de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 01.09.2010
-
-
Trimite pe:
Nu ştim cât de eficiente sunt produsele de îngrijire cu coenzima Q10, dar e clar că acestea se vând foarte bine. Sau măcar sunt prezente ca nume peste tot. Din aceeaşi serie, a produselor bine vândute, am încercat Hyundai i30 facelift, un model schimbat atât de subtil încât ai impresia că designerii au folosit doar o cremă din comerţ pentru a-i modifica aspectul exterior. Spre deosebire de diverse panacee, Hyundai i30 chiar îşi face treaba. Cum şi în ce fel, aflaţi mai jos.
-
Pret de pornire
13.516 €
-
Pret model testat
15.488 €
-
Taxa auto
237 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Împrospătarea gamei la nivel estetic nu aduce şi motorizări mai puternice pentru i30, acestea păstrându-şi caracteristicile oferite odată cu debutul acestui model pe piaţă. Astfel, exemplarul testat este echipat cu un motor otto de 1.6 litri, care dezvoltă 122 CP şi 154 Nm. Transmisia acestui model are cinci trepte şi prezintă rapoarte diferite de cele ale unităţii care echipează Kia Cee’d. Cutia de viteze a lui i30 pare să aibă rapoarte mai scurte decât cele ale lui Cee’d, iar acest lucru se vede în valorile consumului de carburant anunţate, dar nu şi în ceea ce priveşte acceleraţia 0-100 km/h. Dar vom vorbi mai multe despre acest subiect la rubricile dedicate. Revenind la transmisie, aceasta prezintă o timonerie destul de precisă, care nu agaţă la schimbările rapide de trepte. Graţie rapoartelor scurte, reprizele sunt foarte bune, iar modelul dă impresia că este destul de energic. Raportat de la modelele cu motoare otto aspirate din segment, nivelul de putere oferit este foarte bun, iar cuplul este la un nivel la fel de bun. Unităţii îi lipseşte o a şasea treaptă, una care ar fi extrem de utilă pentru obţinerea unei economii sporite de carburant la rularea pe autostradă.
Consum
Cei de la Hyundai anunţă un consum mixt de 6.5 litri la sută pentru i30 1.6 benzină. În mediul urban, consumul anunţat este de 8 litri la sută, în timp ce mediul extraurban anunţă un consum de 5.5 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt de 131 de grame per kilometru, iar unitatea respectă normele Euro 5. Rivalii de la Kia au reuşit să facă acelaşi propulsor să fie mai economic în toate condiţiile şi mai agil la accelerarea de la 0 la 100 km/h, dar emisiile de CO2 sunt mai ridicate cu 15 grame per kilometru. Kia Cee’d este liderul segmentului la consumul de carburant, nefiind surclasat nici măcar de Volkswagen Golf 1.4 TSI. În timpul testului nostru, am înregistrat un consum urban situat între 11.5 şi 13.5 litri la sută, valorile consumului variind în funcţie de aglomeraţia din oraş. În cazul unui stil agresiv de condus, computerul de bord va afişa un consum de peste 14 litri la sută – previzibil pentru o compactă pe benzină cu motor aspirat. În mediul extraurban, puteţi obţine un consum de 6.5 litri la sută dacă nu depăşiţi 80 km/h şi rulaţi într-un stil de condus temperat. În treapta a cincea, la 100 km/h, turometrul va afişa 3.000 rpm, în timp ce viteza de 130 km/h va aduce de la sine mutarea acului turometrului la 4.000 rpm. În acel moment, nivelul de zgomot din habitaclu va fi sesizabil. La rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h, consumul de carburant înregistrat va fi de 7.7 litri la sută, iar turometrul va arăta aproximativ 3.750 rpm.
Interior
Hyundai i30 are un interior cuminte din punctul de vedere al design-ului şi corect din punctul de vedere al spaţiului oferit. În comparaţie cu alte modele din segment care se află la acelaşi nivel de preţ, avem un nivel de calitate similar în ceea ce priveşte materialele. Singurele elemente pe care le-am fi dorit în plus ar fi fost o cotieră şi un volan îmbrăcat în piele - pe care vă recomandăm să îl alegeţi când comandaţi maşina. Plasticul care îmbracă maneta schimbătorului de viteze este suficient de moale pentru a nu fi neplăcut la atingere, dar materialul care îmbracă volanul este la limita dintre agreabil şi neplăcut, balanţa atârnând într-o parte sau alta în funcţie de utilizator. Scaunele nu sunt nici foarte moi, dar nici foarte dure, iar suportul lateral este la un nivel normal pentru un model fără veleităţi sportive din segmentul compact. Portbagajul are un volum de 340 de litri, situând acest model la mjlocul clasamentului în ceea ce priveşte spaţiul disponibil.
Preţ de achiziţie
Hyundai i30 facelift porneşte de la 11.600 de euro, în timp ce exemplarul testat are un preţ de pornire de 13.628 de euro. Toate elementele prezente pe maşină sunt incluse în standard, iar diferenţele dintre Cee’d şi i30 sunt minime. Astfel, faptul că versiunea de echipare Best (nivelul de bază) a lui Cee’d are un preţ de pornire mai mic cu 300 de euro decât versiunea testată a lui i30 spune multe. Mai mult, între versiunile echivalente, diferenţă de 600 de euro îi dă câştig de cauză modelului Hyundai. Aşadar, i30 facelift este cea mai ieftină compactă echipată cu un motor pe benzină de 1.6 litri. Am putea să mergem mai departe spunând că este cea mai ieftină compactă excluzând ofertele şi promoţiile importatorilor, dar aici vorbim doar de exemplarul testat şi de versiunile echivalente ale rivalilor. Cel mai scump model din comparaţia noastră este Volkswagen Golf 1.4 TSI Trendline, care are un preţ de 18.521 de euro cu toate taxele incluse.
Siguranţă
În 2008, Hyundai i30 a înregistrat cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. La fel de bine s-a descurcat şi fratele său de la Kia. Modelul beneficiază de ESP în standard - cel puţin în versiunea testată, ceea ce ne face să credem că va obţine tot cinci stele dupa ce va fi testat de organismul independent european. Pe de altă parte, i30 nu prezintă elemente de siguranţă revoluţionare sau deosebite în vreun fel, oferind tot ceea ce oferă şi rivalii săi din acest segment.
Ţinută de drum
Hyundai i30 prezintă un comportament tipic pentru o compactă ieftină. Ruliul pe viraje nu este deosebit de pronunţat, dar acesta se simte în momentul în care aduceţi modelul în situaţii limită. În cazul în care forţaţi măsura, sistemul ESP va interveni şi va domoli spiritele, nu înainte să auziţi urletele disperate ale anvelopelor cu rezistenţă scăzută la rulare. Sistemul de frânare este la acelaşi nivel cu cel al rivalilor din segment, iar dozarea pedalei este precisă şi eficientă. Direcţia lui i30 este electrică, dar oferă un nivel plăcut de feedback fără să obosească şoferul prin acţionarea greoaie. Din păcate, amortizarea gropilor şi rularea pe suprafeţe imperfecte se fac auzite în habitaclu, în special la viteze mai ridicate. Un bun exemplu ar fi rularea pe suprafaţa din dale de beton a autostrăzii, lucru care generează un nivel ridicat de zgomot la interior. Suspensia are reglaje destul de moi, tipice pentru modelele coreene. Acestea nu par să fie însă la fel de moi precum cele ale lui Renault Megane, dar nici la fel de ferme precum cele ale lui Fiat Bravo.
Vizibilitate
În timp ce oglinzile laterale ale acestui model au dimensiuni decente, luneta şi oglinda centrală nu sunt caracterizate de aceleaşi aprecieri. Luneta are o formă neobişnuită şi prezintă un unghi orb mai mare în apropierea montanţilor spate. Aceştia ridică probleme la gararea cu spatele. Montanţii A au o înclinaţie rezonabilă, nefiind deranjanţi pentru şofer.
Tehnologie
Exemplarul testat aparţine nivelului de echipare superior, intitulat Comfort. Acesta prezintă comenzi pe volan, conector auxiliar pentru iPod, stick USB sau alt dispozitiv audio şi un radio-CD cu MP3 şi patru difuzoare. Pentru un plus de confort în călătorii, modelul ar mai fi avut nevoie de un sistem cruise control, iar geamurile electrice ar fi putut primi funcţia de impuls şi la urcare, nu doar la coborârea geamului şofer. În mod evident, preţul scăzut al lui i30 împiedică producătorul să ofere un nivel ridicat de echipamente tehnologice, ceea ce scuză dotările minime ale acestui model.
Design
Facelift-ul lui i30 îi conferă compactei sud-coreene un aspect plăcut. În timp ce modificările la nivelul părţii frontale sunt minore, schimbările la posteriorul lui i30 lasă de dorit. Ne aşteptam ca designerii Hyundai să schimbe stopurile acestui model în vreun fel şi să le confere un plus de personalitate. Din păcate, este dificil să sesizezi diferenţa dintre un i30 facelift şi un i30 standard pe stradă, în special dacă le priveşti din spate. Profilul şi interiorul prezintă un aspect cuminte, în încercarea de a fi pe placul unui număr cât mai mare de persoane. Până acum, strategia asta a funcţionat. E posibil însă ca preţul să îi facă pe mulţi clienţi să îl vadă pe i30 ca fiind mult mai atrăgător în comparaţie cu rivalii săi.
Ne-a placut
- Preţ atractiv
- Reprize decente
- Performanţe decente
Nu ne-a placut
- Nu există un nivel superior de echipare
- Lipsa uni transmisii cu şase trepte
- Competitivitate scăzută în raport cu fratele de la Kia
Date tehnice - Hyundai i30u (2010-2012) 1.6 DOHC M/T GL Comfort |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1591 |
Lungime mm
4245 |
Putere maxima CP (rpm)
122 (6200) |
Latime mm
1775 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
154 (4200) |
Inaltime mm
1480 |
Viteza maxima km/h
192 |
Greutate kg
1368 |
Acceleratie 0-100 km/h s
11.1 |
Ampatament mm
2650 |
Tractiune
Fata |
Volum rezervor litri
53 |
Cutie viteze
M5 |
Volum portbagaj litri
340 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Hyundai i30u (2010-2012)
vezi 1.8 benzina - 160 CP si 2.0 motorina 170 CP ambele turbo, de la wv o mare diferenta chiar daca diesel are mai multa putere.
@Cucu , daca citeai mai bine la performante , apare 1.4 TSI de la VW , care numai aspirat nu e .
ln ceea ce priveste grupul Hyundai-Kia am o problema de "notat" : Lipsesc cu desavarsire motarele turbo pe benzina. Faptul asta ar putea sa reprezinte un handicap major in fata concurentei pe viitor, acestia capatand destul de multa experienta cu folosirea motoarelor mici turbo ( 1.2tsi, 1.4 tce , etc. )
Isi merita toti banii masinuta asta.
Felicitari Hyundai!!!
asa ca ciocu mic si acceptati adevaru,
pentru ala care a zis ca e ca un logan sa mearga sa-si ia o minge ca golanu nostru din tigania (ROMania) numai in vis o sa aiba astfel de dotari ce are i30 si cee'd-u
dragii mei ... Hyundai si Kia tot masini de 2 lei fac ...
In ceea ce priveste recenzia de mai sus, parerea mea e ca sunt cam subiectivi. Ar fi interesant sa o foloseasca vreo luna de zile si dupa aceea sa-si spuna impresiile. Vad ca aici se spun pareri bazate doar pe cifre culese de pe net. Nu stiu daca astea va ofera o imagine corecta. BrillClubKia.ro detine aproximativ aceeasi masina si va poate descrie feeling-ul ce ti-l ofera masina asta la drum lung. Parerea mea dupa km. parcursi? Isi merita banii.
Da ce de rivali... de parca nu stie toata lumea Kia ca apartine lui Hyundai Motors...
Sau probabil k si VW rivalizeaza cu Audi... abia astept sa vad stiri de genul "muncitorii VW din Wolfsburg au aruncat cu sticle incendiare in rivalii lor de la uzina Audi din Wolfsburg..."
PS. e doar un exercitiu de stil! habar n-am daca sunt ambele uzine in Wolfsburg sau macar una si sincer nici nu-mi pasa!
Daca ti se pare ca tromitandu-ma pe mine sa-mi cumpar odorizante de masina devii automat superior mie din punct de vedere "editorial" si ca automat parerea ta este CLAR cea corecta, impartiala si bazata doar pe observatii obiective asupra pietei auto mondiale ( incluzand aici toate ofertele disponibile ) .... as dori sa te mai uiti odata la "numele" cu care semnezi comentariile ... nu cumva esti un " fanboy " ? ... pentru ca ... vezi tu , mai exista si alte masini decat KIA pe lumea asta... si KIA tot o masina de 2 lei ramane, exact ca minunatele TDI de pe vremuri ;)
scuze de offtopic :)
Cat despre superbele motoare 1.4tsi, 1.2tsi, sa vezi ce placut suna cand incepe compresorul sa trancane si sa haraie si turbina sa inghita ulei ca nehalita. O fericire, va spun eu.
Atunci te cam zgarii pe ochi ca nu ti-ai luat motor normal aspirat
Toate cele bune.
noua dar scoate fun negru la accelerare, am mers in spatele lui, nu am mers cu el in masin ca sa stiu cu merge cu ea. ori cum raman la japoneza mea de 2.4
prientene... masina e un produs, ca si un calculator, ea trebuie sa reziste la orice stil de condus pur si simplu.
Mai cautati!