Drivetest Ford Focus RS (2009)

Ford Focus RS (2009) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai, Dan Nichitiu
Luni, 02.11.2009
Kinetoterapie
Atunci cand limbajul de design al celor de la Ford, botezat inspirat Kinetic, se intalneste cu expresia maxima a tehnologiei in segmentul compact, rezultatul nu poate sa fie decat unul pozitiv. Iar masina pe care am avut-o pe mana timp de cateva zile prin Bucuresti ne-a demonstrat doua lucruri. In primul rand, faptul ca 305 cai putere pe puntea fata pot fi struniti foarte bine daca la mijloc sta o echipa de ingineri inteligenti si cateva sisteme care fac totul sa para simplu. In al doilea rand, ni s-a demonstrat faptul ca patru-cinci ore pe zi in compania unei astfel de masini te fac sa uiti de faptul ca traiesti in Romania si iti ascut simturile intr-un mod miraculos. Altfel spus, am fost supusi unei terapii prin miscare.

Motor / Transmisie

2.5 litri, 305 cai putere si un cuplu de 440 Nm. Acestea sunt cifrele de la care am plecat la drum in testul cu Focus RS. Am incercat sa ignoram faptul ca am avut in fata cel mai puternic hatchback compact de pe piata si am evaluat la rece intregul sistem motor-transmisie. Iar oamenii de la Ford au demonstrat atat ca diferenta dintre ST si RS este una enorma din toate punctele de vedere, cat si ca experienta din WRC a adus in interiorul Grupului un know-how utilizat la mare arta la masinile de strada. Cel mai impresionant lucru legat de puterea-record a lui RS este faptul ca tractiunea este canalizata in totalitate pe puntea fata. E adevarat, Ford ar fi putut opta pentru un sistem 4x4, asa cum a facut-o anterior pe celebrele Sierra sau Escort in versiuni RS, insa masina si-ar fi pierdut complet sarmul si atitudinea fun. In plus, RS ar fi rivalizat cu dusmanii de piata de la Mitsubishi si Subaru, iar Ford nu si-a dorit asta. Inginerii anglo-germani care au pus umarul la dezvoltarea noului Focus RS au avut ca punct de plecare versiunea ST a lui Focus, deja un candidat serios la primele pozitii in segment, astfel ca munca a parut ceva mai usoara in aceste conditii. Ajutati de un diferential cu alunecare limitata si de un sistem brevetat anterior denumit RevoKnuckle, cei 440 Nm reusesc sa tina in frau foarte bine aderenta. Desi la pornirea de pe loc poti sa patinezi spectaculos fara probleme, in stilul plonjoanelor speciale pe care portarii de la fotbal le fac pentru fotografi, abordarea cu aplomb a virajelor nu te lasa fara aderenta, diferentele fata de Mazda 3 MPS, "sora de grup" a lui RS, fiind mai mult decat evidente. Acest lucru se intampla deoarece inginerii Ford au limitat la 73% cuplul de care dispune RS in treapta intai si la 98% cuplul maxim pentru treapta a doua, spectacolul incepand cu adevarat in treapta a treia, acolo unde toti cei 440 Nm isi fac datoria cu prisosinta. Si se simt. Toti. Desi masa proprie a modelului Ford a crescut cu aproape 200 de kilograme fata de generatia anterioara, cei 305 CP atinsi la 6500 rpm si cei 440 Nm disponibili foarte jos, la 2300 rpm, fac diferenta in favoarea actualei generatii. Rezultatul direct este un feeling plin de forta la regim mediu si o adevarata cavalcada de putere exploziva odata ce turometrul urca spre cinci-sase mii de rotatii pe minut. Iar cutia cu sase trepte scurte si etajate special pentru o rulare sportiva naturala contribuie cu intreaga sa fiinta la aceasta senzatie.

Consum

Ford anunta un consum urban de 13.4 litri pentru Focus RS, dar traficul aglomerat din Bucuresti ne-a impiedicat sa atingem aceasta valoare. Circuland la orele de varf si ruland intr-un mod cat mai economic posibil - schimband treapta de viteza chiar si la 2.000 rpm - am reusit sa inregistram un consum de 15 litri la 100 kilometri. Avand in vedere traficul intalnit de bucuresteni la orele de varf, putem afirma ca Ford Focus RS ar putea sa consume ceva mai putin carburant in conditiile unui stil de condus economic si al unui trafic lejer. In cazul in care va grabiti prin oras si circulati ceva mai grabit, motorul Duratec de 2.521 centimetri cubi al lui Focus RS va consuma in jur de 18 litri la 100 de kilometri, pe cand un stil de condus agresiv, cu acceleratii puternice si incalcarea principiilor de condus economic, aduce de la sine un consum de 19.5 litri la suta. In regim extraurban, Ford Focus RS se lauda by default cu un consum de numai sapte litri la 100 kilometri. Aceasta valoare este plauzibila doar in cazul rularii cu 80-90 km/h in treapta a sasea. Daca pastrati ritmul impus pe un drum european, consumul de carburant va urca pana aproape de 10 litri la suta. Asa cum testele de consum au dovedit-o deja, Ford Focus RS este capabil de o economie de carburant impresionanta in conditii speciale si in mainile unor soferi orientati catre economia extrema de carburant, nefiind presati de timp sau de alte probleme. In aceasta situatie, Ford Focus RS este detinatorul unui record de 7.34 litri la 100 kilometri in regim mixt, record inregistrat in Marea Britanie. Trebuie sa luam in vedere faptul ca exemplarul testat de Automarket avea putin peste 6.000 de kilometri parcursi, lucru care se vede in materie de economie de carburant - modelul fiind capabil de un consum mai scazut dupa ce va parcurge ceva mai multi kilometri. In comparatie directa, noul Focus RS reuseste sa se comporte sensibil mai bine la capitolul consum decat Golf GTI, testat de noi anterior, desi acesta din urma are cu aproape 100 de cai mai putin si dispune in acelasi timp de o transmisie automata DSG.

Performanţe

In termenii performantelor efective pe sosea, Focus RS nu are rival in segment, reusind sa depaseasca cu mult toate celelalte "oferte" ale concurentei cu tractiune fata in segment. Am avut la dispozitie o masina care accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde si reuseste sa ajunga la un maxim de 263 de kilometri pe ora. Chiar daca nu am reusit sa atingem aceste cifre in timpul testului din lipsa unui cadru specific, toate ingredientele care transpar din cartea tehnica a modelului Ford nu lasa de dorit din punctul de vedere al performantelor. Singurul hatch care reuseste sa se ridice deasupra acestor cifre este Subaru Impreza WRX STI, care datorita tractiunii integrale reuseste un timp de 5.2 secunde/100 km. RS revine insa in top la capitolul viteza maxima, Impreza oprindu-se la 250 km/h.

Interior

Desi inginerii Ford au facut tot posibilul pentru ca exteriorul sa para din cu totul alt film decat ceea ce vedem in mod normal pe strada, interiorul lasa de dorit din acest punct de vedere. E adevarat, au aparut scaunele Recaro care la capitolul sustinere laterala primesc nota 10 cu felicitari indiferent de probele la care au fost supuse, insa acestea nu pot fi reglate pe inaltime, iar senzatia generala este ca stai mai sus decat te-ai astepta sa stai intr-o astfel de masina. Celelalte elemente care confirma statutul sportiv al modelului sunt clasicele cusaturi albastre, pedalierul metalic, aparitia logo-ului RS pe volan si fibra de carbon dispusa pe fata consolei centrale. Spatiu interior este imprumutat direct de la fratele mai "cuminte" Focus, cei care au nevoie de ceva mai mult spatiu pentru bagaje urmand sa fie pe deplin satisfacuti de acest lucru. Apropo de spatiu, cele doua locuri posterioare profilate si dedicate si ele unei rulari sportive isi fac pe deplin datoria la drum lung.

Preţ de achiziţie

Pretul de lista al lui Focus RS trece cu putin peste 32.000 de euro cu TVA inclus. In comparatie cu celelalte hot hatch-uri de pe piata, RS se pozitioneaza bine la capitolul raport calitate/pret, desi concurenta se afla la un nivel net inferior datorita tehnologiei mai putin avansate utilizate. Astfel, daca Golf GTI poate fi achizitionat la un pret cu 9000 de euro mai scazut decat cel al lui RS, "fratele" Mazda 3 MPS costa 26.290 de euro, deci cu aproape 6000 de euro mai putin. Desi diferenta pare mare la prima vedere, un simplu calcul pret/cai putere ne dezvaluie un raport superior pentru RS din toate punctele de vedere: 104 euro per cal putere. Iar daca adaugam celelalte atuuri ale modelului Ford (RevoKnuckle, suspensie monotub posterioara, motor de 2.5 litri), RS iese mult mai bine decat o face la o simpla comparatie a preturilor. In sfarsit, daca ne ridicam putin privirea in cealalta zona, Impreza WRX STI se afla in cu totul alta galaxie, incepand de la 41.531 de euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Desi Focus RS nu a fost testat de catre organizatia inedpendenta europeana EuroNCAP, modelul de baza pe care se bazeaza a primit cinci stele fara probleme. In plus fata de acesta, RS primeste o multime de sisteme care reusesc sa imbunatateasca pachetul initial oferit de Ford in versiunea de baza. Sistemul de franare, de exemplu, este foarte bine conceput si nu ne-a oferit in niciun moment impresia ca ar putea sa cedeze, indiferent de caznele la care a fost supus. Pachetul ESP isi face si el datoria cu prisosinta, intervenind - subtil sau mai putin subtil - in cazul in care masina simte ca pierzi controlul situatiei.

Ţinută de drum

O analiza corecta a tinutei de drum trebuia sa plece de la analiza directiei, una careia nu i-am gasit vreun cusur in cele trei zile de test prin Bucuresti si imprejurimi. Exact, cu feedback imediat foarte intens, sistemul de directie se bucura de avantajul unui volan care in 2.5 rotatii bracheaza maxim stanga-dreapta. Desi repartitia maselor poate sa para usor anormala pentru o masina eminamente sportiva (60/40, cifre pe care scrie in mod normal caracter subvirator accentuat), practica ne-a aratat ca RS are un comportament ireprosabil pe viraje, cu un control al traiectoriei exact si cu un caracter care nu iti da in absolut niciun moment impresia ca iese de sub control. RS este rigid, element care se simte inca de la primul contact cu modelul Ford, iar suspensiile care favorizeaza mai degraba evadarea din oras decat autoflagelarea prin izolare in acesta contribuie la acest sentiment. Fenomenul de torque steer (miscarea violenta a volanului la acceleratia brusca sub cuplu ridicat) este intalnit moderat-acceptabil, iar aderenta scapa de sub control la pornirea de pe loc pentru cateva milisecunde doar atunci cand acceleratia este apasata violent. Un minus este reprezentat de un avantaj la capitolul design: jantele enorme de 19 inch. Acestea nu favorizeaza un unghi de bracaj foarte ascutit, manevrele stranse din oras necesitand ceva mai multe manevre decat se intampla intr-o compacta obisnuita. Nu exista insa loc de griji decat dintr-un alt punct de vedere: daca Bucurestiul ar fi un oras normal, RS nu ar avea probleme de adaptare, motorul si suspensiile sale fiind perfect utilizabile la regim jos, respectiv pe un asfalt corect. Atunci cand treci insa cu Focus RS peste liniile de tramvai lasate in vrie prin capitala, iti aduci aminte de faptul ca orasul pare uneori lasat in paragina. Si nu, nu e vina masinii.

Vizibilitate

Ford Focus RS este echipat cu oglinzi laterale de dimensiuni potrivite, numai bune sa ii admiri pe cei pe care i-ai depasit mai devreme, dar oglinda de la interior nu poseda aceleasi dimensiuni generoase. Din fericire pentru clientii Ford, aceasta acopera intreaga luneta, cu conditia ca tetierele de pe locurile din spate sa fie stranse pe bancheta la maximum. Montantii A si B nu prezinta probleme in materie de vizibilitate, dar montantul C poate fi deranjant in timpul manevrei de mers cu spatele.

Tehnologie

In mod normal, o masina supersportiva nu are nevoie de multe artificii tehnologice pentru a iesi in evidenta. iar RS are destule alte atuuri pentru a se evidentia in trafic si in afara lui, indiferent de termenul de comparatie. Cu toate acestea, Ford a avut grija de confortul pasagerilor, infiltrand intre optiunile disponibile pe modelul de performanta toate elementele pe care un client si le poate comanda pe un Focus clasic. Vorbim de un pachet Bluetooth, de un slot USB integrat, de MP3 Player si, pentru cei mai pretentiosi, de un ecran tactil de 7 inch, de un senzor de presiune in pneuri si de camera posterioara care ajuta la manevrele in marsarier. Si, nu in ultimul rand, de butonul Power de pornire/oprire a motorului, care pe RS isi arata adevaratul scop in viata. Partea buna e ca toate acestea sunt disponibile oricand, partea proasta e ca daca vi le comandati aveti toate sansele sa le ignorati in avantajul sentimentelor inaltatoare pe care ti le da un RS atunci cand te afli la volanul acestuia.

Design

Chiar daca o analiza extrem de atenta a exteriorului lui RS iti dezvaluie o masina incarcata pe alocuri excesiv de apendice aerodinamice false sau nu, reactia celor din jur a fost unanima si 100% definitorie pentru nota pe care RS o primeste la capitolul design. Masina iese in evidenta imediat in trafic, ajutata atat de eleronul imens, de difuzorul posterior asemenea, cat si de partea frontala agresiva. In plus, nuanta verde fluorescenta aleasa de Ford pentru masina de test in detrimentul albastrului clasic Ford sau al albului interesant, dar ceva mai sters, a intretinut imaginea de star al strazilor pe care o primeste Focus RS imediat dupa ce il scoti din parcare.

Nu ne-a placut

  • Interior contrastant cu exteriorul
  • raza de bracaj mare

Ultimele teste

Comentarii (32)

  • rs
    o masina la un pret accesibil pentru circuit! daca o iei pentru bucuresti trebuie sa fi cu nervi tari ca vei simti toate gurile de canal existente.Oricum felicitari pentru test, este o masina pe care oricine si-ar dori sa o conduca macar o data. E totusi cea mai performanta masina din lume cu tractiune fata.
    20 4
  • design
    in opinia mea candideaza la masina anului in materie de design.o singura masina ar mai putea fi pretendenta acestui loc,sirocco rs
    bv automarket un review destept
    17 5
  • ....
    o masina de toata prastia
    6 38
  • @claus
    Adica pleci cu ea ca din prastie?
    23 6
  • Articol platit de cei de la Ford Romania
    Dar Renault Megane 3 RS de ce nu este pomenit deloc in articol? Este net superior Fordului din punct de vedere al raportului putere/greutate si performante/pret.
    16 28
  • Mircea Mester
    RS
    In momentul in care va fi lansat in Romania, RS va fi subiectul unui test extensiv pe Automarket. In acel moment, cand se va cunoaste pretul modelului francez, vor suporta comparatie. Pana atunci, toate cifrele merg spre Focus RS.

    Nu exista raport performante/pret pentru Megane RS, in conditiile in care pretul sau din Romania nu e cunoscut.

    Pe Automarket nu exista articole platite. Nu stiu despre altii, aici scriem ce simtim.
    25 4
  • .marius.
    Asa deci...
    Ford Focus Rs atinge suta in 5.9 secunde ...iar "Singurul hatch care reuseste sa se ridice deasupra acestor cifre este Subaru Impreza WRX STI, care datorita tractiunii integrale reuseste un timp de 5.2 litri/100 km." :))))
    Nu`s carcotas de meserie...efectiv mi s`a parut amuzanta greseala.Va admir oricum ;) ...Keep up working !
    3 4
  • STATI UN PIC!
    De ce acest model nu se gaseste in oferta Ford? Am cautat pe site dar nici vorba de acest model!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    1 9
  • Pt a 1000-a oara va intreb: de ce doar 9 la siguranta in conditiile in care din cate ati scris aveti numai cuvinte de lauda. Sau ce 10 este doar pt Renault???
    Se confirma ce am mai spus ca pt voi 10 la siguranta au doar masinile premium si Renault....ce face televizorul din om...
    5 7
  • ....eu
    esti putin cam orb....mai cauta......
    2 4
  • mircea
    @Blue
    In acest segment, 10 la siguranta a primit Golf GTI. Depaseste celelalte modele la numarul de airbag-uri si la numarul de sisteme de siguranta activa.

    Nu cred ca e locul potrivit pentru a face afirmatii malitioase.
    11 7
  • sti
    intradevar Impreza STI costa 41.531 euro insa de cateva luni cei de la subaru au o oferta si inca continua aceasta oferta iar un /STI ajunge cam 32.000 euro cu tot cu tva deci pretul e cam acelasi.
    Atat timp cat exista STI aceasta masina pentru mine nu exista cu toate ca sunt pe primul loc in WRC dar totusi e Ford
    9 6
  • Tare
    Masina e super!Performante foarte bune,pret corect,design agresiv!Acum ramane de vazut o comparatie intre Focus RS si Megane RS.Oricum pretul lui Megane RS va fi in jur de 24000Euro(29000 Franta)
    6 0
  • Ford Focus RS
    Cadoul meu de Craciun, anul acesta :)
    8 2
  • evolution
    atat de...
    "practica ne-a aratat ca RS are un comportament ireprosabil pe viraje, cu un control al traiectoriei exact si cu un caracter care nu iti da in absolut niciun moment impresia ca iese de sub control."
    Atat de ireprosabil incat am inteles ca ati dat cu ea pe afara...
    3 2
  • Mircea Mester, apreciez review-urile tale si mi se pare ok sa evaluezi masinile pentru ca eu sa nu ma duc sa le incerc pe toate, insa la gamele RS (sport) mi se pare ca e o alta grila de notare si de evaluare fata de masinile standard, nu prea poti sa compari mere cu pere. Spre exemplu, la o masina de strada, normala si de zi cu zi, consumul conteaza mult, insa nu mai poate fi vorma de consum la o masina care merge pe proba, caz in care consumul este efectiv enorm si nu are nici o tangenta cu cifrele afisate pe-aici. Drept urmare, as vrea sa intreb de ce nu se face o alta grila de notare si evaluare pentru acest segment, unde performanta conteaza, nu designul interior sau consumul de carburant.
    6 0
  • mircea
    @ evolution
    Ai inteles gresit.

    @eee
    Fiecare model este notat in functie de segmentul din care face parte. Altfel spus, comparatia se face intre modele care concureaza intre ele. Iar singurul model notat de noi din segmentul lui rs este golf gti. Nu iti indicam comparatia notelor primite de modele din segmente diferite, pentru ca acest lucru ar fi irelevant.
    6 3
  • erata
    ". Singurul hatch care reuseste sa se ridice deasupra acestor cifre este Sumabru Impreza WRX STI, care datorita tractiunii integrale reuseste un timp de 5.2 secunde/100 km."

    ce masina e hatch-ul de care pomeniti in articol? :D
    3 3
  • vai ce diferenta intre Megane RS si Ford Focus!!!! Ford cu motor de 2.5 si 305 CP atinge suta in 5.9 iar Megane RS 2.0 si 250 CP atinge suta in 6.1...Ma da pe spate diferenta asta...
    Sa fim seriosi...
    5 6
  • evolution
    nu cred...
    @Mircea Mester:
    Stiu din surse sigure ca asa s-a intamplat. Acum inteleg de ce R8-ul ala de test nu l-a avut decat Pro Motor, Supercar si Granturismo, si Evo X s-a dat doar preferential si nu pe publicatii, ci pe persoane.
    Asta e, lasa ca au fost si altii inaintea voastra si tot cu masina asta.
    3 2
  • Imparatu
    focus RS
    Bai frate,asta nu-i cel mai puternic hot-hack.STi mai e si el p-acolo...ma bucur ca n-ati uitat.si nu uitati care e mai "tunabil"....tot sti,deci..
    3 3
  • mircea
    @evo
    Iti repet: nimeni de la noi nu 'a dat pe-afara' masina asta.
    3 2
  • Torque steer
    @Mircea Mester Eu sunt foarte curios de cat de subviratoare e totusi masina. Din articol reiese ca atat timp cat nu exagerezi cu apasatul pedalei din dreapta ramane destul de neutra in viraje. Stiu ca nu e o comparatie tocmai fericita, dar fata de Mini Cooper S de exemplu cum e? Ala galben pe care l-ati avut si voi in test nu era echipat cu LSD si se cam simtea destul de nasol torque steer.
    0 0
  • Post Scriptum
    BTW, sper ca evolution glumeste si masina e inca intreaga pentru ca vrem si noi. :)
    0 0
  • @inflatableninja
    torque
    Torque steer-ul ramane la un nivel acceptabil indiferent de cat de puternic e apasata pedala de acceleratie. Diferentele din acest punct de vedere fata de Mini-ul Coope S testat anterior sunt sensibile.

    Singurul comportament care iti indica faptul ca la roti pleaca aproape 400 Nm in treapta intai, peste 400 Nm in treapta a doua si 440 de la a treia in sus este ruperea aderentei pentru foarte putin la pornirea brutala de pe loc si la schimbarea treptelor atunci cand rulezi 100% sportiv. Rotile din fata se invart pe loc, insa fenomenul este stapnit imediat fara emotii. In rest, comportamentul e uneori infricosator de civilizat :)
    2 0
  • Test
    Felicitari pentru test,destul de reusit.
    1 0
  • marius_exe
    consum
    cand iti iei un RS nu mai stai sa iti faci griji d consum.....si cine isi i-a masina d peste 300 cai si merge la consum cu ea, nu prea se potrivesc cele 2 ;)
    5 0
  • evolution
    @Mester
    Chestia e confirmata din doua surse: una oficiala, una mai putin oficiala dar care a fost prezenta intr-o oarecare masura la test.
    Pentru chestia asta, o bila neagra de la mine.
    3 0
  • popyka
    intrebare pt "mester"
    Fain testul,dar si mai faine fotografiile.Foarte profi!!!Am si eu o intrebare.Cum ati scos voi un consum de 18% la gti?Nu de alta dar ati adus vorba in test!Ati stat numai in "rosu" cu el?Ma indoiesc pentru ca avea dsg,si cutia asta stie ce are de facut cu pinioanele si cand!Intreb pentru ca eu nu am avut un maxim mai mare de 13-14% in oras iar mediul pe bc neresetat pana acum(masina are 3500km) este 9.2!!!A..masina este manual nu dsg.Astept un raspuns,multumesc!
    3 0
  • RSssss
    Este o masina pe care macar o data in viata trebuie sa o conduci. Sper sa se intample si pentru mine asta. Pacat de drumurile proaste.

    Avand in vedere ca inca nu a fost supusa testelor de siguranta este normal sa nu primeasca nota maxima. Asta nu inseamna ca nu este o masina sigura.

    Ca rupe aderenta la plecarea de pe loc, asta se intampla la orice masina, la orice putere, la orice tractiune.

    Nu pot sa cred ca cei de la Romcar inca nu au reusit sa puna un spalator de far pe partea care lipseste.
    3 0
  • Pozitia de condus
    @Mircea Mester: Mereu te-am sustinut chiar daca nu am si scris asta si imi plac comentariile si testele facute de tine, la fel si obiectivitatea de care dai dovada insa, pentru prima data probabil, nu sunt de acord cu tine la un capitol si asta este doar parerea mea cu care unii sunt de acord si altii nu.

    Referitor la statul prea sus, asa sunt toate Fordurile si da, e pacat ca nu au reglare pe inaltime si ii afecteaza pe cei scunzi sau pe cei foarte inalti, dar... pozitia la volan este una corecta. Soferul trebuie sa stea sus pentru a avea vizibilitate si pentru a avea controlul asupra comenzilor, volanului, pedalelor etc. Aceasta masina nu este pentru "baietii" carora li se vede doar chelia, creasta sau cararea pe mijloc dupa caz sau pentru "fetitele" carora li se vad ochii prin volan cand circula pe Dorobanti si ai impresia ca masina se conduce singura. Trebuie ca soferul sa tina volanul si nu volanul pe sofer, trebuie ca ambreiajul sa fie apasat cu tot piciorul si nu cu varful degetelor si asa mai departe. Da, poate te simti expus si cam sus, dar cand iei de volan chiar iei cum trebuie. De asta se si numeste "driver's car". In rest, toate bune si frumoase... mai ales pozele.
    1 1
  • pentru MF
    Domnule MF intradevar pozitia la Ford este inalta si este un minus. Parca stai intr-o caruta cand mergi mai ales cu un ford focus in general fata de un golf.
    Cat de pozitia corecta la volan trebuie sa fie inalta ar fi mai bine sa te documentezi aici se conduc masini nu tractoare
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru