de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 06.08.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat versiunea diesel a lui Hyundai i20, care beneficiaza de un motor CRDI de 1.4 litri si 90 CP. Modelul se dovedeste a fi un rival de temut in segmentul sau, atat prin dotarile oferite, cat si prin pretul scazut. Hyundai ramane cu un singur semn de intrebare in privinta lui i20 - oare faptul ca modelul este produs si asamblat in India va indeparta clientii? O parte din acest raspuns o veti putea descoperi mai jos.
-
Pret de pornire
10.937 €
-
Pret model testat
12.760 €
-
Taxa auto
127 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor CRDI de 1.396 centimetri cubi, care ne ofera 90 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor de 225 Nm intre 1.750 si 2.750 rpm. Propulsorul este destul de agil si formeaza un cuplu reusit alaturi de transmisia cu cinci trepte cu care este echipat. Transmisia manuala are cinci trepte si este etajata bine, depasirile nefiind o problema pentru i20 1.4 diesel. Desi cea de-a cincea treapta este lunga si, deci, configurata pentru un consum scazut de carburant, cuplul motor ridicat al propulsorului diesel il face pe i20 sa accelereze usor si in aceasta treapta. Evident, acceleratia se realizeaza intr-un ritm modest cand vorbim de treapta a cincea, dar apasarea pedalei de acceleratie pana la fund nu este lipsita de replica din partea lui Hyundai i20. Hyundai i20 este extrem de apropiat din punctul de vedere al comportamentului de Dacia Sandero 1.5 dCi, diferentele principale fiind notate la etajarea cutiei de viteze si la cuplul motor mai ridicat oferit de modelul coreean.
Consum
Fiind un model low cost, Hyundai i20 trebuie sa ofere un consum de carburant cat mai redus, motiv pentru care gama a fost completata cu un propulsor diesel. Unitatea CRDI de 1.4 litri consuma circa 8.4 litri la 100 de kilometri prin oras iar consumul de carburant in afara orasului variaza intre 4.9 si 6.1 litri la 100 kilometri, in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie. Desi la prima vedere consumul lui i20 diesel pare a fi destul de ridicat, modelul plateste tribut performantelor oferite de unitatea CRDI de 1.4 litri.
Interior
Habitaclul lui Hyundai i20 prezinta un design conservator, care nu vrea sa sara in ochi sau sa deranjeze in vreun fel. Totodata, acesta se doreste a fi unul modern, destinat mai ales tinerilor. Materialele folosite nu arata ieftin, situndu-se la acelasi nivel de finisaj cu cel al rivalilor sai din acest segment. Spatiul pe care il ofera i20 este mai mult decat potrivit pentru clasa sa, dar nu se ridica la "generozitatea" lui Dacia Sandero. Pentru a va face o idee mai buna cu privire la design-ul interior al lui Hyundai i20, putem spune ca modelul preia diverse elemente direct de la Kia Cee’d. Printre acestea putem enumera pedalele, maneta schimbatorului de viteza, amplasamentul si forma fantelor de aerisire ale instalatiei de aer conditionat, precum si aspectul general al unor butoane. Acest lucru este de inteles, deoarece Grupul Hyundai detine marca Kia si poate folosi aceste elemente pentru a reduce costurile de productie si proiectare in gama sa. Din pacate pentru i20, inginerii Hyundai nu au echipat cu aceeasi antifonare de care beneficiaza fratele sau mai mare i30 sau varul indepartat Kia Cee’d. Din aceasta cauza, modelul prezinta un nivel ridicat de zgomot la rularea cu viteza mare si motorul diesel isi face prezenta auzita atat la pornirea la rece, cat si la turatii peste 2.500 rpm. Portbagajul ofera un spatiu de 295 de litri, mai putin decat Sandero, dar mai ridicat decat cel al concurentilor din clasa sa. Diferenta de volum al portbagajului dintre Sandero si Hyundai i20 este de numai 25 de litri. Scaunele sunt comode si ofera spatiu suficient pentru cinci pasageri, desi ar fi ideal sa calatoreasca numai patru persoane in cazul unei distante mai mari. Scaunul soferului este reglabil si pe inaltime, lucru care ajuta la obtinerea rapida a pozitiei de condus dorite. Comenzile sunt si ele la indemana, fiind amplasate ergonomic.
