Marti, 20.03.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Honda Accord este o berlină de clasă medie apreciată de mulţi clienţi ai mărcii japoneze. Este o alternativă rafinată şi foarte confortabilă la modelele propuse de mărcile germane şi franceze şi chiar la concurenţa japoneză. Vorbim de un model longeviv, actuala versiune fiind a opta generaţie. Modelul aflat acum în producţie pentru Europa a fost lansat în 2008, dar a fost supus de curând unui facelift discret menit să împrospăteze puţin partea frontală. La capitolul motorizări, Honda nu a schimbat nimic, aceleaşi trei propulsoare (două pe benzină benzină şi un diesel) alcătuind gama oferită. Momentan, motorul de 2.4 şi 200 CP benzină nu mai este în oferta importatorului de la noi din ţară, dar va fi reintrodus dacă piaţa o va cere. Pâna atunci, putem alege între motorul de doi litri benzină de 156 CP sau turbodieselul de 2.2 litri şi 150 CP. Noi am testat versiunea 2.0 156 CP cu cutie de viteze manuală în echiparea de top Executive.
Honda Accord (2011-2015)
2.0 Executive Navi
- Pret de pornire 24.168 €
- Pret model testat 30.368 €
- Taxa auto 412 €
Motor / Transmisie
În clasa sedanurilor medii, concurenţa este destul de ascuţită. Iar zilele motoarelor de doi litri pe benzină par numărate. În trend-ul actual al downsizing-ului, chiar şi în această clasă au început să îşi facă loc motoarele de cilindree mai mică supraalimentate prin interemediul unui sistem turbo. Avem motoare de 1.4, 1.6 sau 1.8 care rivalizează acum fără nici o problemă cu vechile motoare de doi litri aspirate.
Honda a rămas deocamdat fidelă motoarelor aspirate. Nu are în ofertă motoare turbo şi rămâne de văzut dacă se va adapta trendului în viitor. Motorul de doi litri, patru cilindri, 156 CP de pe Accord nu mai este la prima tinereţe, dar este unul dintre cele mai bine motoare de doi litri pe care le-am întâlnit. Este suficient de puternic, elastic şi omogen pentru a ţine pasul cu propulsoarele mai moderne. Este un motor care sună foarte bine şi se mulează perfect pe caracterul confortabil al modelului Accord.
Maşina noastră de test era dotată cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Levierul este identic cu cel al modelului de dinainte de facelift. Personal îl găsesc prea mic şi subţire, dar compensează prin o timonerie precisă. Cutia este bine etajată şi permite motorului să livreze reprize respectabile în fiecare treaptă. Aş fi preferat cutia automată cu cinci trepte. Este mai confortabilă şi îi permite celui de la volan să se bucure şi mai mult de calitatea oferită de Accord.
În clasa sa mai sunt patru ultimi mohicani ce oferă încă motoare de doi litri: Ford Mondeo, Mazda6, Renault Laguna şi Subaru Legacy. În rest doar motoare de cilindree mai mică. Aceste motoare mici cu turbo au avantajul unui cuplu mai mare la turaţii mai mici.
Consum
Consumul unui motor pe benzină sperie în ziua de azi, mai ales prin prisma preţului unui litru din preţiosul carburant. Însă realitatea nu e chiar atât de sumbră în cazul motorului de pe Accord. Constructorul spune că motorul de doi litri şi 156 CP va consuma în medie 7 litri/100 km. În mediu urban, cifra oficială este de 9.1 litri/100 km. În realitate un Accord 2.0 va cosuma undeva între 10.5 şi 11 litri pentru o sută de kilometri parcurşi în mediu urban. La drum lung, consumul scade drastic, până undeva aproape de un diesel de această cilindree: 6.5 l/100 km.
Concurenţa cu motoare mai mici se laudă şi cu consumuri mai scăzute. Cel mai mic consum mediu este raportat de Toyota Avensis 1.8 147 CP. Constructorul spune că acest motor consumă în medie 6.5 litri/100 km.
