Vineri, 21.12.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
SUV-ul de şosea a devenit o realitate a zilelor noastre. Dovadă este şi oferta bogată din acest segment. Aproape toţi constructorii care se respectă au în ofertă un asemenea model. SUV-ul este folosit pentru 80% din timp pe asfalt şi părăseşte rareori şoseaua amenajată. IAr atunci când o face, preferă drumurile neasfaltate fără prea multe denivelări. Este un automobil care conferă siguranţă şi este preferat de cei cu o familie numeroase, mai ales că multe modele oferă şi variante cu şapte locuri.
Honda este fidelă acestui tip de SUV din 1995, atunci când a lansat prima generaţie a modelului CR-V. Iniţial a fost un model dedicat pieţei japoneze şi cele americane, unde a avut rapid succes. Ulterior a venit şi în Europa, unde a dăinuit timp de trei generaţii. Astăzi, avem în faţă a patra generaţie, un CR-V mai matur ca niciodată.
Honda CR-V (2012-2015)
2.2 i-DTEC Executive AUTO 4WD
- Pret de pornire 24.676 €
- Pret model testat 39.916 €
- Taxa auto 554 €
Motor / Transmisie
Doar două motorizări sunt disponibile pentru noua generaţie a modelului Honda CR-V. Pentru fanii benzinei avem un propulsor de 2.0 litri de 155 CP. Noi am preferat însă varianta diesel. Singura din ofertă, de altfel: 2.2 i-DTEC de 150 CP. Este practic acelaşi motor care a fost folosit şi de generaţia anterioară a acestui model. Un turbodiesel de 2.2 litri ce dezvoltă 150 CP la 4.000, în timp ce cuplul maxim dezvoltat este de 350 Nm la 2.000 rpm. Cifrele nu impresionează pe hârtie, dar în viaţa de zi cu zi acest motor este mai mult decât suficient. Este rafinat şi oferă suficient cuplu pentru a da noului CR-V un caracter zvelt. Şi să nu uităm că noul CR-V cântăreşte peste 1.7 tone.
Modelul primit de noi la test a venit echipat cu o cutie de viteze automată cu cinci trepte, o raritate prin multitudinea de cutii automate cu şase trepte. Nu am simţit nevoie unei trepte în plus, prezenţa acesteia permiţând doar reducerea turaţiile la viteze de autostradă. Schimbările de treaptă se fac suficient de rapid, iar dacă dorim schimbarea manuală a treptelor putem folosi clapetele de pe volan.
Consum
La capitolul consum de carburant, noua Honda CR-V nu este un campion. Cifra oficială pentru consumul mediu de motorină este de 6.8 l/100 km, în timp ce consumul urban este de 8.2 litri/100 km. În timpul testului nostru, consumul urban a variat între 8.5 şi 10.5 litri/100 km în funcţie de condiţiile de trafic şi de stilul de condus abordat.
Dacă comparăm cifrele de consum cu cele ale concurenţei, vom vedea că noul CR-V se situează undeva în partea a doua a clasamentului. Există multe SUV-uri noi cu motoare şi puteri similare ce raportează consumuri medii de 5.2 sau 5.3 l/100 km. Mazda CX-5 şi noul Mitsubishi Outlander sunt doar două dintre ele.
Performanţe
Honda CR-V diesel nu impresionează nici la capitolul performanţe. Cifrele sunt absolut normale, sprintul de la 0 la 100 km/oră efectuându-se în 10.6 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 190 km/oră. Având în vedere că avem de-a face cu un SUV cu tracţiune 4x4 şi cutie de viteze automată, cifrele sunt ok. Dar concurenţa oferă alternative pentru cei care doresc un SUV ceva mai rapid. Jeep Compass şi Mazda CX-5 oferă acceleraţii 0-100 km/oră sub 10 secunde, în timp ce vitezele de top nu trec de 200 km/oră nici la concurenţă.
Interior
Honda a avut mereu interioare de calitate. Iar noul CR-V duce calitatea materialelor folosite la un nou nivel. Te simţi instantaneu ca atunci când foloseşti un produs de calitate superioară. Faţă de generaţia anterioară, spaţiul a crescut, interiorul fiind foarte aerisit atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei de pe bancheta din spate. În faţă, levierul cutiei de viteze automate este amplasat în partea superioară a consolei centrale, eliberând astfel mult spaţiu util între cele două scaune.
Nu există versiune cu şapte locuri pentru noul CR-V, dar avem în schimb un portbagaj imens, hayon electric şi un sistem foarte inteligent pentru rabatarea banchetei. Bancheta se poate rabata atat din portbagaj, cât şi din interior prin acţionarea unor clapete. interesant este că nu trebuie sa mai atingi nimic: seşutul se ridică singur, tetiera se pliază şi tot spătarul cade pentru a crea un spaţiu de încărcare plat. Fără a se încurca în centuri sau în alte elemente din interior. Invers, însă, operaţiunea se face manual.
Revenind la portbagaj, acesta are un volum de 589 litri, sau 1.146 litri cu bancheta rabatată.
Preţ de achiziţie
Honda are preţuri premium, iar acest lucru este un fapt binecunoscut. Calitatea automobilelor justifică diferenţa de preţ, spune Honda. Preţurile pentru noua generaţie CR-V încep de la 24.676 euro, dar varianta testată de noi a venit în echiparea de top Executive cu motor diesel de 150 CP. Preţul pentru acest nivel de echipare este de 39.916 euro. Ce-i drept, lista de dotări este completă, singura dotare care se mai poate bifa de pe pe lista de opţionale fiind vopseaua metalizată pentru 420 euro plus TVA. Comparând preţurile cu cele ale concurenţei pentru modele similare, Honda are cam cel mai mare preţ. Se mai apropie doar Toyota Rav4, în timp ce modele ca Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Opel Antara, Mazda CX-5 şi Ford Kuga au preţuri situate în jur de 30.000 euro.
Siguranţă
Noua generaţie Honda CR-V nu a fost testată încă de EuroNCAP. Modelele anterioare au fost supuse la crash teste în 2002 şi 2007, în ambele sesiuni, SUV-ul Honda înregistrând un punctaj general de patru stele. EuroNCAP va testa şi noua generaţie şi cel mai probabil va obţine un scor general de cinci stele.
Honda nu a făcut rabat în ceea ce priveşte lista de sisteme de siguranţă: ABS, EBD, BA (asistare la frânarea de urgenţă), VSA (controlul tracţiunii şi stabilităţii), TSA (controlul stabilităţii la tractare), HSA (asistare la pornirea din rampă), HDC (Asistare la coborârea rampei), DWS (Sistem avertizare presiune roţi). Iar lista airbagurile sunt în număr de şase: două frontale, două laterale şi două cortină.
Ţinută de drum
Honda CR-V este un SUV gândit pentru asfalt şi inginerii japonezi nu se sfiesc să recunoască acest lucru. Generaţia anterioară avea o suspensie excelentă pentru drumurile virajate şi o dinamică superioară altor SUV-uri. Noul model are dimensiuni identice, mai puţin înălţimea şi este un pic mai uşor, cu 70 kg. Suspensia este bună, dar nu la fel de bună ca cea folosită de generaţia anterioară, Noul CR-V are o amortizare înmuiată puţin în favoarea confortului. Direcţia a rămas însă suficient de precisă şi oferă destul feedback celui de la volan. Păcat însă că Honda nu a reuşit să păstreze acelaşi feeling de automobil dinamic ce era caracteristic modelului anterior.
Vizibilitate
Fiind un SUV, poziţia la volan este înaltă ceea ce oferă o perspectivă bună asupra traficului înconjurător. Ca de obicei, montantul faţă stânga poate obtura vizibilitatea la virajele strânse de stânga. Însă vizibilitatea în spate şi în jurul maşinii este bună, ceea ce face manevrele de parcare suficient de facile. Senzorii de parcare şi camera pentru mersul cu spatele adaugă un plus de confort pentru cel de la volan.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, Honda s-a descurcat mereu bine, dar avea anumite lacune, ca de exemplu sistemul de navigaţie nefuncţional în România. Acest lucru se datora faptului că Honda îşi face singură hărţile, neapelând la serviciile altor furnizori de servicii. Noul CR-V are un sistem de navigaţie funcţional, Honda rezolvând între timp problema lipsei de hărţi pentru ţara noastră. În plus, avem avertizări vocale pentru anumite acţiuni, cum este decuplarea unei centuri de siguranţă în mers. O voce feminină te apostrofează ferm cu un "Please fasten your seatbelt!" Interiorul noului CR-V are două displayuri de dimensiuni generoase, pe unul fiind afişate informaţiile de la sistemul de navigaţie, în timp de al doilea, amplasat mai sus, poate afişa informaţii de la sistemul audio sau de la computerul de bord.
Honda pune un accent deosebit şi pe latura "verde" a modelelor sale. De aceea avem un mare buton verde Eco. Odată apăsat, acesta reduce răspunsul pedalei de acceleraţie şi setează maşina pentru un stil de condus mai economic. Ciudat, însă, nu există sistem Start-Stop, care ar fi făcut bine mai ales la consum.
Design
Designul generaţiei anterioare nu era extrem de apreciat de clienţi, fiind considerat urât de mulţi dintre clienţi. Dar cu timpul te obişnuiai şi CR-V-ul a devenit acceptat. Noua generaţie are un look mult mai interesant, o parte frontală ceva mai agresivă. Silueta laterală, în schimb pare extrem de cunoscută. La o privire mai atentă, profilul este aproape similar cu cel al modelului suedez Volvo XC60. Chiar şi aşa, ne place mai mult noul CR-V, deşi nu întoarce foarte multe capete pe stradă, s-a maturizat din punct de vedere al designului.
Ne-a placut
- Spaţiu interior
- Sistem rabatare banchetă
- Motor diesel rafinat
Nu ne-a placut
- Ţinută de drum mai slabă faţă de generaţia anterioară
Date tehnice - Honda CR-V (2012-2015) 2.2 i-DTEC Executive AUTO 4WD | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
- review Outlander -
Preţurile pentru noua generaţie a modelului Mitsusbishi Outlander încep de la 22.300 euro pentru versiunea pe benzină cu tracţiune 2WD. Pentru un model cu dotări complete ca cel testat de noi plus motorizare diesel şi tracţiune integrală trebuie să scoatem din buzunar 37.064 euro. Preţul este comparabil cu al rivalilor japonezi, Maxda CX-7 diesel şi noul Honda CR-V având preţuri comparabile: 36.130, respectiv 36.196 euro.
- review CR-V -
Honda are preţuri premium, iar acest lucru este un fapt binecunoscut. Calitatea automobilelor justifică diferenţa de preţ, spune Honda. Preţurile pentru noua generaţie CR-V încep de la 24.676 euro, dar varianta testată de noi a venit în echiparea de top Executive cu motor diesel de 150 CP. Preţul pentru acest nivel de echipare este de 39.916 euro. Ce-i drept, lista de dotări este completă, singura dotare care se mai poate bifa de pe pe lista de opţionale fiind vopseaua metalizată pentru 420 euro plus TVA. Comparând preţurile cu cele ale concurenţei pentru modele similare, Honda are cam cel mai mare preţ. Se mai apropie doar Toyota Rav4, în timp ce modele ca Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Opel Antara, Mitsubishi Outlander, Mazda CX-5 şi Ford Kuga au preţuri situate în jur de 30.000 euro.
In rest - ca de obicei - va grabiti cand comparati preturi si dati notele in consecinta: eronat.
Un Tiguan de 140 cai configurat cu aceleasi dotari va avea cam acelasi pret. Anumite dotari nu exista pe Tiguan si invers.
