de Sebastian Toma, Foto: Hyundai
Miercuri, 19.05.2010
-
-
Trimite pe:
Hyundai a a dus în România urmaşul lui Tucson, un model care a dărâmat multe recorduri în segmentul SUV din ţara noastră, numărându-se ani întregi printre cele mai apreciate astfel de maşini din România. Se numeşte ix35, este primul Hyundai care adoptă acest nume (după Veracruz/ix55) şi ne-a oferit surprize interesante. Dacă până acum era cumpărat doar pentru că era foarte ieftin în comparaţie cu restul pieţei, ix35 oferă acum cel mai puternic motor din segmentul său, unul dintre cele mai bune consumuri şi performanţe care nu sunt egalate decât de VW Tiguan. Iar nivelul de dotări bate orice alt model în segment. Am menţionat şi faptul că ix35 este cel mai frumos Hyundai european de până acum?
-
Pret de pornire
24.019 €
-
Pret model testat
32.711 €
-
Taxa auto
476 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Am încercat atât unitatea diesel de 1.995 centrimetri cubi şi 184 CP, cât şi unitatea otto de 2.0 litri ce dezvoltă 163 CP. Motorul diesel de 184 CP este cuplat la o transmisie automată cu şase trepte, în timp ce unitatea pe benzină este oferită doar cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte. În testul nostru vom vorbi despre versiunea diesel echipată cu o transmisie automată cu şase trepte, deoarece istoria a arătat că aceasta este una dintre versiunile preferate de clienţi pe cel mai mic SUV al celor de la Hyundai. Cutia de viteze automată are un mod manual operat prin levierul schimbătorului de viteze, dar şi un mod eco. Răspunsul transmisiei pe modul manual este lent, lasând de dorit în multe situaţii, iar timpii de reacţie nu sunt deloc impresionanţi. Cuplul motor maxim este de 383 Nm şi este oferit între 1.800 rpm şi 2.500 rpm, valori care la prima vedere par bune pentru segmentul din care face parte acest model. O analiză mai atentă a principalilor concurenţi ai modelului coreean arată însă că ix35 are atât cel mai puternic motor în comparaţie cu alte modele echivalente din segment la un preţ apropiat, cât şi cea mai ridicată valoare a cuplului motor. În timp ce versiunea otto a lui ix35 pare submotorizată (163 de cai aspirat şi o cutie cu cinci trepte nu sunt cea mai bună soluţie pentru SUV-ul asiatic), unitatea diesel este potrivită pentru modelul sud-coreean şi face echipă bună cu transmisia automată. Dacă nu te grăbeşti. Motorul este destul de silenţios cât timp nu forţaţi prea tare pedala de acceleraţie, dezvoltând un sunet plăcut chiar şi peste 3.000 rotaţii pe minut. Reacţia la kickdown este previzibilă, dar simţi că ai nevoie de mai multă putere în unele situaţii. În ciuda cailor putere si a cuplului motor ridicat, comportamentul lui ix35 pe reprizele utile în România nu se ridică la aşteptările pe care ţi le aduc datele tehnice ale modelului.
