Luni, 09.04.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
A opta generaţie a lui Civic arăta de parcă ar fi fost desenată de extratereştri. Era un fel de OZN cu patru roţi. Aparent, aspectul acesta nu era apreciat de toată lumea, iar Honda a luat măsuri. Civic a trecut printr-o transformare dramatică, totul pentru a respecta cerinţele clienţilor. Odată cu noua generaţie, modelul nu mai are aspectul "extraterestru", fiind mult mai cuminte din acest punct de vedere, iar toate elementele vehiculului au fost orientate spre confort. Fie că vorbim de evacuare, ascunsă acum în spatele barei de protecţie spate, de suspensie, de direcţie sau de sunetul motorului, Civic este un model mult mai "cuminte". Temperarea lui Civic vine şi cu alte beneficii - consumul de carburant a scăzut, iar calitatea materialelor de la interior este superioară.
Honda Civic (2012-2015)
1.8 i-VTEC 142CP MT6 Executive
- Pret de pornire 17.968 €
- Pret model testat 26.028 €
- Taxa auto 349 €
Motor / Transmisie
Honda a păstrat motorizările otto aspirate şi pentru cea de-a noua generaţie a lui Civic, în timp ce rivalii apelează la strategii de downsizing folosind motoare supraalimentate de cilindree mai mică. Exemplarul testat este echipat cu un motor de 1.8 litri care dezvoltă 142 CP şi 174 Nm. În raport cu unitatea de 140 CP pe care o înlocuieşte, motorul atinge puterea maximă cu 200 de rotaţii pe minut mai "sus", la 6.500 rpm, iar cuplul motor rămâne neschimbat. Principala diferenţă dintre cele două unităţi este la capitolul sunet, noul motor fiind semnificativ mai slienţios, în ciuda faptului că vechea unitate avea un sunet foarte plăcut şi bine dozat.
Timoneria cutiei de viteze a fost modificată odată cu noua generaţie, aceasta păstrând cursa scurtă, dar schimbând sentimentul pe care ţi-l dă levierul atunci când îl manevrezi. Astfel, acesta pare să fie mai fragil, iar precizia de care dădea dovadă vechea unitate a fost diluată uşor, chiar dacă transmisia rămâne una dintre cele mai bine etajate din segment.
În raport cu rivalii din segment, Civic pierde la capitolul cuplu motor, unitatea aspirată având limitele sale. Modelul nu se simte submotorizat, dar reacţiile la turaţii joase sunt - oarecum normal - semnificativ mai lente decât cele ale unui motor supraalimentat. Acest sentiment apare în special când respectăm cu stricteţe indicaţiile computerului de bord privind schimbarea treptelor de viteză.
Consum
Noul Civic are un consum mixt declarat la 6.1 litri la sută. În raport cu vechea generaţie, remarcăm o scădere de 0.6 litri la sută, deşi puterea maximă a motorului a crescut. Trebuie să remarcăm faptul că masa lui Civic a scăzut odată cu a noua generaţie, de la 1.265 kilograme la 1.185 kilograme. Consumul urban declarat al lui Civic 1.8 i-VTEC 142 CP este de 7.6 litri, în timp ce valoarea în mediul extraurban este de 5.2 litri la sută.
În raport cu rivalii din segment, un consum mediu declarat la 6.1 litri la sută nu mai este la fel de bun cum era în urmă cu câţiva ani, chiar dacă vorbim de o motorizare alimentată cu benzină. Motoarele supraalimentate ale rivalilor oferă, în majoritatea cazurilor, un consum mai bun decât propulsorul i-VTEC de 1.8 litri, chiar dacă diferenţa este situată între 0.1 şi 0.4 litri la sută în regim mixt.
Rularea prin Bucureşti răpeşte între 9 şi 10 litri de benzină din rezervorul lui Civic pentru fiecare sută de kilometri. Consumul variază în funcţie de răbdarea şoferului, deoarece respectarea cu stricteţe a indicaţiilor legate de momentul optim pentru schimbarea treptelor duce la un demaraj slab. Pe autostradă, Civic afişează 3.000 rotaţii pe minut la 120 km/h în treapta a şasea şi înregistrează un consum de 7.0 litri la sută. Mediul extraurban aduce un consum trecut subtil de pragul de şase litri la sută, dar numai în cazul în care şoferul este temperat cu pedala de acceleraţie.
Performanţe
Noul Civic are nevoie de 9.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Deşi era mai grea, generaţia precedentă a compactei de la Honda, echipată cu motorizarea 1.8 de 140 CP, avea nevoie de 8.9 secunde pentru a realiza acelaşi sprint. Civic poate atinge o viteză maximă de 215 km/h, mai mare decât cea a generaţiei precedente, semn că rapoartele transmisiei sunt singura explicaţie pentru performanţele mai slabe ale lui Civic.
Odată cu cele 0.8 secunde în plus necesare sprint-ului până la 100 km/h, Civic a mai pierdut ceva. Propulsorul generaţiei precedente atingea turaţia de 7.200 rotaţii pe minut şi emitea un sunet demenţial prin evacuarea sa integrată ostentativ în bara de protecţie spate. Noul model se plafonează la 7.000 rpm şi nu mai este la fel de încântător din punct de vedere auditiv.
În raport cu rivalii din segment, Civic ne demonstrează încă o dată de ce sunt atât de populare motoarele supraalimentate, majoritatea rivalilor având timpi 0-100 km/h sub nouă secunde. Ba chiar avem şi un 8 secunde: Golf 1.4 TSI de 160 CP - tot cu o transmisie manuală cu şase trepte. Rivali precum Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec 140 CP, Mazda3 2.0i i-Stop şi Mitsubishi Lancer au timpi 0-100 km/h ceva mai slabi decât cei ai lui Civic 1.8 i-VTEC, în ciuda caracteristicilor comparabile ale acestora.
Interior
Honda Civic a crescut la capitolul interior odată cu noua generaţie, habitaclul fiind unul dintre punctele forte ale modelului nipon. Deşi ne-a plăcut şi interiorul vechiului Civic, acesta se mândreşte cu materiale de calitate superioară, iar acest lucru se simte la atingere. Cu toate că nu ne place atât de mult noua formă a volanului lui Civic, pielea care îl îmbracă este mult mai fină decât cea a generaţiei precedente, fiind la fel de bună ca pielea găsită într-un model de clasă medie cu pretenţii, iar toate elementele pe care le atinge şoferul au primit un plastic de calitate superioară.
Scaunele versiunii testare au suportul lateral şi lombar reglabile electric, iar sistemul cu perne de aer implementat de cei de la Honda se dovedeşte a fi deosebit de eficient. La acelaşi capitol, sistemul Magic Seats de rabatare foarte uşoară a banchetei este moştenit de la generaţia anterioară. Printre puţinele elemente care nu ne-au plăcut se numără butonul de pornire a motorului, mutat într-o poziţie "tradiţională", dar am apreciat că acesta poate fi utilizat fără să mai rotim cheia în contact. De asemenea, turometrul şi pedalele sport utilizate de cea de-a opta generaţie a lui Civic erau mai plăcute atât din punct de vedere funcţional, cât şi din punct de vedere estetic.
Spaţiul oferit la interiorul lui Civic a crescut odată cu noua generaţie, fără ca dimensiunile exterioare să crească simţitor. Portbagajul este mai spațios în comparație cu generaţia precedentă, totalizând 407 de litri.
Preţ de achiziţie
Deşi este o compactă de volum, Honda Civic nu este tocmai ieftină. Aceasta pleacă de la 17.968 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.4 100 CP. Între timp, alţi constructori oferă modele comparabile la un preţ apropiat, dar cu niveluri superioare de putere. Cea mai populară versiune a noii generaţii a lui Civic va fi 1.8 i-VTEC Sport, spun cei de la Honda, iar aceasta pleacă de la 19.828 euro cu TVA inclus.