Performanţe
Motorul de 156 CP de pe Accord şi cutia sa de viteze manuală cu şase trepte reuşesc să ofere performanţe respectabile. Viteza de top este de 215 km/oră, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 9.4 secunde.
Majoritatea modelelor concurente cu motoare de doi litri au performanţe inferioare. Însă modelele cu puteri similare dar cu motoare turbo de 1.8 sau 1.6 reuşesc timpi mai buni până la prima sută de kilometri pe oră. Citroen C5 1.6 THP de 155 CP are un sprint de 8.6 secunde, iar VW Passat 1.8 TSI de 160 CP, 8.5 secunde.
Interior
Cel mai important lucru la interiorul lui Accord este calitatea. Totul dă senzaţia de lucru bine făcut. Plasticele sunt moi şi foarte plăcute la atingere. Scaunele sunt extrem de confortabile, iar pe nivelul de top Executive vin cu tapiţerie de piele. Ceasurile de bord sunt mari şi clare, iar centrul vitezometrului este un display digital unde sunt afişate informaţii de la computerul de bord. Volanul este bine structurat, cu numeroase comenzi pentru sistemul audio, telefon sau pilot automat. Cel de la volan are suficiente spaţii de depozitare pentru o sticlă de apă sau pentru orice alt obiect. Display-ul central poate fi folosit acum pentru navigaţie, iar Honda a produs într-un final şi hărţi pentru România. Nu sunt cele mai detaliate, dar măcar putem folosi sistemul GPS.
Grafica display-ului a rămas însă în urmă şi se simte nevoia unui ecran cu o rezoluţie mai bună. Este de neacceptat pentru un Accord să aibă un display atât de urât. În spate, pasagerii pot călători confortabil, fiind suficient spaţiu la genuchi. Portbagajul este adânc şi are o capacitate de 464 litri.
Preţ de achiziţie
Honda Accord este un automobil scump. Preţurile pornesc de la 24.168 euro pentru varianta Elegance a modelului Accord cu motor de doi litri benzină. Modelul testat de noi costă 30.368 euro. Mult în comparaţie cu oferta concurenţei. Singurul model care îl depăşeşte este Subaru Legacy 2.0 boxer, al cărui preţ peste peste 30.000 euro. În rest, toate modelele din această clasă cu motorizări sau puteri similare au preţuri situate în jur de 25.000 euro. Este adevărat că Honda oferă un nivel de finisare şi o calitate a fabricaţiei deosebită, plus un confort excelent pentru cei de la bord. Însă doar clienţii vor alege dacă se justifică sau nu diferenţa de preţ.
Siguranţă
Generaţia anterioară pre-2008 a modelului Accord a înregistrat doar patru stele la testele EuroNCAP. Actulul model a fost testat de către instituţia independentă în anul lansării,. A obţinut fără probleme cinci stele la testele de impact. Honda nu face compromisuri în acest domeniu şi îl încurajează pe cel de la volan să fie atent la drum. Telefonul mobil poate fi conectat la sistemul bluetooth doar prin comenzi vocale tocmai pentru ca cel de la volan să nu butoneze în timpul mersului, iar o voce feminină te ceartă ferm dacă îţi decuplezi centura de siguranţă în mers: "Please fasten your seatbelt!"
Ţinută de drum
Actuala generaţie a modelului Accord nu a fost gândit pentru cei care îţi doresc un automobil sportiv. Să nu ne înţelegem greşit. Maşina are suficiente resurse pentru reprize foarte bune, accelerează excelent şi virează foarte bine. Ideea este că suspensia a fost reglată pentru confort. Absoarbe excelent denivelările din asfalt şi îl îmbracă pe cel de la volan într-un ambalaj de serenitate. Este genul de automobil din care te dai jos dupa un drum de 800 km şi nu te doare capul sau spatele. Nu îţi va rearanja rinichii la orice linie de tramvai sau pe bulevardele bombardate după zăpezile din această iarnă. Dar nu este nici "barcă". Doar că nu se simte bine atunci când stilul celui de la volan este zmucit.
Înainte de facelift, Accord avea o problemă cu feelingul direcţiei. Datorită asistării electrice, volanul părea decuplat, cel de la volan nu primea prea mult feedback de la trenul de rulare faţă. Apoi, fiecare Accord avea o direcţie mai uşoară sau mai grea, în funcţie de cum fusese reglată în fabrică. Problema se putea remedia în service, dar era frustrant. După facelift, Honda a remediat acest defect. Direcţia este acum reglată aproape perfectă. Este suficient de grea, iar feelingul este mult mai bun către cel de la volan. Este de departe cel mai bun Accord cu care am mers până acum.
Vizibilitate
Honda Accord nu a avut probleme la acest capitol. Geamurile şi parbrizul sunt suficient de mari, poziţia la volan este foarte bună, iar oglinzile retrovizoare sunt suficient de ample. Şi pentru a fi şi mai siguri, Accord este dotat cu senzori de parcare faţă şi spate, plus o cameră de luat vederi pentru manevrele de garare. Senzorii dau indicaţii grafice pe display-ul din bord, aşa că poţi parca acest automobil fără nici o problemă chiar şi în spaţii mai strâmte.
Tehnologie
În 2008, Honda lansa acest model cu o serie de tehnologii care acum au fost adoptate de majortate concurenţei. Honda avea atunci sistemul opţional LKAS care monitoriza şi menţinea banda de rulare şi intervenea chiar şi asupra volanului dacă cel de la volan era distrat. CMBS prevenea coliziunile cu un alt automobil, oprind automat automobilul atunci când detecta un impact iminent, iar pilotul automat cu radar frontal permitea rularea în cel mai deplin confort pe autostradă, automobilul ajustând viteza în funcţie de viteza automobilui din faţă. Acum, tehnologiile care acum patru ani erau de ultimă generaţie au devenit un element des întâknit chiar şi în segmentul inferior, cel compact.
Design
Designul Hondei Accord este unul elegant la interior şi agresiv la exterior. Este una dintre cele mai plăcute apariţii din această clasă, iar acest facelift recent a accentuat acest lucru. Modificările sunt puţine şi sunt cel mai vizibile în zona blocurilor optice frontale. Acestea au un desen diferit, iar lămpile de semnalizare sunt integrate acum în altă zonă a farului. Designului spoilerului faţă este un pic schimbat, iar lumina pentru indicatoarele de bord este acum albastră. Modificările se opresc aici, dar sunt suficiente.
Ne-a placut
- Confort
- Propulsor 2.0 benzină versatil
- Calitatea fabricaţiei
- Design plăcut
Nu ne-a placut
- Grafica display-ului central învechită
- Direcţia asistată electrică
Date tehnice - Honda Accord (2011-2015) 2.0 Executive Navi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Samurai modern -
Simbioză -
BMW Seria 7
Lux la superlativ -
Puterea ursului
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie 2024)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie 2024)
1. Consum. ori facem teste si il masuram stiintific pe bancul de probe ori vorbim mai putin.
Asa cum spunea si colegul de mai sus Accodrul consuma si 8 in oras. Daca esti "sofer" si sub 3000 nu il lasi e normal sa duca la 11.
2. Va rog stergeti repede prostia cu spatiile de depozitare. Eu mi-am dorit mereu o Honda si de 2 ori am spus pas. Ultima data am spus exact din acest motiv: torpedou in care pui un mobil si atat si portbagaj neregulat (si oricum nu teribil de mare nici dupa cifre).
3. La partea de tehnologie ma abtin sa scriu romane si insulte. Pachetul respectiv inca este o referinta. Ca bucati din el se regasesc si pe modele mai ieftine e altceva.
Per ansamblu nota cred ca e corecta. Nu e cea mai moderna masina si desi este foarte bine finisata este cam scumpa. Chiar si cu sunetul de la Vtec tot nu putea primi prea mult peste 4. Insa cum s-a ajuns la suma iar este interpretabil.
1. Maneta schimbatorului
1. Maneta schimbatorului de viteze nu este prea mica. La BMW este mai scurta de atat si acolo totul este un compliment. Aici: impediment. Apoi, la C-Klasse, maneta are o forma si dimensiune identica, dar nu cred ca fi auzit vreodata ca fiind un minus.
In plus, dupa parerea mea, maneta e facuta a fi tinuta in palma din lateral si nu de sus, de maciulie.
2. Pretul, dupa umila mea parere, este cat se poate de rezonabil, tinand cont de dotarile in cazul de fata. Cred ca ar fi muuult mai usor pt domnul Dragos sa ne enumere ce ii lipseste exact acestei masini din dotari, pentru ca daca este sa pui aceleasi lucruri pe celelalte mas
Design original, interior solid, fiabilitate.
Navigatia zici ca-i ecranul de la nokia 3310
Iar volanul nu'mi place de nicio culoare.
In rest,e o masina adevarata.
Honda Accord este un automobil scump - iei alt model si-l "imbraci" cu dotarile unui accord, apoi tragi linie, nu spui ceva fara sa verifici
Pai spune asa: Direcţia este acum reglată aproape perfectă. Este suficient de grea, iar feelingul este mult mai bun către cel de la volan.
iar la aprecieri spune ca nu i-a placut...ce credeti...fix...directia.
toate butoanele alea, cd changer :)). nu sunt la moda deloc.
una peste alta, cred ca mondeo e mai reusita.
Sportiva: Mitsubishi Lancer (cel simplu, nu evo), Octavia RS (ca sa nu mai zic ca daca te raportezi doar la bani si vrei sportivitate, poti opta pentru un Megane RS)
Rezistenta pielii se dovedeste in timp, nu in km... ca nu infasori anvolepele in piele ;) dar nu vorbeam de asta ci de cum este materialul in sine facut.... Iar 4 ani la o tapiterie din piele, sunt insignifianti...
Si spre cunostinta ta, pe segmentul D(pret pana in 35k), daca vrei sa imbini executive-ul cu sportivitatea, te duci dupa Mondeo... sau dupa 508GT. Acolo designerii se pare ca au gasit o cale decenta pentru a le combina...
Si ai bunul simt si fa-ti un cont, nu folosi numele altora :)
Confuz cam esti tu se pare, iar cunostintele tale in domeniu sunt departe de ceea ce crezi tu...
Pretul:pai de 30k ai variante mult mai bune,eu as prefera BMW seria 3 ,care oricum se pisha pe honda din orice pozitie.Dar vorbind de aceeasi clasa ganditi-va la passat(2.0 tdi 140 sau 170 cp cu dsg,piele etc) sau insignia!
Ma astept sa fiu criticat de fanii acestei masini dar trebuie sa zica si cineva lucrurile asa cum sunt.
ai zis si singur ca nu se vede in numar de km ci in uzura scaunelor... si nu cred ca tu ai facut taximetrie cu a ta... tu esti ala care aberezi... poti sa faci 200k si in 3 ani... asta inseamna ca pielea aia tre sa arate ca naiba?!?
si cunostintele mele or fi departe de ce trebuie, dar ale tale sunt nule... nu vorbeam de motorizare ci de combinare executive-sportivitate. Si daca te-ai urcat vreodata intr-o masina executive sau stii ce inseamna una, probabil ti-ai dat seama ca un executive trebuie sa fie cat mai confortabil posibil si cat mai "smooth" in mers... ceea ce cam exclude caracterul sportiv ... dar de la roaba la masina, mai ai de parcurs ceva... cand o sa-ti iei permis si o sa iti dea tati si tie masina nitel sa o conduci (sau chiar cand o sa ai una), sa revii atunci cu comentarii :)
Si da ,am cumparat o masina ,dar m am documentat cam un an,am facut drive teste,si aceasta a fost pe lista .Pana la urma am gasit ceva cu un raport calitate/pret mai bun chiar daca sh (BMW 525d 2006).Nici nu se compara motorul si tinuta de drum a acestei honde cu o masina adevarata ca e60. (cel putin cea cu motor de 2.0 156cp).
Aceiasi problema cu directia "deconectata" o am si eu ... si am mai condus cateva masini cu directie asistata electric. Cine stie, poate Mercedes s-a gandit ca-i mai bine pentru soferite si le-a oferit un volan care se invarte si cand ai unghiutele proaspat vopsite :)
Dar masina asta nu este pentru "antihonda". Luati-va voi BMW-uri si lasati-ne noua hondele, cei care stim sa acordam subiectul cu predicatul.
n Romania BMW-urile sunt conduse in general de oportunisti..etc.Eu atat va spun:ganditiva cata munca este in spatele acestor superbe masini bavareze,cati ingineri,proiectanti,metalurgisti... cu cea mai buna pregatire muncesc enorm pentru a ne bucura de placerea de a conduce.
"Noi" astia care stim "sa acordam subiectul cu predicatul" ne luam Accord.Asta arata capacitatea de a rationa,de a alege?
Cu ce esti tu,cumparatorule de Accord ,mai presus decat detinatorul unui BMW ,sh fie el(2006)?Nu vrei sa recunosti ca sh-ul acesta este mult peste masina ta noua,cumparata cu 30k euro.
In plus esti discriminator,poate chiar rasist(cocalar?)Daca am ales sa imi cumpar o masina germana,adevarata trebuie sa fiu vazut asa prost in Romania?
Romanii au denigrat mereu adevaratele valori si au sustinut numai nulitatile(lucru valabil mai in toate domeniile).
Sper ca nu am jignit pe nimeni.Bafta in trafic!
I rest my case!
Nu mai vorbiti prostii daca nu stiti.
1. Maneta schimbatorului de viteze nu este prea mica. La BMW este mai scurta de atat si acolo totul este un compliment. Aici: impediment. Apoi, la C-Klasse, maneta are o forma si dimensiune identica, dar nu cred ca fi auzit vreodata ca fiind un minus.
In plus, dupa parerea mea, maneta e facuta a fi tinuta in palma din lateral si nu de sus, de maciulie.
2. Pretul, dupa umila mea parere, este cat se poate de rezonabil, tinand cont de dotarile in cazul de fata. Cred ca ar fi muuult mai usor pt domnul Dragos sa ne enumere ce ii lipseste exact acestei masini din dotari, pentru ca daca este sa pui aceleasi lucruri pe celelalte masini din concurenta directa, sint curios la ce pret se ajunge. Si toate astea, presupunand prin absurd ca au aceeasi calitate de fabricatie la materialele alese si la imbinari.
3. @calingura: de obicei sint de acord cu tine, insa aici as putea sa te contrazic. Spatiile de depozitare sint foarte bune atunci cand le ai. Iar forma porbagajului este neuniforma din cauza suspensie spate multilink. Si, daca vrei sa transporti frigidere, intr-adevar nu te ajuta.
La portbagaj mai inchideam ochii nu ar fi fost grav. Desi eu sunt ca un mos care cand pleaca pe la tara are tot felul de fiare si holoabe de carat.
Cred ca o sa o schimb pe un VW Passat b6 din 2009 cu motor 2.0 tdi 170 cp. Nici nu va puteti imagina ce diferenta este intre Accord si Passat.
Totusi sunt de accord cu Costin,motorul de 2.2 diesel rupe dar in rest masina este aceeasi si are mai multe defecte.
mincinosule,visezi prea mult ca detii aceasta masina,lasa ,te rog, pe cei care conduc asa ceva sa isi dea cu parerea,nu mai era necesara opinia ta.Niciodata nu voi fi de accord cu omul care isi da toti banii pe o masina(cu dotari de baza si motorul cel mai putoros,slab).Cumpara frate ceva dintr-o clasa inferioara,o masina care te reprezinta si dupa care sa mai ramai si cu ceva bani.Nu incerca sa pari altceva decat esti.Eu cand am luat-o pe a mea,la cateva saptamani si-a luat si un prieten Accord.Si ce crezi ca se intampla :baga benzina de 20 de lei?Pai am ajuns sa traim pentru masini?Nu mai avem simtul practic??