Consum
Un SUV dezvoltat pentru a fi cumpărat în masă, cum este Hyundai ix35, trebuie să aibă un consum scăzut de carburant. Iar modelul asiatic se achită cu bine de această sarcină. Cu tot cu transmisia sa automată cu şase trepte şi cu motorul său diesel cu cea mai ridicată putere din segment, modelul anunţă un consum de 9.1 litri la sută în regim urban, respectiv 6.1 litri la sută în regim extra-urban. Pe hârtie cifrele sună foarte bine, iar în traficul real modelul a consumat 8.5 litri la suta de kilometri în regim extra-urban, ceea ce nu-i chiar atât de rău dacă luăm în vedere stilul de condus alert pe care l-am abordat în afara localităţilor. Trebuie să menţionăm faptul că nu am utilizat modul Eco al transmisiei pentru a obţine această valoare a consumului extraurban. Surprizele din partea lui ix35 vin la comparaţia directă cu rivalii săi, valorile consumului de carburant anunţate de Hyundai pentru ix35 fiind foarte bune. Consumul versiunii ix35 testate este mai bun cu 0.2 litri faţă de Tiguan 2.0 TDI DPF 4MOTION A6, cu 0.7 litri la sută mai bun decât Renault Koleos 2.0 dCi CVA si tot cu 0.7 litri la sută mai bun decât Ford Kuga 2.0 TDCi DPF A6 Powershift. Ssangyong Actyon, un rival ceva mai marginalizat, consumă mai mult cu 0.9 litri la sută în regim extra-urban, în timp ce Toyota RAV4 obţine un consum mai bun decât ix35 cu motorul diesel D-4D de 2.2 litri, dar echipat cu o transmisie manuală cu şase rapoarte, modelul nefiind oferit diesel împreună cu o transmisie automată. Singurul competitor al lui Hyundai ix35 care îl învinge la consumul urban este Ford Kuga 2.0 TDCi cu transmisia automată Powershift, în timp ce Nissan Qashqai în versiunea de top îl învinge pe ix35 la consumul în regim extraurban, dar este înfrânt la capitolul consum urban. Aşadar, Hyundai ix35 este printre cele mai economice modele din segmentul său. Totul depinde, într-un final, de piciorul soferului şi de răbdarea pe care o are acesta. În condiţiile în care versiunea pe benzină testată pe acelaşi traseu a scos 10.2 litri/100 km pe acelaşi traseu, este lesne de înţeles care este varianta cea mai bună pentru o familie. Cifrele susţin astfel varianta diesel, chiar şi cu o transmisie automată clasică, pe care o puteţi alege pentru un plus de confort. Evident, cei care vor un consum şi mai redus au la dispoziţie şi o versiune inferioară de putere pe un motor diesel (2.0 de 136 CP), acest motor fiind însă departe de posibilităţile dinamice ale variantei tesate de noi.
Interior
La acest capitol, coreenii au progresat mult. Iar opinia noastră este că acest lucru se datorează mai ales faptului că maşina a fost proiectată integral în centrul Hyundai din Russelsheim, Germania. O parte din materialele de la interior îti dau senzaţia de grijă şi calitate, existând însă şi excepţia câtorva plastice care strică prima impresie placută. Dacă punem în balanţă calitatea materialelor per total, vom obtine un rezultat mediu. Cu toate acestea, ergonomia este mai mult decât rezonabilă, iar comenzile sunt amplasate potrivit. Antifonarea este la un nivel foarte bun, urcând SUV-ul coreean destul de mult în ochii reprezentanţilor presei prezenţi la evenimentul de lansare. Printre alte părţi mai puţin reuşite se numără poziţia la volan relativ înaltă şi posibilităţile de reglare a volanului, care s-ar putea să nu fie pe placul celor cu un fizic ieşit din tipare. Chiar şi asa, Hyundai ix35 tot are şanse mari sa fure din clienţii mărcilor consacrate, deoarece oferă un interior atractiv, îmbracat cu "poleiala" dată de lista generoasă de dotări care îl animează. De la cheia inteligentă, butonul de pornire al motorului şi multitudinea de comenzi amplasate pe volan, interiorul acestui model debordează de tehnologie utilă, integrată corect în design-ul lui ix35. Astfel, nu vei avea senzaţia ca inginerii coreenii au "trântit" o serie de echipamente opţionale în ultimul moment pentru a face modelul mai atractiv pentru potenţialii clienţi, toate elementele fiind integrate încă de la început în habitaclul SUV-ului sud-coreean. Atât scaunele faţă, cât şi scaunele spate oferă un nivel potrivit de spatiu şi confort, iar pasagerii sunt "răsfăţaţi" cu încălzire în scaun pentru toate cele cinci locuri. Da, există un Hyundai cu bancheta din spate încălzită! Unii constructori premium ar putea fără probleme să ia notiţe!
Preţ de achiziţie
Hyundai ix35 pleacă de la 18.921 de euro cu toate taxele incluse, dar acest preţ este valabil pentru versiunea pe benzină a acestui model, care nu este cea mai bună alegere pe care o puteţi face. Versiunea entry-level diesel in gama ix35 costa 20.111 euro cu toate taxele incluse, dar modelul respectiv dezvoltă 136 CP şi are tractiune faţă. Cel mai ieftin ix35 echipat cu motorul diesel de 184 CP şi tracţiune integrală costă 23.681 de euro, în timp ce exemplarul testat are un preţ de pornire 29.750 de euro (pentru vesiunea de echipare superioară 2.0 CRDI Luxury cu transmisie automată). Punctarea acestui model este cu adevărat dificilă, deoarece unii dintre rivalii săi sunt mai ieftini şi provin de la constructori cu rădăcini mai rezistente în minţile românilor, dar nu oferă performanţele anunţate de Hyundai ix35. Spre exemplu, versiunea TDI de 140 CP a lui Tiguan costa 28.772 de euro cu toate taxele incluse, în timp ce versiunea dCi de 150 CP a lui Koleos are un pret de 28.900 de euro. Ford Kuga – rivalul direct al lui ix35 în opinia celor de la Hyundai – are un preţ de pornire de 29.797 de euro în versiunea de 140 CP echipată cu o transmisie automată cu şase trepte şi un motor diesel de 140 CP. Dacă ne uităm în curtea SsangYong, un Actyon A200 4WD Business are un pret de pornire de 30.472 de euro, iar un Toyota RAV4 2.2 D-4D în versiunea de 150 CP, oferită alaturi de o transmisie manuală cu şase trepte costa 33.867 de euro în versiunea de echipare Luxury. Un Nissan Qashqai configurat într-un nivel de echipare comparabil şi echipat cu o transmisie automată costă cu aproape 2.000 de euro mai mult decât Hyundai-ul testat. În comparaţie cu rivalii săi, modelul este cel mai bine dotat din segment în versiunea standard, lista de dotări menţionând echipamente precum ABS, ESP, asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, aer condiţionat manual, şase airbag-uri, linie audio cu CD-Player şi MP3 cu RDS, posibilitatea de conectare a unui stick USB şi a altor dispozitive audio auxiliare, precum şi servodirecţie electrică şi altele.
Siguranţă
Hyundai ix35 nu a fost încă testat de cei de la EuroNCAP. Cu toate acestea, modelul are şase airbag-uri în standard, respectiv airbag şofer şi pasager, airbag-uri laterale şi cortină, senzor de blocare a uşilor în mers, ABS si ESP. Aşadar, modelul are toate premisele obţinerii unui punctaj cât mai mare la testele de siguranţă EuroNCAP. Vom reveni asupra acestui element de testare după verificările EuroNCAP.
UPDATE: Hyundai ix35 a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Aşadar, punctajul modelului la acest capitol a fost modificat.
Ţinută de drum
La prima vedere, veţi spune că Hyundai ix35 este un SUV. Pentru că arată ca un SUV. Ei bine, ix35 este un soft-roader (sau, dacă vreţi, un crossover), având o capacitate off-road limitată din pricina gărzii la sol reduse, de aproximativ 18 centimetri. În timp ce abordam traseul propus de cei de la Hyundai în decursul testului de presă, am descoperit că ix35 atinge şleaurile de pământ create de vehiculele mult mai mari, creând senzaţii neplăcute când auzi scutul de plastic al motorului lovindu-se de acestea. Cât timp blocaţi diferenţialul central şi manevraţi maşina cu bun simţ, nu aveţi insă cum să rămâneţi blocaţi. Sigur, nu-i vreun Touareg, Land Cruiser sau Discovery mai ieftin, dar off-road-ul nu este scopul principal pentru care a fost creat acest model. Astfel, cei de la Hyundai ştiu foarte bine că doar 10% din clientii de automobile 4x4 au nevoie de această funcţie, iar doar 5% dintre clienţi chiar ies pe teren accidentat cu autoturismele lor. Tocmai de aceea, au preferat o gardă la sol ceva mai redusă pentru a obţine un coeficient aerodinamic mai bun şi o stabilitate mai mare pe şosea. Apriopo de comportamentul dinamic pe asfalt, acesta nu se ridică la cote maxime, modelul prezentând un ruliu însemnat al caroseriei, tipic pentru un automobil din segmentul său orientat spre confort. Gropile sunt amortizate relativ bine, arătând că inginerii Hyundai au trecut şi ei în cadrul testelor pe sosele la fel de proaste ca în ţara noastră. Direcţia electrică a acestui model oferă un feedback decent şi este optimizată şi ea tot pentru confort. Dacă nu vă grăbiţi nicăieri, ansamblul suspensie-directie-motor/transmisie este perfect pentru o călătorie mai lungă.
Vizibilitate
Hyundai a echipat modelul ix35 cu oglinzi laterale generoase şi o oglindă centrală de dimensiuni potrivite. Versiunile echipate cu un sistem de navigaţie au o cameră pentru marşarier integrată, în timp ce versiunile fără navigaţie integrează această funcţie direct în oglinda retrovizoare centrală. Este exact la fel ca în cazul unei unităţi aftermarket, doar că ai garanţia că va funcţiona perfect din prima, mereu. Montanţii A şi C nu deranjează şoferul, iar montantul B este amplasat chiar rezonabil. Practic, nu ai prea multe lucruri de reproşat în cazul acestui model când vine vorba de vizibilitate. Să nu uitam de parasolarele echipate cu un element extensibil care împiedică lumina să intre prin spaţiul dintre oglinda centrală şi parasolare. Sistemul mai trebuie insă perfecţionat până când va funcţiona perfect fără să mişcaţi oglinda centrală cand aranjaţi extensia parasolarului.
Tehnologie
Am avut norocul de a testa versiunea superioara Luxury, care este echipată cu toate elementele tehnologice şi de confort pe care le au la dispoziţie cei de la Hyundai. De la piele la touch-screen interior. Fie că vorbim de cruise control, de sistemul audio de calitate, de cheia inteligentă, de bancheta din spate încălzită şi de alte elemente similare, ix35 le are pe toate în versiunea testată. Chiar şi o versiune mai ieftină a acestui model prezintă numeroase echipamente standard, printre care putem enumera şi parbrizul încălzit, sistemul de asistenţă la urcarea pantelor şi alte elemente similare. Mai concis, Hyundai ix35 are tot ce îi trebuie unui şofer obişnuit şi câteva elemente în plus.
Design
Hyunadi ix35 este primul produs care prezintă noua filozofie de design Fluidic Sculpture a celor de la Hyundai pe un vehicul de serie. Acesta a preluat design-ul său de la conceptul ix-onic şi ne bucurăm ca producătorul coreean de automobile a ales centrul de design european de la Russelsheim pentru a desena acest model şi pentru că a trasformat conceptul în realitate. Numele ix nu vine gratuit, x-ul fiind un element ce poate fi regăsit cu uşurinţă în liniile acestui model - iar cel mai bun exemplu ar fi consola centrală. Hyundai ix35 are un design extrem de reuşit, în contrast cu liniile bătrâneşti ale restului gamei producătorului coreean. Se poate spune, fără riscul de a greşi, că ix35 este cel mai frumos Hyundai adus în Europa.
Date tehnice - Hyundai ix35 (2009-2013) 2.0 CRDi 4WD 184CP Luxury+ |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1995 |
Lungime mm
4410 |
Putere maxima CP (rpm)
184 (4000) |
Latime mm
1820 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
392 (1800) |
Inaltime mm
1670 |
Viteza maxima km/h
195 |
Greutate kg
1731 |
Acceleratie 0-100 km/h s
10.1 |
Ampatament mm
2640 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
58 |
Cutie viteze
A |
Volum portbagaj litri
591 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Hyundai ix35 (2009-2013)
Mi se pare absurd sa dai 30.000 euro pe un hyundai. Nu ma intelegeti gresti, nu as da banii astia pe un SUV niciodata, insa cu atat mai putin pe unul din coreea.
Deci pentru voi, masina asta se apropie ca si punctaj destul de mult de BMW serie 7 de exemplu. (pe seria 7 l-ati depunctat pentru ca in gama BMW existau motoare mai puternice- interesant)
Inteleg ca o raportati la clasa ei dar totusi de unde si pana unde primeste 9 puncte din 10 la tehnologie si design de exemplu.
Va rog frumos sa fiti cat se poate de obiectivi in aceste comparatii, altfel nici nu isi au rostul.
O zi buna!
Sunt sigur că vei intelege asta mult mai bine incepand de marţi :)
@Hadouken
Marţi, 25.05.
"Astfel, singurul competitor care îl poate învinge pe ix35 la acceleraţia de la 0 la 100 km/h ar fi VW Tiguan în versiunea diesel de 170 CP echipat cu o transmisie manuală"
ceea ce este FALS.
Renault Koleos 2.0 dCi 175 CP 4X4 CVM accelereaza in 9.9 secunde. Verificati daca nu ma credeti. Viteza maxima 191 km/h
Ca sa nu mai vorbesc ca "Iarna a fost ca Vara".
europa o sa cumpere la duster ca astia de la pitesti vor face 5 fabrici....
P.S. Pan' la toamna tarisoara intra in faliment asa ca aceste teste nu-si mai au rostul!
apropo era cumva mentionat in reportaj sau ma rog ce pana mea e asta , era mentionat numele de duster????, nici vb, au tacut din gura ca o matza udata, asa ca ciucu mic ca mai aveti de supt pana sa ajungeti sa faca cei de la mioveni asa ceva, cu tot cu renou lor.
pentru a o clasa ar trebui sa intre in teste si cu alte marci din clasa ei
Afirmatia Nu este adevarata !!! Toyota ofera motorul de 2.2D4D acum si cu cutia automata !!!
http://www.toyota.ro/Images/RAV4_tcm420-479132.pdf
A fost oferit RAV4 şi cu o transmisie automată şi un motor diesel, dar nu o mai poţi cumpara de nouă în configuraţia respectivă.
Opţiunea respectivă de motorizare şi transmisie (adică motor diesel 2.2 D-4D şi transmisie automată) a fost scoasă din ofertă în luna aprilie, dacă ţin eu bine minte.
Mulţumim pentru atenţie.
Nu ati apucat sa testati si versiunea cu transmisie manuala? As fi fost curios sa aflu pareri.
Ce vrei să afli mai exact?
De ce trebuie ca o masina din test sa fie neaparat diesel??? Este o prostie, orice reprezentanta de marci are in test-drive model pe motorina. Mie de exemplu imi plac masinile pe benzina.
Un motor 2.0 cu aceste valori daca era facut de nemti, Rudolf Diesel s-ar rostogolii in mormant!
Porcarie de masina, acuma veniti si ne spuneti ca vai, coreeni fac masini bune si fiabile. Ei bine, eu va spun ca si Dacia e masina buna si fiabila, dar strambati din nas la un Logan !
Nici sa nu pomeniti de Duster, macar astia sunt cinstiti si iti ofera cea mai buna alegere la bani putini. Au ajuns coreeni care nu sunt in stare sa faca un televizor, sa ne vanda masini la 30 000 de euro care fata in fata cu un Duster 4x4 nu cred ca o sa dovedeasca banii in plus.
O seara placuta!
Am testat şi versiunea pe benzină a acestui model, dar am prezentat testul cu motorul diesel, deoarece îl considerăm mai potrivit pentru gabaritul lui ix35. Am explicat acest lucru şi în test, ai fi observat dacă citeai cu atenţie.
O seară bună!
ON : pe exterior mi se pare disproportionata dar interesanta...interiorul este mult mai dragut decat ma asteptam. Serios nu mai duceti patriotismul asta fals asa la extrem...inteleg ca dusterul e masina buna la banii la care e...insa unde se opreste dusterul asta porneste.
si n-o sa inteleg niciodata "rationamentul" unora ca tine care compara Dacia diesel cu hyundai benzina... tractiune 4x4 cu tractiune fata... CVM 6 trepte cu CVM 5 trepte...e o prostie !
Cata minte iti trebuie sa "arunci" 30.000 E pe o caterinca sud coreeana ?!
1Nu eu am adus duster in discutie eu am incercat sa exclud dusterul din orice comparatie cu masina asta.
2 masina pe care s a pus accet in text e diesel nu benzina.
3 dusterul la 18000 varianta 4x4.
Ca sa nu mai zic ca diferenta de bani intre masini nu o arunci pe geam...intra in calitatea masinii.
2. Masina din test costa aproape 30.000 de euro. Tu ai facut comparatie intre Duster full diesel si Hyundai-ul ix35 baza benzina la 19.000 euro.
3.Duster Laureate diesel 4x4 costa 17.220 euro (toate extra-optiunile incluse). Hyundai ix35 benzina 4x2 costa 18.921 euro.
Iti predau matematica de clasa primara?
18.921 - 17.220 euro = 1.701 euro
Am mentionat numele dusterului dar ia l in context ! "Serios nu mai duceti patriotismul asta fals asa la extrem...inteleg ca dusterul e masina buna la banii la care e...insa unde se opreste dusterul asta porneste." Adica sunt multi oameni pe site care compara orice 4x4 cu dusterul. Are si el partile lui bune insa sunt oameni care vor ceva in plus fata de ce iti poate oferi dacia.
Ce patriotism fals?
Pe mine ce ma deranjeaza este motorizarea, care e falsa, sunt numai minciuni! Auzi 2.0 D la 184 de cp, deja o dam in BMW!
Haideti acuma sa comparam tractorul DOHC de pe ixyzzxyhoix asta cu un X1 amarat de 177 cp!
Ma enerveaza tupeul asta coreean si minciuna lor, la fel si in cazul celor de la Cee'd cu asa numitul lor motor de 1.4 sau 1.6 benzina de 122 cp, eu le pun la munca in lumea reala nu caut filmulete pe youtube!
Hyundai, Ssang Yong, Great Wall, Chery- tampenii asiatice!
Inteleg ca acuma lovesc unde doare, ca stiu ca Romania e plina de tractoarele alea Cee'd, stiu ca sunteti fanatici, dar lasati-ne cu coreenele!
Duster-ul este corect ca si pret la dotarole si performantele lui, cum si IX 35, este la fel de corect. Masina este proiectata in Germania, tehnologia este de ultima ora, pachetul de garantie este unic, in plus am condus destule masini, de la Smart pana la S Klasse, si bineinteles si IX 35-ul , si am o parere foarte buna! Ganditi-va cat costa aceste optionale la concurenta!
i30, ceed se bat in clasa compacta de la egal la egal marci mai consacrate. Cum naiba sa crezi ca aia mint in datele tehnice? Daca motorul asta de 2.0 va revolta, va invit sa cautati datele despre motorul de 2.2
Si de ce ma rog ar fi un kitsch?
Ai mers cu una de stii asta.
Ramai la NFS prietene.
Este o masina super, iar motorul de 2.0 care il are este o raritate in domeniul auto pentru ce ofera
Multumesc
Am testat şi un ix35 cu transmisie manuală, dar acesta era echipat cu un motor pe benzină şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Evident, raspunsul la acceleraţie va fi ceva mai bun cu o transmisie manuală, dar să nu te aştepţi la vreo minune de genul "crossover de performanţă". Consumul de carburant îl poţi compara chiar tu cu ajutorul utilitarului integrat pe portalul nostru.
Exemplu:
http://www.automarket.ro/masini-noi/compare.php?action=add_trim&trim=9361&pn=1
Pe cand un drivetest si cu Kia Sorento? (eventual 2.2 Diesel astept de mult parerile voastre).
Când va fi disponibil pentru test, îl vom testa cu mare drag:)
Mulţumim pentru atenţie.
audi - probleme pompa injectie , amortizoare , capete de bara , soft , si ceva pe la instalatia electrica - nu am fost singurul cu problema
2 dacia logan 65 si 85 cp - 5x injectoare pana in 100 000 km turbina , pistoane topite , amortizoare capete de bara , rugina tot spatele , probleme cu incalzirea motorului
renault megan c= logan cam aceasi problema in panta motorul nu trage te rogi de masina chiar si cel de 2.0
mercedes bmw - prea scumpe cu destule probleme petru o masina de 100 000 euro
skoda - turbine , si mancat ulei in forja si tot felul de probeme
hyundai - probleme cu directia la cele cotrafacute , produse de kia si mitubishi - masini ok la bani respectivi , probleme ninore dupa 120 000 km amortizoare bujie curea intinzatoare masnina se putea folosi fara probleme .. si rulmenti fata , pretentioase motoarele cu ulei si filtre . piesele mult mai ieftine si la acelasi calitate in comparatie cu restul produc piese petru audi bmw wv ....
subaru - ceva probleme cu ampreajul intretinere cam piperata consum de combustibil foarte crescut
mazda - nu cunosc
asa ca nu comparati masinile una cu alta anapoda nu se compara dastar sau cum so numo cu ix 35 nici peste 100 de ani dastarul ala troncane tot si mai vor si o caruta de bani pe ia daca tine motorul la fel ca pe logan mai bine lasa ........