Luni, 13.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Civic a ajuns la cea de-a opta generaţie şi se pregăteşte pentru un nou urmaş. Practic, în 2011 aveţi ultima ocazie de a cumpăra de nou un Civic, iar cei de la Honda fac oferta şi mai tentantă cu un pachet de dotări standard mai bogat. Versiunea de echipare se numeşte GT şi vine în compania unui motor i-VTEC de 1.8 litri, aspirat. În timp ce rivalii oferă motoare turbo de cilindree mai mică şi mai puternice, Honda se bazează doar pe capacităţile tehnologiei i-VTEC. Hai să vedem cât de competitiv este Civic în raport cu alte compacte.
Honda Civic 5 usi (2009-2012)
1.8i E5 GT
- Pret de pornire 17.955 €
- Pret model testat 20.435 €
- Taxa auto 374 €
Motor / Transmisie
După cum vă spuneam mai sus, exemplarul testat este echipat cu un motor i-VTEC de 1.8 litri şi 140 CP. Deşi este oferit şi într-o versiune cu transmisie automată, vă recomandăm cu căldură transmisia manuală cu şase rapoarte a celor de la Honda. Aceasta este "ultimul bastion" al manualelor, dând dovadă de o timonerie excelentă şi de o etajare foarte bună. În timp ce rivalii încă oferă transmisii care "agaţă" la schimbarea treptelor, cutia de viteze a lui Civic permite schimbări de trepte extrem de rapide, fără bătăi de cap. Cursa schimbătorului este relativ scurtă, iar levierul este amplasat ergonomic. Motorul se comportă surprinzător de bine la turaţii mici, cu toate că unitatea se simte cel mai bine în apropierea zonei roşii a turometrului.
Reprizele oferite de acest model sunt comparabile cu motoarele turbo doar în primele patru trepte, după care Civic accelerează linear şi cu mai puţină rapiditate. Chiar şi aşa, cea de-a cincea treaptă îi permite să-şi atingă potenţialul maxim, în timp ce treapta a şasea te ajută să obţii un consum mai scăzut de carburant. Răspunsul la acceleraţie între 2000 şi 4.000 rpm nu este impresionant, dar situaţia se schimbă după ce trecem de acest prag şi devine chiar "explozivă" când ne apropiem de linia roşie a turometrului. Când toate cele cinci becuri de pe scara "REV" se aprind, turometrul afişează 7.200 rpm.
Consum
Civic are un consum mediu anunţat la 6.7 litri la sută. Cel mai economic model din segment este Fiat Bravo 1.4 MultiAir, care are un consum mediu de 5.7 litri la sută. Doar Ford Focus 1.6 EcoBoost şi Opel Astra 1.4 Turbo mai oferă un consum mixt mai mic sau egal cu 6 litri la sută în acest segment al clasei compacte. Versiunea 1.4 TJET de 150 CP a lui Lancia Delta consumă, în medie, 7.0 litri la sută, în timp ce Peugeot 308 facelift 1.6 THP de 156 CP are un consum mediu de 6.4 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am reuşit să obţinem un consum urban de numai 9 litri la sută, respectând indicaţiile de schimbare a treptei afişate de computerul de bord. Valoarea a fost obţinută într-un stil de condus economic, dar cu aerul condiţionat pornit. Dacă ne grăbim, consumul urban creşte cu până la doi litri la sută. În regim extraurban, am înregistrat un consum între 6.8 şi 7.2 litri la sută. Pe autostradă, rulând cu o viteză constantă de 120 km/h, Civic afişează 3.100 rpm în treapta a şasea şi consumă 7.9 litri la sută.
Performanţe
8.9 secunde. 3 trepte. Pedala la podea. Amestecând cele trei elemente, Honda Civic 1.8 GT realizează o acceleraţie de la 0 la 100 km/h. Un Fiat Bravo 1.4 MultiAir necesită aceeaşi perioadă de timp să realizeze sprint-ul respectiv, în timp ce Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 CP, îi întrece pe amândoi. Volkswagen Golf 6 1.4 TSI, un model cu 160 CP, este mai rapid decât primii doi concurenţi, având nevoie de numai 8 secunde pentru a atinge 100 km/h. Opel Astra, Mazda3, Toyota Auris şi Volvo C30 au nevoie de peste 9.3 secunde pentru a realiza aceeaşi acceleraţie. Peugeot 308 facelift 1.6 THP, un model de 156 CP, reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.8 secunde, cu doar 0.1 secunde mai bine decât un Civic sau un Fiat Bravo de 140 CP. Versiunea 1.4 TJet de 150 CP a lui Lancia Delta este cu 0.1 secunde mai rapidă decât Peugeot-ul mai sus menţionat.
La viteza maximă, avem din nou egalitate între Honda Civic şi Fiat Bravo 205/204 km/h, în timp ce Golf deţine titlul de lider cu 220 km/h. Prin prisma cifrelor de mai sus, Honda ne arată că un propulsor aspirat poate să fie în continuare competitiv, mai ales dacă îl ajută o cutie de viteze etajată corect. Din motorizările şi transmisiile testate de noi, Honda Civic se bucură de cea mai bună coloană sonoră şi cea mai bună timonerie, iar un demaraj 0-100 km/h este deosebit de plăcut la bordul unui asemenea model.
Interior
Nu am fi putut să ne bucurăm de performanţele lui Civic fără să ne urcăm la bord. Odată ajunşi la volan, întâlnim un interior gândit corect, semn că responsabilul cu proiectarea şi design-ul are şi el automobil şi conduce. Toate comenzile sunt unde te aştepţi să le cauţi, de parcă ţi-ar "pica" în mână când ai nevoie de ele. Am apreciat butonul de start amplasat pe partea stângă a bordului, dar nu am reuşit să înţelegem de ce nu se montează şi lăcaşul cheii de contact în aceeaşi poziţie, sau de ce mai este necesară aceasta.
Trecând peste această mică neînţelegere, avem un interior cu materiale de calitate şi cu o ergonomie deosebită. Atât pedalierul, cât şi scaunele şi volanul sunt perfecte pentru condus, iar petrecerea mai multor ore la rând la bord nu oboseşte şoferul în niciun fel. Pedalele sport din aluminiu conferă o senzaţie plăcută la condus şi sunt amplasate foarte bine, iar volanul are o grosime şi un diametru potrivit pentru manevrarea uşoară. Comenzile de pe volan nu te încurcă în niciun moment, iar schimbătorul de viteze şi levierul frânei de parcare sunt amplasate la îndemână, gata să fie folosite oricând. Am fi preferat ca maneta schimbătorului de viteze să fie îmbrăcată integral în piele sau deloc, pentru o senzaţie uniformă la atingere. Ideală ar fi fost o manetă din aluminiu polişat. Bacheta din spate este spaţioasă şi poate găzdui trei pasageri, iar şoferul poate să o strângă în câteva secunde graţie sistemului Magic Seat.
Portbagajul oferă peste 400 de litri, nivel potrivit pentru segmentul din care face parte Civic. Ne-a plăcut şi plafonul de culoare neagră, care conferă un aspect sportiv, dar şi calitatea generală a materialor, situată peste media segmentului.
Preţ de achiziţie
Honda Civic pleacă de la 17.955 de euro în România, cu TVA inclus. Versiunea GT, testată de noi, pleacă de la 20.435 de euro cu TVA inclus. Aşadar, vorbim de un model cu un preţ de pornire piperat, în ciuda nivelului generos al dotărilor. O compactă precum Bravo, Focus, Astra, Auris, Golf sau chiar Volvo C30 poate fi achiziţionată pentru o sumă de bani mai mică decât cea de la care este oferită (ATENŢIE!) versiunea entry-level în gama Civic.
Fiat Bravo este, de departe, cel mai ieftin model din comparaţia noastră, urmat îndeaproape de Volvo C30. Mai ieftine decât Honda Civic sunt şi versiunile comparabile ale lui Ford Focus, Mazda3, Opel Astra şi Toyota Auris. Singura compactă din comparaţia noastră cu un preţ mai mare în versiunea de top ar fi Volkswagen Golf, dar acest model beneficiază de un nivel de dotări destul de generos, după cum este şi cazul modelelor Focus şi Astra în versiunea de echipare de top (Titanium, respectiv Cosmo).
Cel mai scump model din comparaţia noastră - în mod misterios- este Peugeot 308 facelift, care costă 22.749 de euro cu TVA inclus în versiunea 1.6 THP de 156 CP şi cu nivelul de echipare de top. Chiar şi Lancia Delta este mai ieftină în nivelul de echipare Oro, având un preţ de pornire de 22.393 de euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.4 TJet de 150 CP.
Siguranţă
Honda Civic a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP din 2009. Protecţia adulţilor a primit 79% din totalul punctelor puse în joc, în timp ce protecţia copiilor a fost cotată la 76%. Nivelul echipamentelor de siguranţă a fost notat cu 86% din punctele disponibile.
Ford Focus, Citroen C4 şi Volkswagen Golf au primit punctaje mai bune la testele ulterioare. În plus, versiunea Titanium a lui Focus vine în standard cu sisteme de siguranţă preluate de la Volvo, care atenţionează şoferul de prezenţa unui vehicul în unghiul mort şi care previn, pe cât posibil, impactul frontal la o viteză de până la 35 km/h.
Ţinută de drum
Honda Civic se bucură de un sistem de direcţie foarte precis, care oferă nivelul optim de rezistenţă la manevrare. În ceea ce priveşte suspensia, aceasta are o setare sportivă, care reuşeşte totuşi să absoarbă denivelările drumurilor mioritice, fără ca şoferul să simtă că nu deţine controlul şi nu este la curent cu nivelul de aderenţă în fiecare moment al călătoriei.
În timp ce unii nu ar aprecia suspensia ceva mai sportivă a lui Civic, pasionaţii de condus vor fi încântaţi de aceasta, iar toate aceste lucruri se întâmplă fără ca Honda să fi introdus vreun sistem de suspensie sau amortizoare adaptive. Nimic electronic, nimic artificial. Modelul se manevrează bine, iar până şi sistemul de control al stabilităţii ştie asta, intervenţia sa fiind aproape insesizabilă, ea fiind oricum nenecesară chiar şi în momentele în care conduceţi mai sportiv.
Vizibilitate
Honda Civic este echipat cu un set de oglinzi laterale de dimensiuni generoase, iar oglinda centrală asigură un nivel bun de vizibilitate. La prima vedere, lipsa unui stergător pentru lunetă la un hatchback şi forma ciudată a lunetei pot fi elemente problematice, dar Civic ne-a arătat că este atât de bine proiectată încât nu este necesar un stergător de lunetă nici în cea mai crâncenă ploaie, aceasta nefiind stropită de apa aruncată de cauciucuri şi nu s-a murdărit deloc, chiar şi după o staţionare în ploaie în preajma unui arbore "darnic".
Montanţii A nu te încurcă la viraje, deşi parbrizul este foarte înclinat înspre şofer, iar montanţii B sunt şi ei aproape insesizabili. Montantul C are o formă neobişnuită, dar oglinzile şi luneta acoperă, în mare parte, această mică inconvenienţă în materie de vizibilitate.
Tehnologie
În comparaţie cu rivalii săi, Honda Civic pare să fie codaş la capitolul tehnologie. Cu toate acestea, avem computer de bord, indicator de schimbare a treptelor - atât pentru conducere ecologică, cât şi pentru conducere sportivă, tempomat, conexiune USB şi AUX pentru sistemul audio şi pornire din buton. În schimb, sistemul key-less-go nu este 100% fără cheie, fiind necesară rotirea cheii în contact. Sistemul audio integrează şi o funcţie Bluetooth, ce permite conectarea telefonului mobil, iar şoferul poate să efectueze apeluri cu ajutorul comenzilor de pe volan.
Rivalii oferă o serie de sisteme suplimentare, cum ar fi parcare automată sau semi-automată, alături de sisteme de citire a semnelor de circulaţie, de avertizare la depăşirea benzii de mers. Dacă nu te atrag gadget-urile menite să-ţi "fure ochii", Civic este perfect pentru tine.
Design
La prezentarea conceptului care prefigura cea de-a opta generaţie a lui Civic, nimeni nu se aştepta ca unele elemente să ajungă în producţia de serie. Printre acestea se numără evacuările trunghiulare, grila faţă şi mânerele portierelor. În mod surprinzător, toate acestea au ajuns în producţie. Pe finalul de viaţă al generaţiei, Civic a primit grila faţă a versiunii Type R, iar modelul reuşeşte în continuare să atragă priviri pe stradă. Aspectul interiorului este şi el futurist, dar toate elementele legate de starea vehiculului îi sunt la îndemâna şoferului, arătând din nou design-ul inteligent al japonezilor de la Honda.
Debutul viitoarei generaţii Civic va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt, din septembrie 2011. Modelul nu s-a arătat încă la faţă în versiunea europeană, fiind prezentat doar în versiunea în care îi va servi pe americani şi pe japonezi. Aspectul futurist al acestei generaţii va fi greu de atins, ca să nu vorbim de depăşit.
La mai bine de cinci ani de la debut, Civic este încă o compactă frumoasă, cu un aspect modern şi futurist.
Ne-a placut
- Timonerie excelentă
- Precizie direcţie şi comportamentul suspensiei
- Sunet motorizare
- Ergonomie comenzi şi interior
- Calitatea materialelor de la interior
Nu ne-a placut
- Preţ ridicat în raport cu unii rivali
- Lipsa unei motorizări diesel în gamă
- Apariţia iminentă a unei generaţii noi
- Consum mai ridicat în raport cu rivalii
Date tehnice - Honda Civic 5 usi (2009-2012) 1.8i E5 GT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Daca la 120 consuma 7,9 L,la 140 oare cat consuma? 9 L?
Prea mare turatia la 120km/h,are degeaba treapta a 6-a.
Acestea sunt toate versiunile în care mai este oferit Civic în România: http://www.automarket.ro/masini-noi/honda/civic-5-usi-1833/versiuni/
@tomita
Am luat în discuţie compactele cu un motor pe benzină, oferite cu transmisie manuală şi care oferă între 140 şi 160 CP, inclusiv, disponibile ACUM pe piaţa din România.
Ca un bob de orez bagat in apa.
(N-am gasit alta rima)
Dar un test cu Logan 1.2 (caci nu am gasit drive teste, sa aratati romanilor in realitate cum este 1.2, comparativ cu 1.4MPI), Polo Gti , Polo 1.2TDI pe cand ?
Nu prea sunt de acord cu aspectele referitoare la punctele negative:
-Preţ ridicat în raport cu unii rivali: asa cum am zis, masina e una de calitate si tinde spre segmentul premium;
-Lipsa unei motorizări diesel în gamă: nu prea era rentabil (cred)... pretul ajungea usor pe la 22000 de euro (ma refer la diselul d 140CP), iar pentru o compacta e destul de mult... deja te gandesti sa mai pui vreo 3000 de euro si sa prinzi un Accord la vreo promotie
-Apariţia iminentă a unei generaţii noi: nu am inteles ce ati vrut sa spuneti cu asta (astept cateva explicatii daca se poate);
-Consum mai ridicat în raport cu rivalii: vorbim de un benzinar aspirat care se simte bine pe la 5-6000 rpm. Si ca paranteza, daca tin cont ca mie Beetle-ul imi consuma in Bucuresti cam 9l/100 nu as zice ca Civic are un consum foarte mare... as zice ca e unul normal. :)
Vom testa respectivele modele în măsura în care vor fi disponibile pentru drivetest. În unele cazuri, dealerul sau importatorul nu are modelele respective în parcul de presă, sau acestea pot fi testate doar de clienţi.
Cu excepţia cazului în care nu te atrage de nicio culoare viitorul model, abia atunci are sens să-l cumperi.
Chiar şi aşa, odată luată o asemenea decizie, ţi-ai pus singur piciorul în groapă la revânzare. Aşa se vând şi cumpără maşinile second-hand în România - contează anul de fabricaţie, marca şi modelul, generaţia modelului, preţul, rulajul şi abia apoi dotările.
Sunt destule compacte diesel cu un preţ de peste 22.000 de euro.
In plus pretul poate fi unul bun decat al concurentei (sau negocierea mai buna)... concurenta are produse mai noi carora li s-a facut multa reclama.
Si nu in ultimul rand, tinand cont cum se fac mai nou masini (luam generatia veche, facem cateva modificari tehnice, motoare usor modificate, design usor modificat => produs "nou") si ce politica de marketing au constructorii, o masina de ultima generatie nu este neaparat mai fiabila decat generatia precedenta (stim cu totii un cateva exemple mari si tari").
Mie Civic mi se pare una dintre cele mai fiabile masini din clasa compacta.
Stiu cateva care au deja peste 100000 de km fara nic un fel de problema, merg la fel ca in prima zi.
In ziua de azi mie mi se pare ceva interesant. :))
100 000 de km fara nicio problema, la o masina cumparata de noua si utilizata intr-un mod corect, este un lucru banal si perfect normal, daca nu vorbim de mici probleme cauzate de starea soselelor din Romania.
@Automarket
Cred ca ar fi interesant sa specificati in teste, turatiile optime pt. economie, DOAR la masinile care sunt dotate cu indicator de schimbare a treptelor. Producatorul stie cel mai bine. S-ar mai elimina si polemicile care se mai starnesc cateodata, dar si intrebarile de pe forum.
Seat Leon 1.8TSI 160cp
Citroen C4 II - 1.6THP - 155cp
am gresit.
c4 e oferit doar cu manuala pilotata (tot o manuala e doar ca totusi nu e) iar leon este cu DSG la acel motor .
my bad
PS: TDI cu "I" rosu, sh, peste 300.000km.....
Tot acest model am si eu dar varianta cu transmisie automata care are desigur numai 5 trepte - cu asta in 120 pe bord imi arata numai in jur de 2600.
Poate cea manuala e etajata mai mult pentru condus sportiv dar nici chiar asa.
Revenind la automata, desi treapta a 5-a e lunga, restul treptelor sunt foarte scurte iar programul automatei e destul de interesant.
Cu 140km/h cu cruise control la un deal semi abrupt schimba inapoi intr-a 3-a - nu spun ca nu e frumos, turatia la vreo 5000, sunetul motorului e uimitor iar performanta si mai si - dupa cateva ore petrecute in Germania in aceste conditii e putin enervant.
Insa pot sa spun ca pe cei 4100 km petrecuti (cateva sute km in tara, Ungaria Austria pe autostrada 135km/h pe ceas, in Germania putin mai mult) am avut un consum mediu de 7.4 calculat, pe computerul de bord 7.0, ceeace e destul de bun.
OK, nu se compara cu Peugeot 107 benzina la care am avut 5.0 - 5.5l/100 dar totusi :)
Altfel masina e super si chiar si considerand cele spuse mai sus nu as renunta la cutia automata, mai ales in oras.
Alt punct negativ (poate nu am eu noroc) as spune ca e rezistenta parblizului: doua pietricele iarna, doua vizite la Carglass.
Deocamdata ramane in familie, o sa vedem pe termen lung :)
iar referitor la calitatea materialor din interior fani honda se plang de greierasi pe site lor, deci am mari indoieli..
In concluzie, cine vrea o masina de oras (chiar si de familie) mai non-comformista, benzina si full de dotari sa isi cumpere un civic cu inima impacata.