Vineri, 10.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu fiecare model nou, Hyundai mai atrage câteva priviri şi mai lasă nişte guri căscate. Coreenii au înţeles că în Europa vor avea succes cu produse de calitate şi s-au adaptat. De la modelul Accent şi până astăzi, fiecare model a fost un pas enorm înainte. Iar de la SUV-ul ix35, lumea a început să facă coadă la showroom. ix35 a avut liste lungi de aşteptare în România şi nu numai, iar Hyundai speră ca noul model de clasă medie să aibă acelaşi efect. Noul i40 a debutat iniţial în Europa de Vest în versiunea break. Acest lucru s-a petrecut anul trecut, dar piaţa românească a aşteptat versiunea sedan, mult mai atrăgătoare pentru clientul de la noi.
Acum, Hyundai i40 sedan şi CW sunt disponibile şi la noi cu o singură motorizare: 1.7 CRDi de 136 CP. Iată impresiile noastre despre cel mai nou model Hyundai.
Hyundai i40 (2012-2015)
1.7 CRDi 136CP Supreme
- Pret de pornire 23.998 €
- Pret model testat 25.362 €
- Taxa auto 327 €
Motor / Transmisie
Acest motor diesel este un atu important al modelului Hyundai i40. Are doar 1.7 litri, însă oferă 136 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 325 Nm disponibil între 2.000 şi 2.500 rpm. Motorul turbodiesel este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, dar în oferta importatorului există şi o variantă cu cutie automată de viteze, tot cu şase trepte. Este cel mai mic motor, dacă ne referim la raportul cilindree/putere, oferit în această clasă. Concurenţa are propulsoare de doi litri sau chiar de 2.2 litri pentru puteri echivalente 130-140 CP. Deşi pare mic şi te gândeşti că maşina va fi submotorizată, acest propulsor 1.7 CRDi de 136 CP este o supriză mai mult decât plăcută.
Consum
Noul motor diesel folosit de Hyundai are un consum suficient de mic pentru a fi printre cele mai eficiente din această clasă. Consumul mediu afişat de constructor este de 5.1 litri/100 km. Mai bine de atât stau doar Opel Insignia Ecoflex 2.0 CDT care ajutat de sistemul Start-Stop reuşeşte un consum mediu de 4.9 litri/ 100 km, Peugeot 508 2.0 HDI care afişează un consum de 4.8 litri/ 100 km şi VW Passat 2.0 TDI cu un consum mediu de 4.6 litri/ 100 km.
În viaţa reală, Hyundai-ul i40 a consumat în medie 6.9 litri de motorină pentru 100 km parcurşi. Trebuie ţinut cont că, în zilele cât a fost în custodia noastră, temperaturile au fost foarte scăzute şi ne-am confruntat cu zăpezi enorme. Am parcurs un traseu preponderent urban, cu doar o ieşire pe drum naţional. Într-un anotimp mai blând, consumul de carburant real ar trebui să fie mai scăzut.
Performanţe
Motorul CRDi de 1.7 litri folosit de Hyundai este suficient de silenţios şi are destul de mult cuplu pentru a îi oferi celui de la volan reprize foarte bune. Mai ales reprizele din treptele trei şi patru sunt foarte viguroase, depăşirile fiind o plăcere. În ceea ce priveşte viteza de top şi acceleraţia de la 0 la 100 km/h acestea sunt penalizate de greutatea totală destul de mare a sedanului i40. Acesta cântăreşte 1.622 kg, concurenţa având modele cu greutăţi cuprinse între 1.355 şi 1.557 kg.
Hyundai i40 1.7 CRDi 136 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.3 secunde şi atinge o viteză maximă de 201 km/h. Ford Mondeo 2.0 TDCI, Peugeot 508 2.0 HDI şi Seat Exeo 2.0 TDi au viteze maxime de 210-215 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în sub 10 secunde.
Interior
Hyundai i40 uimeşte cu un design fluid, cu multe linii curbe. Dacă la exterior acest lucru este responsabil pentru multe capete întoarse pe stradă, la interior lucrurile sunt plăcute pentru pasageri. În primul rând, trebuie spus că i40 sedan oferă foarte mult loc pentru pasagerii din spate. Aceştia pot călători confortabil pe distanţe lungi, spaţiul pentru genuchi fiind suficient chiar dacă cel de la volan are o statură înaltă.
Pentru cel de la volan, Hyundai i40 vine cu un tablou de bord inspirat de la SUV-ul ix35. Indicatoarele de bord sunt mari şi clare, iar în interiorul lor avem două afişaje digitale de unde aflăm informaţii despre temperatura lichidului de răcire şi nivelul de carburant. Între cele două indicatoare de bord mai există un display pe care sunt afişate informaţii de la computerul de bord.
Versiunea testată de noi era echiparea Supreme, ce oferă scaune încălzite şi tapiţerie din piele. Materialele folosite la interior sunt de bună calitate, deşi uneori plasticul este parcă prea tare. Concurenţa este puternică la acest capitol, Mondeo, Passat şi poate chiar şi Peugeot 508 oferind materiale de o calitate ceva mai bună.
Un minus pentru amplasarea butonului de dezaburire pentru lunetă. Designerul a vrut să facă ceva simetric şi a pus acest buton pe partea dreaptă a consolei centrale în oglindă cu butonul de dezaburire parbriz. Însă dezaburirea lunetei se face mai des şi este cumva ciudat să te întinzi peste consolă pentru a acţiona acel buton. În rest, i40 oferă suficiente locuri de depozitare, inclusiv un compartiment generos ascuns sub un capac aflat la baza consolei.
Preţ de achiziţie
Ne aşteptam ca Hyundai să vină cu un preţ imbatabil pentru i40 pe piaţa românească. Însă lista de preţuri începe de la 23.998 (TVA inclus). Ce-i drept, Hyundai-urile vin în nivele de echipare complete, singura opţiune fiind vopseaua metalizată. Nu trebuie să configurezi maşina, îţi alegi doar nivelul de echipare potrivit. Modelul testat de noi a fost un Hyundai i40 Supreme al cărui preţ este în acest moment 25.362 euro (TVA inclus). Lista de dotări pentru acestă versiune este mai mult decât completă, dar lipsesc ciudat anumite dotări care ar fi trebut să existe. De exemplu, versiunea Supreme are cameră pentru mersul cu spatele ale cărei imagini sunt afişate pe un ecran amplasat în oglinda retrovizoare, dar nu are senzori de parcare.
Siguranţă
EuroNCAP a testat noul model Hyundai la cea mai recentă sesiune de crash-teste. Sedan-ul de clasă mare s-a comportat foarte bine, obţinând un scor general de cinci stele şi un grad de protecţie de 92% pentru pasageri adulţi şi 86% pentru pasager copil.
Modelul testat de noi, i40 Supreme vine cu şapte airbaguri în dotarea de serie: două frontale, două laterale, airbaguri cortină şi airbag pentru genuchi pentru cel de la volan. Frâna de staţionare electrică oferă şi funcţia autohold, ceea ce permite demarări facile atunci când maşina este în rampă. Sistemul electronic de stabilitate, ESP, este şi el oferit în standard.
Ţinută de drum
Noul Hyundai i40 arată dinamic, dar oare se comportă la fel? Pentru cât am putut noi testa, în condiţii de iarnă, putem afirma că da. Inginerii celor de Hyundai au ales o setare matură pentru suspensia lui i40, fiind extrem de bine reglată pentru oraş. Este un pic fermă, dar reuşeşte să filtreze excelent denivelările din carosabil. Direcţia este un pic prea grea, cei de la Hyundai dorind să-i dea un feeling premium. Dacă la viteze de autostradă volanul cu senzaţie grea este ok, în oraş parcă ne-am fi dorit o direcţie un pic mai uşoară. La schimbări bruşte de direcţie se simte inerţia caroseriei, greutatea de peste 1.5 tone făcându-şi simţită prezenţa.
Noul i40 este disponibil şi în versiune CW, care arată, în opinia mea, foarte bine. Este un break foarte dinamic iar comportamentul rutier este identic cu cel al modelului sedan.
Vizibilitate
Designul fluid i-a adus noului i40 o siluetă aerodinamică. Partea vitrată nu a avut de suferit însă, aşa că vizibilitatea de la volan este bună. Montantul de pe partea stângă a parbrizului poate jena uneori la virajele de stânga mai lente dar în general nu am întâmpinat alte probleme de vizibilitate. Nu îmi explic, însă, de ce nu există senzori de parcare la mersul cu spatele în condiţiile în care există cameră de luat vederi.
Tehnologie
Noul i40 vine cu suficiente gadgeturi pentru a te face să te simţi bine la bord. Avem conectivitate bluetooth pentru telefon, iar procesul de "împerechere" a sistemelor se face prin comenzi vocale. Ca la orice Hyundai există mufă USB şi jack auxiliar. La i40. acestea sunt situate în compartimentul din consola centrală şi sunt luminate pe timp de noapte. Ne place şi display-ul din oglinda retrovizoare, deşi poate un ecran de dimensiuni mai mari ar fi fost mai potrivit. Grafica de pe toate afişajele este foarte plăcută şi modernă, iar iluminarea cu albastru a devenit o semnătură a modelelor Hyundai. Pe volan sunt o mulţime de butoane. inclusiv cele care comandă computerul de bord. Frâna de staţionare este electrică. iar butonul autohold permite menţinerea automobilui în rampă fără a ţine piciorul pe pedala de frână.
Design
Poate cel mai reuşit lucru la noul Hyundai i40 este felul cum arată. Hyundai a crescut enorm la acest capitol, iar în cazul sedan-ului şi break-ului de segment D a reuşit să dea lovitura. Este şi mai interesant faptul că latura practică nu a fost sacrificată. i40 sedan are suficient loc în spate pentru pasagerii de pe banchetă şi spaţiu mare pentru genunchi. Portbagajul este şi el suficient de mare, cu un volum de 503 litri, iar rezervorul are 70 de litri, ceea ce îi conferă acestui model o autonomie mare.
Designul face parte din filosofia "fluidic sculpture", un trend de design inaugurat cu modelul ix35 şi care apoi a fost folosit şi pentru modelele ix20, Veloster şi Elantra. Hyundai i40 a fost desenat în Europa la centrul de cercetare Hyundai din Russelsheim, Germania. O semnătură distinctă a acestui stil de design sunt farurile de zi cu LED. Hyundai i40 are tot ce îi trebuie pentru a înfrunta cu succes concurenţa din Germania şi Franţa. Rămâne doar să vedem cum îl va accepta publicul din România.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Spaţiu imens în spate
- Motor excelent
Nu ne-a placut
- Preţ
- Anumite plastice
- Amplasarea butonului dezaburire lunetă
Date tehnice - Hyundai i40 (2012-2015) 1.7 CRDi 136CP Supreme | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
insa nu inteleg pretul. ok, sunt convins ca e justificat de calitatea masinii (n am pucat sa o vad live) dar daca vrei sa furi din clientii greilor vw opel si asa mai departe, trebuie sa vii cu ceva peste.acum au ajuns la calitatea si design ul lor dar cred ca ar fi trebuit ca pretul sa vina sub concurenta.
multi ar ezita sa si ia un H la 25000 (chit ca ti ofera dotari si motor asemenea) in dauna altor marci mai consacrate la noi in tara. mi se pare mult 25000, mai ales ca 1.7 asta nu cred ca va fi motorul de varf.
Ce turatie aveati intreapta 4 la 100km/h?? doar in a5a ,doar in a6a ??
Ce turatie aveati in treapta a6a la 130km/h ???
In treapta a6a la 100 km/h ce consum instantaneu avea masina ????
Cum raspunde motorul de la 80-130km/h ?
Ati spus consum mediu 6.9 % la ce temperatura ????
Ce ne spuneti despre climatizare sau despre zgomotul motorului la turatii mari ???
arata binisor pentru o masina care costa cat un seria5 vechi de 2 ani...
ps. daca ai camera la ce iti mai trebuie senzorii... nu "vezi" ?
Cine este interesat poate sa o cumpere 22500euro....
daca vorbim si de Remat.......mai scadeti 2700euro............
Asa ca pretul este competitiv.......
Noul i40 1.7CRDi DPF Sedan Supreme 26.602 25.362
2000 euro + tva persoana juridica
daca mai si negociezi ceva .....am dreptate....
daca te duci la orice showroom Hyundai....te convingi....
Iar daca doriti sa o achizitionati, va recomand una sh peste vreo 2 ani, deoarece sufera o devalorizare mare, asa ca va avea preturi bune, si ve-ti primi o masina buna.
@Automarket ar trebuie sa avansati putin cu testdriverele si sa incercati sa prezentati si filmulete cu prezentarea masiniilor testate.
Si review-ul e de toata rusinea, auzi: "nu ne-a placut Amplasarea butonului dezaburire lunetă"
Nu cred ca este o investitie ok pe pers fizica.
Singura problema ar fi devalorizarea rapida. Iar la mana cred ca ar fi o afacere buna.
Plus ca motorul ala de 1.7 diesel nu va rupe norii taraind 1600+ kg dupa dansul.
Cam asa au facut si cu i30 acum vreo 4 ani; era aproape mai scump decat un Golf, si evident ca s-a inghesuit toata lumea sa-l cumpere.
Iar poveste cu nivelul supra-mega-extraordinar de vanzari al ix35 e cam umflata. Nissan Quashqai e cel mai tare la vanzari in Europa pe segmentul sau.
Si in plus, de banii astia iti cumperi un Seria 3/A4 pana in 50.000 km, care este insa mult peste ce poate oferi Hyundai.
Va fi un esec ca vechiul Sonata.
@LauCalin,@ScorpyonVAG,@cmd_george: Comentarii la obiect, pertinente si de bun simt asa cum ne-ati obisnuit, si nu citesc siteul asta de azi de ieri.Ma bucur ca exista oameni care stiu sa aprecieze si progresele.
Ca idee, mie imi place masina, desi nu are toate dotarile prezente pentru piata din vest, dar aici e decizia producatorului si nu o pot comenta. Nu pot insa sa nu ader la ceea ce spune Unckle, nu sunt o idee buna masinile care sunt "intre segmente", nici premium nici normale. Din punctul acesta de vedere Hyundai forteaza piata. Ramane sa discutam peste 5-6 luni daca au reusit sau nu. Pretul e totusi mare pentru o marca mult timp considerata low cost. Si aici sunt de acord cu toti cei care au sesizat acest aspect.
Pret-ul este mai mare decat la Toyota .... !!! de inteles la inceput, versiunea noua de adidasi care place este cu multe leduri si baterii incluse :))