de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Luni, 15.01.2007
Luni, 15.01.2007
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Fara pretentii sportive
Gama Impreza a avut un trecut un model entry-level echipat cu un motor
boxer de 1.6 litri ce dezvolta 95 CP. Odata cu schimbarea generatiei
acest model a disparut initial. Subaru a decis ca gama are nevoie
totusi de un model entry-level si a decis introducerea modelului
Impreza 1.5R.
Acesta este animat de un propulsor totalmente nou. Foloseste,
bineinteles, tot arhitectura boxer, are patru cilindri si o capacitate
cilindrica de 1.498 cmc. Puterea dezvoltata de noul motor este de 105
CP la 6.400 rpm. Ca toate modelele Subaru, 1.5R are tractiune integrala
simetrica.
Vizual, noul model Impreza 1.5R este aproape identic cu mult mai puternicele versiuni 2.0R si WRX fara priza de aer de pe capota. Diferentele sunt date de dimensiunile evacuarii care in cazul modelului 1.5R are proportii aproape comice in comparatie cu tunurile etalate de fratii mai puternici. Noul model este disponibil atat in varianta sedan cat si break, aceasta din urma fiind denumita Sport Wagon. Breakul ofera in plus si un reductor ce permite abordarea de drumuri mai grele. Teoretic, cu anvelopele corecte, un Impreza 1.5R poate strabate fara probleme un drum noroios de tara sau troienele unui drum de munte. De fapt, acesta este si clientul targetat. Locuitorul intr-o zona cu acces dificil care are nevoie de o masina cu tractiune integrala fara pretentii in ceea ce priveste motorizarea.
Tinuta de drum este excelenta asa cum ne-au obisnuit fratii mai puternici. Desi motorul pare un pic fara suflu, cei 105 CP sunt suficienti pentru a imprima modelului 1.5R o viteza decenta. Secretul este sa mentii aceasta viteza prin intermediul tinutei de drum impecabile si tractiunii integrale. Virajele pot fi abordate ceva mai rapid decat cu un automobil cu tractiune fata. La limita, apare subvirarea si in cazul Imprezei 1.5R.
Partea neplacuta este interiorul. Plasticele folosite nu sunt de cea mai buna calitate iar per total, Instrumentele si comenzile par ramase in urma cu o generatie. Acest lucru a fost intotdeauna un minus la modele Subaru dar noul venit, SUV-ul Tribeca, a demonstrat ca se poate si altfel. Subaru Impreza 1.5R este un model de baza excelent pentru cei care vor o masina de zi cu zi cu pedigree Subaru dar fara performantele naucitoare ale unei masini de raliu. Pretul unui Impreza 1.5R in Romania este de 14.500 euro CIP pentru varianta sedan, respectiv 14.900 euro CIP pentru modelul Sport Wagon.
Vizual, noul model Impreza 1.5R este aproape identic cu mult mai puternicele versiuni 2.0R si WRX fara priza de aer de pe capota. Diferentele sunt date de dimensiunile evacuarii care in cazul modelului 1.5R are proportii aproape comice in comparatie cu tunurile etalate de fratii mai puternici. Noul model este disponibil atat in varianta sedan cat si break, aceasta din urma fiind denumita Sport Wagon. Breakul ofera in plus si un reductor ce permite abordarea de drumuri mai grele. Teoretic, cu anvelopele corecte, un Impreza 1.5R poate strabate fara probleme un drum noroios de tara sau troienele unui drum de munte. De fapt, acesta este si clientul targetat. Locuitorul intr-o zona cu acces dificil care are nevoie de o masina cu tractiune integrala fara pretentii in ceea ce priveste motorizarea.
Tinuta de drum este excelenta asa cum ne-au obisnuit fratii mai puternici. Desi motorul pare un pic fara suflu, cei 105 CP sunt suficienti pentru a imprima modelului 1.5R o viteza decenta. Secretul este sa mentii aceasta viteza prin intermediul tinutei de drum impecabile si tractiunii integrale. Virajele pot fi abordate ceva mai rapid decat cu un automobil cu tractiune fata. La limita, apare subvirarea si in cazul Imprezei 1.5R.
Partea neplacuta este interiorul. Plasticele folosite nu sunt de cea mai buna calitate iar per total, Instrumentele si comenzile par ramase in urma cu o generatie. Acest lucru a fost intotdeauna un minus la modele Subaru dar noul venit, SUV-ul Tribeca, a demonstrat ca se poate si altfel. Subaru Impreza 1.5R este un model de baza excelent pentru cei care vor o masina de zi cu zi cu pedigree Subaru dar fara performantele naucitoare ale unei masini de raliu. Pretul unui Impreza 1.5R in Romania este de 14.500 euro CIP pentru varianta sedan, respectiv 14.900 euro CIP pentru modelul Sport Wagon.
Ne-a placut
- Tractiune integrala
- Tinuta de drum excelenta
- Aspect identic cu versiunile mai puternice
Nu ne-a placut
- Performante modeste
- Finisari de calitate inferioara la interior
- Pret
Ultimele teste
-
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei -
Premiant -
Fabricat în România
Ştiri despre Subaru
-
Cu ocazia Salonului Auto de la New York, constructorul japonez de automobile a prezentat oficial noul Trailseeker. A doua electrică din istoria mărcii oferă aproximativ 380 de cai putere și o autonomie mai mare de 418 kilometri. (Joi, 17 Aprilie)
-
Subaru a prezentat oficial noua generație a SUV-ului Outback cu ocazia Salonului Auto din New York. Cea de-a 7-a generație primește un design nou și o serie de dotări și tehnologii noi. (Joi, 17 Aprilie)
-
Noua generație Subaru Forester a debutat, oficial, pe piața din România. Este disponibil în 4 niveluri de echipare, alături de un motor eBoxer, iar prețurile pornesc de la 40.850 de euro. (Duminica, 09 Martie)
-
Divizia Subaru Europa anunță că noul Forester a debutat, oficial, pe Bătrânul Continent. Este disponibil alături de o motorizare e-Boxer, mild-hybrid, care oferă 136 de cai putere. (Joi, 03 Octombrie 2024)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie 2024)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (1)
Adauga un comentariu