Exemplarul din imagini aparţine nivelului de echipare Executive, care pleacă de la 23.920 euro cu TVA inclus şi va reprezenta doar 10 procente din vânzările totale de Civic. Pe lângă dotările standard, acesta prezintă un sistem de navigaţie care costă 1.700 euro fără TVA. Preţul de vânzare al modelului testat atinge 26.028 euro cu TVA inclus.
Din acest punct de vedere, versiunea testată de noi are un preţ ridicat, semnificativ mai mare faţă de competitorii de marcă ai segmentului de volum. Atât Alfa Romeo Giulietta, cât şi Citroen DS4 au preţuri mai mici decât versiunea Executive a lui Civic, ca să nu mai vorbim de versiunea cu navigaţie a compactei japoneze. Preţul exemplarului Civic testat este comparabil cu cel al lui BMW Seria 1 în versiunea 116i, care pleacă de la 25.688 de euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Honda Civic a primit punctajul maxim la testele EuroNCAP din 2012, totalizând cinci stele de siguranţă. Modelul a obţinut un procent mare din numărul de puncte disponibile la toate categoriile testate şi s-a remarcat la capitolul "Safety Assist" cu sistemul opţional Honda Collision Mitigation Brake System. Respectivul sistem a fost premiat de EuroNCAP Advanced în 2010.
Ţinută de drum
A noua generaţie a lui Civic a păstrat suspensia spate semiindependentă dintr-un motiv întemeiat, spun cei de la Honda: sistemul Magic Seats, utilizat de o bună parte din clienţii lui Civic, este incompatibil cu o suspensie spate independentă. Pentru a contracara eventualele critici la adresa suspensiei spate semiindependente, cei de la Honda au adus o premieră interesantă în segmentul compact - bucşele suspensiei conţin un gel special care le ajută să răspundă mult mai bine la solicitări faţă de echivalentul lor convenţional.
În raport cu vechea generaţie a lui Civic, Honda a mers pe aceeaşi direcţie ca în cazul celor de la Ford şi a îmbunătăţit nivelul de confort al compactei din portofoliul său. Aşadar, suspensia lui Civic este mai moale, iar direcţia a primit mai multă asistenţă. Acest lucru se traduce printr-un plus de confort. Cei de la Honda au dorit să răspundă cerinţelor clienţilor, aşa că nu mai avem direcţia mult-lăudată a vechiului Civic şi nici suspensia spate extrem de precisă. Chiar şi aşa, Civic este surpinzător de sportiv odată ce te obişnuieşti cu noua configuraţie a suspensiei.
Vizibilitate
Civic a primit un ştergător pe lunetă şi o nouă formă a hayon-ului odată cu noua generaţie. Aceste îmbunătăţiri nu erau necesare, generaţia precedentă a lui Civic prezentând un nivel ridicat de vizibilitate în ciuda "cocoaşei" de pe lunetă. Compacta japoneză a rămas la fel de plăcută din acest punct de vedere, semn că proiectanţii modelului conduc şi ei automobil şi nu doar le desenează de dragul îmbogăţirii portofoliului cu încă un model.
Începând cu nivelul de echipare "Sport", Civic este echipat şi cu o cameră video pentru marşarier, în cazul în care doriţi un plus de ajutor la manevrele cu spatele. Respectiva cameră video are o rezoluţie bună şi îşi face treaba la fel de bine şi pe întuneric.
Tehnologie
Cei de la Honda s-au concentrat pe utilitate odată cu noua generaţie a lui Civic, aşa că toate comenzile sunt simplu de folosit, utilizarea lor fiind intuitivă. Civic are climatizare automată pe două zone, comenzi pe volan, computer de bord cu afişaj color, vitezometru digital, tempomat, sistem de prevenire a coliziunilor la viteze mici (Collision Mitigation Brake System).
Design
În timp ce vechiul Civic a şocat când a apărut pe piaţă, ca apoi să arate bine şi la câţiva ani de la debut, noua generaţie a compactei de la Honda nu se bucură de un aspect la fel de impresionant. Civic a fost "cuminţit" din toate punctele de vedere - evacuarea a fost ascunsă sub bara de protecţie spate, luneta a primit ştergător şi stopuri cu LED-uri, capacul rezervorului nu mai este cromat şi are un aspect mult mai discret, partea frontală a devenit mai "prietenoasă", toate ducând la un aspect mai puţin dramatic.
Ne-a placut
- Calitate materiale interior
- Silenţiozitate şi ergonomie
- Siguranţă
- Spaţiu interior şi portbagaj
- Confort
Nu ne-a placut
- Performanţe inferioare generaţiei precedente
- Supensia şi direcţia au pierdut din sportivitate
- Sunetul motorului a fost temperat prea mult
- Preţ ridicat
- Design șters
Date tehnice - Honda Civic (2012-2015) 1.8 i-VTEC 142CP MT6 Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Personal mi-a dat mai mult impresia de comoditate decat sportivitate (dupa un test drive, nu din poze). Nu am condus modelul anterios sa pot face o comparatie, dar am fost in el si modelul nou este mult peste cel anterior la calitatea materioalelor.
Un dezavantaj mai este o singura echipare pentru motorizare diesel (doar unitatea 2,2 diesel, nu au si versiunea executiv, doar aia standart) care are taxe destul de ridicate(RCA, impozite) fata de alti concurenti care scot aproximativ aceeasi putere din motorizari mai mici.
Am ramas cu o impresia foarte placuta despre masina dar prea scumpa.
Pentru VW Jetta ati dat 4.5 la design-ul de caramida cu faruri de Audi...
Pretul nu e exagerat. Din cate se vede din poze, masina are navigatie, scaune electrice, interior din piele, xenon si jante destul de mari...
Personal mi se pare greu de apreciat pretul ca fiind prea mare sau ok...consider ca cei care au cultura masinilor japoneze, coreene...vor vedea cu alti ochi aceste preturi in contrast cu dotarile ce vin pe aceste masini din standard si a performantei/fiabilitatii lor.
Totusi 3.9 ,comparand cu alte teste, e un pic cam mic. E totusi o Honda.
Dar daca japonezii sint mult prea corecti si nu stiu sa sara la cap catre diferiti poli media, asta nu inseamna ca trebuie sa dam de pamant cu modelele lor.
iei precedenta generatie si o faci obeza si obtii actuala generatie.
e ca si cum ai 2 copii. unul frumos dupa 5 ani de zile e gras, celalalt poate nu era atat de frumos, dar cu putin ajutor la imbracaminte si la freza arata placut.
care e mai atragator? obezul (chiar daca are trasaturi frumoase) sau dragutul?
portbagajul desi a castigat volum a pierdut utilitatea. baza de incarcare e mai sus si latimea gurii de acces a scazut
nu am vazut nomicn spus de rabatarea banchetei si modularitatea, care sunt extraordinare.
totusi si o bila alba
Hond Civic 1.8 fara navigatie si piele, dar cu dotari decente, este 20000 euro. Cel mai ieftin Golf 1.4 TSI 160 cai incepe de la 19000 (cu aer conditionat manual si capace la roti....)
Motorul diesel Honda 1.6 va avea 120 CP si 300 Nm, nu 350.
http://www.automarket.ro/stiri/honda-noul-nostru-motor-diesel-le-va-da-nopti-albe-celor-de-la-42155.html
Deocamdata cel mai tare diesel sub 1.6 e cel de la Renault-Nissan (prezent la noi in Romania pe Qashqai): 1.6 dCi 130 CP/4000 rpm 320 Nm/1750 rpm.
Si revin iar cu o puternica obiectie la "design sters". Dupa mine cel putin, tocmai designul masinii iese in evidenta si poate fi numit oricum numai "sters" nu. Iar asta ma face sa cred ca angajarea dvs la locul de munca s-a datorat pur si simplu hazardului.
E absurd sa cer ca toata lumea sa fie de acord cu mine. Insa am pretentia de la o persoana, presupusam impartiala, sa vada elefantul din sufragerie. Sa spui ca designul la cazul de fata, este anost, inseamna ca ori ai alte interese ascunse, ori ca, sa ma scuze cineva, esti prea prost si n-ai nici o treaba cu lumea auto.
Ahh, sa spui ca designul futurist nu este pe gustul tau, atunci vorbim de cu totul alta mancare de peste. Dar, ma repet, designul masinii poate fi numit oricum, numai anost nu. Si asta este o axioma, dupa parerea mea.
"Masina" NU E ANOSTA !!! (Ah Automarket, nu pot sa strig suficient de tare aceste cuvinte in numele participantelor la trafic). Nici doamna de la volan nu e isterica, nici conversatia cu ea nu e anosta, nici parerile ei bine infipte in lumea auto. Totul este atat de roz si de perfect la aceasta honditza ca-ti vine s-o sugi ca pe-o bombonica.
Trebuie neaparat sa propuneti celor de la Poiana ca anul acesta sa schimbe ouale de Pasti cu honde din ciocolata. Dar, lucru foarte important, sa fie extrem atenti sa nu cumva sa scoata din greseala vreo motocositoare sau mai rau vreun motoras de barca pneumatica ambalat in staniol.
Cat despre admiratori ca mine, recunosc, o hartie igienica imprimata cu noua honga civic e mai mult decat suficienta.
despre masina pot spune dupa ce am facut test drive ca are un aspect exterior care poate sa placa sau nu in functie de gusturi, insa interiorul este de calitate superioara, cu materiale placute, bordul interesant si foarte mult spatiu pentru pasagerii din spate.
multumesc pentru atentionare .
Pentru ca, in mod evident si bine observat si de autorul articolului, Civic-ului i s-au taiat boasele. Ca de altfel multor masini in ziua de azi.
O avea ia piele si nustiu ce plastice jmechere,dar sa dai 26.000 pe o masina cu bara spate semirigida in 2012 e chiar o prostie.
Vechea generatie avea farmecul ei si se diferentia fata de restul grupului dar asta nu are niciun farmec, poti sa ii pui orice sigla ..
La Toyota mi-a confirmat dealerul din Iasi in 2007/2008 ca au ridicat pretul la Corolla cu aproape 2000 eur, doar pentru ca era cerere foarte mare, mai mare decat oferta....si asta pentru o masina extraordinar de ordinara.
Aceeasi poveste si cu Subaru....circula foarte multe legende urbane cum ca masinile Subaru sunt rupte din cer, nu alta, si mai ales sportive peste masura, asa cum le place romanilor...poporul cu cei mai multi schumacheri la mia de locuitori...cand de fapt...adevarul nu e cam acelasi, insa cine are ochi sa vada....
Sa mai mentionez si mitsubishi, care in 2007 au lansat noul Lancer cu benzina 1.5, aproape chel...la pret de 17.000 eur?...exact cat un pejo 407, Laguna, c5, ori vectra...
In concluzie, asa se intampla cu lansarile de modele noi...pret exagerat pentru a lasa loc mai tarziu de oferte "avantaj client"....
Insa eu astept de la domnul Sebastian un test cu plictisitoarea Giulieta si nonconformistul Golf.
Din fericire mai sunt si alte site-uri de specialitate care sunt mai obiective decat acesta.
Din articolul de pe AM am ramas cu concluzia ca noul Civic este mediocre si scump iar din reviewul lui GB am inteles ca este o super masina care merita un mic compromis in privinta pretului.
Multi din cei ce vorbesc aici ar trebui sa faca test drive cel putin odata cu o Honda si ar intelege diferenta.
Mergeti cu TSi de la Vw si vedeti consumul real care sunt mult peste cele declarate si dupa vedeti un motor Honda de 1.8 cum scoate consum de 5 pe autostrada ,6.5 mixt si 8 in oras.(si asta cu cutie semi-automata).
Fiecare i-a ce i se potriveste si eu ma bucur pentru cei ce au o Honda si la fel pentru cei ce nu au :).
Cat despre articol Dl Sebastian a-ti condus aceasta masina?