Miercuri, 20.06.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Au trecut aproape două luni de când Opel Astra K 1.6 Turbo a ajuns temporar în familia Automarket. În tot acest timp, modelul constructorului din Russelheim mi-a fost alături atât pe traseul zilnic către birou (Berceni - Stadionul Național), cât și în micile escapade din weekend.
În total, am parcurs 4.580 kilometri și ne-am împrietenit cum am știut mai bine. Eu mi-am propus să-i ofer drumuri cu cât mai puține gropi, iar în schimb, modelul compact al constructorului german îmi oferă senzații plăcute ori de câte ori ieșim "în oraș".
În episodul de astăzi voi zăbovi în interiorul lui Opel Astra K. Imediat ce deschizi portiera modelului german, scaunele profilate îți vor atrage atenția. Modelul aflat în test a fost echipat cu scaunele ergonomice Sport (420 de euro). Umblă vorba în piață că Opel se pricepe să facă scaune excelente, doar că cei 4.400 de kilometri pe i-am parcurs alături de modelul german m-au pus puțin pe gânduri. Scaunele oferă un suport lateral bun, însă suportul lombar nu se numără printre punctele forte. Și nici tetierele nu sunt cele mai prietenoase din lume. Au fost câteva drumuri lungi pe care le-am întrerupt din pricina unor dureri de spate. Poziția la volan este joasă, semn că Opel vede în Astra un model cu atuuri sportive.
Imediat ce ți-ai găsit poziția perfectă în scaun, vei atinge volanul îmbrăcat în piele. Opel oferă pe Astra un volan gros, perfect pentru cei care adoptă un condus orientat către sportivitate. Butoanele care controlează meniul computerului de bord și sistemele de siguranță au o textură plăcută, iar pictogramele aplicate de Opel te ajută imediat să înțelegi ce funcție activează fiecare.
Instrumentarul de bord oferit de Opel pe Astra nu este unul complet digital. În centrul acestuia se află un ecran pe suprafața căruia poți citi datele de consum, viteza cu care rulezi, postul de radio sau piesa care se aude în difuzoare și indicațiile oferite de sistemul de navigație. Tot aici vor apărea și informațiile primite din partea senzorilor de parcare, viteza maximă pe tronsonul de drum pe care rulezi sau alertele cu privire la sistemele de siguranță. Micuțul ecran este flancat de două cadrane de dimensiuni generoase ale căror ace au culoarea roșie (nuanța ne trimite cu gândul la sportivitate).
Dacă mai sus vă spuneam că butoanele de pe volan sunt amplasate perfect, nu același lucru pot să afirm și despre comenzile geamurilor. De fiecare dată când vreau să ridic sau să cobor geamurile lui Astra sunt nevoit fie să folosesc mâna dreaptă, fie să fac o mișcare demnă de show-urile cu contorsioniști pentru a putea apăsa pe butoane.
Consola centrală a lui Opel Astra K este dominată de ecranul sistemului de infotainment.
Cei 8 inch sunt suficienți pentru a urmări cu lejeritate informațiile oferite de sistemul de navigație. Display-ul tactil răspunde rapid și fără probleme oricăror comenzi, iar acest lucru trebuie apreciat din plin. În plus, meniurile gândite de nemți sunt ușor de folosit și nu vor pune probleme nici celor care abia acum fac cunoștință cu astfel de sisteme.Tehnologia oferită de Opel este compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto, iar astfel, informațiile de pe ecranul telefonului sunt preluate pe display-ul mașinii. Chiar și atunci când telefonul este conectat (în cazul de față, Apple CarPLay), răspunsul sistemului de infotainment rămâne la fel de rapid.
Luminozitatea ecranului este bună și nu vei avea probleme cu informațiile afișate nici atunci când lumina soarelui inundă din plin habitaclul. Comenzile sistemului de climatizare sub poziționate sub ecranul sistemului multimedia și sunt foarte ușor de utilizat.
Materialele folosite sunt bune. Avem o planșă de bord construită din plastic moale și plăcut la atingere, combinat cu o serie de zone acoperite cu plastic lucios. Amprentele devin un dușman cotidian pentru această suprafață. Calitatea materialelor scade pe măscură ce cobori către consola centrală, iar finisajele rămân în continuare un subiect la care se mai poate lucra.
