Drivetest Hyundai i20 (2012-2014)

1.2 85CP Highway
Hyundai i20 (2012-2014) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Sambata, 18.08.2012
A doua viaţă

i20 este un model important în gama Hyundai. Este propunerea coreenilor pentru clasa mică, una dintre cele mai disputate din Europa. A apărut acum trei ani de zile pentru a înlocui modelul Getz, care nu reuşise să convingă publicul european. Acum a venit momentul pentru o împrospătare a imaginii. Iarna trecută am petrecut trei luni alături de un Hyundai i20 cu motor 1.2 litri. Când a apărut varianta cu facelift am fost extrem de curios să vad ce îmbunătăţiri i-au adus modelului de clasă mică. La prima vedere, imaginea exterioară a fost modificată complet, deşi din profil automobilul este identic. Iar motorul de 1.2 litri, a primit câţiva cai putere în plus. Am primit la test versiunea 1.2 în echiparea de top Highway.

Hyundai i20 (2012-2014)
1.2 85CP Highway

  • Pret de pornire 12.590 €
  • Pret model testat 13.793 €
  • Taxa auto 114 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul de 1.2 litri de pe modelul Hyundai i20 facelift a primit un mic plus la capitolul cai putere. Modelul anterior avea 78 CP, iar acum are parte de 85 CP la 6.000 rpm. Cifra cuplului motor este de 121 Nm la 4.000 rpm. În practică este cam acelaşi motor. Diferenţa de putere nu este sesizabilă decât undeva aproape de turaţia maximă, Dar nu este un motor căruia să îi placă să fie turat. Avantajele lui sunt altele. Este la fel de silenţios precum mi-l aduceam aminte: uneori, la relanti, trebuie să priveşti turometrul pentru aţi da seama dacă motorul merge sau nu. În unele cazuri se dovedeşte anemic, dar pentru uzul urban este bine adaptat. 

În ceea ce priveşte transmisia, avem tot o cutie manuală cu cinci trepte, iar levierul şi timoneria sunt identice cu ale modelului de dinainte de facelift. Personal, mi-aş fi dorit ca inginerii mărci să modifice levierul din plastic, parcă prea mic şi subţire. Cutia în sine îşi face treaba bine, cursa levierului fiind parcă un pic prea lungă, dar suficient de precisă. Treptele sunt etajate scurt pentru a favoriza reprizele, un lucru bun în oraş, dar la drum lung penalizează puterea motorului, acesta fiind destul de turat pentru a menţine o viteză de croazieră pe autostradă, de exemplu. 

Consum

Noul i20 1.2 are un comportament destul de ciudat în ceea ce priveşte consumul de carburant. Cifra oficială dată de constructor de de 4.9 l/100 km în regim mixt, 4.2 extraurban şi 6.1 urban. Să ţinem cont că maşina de test avea doar 2.300 km la bord, dar chiar şi aşa am obţinut cifre destul de diferite de cele oficiale. Consumul mediu obţinut de noi a fost de 7.1 litri/100 km, în timp ce în regim de drum naţional parcurs cu viteza legală, consumul a scăzut până la 3.5 l/100 km. 

Dacă comparăm strict cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, i20 facelift stă foarte bine, doar Peugeot 208 1.2 VTI de 82 CP raportând un consum mediu mai scăzut, de doar 4.5 litri/100 km.

Performanţe

Nu putem să avem prea mai pretenţi de un motor pe benzină de 1.2 litri dedicat în special uzului urban. Deşi puterea a crescut la 85 CP, cifrele de la capitolul performanţe nu impresionează: 12.7 secunde pentru a ajunge la 100 km/oră, iar viteza de top este de 168 km/oră.

Deşi cifrele nu stârnesc nici o pasiune, nici concurenţa nu stă mai bine. Am folosit configuratorul Automarket pentru a afla că Peugeot-ul 208 1.2 de 82 CP are o acceleraţie mai bună de 12.2 secunde, în timp ce modelele concurente cu motorizări mai mari de 1.4 au bineînţeles timpi de accelerare mai buni: Citroen C3 1.4 95 CP 10.6 secunde şi Honda Jazz 1.4 11.4 secunde. 

Interior

La interior unele lucruri s-au schimbat în bine, altele au rămas la fel. Planşa de bord şi levierul schimbătorului sunt absolut identice cu cele ale modelului Hyundai i20 fără facelift. Iluminarea bordului a fost însă schimabată. Volanul este şi el la fel, cu trei braţe şi câteva comenzi amplasate pe el. Nu înţeleg de ce Hyundai nu vrea să introducă volan şi schimbător legat în piele măcar pentru nivelul de top, perferând ca aceste elemente să fie din plastic. 

Consola centrală a fost redesenată, iar varianta noastă de echipare Highway vine cu climă automată în standard, lucru ce nu era posibil pe vechiul i20. Butonul de trip, pentru computerul de bord a devenit mai mic, dar a fost repoziţionat mai aproape de cel de la volan. Spaţiul de depozitare acoperit de pe consola centrală a rămas la locul lui, la fel şi mufele USB şi aux amplasate chiar în faţa schimbătorului de viteze. 

În rest, spaţiul şi compartimentarea interioară este identică, i20 dovedindu-se suficient de încăpător pentru patru persoane şi bagajele lor. Portbagajul are un volum de 295 litri, iar dacă avem nevoie de mai mult spaţiu putem rabata spătarul banchetei. 

Preţ de achiziţie

Dacă privim doar prin prisma preţului de listă al noului Hyundai i20, vom vedea că multe modele concurente au preţuri mai bune. Dar importatorul Hyundai în România propune un preţ special care porneşte de la 9.862 euro pentru modelul cu motor pe benzină de 1.2 litri. Pentru varianta de top Highway, preţul la care poate fi achiziţionat acum un exemplar este de 11.065 euro. Dacă adăugăm şi programul REMAT, preţurile devin şi mai interesante. În plus, nu trebuie uitat că Hyundai oferă o garanţie de 5 ani pentru modelele sale.

