Drivetest Mazda CX-5
2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution TopMiercuri, 31.05.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda își continuă drumul ales. Fără motoare mici, fără downsizeing, fără turbo pentru propulsoarele pe benzină. În același timp, reușește să crească calitatea finisărilor, plăcerea de a conduce și experiența totală la volanul modelelor sale.
Dacă prima generație a modelului CX-5 avea câteva elemente perfectibile, a doua generație reușește să ofere un automobil de familie complet în popularul segment al SUV-urilor compacte. E adevărat că revoluția lipsește din peisaj o dată cu schimbarea generației. Avem de-a face cu o evoluție mai degrabă silențioasă, atât la propriu cât și la figurat. Pentru că strategia Mazda e simplă: vinde din ce în ce mai multe mașini în Europa, fără a face mult tam-tam, însă îmbunătățește constant calitatea oferită.
Mazda CX-5
2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top
- Pret de pornire 22.490 €
- Pret model testat 36.790 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
La lansarea internațională din Spania, găzduită de primitorul oraș Barcelona, Mazda ne-a pus la dispoziție două motorizări. Am putut astfel încerca varianta pe benzină de 2.0 litri și 160 CP cu cutie manuală cu șase trepte, dar și puternicul diesel biturbo de 2.2 litri și 175 CP plus cutie de viteze automată cu șase trepte.
Ca de obicei, motoarele pe benzină aspirate produse de Mazda sunt extrem de agreabile, dar în cazul modelului CX-5, unitatea de 2.0 litri parcă oferă cam puțin cuplu. O să analizăm acest propulsor la următorul test național și ne vom concentra acum pe versiunea diesel.
Chiar dacă motoarele diesel nu se află în cea mai bună formă la nivel de imagine, suntem de părere că vor fi în continuare alese de clienți - cât mai rămân pe piață - pentru faptul că oferă un consum redus și foarte mult cuplu, atât de necesar unui SUV de dimensiuni compacte. În plus, ele devin din ce în ce mai rafinate cu trecerea timpului.
Motorul de 2.121 cmc ce dezvoltă 175 CP la 4.500 rpm și 420 Nm la 2.000 rpm nu este nou, dar a devenit și el mai rafinat ca niciodată. Mazda a lucrat la insonorizarea cabinei, iar sunetul motorului este aproape imperceptibil în habitaclu. Pe autostradă, la viteze constante, sunetul vântului este unori mai pregnant față de cel al motorului. În unele cazuri ni s-a părut aproape ireal cât de silențios este acest propulsor diesel.
Motorul face parte din familia de propulsoare Skyactiv-D și este unul extrem de elastic. Oferă resurse indiferent de treaptă, iar reprizele sunt extrem de satisfăcătoare. Deși cilindreea mai mare față de propulsoarele concurenței aduce dezavantaje fiscale care se traduc prin câteva sute de euro plătite în plus pe durata medie de posesie, Mazda o preferă pentru că oferă mai mult cuplu. De fapt, Mazda CX-5 2.2 175 CP oferă cel mai mare cuplu din segment.
Cutia automată cu șase trepte a fost și ea ușor modificată în bine, treptele fiind schimbate imperceptibil. Există și poartă manuală pentru schimbarea treptelor, dar nu am simțit nevoia să o folosim.
Consum
Propulsorul de 175 CP este cea mai puternică versiune a motorului diesel de 2.2 litri. Vine împreună cu tracțiunea integrală permanentă, iar în cazul exemplarului nostru de test și cu o cutie de viteze automată. Toate acestea plus cele 1.535 kilograme la gol aduc o cifră de consum oficială de 5.8 litri/100 km. Aceasta este valoarea medie comunicată de constructor.
Pe parcursul celor 140 km de test din Spania, unde am contorizat atât traficul din Barcelona, autostrăzi, dar și drumuri pe munte și treceri prin sate, computerul de bord a raportat un consum mediu ce a variat între 7.5 și 7.8 litri/100 km. Pe o distanță mai lungă, consumul s-ar fi stabilizat probabil la o valoare mai mică.
Cei 5.8 litri/100 km oficiali sunt comparabili cu cifrele oferite de modelele concurente din grupul Volkswagen echipate cu motorul 2.0 TDI de 190 CP, dar este mai bun față de ce oferă coreenii de la Hyundai și Kia, care au o medie de 6.5 litri/100 km pentru modelele Tucson și Sportage 2.0 diesel de 185 CP. Dieselul Mazda este însă întrecut de modele ca Ford Kuga 2.0 TDCI 180 CP (5.2 litri/100 km ) sau Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 CP (5.1 litri/100 km).
Performanţe
Cei 175 CP își fac simțită prezența la accelerațiile mai viguroase, dar Mazda nu a pus accent pe sportivitate. Cu o suspensie setată mai mult pentru confort, noul CX-5 oferă performanțe decente, dar fără a impresiona la acest capitol.
Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 9.5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 205 km/oră.
Performanțe mai bune la capitolul accelerație găsim la SUV-urile Tiguan, Ateca și Kodiaq, toate fiind echipate cu motorul 2.0 TDI de 190 CP. Cel mai rapid este Seat Ateca cu 7.5 secunde până la prima sută de km/oră, urmat de VW Tiguan cu 7.9 secunde și Skoda Kodiaq cu 8.6 secunde.
Ford Kuga 2.0 TDCI 180 CP accelerează de la 0 la 100 km/oră în 9.2 secunde, în timp ce Hyundai Tucson și Kia Sportage au performanțe similare cu 9.5 secunde.
Interior
Poate cea mai mare revoluție a noului model Mazda CX-5 este interiorul. Față de modelul anterior, lucrurile au fost sistematizate și simplificate, rezultând un interior mai ușor de digerat, mai elegant și mai primitor. O parte din elementele folosite sunt familare celor care au mai condus un CX-5, cum ar fi panoul de comandă pentru clima automată sau elementele de control ale sistemului de infotaiment amplasate între cele două scaune din față.
Însă display-ul central a fost mutat și se află acum în partea superioară a consolei centrale, în stilul de tabletă atașată care este acum la modă printre constructorii auto. Gurile de ventilație au formă nouă, atipică, iar inserțiile de pe bord par din lemn, dar de fapt este un plastic foarte bine finisat care adaugă o tușă de eleganță.
În spate este loc suficient pentru trei adulți bine dezvoltați, iar pe versiunile de top cotiera rabatabila adăpostește două mufe USB, foarte bine venite pentru locurile din spate. În plus, pasagerii din spate au parte și de propriile guri de ventilație.
Portbagajul poate avea acum și hayon electric, o premieră pentru Mazda, acesta putând fi acționat de pe telecomandă, prin butonul din habitaclu sau prin cel de pe marginea hayonului. Portbagajul este amplu, oferind un spațiu de încărcare de 506 litri sau 1.620 litri dacă alegem să "zidim" cu bagaje până la plafon și să rabatăm bancheta spate.
Preţ de achiziţie
Mazda știe că oferă un produs de calitate și nu are de gând să-l vândă ieftin. Iar aici avem principalul minus al acestui model: prețul de achiziție. Chiar dacă prețurile pornesc de 22.500 euro pentru versiunea în echipare de bază Emotion cu motor pe benzină de 2.0 litri 165 CP și tracțiune față, modelul testat de noi - Mazda CX-5 2.2 diesel 175 CP 4x4 AT6 în echiparea superioară Revolution Top - ajunge să coste 36.800 euro cu TVA inclus.
Este cel mai mare preț din segment în afară de cel cerut de Honda pentru modelul CR-V în echipare de top, preț ce depășește 40.000 euro.
Concurența oferă prețuri ce încep de la 27.700 euro pentru Kia Sportage și ajung apoi în zona 32.000-34.000 euro pentru restul modelelor din această clasă.
Siguranţă
Mazda nu glumește când vine vorba de siguranța pasagerilor săi și acest lucru se vede și la modelul CX-5. Încă de la generația anterioară, modelul CX-5 a înregistrat scorul maxim de cinci stele la testele EuroNCAP din 2012.
Cum noul model folosește aceeiași platformă tehnică, ne putem aștepta la un scor similar. Mazda și-a echipat modelul cu toate sistemele active de siguranță. Amintim Lane Keep Assist, ce corectează direcția în cazul părăsirii accidentale a benzii de rulare, radar frontal pentru menținerea automată a distanței și frânarea automată în cazul unei urgențe.
Ţinută de drum
Mazda reușește să îmbine într-un mod foarte armonios o suspensie setată pentru confort cu o direcție extrem de plăcută și comunicativă. Față de generația anterioară, care a fost pentru o bună bucată de vreme o referință la acest capitol, lucrurile au evoluat pozitiv.
Deși se înclină pe viraje mai mult decât - să zicem - un Seat Ateca, Mazda CX-5 este extrem de ușor de controlat și oferă un soi de confort dinamic. Suspensia își arată limitările în oraș, unde datorită roților de 19 inch poate deveni uneori intruzivă. Dar noul CX-5 dovedește o abilitate excelentă în a-și controla mișcările caroseriei pe drumuri virajate. Este genul de mașină din care te dai jos odihnit la finalul unui excursii unde ai avut parte atât de autostradă, cât și de drumuri cu serpentine.
Vizibilitate
Nu sunt probleme majore la acest capitol, noul CX-5 oferind o poziție de condus suficient de înaltă pentru a observa traficul înconjurător. Montantul din stânga față este suficient de gros pentru a jena uneori vizibilitatea pe virajele mai strânse de stânga.
Bineînțeles, există atât senzori de parcare, precum și cameră video pentru mersul cu spatele, iar dimenisunile relativ compacte fac din Mazda CX-5 o mașină ușor de manevrat.
Tehnologie
Mazda a corectat o serie din greșelile trecutului, iar cel mai important exemplu este adoptarea unui sistem Head-Up Display de generație nouă. În locul clasicului display cu o bucată de sticlă separată ce se ridică din bord, avem acum proiecție color pe parbriz, foarte bine poziționată.
Însă există o problemă. Noul sistem nu este disponibil pe toate versiunile de echipare, iar din ce am observat pe mașinile de test, acesta era prezent doar pe versiunile superioare. Mașinile cu echipări medii foloseau încă sistemul vechi.
Apoi, Mazda a adoptat hayonul electric, dotare ce lipsea pe generația anterioră. Astfel, la o simplă apăsare de buton, din telecomandă sau din habitaclu, portbagajul se deschide sau se închide automat.
Marea dezamăgire vine de la sistemul infotaiment MZD Connect. Deși are aceleași comenzi excelent plasate pe consola dintre scaune, folosește același display mic, scos acum deasupra bordului și o grafică învechită.
În schimb, Mazda CX-5 excelează la capitolul sisteme de securitate. Avem asistare la păstrarea benzii, care intervine viguros și corectează direcția dacă lăsăm mașina să iasă de pe banda de rulare, sistem de monitorizare a unghiului mort cu semnalizare inclusiv pe Head-Up display, nu doar pe oglinzi, sistem de monitorizare a oboselii pentru cel de la volan, pilot automat adaptiv și frânare automată în caz de urgență.
Ne-a plăcut și sistemul audio Bose cu 10 incinte acustice, cu o calitate excelentă a redării audio. De remarcat amplasarea difuzoarelor tweeter în montanților față. De asemenea, un detaliu interesant este amplasarea a două mufe USB în cotiera spate, un accesoriu ce va fi apreciat de utilizatorii de smartphone ce vor călători pe bancheta din spate.
Design
Noua generație Mazda CX-5 păstrează platforma tehnică folosită și de generația anterioară, iar designul este și el similar. Mai ales din profil, cele două mașini par asemănătoare, dar o privire mai atentă descoperă ca noul model vine cu câteva linii suplimentare care-l fac ceva mai fluid. Partea posterioară este mai bombată, cu stopuri mai mici, iar în față calandrul generos este încadrat de blocuri optice cu un design diferit.
Noua Mazda CX-5 este o prezență foarte plăcută pentru privire și se integrează perfect în actuala gamă a constructorului japonez.
Ne-a placut
- Motoare agreabile
- Interior silențios
- Calitatea finisărilor
- Ținută confortabilă de drum
- Direcție precisă
Nu ne-a placut
- Pilot automat intruziv
- Vizibilitate perfectibilă
- Grafica sistemului multimedia
- Design conservator
Date tehnice - Mazda CX-5 2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
Pana si Honda s-a trezit si a venit cu tehnologie noua...doar astia si Toyota au mai ramas cu cvt-uri si automate de pe vremea lu bunicu.
De motoare nici nu are sens sa mai discutam.
PS. cine nu a condus un turbo sa se abtina de la comentarii!
Legat de pret, o Skoda Kodiaq cu dotari echivalente trece de 43.000 euro.
Deci unde e pretul acela mare?
In ultima perioada notele la testele voastre ma fac cam suspicios...
Cred ca tras-o'n jos designul conservator...ca asta e.... daca cu frantuzoaiecele nu are prea mari sanse despre o comparatie cu germancele ce sa mai vorbim? ca astea din urma isi trag seva designului original direct din cele mai prestigioase universitati de profil.
Seat Ateca: 1.55 tone, 2.0 diesel de 150 de cai, consum in test ~7 mixt. Ati dat 4 stele la consum.
Sunteti obiectivi? in conditiile in care mazda are motor mai mare/puternic
Cred ca nu mai vedeti poza de ansamblu. Daca din calcule va rezulta 4.0 si va uitati la SX4 sau 3008 care au deja 4.1 atunci e clar ca e nevoie de o recalibrare.
Sa stii ca daca 90% din piata se arunca din lac in put cu downsizingul asta nu inseamna ca restul de 10% trebuie sa faca la fel.
Pentru unii downsizing, cresterea puterii, scaderea consumului si a taxelor este evolutie.
Pentru altii fiabilitate ridicata, motoare care nu se chinuie si antitrend este evolutie...
Si nu cred ca sunt multi care au condus diesele aspirate, daca la diesel te refereai cand ziceai ca cei care nu au condus turbo sa nu comenteze
pere-se ca trendul este asta...caroseria frumoasa. Clientii numai alerga ca nebunii dupa secunde putere, etc. Performantele demne de F1 tin mai mult de marketing. Nu ai unde sa mai fugi, trafic intens cam peste tot, lumea nu se mai grabeste, povestile cu depasirile sunt foarte bune pentru prepubertari.
Nu zic, sa aceelerezi vartos e o chestie faina (macar din cand in cand sa-ti faci damblaua), dar poti trai lejer si cu 9,5.
Mazda CX5 - 4.0
Seat Rahateca - 4.5
E clar ca reflecta realitatea :)
Ehe...ca fost posesor de cazan din asta, va zic ca cei de la AM au avut dreptate sa o compare cu masinile coreene, cam pe acolo e nivelul. Si ma refer la motoare, cutii AT (cele Mazda sunt cu vreo 10 ani in urma fata de ce ofera concurenta), materiale interior (f cheap si se uzeaza prematur - desi la inceput iti iau ochii ca fiind "premium"), izolare fonica (nu ajunge la nivelul unui Tiguan ever), varietate optiuni, etc.
Este o vorba: de cat dai, atata face. CX-5-ul vine cu un motor depasit, transmisie AT la fel de antica, dar impachetata intr-un design frumos. De asta costa (ceva) mai putin decat modele concurente. Sa nu credeti ca Mazda va da moka tehnologie de ultima generatie, finisaje premium (adica tot ce e 'best in class'). Daca ar face-o, altul ar fi pretul...
Insa daca mai aveam in trecut unele dubii legat de obiectivitatea AM, acum mi le-au spulberat cu totul. In opinia lor, noul CX-5 este cam cel mai slab in clasa (in conditiile in care Ateca si Kodiac respira numai plastic la interior) iar noul Civic are cea mai mica nota .... oameni buni, sinteti cu capul?
CX-5 vinde peste 350000 de unitati in Europa, insa dupa parerea AM este printre cele mai slabe modele....
E bine ca a luat 4 stele...e un refresh la refresh...cu tehnologie din secolul trecut. Cat trebuia sa ia?
E ok, ramaneti voi cu motoarele voastre "performante" si continuati sa mestecati in mamaliga...pardon...cutie sau asteptati juma de ora cand calcati pedala sa se miste masina!
Downsizing-ul este progres! Ca unii mai dau rateu...asta e partea a -2-a
Seful vw nu prea mai e de acord cu tine in ce priveste downsizing-ul, mai treci pe la sediu sa primesti noile directive.
Si daca nu conteaza catusi de putin performantele, de ce sa dam atat de multi bani pe o masina, pana la urma exista alternative mai ieftine. Nu spun ca 9.5s pana la suta e rau, dar e dezamagitor in banii astia, atunci cand altii au motoare mai mici cu transmisii net superioare. Ori asta e o treaba ce se simte in fiecare zi in exploatare, daca transmisia e slaba in zona superioara de turatie, cu siguranta este penalizata si pe plajele inferioare/medii, la retrogradari samd.
Repet, masina arata bine, dar pare-se ca japonezii oricat de mult se chinuie sa faca un produs echilibrat, tot timpul gasesti un compromis mai ales pe partea tehnica.
Performant nu inseamna neaparat rapid si tare, se poate referi si la rezistent si fiabil :d
Stai ca mi-a picat fisa: mi se pare ca transmisia e cu convertizor pe Mazda nu? Daca o comparati cu vreun DSG.. e clar
Dupa capu vostru ar trebui sa ne incalzim la foc de lemne si sa traim in pestera ca e mai "sigur" ?
WTF??
De ce sintem incuiati? ca avem o parere diferita? Daca tu spui ca motoarele de peste 2000 cm3 sint ca si incalzirea cu lemne, atunci inseamna ca SUA sint in epoca de piatra cu motoarele lor de 4, 5, 6 litrii...
Si ne mai miram ca voteaza lumea PSD.
Este o masina foarte frumoasa, chiar sexy as spune, dar aici se opresc aprecierile pozitive.
Eu mi-am adus contributia la bunastarea japonezilor si nu am de gand sa mai repet experienta. Dupa 6 ani am dat-o la 20% din pretul de achizitie, practic doar ce mi-am scos banii lasati prin service dupa garantie, Cu alte cuvinte, am dat pe Dambovita 30 de mii de euro. Cum zicea regretatul Gyuri Pascu, mi-am facut seppuku'n prag!
Daca esti un om cumpatat si vrei neaparat SUV, iti iei o Kia , Tucson sau Qashkai si ai avantajul ca economisesti 5,000 euro la achizitie si inca 3-400 euro anual din impozite si asigurari. Daca esti germanofil si nu te tine punga de un SUv premium sau macar un Tiguan, atunci cu siguranta ca la 37mii iei un Kodiak foarte bine dotat (iti ajung banii si de tapiterie de piele ventilata), mult mai spatios si cu o valoare de revanzare mai buna.
pana la urma este chestie de gusturi si de preferinte, dar ca Stan Patitul va spun: cascati ochii, ca altfel vai de punga voastra! Mai ales ca service-ul Mazda este cam la acelasi nivel (lucru explicabil avand in vedere vechile relatii de rudenie) cu Ford. Cunoscatorii stiu ce spun.
tu ia-ti mazda, desfa berica si admir-o toata ziua.... de ouat ce esti