Preţ de achiziţie
Pentru moment, modelul i20 nu este disponibil in versiunea diesel in Romania. Varful de gama are un pret de 11.728 de euro, in aceeasi versiune de echipare. Daca ar fi sa comparam diferenta de pret dintre varful de gama pe benzina si varful de gama in versiunea diesel pentru i30, vom observa ca vorbim de o diferenta de 1.700 euro. Aceasta diferenta se traduce printr-un plus de circa 1.000 euro pentru i20 in versiunea diesel fata de modelul pe benzina. Avand un pret ipotetic de 12.700 de euro cu toate taxele incluse, modelul este mai scump decat Dacia Sandero 1.5 dCI – liderul segmentului, dar este mai ieftin decat rivalii lansati anterior in acest segment. Motivul pentru care Hyundai i20 este atat de ieftin este simplu – modelul este fabricat si asamblat in India, unde costurile de productie sunt ceva mai reduse. Pentru clientii care doresc un vehicul cu un nivel rezonabil de dotari standard, alaturi de un motor relativ performant, Hyundai i20 se prezinta a fi o alternativa cel putin interesanta.
Siguranţă
Hyundai i20 a fost testat recent de catre organismul independent EuroNCAP, unde a reusit sa obtina un total imbucurator, de cinci stele. Adultii sunt protejati in proportie de 88%, iar copii din vehicul se pot considera si ei in siguranta. Hyundai i20 este destul de bland cu pietonii, acestia fiind si ei protejati in proportie de 64%. Nivelul de siguranta activa oferit a fost clasificat ca fiind de 86%, dar i20 nu ofera ESP in standard. In schimb, modelul Hyundai are sase airbag-uri in standard, alaturi de nelipsitul ABS.
Ţinută de drum
Fiind un model de clasa sub-compacta, Hyundai i20 trebuie sa impace si capra, si varza atunci cand vine vorba de manevrabilitate si stabilitate pe sosea. Suspensiile modelului sunt un echilibru intre rigiditate si confort, reusind sa ofere o stabilitate buna la viteza legala si un confort rezonabil in orice situatie. Sistemul de franare al lui i20 este bun, dar dozarea pedalei este neobisnuita, deoarece iti da impresia ca ai apasat brusc pedala pana la fund, fara ca sistemul ABS sa intervina. Acest sistem are o interventie potrivita si blanda, reusind sa isi faca treaba de minune. In cazul lui i20, ruliul caroseriei este situat la un nivel mediu, modelul nefiind un exemplu de fermitate si manevrabilitate pe sosea, dar nici un carucior de cumparaturi fara control.
Vizibilitate
Hyundai i20 are un design care ii confera o vizibilitate buna, atat la nivelul montantilor din fata si din lateral, cat si la nivelul montantului C. La prima vedere acesta are o forma neobisnuita, dar se pare ca aceasta forma este potrivita pentru a oferi vizibilitate buna in spate. Oglinzile laterale si cea interioara au dimensiuni potrivite caroseriei lui i20 si puteti gasi cu usurinta o pozitie potrivita pentru acestea.
Tehnologie
Modelul testat de Automarket este echipat cu un computer de bord destul de inteligent, care ne furnizeaza date privind consumul de carburant in timp real, precum si cu un sistem audio de calitate buna pentru aceasta clasa. Hyundai i20 are aer conditionat cu reglare manuala si geamuri electrice fata, pe langa oglinzile electrice incalzite. Sistemul audio al lui i20 ofera o calitate mai buna a auditiei decat cel al lui Dacia Sandero, si beneficiaza si de o mufa pentru conectarea unui iPod sau a unui dispozitiv audio auxiliar.