Chiar şi aşa, Hyundai i20 facelift are un concurent important în persoana modelului autohton Dacia Sandero 1.2. Un asemenea automobil în echiparea Go! poate fi achiziţionat la preţul de 7.300 euro. Şi Chevrolet Aveo 1.2 are un preţ de 10.700 euro, iar fratele de platformă Kia Rio 1.2 costă 10.092 euro. Deşi se află la final de carieră, un preţ bun are şi modelul Mitsubishi Colt 1.1 de 75 CP: 10.600 euro.

Siguranţă

Hyundai i20 a fost testat de către EuroNCAP în 2009, când a obţinut un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 88%, iar pentru pasagerii copii de 83%.

Ca orice automobil din gama Hyundai, i20 vine bine dotat din serie la capitolul siguranţă: ABS+EBD, TCS+ESP, şase airbaguri (şofer, pasager, laterale şi cortina). Portiere se blochează automat atunci când maşina se pune în mişcare, iar frânele folosesc discuri pe toate cele patru roţi. 

Ţinută de drum

Hyundai i20 nu este un automobil sport. Este o maşină de oraş gândită pentru confort şi naveta zilnică între birou şi casă. Iar la acest capitol excelează. Motorul lui i20 este foarte silenţios şi acest lucru contribuie la confortul celor din habitaclu. Suspensia este moale şi absoarbe bine denivelările din oraş, dar nu se înclină excesiv de mult pe viraje dacă avem porniri sportive. În timp ajungi să apreciezi confortul care îl oferă mai ales atunci când stai în trafic, iar acest nou i20 facelift Highway adaugă un plus de confort prin climatizarea automată. Vechiul meu i20 negru, avea doar climă manuală.

Vizibilitate

Nu sunt probleme la capitolul vizibilitate în ciuda faptului că acest model nu oferă nici un fel de asistenţă la parcare. Nici nu ai nevoie, dimensiunile exterioare sunt compacte, iar oglinzile retrovizoare sunt suficient de generoase pentru a parca fără probleme. Montantul stânga faţă poate jena vizibilitatea pe virajele mai strânse de stânga, dar nu în mod excesiv.

Tehnologie

Noul Hyundai i20 facelift nu debordează de gadgeturi. Este un automobil corect şi are cele câteva accesorii care îşi fac viaţa mai plăcută la bord. Ca la orice Hyundai, avem mufa USB şi aux pentru a asculta muzică de pe stick-ul USB sau pentru a cupla un iPod prin intermediul cablului special. Clima automată este un plus pentru acest nivel de echipare. Comenzile pentru climatizare sunt mari şi clare, la fel de fapt cu toate butoanele de pe consola centrală. Acest lucru permite o operare mai uşoară în mers chiar dacă nu eşti familiarizat cu bordul acestui automobil. În partea superioară a consolei centrale avem un disply albastru pe care sunt afişate informaţii de la computerul de bord şi de la sistemul audio. Butonul pentru acţionarea semnalizării de avarie a fost mutat pe centru şi are acum forma tringhiulară specifică, în timp ce butonul de trip ce permite navigarea printre meniurile computerului de bord este amplasat mai aproape de cel de la volan. 

Design

Hyundai i20 facelift vine cu un design total schimbat la exterior. designerii coreeni au ales să modifice blocurile optice pentru a integra acest model mai bine în linia de design folosită de fraţii mai mari i30, i40 şi ix35. Farurile sunt acum stilizate pe orizontală, dar nu au lumini de zi LED. Proiectoarele de ceaţă sunt acum mai mari, renunţându-se la cele mici şi rotunde folosite până acum. Calandrul are acum o formă de V şi este mai îngust decât cel al vechiului i20. Una peste alta, noul i20 scapă de asemănarea cu Opel Corsa şi devine un model cu o personalitate proprie. Şi în spate au fost schimbate stopurile, Hyundai i20 facelift beneficiind de stopuri cu o formă total nouă. Din profil nu sunt multe modifică, i20 facelift putând fi identificat uşor. 

Nu ne-a placut

  • Anumite finisări
  • Volan şi schimbător de plastic
Date tehnice - Hyundai i20 (2012-2014) 1.2 85CP Highway
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1248
Lungime mm
3995
Putere maxima CP (rpm)
85 (6000)
Latime mm
1710
Cuplu maxim Nm (rpm)
121 (4000)
Inaltime mm
1490
Viteza maxima km/h
168
Greutate kg
1045
Acceleratie 0-100 km/h s
12.7
Ampatament mm
2525
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
295
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i20 (2012-2014)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (6)

  • aririnru
    o masina foarte interesanta ... un model cu un raport calitate/pret fara concurenta in clasa sa. 5 ani garantie fara limita de km e ceea ce nu mai oferta nimeni.
    20 28
  • E mai faina Rio sora lui i20. Partea frontala e draguta in ton cu noul trend Hyundai, dar de spate parca au cam uitat, asemenea si de interior.
    20 1
  • Razica
    Sora lui rio este accent nu i20
    0 12
  • razvanis
    Masina facuta in turcia, printre cele mai slabe din clasa, cine a condus stie , frane ciudate, directie necomunicativa, interior mizerabil, ansamblare jenanta, concert in interior pe orice drum, senzatie de masina IEFTINA
    16 16
  • Pai mai si Corsa nu este in Cehia?Unde este mai ca ii ceharie nu ii niemteasca mai.
    3 0
  • Stan Patitul
    O porcarie de masina !
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru