Drivetest Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive SensingJoi, 09.02.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Esențele tari se țin în sticluțe mici. Nu este și cazul celor de la Honda, care au ales o sticlă ceva mai mare pentru toate sistemele lor de siguranță. Este vorba despre CR-V, care a adunat esența tehnologiilor care îți pot salva viața și a introdus-o în lista de opționale a celui mai mare SUV al său, disponibil în România alături de un pachet botezat Sensing.
Așadar, dincolo de spiritul practic, de spațiu interior și de un motor îndrăzneț, CR-V poate oferi românilor și o asigurare solidă: maximul sistemelor de siguranță dezvoltate în laboratoarele Honda.
Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive Sensing
- Pret de pornire 26.628 €
- Pret model testat 42.468 €
Motor / Transmisie
Honda este unul dintre puținii constructori suficient de curajoși să exploreze limitele de putere ale unui diesel de numai 1.6 litri în segmentul SUV-urilor. Japonezii au instalat pe CR-V un agregat deja cunoscut în gamă, gândit însă pentru a fi biturbo, astfel încât să livreze 160 de cai putere și un cuplu motor de 350 Nm. Sunt performanțe pe care alții le obțin dintr-un propulsor de doi litri. Așa că Honda are un avantaj când vine vorba despre impozitare și taxe.
Cât privește resursele, ele sunt suficiente pentru a inspira un caracter dinamic modelului japonez. Cuplul motor este suficient și începe să se simtă pe la 2000 de rotații. Tot atunci începe să se simtă și sunetul gutural și intruziv al dieselului, antifonarea sa nefiind una fericită pentru urechile celor sensibili.
Transmisia automată cu nouă rapoarte, trădată de un levier minuscul amplasat pe consola centrală, pare că mai anesteziază din resursele generale în modul de rulare automat. Abia în treapta Sport lucrurile par să devină ceva mai alerte.
Răspunsul nu este nici el unul foarte prompt, însă liniaritatea este bună, schimbarea rapoartelor fiind făcută aproape pe nesimțite. Când vine vorba de retrogradare, ajută și padelele din spatele volanului, care par să îmbunătățească ușor răspunsul cutiei.
Consum
Instalarea unei transmisii automate cu nouă rapoarte vizează în primul rând reducerea consumului. O practică din ce în ce mai comună în industria auto. În ciuda limitării, care nu îți permite să urci manual într-o treaptă superioară dacă nu ai turația necesară, Honda CR-V s-a achitat și singură de promisiunile legate de consum. Nu a fost nevoie de ajutorul celui de la volan.
Valorile înregistrate au fost de 6.8 litri/100 de km în regim de autostradă și de aproximativ 9 litri/100 de km în mediul urban. Media anunțată de producător este de 5.1 litri, departe de cea reală, dar suficient de bună pentru a bate modele ca Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq, Ford Kuga și Mazda CX-5.
Performanţe
Cu o accelerație de la 0 la 100 de km/h realizată în 10 secunde, Honda CR-V nu pare un atlet desăvârșit. De fapt, Honda nu și-a propus aproape niciodată să fie cel mai rapid dintr-un segment. A căutat mai degrabă echilibrul.
Cu toate acestea, cele 10 secunde sunt suficiente pentru a bate noul Ford Kuga și chiar Mazda CX-5. În plus, îi permit să fie pe picior de egalitate cu Skoda Kodiaq. Volkswagen Tiguan și Seat Ateca în versiuni comparabile sunt ceva mai rapide.
Viteza maximă este de 197 de km/h, o valoare decentă și mai mult decât suficientă pentru infrastructura autohtonă.
Interior
Honda a știut întotdeauna să facă din habitaclul modelelor sale un spațiu confortabil, primitor. Materialele moi, cu o textură simplă ajută mult în acest sens. Ca de asemenea și finisajele.
Ce nu ajută este ergonomia din anumite zone, puțin prea complicată. Pe volan primești un amalgam de butoane, care au nevoie de acomodare prealabilă. În plus, este debusolant să folosești trei ecrane digitale pentru a verifica datele mașinii. Există computerul de bord dintre cele două ceasuri, există ecranul central din planșa de bord și deasupra acestuia mai apare încă unul, care servește tot informațiilor despre consum și alte setări ale mașinii. Probabil, lucrurile se vor simplifica în viitor. Ar fi de preferat.
Spațiul este generos și poate primi fără probleme cinci pasageri. Pe locurile din spate se stă bine. Am afirmat și în alte situații că CR-V oferă spațiul unui autobuz. Greșit. Oferă mai mult spațiu decât într-un autobuz.
În portbagaj avem o capacitate de 589 litri, încă o dovadă că Honda acordă o atenție deosebită acestui detaliu în ultima perioadă. Este cu mult peste ce oferă o parte dintre rivalii amintiți mai devreme, însă nu suficient pentru a bate noul etalon, Skoda Kodiaq, și pe colegul acestuia de concern, Volkswagen Tiguan.
Preţ de achiziţie
Honda și-a vândut scump pielea. Întotdeauna. Cei care și-au dorit să facă parte din familia constructorului japonez au fost nevoiți să scoată ceva mai mulți bani din portofel. În cazul lui CR-V, cu atât mai mult. Prețurile sale pornesc de la 26.600 de euro, însă versiunea testată de noi a urcat la valori care cu greu îți pot trece prin cap în acest segment.
Echiparea de top Executive, tracțiunea integrală, cutia automată și dieselul de 160 de cai putere vor ajunge să îți scoată din buzunar 40.000 de euro. Dacă alegeți și pachetul Sensing, care include cam tot ce înseamnă sisteme de siguranță disponibile în gama Honda, atunci prețul urcă la aproape 42.500 de euro.
O valoare astronomică, pe care nu o poate bate nici un concurent din segment. Prin urmare, trebuie să fii un adevărat fan Honda pentru a fi dispus să plătești cu câteva mii de euro peste prețul concurenței, doar de dragul unui CR-V cu pachet Sensing.
Siguranţă
Honda a investit mereu în siguranța pasagerilor săi, iar modelul CR-V este un bun exemplu al eforturilor făcute de către constructorul japonez în acest domeniu. Actuala generație CR-V a fost testată de către EuroNCAP în 2013 și a obținut scorul general maxim de cinci stele.
Remarcabil este și faptul că gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 93%, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 68%, valori rar întâlnite în testele organizației europene.
Honda oferă două airbaguri frontale, airbag lateral, airbag tip cortină, centuri reglabile cu senzor de presiune, ABS, sistem de distribuție al forței de frânare, control al tracțiunii și stabilității, sistem pentru monitorizarea presiunii în roți și sistem activ pentru frânare automată în caz de urgență.
Pentru cei care plătesc peste 2000 de euro în plus pentru pachetul Sensing, Honda le oferă avertizare la depășirea benzii de mers cu asistarea volanului, pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare, recunoașterea semnelor de circulație și un sistem de avertizare și prevenire a coliziunilor.
Ţinută de drum
Honda CR-V rămâne una dintre cele mai confortabile alegeri din segment. Asta pentru că japonezii și-au propus mereu să le ofere clienților, înainte de toate, un covor fermecat, gata să plutească peste orice neregularitate a asfaltului.
În cele mai multe cazuri le-a ieșit, iar CR-V poate fi încadrat aici. Suspensia a fost calibrată pentru a absorbi cât mai bine defectele suprafeței de rulare. Ea nu este zgomotoasă și nu transmite foarte multe în habitaclu.
Când vine însă vorba despre dinamică, CR-V se dezbracă de caracterul elegant și domol pentru a-i demonstra celui de la volan că... rămâne doar o mașină confortabilă. Punct. Fără excese de zel, fără abordări curajoase cu sentiment constant de ruliu și fără sfidări ale fizicii.
Direcția este confortabilă, asistată bine în mediul urban, dar relaxată și capabilă să transmită prea puțin celui care strânge volanul. Sistemul de tracțiune integrală își face datoria și repartizează destul de bine cuplul între cele două punți, reușind să păstreze aderența în situații limită, cu sau fără intervenția sistemului ESP.
Dincolo de asta, pentru cei care se grăbesc să întrebe despre performanțele off-road ale lui CR-V, sfaturile sunt simple: alegeți un drum forestier, nu încercați escapade prin șleauri adânci și încercați să țineți cont de unghiurile de atac și de degajare nu tocmai potrivite pentru astfel de aventuri.
Așadar, CR-V se simte mai bine pe șosea, dar nu va refuza o scurtă ieșire pe drumuri lăturalnice atunci când situația o cere. Doar să țineți minte că tracțiunea integrală nu este neapărat sinonimă cu zone greu accesibile.
Vizibilitate
În materie de vizibilitate, Honda CR-V nu pune mari probleme. E drept că ar fi fost utilă o lunetă ceva mai generoasă, pentru că cea actuală este îngustă și, mai mult, este flancată de un al treilea rând de montanți extrem de generos.
Din fericire există oglinzi laterale mari și bine proporționate, precum și o poziție la volan ceva mai înălțată. Aceste detalii fac din CR-V o mașină care se poate conduce ușor.
Tehnologie
V-am amintit și mai devreme de cele trei ecrane care pot să pară destul de confuze. Ele dau însă și un aspect tehnologizat habitaclului. Cel mai avansat display, cel al sistemului Honda Connect, este relativ simplu de folosit.
Grafica nu este cea mai prietenoasă, dar te obișnuiești repede. Honda a început să se adapteze la cerințele pieței și să ofere acum aplicații dedicate. Totul este posibil mulțumită sistemului Android cu care funcționează Honda Connect. Cât privește răspunsul funcției tactile, acesta este bun, însă procesarea informațiilor are o ușoară întârziere.
Pe lângă elementele de conectivitate și sistemele de siguranță reunite de pachetul Sensing, Honda oferă și dotări esențiale pentru o mașină din acest segment: scaune încălzite, cameră pentru marșarier (cu o rezoluție nu foarte bună), senzori de ploaie și lumină, precum și o climatizare pe două zone.
Design
La început a părut o apariție greu de digerat, mai ales pentru că partea posterioară avea un aspect ciudat, ușor diferit de designul cu care eram obișnuiți. Honda CR-V s-a încăpățânat să creadă în șansele sale și a reușit să convingă publicul chiar și cu un design controversat.
Faceliftul i-a oferit un design cu mai multe elemente cromate și cu un aspect poziționat superior în segment. Astăzi, aproape de finalul carierei, Honda CR-V se poate lăuda cu faptul că păstrează în continuare un aspect contemporan.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Suspensia confortabilă
- Portbagaj generos
Nu ne-a placut
- Ergonomia butoanelor de pe volan
- Motor zgomotos
- Ruliu pronunțat
Date tehnice - Honda CR-V facelift (2015-2018) 1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Aut9 Executive Sensing | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
In fine, daca asta-i trendu', asta livreaza si AM.
Strict ontopic, japo-pachidermul testat e inainte de toate garantat fiabil - argument care ii poate convinge si pe cei mai putin incantati de stilul ori pretul CR-V-ului. Prea scump zic eu la +40 K euro, desi aflat pe ultima suta.
Iar despre Honda-n general acum, ramin neplacut surprins de... involutia designului ultimelor modele (parere subiectiva si oricind discutabila, clar).
noi restul o sa incercam varianta opusa, sa dam pe o masina de 40k, sub pretul asta :D
Si-n plus la capitolul "nu ne-a placut" eu citesc "motor zgomotos'".
Colegul @automobilistul stie insa sigur mai bine... orice, inclusiv ca CRV-ul (inca) actual merita oricit banet, desi tot el zice ca "va avea un inlocuitor mai bun in acest an."
Saraca logica schioapa uite ca are totusi loc pe netul a-toate-permisiv, dar toate au probabil rostul lor - probabil ca-n biblioteca Universala Akasha de pe Sirius un mega-statistician galactic se tavaleste de ris citind ode ridicate ruginei din Cielo sau diatribe furibunde la adresa puntilor-spate de Golf. :-)
La banii astia iti iei un Volvo XC60 in echipare D5 care e superior din toate punctele de vedere. Sa nu mai vorbim ca mai pui 4000 si iti iei un Jaguar F-Pace in echiparea de baza, sau un Jeep Cherokee. Este un SUV bun, dar nu merita 42k nici in gluma.
''Restull'' adica tu o sa incerci varianta (plus) opusa , de acumpara un SH obosit din Germanika ;)
@tractoristul
Saraca logica schioapata prin mintea ta cand habar n-ai sa citesti postarile cum trebuie :)) . DA, actualul CR-V -ul merita orice suma de bani, chiar daca va avea un inlocuitor mai bun si probabil mai scump. Sper ca nu trebui sa-ti pronunt pe silabe :)))
Sa stii ca ma distrezi, pe bune - atita insistentza, ba chiar placere in a-ti incasa castane virtuale n-am mai vazut inca la nimeni.
Nu-i frumos oricum sa stilcesti nickname-uri in lipsa de argumente, dar n-o sa-ti mai replic totusi vreodata - m-as simti ca un medaliat la Olimpiada Handicapatilor sa te mai fac iar de kko. :-)
P.S. serios: Honda ramine o marca de maxima incredere (inclusiv in domeniul moto), dar perioada-n care modelele lor atrageau nu doar prin high-tech si/sau durabilitate a cam trecut din pacate, odata cu disparitia roadsterului "nebun" S2000 ori chiar a micului CRX V-Tec 1.6i din anii '90.
Concluzia (mea cel putin): desi tehnologic vorbind au atins aproape perfectiunea, cei de la Honda zic eu c-ar avea destule de invatat de la Mazda.
Poate le-au rezolvat pe noul model, ramane de vazut.
În plus mașină de înclină pronunțat, la viteze mari și viraje în forță chiar îngrijorător - ceea ce pentru iubitorii și cunoscătorii de SUV-URI este semnificativ.
Păcat. Poate la nouă generație au remediat din aceste neajunsuri majore,
Poate ne audi si cateva informatii care sa ateste ca ceea ce spui e adevarat. SUV-ul nu-i masina de F1 , asta ca tot vorbeai de rulie. Ce fumezi ?
@tractoristul
Inainte de a incepe orice dialog cu mine te sfatuiesc sa mai inveti putin lb.romana , stii tu ''ramîne'' . Ai inteles ''romîne'' ? Stra- bunicu scria asa ... :))
Eram nedumerit de scorurile majoritar negative date postărilor tale şi nu înţelegeam care-i logica, în condiţiile în care unele dintre postări erau pertinente.
Astăzi, însă, postările tale m-au (i)luminat!.
Omule! Eşti încreţit de o ură patologică faţă de toţi cei care au o opinie diferită de a ta.
Sfat: Ia-o uşor! Relaxează-te! Există viaţă şi dincolo de net! Crede-mă!
Am stabilit mai de mult că referitor la postările mele vei da replici degeaba că nu discutăm pentru că te consider... Nefrecventabil.
Succes și verifică singur că să ai răspunsurile dorite
omul e fan asiatice pana in panzele albe si usor (unii ar zice ca foarte) sarit pe aratura cu directia Spitalul pentru Veseli.
daca esti fan japoneze/coreene vei fi prietenul lui daca le vei critica...te dovedeste.
Unii dintre noi au invatat ca e bine sa il evite altii, dintr-o inexiplicabila si morbida curiozitate, continua un fel de dialog fara sens cu cel ce este cunoscut aici ca "omul cu 1000 de fetze".
evident exista si o parte hilara a lucrurilor si a acestor interventii "pertinente".
Iar te-au nimicit astia cu negative ? Iar te faci de ras ? Cine e nebun sa cumpere o japoneza in Romania ? De ce ai face greseala vietii ?
Daca tot spuneti ca numai nebunii isi iau masini asiatice.
Pana aici sa zicem ca sunt de acord,cu indulgenta fata de panarama jermana,dar la 160k km,cand expira garantia la Honda, Honda va fi tot Honda,pe cand panarama va fi caruţa.Oricum,trebuie sa ai multe fete in Germania ca sa dai 51k pe BMW X1 18d(alti posibili cumparatori nu prea vad).
Poti cumpara cu cel putin 10.000 15.000 euro mai putin o Honda CRV sau Toyota Rav 4, care sunt oricum mult mult mult mai bune decat masinile germane.
Eu am un CRV din 2015 si sunt fffffffff multumit de ea !!!
Insa, eu tintesc tot catre CR-V, noul model, chiar daca ma va ajunge 42 de mii, caci sa-mi dai bani si n-as conduce una din trioul german pentru simplul motiv ca in orasul meu, masinile astea sint conduse numai si numai de cocalari si pitipoance.
Trebuie sa spun ca sondez piata si pentru un alt model gen Kodiaq, Ateca sau CX-5 (noul model absolut superb)
Nici o masina germana a prietenilor mei nu a atins aceste performante pana acum.
Mi-am cumparat noul model CR-v 2015. Nu am vrut sa aud de BMW sau alta masina germana de top pt ca doar complexatii, cocalarii si tiganii arunca banii pe asa ceva.
Acum ani buni, masinile astea erau pentru oameni cu stil, dar in prezent si le iau toti taranoii !!!
Care este logica, avand in vedere ca CRV-ul este macar la fel de bun ???
Nu conteaza ca are 5000 ani vechime ! Este BMW ! Cade tabla de pe el .... dar are BMW !
Capra raioasa are coada sus intotdeauna !!!
55.000 km = zero probleme !!!
Excelenta masina
Gasesti CRV si la bani mai putin daca lasi din dotari !!!