Miercuri, 13.07.2011
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dacă vă întrebaţi pe unde s-a mai umblat Dusterul nostru venim la raport şi săptămâna aceasta, cu un episod derulat la Sibiu. SUV-ul din Mioveni a călătorit alături de noi, weekendul trecut, în fosta capitală cultural europeană din 2007 pentru a fi alături de piloţii care şi-au disputat cea mai dificilă probă din Campionatul Naţional de Raliuri.
Duster nu a fost maşină de asistenţă, deşi ar fi putut-o face fără probleme. S-a achitat în schimb de îndatoririle unui companion devotat, care ne-a dus pe probele speciale de macadam şi ne-a transportat aparatura.
Drumul spre Sibiu, presărat cu TIR-uri şi semafoare
Am pornit spre Hermannstadt încă din zori pentru a evita canicula prognozată în weekend, dar şi pentru a prinde un trafic fluidizat. Puţinii kilometri de autostradă până la Piteşti s-au scurs repede. Duster a consumat bine, undeva la 6.7 litri/100 de kilometri, păstrându-ne în limitele de viteză legale.
Confortul la rulare a rămas acelaşi, pneurile cu talon mare şi suspensiile absorbind denivelările foarte bine. Din păcate, zgomotul la rulare ne-a făcut să apelăm din nou la serviciile sistemului audio, care, apropo, îşi face neaşteptat de bine datoria, oferind o fidelitate bună. Dieselul devine puţin cam zgomotos atunci când forţezi o depăşire iar turaţia creşte.
Pe drumul "european" care te duce de la Piteşti la Râmnicu Vâlcea şi mai apoi la Sibiu am fost nevoiţi să lucrăm mult cu maneta schimbătorului pentru a ţine Duster într-o permanentă plajă de cuplu, necesară oportunităţilor rare de a depăşi o coloană a infinitului pe orizontală, compusă din TIR-uri.
Treptele scurte ale cutiei te scot rapid din plaja de cuplu atunci când te apropii de 4000 de rotaţii, de aceea este bine să alternezi corect rapoartele. Ai timp să îţi tragi sufletul vreme de câteva minute, în coloană, la semaforul de pe Valea Oltului.
Bosajele largi, o problemă în parcare
În Sibiu, în parcarea cu bariere situată vizavi de Hotelul Continental, ne-am convins încă o dată de un aspect care ar putea fi considerat deranjant pentru unii. Pasajele generoase ale roţilor pot fi foarte utile în teren accidentat, însă profilarea lor în exces poate incomoda atunci când te apropii prea mult de o casetă care îţi oferă biletul sau jetonul de intrare în parcare. Dacă nu aproximezi bine dimensiunile maşinii şi încerci să te apropii prea mult ai putea zgâria caroseria.
Printre morile de vânt de altădată
Pe parcursul celor trei zile petrecute în Sibiu am stat alături de piloţii din Cupa Dacia Logan, ne-am întreţinut câteva zeci de minute cu omul care l-a înfruntat pe Colin McRae în anii săi de glorie (Francois Delecourt) şi am cinat într-un cadru tradiţional românesc, o definiţie a rusticului dusă până la limita confortului: Complexul Muzeal Astra.
Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu denumirea, un fel de Muzeul Satului de la marginea Sibiului. Duster s-a strecurat printre morile de vânt de altădată şi a pozat cuminte, după o zi istovitoare petrecută în praful de pe proba specială Şanta, acolo unde SUV-ul şi-a dovedit încă o dată robusteţea pe drumul bolovănos şi prin hârtoapele în care a parcat.
Portbagaj încăpător
Spuneam la început că Duster s-a dovedit un prieten de nădejde, care a cărat fără probleme aparatura fotografului nostru. Portbagajul este destul de încăpător, chiar şi în limitele normale.
Dacă se renunţă la cortina orizontală din pânză, capacitatea de încărcare creşte. Trepiedul şi celelalte stative au încăput fără probleme. Ceea ce deranjează este faptul că pânză cortinei nu este retractabilă şi poate incomoda atunci cand se renunţă la ea.
Costuri de exploatare test-drive (5.3 lei/litru motorină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 385 | 8.4 litri/100 km | 33 litri | 175 lei |
Extraurban | 600 | 6.6 litri/100 km | 39.6 litri | 210 lei |
Total Ep. 6 | 985 | 72.6 | 385 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 5 | 573 | 44.4 | 235 lei | |
TOTAL Ep. 4 | 2114 | 123.6 litri | 655 lei | |
TOTAL Ep. 3 | 612 | 47.3 litri | 250 lei | |
TOTAL Ep. 2 | 821 | 57 litri | 302 lei | |
TOTAL TEST | 5105 |
7.5 litri/100 km 35% extraurban 75% urban |
344.9 litri | 1827 lei |
Cele mai recente stiri
-
Luminile unei mașini sunt, de cele mai multe ori, trecute cu vederea chiar dacă, în ziua de azi, nu am putea circula fără ele. Farurile și stopurile au avut începuturi modeste, însă cu timpul au evoluat și au ajuns să aibă foarte multă tehnologie în spate. Germanii de la Audi s-au regăsit în spatele multor inovații în domeniul iluminatului auto, totul culminând cu noul A6 e-tron: primul model al germanilor cu emblemă spate iluminată. Dar cum s-a ajuns aici? Îți propunem să afli din rândurile următoare. (01.04)
-
Hyundai a prezentat oficial noul concept Insteroid, bazat pe cel mai mic model de serie al său, Inster. Noul concept aduce un design extrem de agresiv, inspirat din lumea jocurilor video. (01.04)
-
Știi cum se spune că majoritatea mașinilor din ziua de azi seamănă între ele? Ei bine, Cupra Tavascan este una dintre excepții. Noi am testat versiunea Tavascan VZ și mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. (01.04)
-
Cei de la carwow au călătorit în Dubai pentru a face niște curse dunele de nisip cu niște vehicule de tip dragster. Cel mai puternic dintre acestea vine cu un motor V8 care dezvoltă 4.000 de cai putere. (01.04)
-
Wayne Griffiths, CEO-ul mărcilor Seat și Cupra, și-a anunțat demisia din această funcție. El va fi înlocuit de către un nou CEO, care va avea un mandat provizoriu până la numirea unui nou oficial. (01.04)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu