuitor pentru cilindree, dovada:
benzi de cuplu si putere mai largi la un corvette Z06 7l aspirat decat la un porsche 911 turbo
Sa auzim numai de bine, dar Rover 75 este facut pe baza seriei 3 de la acea vreme, nu concura nicidecum in clasa mare, Bmw a vrut cu 75 sa aiba o oferta la concuranta cu tractiune fata, adica A4, Saab 9-3, din pacate Rover n-a avut o imagine suficient de puternica pt a suporta preturile destul de mari, drept urmare a avut un succes moderat, cu toate c-a fost o masina chiar reusita, poate chiar cel mai reusit model Rover, doar c-a venit destul de tarziu, intr-un moment in care Bmw avea deja pierderi de miliarde de marci din urma afacerii Rover, care cuprindeau Rover, Land/Range Rover, MG si Mini, doar cea din urma a avut un viitor sub tutela Bmw.
Ca o completare, esti tu fan Rover si-a marcilor englezesti cum sunt eu a marcilor chinezesti, e o mascarada ce faci, doar marcile britanice mai lipseau in dreptul unui user aparut ieri cu-n nick zeflemitor la adresa altor doi useri, de fapt nu esti aparut ieri, esti vechi, vechi da...
merci
sa fim corecti pana la capat, deci
iar faza cu motoare mici turbo deja vad ca starneste o adevarata obsesie printre conationalii nostri;imi sa vomit cand le vad comentariile
Asta stiam si eu, am si precizat ca nu ma intereseaza pe ce platforma e, ce componente are , etc. Atata timp cat masina are personalitate si ofera exact ceea ce si-a propus. In rest de acord, nici eu nu o vad concurand in clasa mare mai ales ca proportii, desi daca vei cauta ceva istorie pe wiki despre acest model vei vedea ca il baga direct in liga ''executive car'', ceea ce si mie mi s-a parut ciudat. Mai degraba ''pentru aceste vremuri'' in care toate clasele au crescut ca si dimensiuni, parca Roverul meu pare ca si un ''sedan compact premium'' . Dar asta ramane parerea fiecaruia. In rest nu prea am inteles la ce te referi in ultimul rand.
Sa auzim numai de bine 1
- nivelul de siguranta oferit - EURONCAP -
- valoarea de revanzare - constitue cel mai bun barometru pentru caliatea masinii
- testele comparative din Auto Bild si Auto motor si sport
- costurile de intretinere & consum
- spatiul oferit
Mai dureaza pana cand consumatorul din Romania va fi educat si informat. Majoritatea cumpara masinile pentru ca le place cum arata si ca are masina tapiterie bej, chiar daca nu au bani de impozit la masina... niste tarani
Ia vedeti ma, asta este ok pentru fitele voastre de 2 lei?: http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/BMW-Grand-Lusso-2013-the-Pininfarina-coupe-revealed/
Daca toti constructorii erau la fel de conservatori ca cei de la Mazda si Honda, industria auto progresa in vreo 100 de ani.
Asa, noroc ca unii au indrazneala si resursele sa incerce lucruri noi si sa forteze limitele.
Ca fapt divers, Vw si Merc au motoare turbo de 2l de la 300 de cp in sus si inca nu au crapat. Ca sa vezi, unii chiar sunt ingineri la fel de buni ca si cei care mai scriu pe acest site.
R75 nu este pe platforma BMW, sa fie clar. Mai documenteaza-te.
http://www.rover75.ro/
Sa auzim numai de bine !
Sa auzim, da, ti-au mai venit tds-uri la service? Un lant, ceva? Mai bine sa nu mai auzim.
nu va enervati degeaba, suntem toti fani/iubitori ai masinilor.
Sper sa fie macar fiabil.
intr-adevar nu tb. sa aiba 200CP si 400Nm, dar nici 120.
filosofia sky-active si kodo sunt doar marketing.
Acest motor functioneaza dupa ciclul atkinson care are o eficienta intermediara intre diesel si otto, motiv pentru care consuma atat de putin Dupa cum vezi este un motor total nou (cu ciclul Atkinson ar mai fi hibridele de la Toyota, dar asta e singurul fara tehnologie hibrida in spate). Inca ceva, daca te-ai fi interest cum recupereaza energia din franare ai fi aflat ca prin intermediul unor supercapacitori, oare modernii tai stiu ce-s astia?
la masina mea cu motor de 2000cmc platesc 190lei impozit anual si ~500 lei RCA ... este chiar asa mare suma de 150E/an ?
@masina - este un fel de Clasa A a mansinilor compacte de volum. Arata exemplar, mult peste competitori. Atat Mazda3 cat si 6 au dat lovitura dpdv al designului, parerea mea :)
In ceea ce priveste SkyActive asta de 2000cmc, si cele trei puteri disponibile ale lui, as avea ceva cuvinte de lauda. Un motor aspirat modern ar cam trebui sa fie o experienta placuta la volan. El este construit pentru liniaritate si confort ... sunt sigur ca, daca aveau nevoie, puteau construi un 2.0 turbo de 300cp ... dar de ce?
Varianta "hothatch" a Mazda3 va prezenta un motor sportiv, 250-300cp, etc etc etc ... pentru ca se va vrea a fi sportiva. Mazda3 cu 2.0 120cp se vrea o masina confortabila pentru o familie.
ma interesa modelul sedan , pt am anevoie de spatiu si vroiam motorul de 165 cp, din pacate ea vine doar pe HB ( de ce nu pot intelege),
de asemenea revolution vine doar cu genti de 18 - ( genti de 18 la un model de clasa compacta - o idiotenie totala),
Iar in legatura cu puterea, iar te intreb: ai condus modelul de 120CP sa ajungi la decizia ca e slab pt nevoile tale ? Sfat prietenesc: mergi la drive-test si apoi vino cu pareri sustinute. Nu imi vine sa cred ca inca sunt romani care iti cumpara masni doar pe baza de review-uri sau din auzite (gen, vine nush ce rudenie care zice: "Ia-ti bre marca x, ca e masina buna").
@MarchenM: total de acord. Japonezele vin cu multe dotari standard. A se vedea Mazda 3 pe nivelul de echipare Challenge (primul pt motorizarea G120), are toate dotarile de bun simt: clima, cruise control, volan/schimbator piele, display 7" (la vag tre sa platesti in plus pt un display mediocru de 5.7") si vine pana si cu asistent la franare pt oras (SBCS). Si astea doar la 17k euro.
nu am condus modelul cu genti de 18 si nici nu vreau . genti mai mari presupun costuri mai mari ( caciucuri de iarna, inlocuire de cauciucuri, roti de iarna ) , costuri care nu mi se par justificate la o masina compacta
fyi - seria 3 vine cu 16' in dotarea de serie, deci daca etalonul in materie de driving Dynamics alege 16 eu zic ca e ok, la Mazda e doar pe considerent de design,
la drive test nu au decat 1.5 si 2.0 de 120 care se vor vinde cel mai mult la noi.
si as alege un motor mare - 165 pt ca am deja unul de 180 si nu vreau sa retrogradez atat de mult - 120 ,
daca as fi putut configura masina ca la alte marci, poate mazda 3 ar fi fost noua mea masina
Asta nu inseamna ca spun de Toyota, Mazda sau Honda ca sint minunate, dar, dupa mine,toate 3 sint peste Focus. La orice capitol.
Faptul ca o marca vinde bine nu demonstreaza nimic altceva decat marca respectiva are o politica de marketing buna, adica ca stie ce vrea piata, nu ca face masini bune neaparat. Cea mai vanduta masina in Romania e Dacia. Asta inseamna ca e cea mai buna? Nu, inseamna ca oferta Dacia se muleaza pe cerintele pietei de la noi.
Sa nu-mi spui mie acum ca daca Focusul se vinde mai bine decat Mercedes, sa zicem, inseamna ca e mai bun. E absurd ceea ce zici.
Obisnuieste-te cu ideea ca s-ar putea sa te inseli, in multe privinte. Atata timp cat esti dispus sa recunosti cand faci o greseala, exista o licarire de speranta. Dar s-ar putea ca in cazul tau sa fie prea tarziu.
Cu chestiunea legata de marketing nu sunt de acord cu tine. Un produs prost, chiar si bine "vandut", tot prost ramane, iar clientii nu il vor mai lua a doua oara. Deci succesul Ford nu are cum sa se datoreze exclusiv promovarii. Cine crede altceva e naiv.
Am observat ca acesta este un argument utilizat si impotriva VW sau a tripletei de lux germane. Fals.
Pentru gasca de prosti care sustin sus si tare conservatorismul japonezilor:
http://www.automarket.ro/stiri/mazda-va-lansa-in-2018-un-motor-pe-benzina-cu-principiul-de-functionare-55005.html
cred ca ai gresit forumul, aici vorbim despre masini nu despre gramatica limbii romane. Vad ca atunci când nu mai argumente ii tot dai cu gramatica.
lasa - ne pls.
Am un C4 pe benzina cu motorul facut impreuna cu BMW , de 155 cp si cu un cuplu de 240 nm. Adevaruri din exploatare, 60 000 km
- un motor exceptional , dar pus in valoare mai greu de cutie
- cuplu este present de la 1400 rot, astfel incat la demaraje in forta poti invarti rotile in gol si in viteza a III a
- consumul - aici este marea problema ,
mergand batraneste, adica fara demaraje mai tari, fara intreceri stradale te duci spre 7% ( extra urban)
mergand ceva mai sportiv si valorificand ce poate da motorul , te duci imediat spre 8-8,5%
Dar tentatiile sunt mari, deci ...
Pe un parcurs extern - pana in Franta si retur, am obtinut un consum de 6,7% cu o viteza medie 83 km/h, cu 2 personae, bagaje si aer conditionat la greu.
Se discuta despre dotari, performante, cifre, nu se gandeste nimeni la problemele ce pot aparea dupa achizitie: gen gasirea unui service competent care in Romania este inexistent.
Fiabilitate ? "BMW-ul Japoniei"? Pardon, in 40.000 km si 4 ani mersi pe plaiurile patriei noastre cu aceasta marca, am schimbat asa: un rand de tampoane motor (1600 RON), kit ambreiaj (2500 RON), amortizoare (2200 RON), clapeta acceleratie (1100 RON), bujii, flanse amortizoare spate care au cedat pe rand (vin prinse in niste surubele minuscule). Inainte sa vand masina urmau probleme la sistemul de directive/suspensie, bucsi bascule care vin numai cu tot cu brat (1400 RON/BUC, bielete antiruliu).