Joi, 31.10.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Povestea ascensiunii grupului Hyundai seamănă foarte mult cu calificarea României la barajul pentru Cupa Mondială. Deşi nimeni nu dădea nici o şansă unei echipe extrase din urna a patra valorică, selecţionata tricoloră a smuls punctele esenţiale şi a terminat pe locul doi în grupă.
Văzuţi multă vreme ca asiaticii inferiori japonezilor, dar ceva mai buni decât chinezii, cei de la Hyundai au urcat uşor pe scara percepţiei generale şi au reuşit să înregistreze vânzări mai bune decât favoriţii americani.
Hyundai a preluat filosofia maşinilor corecte de la contracandidatul german Volkswagen şi i-a oferit savoarea unui design ceva mai emoţional.
Crossover-ul ix35, responsabil pentru evoluţia comercială bună a brandului, a fost reînsufleţit şi el cu un design ceva mai atrăgător. Faceliftul vine să presare şi ceva sentiment peste personalitatea cu care publicul deja s-a obişnuit.
Hyundai ix35 (2013-2015)
2.0 184 CP AT6 4WD Luxury
- Pret de pornire 20.786 €
- Pret model testat 34.550 €
- Taxa auto 544 €
Motor / Transmisie
Am avut în grijă versiunea de top a modelului ix35, adică unitatea diesel CRDi de 2.0 litri, capabilă să dezvolte 184 de cai putere la 4000 de rotaţii. Alături de caii crescuţi în grajdurile asiaticilor avem şi un cuplu motor extrem de generos, de 392 Nm, disponibil devreme, la 1800 de rotaţii. E o trăsătură extrem de săţioasă a motorului, care se încăpăţânează să îţi arate că mai are rezerve chiar şi puţin dincolo de 3000 de rotaţii.
E drept că arată asta ceva mai gălăgios decât până atunci, temperamentul celor patru cilindri fiind imposibil de trecut cu vedere sau, în acest caz, cu auzul.
Unitatea este asistată de o transmisie automată cu şase rapoarte. Alternarea treptelor se face destul de liniar şi insesizabil. Retrogradarea nu este însă dintre cele mai fericite, timpul de reacţie fiind destul de anesteziat. Poate din această cauză şi cei 184 de cai par extrem de cuminţi şi timizi când vine vorba de galop.
Consum
Opţiunea unui diesel este îndreptăţită atunci când alegi un crossover. Vorbim de cuplu generos şi de un consum redus. Dacă prima parte e lămurită, haideţi să ne ocupăm şi de a doua.
În fişa tehnică, Hyundai ne promite un consum urban de 8.8 litri, însă eu m-am oprit fără prea mari eforturi la 10. În afara oraşului, cei 5.8 litri afişaţi de cartea tehnică sunt contrazişi de un 7.2 litri/100 de km, obţinut în condiţii reale de trafic.
Media oficială, estimată la 6.9 litri/100 de km, este cu mult mai mare decât ceea ce promit Volkswagen Tiguan şi Mazda CX-5, dar stă ceva mai bine decât angajamentul lui Opel Antara. Şi Ford Kuga are un consum mediu mai mic, însă caii de sub capotă sunt în efectiv mai puţin numeros.
Performanţe
Cu 184 de cai sub capotă, Hyundai ix35 promite să onoreze clienţii cu un comportament atletic. Cel puţin la prima vedere. Asta pentru că sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.8 secunde. E un timp decent, ceva mai bun decât al unui Kuga mai sărac în cai putere şi decât al unui Opel Antara cu aceleaşi resurse. Cu toate acestea, Tiguan şi CX-5 pot lăsa în urmă uşor SUV-ul coreean.
Când vine vorba de viteza maximă, ix35 este gata să alerge până la 195 km/h. În Germania, eventual. Doar Opel Antara poate fi lăsat în urmă.
Interior
Faceliftul aduce un aer proaspăt în interiorul lui ix35. Un aer contemporan, departe de ceea ce regăseam pe strămoşul său cu alt nume de botez.
Instrumentele de bord sunt acum mai plăcute, iluminarea albastră este la fel de odihnitoare pe timp de noapte, iar computerul de bord color este detaliul care va însenina acest colţ al planşei de bord.
Lizibil şi uşor de folosit, computerul de bord este o prelungire a ergonomiei bune de la nivelul planşei centrale, acolo unde şoferul nu va avea nici o dificultate în a utiliza sistemul de aer condiţionat.
Dacă trebuie să mă refer tot la planşa de bord aş menţiona că designerii coreeni au înglobat frumos şi elegant ecranul tactil în linia generală destul de monotonă.
