de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Joi, 26.10.2006
Joi, 26.10.2006
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O masina de calibru
Dupa Jeep si Chrysler, americanii din concernul DaimlerChrysler au
decis sa mai intre cu o marca pe piata europeana: cu Dodge. Pentru
inceput au dezvoltat un model special cu trasaturi mondiale ce va fi
vandut atat in America cat si in Europa. Botezat Dodge Caliber, acest
model ataca segmentul C european sau clasa compacta unde se doreste a
fi alternativa la deja consacratele modele germane, franceze si
italiene. Desi ofera un aspect de mini SUV, Caliber este de fapt o
compacta cu aspect de SUV crossover.
Look-ul exterior este cu siguranta neconformist. Masiv la prima privire
cu roti mari si aripi evazate, Caliber pare mai degraba un mini SUV.
Impresia este data de linia inalta a portierelor si a suprafetei
vitrate relativ mici in comparatie cu concurenta. Privit din fata,
Caliber afiseaza elementul principal al oricariu Dodge si anume grila
calandrului in forma de cruce. Blocurile optice sunt mari si au
suprafete generoase iar capota este lunga si prezinta o nervura
centrala. Din lateral, portierele par foarte inalte iar suprafata
geamurilor este mica in comparatie cu restul masinii. Se remarca in mod
neplacut, manerele portierelor, carcasele oglinzilor retrovioare precum
si umerii de pe plafon toate aceste elemente fiind fabricate din
plastic negru, neexistand posibilitatea de a fi vopsite in culoarea
caroseriei nici pe variantele de top. In spate, stopurile sunt masive
si patratoase, hayonul este ingust iar buza de incarcare a
portbagajului este destul de inalta.
Viata la bord
In interior suntem intampinati de culori deschise si diverse variante de insertii in culoarea caroserie. Astfel dotat, interiorul poate fi personalizat dupa cum doreste viitorul proprietar. Indicatoarele de bord sunt ingropate in trei cadrane si folosesc fond alb, tipic masinilor cu pretentii sportive. Volanul este mare iar reglajul pe adancime si inaltime este aproximativ. Consola centrala este dominata de un display multifunctional de dimensiuni generoase iar in partea de jos gazduieste levierul cutie de viteze manuale sau automate CVT in functie de dotare. Torpedoul este generos ca dimensiuni si are o zona special gandita pentru racirea bauturilor denumita Chill Zone. |n restul habitaclului zonele de depozitare sunt numeroase iar in cotiera este prevazut un lacas special pentru un iPod. Caliber mai rezerva cateva surprize viitorul proprietar. De exemplu: plafoniera de deasupra portbagajului este de fapt o lanterna cu acumulatori permanent incarcata. Poate deveni extrem de utila in cazul unei pene in mijlocul noptii in creierii muntilor. Sau cand am pierdut ceva prin masina. A doua surpriza este situata pe hayon. La actionarea unei clape, doua difuzoare din sistemul audio raman suspendate de hayon pentru o mai buna auditie a muzicii la iarba verde de exemplu. Sistemul face parte din MusicGate Power un sistem audio cu noua difuzoare marca Boston Acoustics. Aviz amatorilor de gratare! Finisarile la interior insa nu sunt la nivel european. Si nici calitatea plasticelor folosite. Acestea se pot zgaria foarte usor iar la atingere, dar probabil Dodge va imbunatati calitatea din mers. Pozitia de condus este inalta si se aseamana cu cea dintr-un 4x4. Bordul este plasat destul de sus iar vizibilitatea in fata si spate nu este dintre cele mai bune.
Diesel pentru Europa
Motorul diesel este imprumutat de la grupul Volkswagen si este probabil unul dintre cele mai bune propulsoare diesel de pe piata. Desi zgomotos, acest propulsor dezvolta 140 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 310 Nm la 2500 rpm. Cifre suficiente pentru a asigura noului model un comportament dinamic decent. Motorizarea diesel asigura cea mai buna acceleratie dintre toate cele trei motorizari disponibile si asta in conditiile unui consum de carburant decent. Doar 9,3 secunde sunt necesare modelului dotat cu motor diesel sa atinga 100 km/h in timp ce versiunea de doi litri benzina si cutie automata de viteze CVT are nevoie de 11,3 secunde. Insa tinuta de drum oferita de noul Caliber nu este la nivelul asteptat. Masina este grea si se inclina destul de accentuat in viraje, subvireaza destul de repede, iar daca acceleram brusc, apare virarea indusa de cuplu. In ciuda faptului ca are o suspensie spate independenta, inginerii de la Dodge nu au reusit sa se apropie de tinuta de drum a unor modele ca Ford Focus sau Volkswagen Golf, modele ce au impus standarde in clasa compacta.
Viata la bord
In interior suntem intampinati de culori deschise si diverse variante de insertii in culoarea caroserie. Astfel dotat, interiorul poate fi personalizat dupa cum doreste viitorul proprietar. Indicatoarele de bord sunt ingropate in trei cadrane si folosesc fond alb, tipic masinilor cu pretentii sportive. Volanul este mare iar reglajul pe adancime si inaltime este aproximativ. Consola centrala este dominata de un display multifunctional de dimensiuni generoase iar in partea de jos gazduieste levierul cutie de viteze manuale sau automate CVT in functie de dotare. Torpedoul este generos ca dimensiuni si are o zona special gandita pentru racirea bauturilor denumita Chill Zone. |n restul habitaclului zonele de depozitare sunt numeroase iar in cotiera este prevazut un lacas special pentru un iPod. Caliber mai rezerva cateva surprize viitorul proprietar. De exemplu: plafoniera de deasupra portbagajului este de fapt o lanterna cu acumulatori permanent incarcata. Poate deveni extrem de utila in cazul unei pene in mijlocul noptii in creierii muntilor. Sau cand am pierdut ceva prin masina. A doua surpriza este situata pe hayon. La actionarea unei clape, doua difuzoare din sistemul audio raman suspendate de hayon pentru o mai buna auditie a muzicii la iarba verde de exemplu. Sistemul face parte din MusicGate Power un sistem audio cu noua difuzoare marca Boston Acoustics. Aviz amatorilor de gratare! Finisarile la interior insa nu sunt la nivel european. Si nici calitatea plasticelor folosite. Acestea se pot zgaria foarte usor iar la atingere, dar probabil Dodge va imbunatati calitatea din mers. Pozitia de condus este inalta si se aseamana cu cea dintr-un 4x4. Bordul este plasat destul de sus iar vizibilitatea in fata si spate nu este dintre cele mai bune.
Diesel pentru Europa
Motorul diesel este imprumutat de la grupul Volkswagen si este probabil unul dintre cele mai bune propulsoare diesel de pe piata. Desi zgomotos, acest propulsor dezvolta 140 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 310 Nm la 2500 rpm. Cifre suficiente pentru a asigura noului model un comportament dinamic decent. Motorizarea diesel asigura cea mai buna acceleratie dintre toate cele trei motorizari disponibile si asta in conditiile unui consum de carburant decent. Doar 9,3 secunde sunt necesare modelului dotat cu motor diesel sa atinga 100 km/h in timp ce versiunea de doi litri benzina si cutie automata de viteze CVT are nevoie de 11,3 secunde. Insa tinuta de drum oferita de noul Caliber nu este la nivelul asteptat. Masina este grea si se inclina destul de accentuat in viraje, subvireaza destul de repede, iar daca acceleram brusc, apare virarea indusa de cuplu. In ciuda faptului ca are o suspensie spate independenta, inginerii de la Dodge nu au reusit sa se apropie de tinuta de drum a unor modele ca Ford Focus sau Volkswagen Golf, modele ce au impus standarde in clasa compacta.
Ne-a placut
- Aspect robust
- Imagine diferita si rebela
- Motorizare diesel
Nu ne-a placut
- Finisarea interioara
- Plastice de calitate slaba
- Vizibilitatea in spate
Ştiri despre Dodge
-
Potrivit celor mai recente informații, confirmate de un purtător de cuvânt al americanilor de la Dodge, noul Charger va fi disponibil, din 2025, în Europa și Orientul Mijlociu. (Vineri, 27 Decembrie 2024)
-
Americanii de la Dodge tocmai au publicat primele imagini și informații despre noul Charger. În premieră, acesta a primit și o versiune pur electrică, denumită Charger Daytona, disponibilă momentan în 2 versiuni. (Miercuri, 06 Martie 2024)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua ediție specială Challenger SRT Demon 170. Considerat a fi cel mai rapid Dodge din istorie (de serie), acesta dispune de 1.039 CP. (Marti, 21 Martie 2023)
-
Americanii de la Dodge prezintă o nouă ediție specială de adio pentru celebrul Charger. Denumită King Daytona, aceasta va fi replicată în doar 300 de exemplare. (Vineri, 16 Septembrie 2022)
-
Dodge Charger Daytona SRT Concept: primul muscle car electric ar putea deveni model de serie în 2024Constructorul american de automobile prezintă noul concept cu zero emisii Charger Daytona SRT. Cu un design retro și arhitectură de încărcare la 800V, acesta ar putea evolua într-un model de serie în 2024. (Joi, 18 August 2022)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (1)
Adauga un comentariu