Drivetest Hyundai Santa Fe (2009-2012)

2.2 CRDi GLS Premium FL 4WD 5STR AUTO
Hyundai Santa Fe (2009-2012) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.06.2010
Adolescenţă
Hyundai Santa Fe împlineşte 10 ani de la debutul pe piaţă şi primeşte un facelift odată cu intrarea în "adolescenţă". Modelul primeşte o serie de modificări minore la exterior, alături de noi motoare sub capotă şi de alte modificări tehnologice. Santa Fe a devenit mai puternic, mai economic şi mai "inteligent" graţie modificărilor implementate de inginerii Hyundai. Într-un fel, modelul a trecut la un nou stadiu al existenţei sale, fără ca schimbările estetice să fie dramatice. Contează însă cum se "simte" modelul la interior şi cum se comportă acesta pe şosea şi în afara acesteia.

Hyundai Santa Fe (2009-2012)
2.2 CRDi GLS Premium FL 4WD 5STR AUTO

  • Pret de pornire 29.738 €
  • Pret model testat 32.118 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Preţ de un weekend, am avut în custodie un motor diesel de 197 de CP şi 422 Nm. Alături de acesta stătea o transmisie manuală cu şase rapoarte şi un sistem de tracţiune integrală. Spre deosebire de fratele său mai mic, ix35, Santa Fe nu va fi disponibil şi într-o versiune cu tracţiune faţă. Unitatea de 2.199 centimetri cubi respectă normele Euro 5 şi oferă un pachet promiţător alături de cutia de viteze manuală. Astfel, modelul coreean s-a dovedit a fi extrem de fâşneţ, dar acest comportament era de înţeles dat fiind cifrele prezentate de constructorul sud-coreean. Puterea maximă este furnizată la 3.800 rpm, iar cuplul motor maxim este oferit între 1.800 şi 2.500 rpm. Aşadar, unitatea şi transmisia acesteia sunt optimizate pentru un consum scăzut de carburant fără a pierde prea mult din reprize. În comparaţie cu rivalii săi din segment echipaţi cu unităţi diesel de cilindree apropiată, Santa Fe facelift vine cu aceeaşi surpriză pe care ne-a făcut-o şi versiunea de 184 CP a lui ix35: vorbim de cel mai puternic motor din segment. Pe lângă cea mai ridicată putere din segment, avem şi cel mai mare cuplu motor, oferit la cea mai joasă turaţie din segment. Aceste caracteristici au fost necesare probabil pentru a contracara masa de 1.995 kilograme a lui Santa Fe facelift, aflată totuşi în partea superioară a segmentului. Masa ridicată a modelului îl penalizează la accelerarea în primele două trepte de viteză şi îl face să pară extrem de lent.

Consum

Hyundai anunţă un consum urban de 8.8 litri la sută pentru Santa Fe facelift în versiunea testată, iar valoarea în regim extraurban este de 5.6 litri la sută. Consumul mediu anunţat al acestui model este de numai 6.8 litri la sută. În raport cu rivalii din segment, Santa Fe prezintă cele mai bune valori ale consumului de carburant, iar cei mai buni competitori oferă valori cu 0.1-0.2 litri la sută mai mari decât cele prezentate de modelul sud-coreean. În ce măsură se întâlneşte realitatea cu cifrele anunţate de producător în cazul lui Hyundai Santa Fe facelift? Consumul urban înregistrat într-un regim de mers relaxat a fost de 10 litri la sută, iar consumul extra-urban a fost situat în jurul valorii de 7 litri la sută. Consumul în cazul unui stil de condus mult mai alert creşte cu aproximativ 1.5 - 2.0 litri la sută.

Performanţe

Hyundai anunţă 9.8 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h şi o viteză maximă de 190 km/h. Santa Fe reuşeşte să fie cel mai rapid la sprint-ul 0-100 km/h şi este printre cele mai rapide modele din segment. Chevrolet Captiva accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde, iar Mazda CX-7 diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.3 secunde. Nissan X-Trail în versiunea 2.0 dCi 170 CP poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10 secunde şi are o viteză maximă de 200 km/h. Citroen C-Crosser şi Peugeot 4007 realizează sprint-ul 0-100 km/h în 9.8 secunde, iar afirmaţia este valabilă şi pentru Renault Koleos. Koleos are o viteză maximă de 191 km/h, în timp ce "fraţii" C-Crosser şi 4007 pot să atingă o viteză maximă de 200 km/h.

Interior

După ce am discutat performanţele şi abilităţile lui Santa Fe facelift, a venit rândul să luăm la puricat şi interiorul acestui model. Încă de la deschiderea portierei ne întâlnim cu materiale ce nu îşi au locul în rând cu pretenţiile noi ale modelului sud-coreean. Apoi vedem inserţiile de pe bord care imită lemnul şi aluminiul. Din păcate, contrastul dintre acestea şi plasticul cu aspect ieftin de pe bord şi consola centrală este mai puţin plăcut. Poziţia la volan este destul de înaltă, iar scaunele nu se numără printre cele mai bune existente în acest segment. Evident, asta nu înseamnă că nu puteţi face un drum mai lung în confort deplin. Ergonomia este rezonabilă în materie de comenzi, dar va dura ceva timp până când vă veţi obişnui cu poziţionarea inversă a comenzilor de pe volan sau cu maneta schimbătorului de viteze destul de înaltă. Ce oferă Santa Fe la interior şi nu găseşti la rivali? Spaţiu. Pur şi simplu, modelul este extrem de spaţios şi oferă suficient volum pentru cinci persoane şi pentru toate bagajele de care au nevoie acestea. Apoi vine momentul când vrei să ieşi din maşină. Întindeţi mâna instinctiv spre mânerul de deschidere al uşii şi descoperiţi că este amplasat exact invers faţă de cum ar fi fost logic. Muchiile acelui mâner au o formă ciudată şi ar putea să vă agaţe unghiile dacă vă grăbiţi când vreţi să ieşiţi din maşină.

Preţ de achiziţie

Hyundai Santa Fe facelift porneşte de la 29.738 de euro cu TVA inclus, dar exemplarul testat costa 32.118 euro cu toate taxele. Cei de la Citroen oferă modelul C-Crosser în versiunea 2.2 Hdi la 32.011 euro. Fraţii de concern de la Peugeot cer doar 25.799 de euro pentru un 4007 2.2 HDI, în timp ce Chevrolet Captiva 2.0D 150 CP în versiunea de echipare LT Sport costă 32.945 de euro. Tot din Franţa vine şi Renault Koleos 2.0 dCI 175 CP în versiunea 4x4 Dynamique, care pleacă de la 26.000 de euro cu toate taxele incluse, iar rivalii din Japonia cer 29.490 de euro pentru un Mazda CX-7 diesel, respectiv 34.642 de euro pentru un Nissan X-Trail 2.0 dCi de 173 CP în versiuena Sport. Conaţionalii de la Kia oferă noul Sorento contra sumei de 30.672 de euro cu toate taxele incluse cu aceeiaşi motorizare şi o transmisie automată cu cinci trepte. Pentru un Sorento diesel de 197 CP şi 421 Nm (ce coincidenţă!) trebuie să scoateţi din cont 33.439 de euro cu toate taxele incluse. De remarcat diferenţa semnificativă de design dintre cele două modele sud-coreene şi diferenţa de calitate în favoarea modelului Kia – cu care am avut o întâlnire destul de scurtă, dar cu care vom petrece ceva mai mult timp împreună în perioada următoare. Strict de dragul comparaţiei, deci fără a avea vreo legătură directă cu modelul testat, pentru 32.963 de euro puteţi cumpăra un Land Rover Freelander 2 în versiunea S de 160 CP, pe când un BMW X1 xDrive20d pleacă de la 33.498 de euro cu toate taxele incluse. În nota aceleiaşi comparaţii, pentru 35.688 de euro vă puteţi cumpăra versiunea entry-level în gama Mercedes-Benz GLK. Aşadar, avem o diferenţă de aproximativ 3.000 de euro între un Mercedes-Benz GLK şi un Hyundai Santa Fe. Pe de o parte, cele două modele aparţin unor segmente diferite, aşa cum e cazul lui BMW X1 şi Land Rover Freelander, dar asta nu înseamnă ca preţurile lor nu sunt cel puţin apropiate. Aşadar, care model este ieftin şi care model este scump? Vă lăsăm pe voi să decideţi asta.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat încă noul Hyundai Santa Fe facelift. Versiunea pre-facelift a modelului a obţinut patru stele la protecţia adulţilor în 2006. Protecţia copiilor a fost cotată cu trei stele, iar la protecţia pietonilor modelul nu a primit niciun punct. Cum vorbim de un facelift, există posibilitatea ca anumite aspecte ale acestui model să fie modificate dramatic, aşa că modelul are şanse să primească cinci stele. În materie de siguranţă, modelul beneficiază de airbag-uri cortină, airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pentru pasagerul din dreapta, precum şi de ABS, ESP şi EBD în standard.

Ţinută de drum

V-am mai spus că modelul cântareşte 1.911 kilograme? Vă reamintim aceast lucru acum. Modelul este destul de greu, iar acest lucru se simte şi pe şosea. Deşi nu are un reductor sau o transmisie special adaptată pentru off-road, modelul se comportă ca un off-roader optimizat pentru şosea. Sigur, este docil pe viraje şi nu manifestă un comportament subvirator sau supravirator mai accentuat decât te aştepţi în mod normal de la o astfel de maşină, dar garda la sol generoasă, optimă pentru off-road, şi suspensiile pregătite pentru "înghiţirea" gropilor taie din sportivitatea rutieră a acestui model. Per total însă, modelul se comportă OK, prezentând un comportament semnificativ mai bun decât fratele său mai mic, ix35, atât pe şosea, cât şi în teren accidentat.

Vizibilitate

Desi avem un model destul de mare, atât în ceea ce priveste lungimea, cât şi în ceea ce priveşte înălţimea, Santa Fe facelift nu pune probleme de vizibilitate. Înclinaţia montanţilor A nu încurcă deloc şoferul pe viraje, iar montanţii C şi luneta de dimensiuni mari oferă o vizibilitate bună şi în spate. Oglinzile laterale nu plătesc tribut în ceea ce priveşte dimensiunile, deci pot fi folosite pentru a observa aproape toate detaliile din spate.

Tehnologie

Hyundai Santa Fe a intrat în secolul 21 în ceea ce priveşte tehnologia. Modelul oferă CD-player cu MP3, posibilitatea de conectare a unui stick USB, un dispozitiv audio auxiliar sau un iPod. Unitatea multimedia este controlată de pe comenzile de pe volan, care îşi fac treaba odată ce te obişnuieşti cu amplasarea lor şi care se "exprimă" prin cele şase difuzoare integrate. Trapa şi scaunele faţă sunt acţionate electric, iar acestea sunt încălzite pe două niveluri. Desigur, e cale lungă până la rivalii acestui model care oferă elemente deosebite din unele puncte de vedere, dar există şi o diferenţă de preţ semnificativă între aceştia.