Despre calitatea materialelor nu se pot spune multe. Plasticul planşei de bord şi al consolei centrale nu excelează prin calitate, fiind destul de tare şi neprietenos, cu finisaje ce lasă de dorit. Pe panourile uşilor însă, plasticul e ceva mai moale, îndemnându-te parcă să îţi odihneşti mâna acolo.
Spaţiul interior este generos şi poate găzdui până la cinci pasageri. Pasageri cu uşoare dureri de spate. Pentru că, cel puţin în cazul scaunelor faţă, confortul nu este tocmai la el acasă. După un drum de aproximativ 150 de kilometri, atât eu cât şi pasagerul din dreapta am resimţit ceva probleme.
Revenind la spaţiul interior, aş vrea să laud revoluţia locurilor de depozitare din interiorul lui ix35. Avem un spaţiu pentru telefon mobil la baza consolei centrale, buzunare generoase în portiere şi suporturi de pahare, dublate de o cotieră şi un torpedou, de asemenea, încăpătoare. Tot încăpător poate fi considerat şi portbagajul, care are o capacitate de 591 de litri, mai mare decât a oricărui rival enumerat mai sus.
Preţ de achiziţie
Hyundai ix35 facelift pleacă de la 20.700 de euro cu TVA inclus, dar motorizarea testată de noi are o etichetă de 28.000 euro.
Pentru cei care aleg şi tracţiunea integrală, şi cutia automată cu şase rapoarte şi nivelul de echipare de top Luxury, socotelile ar putea să ajungă la 34.500 de euro.
Mai ieftin este însă Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium Powershift 4WD, care costă doar 32.000 de euro, însă oferă şi cu 20 de cai în minus.
Mazda CX-5 are cel mai apropiat preţ de cel al coreeanului, fiind mai scump cu doar 40 de euro în versiunea 2.2 CD 175 CP Revolution. Dacă ne oprim atenţia asupra lui Volkswagen Tiguan, versiunea 2.0 TDI 177CP Track & Style cu transmisie DSG, observăm că preţul acestuia este simţitor mai mare: puţin peste 35.500 de euro.
O alternativă ieftină este însă Opel Antara, care ajunge la doar 33.000 de euro în versiunea 2.2 CDTI 184 CP Cosmo auto 4WD.
Siguranţă
Hyundai ix35 a fost testat de organismul EuroNCAP şi a primit 5 stele. Punctajul maxim se datorează şi listei consistente de dotări de siguranţă, listă care include: şase airbag-uri în standard, respectiv airbag şofer şi pasager, airbag-uri laterale şi cortină, senzor de blocare a uşilor în mers, ABS si ESP.
Ţinută de drum
Hyundai ix35 şi off-road-ul. Nu e o combinaţie pe care să o încercaţi frecvent. Nu mă înţelegeţi greşit. Maşina poate ataca fără problemă un drum forestier, vadul pietros al unui pârâiaş, chiar şi şleauri uşoare. Are un diferenţial blocabil care ajută în astfel de situaţii şi chiar un sistem de asistenţă la coborâre.
Ce nu ajută însă este garda la sol destul de timidă şi unghiurile de atac şi degajare. Orice exagerare sau sfidare a limitelor ar putea fi sancţionată drastic de un relief ceva mai pretenţios. Aşa că rezumaţi-vă la escapade plăcute, fără doze prea mari de adrenalină. Suspensia confortabilă vă va fi alături.
Ea este binevenită şi în condiţii de rulare pe asfalt. Gropile sunt absorbite bine, ajutând habitaclul să păstreze un nivel de confort bun. Pe segmentele de drum virajat însă, caroseria înălţată nu mai smulge laude. Ba dimpotrivă. Ruliul pe care îl prezintă şi direcţia extrem de asistată, cu un feedback minor, sunt detaliile care ne fac să dăm o notă ceva mai mică crossover-ului coreean.
Vizibilitate
Vizibilitatea nu este un subiect tabu, chiar dacă dimensiunile lui ix35 pot părea mari pentru un şofer neexperimentat. Hyundai a avut grijă să proporţioneze bine un set de oglinzi laterale şi să decupeze o lunetă mare în hayon. Ultimul rând de montanţi este şi el creionat pentru a nu încurca vizibilitatea.
Aşa se face că manevrele în marşarier nu vor ridica probleme. Nici măcar atunci când nu optaţi pentru o cameră video.
Primul rând de montanţi poate încurca uneori în virajele strânse, dar acest aspect este des întâlnit în segment.
Tehnologie
Odată cu faceliftul, Hyundai ix35 plusează cu noi tehnologii. Având în vedere că am nimerit cheile celei mai bine echipate versiuni, putem vorbi mai pe îndelete despre ce am găsit dincolo de geamurile lui ix35.
Mă voi opri mai întâi asupra sistemului de navigaţie, care, deşi vine cu un afişaj nu foarte contemporan, dă dovadă de suficiente informaţii stocate. Timpii de reacţie ai ecranului tactil nu sunt tocmai de lăudat, mai ales dacă utilizaţi un smartphone de ultimă generaţie şi sunteţi un fan al gadget-urilor.
Lista de dotări este completată de scaunele încălzite pe două trepte, care îşi fac datoria cu puţină întârziere. Senzorii de lumină şi ploaie sunt utili, însă veţi aprecia foarte mult activitatea camerei pentru marşarier, care vă ajută la ieşirea cu spatele din parcare.
Şi fiindcă veni vorba de parcare trebuie să vp spun că m-am bucurat să văd că şi Hyundai pune la dispoziţie un asistent la parcare. Asta înseamnă că imediat ce sistemul detectează un spaţiu liber între două maşini va răsuci de volan în locul vostru. Datoria şoferului? Să dozeze uşor acceleraţia şi frâna.
Design
După cum afirmam şi la început, ix35 are parte de un tratament cosmetic menit să alunge ridurile şi să ofere un aer proaspăt. Întinerirea constă în redesenarea uşoară a părţii frontale şi instalarea unor LED-uri în interiorul blocurilor optice.
LED-uri extrem de frumos conturate, în deplină sinonimie cu cele posterioare, care dau o notă de individualitate crossover-ului pe timp de noapte.
În termeni generali aş putea spune că liftingul le-a ieşit foarte bine coreenilor, chiar dacă maşina, în termeni generali, pare că se străduie prea mult ca să arate bine. Nici nu ar avea de ce, pentru că, ştim cu toţii, segmentul este dominat de forme colţuroase în marea lui majoritate.
Ne-a placut
- Spaţiile de depozitare
- Dimensiunea portbagajului
- Cuplul motor
- Designul exterior
Nu ne-a placut
- Sunetul dieselului
- Calitatea anumitor materiale
- Ruliu pronunţat
Date tehnice - Hyundai ix35 (2013-2015) 2.0 184 CP AT6 4WD Luxury | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Bravo domnilor bun exemplu...
Este mult tinand cont ca 36 de mii cumperi un Q5. Dar ix35 la 35 de mii vine aproape full. Ce ai alege ? Un Q5 saracacios sau un ix35 bine dotat ?
Tare curios sunt cum merge masina...poate pe viitor o sa ii rog pe cei de la Hyundai sa ma programeze la un drive test. Ca design mi se pare prea bine pt. clasa ei. Vad ca si materialele sunt bunicele...am vazut multe prin oras....banuiesc ca sunt masini bune de le cumpara lumea.
Oricum cei care cumpara ix35 nu aleg varianta de top sau cel putin asta am observat la mine in oras.
Care e rolul şi menirea unor astfel de pseudo-vehicule bune la toate şi în final la nimic concret? Poate suficienţa de a avea ''jip''...
Este aceeasi situatie cand isi ia un vecin un duster ii provoaca altuia un atac cerebral ca ala are gip si el logan. Mentalitati si gandiri primitive!Cu cat masina e mai inalta cu atat iti arata statutul tau la scara blocului, nu conteaza ca stai intr-un apartament mic comunist(si aici cliseul : este mai bine facut decat unu nou)
De exemplu am un amic care are ix35 cu motorul de 1.7 CRDi si se plange de proasta antifonare a habitaclului. Nu doar de zgomotul de la motor ci mai mult de zgomotul de rulare, vantul pe care il percepi la viteza. La 130 km/h zice ca-i chiar separator si obositor ceea ce nu-I ok.
Nu am vazut multe cuvinte in testele voastre legat de zgomotul interior. Si cred ca e un aspect foarte important cand alegi o masina.
Salutare. Am notat şi noi în test, la capitolul Motor/Transmisie, temperamentul pronunţat al dieselului. Adică zgomotul pe care acesta îl produce. La drum lung însă, antifonarea habitaclului nu a fost atât de deranjantă. iar vântul despre care ne vorbeşti nu s-a făcut auzit.
Am condus modelul vechi cu acelasi motor. Simti ca trage, dar totusi nu prea stiu cu ce se ocupa calutii si newtonii aia destul de multisori de prinde 100 abia dupa 9.8 secunde... Se ratacesc cam multi pe traseul motor-roata...
Comparativ cu alte modele din clasa, pretul este cat se poate de normal. VW Tiguan, Toyota RAV4 si Honda CRV sunt mai scumpe, Ford Kuga este aproximativ la fel, iar Kia Sportage si Nissan Qashqai sunt putin mai ieftine. Ma refer la modelele cu performante si dotari asemanatore.