Marti, 22.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Au trecut deja două săptămâni de când folosesc zilinic un Hyundai i20 negru cu motor de 1.2 benzină. L-am folosit exclusiv în oraş, deocamdată. Traficul de noiembrie nu a făcut bine consumului de benzină dar, din păcate, asta e realitatea oraşului în care trăim. Motorul de 1.2 şi 78 CP este incredibil de silenţios la uz urban şi îşi face simţită prezenţa în habitaclu doar când este turat peste 3.500 rpm. Nu este cel mai puternic motor din lume, cuplul de 118 Nm atins la 4.000 rpm nu îl ajută prea mult când vine vorba de reprize. Viteza maximă pentru i20 1.2 este de 165 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în aproape 13 secunde. Deci nu avem un mic bolid dar avem un automobil bine adaptat traficului urban.
Hyundai i20 are o lungime de 3.9 metri, deci este uşor de parcat în aproape orice loc. Lungimea mică nu înseamnă ce este înghesuit înauntru sau că portbagajul este mic. Dar despre interior vom vorbi într-un episod următor.
În ceea ce priveşte consumul, acesta a variat destul de mult în funcţie de condiţiile de trafic. Când oraşul este liber, duminica de exemplu, consumul urban a ajuns şi la 7.5 l/100 km.
Când am de înfruntat coloanele şi traficul dificil de dimineaţa sau seara din timpul săptămânii, computerul de bord a indicat şi 9.1 l/100 km. Cifra oficială este de 6.5 l/100 km în mediu urban. Rămâne de văzut cât va consuma i20 la drum lung.Exterior
Silueta lui i20 este destul de banală. Designerii coreeni nu au vrut să impresioneze cu acest model şi au ales linii clasice. Din anumite unghiuri, Hyundai i20 seamănă foarte mult cu Opel Corsa. Personal, nu am o problemă cu linia de design aleasă. Îmi plac automobilele cu o linie mai discretă şi nu vreau să atrag atenţia în mod special. Însă am o problemă cu culoarea neagră. Nu cred că este cea mai bună alegere pentru acest model. Îl face chiar prea discret şi este extrem de greu să păstrezi maşina curată mai ales acum în luna noiembrie. Praful se vede imediat pe această culoare la doar câteva ore după ce ai plecat de la spălătorie. Aş fi preferat o culoare mai vie sau măcar argintiu.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 305 | 8.0 litri/100 km | 24.4litri | 134.2 lei |
Extraurban | 0 | 0 litri/100 km | 0 lei | |
TOTAL Ep. | 2305 | 24.4 litri | 134.2 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 8.0 litri/100 km | 11.6 litri | 63.8 lei |
TOTAL TEST | 450 |
8.0 litri/100 km |
36 litri | 198 lei |
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Intr-un oras normal (adica nu ca Bucurestiul) si la o temperatura de primavara probabil scoate lejer 7%.
In Bucuresti am auzit si de Smart-uri care consum peste 7%.
@dan estimarile producatorilor nu sunt chiar aberante, dar sa fi convins ca ele nu includ -5 grade afara si stat 5 minute la semafor.
Eu am scos cifrele date de constructor, chiar si in oras fara f mare efort....(este drept ca doar odata asa de test).