Drivetest Fiat Bravo (2007)

Fiat Bravo (2007) zoom
de Bogdan Mirică, Mircea Meșter. Foto: Dan Nichitiu
Marti, 20.10.2009
Discipolul lui Rudolf
Italienii nu au inventat motorul diesel, insa au dus mai departe - prin sistemul si linia Multijet - ceea ce Rudolf Diesel reusea sa creeze la inceputul secolului 20. Iar dupa ce Fiat a demonstrat prin motorul Multijet de 1.9 litri ca o cilindree usor mai redusa decat a concurentei nu inseamna neaparat un dezavantaj la nivelul performantelor, inginerii italieni au scos din tolba cu surprize o noua unitate interesanta, cea de 2.0 litri Multijet. Pe care au urcat-o la 165 de cai si 360 Nm, valori numai bune pentru a tulbura apele in segmentul compactelor diesel puternice. Am avut pe mana noul motor italian si va spunem ce a iesit.

Motor / Transmisie

Dupa ce a tras trei ani de versiunea de 150 de cai putere a motorului Multijet de 1.9 litri, Fiat a decis ca vechea unitate are nevoie de o lasare la vatra. Iar dupa ce varianta de 120 CP a motorului italian a fost inlocuita cu una de aceeasi putere, dar de cilindree redusa (1.6 litri), Bravo creste in rang pana la 165 de cai putere dezvoltati dintr-o unitate de 2.0 litri care devine astfel cea mai potenta varianta existenta in gama compactei italiene. Motorul de 2.0 litri se dovedeste mai degraba un frate al unitatii pe care o inlocuieste decat un urmas pe linie tata-fiu. Cea mai clara diferenta este sesizabila la nivelul cuplului maxim, disponibil mai jos pe plaja de turatii (1750 fata de 2000 rpm) si urcat pana la 360 Nm de la 305 Nm in versiunea 1.9 Mjet. Treptele 1 si 2 au fost usor revizuite de inginerii italieni, astfel ca rapoartele lungi anterioare au primit ceva mai mult zvac si lanseaza mai repede masina atunci cand aveti nevoie de spirit razboinic in trafic. Artificiile vin insa incepand cu treapta a treia si continua cu a patra si partial a cincea, turometrul devenind un partener de joaca placut in conditiile in care inveti as te joci si tii masina in cuplu. Desi inginerii Fiat se jura ca momentul maxim este atins in jurul gradatiei de 1750 rpm a turometrului, thrill-ul se simte ceva mai sus, pe la 1900, iar urletul si sportivitatea motorului iti tin de urat la plictiseala de la 2400 pana in jur de 3500-4000 rpm. Motorul este vioi si isi face pe deplinn datoria pe sosea, la nevoie, iar distantele lungi abordate via autostrada se topesc fara probleme, mai ales ca diferenta dintre 100 si 170-180 km/h este realizata fara sa simti. Exista insa si un pret mai putin placut pentru toate acestea: zgomotul la rulare. Habitaclul nu este izolat fonic la standardele pe care le cere o unitate de acest tip si de aceasta cilindree, iar sunetel intruzive pot dauna rularii relaxate si linistite din arsenalul potential al modelului italian.

Consum

Mitul dieselurilor de provenienta Volkswagen este pe cale sa fie rasturnat de un "jucator" la care nimeni nu se astepta. Fiat chiar a dat lovitura atunci cand a lansat noua generatie de motoare Multijet, publicul fiind foarte multumit de consumul relativ redus si de puterea oferita. Chiar si asa, italienii au cautat sa isi actualizeze oferta si au lansat in Romania un urmas al propulsorului 1.9 Multijet, care se dovedeste a fi si mai zgarcit in ceea ce priveste consumul de carburant, trasatura combinata cu generozitate atunci cand vine vorba de putere maxima. Daca vorbim despre compactul testat de noi si ratia sa de combustibil, lucrurile devin deja imbucuratoare. Bravo pretinde intre 8 si 8.5 litri/100 km in mediul urban atunci cand semafoarele sunt prietenoase iar traficul de weekend nu iti prea ofera batai de cap. Valoarea ar putea fi insa si mai apropiata de cea oficiala, de 6.9 litri/100 de km, daca pedala de acceleratie ar fi "mangaiata" corespunzator. In mediul extra-urban, pe un sector de drum presarat cu multe limitari de viteza si fara depasiri constante, consumul scade pana la 4.9 litri/100 km, o valoare care bucura ochii soferului dar si buzunarul acestuia. Normal, daca utilizati la maximum plaja de cuplu si puterea motorului diesel de 2.0 litri, aceste valori urca, insa in limite mai mult decat acceptabile. Altfel spus, e bine de stiut ca pe piata exista un motor care reuseste multe pe sosea si care nu "mananca" mai mult de 6 - 6.5 litri la drum intins.