(si nu mai imi amintiti de oferta Atitude pentru ca ea nu exista cand modelul era nou).
Bravo AM, iar ati dat cu bata in balta!
Dezastru, Calamitate, Tsunami, CR-V
O nota mare pentru honda, ca scoasa din sacul lui Mos Craciun.
O mare aberatie comentariul tau ! Vezi doamne, esti un asa-zis fan de japoneze, care exagereaza / hiperbolizeaza totul fara simtul realitatii... nu sta tocmai asa... unul sau 2 useri gen Mafia, nu reprezinta tiparul fanilor de masini japoneze...
Da, Nissan si Infiniti au avut cea mai mare dezvoltare si da, japonezii fac masini cu fiabilitate buna, insa orice alta aluzie / comparatie din comentariul tau, e o cretinitate absoluta.
@AM .... domnilor .... " fiabilitatea are un pret " .!? nu zau !?! ... oare doar honda si toyota fac masini fiabile ? fiti seriosi .... aci sint si chestii de marketing, de politica economica protectionista europeana etc .... se vede treaba ca vind f. putin si atunci cer un pret mult mai mare decit face masinaria ca sa acopere din taxe-suprataxe/cheltuieli vamele etc .... personal ii respect pt. fiabilitate, dar masinariile lor sint fara personalitate, fara substanta in ceea ce prezinta, ca sa-l citez pe kumite "masini pt familie" facute sa te duca din A in B cu costuri cit mai mici, dar iata ca din avantajele oferite pretul nu mai e avantaj ci dezavantaj !!!.... si prostia japilor e ca se culca pe-o ureche si cred ca-si pot vinde motoristele doar mizind pe fiabilitate ! in plus au si neobrazarea sa "ofere" finantare ce depaseste mult pe cea a concurentei ! atunci sa-si tina marfa in reprezentante ! eu am vrut sa-mi iau o toyota si cind am vazut ca finantau cu 2-3% mai mult decit concurenta .... am renuntat CU MARE BUCURIE !
SARBATORI FERICITE TUTUROR !
Am vazut o gramada de comentarii pertinente aici,si vreau sa le multumesc acelor care nu-si bat joc de limba si gramatica romana.
Tuturor ,un calduros "Craciun fericit!"Sa ne auzim anul viitor!
dupa cum vezi si pe mine m-au luat la roscoveata ! nu-i bai, noi sa fim sanatosi ! .... fiecare cu valorile/parerile lui !
personal sint 100% de acord cu ce-ai scris mai sus .... da' nu-ti mai pune intrebari la care nu poti gasi raspunsuri .... ca chiar de le-ai gasi, la ce ti-ar folosi ? ai alte prioritati la care sa te gindesti si cu care sa-ti bati capul ! (asta e o sugestie personala, sper sa nu te simti in vreun fel lezat, nu vreau sa-ti dau eu tie lectii, am mai scris pe-aci ca fiestecare isi are profesorii lui, trebuie doar sa puna in practica ce-ai invatat de la ei !)
iti multumesc si tie personal pentru - hai sa-i zicem - colaborarea avuta si-ti urez sa ai parte de drumuri bune ! ma refer aci si la drumurile sufletesti ....
Craciun Fericit tie si familiei precum si tuturor utilizatorilor acestui forum !
Cu toate astea la pretul de achizitie ati dat 2 stele, in conditiile in care un Audi Q3, BMW X1 sau Merceders GLK sint mult mai scumpe si le-ati notat cu minim 4 stele. Iar X1 chiar are plastice de proasta calitate, o stiti si voi. Iar dotarile standard sint net inferioare unei Honda.
Sinteti praf domnilor, imi pare rau sa o spun dar voi nu sinteti ziaristi, ci mai degraba propagandisti.
Ce "labareala" cu omologarea CO2 pe km intr-un poligon special si STAS amenajat Masina e construita sa mearga pe strazi nu in poligoane!