La capitolul spații de depozitare, Astra nu iese în evidență. Zona de pe tunelul median este dedicată recipentelor (pahare, doze), iar în cotieră poți depozita cu ușurință portofelul și chiar și telefonul mobil. De ce am menționat și telefonul mobil? Simplu: pe tunelul median, Opel nu oferă un spațiu dedicat (o scobitură) acestui gadget.
Poți opta pentru un suport de telefon special, disponibil în lista de accesorii dedicate, pe care să-l prinzi de suportul amplasat în zona de jos a consolei centrale. Același suport poate fi folosit și pentru a monta un odorizant. În buzunarele ușilor încap fără foarte multe probleme atât sticle de apă de 1.0 litri, cât și portofele sau alte mărunțișuri. Pentru obiectele mici de valoare, Opel a amplasat un buzunar special în imediata apropiere a butonului care comandă farurile.
Pentru că Astra trebuie considerat un model pentru familii, am urcat și pe locurile din spate. Atât spațiul pentru picioare, cât și spațiul pentru cap sunt suficiente pentru un adult care măsoară 1.8 metri. Cei care au călătorit pe bancheta din spate mi-au spus că au stat relaxați și nu au coborât din mașină cu dureri de spate, de gât sau de picioare, semn că Astra se achită cu brio de sarcini atunci când vorbim despre pasagerii din spate.
Așa cum afirmam la început, Opel Astra mi-a fost alături atât pe traseul casă - birou, cât și în câteva călătorii extraurbane.
Eu și încă trei pasageri plus bagajele pentru o noapte de cazare și-au găsit locul lejer în spațiul oferit de Astra. Deși portbagajul are doar 370 de litri, bagajele au încăput fără să fiu nevoit să rezolv un joc de puzzle. Am încercat și cu o bicicletă pliabilă, dar în acest caz am fost nevoit să rabatez scaunele pentru a nu deteriora suprafața din plastic care înconjoară gura de încărcare a portbagajului. Prin rabatarea banchetei din spate, volumul oferit de Astra ajunge la 1.210 litri.
Ne apropiem de finalul celui de-al doilea episod, însă nu voi încheia până nu o să vă povestesc câte ceva despre senzorii de parcare și sistemul care îi controlează. La o primă vedere, această tehnologie nu poate fi foarte complicată, însă Opel îmi demonstrează că este dificil să gândești un sistem care să funcționeze brici.
Senzorii de parcare sunt exagerat de insistenți și sonori. Imediat ce te-ai apropiat de o oprire completă, senzorii devin activi și încep să monitorizeze perimetrul mașinii. Software-ul nu știe când te pregătești să parchezi, motiv pentru care orice situație din trafic este văzută ca pe o potențială manevră de parcare. Și cum stai liniștit și aștepți ca semaforul să indice culoarea verde, un sunet ascuțit te trezește instantaneu. Nu te panica. Era doar un pieton care s-a gândit să traverseze neregulamentar prin dreptul mașinii tale.
Același lucru se întâmplă și atunci când oprești la semafor, iar din spate se apropie încet un alt autovehicul. Senzorii de parcare nu iartă nimic și te atenționează de potențialul pericol, chiar dacă transmisia se află în poziția Drive.
În aceste condiții, există două căi pe care le poți urma: fie alegi să dezactivezi senzorii (butonul dedicat aflat pe tunelul median) de fiecare dată când oprești la semafor pentru a evita eventualele zgomote ascuțite apărute atunci când nu te aștepți, fie dezactivezi din meniul sistemului de infotainment complet senzorii, dar asta înseamnă că alegi ca pe viitor parcările pe care le faci să nu fie asistate. Un alt lucru care trebuie menționat este faptul că unul dintre senzorii din partea frontală se murdărește extrem de rapid și începe să ofere informații false.
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
In rest, ai mare dreptate cam in tot ce ai scris mai sus. Opel s-a straduit evident sa imbunatateasca calitatea materialelor si chiar si spatiul este unul la care nu mai au probleme, este suficient. Dar ca intotdeauna mai "dau cu bata-n balta" tinanad parca sa-ti aduca aminte ca e totusi un ..Opel. Sunt detalii care de multe ori conteaza si din a caror cauza eu unul cred ca-i doare fix in cot de comfortul clientilor si ca fac eforturi doar de vazul lumii, dar ei de fapt intotdeauna fac eforturi uriase sa tina cumva pasul cu restul . Sunt probleme cu finisajele , au fost probleme cu spatiile de depozitare dintotdeauna , cu asamblarea ,etc. Sunt detalii peste care eu unul nu pot sa inteleg de ce nu pot sa treaca. Chestia cu lipsa unui mic spatiu de depozitare telefon si alte maruntisuri ,pt. mine unul conteaza foarte mult . In trecut aveau pt. telefon dar nu aveau pt. pahare/sticle. Bancheta spate , nu stiu daca ai observat, dar e mai scurta decat suportul/caroseria pe care este montata , e un alt detaliu care mie imi pare oribil , parca e o bancheta provizorie. Si mai sunt si altele. Dar ma rog, poate sunt eu prea chitibusar asa. Dar sunt umpic dezamagit fiindca in trecut eram fan Opel, dar apoi am dat de alte masini din clase comparative ca si dimensiuni/pret , dar cu un nivel de calitate net superior , trebuie sa o spun. Opel, nu stiu cum, dar parca mereu ramane in urma.
Da, butoanele sunt în stânga, însă atunci când încerc să le apăs cu mâna stângă intotdeauna lovesc mânerul portierei. Iar mișcarea mâinii pentru acționarea butoanelor nu este naturală. Cât despre partea cu kilogramele :) îți mulțumesc :).
Sunt optimist in privinta Opel...poate pentru ca incepe sa-mi mi se para din ce in ce mai intersanta
PS lasa ca vor "creste" si ei mari. Autorii articolului, adica :)
Cred că ar fi inutil să precizez a nu știu câta oară că, d.p.d.v. estetic, nu sunt adeptul modelelor Opel de ultimă generație, dar mă interesează comportamentul motorului 1,6 turbo și celelalte aspecte tehnice și dinamice.
Foarte bine, vienezule, că aștepți “noi culmi de civilizație și progres” pentru Opel sub tutelă PSA. Ȋn viziunea mea ȋnsă, Blitz-ul se ȋndreaptă ȋncet, dar sigur, către deces mortal. UPS(A) !
Cât despre “fanta pentru smartphone”, eu nu văd motivul plauzibil al nemulțumirii/reclamației tale, Cornel. Poate că această “amnezie” a producătorului ar avea mai degrabă valoare de omisiune! Intenționată (semn salutar că substratul educativ al industriei auto n-a pierit, precum ne amintim de epoca lui Buick GN, bolid capabil să prindă 260 km/h, dar limitat electronic la 200 și cu vitezometru prevăzut până la 140). Nici pe Insignia mea nu există, ce crezi? Ȋn mod normal (dacă ne mai considerăm astfel, sic!), orice pilot responsabil ține mobilul ȋn buzunar, ȋn cutia torpedoului, ȋn borseta personală, ȋn poșeta soției sau ȋn alte spații ȋnchise. Nu trebuie să vorbim la telefon ȋn timp ce conducem, nu? Nici dacă ne bazăm pe o “hidramată” și nici măcar ȋn caz de urgență! Eventual ȋncetinim, parcăm ȋn condiții de siguranță și apoi scoatem ustensila. De obicei, procedăm noi așa? (răspunsul este fix același ca atunci când preotul ȋntreabă doi tineri care vor să se căsătorească dacă s-au păstrat neȋntinați). Sau, hm, ce se mai aude despre fervent recomandatele de odinioară dispozitive handsfree? Ce să se mai audă, din moment ce noi tindem să creăm oul ȋnaintea găinii, adică să “intrăm” pe smart-uri și să “transmitem live” pe feisbuci chiar ȋn timpul manevrării volanului, deși “autonomele” ȋncă nu și-au anunțat fulminanta hegemonie.
mai vorbim peste (si intre timp) peste 3-5 ani.
cred ca esti printre putinii care nu isi bazeaza observatiile exclusiv pe baza titlului. Deci, cateodata, e bine sa citesti si ...titlul :)
Mai am o observație: portbagajul este plin de particule albe, care arata foarte rău in ansamblu! nu este prima data la voi
Interiorul îngrijit lucrat, dar cam desuet, are aerul unei mașini 2005-2010, din gamele superioare
Traim intr o lume dominata de frustrati.....o masina nu o cumperi sa te vada lumea cat de interesant esti tu cand bei suc la doza sau te joci pe telefon in timp ce conduci. Acestea sunt dovezi de inconstienta si lipsa de educatie care din pacate nu sunt aspru pedepsite !!! Fr ancezii nu fac altceva decat pateaza numele traditia si calitatea germana cu toate gunoaiele lor tehnologice !