Performanţe

Bravo nu face rabat nici de la performante. Modelul italian, echipat cu noul motor diesel de 165 de cai, reuseste sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in 8.2 secunde, un rezultat foarte bun daca ne raportam la unul dintre rivalii cu nume si istorie din segment, Golf GTD (170 de cai), capabil sa atinga aceeasi viteza in 8.1 secunde. Viteza maxima ajunge pana la 215 km/h, cu 7 km/h mai putin decat concurenta. Raportandu-ne si la concurentii aflati la intrarea in segmentul premium, cum ar fi Volvo C30, echipat cu motorul diesel de 180 de cai putere, observam ca Bravo surprinde placut, suedezul atingand 100 de km/h abia dupa 8.4 secunde, desi dispune de mai multe resurse.

Interior

Italienii au incercat o evolutie in materie de calitate atunci cand au lansat Bravo. In mare parte acest lucru le-a reusit, materialele folosite in interiorul modelului compact fiind surprinzator de prietenoase. Pe langa faptul ca avem de-a face cu un plastic texturat, placut la atingere si deosebit de moale, animat pe alocuri de insertii din aluminiu, plansa de bord surprinde prin designul vioi, iesit din comun, care place totodata si soferului si pasagerilor. Ecuatia ar fi fost perfecta daca peninsularii acordau o mai mare atentie finisajelor, care lasa de dorit atunci cand vine vorba de detalii, observandu-se mici neregularitati la nivelul imbinarilor. Trebuie sa mentionam ca Fiat a instalat pe noul Bravo de 2.0 litri un set de scaune sport, care impresioneaza placut atunci cand vine vorba de sustinere laterala. Ele ii pot dezamagi insa pe cei care cauta confort, senzatia de oboseala la drum lung, creata de duritatea materialului, fiind deosebit de pregnanta. Spatiul interior este multumitor pentru toti pasagerii, chiar si pentru cei de pe locurile din spate, in timp ce portbagajul se poate dovedi destul de incapator. Capacitatea sa de 400 de litri este cu mult peste ceea ce ofera Volkswagen Golf si cu 5 litri mai mica decat cea a rivalului Renault Megane.

Preţ de achiziţie

Fiat Bravo s-a dovedit pana in prezent o reteta de succes pe segmentul compact din Romania, publicul autohton adoptand rapid modelul italian. De "vina" este si pretul de la care porneste Bravo in tara noastra, mai exact 12.589 de euro, pentru versiunea 1.4 T-Jet de 120 cai putere, disponibil cu nivelul de echipare Dynamic. Pretul este unul promotional, Fiat oferind un discount de 3300 de euro de la pretul initial de 15.889 de euro. In acelasi segment, noul Renault Megane pleaca de la 12.900 de euro, un pret usor mai mare decat cel al lui Bravo, valabil pentru versiunea pe benzina de 110 cai putere si nivelul de echipare Expression. Reprezentantul Volkswagen in segment, mai exact noul Golf, va scoate insa din buzunarul clientilor incepand cu 14.851 de euro, un pret mult prea mare pentru o versiune de numai 80 de cai putere, in echiparea Trendline. La randul sau, Ford Focus este de asemenea mai scump decat Bravo, versiunea de baza, de numai 80 de cai putere, fiind estimata la 13.447 de euro. Referindu-ne strict la versiunea testata de noi, 2.0 Multijet de 165 de cai putere, in echiparea Sport (singura disponibila de altfel in Romania momentan), putem spune ca pretul acesteia este unul rezonabil avand in vedere resursele si echiparea. Asadar, Bravo 2.0 Multijet nu va sari de 20.389 de euro cu TVA pentru echiparea Sport. Cel mai puternic Ford Focus pe motorina, mai exact versiunea 2.0 TDCi de 136 de cai putere, costa 19.921 de euro, un pret nu cu mult mai mic decat cel al modelului italian. Renault Megane nu poate fi luat in calcul in aceasta situatie, cel mai puternic propulsor dCi oferind doar 130 de cai putere. Vesnicul rival, Volkswagen Golf, percepe nici mai mult nici mai putin de 25.935 de euro cu TVA pentru versiunea GTD, de 170 de cai putere si performante similare cu cele ale italianului testat de noi. Chiar si versiunea de 140 de cai putere a modelului german este mai scumpa cu aproape 1000 de euro decat noul Bravo 2.0 Multijet de 165 de cai putere.

Siguranţă

Testat in 2007 la EuroNCAP, Fiat Bravo s-a achitat cu succes de indatoriri atunci cand a venit vorba de protectie. Modelul italian a primit cinci stele pentru protectia adultilor, doar trei stele pentru protectia copiilor si doua stele pentru protectia pietonilor. Nivelul de echipare testat de noi oferea, printre altele, airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale si cortina precum si sisteme deja consacrate cum ar fi ABS si ESP. Sistemul de control al stabilitatii vine in plus si cu functie Hill Holder.

Ţinută de drum

Bravo nu s-a vrut niciodata un model sportiv prin excelenta, chiar daca versiunea de echipare a exemplarului testat lasa sa se inteleaga altceva. In aceste conditii, suspensiile modelului italian nu dau pe-afara la capitolul stabilitate in viraje la viteze ridicate, multumindu-se cu un comportament curat, fara probleme, pe drum intins sau in oras. Bravo nu rupe aderenta daca este fortat, insa inclina sa aiba un caracter subvirator care tradeaza faptul ca sub capota se afla un motor de 1956 de centimetri cubi.

Vizibilitate

Bravo nu creeaza probleme majore la capitolul vizibilitate, pentru ca dispune de oglinzi laterale bine proportionate, care promit sa nu scape nimic din campul vizual posterior atunci cand sunt bine reglate. Oglinda retrovizoare, desi destul de mica, reuseste sa se achite cu brio de indatoriri chiar daca cel de-al treilea rand de montanti ingusteaza suprafata vitrata a lunetei. Luminile de intalnire ofera siguranta la rulare, desi nu exceleaza, si sunt ajutate si de proiectoarele cu functie "cornering".

Tehnologie

Chiar daca nu exceleaza la capitolul tehnologie, versiunea Sport a modelului compact incearca sa ofere pasagerilor maxim de confort si o ambianta placuta in habitaclu. Pentru asigurarea acestor elemente de baza, Fiat a introdus in nivelul de dotare testat sistemul de climatizare pe doua zone cu difuzor de aer pentru bancheta din spate, sistemul audio cu CD si MP3 si posibilitate de conectare a unui stick de memorie, geamurile electrice anterioare si oglinzile reglabile electric. Viata soferului este usurata de comenzile pozitionate pe volan, de proiectoarele cu functie "cornering", de sistemul Follow Me Home si de conexiunea Bluetooth. Se simte lipsa unui pilot automat, care ar fi usurat cu mult rularea pe autostrada la o viteza constanta. Chiar daca echiparea nu este atat de bogata pe cat ne-am fi asteptat, prezenta sistemului Blue & Me salveaza aparentele si creste nota modelului la acest capitol.

Design

Daca exista un lucru la care italienii se pricep, acesta este designul modelelor pe care il realizeaza. Iar Bravo nu se abate de la curentul de opinie corect impus de piata, chiar daca de la lansarea modelului Fiat piata compactelor a asistat la nasterea unor modele cu pretentii in segment. Versiunea diesel de 2.0 litri in varianta de echipare Sport era dotata, in plus fata de ce vedem de obicei pe strada, cu un eleron discret pozitionat pe acoperis, cu un set de jante de 17 inch cu finisaj bicolor si cu praguri laterale vopsite in culoarea caroseriei. La interior, versiunea Sport se individualizeaza prin pielea cu cusaturi albastre, amintita si mai sus, si prin pedalele din aluminiu, elemente care sugereaza discret ca te afli intr-un diesel ceva mai nervos.

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (27)

  • Fiat Bravo
    Pozitionarea butoanelor pentru proiectoarele si stopurile de ceata mi se par cam incomode,in rest,totul este ok.
    15 2
  • e ok
    Buna nota pentru fiat, imi place. Si-au mai revenit in ultimii ani.
    Masina are un design placut si se comporta bine si la drum.
    20 2
  • Crizatul
    Moarte Renaultului care este un gunoi!
    Fantastica masina! Il pup pe obraz pe cel care a facut/sintetizat aceasta masina! Deosebita!
    21 16
  • Excelente poze
    Trebuie sa ma declar impresionat de pozele pe care le faceti, voi si cu Corvinash sunteti extraordinari in spatele obiectivului...

    P.S. Daca mai manipulati putin pozele alea cred ca mi se spargea monitorul.
    6 2
  • confirm
    Excelenta masina. Cred ca singurul rival pentru Fiat va ramane Opel, in rest mai toate incep sa-si cam piarda din fani.
    11 10
  • abc_e?
    Bravo
    Fiat cred ca este pe drumul bun, sunt curios cum sta la capitolul fiabilitate
    9 1
  • nu-i rau
    zic io..165Cp...is chiar OK..masina ii practica..nici mare nici mica..nu stiu cum sta cu fiabilitatea..asta ar fi marea dilema..ca in rest mi-ar surade o achizitie de genu..
    8 1
  • Bravo - powerfull and pretty
    Un motor mai mult decat amuzant si placut pe o masina cu un design superb atat la exterior cat si la interior.
    La fiabilitate sta destul de bine din punctul meu de vedere, am un Bravo T-Jet de mai bine de 2 ani si l-am condus fara menajamente in orice fel de conditii si pe toate drumurile posibile, inclusiv cu zapada pana la jumatatea rotii (traiasca si infloreasca, cauciucurile de iarna). Nu m-a dezamagit niciodata. Intr-adevar suspensia e poate prea moale la cate chestii te indeamna masina sa faci cu ea si pe un drum mai neprietenos, forestier de exemplu, datorita botului lung mai atinge uneori, insa scutul isi face datoria cu indemanare daca nu te arunci cu ea ca si cu un 4x4 :)
    A, apropo, cine e fan Golf sau Focus, sa ramana acolo, daca ar fi prea multe Bravo pe strazi ar deveni la fel de comun si monoton ca ele :P
    Bafta!
    20 6
  • andrei
    bine punctat nick
    masina e excelenta
    8 4
  • bravo ptr italienii de la fiat
    un articol corect cu un comentariu corect cum putin stiu sa mai faca in ziua de azi...
    despre Bravo pot afirma ca este un reviriment in lumea extrem de disputata a compactelor. mi se pare mult peste golf (in minus e suspensia semi-independenta), iar comparativ cu ford/opel pot spune si nu numai eu ca nu au nici o legatura, chiar daca opel are motoare fiat. ma bucur ca golf-ul pierde teren caci nu mai e vw de altadata, iar focus e tern/plat cu motoare mereu cumparate de la altii...
    pata de culoare adusa de bravo ar trebui sa fie observata in curind la nivelul vinzarilor...
    design,motor,confort,echipare,valoare de revinzare imbunatatita= noul bravo
    12 4
  • Posesor
    nici prea prea nici foarte foarte
    AAMM EU UN BRAVO MODEL 2008 ---- ok...frumoasa, interior grozav insa..zgomote greierasi ...pacanituri..pese denivelari cate vrei..tre sa stai tu si sa le cauti si sa le dai de cap..mai strangi ceva mai bagi un buret //dezamagire IAR CEI DE LA SERVICE SUNT INCAPABILI SA LE REZOLVE.. /OK..fiecare masina are probleme dstea dar eu ma asteptam la mai mult de la fiat avand in vedere ca are in ograda ferrari, maserati. alfa, lancia si mai nou chrysler. :|
    7 2
  • valentin
    bravo
    sincer mi se pare o masina onesta avand in vedere pretul de achizitiile si dotarile, chiar imi pare rau ca am dat anul trecut 12500 pe o corsa cand as fi putut sa imi cumpar un bravo la fel de bine echipat cu aceeasi bani ....ps : un mic detaliu de efect : Oglinzile retrovizoare sunt heliomate , NIMENI din aceasta clasa nu ofera aceasta dotare in standard si la acesti bani ! BRAVO FIAT !
    9 2
  • Bravo
    EU detin un Bravo 1.9 Sport ... excelenta masina ... mai putin faptul ca are suspensiile destul de tari, iar cu jante de 17 pe ea ... te cam doare capu pe drumurile noastre. La drum lung este fenomenala, iar din punct de vedere al fiabilitatii ... sta foarte bine. Pacat de greierasi cum zicea si colegul de mai sus, in rest e fenomenala masina.
    4 2
  • alex
    Condu un golf 6,apoi fa comparatia cu fiat bravo.Nota la design este exagerata.Are acelasi design aost.Succes.
    7 8
  • Fiat prinde la romani
    mda... vad ca fiat are tot mai multi adepti in romania...probabil pt pretul accesibil si pt dotarile standard.
    problema e cand ajungi cu masina in service (si o sa ajungi din pacate destul de repede) . se uita mecanicii la ea ca la un OZN.
    eu am testat un bravo 1.4 T-jet si nu m-a impresionat. avea 150 CP, probabil vreo 90 sub capota si restul in portbagaj...ca eu nu i-am simtit. interiorul e facut parca din 2 bucati total separate...bordul, care e placut - si consola centrala, care parca e luata de la alta masina. inca un lucru ce nu mi-a placut a fost suspensia, parca prea rigida si masina "topaia" prea rau.
    in schimb recomand Fiat 500, care e o masina suuper! am incercat unul si m-a impresionat mult mai mult decat bravo.
    2 8
  • bani...
    sa vedeti greierasi la marci premium......unde dai dublu ca bani...si....tot se aud.....intrebati de audi a4 (asta e un exemplu..)...modelul nou sa vedeti....in rest masina e bestiala.....asa ca....macar te bucuri ca dai bani mai putini.....
    3 2
  • Conteaza pe Dacia!
    da asta cu audiul se stia de mult dar faza e ca multi nu au acces la astfel de masini si cum nu ies din golf 3, bmw e36 etc. toate cu numere bulgaria normal ca masinile nemtesti pentru ei raman cele mai bune masini, daca ar conduce periodic diferite marci ar vedea ca realitatea e alta.
    4 3
  • Oreste de la crevedia
    ete pretele
    facut acum pe configuratorul producatorului:
    Fiat Bravo Emotion 1.4 120cp 15.337euro fara TVA
    VW Golf Confortline 1.4 TSI 122cp 14.420 euro fara TVA

    Ambele masini au cateva optionale ca sa fie egale ca si dotari. Asa ca nu vad de unde e povestea cu pretul ala mic? Recunosc insa ca e o masina foarte aratoasa, destul de capabila si mult mai fiabila decat modelele FIat din trecut, insa "personal: nu cred ca e la nivelul lui Golf, Focus, sau 308.
    3 6
  • Andrei.P
    Din curiositate am configurat aceste masini listate de tine, avem aici rezumatul la fiatul de 15.337 http://www.fiat.com.ro/showroom/configurator/fiat-bravo/rezumat?v=106&e=1017&i=1198&j=256&o=211,227,246,252,258,257,1258,249,247,1219,262,253,261
    Si aici aveam golful, merita sa comparam nivelul de echipare?
    http://cc.volkswagen.at/nwapp/nws_ro;jsessionid=93E07803A33BE37D45517FB5F1523417?SVC=CC&ENV=VWNEU!ro!!!V!!!&cc.MID=1256200188696
    2 0
  • ....
    Bre Oreste ia mai pune o pereche de ochelari ..Bravo 1.4 120cp e 14.500 cu tva iar Golf-ul sare de 16.000
    Bre Steff , matale cu ce-ai mers in visul ala urat.. ori ai avut numai masini de peste 400 cp si astia 150 e prea putin ..ori ai uitat sa mentionezi ca esti mitoman :))))))))))
    3 3
  • Oreste de la crevedia
    INCREDIBIL
    fig nu mai abera si nu vorbi din ce ai auzit de la altii. INTRA pe site si configureaza masinile. De unde dracului ai scos tu 16000? fara TVA?? Un coleg de munca are modelul asta de 1 saptamana si a dat cca 15.000 fara TVA dar mai are si pachet de iarna si inca ceva. Eu vorbesc de lucruri reale. In loc sa aberezi fa minimul de efort si intra pe site. Eu inteleg ca unii sunt ultrasi dar nu poti sa ignori o realitate.
    3 1
  • jalnic
    Oreste lasa-ne cu aberatiile....casca ochii si lasa configuratoarele : un Bravo Dynamic 1.4 120 cp il gasesti si la 13.300 iar Emotion la 14.500 cu tva iar Golf 1.4 122 cp 17.500 cu tva minus eventuale discount-uri ( tot nu scade sub 15.000 )
    Dupa ce ca esti gramada ...nici macar nu vezi bine ...mai citeste odata postul anterior ( nu stiu unde ai vazut tu 16000 fara tva )
    2 3
  • oreste aberantul
    Pentru cultura ta generala auto in materie de preturi , poftim sa te luminez: discount Golf 1.4 122cp - 2210 euro ; esti mic mai Oreste dar esti si ...cu capul mare :))))
    1 3
  • bogdan
    Ca de obicei incep contradictiile
    am citit articolul care mi se pare destul de ok. Mentionez ca sunt posesor al unui fiat bravo 1.4 T-jet 150 Cp Sport de circa 1 an si jumate . Masina are 31 000 de km... Nu intru in discutiile legate de preturi de achizitie , ma rezum a spune k pretul unui bravo este clar mai mic decat al unui golf raportandu-ne la configuratii egale. Legat de fiabilitatea masinii am de spus doar lucruri bune.. nu am avut nicio problema cu ea... Am observat ca s-a discutat de suspensie.. va informez ca varianta 1.4 t-jet 150 Cp Sport este echipata cu suspensie sport lucru care nu este mentionat aici.. iar pentru cel care a spus ca a facut un test-drive cu aceasta masina si k ar avea 90 sub capota si restu in portbagaj ma indoiesc ff tare k s-a urcat vreodata in masina asta.. k si idee am facut mai multe cursa cu un amic care are o skoda ocatavia rs tdi d 170 cp si masinile in ceea ce priveste sprintul au aproximativ aceleasi performante (+/- in favoarea celui care a schimbat mai bine vitezele ). Pe scurt, vreau sa spun k intr-un segment atat de aglomerat al pietei, Bravo este o optiune care e demna de a face parte din clubul select... dar pana la urma fiecare isi alege ce ii place... macar hai sa nu mai dam cu pietre sau sa ne dam cu parerea unde habar n-avem
    11 0
  • ....
    Ca sa fi tu lamurit , ca nu intelegi nimic : eu iti spuneam ca nu gasesti Golf 1.4 122cp decat peste 16.000 euro cu tva( ba chiar si mai ieftin cu discount-ul care il obtii de la dealer ...iar tu sari ca un apucat ...deschide bine ochii si citeste pana la capat) ; acum tu vii si imi spui ca de fapt prietenul a dat 17.200 cu tva si mai ai si tupeul sa vorbesti ca la usa cortului ?!! Nu vezi ca nu mai stii ce vorbesti ..te contrazici singur
    2 3
  • ce sunt eu curios. cum mama naibii ati notat voi cu 5 stele designul lui bravo. care arata precum un punto de acum cativa ani.
    nimic extraordinar, nimic incitant
    0 7
  • Mircea
    Conduc de un an un Fiat Bravo 1.9 jtd 120CP din 2008. Motorizare buna, silentioasa, rafinata, iar la viteza mare este mai silentioasa ca un benzinar (nu si la ralanti), reprize excelente cu 1-2 persoane si destul de rapide chiar si cu 5 persoane si bagaje + portbagaj cutie. Consum in functie de trafic, incarcare, viteza si aer cond 6,5-7,5 oras, 5,5-6,5 (80-130km/h), 6,5-7,5 (150-170km/h). Confort la rulare ok cu pneuri pe 16 si ceva mai sport cu cele pe 17 dar stabilitate si manevrabilitate mai buna. Pe curbe se asaza bine nu se apleaca prea mult, dar o suspensie independenta pe spate si un ESP ar fi facut-o si mai stabila pe curbe (cum am avut la Peugeot 207 1.6HDi care era ceva mai rigida si parea lipita de sosea oricat bruscai volanul pe serpentine sau in depasiri in scurt - la ce caroserie rigida avea merita un motor mult mai puternic). Motorul este recunoscut ca unul din cele mai fiabile si are un rafinament si o elasticitate care pana nu de mult lipseau motoarelor grupului VAG (am condus si Golf 1.9TDI de 130CP si un SEAT de 140CP adica un A4 generatie 2010 rebotezat). Aproape la fel de elastic si rafinat ca motoarele HDI de la Peugeot / Citroen (mai placute ca motorizarea 320D de la BMW condus de mine o saptamana). Fiabilitate ok are 240000km acum si am schimbat capetele de planetara. Proprietarul dinaintea mea a schimbat modulul de climatizare, iar in rest doar consumabilele si ce mai solicita drumurile noastre (bielete, capete de bara etc). Instalatia audio din fabrica este de buna calitate si isi face treba daca nu vrei sa asculte muzica ta si vecinii din trafic. Spatiul in fata este foarte bun, un pic mai limitat in spate. Portbagajul de 400L este arhisuficient pt mers in concediu. Daca mai adaugi si unul de 320L de plafon, poti pleca la drum lejer cu 4 persoane. 3 persoane in spate stau insa cam inghesuite dar mai lejer decat in BMW din aceeasi perioada. Cat priveste designul gusturile nu se discuta. Mie imi pare ca Bravo ca si Peugeotul 207 din aceasi epoca (2008-2012) a fi mai interesante decat liniile austere de la VW Polo/Golf, Opel sau Ford Fiesta/Focus. Pentru cat costa la mana a doua 2500-3500 eur cred ca arata bine isi face cu succes treba daca gasesti un exemplar care a fost ingrijit si servisat corect la reprezentanta Fiat cum este al meu. Daca gasesti un Bravo 2jtd Sport de 165 CP esti la paritate de performanta cu orice marca si model diesel produs recent cu putere asemanatoare de la modele premium. Asta chiar te lipeste de scaun. Daca ii faci si un tuning modest de 10% pana la 180CP....Pacat ca Bravo a venit pe piata prea tarziu cand compactele hatchbackurile incepeau sa piarda teren in fata SUV-urilor compacte si ca urmare Fiat nu a dezvoltat ideea de sportivitate cu finisaje superioare revenind la modele mai de volum, mai accesibile ca pret publicului larg, lasand sportivitatea in seama lui Alfa Romeo. Unde este un Fiat Dino Spider 2,4L V6 (cu motor de Ferrari Dino) din 1970 sau Fiat Coupe 2L V20 Turbo I5 de 220CP 250Km/h din 1999.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru