Miercuri, 01.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cele trei luni au trecut mai repede decât m-am aşteptat. Iar iarna a venit repede şi brusc la finalul lui ianuarie, şi i20-ul negru m-a ajutat să trec prin viscolul de două zile. Ba chiar a fost alături de mine când am rămas blocat două ore pe DN1 în seara zilei de miercuri, 25 ianuarie când încercam să ajung la aeroportul Otopeni pentru îl recupera pe Mircea după o deplasare. În cele din urmă, Meşter a aterizat la Timişoara, iar eu am reuşit să întorc spre Bucureşti lăsând în urmă o coloană de maşini blocate care cel mai probabil şi-au petrecut noaptea pe DN1. Aşa arăta i20-ul după aproape cinci ore petrecute în viscol încercând să ajung de la birou la aeroportul Otopeni şi înapoi acasă:
A fost un moment potrivit pentru acest final de test. Hyundai-ul i20 s-a dovedit a fi un automobil extrem de discret, dar robust şi de încredere. Nu am înregistrat nici un fel de problemă în cele trei luni, în afară de o revizie programată despre care am discutat în episodul 4.
Am ajuns să apreciez în aceste trei luni felul discret de a fi al i20-ului negru. Nu o fi el cel mai arătos model din clasa mică, dar cu siguranţă nu este nici urât. Are o linie corectă şi în timp ajungi să te ataşezi de el.
O să-mi lipsească motorul silenţios în oraş, consumul decent când traficul era liber, direcţia precisă şi spaţiul absolut suficient pentru pasageri şi mai ales bagaje. Nu o să-mi lipsească levierul de plastic al schimbătorului de viteze, consumul în trafic bară la bară şi cam atât.
Stând acum şi rememorând cele trei luni de zile în care i20 mi-a fost partener, îmi este greu să găsesc prea multe puncte negative.
Ok, motorul de 1.2 nu este cel mai puternic propulsor şi în anumite situaţii se dovedeşte anemic, dar pentru uz aproape exclusiv urban şi pentru drumuri ocazionale în afara localităţii este un motor mai mult decât suficient. Personal, cred că nu se justifică achiziţionarea unui automobil de clasă mică cu motor diesel decât dacă rulezi foarte mulţi kilometri. Pentru un utilizator normal, cel care face cel mult 15.000 km pe an, un motor pe benzină de 1.2 litri este suficient.Mai jos vom socoti cât ne-a costat utilizarea acestui model în trei luni de zile şi cât ne-ar fi costat dacă l-am fi folosit cinci ani. Pe lângă costul carburantului din această perioadă, i20 a trecut şi printr-o revizie programată care a costat 540 lei. În cadrul acestei revizii de un an de zile, i20 a primit ulei de motor proaspăt şi un filtru de aer nou. Au fost înlocuite şi filtrele de polen, iar motorul a fost testat. Plăcuţele de frână au fost şi ele verificate, înregistrându-se o uzură de 15%.
Una peste alta, Hyundai i20 s-a dovedit a fi un partener excelent. Este maşina ideală pentru uz urban. Este uşor de parcat datorită dimensiunilor reduse, dar suficient de spaţioasă pentru încă doi sau chiar trei pasageri. Portbagajul a înghiţit orice am încercat să transport, iar la nevoie am rabatat şi spătarul banchetei. Consumul mediu pe toată perioada testului nostru a fost de 7 litri/100 km. Un Hyundai i20 1.2 Comfort costă 10.404 euro (TVA inclus). Acest nivel de echipare conţine închidere centralizată cu telecomandă, jante aliaj, comenzi audio pe volan, proiectoare de ceaţă, computer de bord, oglinzi electrice şi încălzite.
COSTURI DE EXPLOATARE | ||||
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 503 | 8.25 litri/100 km | 41.5 litri | 228.25 lei |
Extraurban | 200 | 5 litri/100 km | 10 litri | 55 lei |
TOTAL EP. | 6703 | 51.5 litri | 283.25 lei (5.5 lei/litru) | |
EPISOADE ANTERIOARE |
||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 11.6 | 63.8 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 2 | 305 | 24.4 | 135.2 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 3 | 320 | 25.1 | 138.16 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 4 | 735 | 60.6 | 333.5 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL EP. 5 | 1287 | 72.5 | 398.9 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL TEST | ||||
3495 km |
7.1 litri/100 km 35.4% extraurban 64.6 % urban |
245.7 litri | 1351.35 lei |
SIMULARE COSTURI DE EXPLOATARE ŞI ÎNTREŢINERE PE 5 ANI (15.000 km/an) | |||||
HYUNDAI i20 1.2 COMFORT | Preţ de listă: 10.404 | Preţ maşină testată: 10.404 | Taxa auto: 114 | ||
Carburant* | Revizii | Întreţinere** | Asigurare RCA*** | Impozit | |
ANUL 1 | 1320 | 124 | 140 | 113 | 12 |
ANUL 2 | 1320 | 213 | 140 | 113 | 12 |
ANUL 3 | 1320 | 155 | 140 | 113 | 12 |
ANUL 4 | 1320 | 226 | 140 | 113 | 12 |
ANUL 5 | 1320 | 141 | 140 | 113 | 12 |
TOTAL | 6600 | 859 | 700 | 565 | 60 |
TOTAL GENERAL |
19.302 |
||||
NOTĂ: Simulare estimativă. Preţuri în Euro. Asigurare RCA Bucureşti. Persoană Fizică. TVA inclusă | |||||
* Benzină, 5.5 lei/litru. 15.000 km/an. | |||||
** Două spălări lunare + lichid de parbriz | |||||
*** Preţ mediu. Pentru modelul testat, variază între 79 şi 145 de euro/an. |
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
O greşeală relativ frecventă în limba română este folosirea lui "comfort" în loc de "confort". Interesant este că în limba engleză corect este exact invers, adică "comfort". Este o situaţie care necesită atenţie pentru a se folosi forma corectă.
Nu cred ca iti poti face o idee concreta despre o masina in 3 luni si atat de putini km. Sa mai traca cateva revizii, sa se mai lase motorul si sa vezi atunci cat consuma, sa se mearga mai mult timp pe drumuri de orice calitate (evident, nu coclauri) si atunci sa se vada cat de solida si fiabila e masina. Ca la inceput merg toate. Fiabilitatea si calitatea unei masini, cel putin in opinia mea, nu se vede in mai putin de 50-100000 de km. :)
@LauCalin
Și noi gândim la fel. Mai ales având în vedere faptul că trebuie să facem câteva mii de kilometri în condițiile în care pe un site ca Automarket există multe alte teste de realizat, texte de făcut, proiecte de pornit și așa mai departe. Dar e singurul compromis pe care-l putem face: simțim mașina mult mai bine decât o facem în două-trei zile, iar cititorii își fac o imagine de ansamblu legată de cum se simte și se comportă mașina în diferite situații. Da, lipsește comportamentul mașinii în timp, dar aspectul ăsta nu prea e posibil de realizat în România la ora asta. Poate mai târziu.