Design
Noul Hyundai i20 prezinta un design interesant, care il diferentiaza clar de i10 si il aduce aproape de i30. De la distanta, cele doua modele sunt oarecum asemanatoare, dar liniile se diferentiaza clar in momentul in care te apropii. Design-ul lui i20 este mai dinamic si mai atragator decat cel al lui i30. Agresivitatea sau personalitatea extrem de puternice nu sunt trasaturile potrivite pentru a descrie acest model, dar el este departe de a fi unul comun.
Date tehnice - Hyundai i20 (2008-2012) 1.4 CRDI M6 75CP DPF Classic |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1396 |
Lungime mm
3940 |
Putere maxima CP (rpm)
75 (4000) |
Latime mm
1710 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (2000) |
Inaltime mm
1490 |
Viteza maxima km/h
161 |
Greutate kg
1249 |
Acceleratie 0-100 km/h s
16 |
Ampatament mm
2525 |
Tractiune
Fata |
Volum rezervor litri
45 |
Cutie viteze
M5 |
Volum portbagaj litri
295 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Hyundai i20 (2008-2012)
urata cu spume!!
Deci sa inteleg ca motoarele cu mai multi CP au prioritate chiar daca au un consum mai mare sau polueaza mai mult....? si in legatura cu consumul...eu nu prea cred. Am condus (aprox. 15.000km)un 1.5CRDI si nu am reusit sa scot nici cu A\C pornit mai multe de 7 litri in oras.Detin Hyundai Accent (2008) benzina si consumul pe care l-ati afisat voi i'l scot eu cu a mea.Poate ma insel desi nu cred...
O zi buna.
Nu e vorba doar de motorizari diesel aici, ci de intreaga arie de motorizari disponibile in acest segment. de la 1.2 60 CP la 1.6 Turbo 192 CP.
@ALX.CT
Doar fiindca un motor are mai multi CP nu inseamna neaparat ca polueaza mai mult - verifica emisiile de carbon ale motoarelor supraalimentate de cilindree mica lansate in ultimul an si compara-le cu motoare aspirate de putere apropiata si vei vedea diferenta.
In mod normal, aceasta comparatie nu isi are locul - deoarece Megane2 si i20 nu lupta in acelasi segment, dar le-am comparat ca sa iti faci o idee mai buna despre cum sunt franele lui i20 in comparatie cu cele ale lui Renault Megane2.
Plasticele alea poate or fi placute la prima vedere sau in poze, insa in realitate sunt de SLABA CALITATE... Aspectul asta poate fi observat in cazul plansei de bord, dar si al fetelor interioare de usi.
Faceti comparatie cu i30 la interior.
La Renault n-o sa vedeti asa diferente intre Clio 3 si Megane.
Niciodata n-o sa ajunga mancatorii de orez corean, la rafinamentul masinilor frantuzesti !
Oricum interesanta...sa vedem cum ne impacam cu made in India...
On topic - pare ok masina, cam scumpa totusi.
As prefera un Sandero.
( si NU, nu sunt vreun posesor de Logan sau de vreo pisicuta din 1992 care viseaza la un Merc, ci chiar am un ML 2009 ).
Am scris ca Renault produce masini mai rafinate decat Hyundai pe fiecare segment in parte. NU am scris ca Renault fabrica cele mai rafinate, cele mai stilate, cele mai luxoase masini la nivel planetar ! CHIAR ASA GREU DE CAP ESTI?! Arata-mi si mie Mercedesul ala de segment B care ofera rafinamentul dar si pretul unui Clio 3.
De curiozitate te intreb, ai condus Clio 3?
Eu da, am facut chiar drive test cu el cand a aparut si am ramas foarte neplacut suprins. Directia e sub orice critica!!! ( e foarte falsa, nu transmite nimic soferului, nu are niciun pic de feeb-back ). Plasticele la interior sunt de slaba calitate, scartie toata peste denivelari, pozitia la volan e foarte inalta, indiferent cat de jos lasi scaunul, reviziile sunt ok ca pret, dar sa te fereasca Domnul sa ajungi sa fii nevoit sa faci vreo reparatie in afara garantiei!!!
Am o prietena care are un Clio 3 destul de dotat ( tapiterie partial de piele, jante, climatronic etc ). Are doar vreo 25.000 km in 2 ani, si interiorul arata foarte prost ( scaunele sunt foarte tocite - pielea aceea ecologica arata oribil in special la scaunele din fatza, butoaele de asemenea sunt foarte tocite ). Peste denivelari tremura toata masina din toate incheieturile ( nu-ti imgina ca a mers pe camp cu ea!!! ).
Deci intr-adevar o masina foarte rafinata, stilata si IEFTINA CA BRAGA!!! ( a platit infima suma de 14.500 euro pe ea.........)
Presupun ca tu faci parte din aceea care isi doresc un Renault, pt ca iei in considerare doar ambalajul produsului, nu te gandesti si la ce costuri presupune o astfel de marca ACCESIBILA in aparenta.
Nu contest ca sunt masini proaste, au motorizari ok, economice si fiabile, dar restul lasa de dorit.
Nu puteti fi oiginali? acu pe bune.
daca ar fi sa aleg intre i20 si Sandero, clar i20 ar fi alegerea.
@Sebastian Toma - dintre Sandero si i20, care ar avea o stabilitate mai mare pe sosea? multumesc anticipat
Daca vrei respect, trebuie sa respecti ! La 26 de ani am suficienta luciditate sa recunosc un idiot cand vad unul... Dupa cum scrii Imi dau seama ca mai ai mult pana ajungi la nivelul meu de cultura si experienta automobilistica.. Spre deosebire de tine, eu am condus Clio 3 mai mult decat la un simplu drive-test... ca multe altele de altfel.. insa nu am niciun chef sa ma cufund in polemici cu o specie inferioara.
Ce voi scrie in continuare va fi pentru cei care sunt nehotarati intre Clio 3 si alta masina din clasa mica :)
*Calitatea interiorului la Clio este net superioara unei fabia, ibiza, 207, punto etc. Singurul cu o calitate asemenatoare este Polo, dar este mult mai scump. Bordul este de tip slash, importat din clasa medie/compacta si tot ce intra in contact cu corpul este moale, placut la atingere :) Pielea fina de pe volan, fetele de usi atent prelucrate, impreuna cu senzatia de spatiu te fac sa te simti intr-o clasa superioara.
Directia este conceputa pt confort si manevrabilitate in parcari si spatii restranse, iar la viteze ridicate e setata precis si corect. Pentru cine doreste mai mult si vrea sa faca raliuri ii recomand un Clio RS ...nu e foarte mult... mai pui 1000 euro peste full-ul de la Polo si la 18.000 ai legendarul Clio RS.
Clio 3 are in prezent garantie 3 ani sau 100.000km, dar optional poate avea garantie 5 ani sau 150.000km. Orientativ o prima revizie la 20 000km benzina e cam 400ron. Preturile sunt rezonabile :)
Prietena ta are un Clio Exception 1.5 dCI 85 cp, fabricat in Franta, full-option, si spre deosebire de ce crezi tu pe scaune e piele naturala de cea mai buna calitate. Daca prietena ta e imputita si nu stie sa aiba grija de o masina atunci e problema ei.
Masina are cel mai bun sasiu din clasa ei si a fost intotdeauna apreciata pentru trenul de rulare (stabilitate, silentiozitate). Iar aici nu am facut decat sa citez specialistii auto.
In prezent noul Clio Exception 1.5 dci full-option e 12.700 euro (tva inclus) si e mai dotat decat ce are prietena ta.
Alte chestii interesante:
*Clio este singurul vehicul din clasa mica ales de 2 ori "Masina anului" 1990, 2006
*Este primul vehicul din categoria sa care a obtinut 4, apoi 5 stele la testele EuroNCAP
*Este considerat " Best Seller " in Europa cu 9 mil. de Clio fabricate din 1990 pana in prezent
Clio 3 la 85cp bagat la forje, ia 7 in oras, mers normal 5.5 l/100 in Cta; ca sa nu mai vbim ca e mai rapid cu o secunda la acceleratie decat i20 ...
caraghiosule! :)))
:)
nu am dubla personalitate!
:))
sunt abonat de ceva timp la siteul acesta, si chiar am avut de cateva ori rabdare sa citesc ce scriu unii si altii.
dupa cum spuneam si mai sus, pastreaza un limbaj adecvat pt ca eu nu te-am jignit pe tine.
simplul fapt ca mi-am exprimat parerea despre afirmatia ta, nu-ti da niciun drept sa ma cataloghezi ca fiind idiot ( asta desigur in eventualitatea in care cunosti definitia acestui termen ).
tot ce ai enumerat acolo, nu ma impresioneaza cu nimic.
nu am in plan sa-mi cumpar vreun reno!
raman la passatul meu cc 1.8tsi, ml-ul 320cdi si a 3-ul 1.9tdi.
si chiar daca sunt cu un anisor mai mic decat tine, am condus vreo 20 de masini ( si cand zic asta, nu inseamna ca am facut drive-test cu ele, ci le-am avut la dispozitie unele cate o luna, altele luni intregi - nu de la vreo firma sau altceva - si am avut ocazia sa conduc si citroen si peugeot si renault, si audi merc bmw, si vw si seat si opel fiat etc.... )
spre deosebire de tine, care vorbesti din reviste si din articole, eu vorbesc din experienta!
cat despre pielea de pe scaune pe care tu ca un adevart cunoscator o consideri naturala si de cea mai buna calitate..... NO COMMENT!!! urca-te omule intr-un a8, intr-un S klasse, sau macar intr-un bmw 3 - ACOLO VEZI PIELE NATURALA!!! deja vorbesc alta limba pentru puterea ta de intelegere!
asa ca te las, sa te bucuri de al tau reno!
numai bine!
Pana acum nu ai dovedit absolut nimic! Informatiile oferite de mine sunt bazate pe experienta si sunt verificabile.
Ideile de baza sunt urmatoarele:
1.constructorul din Boulogne-Billancourt, Franta se numeste RENAULT , nu Reno ! taranule!
2.sustii in continuare ca ti-ai exprimat o parere de masina, cand de fapt, initial a fost un atac direct la persoana (da, esti idiot!)
3. sunt sigur 100% ca minti cu nerusinare cand scrii ca un Clio, masina de drive-test din reteaua Renault, scartaie la denivelari. Asa ceva este imposibil.Cunosc reteaua. Si daca minti in privinta asta, poti sa minti si-n privinta altor lucruri...
Cei care vor o masina de clasa mica, ar trebui testeze un Clio cel putin odata. E o masina ce merita tot respectul si prima optiune pe segment
O sa te las sa-ti scrii romanele pe automarket in continuare....
pe mine chiar nu ma intereseaza
nu e nici furmoasa da nici urata;nici proasta da nici buna
cu banii pe care`i dai pe ea, raportul calitate pret este mai mult decat ok.
ce altceva iti poti lua de banii astia, comparand dotarile si motorul?
Consum 4.4 l/100km, Acceleratie: 12.7 secunde (cu o secunda mai rapid decat i20) ..... PRET 12.700 EURO..... dar la pret nimic nu-i batut in cuie... poti gasi masini pe stoc si mai ieftine de atat
trebuia sa ii dati 10 ma din 100 :))