Drivetest Ford Ranger facelift (2012-2016)
2.2 TDCi 150CP 4x4 Man LimitedVineri, 15.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu cred că este cineva care să nu fi văzut filmul "Into the wild" şi să nu-şi fi dorit, măcar pentru câteva secunde, să se pună în pielea personajului. Eu recunosc că am făcut-o. Şi recunosc că acum aş face-o alături de un prieten nou, chiar dacă scenariul filmului e altfel. Prietenul ar fi unul pe patru roţi, cunoscut chiar la începutul acestei săptămâni: Ford Ranger.
Ford Ranger facelift (2012-2016)
2.2 TDCi 150CP 4x4 Man Limited
- Pret de pornire 27.256 €
- Pret model testat 36.390 €
- Taxa auto 82 €
Motor / Transmisie
Am început săptămâna la volanul celui mai rebel şi harnic membru al gamei Ford din România: Ranger. Pick-up-ul american s-a prezentat la raport în versiunea diesel cu motor de 2.2 litri şi 150 de cai putere, o ecuaţie care vrea să satisfacă gusturile oricărui român întreprinzător, aflat în căutarea unui vehicul cu benă, capabil să meargă oriunde.
Unitatea cu patru cilindri se vrea a fi compromisul perfect între eficienţă şi performanţă. Resursele sunt generoase, iar cuplul motor se dovedeşte suficient când vine vorba de a pune în mişcare o maşină de peste două tone. Aşa cum îi stă bine unui off-road-er, momentul motor, care însumează 375 de Nm, se resimte extrem de devreme, încă de la 1500 de rotaţii. Asta face ca Ranger să îţi inspire încredere extrem de repede. Din păcate forţa motorului dispare subit la aproape 3000 de rotaţii, când rămâi doar cu sunetul dieselului gălăgios.
Cutia de viteze, cu o timonerie imprecisă, cu dese tendinţe de a agăţa, este etajată scurt. La drum întins această caracteristică ar putea deranja.
Consum
Ranger nu este genul de maşină care să-ţi facă probleme când vine vorba despre consum. Are un rezervor de 80 de litri şi o medie oficială de 8.6 litri. Teoretic cel puţin, autonomia este una extrem de generoasă.
Noi l-am forţat puţin pe Ranger pe drumuri forestiere, pe un traseu off-road şi apoi înapoi în Bucureşti. Fără menajamente, pick-up-ul american ne-a indicat o medie de 10.4 litri/100 de kilometri.
Raportat la concurenţa din segment, Ranger nu stă foarte bine. VW Amarok, Mitsubishi L200, Toyota Hylux şi chiar Isuzu D-Max au o medie de consum mai mică.
Performanţe
Pentru un pick-up peformanţele nu se măsoară în secundele scurse până la 100 de km/h. Motiv pentru care unii constructori nici nu anunţă această trăsătură. Putem să ne legăm eventual de viteza maximă, care se opreşte la 175 de km/h în cazul lui Ranger. Ceilalţi rivali nu reuşesc această performanţă, doar Amarok fiind ceva mai rapid.
Performanţele lui Ranger se văd cel mai bine în teren accidentat, acolo unde americanul devine un adevărat temerar, indiferent de obstacole.
Interior
Cei care se aşteaptă la materiale prietenoase, la finisaje perfecte, la o ergonomie exemplară, la culori şi artificii în interiorul unui pick-up au greşit cu siguranţă testul. În cazul unui asemenea model, totul este organizat după un singur principiu: cât mai simplu.
Simplu nu înseamnă însă şi rudimentar. Ranger ne-a dovedit asta. Un pick-up presupune compromisuri, însă în cazul lui Ranger nu a fost nevoie. Într-adevăr plasticul e dur, neprietenos, finisajele nu sunt tocmai de 10, însă nivelul de atenţie pe care Ford l-a acordat noului Ranger este unul dintre cele mai înalte din segment.
Senzaţia de durabilitate şi masculinitate te cuprinde de fiecare dată când te urci la volan. Ergonomia nu este tocmai perfectă cum se întâmplă în cazul lui Amarok, însă este printre cele mai bune din segment.
Un alt atu al lui Ranger pare a fi spaţiul interior. În cazul variantei noastre de caroserie, cea cu cabină dublă, cinci pasageri pot călători confortabil, cu suficient spaţiu pentru picioare şi chiar pentru cap. Generozitate pe care nu o întâlneşti în Mitsubishi L200 spre exemplu. Ranger este ajutat şi de faptul că este cel mai lung exponent al segmentului, cu 5254 de mm.
Preţ de achiziţie
Ajungem la un capitol sensibil pentru orice pick-up vândut pe piaţa din România: preţul. Clientul autohton caută o maşină care să suporte cu stoicism sarcinile lui Sisif, dar care să nu coste mai mult decât un model de clasă mică. Imposibil.
Ranger cu cabină dublă pleacă de la 27.256 de euro cu TVA pe piaţa din România. Preţul este valabil pentru versiunea diesel de 2.2 litri şi 125 de cai putere. Pentru un motor de 150 de cai trebuie să gândiţi de la 29.449 de euro în sus, în cazul variantei cu cabină dublă. Dacă vreţi şi o echipare superioară, cum am avut noi, trebuie să ştiţi că nivelul Limited al aceleiaşi motorizări de 150 CP ajunge până la 36.390 de euro.
În segment, Mitsubishi L200 este cea mai ieftină variantă, cu un preţ de 24.442 de euro. El este urmat extrem de aproape de Volkswagen Amarok, un model nu atât de scump cum ar fi tentaţi unii să creadă, şi Isuzu D-Max. Cel mai scump rămâne Toyota Hilux, al cărui preţ de pornire este de 30.120 de euro cu TVA, pentru versiunea de 144 de cai, ce-i drept.
Siguranţă
La capitolul siguranţă, Ford Ranger e precum Titanicul între vasele de croazieră de la începutul secolului XX. Este cel mai sigur model de acest gen al zilelor noastre. O spun cei de la EuroNCAP, care i-au acordat cinci stele şi l-au declarat cel mai sigur pick-up al zilelor noastre.
Mai mult, Ranger este modelul cu cel mai mare punctaj obţinut pentru protecţia pietonilor. N-aţi fi zis, nu-i aşa? Mai ales când vorbim de un model cu asemenea dimensiuni.
Trebuie să ne concentrăm atenţia şi asupra listei de elemente de siguranţă, oferite în standard, o listă pe care cu greu o regăseşti chiar şi pe modele de familie: şapte airbaguri, printre care şi airbag pentru genunchi, ESP, ABS, EBD, asistenţă la frânarea de urgenţă (EBA), controlul stabilităţii remorcii (TSC) şi controlul stabilităţii dinamice (ESP+TSC).
Potrivit oficialilor Ford, Ranger este cel mai testat model la capitolul siguranţă din istoria companiei. S-au făcut peste 9000 de accidente virtuale, 440 de accidente pe paltformă şi nu mai puţin de 110 accidente reale.
Ţinută de drum
Pentru a ne convinge de calităţile lui Ranger, Ford ne-a trimis într-o mini expediţie pe drumuri ascunse, învecinate cu Transfăgărăşanul. Am dat peste mulţi kilometri de drum forestier, presărat pe alocuri cu şanţuri adânci, cu ochiuri de apă şi pante abrupte. Ranger a fluierat, chiar şi în modul de rulare 4x2.
Am poposit preţ de câteva minute pe malul lacului Vidraru, unde am avut ceva de furcă cu iarba udă şi pantele accentuate. Am cuplat însă tracţiunea integrală şi ne-am simţit ca o motocoasă prin iarba deasă.
Finalul zilei ne-a găsit pe un mini circuit off-road, creat pentru a testa capacităţile lui Ranger. Nimic spectaculos. Câteva obstacole pe care pick-up-ul le-ar fi trecut şi fără să cuplăm treapta 4L, adică 4 Low, cea în care Ranger se mişcă încet dar sigur peste orice obstacol.
Ranger a dovedit că poate mai mult. Echipat şi cu nişte pneuri speciale, modelul american ar putea primi misiuni dificile. Trăsăturile îi permit să se ia la trântă cu giganţii fenomenului off-road: garda la sol are 231 de mm, iar adâncimea până la care poate traversa un vad cu apă este de 800 mm, cea mai mare din segment.
Tot campion în segment este şi când vine vorba despre capacitatea de remorcare. Pe porţiuni de drum normal, asfaltat, Ranger nu se va dovedi un model foarte confortabil. În fond nu pentru asta a fost creat. Este însă o idee mai prietenos cu spatele tău şi te fereşte mai bine de zdruncinături decât Isuzu D-Max şi Mitsubishi L200. Americanii au reuşit să mai estompeze o parte din disconfortul creat de suspensia cu foi de arc.
Vizibilitate
Deşi este o maşină mare, de peste 5 metri, Ford Ranger nu dă impresia că ar fi greu de manevrat. Poziţia la volan, extrem de înaltă, oglinzile generoase şi suprafaţa vitrată bine proporţionată ajută extrem de mult şoferul. Acesta vede foarte bine ce se întâmplă în spate, în faţă şi în lateral.
Senzorii de parcare pot fi utili uneori, însă pe un asemenea model sunt precum mânuşile chirurgicale pe mâinile unui muncitor la drumuri şi poduri.
Tehnologie
Ford Ranger are grijă să îţi ofere toate dotările de bun simţ şi încă ceva în plus. Pe lângă oglinzile şi geamurile electrice, pe lângă proiectoarele de ceaţă şi sistemul audio cu CD, care se aude chiar foarte bine, Ranger plusează cu scaune încălzite şi o climatizare automată pe două zone. Pe versiunea testată de noi, Limited, am fost răsfăţaţi chiar şi cu reglare electrică a scaunului şoferului.
Nu trebuie să uităm de pilotul automat şi nici de sistemele care te ajută la coborârea unei pante abrupte (Hill Descent Control), sau la plecarea din pantă (Hill Launch Assist).
Şi pentru ca bordul să fie animat şi plăcut ochiului, Ford a găsit resurse şi pentru un display mutifuncţional color, amplasat în centrul planşei de bord, disponibil însă doar pe nivelele de echipare superioare.
Design
Pick-up-ul este interpretarea contemporană şi motorizată a calului de povară. Contează aşa mult ca animalul de povară să arate ca un pur sânge englez? Toţi veţi răspunde că nu.
Ford a fost de altă părere. Şi-a dorit un animal de povară care să inspire forţă, putere şi masculinitate. A reuşit. Ranger este, de departe, cel mai bărbătesc produs din segment. Inspiră agresivitate din orice unghi ai privi.
Partea frontală este însă cea care îşi pune amprenta asupra aspectului general, amintind de caracterul impunător al modelelor americane.
Date tehnice - Ford Ranger facelift (2012-2016) 2.2 TDCi 150CP 4x4 Man Limited | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Ford Ranger este superior concurentei la capitolele siguranţă (5 stele), sarcină utilă (1.309 kg), capacitate de tractare (3.350 kg), adâncimea vadului (800 mm) şi lungime (5.359 mm).Plus design exterior masculin si impunator.
Eu traiesc in US si va pot spune exemplele de aici:
1) Noul Ford Focus (care acum este aproape exact ca Focus-ul din EU), cu cutia de viteza automata double clutch (ambreiaj dublu) este "injurata" de toti jurnalistii auto din USA. Nu unul, TOTI fratilor. Bing-uiti si voi articolele americane despre Ford Focus 2012 si va ve-ti convinge sigur. Cica Ford a lansat un software update pentru transmise dar nu au remediat problema in totalitate (ex. MotorTrend.com , Autoblog.com, Edmunds.com)
2) Colega de serviciu a avut Ford Minivan. Saraca avea probleme cu transmisia aproape la fiecare 6 luni. O charge-uiau astia de la dealer de o nenoroceau: $2000-$3000 pentru una noua pana cand s-a saturat si si-a luat un Pontiac Minivan - nu mai are nici o problema. Stiu ca Pontiac este by by dar l-a luat la 2nd hand
3) Vecinul meu a avut Ford F150 pick-up - el mi-a spus ca a avut numeroase probleme cu transmisia - pana cand s-a saturat si si-a luat o transmisie aftermarket. De atunci a scapat de probleme la cutia de viteze.
Dragi romani, in USA, Ford este ca si Dacia, este masina omului de rand, orice om/taran/fermier isi cumpara Ford, pentru ca era mai ieftin (acum s-au smecherit si au umflat preturile cu cateva mii de $)
Concluzie: Or face ei masini interesante (Mustang), aratoase (Ford Fusion - in Europa e Mondeo) dar la transmisii si in special cele automate, in majoritate, sunt VARZA. Sunt convins ca au unele produse si alte transmisii care sunt OK dar dupa cate am vazut/citit, Ford nu prea sta bine la acest capitol.
Cel mai tare pick-up e Holden ute sv6
ia-ti tu l200 ... In off road doar toyota hilux ii poate da batai de cap ... si asta nu o spun eu ... o spun americanii care au facut diverse turnee prin zona polara ...
Motorizarile sunt diverse, si ajung pana pe la 4 litri, doar cei de la automarket au avut la dispozitie modelul de 2,2 , fiind cea mai mica motorizare. In fond si la urma urmei nu cilindreea motorului este cea mai importanta, ci raportul cal putere/ cuplu motor !
De ce Porsche a reusit sa bata pragul de 400km/h cu un motor de 4 litri, iar Bugatti cu un motor de 8 litri ??
Raspunsul e simplu: Au ingineri !
Ford Ranger nu este o masina pentru a atinge viteze mari de deplasare, ci pentru a o folosi pe ori ce fel de teren.
Reveniti-va domnilor si nu deveniti mai penibili si mai partinitori decat sunteti scum ca nu ve-ti avea decat de pierdut (fani) altfel!!!
Cine a scris articolul trebuia sa sa intereseze si despre optiunile care sunt pe un Ranger la aceste preturi afisate, cat si la concurenta.
Asa ca Rangerul cu bulbar, praguri, eventual roll bar la Limited, piele la Limited, etc sta mai bine la capitolul pret decat concurenta.
Sa nu vorbim despre bluetooth in standard si alte "dotari mici" dar importante la comparatia de pret.
Poti sa-ti customizezi si rapoartele finale, sunt putini producatori care fac asta si e un lucru esential. In ceea ce privesti fiabilitatea, o masina se strica repede, indiferent de marca, daca nu ai grija de ea.
un filmuet youtube, cu ce poate "bestia" de 3.2 :
http://www.youtube.com/watch?v=jifReYvzGzc
de australieni e ford falcon
specialistii japonezi ar trebui sa-ti dea un premiu de loialitate! se vede ca nu ai condus mai nimic din ce enumeri acolo... de fapt, nimic. Singurul constructor japonez capabil sa construiasca inca ceva de incredere ar fi Toyota. Cei de la Nissan, de cand au ramas fara "porc" (sper ca stii la cine ma refer...) sunt zero barat: motoare foarte puternice pe care nu le poti exploata pe asfalt pentru ca mecanica este greoaie si imprecisa iar in teren greu structura autoportanta le face sa geama din toate incheieturile. Gem ele si pe asfalt, cand treci peste denivelari obisnuite, darmite cand vrei sa te catari pe bolovansiuri si stanci... in fine, timpul nu-mi permite sa ma desfasor dar iti fac o recomandare: mai multa informare inainte de a prelua si promova opiniile altora. Ford chiar face pick-up-uri excelente (fiabile si foarte incapatanate in teren greu) iar japonezii intra usor-usor in istorie cu modelele care lasau candva urme pe trasee montane inaccesibile. Verifica cate masini de teren mai au sasiu si cutie de transfer din cele existente astazi si cate au trecut pe caroserie autoportanta si diferentiale centrale de tip vascocuplaj. Poti condimenta cautarea si cu modelele care permit blocarea mecanica sau electronica a diferentialelor central si spate... Cu Ranger / Mazda BT50 stai bine la multe capitole si in cazul in care nu-ti place niciunul, poti trece granita la nemti: alegi un Amarok - e aratos, bine lucrat in interior, are cel mai mic motor dintre toti competitorii si s-ar putea sa te scoata de acolo de unde te scoate si un Ranger. Duetul Navara / Hilux este depasit momentan de concurenta. deocamdata atat.