Design

Design-ul acestui model este discutabil. În primă fază trebuie să fiţi foarte atenţi pentru a observa acest facelift minor, ca apoi să comparaţi versiunea pre-facelift cu exemplarul testat. Am avut ocazia să facem acest lucru în curtea reprezentanţei Hyundai şi am urmărit cu atenţie diferenţele. Acest facelift este concentrat în principal pe modificările de sub capotă şi la îmbunătăţirile tehnologice, şi mai puţin pe partea estetică. Probabil că cei de la Hyundai au evitat să schimbe un model care şi-a câştigat o piaţă importantă pe segmentul său în România ultimilor ani. Chiar dacă acest lucru s-a datorat mai ales preţului, şi mai puţin designului.
Date tehnice - Hyundai Santa Fe (2009-2012) 2.2 CRDi GLS Premium FL 4WD 5STR AUTO
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2199
Lungime mm
4660
Putere maxima CP (rpm)
197 (3800)
Latime mm
1890
Cuplu maxim Nm (rpm)
436 (1800)
Inaltime mm
1760
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1981
Acceleratie 0-100 km/h s
10.2
Ampatament mm
2700
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
969
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai Santa Fe (2009-2012)

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • sunt curios cum se va descurca pe termen lung si dupa cat timp isi va arata "calitatile". Sper sa fie mai fiabil decat vechiul model si sa nu simti ca pierzi jumatate din masina dupa 1 an 2.
    6 3
  • posibila gresala...
    In ceea ce priveste perfomantele de acceleratie cred ca s-a strecurat o gresala.
    11,6 sec pentru 0-100 km/h era timpul de acceleratie pentru varianta fara facelift (cu motoriazare 2.2 CRDi euro 4 de 155 CP). Imi este greu sa cred ca un motor mai performat atat din punct de vedere al puterii cat si al cuplului ofera exact aceleasi performante.
    Am gasit si alte informatii care mi se par mai aproape de realitate, adica 9,5 sec pentru 0-100 km/h. In aceste conditii clasamentul se schimba putin...
    Vezi link: http://www.auto.ro/hyundai/Hyundai-Santa-Fe-facelift-primeste-un-nou-diesel-2-2-CRDi-de-197-CP--46335.html
    2 7
  • @Ionel
    Hyundai România spune altceva: http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index.php?id=192&m=index&carid=36&bodid=32&engid=790&action=3
    0 0
  • greseala
    Conaţionalii de la Kia oferă noul Sorento contra sumei de 30.672 de euro cu toate taxele incluse cu aceeiaşi motorizare şi o transmisie automată cu cinci trepte. Pentru un Sorento diesel de 197 CP şi 421 Nm (ce coincidenţă!) trebuie să scoateţi din cont 33.439 de euro cu toate taxele incluse.

    Ced ca este o greseala aici. Sorento 2.2 DSL MT 4X4 29512 €

    Slabuta acecleratia lui Santa Fe si parca si pretul un pic cam piperat
    1 0
  • @cmg_george
    Exemplarul testat de noi costă 32.118 euro. Am menţionat şi în text de versiunea entry-level de 29.512 euro.

    Uite şi o versiune mai ieftină a lui Kia Sorento echipată cu acelaşi motor şi aceeaşi transmisie: http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/sorento-22-dsl-mt-4x4-classic-8318/specificatii.html

    Sorento are 1.795 kg, iar Santa Fe are 1.910 kg. Cred că de aici provine diferenţa.

    Cât despre datele tehnice ale versiunii din Marea Britanie, noi am testat modelul pentru Europa, nu pentru Regatul Unit.
    Când vom testa maşina pentru piaţa din Marea Britanie, atunci vom publica datele respective.

    Mulţumim pentru atenţie.
    2 2
  • Cosmin
    not fair
    Conform site-urile de specialitate din afara, ansamblul motor/cutie este de departe cel mai bun din clasa sa(suv mare-non premium)!Mi se pare ca sunteti tendentiosi...daca avea o stema VAG/BMW sau mai stiu eu ce alte dude viseaza romanul, probabil(sigur) scorul era mai generos!Ne-am obisnuit insa...e ok, nici nu va mai citesc test-e...cand ma intereseza un review, ma uit la cei de-afara! Nu ca ar fi mai breji, dar macar nu au atatea idei preconcepute ca romanii!!
    9 6
  • @Sebastian Toma
    Stiu de diferenta de greutate, dar tot nu cred ca este justificata diferenta de 2secunde. eu inca cred ca este greseala pe site hyundai ro.
    Britanicii mint?

    http://www.hyundai.de/downloads/SantaFe_TechnischeDaten.pdf

    Nemtii mint?

    Ati avut ocazia sa vedeti si versiunea cu 7 locuri? Este total inutil (inutilizabil) al 3-lea rand de scaune?
    1 4
  • mircea
    @Cosmin
    SUV mare non-premium este ix55. Santa Fe nu e acolo, e mai jos.

    Numai bine.
    3 5
  • Dan giba
    Santa e superba
    Conduc un santa fe de 3 ani si e superba, siletioasa si fiabila... super rezistenta, am carat marfa cu ea timp de 3 ani, are peste 120.000 km si nu i-am schimbat decat consumabilele normale la revizie... am forjat-o la greu si e ca noua...nu ma pricep prea mult la masini, dar m-a scos din toate situtatiile neprevazute, frane bruste, viraje, depasiri periculoase... cand o soliciti raspunde prompt... ce mai...o iubesc ...si sincer nu as schimba-o pe alta masina... am condus de la Dacie, Rexton, Fiat Stilo Schumacker ( superba masina, dar foarte nervoasa... pentru tineret...) Matiz, Fiat Punto, Mercedes din clasa C, tot felul... succes lui santa Fe...e o masina reusita...
    16 7
  • Caracteristici tehnice
    Hyundai are si el pachet de drumuri grele... special conceput pentru orient si pentru europa de est... de asta difera si viteza de accelerare, de asta difera si masa si pe ici pe colo mai difera si un cuplu, 2-3 caiuti lipsa sau in plus... Deci cei care va "documentati" despre masini pe site-urile din afara, documentati-va putin si despre "cum se face o masina" sau mai cititi despre "minimizarea costurilor de service la masini cu garantie de 5 ani".

    Oricat de buna aia face tu o suspensie, cu siguranta nu va avea acelasi randament sau acelasi comportament pe un drum asfaltat impecabil fata de un drum cu gauri sau "plombat" cum avem noi cam 60% din drumuri. Ca nu apare in lista de optionale "pachet pentru drumuri grele" nu inseamna ca aceasta optiune se afla si pe masina :)

    @cmg_george: Nu cunosc masini cu 7 locuri, cu exceptia celor special construite pentru transportul de persoane - microbuze, autobue, tancuri etc, la care locurile din portbagaj sa poata fi utilizate de o persoana cu o inaltime mai mare de 1,50m. Si acea persoana va sta incomod pe acele scaune. E ca si cum intr-un pantof de marimea 40 vrei sa bagi un picior de 42 :D

    @Cosmin: Ansamblul motor-cutie nu inseamna neaparat si performanta la roata.... Acceleratia sau viteza de deplasare nu depind strict de motor... ci si de diametrul rotii motoare, distributia de putere intre puntile masinii, cuplu maxim suportat intre anvelopa si suprafata de deplasare etc... La acest model, cei de la Hyundai au marit putin latimea rotilor pentru a avea reprize mai bune de accelerare intre 60-100Km/h, fapt ce greveaza acceleratia masinii... La care mai adaugam si greutatea suplimentara fata de modelul precedant datorita sistemelor active de siguranta si datorita micii modificari ale suspensiilor.

    Cel mai bun review al unei masini este drive-testul. Daca nu iti permiti unul, singura solutie este sa consulti oamenii care au mai condus acea masina. Cei din presa de specialitate se mai gandesc din cand in cand la fanteziile noastre ( in materie de masini ) si la burta lor, si mai iau cate o masina si o mai conduc si ne spun si noua cum a fost. Asta fara sa le propunem noi la ce masini sa le faca testele (si asta ar fi o idee... noi, cititorii sa propunem cate o masina in fiecare luna pe care sa o testeze cei din redactie si apoi sa facem comparatii: ce rezultate au iesit si a ce ne asteptam sa iasa).


    Si acum oarecum on-topic: Am condus Un Santa Fe din 2008, 2.2 CRDI, 4WD plangeam dupa treapta a 6-a (la 110Km/h aveam aproape 3300 de ture) si culmea culmilor, mi s-a parut al naibii de ager pentru o namila din clasa sa. In interior poate aparea macar un sistem de navigatie cu diagonala decenta si afisaj color, precum si la suportul lateral al scaunelor se mai puteau aduce imbunatatiri (masina e destul de inalta). Din poze nu vad sistemul de navigatie si nici de scaune nu pot sa imi dau seama daca s-a mai umblat cate ceva pe la el.
    5 4
  • @dumbravaandrei
    @dumbravaandrei tu vrei sa spui da diferanta data de britanici, nemti, etc (aproape 2 sec) este din pachetul de drumuri grele? tu crezi ca un producator se apuca sa faca teste cu diferite optionale puse pe masina pentru o anume regiune si da alte date tehnice? In cazul asta ... nici nu merita sa te bagam in seama.
    2 0
  • ...........
    ................
    la fel de urata ca generatia trecurta
    4 6
  • @dumbravaandrei
    intradevar la generatia veche se simte lipsa vitezei a 6 a dar in nici un caz la 110km nu ai 3300 ture. cred ca in jur de 2900 3000 mai exact si crede-ma ce-ti spun ca zilnic conduc o astfel de masina. si in privinta suportului lateral la scaune ai dreptate insa nu cred ca se vrea o masina sport care sa te tina tinuit in scaun deci e de inteles pana la urma.
    5 0
  • the hep
    hmmm
    @ dumbravaandrei
    - ca sa vezi ce spui...atit modelul dinainte de facelift cit si acesta are aceeasi dimensiune la roti in romania, ca sa nu ii mai comparam cu nemtii sau britanicii, si anume 235/60/18 . asa ca teoria ta despre roti mari sau mici si diferenta de acceleratie pica .
    - nici macar motoare pe benzina in a 5-a nu mai au la 3300rpm 110 km / h , ca sa nu mai vb de un diesel . santa fe-ul are cca 2600 la viteza respectiva, pt ca viteza maxima este de 180 la fix 4000 rpm in trapta a 5-a ( e vorba evident de modelul inainte de facelift, cel cu 5 trepte ) . ceea ce ne dovedeste ca tu clar nu ai fost cu masina respectiva, si ca nu stii nimik despre mtoare diesel, si regimul lor de functionare .
    si ma opresc aici . un weekend racoros tuturor , :)
    3 0
  • Santa Fâs
    ....doar pt. necunoscători!
    1 9
  • dangiba
    Santa e superba
    LA 120 km/h Santa Fe are numai 2400 rpm... de unde 3000 ? Si ca design e una dintre cele mai reusite SUV uri. Si da, are 7 locuri . si foarte confortabile... ce pantofi stramti...ca doar n-or fi toti pasagerii obezi... daca ar fi sa-mi iau o masina noua...tot Santa Fe as alege.... numai daca m-as imbogati peste noapte mi-as cumpara un SUV infiniti...
    5 0
  • Raspunsuri
    @cmg_george

    1) Da... producatorii fac teste in functie de regiuni si pun optionale diferite pentru anumite regiuni. Daca nu ma crezi, verifica incepand cu dacia si terminand cu... Jaguar de exemplu. Motivele sunt simple, banale si la mintea oricarui copil: tipul de client, structura pietei de desfacere, infrastructura tarilor... Spre exemplu, compara fisa tehnica a unui Renault Megane III de pe site-ul Renault Romania cu cea de pe site-ul din franta si chiar si cu cea de pe site-ul din UK. Cate exemple de producatori ce vand in Romania vrei sa-ti dau care care nu au multe dintre optionale disponibile pentru piata noastra?
    Spre exemplu, Santa Fe-ul care se vinde in occident are si navigatie cu afisaj de 5 inch... in Romania, oricat de full vrei sa o cumperi, nu ai asa ceva.

    @georgemed suportul lateral nu este facut numai pentru masinile sport... Masina asta e destul de inaltuta si oricum iti trebuie suport lateral, deoarece si tangajul difera fata de una mica. Regimul de turatii respectiv a fost obtinut pe traseul Suceava-Botosani, Rampa de 8% si cu o sarcina de aproximativ 320Kg (4 persoane in masina)

    @the_hep cand o fi variatia liniara intre viteza si turatii sa ma anunti si pe mine... Vorbesti de motoare de parca ce pun ele in miscare e de masa neconsiderabila... Avand in vedere ca acel motor misca aproape 2 tone, se modifica putin parametrii discutiei. Printre altele fac si o facultate de inginerie unde studiez inclusiv motoare termice (mai putin in comparatie cu cele electrice, dar destul incat sa faci un proces automat). Spre deosebire de tine, eu studiez motoarele in totalitatea lor, inclusiv modelul matematic, modelul fizic, si alte dependinte tehnice ce tin de studiul unui astfel de sistem. Din pacate nu am avut sansa ta sa studiez un motor doar din reviste de colorat [:)] asa ca imi cer scuze daca bagajul meu de cunostinte nu coincide cu al tau
    1 0
  • @dumbravaandrei
    poate esti in domeniu dar la turatii crede-ma ca gresesti. chiar m-ai facut curios si am iesit in afara orasului si la 110 km are 2600rpm. in legatura cu pachetul drumuri grele poate se aplica la alte categorii de masini insa aici vb de suvuri si mi se pare normal ca un suv sa includa aceste modificari indiuferent de tara in care se vinde doar nu iti iei suv sa mergi numai pe autostrada. crezi ca germania franta uk nu au si ei drumuri forestiere dealuri si santuri?
    5 0
  • @dumbravaandrei
    De acord cu tine, schimba dotari, poate setari la suspensii, mai pun un scut, dar nu fac alte teste de acc sau franare, nu regandesc echilibrul masinii, etc.
    Am pus link-uri si din tari mai apropiate de Romania si acc tot acolo ramane 9.6-10 (functie de cutie, nr de locuri, etc.).
    Trist este ca Automarket nu ne baga in seama si din masina cu cele mai bune performante din clasa ei au facut-o cea mai proasta...
    1 0
  • @Mircea Mester
    Uite ca au schimbat si cei de la Hyundai romania (celputin pentru MT)

    http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index.php?id=192&m=index&carid=36&bodid=32&engid=790&action=3
    0 0
  • cred ca masina asta sa vandut prea bine si s-au gandit so faca mai urata?
    pretul foarte aproapiat Veracruz / ix 55,
    0 0
  • nasoala rau
    am cumparat-o in ianuarie 2011, am 15.000 km si am schimbat ambreiajul deja. cel nou e la fel. ce 4x4!? ce off-road!? masina asta nici pe strada nu poate merge. iti put si hainele a ambreiaj... rusine korea. feriti-va.
    0 5
  • ok
    Am un santa fe din 2007 chel 2x4 cu 210.000 km facuti de mine .In oras imi ia 7-8 iar in afara ia cat scoda octavia a sotiei mele. Singura problema a fost volanta care a picat pe la 130.000km si a costat cu ambreiaj 1000 euro in rest numai consumabile. Masina este tanc merge ca in prima zi si nu am de gand sa o schimb.Am facut aproape toata Europa in ea si sincer sa fiu nu a creat nici o problema , a mers ceas. . A costat de noua in 2007 25.000 euro si daca ar fi sa ma intorc in timp tot santa fe as lua.Stima
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru