Joi, 29.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Profitând de faptul că în perioada sărbătorilor nu mi-am făcut planuri mari, am decis ca după Crăciun să duc Hyundai-ul i20 la prima revizie din viața lui. Și pentru că a împlinit un an de când a fost înmatriculat. Prima revizie la modelele Hyundai i20 se face la un interval de 15.000 km sau la un an de zile. Apoi reviziile se fac din 20.000 în 20.000 km sau la intervale de 12 luni. Exemplarul negru pe care îl am în grijă are 9.500 km parcurși într-un an de zile.
Am programat revizia la dealerul Hyundai Motor din bulevardul Expoziției nr.2 și m-am prezentat aici imediat după Crăciun. Mă așteptam să nu fie prea multă agitație în această perioadă dar service-ul era plin de automobile venite la revizie.
Programarea era pentru ora 10, am ajuns mai devreme deoarece traficul a fost aproape inexistent. Portarul mi-a dat un cartonaș pe care a trecut numărul de înmatriculare și numărul de kilometri la bord și m-am prezentat la recepție service. După o așteptare de 5 minute am fost preluat de un recepționer. La 9.50 mașina era deja predată pentru revizie.
Am profitat de ocazie să facem câteva fotografii în service în timp ce mașina era pe elevator.
Zona de așteptare de la service este destul de mică dar ai la dispoziție un geam imens pe care poți să privești în timp ce mașina ta este pe mâinile mecanicilor.Prima revizie pentru un i20 benzină 1.2 constă în schimbarea uleiului, a flitrului de aer, testarea electronică a motorului și verificarea plăcuțelor de frână. Dacă este necesar și clientul dorește se poate schimba și filtrul de polen.
Așadar au fost puși patru litri de ulei 10W-40, a fost schimbat filtrul de aer și motorul a fost testat. Totul a costat 540 lei (TVA inclus). Din această sumă, manopera a fost 241 lei. Am decis și schimbarea filtrului de polen. La i20 acest filtru este alcătuit din două bucăți. Prețul este destul de mare, cele două filtre costând 380 lei (TVA inclus). Însă nu e obligatoriu să îl schimbi. Plăcuțele de frână sunt uzate doar 15% deci nu vor fi schimbate decât undeva la peste 40.000 km iar antigelul rezistă până la -35 grade Celsius.
În ceea ce privește cele două săptămâni ce au trecut de la ultimul raport, am mai parcurs câteva sute bune de kilometri, toate în București. Numărul de kilometri parcurși aproape s-a dublat și asta se datorează agitației de sărbători.
Vizite, cumpărături, goana după brad. Hyundai i20 se dovedește a fi un partener aproape perfect pentru traficul urban. Până pe 24 decembrie consumul de benzină a urcat și la 9 l/100 km din cauza traficului dificil. Consumul a scăzut simțitor imediat ce Bucureștiul s-a eliberat de trafic. Am avut chiar și o medie de 7.5 litri la o sută de kilometri parcurși exclusiv în oraș. După anul nou voi scoate Hyundai-ul și la drum lung.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 735 | 8.25 litri/100 km | 60.6 litri | 333.5 lei |
Extraurban | 0 | 0 litri/100 km | 0 litri | 0 lei |
TOTAL Ep. 4 |
735 | 60.6 litri | 333.5 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 8 litri/100 km | 11.6 | 63.8 lei |
TOTAL Ep. 2 | 305 | 8 litri/100 km | 24.4 | 134.2 lei |
TOTAL Ep. 3 | 320 | 7.85 litri/100 km | 25.12 litri | 138.16 lei |
TOTAL TEST |
1.505 |
8 litri/ 100 km | 121.72 litri |
669.46 lei |
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Felicitarii Domnule Dragoş Băltăţeanu pentru acest test in care ati introdus o revizie acestui model si aratand ce se schimba si preturile pe care reprezentanta le percepe .....Pacat ca masina are prea putini km poate cu timpul o sa vedem ceva mai mult ........
Poate tineti cont si propunerea mea din testul 1 sau 2 in care rugam o comparatie pentru cele 2 masini de 1200 cmc Hyundai i20 / Chevrolet Aveo dupa terminarea testului
Iar faza cu uleiul iar e ciudata, la o masina asa de noua.
Daca acum pui 10w40,dupa 100k km ce-i torni,smoala full minerala?
Aproape ca egaleza costul pieselor!
Revizia de 90k este considerata una mare, in care se schimba "toate filtrele" plus cel de combustibil dar fara placutele de frana.
Pentru ca instalatia de aer conditionat avea un iz ciudat, am inclus si o "spalare".
Pret 920,68 lei.
Avantaj i20, antigelul la mine tine numai pana la -33grade Celsius ;)
Avantaj 1U, vechimea aduce si diverse reduceri.
Smecher motoru' smechera masina :))
Ce janghina
pe factura ,
Un anumit tip de ulei se foloseste in functie de cum este construit un motor de producator SI NU dupa rulajul lui.
Sunt o gramada de motoare la care se foloseste 10W-40 din fabrica.
Sunt foarte putine cazuri in care trebuie sa folosesti alt tip de ulei, decat cel dat de producator, dat fiind rulajul foarte mare.
Asa ca nu mai fiti voi carcatosi penibili si inventanti legende stupide, cum ca daca foloseste 10W-40, nu stiu ca fel de motor e. Astea-s teorii inventate de voi, forumisti cu 10 km pe zi de mers cu masina si experienta zero.
Sunt motoare care au folosit 10W-40 de noi, cu 300-400 000 km fara probleme, care va "ingroapa" motoarele voastre "deosebite" si "performante", ce folosesc uleiuri mai putin vascoase.
Ce teorie conspirativa au scos ei! Motorul e "varza" ca foloseste nu stiu ce tip de ulei :)).
Din fericire(oare?) nu doare, deci avem si noi liniste.
Da ma tu exemplu de un motor de generatie noua care iese din fabrica cu 10W-40 si eu ma mut in moldova.
Mai ales sa pui la un motoras de 1,2 NOU!!! asa ceva..
Uite un minim necesar: http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
Dar nu mai are rost.. s-o lasam asa,fiecare sa puna in masina noua ce vrea..eventulal ulei de dacie 1300 ,si sa fie cat mai gros,iarna ajuta..
Veti fi (poate) surprinsi sa gasiti preturi de pana la 3-4-5 ori mai mici!!!
2 Umbla o "legenda urbana" (sau poate e chiar asa?) ca intentionat dealerul pune un ulei prost in garantie (motorul tine si cu asta cat sa iasa din perioada de garantie) (ca oricum, dup-aia nu prea mai calca multi pe la ei, la scorurile practicate!!) Si nici nu se strica in primul an post garantie; si cand se strica (prematur?) e din cauza ca "nu ati servisat-o in service "autorizat"", adica ala scump, al dealerului.
Si daca sunteti fraieri si va duceti tot acolo, gasesc ei alte motive...
Drumuri bune!