Miercuri, 11.06.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În tradiţia familiilor japoneze, succesiunea la conducerea paternală este atât de importantă, încât niponii au inventat un cuvânt special pentru a desemna acest adevărat ritual: Katokusozoku. Un element de la sine înţeles având în vedere faptul că diferitele spiţe ale unei familii japoneze trăiesc fără probleme sub acelaşi acoperiş, casa fiind văzută ca un bun sacru în care nepoţii devin copii, copiii devin părinţi şi părinţii devin bunici. Generaţie după generaţie.
Povestea succesiunii este atât de serioasă în tradiţia niponă, încât lipsa succesorilor implică deseori adoptarea unora care să preia rolul de conducători ai familiei după dispariţia părinţilor adoptivi.
Honda Civic nu a avut niciodată o versiune break, dar odată cu noua generaţie a fost nevoie de Katokusozoku. Adică de găsirea unui succesor al vechiului Civic care să se adreseze familiilor care nu se califică pentru un Accord, dar nici nu vor un hatchback adresat mai degrabă celor tineri. Partea bună este că noul Civic Tourer e atât de reuşit estetic, încât pare că Honda a creat hatchback-ul din break, nu invers. Partea şi mai bună este că Honda a reuşit să facă imposibilul: să construiască o maşină atât de încăpătoare, încât lasă în urmă chiar şi reperul Octavia, o maşină construită pentru cei care văd spaţiul ca un prim reper în achiziţie. Peste toate, însă, vine faptul că noul Civic Tourer este o maşină care are toate şansele să te scape de ideile clasice conform cărora break-urile sunt nişte dricuri cosmetizate. Dacă-i ignori motorul pe benzină puţin cam depăşit într-o eră în care turbina e literă de lege în Europa.
Honda Civic Tourer (2013-2015)
1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport
- Pret de pornire 18.712 €
- Pret model testat 18.712 €
- Taxa auto 232 €
Motor / Transmisie
Pentru a-şi face loc pe piaţa europeană, fiecare maşină din lumea asta trebuie să se prezinte la apel cu un diesel, motorizare pe care europenii o iubesc, dar de care încep să se lepede uşor-uşor, odată cu apariţia noilor motoare turbo pe benzină de cilindree redusă. Honda oferă şi diesel, şi benzină, ultima cu motor aspirat, pe noul Civic Tourer. Lăsăm însă dieselul pentru un test ulterior şi analizăm astăzi cum se descurcă unitatea de 1.8 litri denumită oficial i-VTEC (tehnologie perfectată în ultimii ani fără întrerupere de inginerii japonezi) şi care ascunde 142 de cai putere într-un motor clasic aşa cum nu vor mai fi multe în următorii ani.
Pe scurt: vă recomandăm diesel-ul. Chiar dacă la turaţii ridicate vorbim de o maşină care sună fantastic şi care reuşeşte să-şi aşeze caii foarte liniar şi plăcut pe şosea, acest lucru înseamnă automat că vom vorbi de un consum ridicat, nu foarte apreciat de familie pe o maşină dedicată acesteia. Cuplul este şi el destul de scăzut (174 Nm) şi este disponibil sus, la 4200 rpm, semn caracteristic unei unităţi aspirate care se bazeză pe turaţie pentru a funcţiona optim, ceea ce nu te va ajuta foarte mult la urcarea unui deal, de exemplu.
Pe de altă parte, motorul pe benzină semnat de Honda este fin şi abia perceptibil prin oraş şi în modul Economic (care anesteziază maşina, dar o împinge în acelaşi timp să consume foarte puţin), ceea ce face ca rafinamentul său să fie un vârf pe care nu mulţi constructori îl ating în perioadele actuale de "zgomot". Cutia de viteze manuală este alegerea perfectă pentru cei care vor ca maşina să muşte cât mai mult caracter dinamic din cei 142 de cai disponibili. Tot la capitolul părţi bune intră şi faptul că benzina este cu vreo 2000 de euro mai ieftină decât diesel-ul de 120 de cai din dotarea lui Civic, deci economia instantanee poate fi un punct de decizie puternic.
Consum
Honda promite un consum mediu de 6.4 litri/100 km în regim mediu mixt, cu un vârf de 7.8 litri în regim urban şi o bază de 5.5 litri în afara oraşului. Ceea ce vă pot confirma este faptul că cifrele pe care le afişează Civic Tourer variază extrem de mult de modul în care veţi profita de ceea ce vă oferă maşina. Altfel spus, dacă sunteţi un familist care nu vrea decât să ajungă la destinaţie în concediu, fără ca timpul să fie o problemă, puteţi să vă bazaţi pe un consum onest de 6-6.5 litri în afara oraşului. Dacă vă gândiţi să vă rezolvaţi însă problemele în timp-record şi să vă ridicaţi la nivelul design-ului foarte agresiv al acestei maşini, puteţi să urcaţi până la 12-13 litri pe modul Sport şi în contextul în care vă aduceţi aminte că un motor aspirat este prin excelenţă unul căruia îi place zona roşie a turometrului.
Noi am lăsat maşina după un weekend cu drumuri mixte în zona a 9 litri/100 km, ceea ce înseamnă că autonomia rezervorului de 50 de litri s-ar aşeza undeva în jurul a 600 de kilometri.
În raport cu principalii rivali din segment - şi nu sunt deloc puţine modele care au motoare pe benzină de 130-150 CP între compactele break de pe piaţă! - Civic Tourer stă undeva spre coada plutonului, plătind tribut celei mai mari cilidree şi faptului că mulţi dintre concurenţii săi se bazează pe motoare turbo. Cu 5.3 litri/100 km în regim mediu mixt, cel mai bun consum este afişat de reprezentanţii VW Group (Golf Variant, Octavia Combi, Leon ST). în timp ce principalul rival japonez, Auris Touring, consumă cu 0.3 litri mai puţin cu un motor de 1.6 litri cu injecţie directă.
Performanţe
Dacă eşti fanul plecărilor rapide de pe loc, vei aprecia noul Civic Tourer doar dacă vei învăţa să struneşti turaţiile. Asta pentru că, afişând un 9.4 secunde pentru 0-100 km/h, break-ul japonez se aşează la mijlocul segmentului din punctul de vedere al performanţelor dinamice. Nu e nici un melc, precum e Auris Touring (10.5 secunde), nici cel mai rapid din segment, poziţie ocupată de Leon ST (8.4 secunde).
La viteza maximă, Civic Tourer recuperează din handicap şi merge până la 210 km/h. Autostrăzi fără limite să avem.
Interior
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care o familie le vede într-o maşină dedicată ei este spaţiul. Iar Civic Tourer se laudă cu cel mai spaţios portbagaj din segment, furându-i locul întâi la acest capitol lui Skoda Octavia Combi. Cum ştiam că Octavia este practic o hală din acest punct de vedere, am avut multe semne de întrebare legate de modul în care japonezii au compartimentat un break care din afară pare mai degrabă înrudit cu un shooting brake decât cu o maşină al cărei avantaj primar este spaţiul oferit pasagerilor.
Asta face ca primul lucru pe care l-am făcut în momentul în care am preluat maşina de test a fost să deschid hayon-ul imens. Am avut o surpriză: în mijlocul portbagajului se afla o gaură pătrată, un compartiment care poate fi ascuns sau nu în funcţie de nevoi. Portbagajul în sine este foarte lung şi bine etajat, cu îndeajuns de mult loc încât să mulţumească fără absolut nicio problemă o familie cu cinci membri. Ba mai mult, scaunele posterioare se rabatează prin apăsarea unui buton, iar maşina se transformă astfel în cel mai frumos pick-up acoperit din istorie.
Pe scurt, Civic Tourer îţi oferă 624 de litri destinaţi bagajelor, cu 14 mai mult decât rivalul ceh despre care vă vorbeam mai sus. Ar fi fost bine ca măcar o parte din acest spaţiu să fie utilizat şi în zona din faţă, pentru obiecte de mici dimensiuni, fiindcă zonele existente în acest scop sunt clar depăşite.
În rest, dacă vorbim de şofer şi pasageri, Civic Tourer este o oglindă a versiunii hatchback, iar dacă sunteţi familiarizat cu acest model nu veţi găsi mari diferenţe. Ai la dispoziţie un bord futurist, demn de un cockpit de avion, care are vreo trei display-uri pe planşă şi deasupra volanului, fiecare cu stilul său de afişaj. Iar asta mi-a dat impresia că designerii Honda au fost uşor cam nehotărâţi să aleagă linii, caractere şi culori care să unifice ansamblul vizual. Într-o lume auto care preţuieşte mai mult decât oricând simplitatea, Civic rămâne un bastion al abordării clasice, comenzile display-ului touch central fiind mici şi înghesuite în jurul acestuia.
Mi-au plăcut în schimb scaunele confortabile şi zona consolei centrale, care a beneficiat de ceea ce nu a prins bordul: simplitate.
Preţ de achiziţie
În momentul în care redactez acest text, preţul de bază al versiunii pe care am testat-o, 1.8 benzină manuală în echiparea medie Sport (singur aexistentă pe break), este o imensă surpriză. Analizând comparativ toate modelele asemănătoare din segmentul compact break în echipări asemănătoare, observăm lucruri aproape fantastice. Profitând de o promoţie de durată pe care cei de la Honda o derulează în această perioadă, preţul de bază al exemplarului de test este de 18.700 de euro, unul dintre cele mai mici din clasă. Şi vorbim de un segment în care avem Octavia Combi, Kia Cee'd Wagon sau Hyundai i30 Wagon, modele recunoscute pentru poziţionarea lor tradiţională în zona inferioară a plajei de preţuri.
De exemplu, Skoda Octavia Combi 1.4 TSI de 140 CP costă cu 200 de euro mai mult, iar pentru un Focus break trebuie să scoateţi din buzunar cu 1000 de euro mai mult. Cel mai scump model din segment este în continuare Golf Variant, care urcă la 21.500 de euro în varianta 1.4 TSI de 140 CP.
Siguranţă
Ultimele două generaţii ale lui Civic s-au cocoţat acolo unde se aşteaptă toţi clienţii lor la testele de siguranţă: în topul clasamentelor de specialitate. Cu cinci stele la EuroNCAP primite în 2012, noul Civic a reuşit să treacă şi de examenele EuroNCAP. Şi chiar dacă versiunea testată a fost cea hatchback, rezultatul se transferă automat şi în cazul variantei break, care beneficiază de aceleaşi "dedesubturi" din punct de vedere constructiv.
Civic Tourer nu dezamăgeşte nici privind lista de dotări de serie: ai airbag-uri frontale, laterale şi cortină, cameră video pentru marşarier, cruise control automat sau senzori de monitorizarea a presiunii din pneuri, ed lumină şi de ploaie. Plusăm cu sisteme precum cel de control al tracţiunii şi stabilităţii (VSA), cu direcţia servoasistată electric şi cu distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD) şi avem tabloul unei maşini bine dotate din punctul de vedere al siguranţei.
Ţinută de drum
Odată cu generaţia precedentă, Honda a transformat Civic într-una dintre cele mai atractive maşini compacte de pe piaţă, design-ul său amintind mai degrabă de turismele de circuit decât de maşini de serie plictisitoare şi triste. Acest lucru s-a transferat parţial şi către feeling-ul pe care-l ai atunci când conduci un Civic. Maşina este echilibrată, iar suspensiile reuşesc să-ţi menţină în minte imaginea unei maşini sport pe care şi-a inoculat-o voluntar design-ul. În viraje, subvirarea este prezentă în limita bunul simţ, însă construcţia corectă a maşinii nu lasă să se vadă nicio problemă majoră la acest capitol. Partea bună este că suspensia fermă nu se transformă într-o problemă în oraş, acolo unde maşina este echilibrată şi bine construită.
Ai la dispoziţie şi un sistem de suspensii reglabile, astfel că te poţi juca cu setările acestora în funcţie de preferinţe. Butonul de acţionare se află pe bord. Mi-ar fi plăcut însă ca direcţia să fie mai exactă, pentru că ea pare uşor cam moale pentru preferinţele mele.
Vizibilitate
Aspectul pseudofuturist al break-ului bazat pe Civic face ca geamurile laterale să aibă o linie atipică pentru un astfel de model, astfel că suprafeţele vitrate sunt mai mici decât în cazul multora dintre competitorii direcţi ai modelului japonez. Nu ai însă probleme în faţă şi nici în spate, luneta restrânsă a vechii generaţii Civic transformându-se pe noul Civic într-una îndeajuns de bună pentru a fi eficace la parcări şi nu numai.
Tehnologie
Honda preferă sistemul "You get what you see" în ceea ce priveşte modelele pe care le comercializează, astfel că nu vei avea prea mult alternative de personalizare a maşinii tale atunci când te vei hotărî să-ţi cumperi un Civic Tourer. Pe motorul pe benzină cu transmisie manuală ai un singur nivel de echipare, denumit Sport, care în cazul versiunii hatchback poate fi considerat unul mediu.
Maşina vine direct echipată cu elemente precum cameră de marşarier, Start-Stop, suspensii reglabile, senzori de monitorizare a presiunii în anvalope, senzori de ploaie, de lumină, oglinzi electrice încălzite, geamuri electrice faţă-spate sau lumini LED de zi. La nivelul sistemului de infotainment, Civic Tourer se prezintă cu un sistem audio USB şi cu posibilitatea conectării telefonului prin Bluetooth. Centrul de comandă este un display de 7 inch perfectabil la capitolul afişaj care poate găzdui navigaţia prin satelit. Evident, ca în cazul multor alte modele din segmentul compact, noul Civic primeşte pachete de frânare automată în caz de impact iminent sau de atenţionare la părăsirea benzii de rulare.
Design
Dacă Civic este în sine o apariţie neobişnuită şi organică într-un segment oricum foarte animat şi divers din punctul de vedere al design-ului, noul Civic Tourer este desprins din acelaşi peisaj, aspectul utilitar al break-urilor clasice fiind uitat în favoarea unor linii sexy, dinamice, atât de reuşite încât par că sunt ale unui hatchback puţin lungit. Asta în condiţiile în care, să ne amintim, vorbim de maşina cu cel mai mare spaţiu dedicat bagajelor în acest segment.
E adevărat cu opinia pozitivă nu este una unanimă şi că unii privesc noul Civic Tourer ca pe maşină excesivă, orice o însemna asta. Nouă ne place însă curajul celor de la Honda de a transforma maşina clasică de familie într-una cu adevărat atractivă.
Ne-a placut
- Preţ bun în segment
- Spaţiu enorm pentru bagaje
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Interior complicat inutil
- Motor de turaţie care consumă mult
- Direcţie moale
Date tehnice - Honda Civic Tourer (2013-2015) 1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Samurai modern -
Simbioză -
BMW Seria 7
Lux la superlativ -
Puterea ursului
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie 2024)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie 2024)
As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break.
Altfel e in regula!
- motor fiabil ( la cat de vechi este e greu sa mai faci gafe )
- robustete / fiabilitate in general ( asta daca se pastreaza traditia Honda )
- design..mai altfel ( aici e discutabil, pe mine nu ma da pe spate )
- pret ciudat de mic....sper sa nu se reflecte in calitate
Minusuri:
- acelasi motor, depasit ca si consum si performante
- spatiul din portbagaj este marit artificial prin ridicarea mult prea sus a liniei geamurilor mici din spate ( pana la nivelul acela se calculeaza spatiul din motive de siguranta ).
In rest, cu cat mai multa concurenta in segment cu atat mai bine.
ei, na, chiar asa ?
aruncati aici un ochi:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=58
off-off, mai-mai ....
Ceva nu se leaga! de cand varianta sport dela Honda are piele si navi...?eu cred ca modelul testat este Executive....
Gresesc?
Revenind la Civic Tourer, masina asta pe motorizare 1.6 i-DTEC e absolut geniala pt cine vrea spatiu f mare, finisaje interioare la nivelul (sau chiar peste) Golf, fiabilitate, consum mic si performante bune pt un motor de 1.6 diesel. Sa nu uitam ca in Franta, pt aceasta motorizare se poate opta pt garantie de 1 milion de km...
In schimb dieselul am inteles ca este unul foarte reusit, iar in Franta se ofera cu garantie de 1.000.000km. (1 milion) nu am gresit nici un zero.
Din fericire pt unii VW nu o sa faca niciodata asa masini.
Singurul nivel de echipare disponibil pe acest model este Sport. Echipamentele suplimentare sunt comandate la configurare de pe lista de opţiuni care de obicei sunt disponibile pe echipările superioare.
daca ma luam de fiabilitate as mai fi zis sa imi iau minus, pt ca honda face masini fiabile,
anyway când o sa vad prin bucuresti o aratare de asta o sa stiu ca exista oameni care chiar cumpara asa ceva ( bine si ssang yong rodius am vazut vreo 2 prin trafic )
Sunt multumit de spatiul din masina, asta fiind un motiv important ptr mine, dar fiindca folosesc masina in proportie de 60 % in afara orasului cu serviciul am ales motorul diesel. Sist de navigatie este Ok, comenzile vocale de asemenea. Nu stiu daca as fi cumparat altceva, am cantarit toate ofertele, si cum cei de la honda aveau dobanda 0% si ofereau promotional 5 ani garantie, 5 ani service grativ si 5 ani asistenta rutiera pe europa, am mers pe mana lor....