Drivetest Dacia Sandero (2008-2012)

Dacia Sandero (2008-2012) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.07.2009
Cea mai ieftina motorina
Automarket a testat versiunea de top a modelului Dacia Sandero, echipata (in sfarsit!) cu un motor diesel de 1.5 litri si cu intreaga gama de echipamente optionale, reprezentate de versiunea de echipare de top Prestige. Modelul de clasa mica al producatorului roman este disponibil si in nuanta neagra si este cel mai ieftin din clasa sa in comparatie cu rivalii sai echipati cu motor diesel si elemente optionale de acelasi nivel.

Dacia Sandero (2008-2012)

  • Pret de pornire 7.250 €
  • Pret model testat 12.200 €
  • Taxa auto 199 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul Sandero testat de Automarket a fost echipat cu un motor dCi de 1.5 litri care ofera 85 CP si 200 Nm. Vorbim de cel mai puternic diesel din gama Sandero si in acelasi timp din intreaga gama Dacia. Sau, altfel spus, de acelasi propulsor prezent sub capota gamei Logan. Si totusi, am avut cateva surprize. Motorul dCi pare insa creat special pentru Sandero, unitatea fiind ceva mai plina de viata pe modelul sub-compact al producatorului roman decat in gama "fratilor" sai. Asta in ciuda faptului ca nu vorbim de o diferenta prea mare de masa intre Sandero si Logan. Raportul putere-masa al lui Sandero 1.5 dCi este ceva mai bun decat cel al unui Logan echipat cu acelasi motor, insa modelul nu este nici pe departe o sportiva, ci doar o masina ceva mai agila datorita mai ales dimensiunilor sale. Avand in vedere ca probabil l-ati testat si eventual l-ati auzit deja pe strazi, motorul nu exceleaza in materie de silentiozitate, dar nici nu este exagerat de zgomotos, prezenta acestuia facandu-se simtita abia peste 3.000 rpm. Tot in jurul bornei 3000 a turometrului motorul pare sa prinda un oarecare avant, continuat pana la 4.000 rpm, cand schimbi instinctual treapta de viteza. Explicatia acestui fenomen sta in spatele faptului ca puterea maxima a motorului 1.5 dCi de pe Sandero este obtinuta doar la 3.750 rpm. Reprizele se situeaza la un nivel potrivit puterii acestui motor, iar cutia de viteze te ajuta sa il exploatezi in functie de preferinte. In cazul unor schimbari de trepte mai rapide, cutia are tendinta sa "agate", in incercarea de a ne aminti ca Sandero nu este facut pentru viteza sau acceleratie, ci pentru un consum scazut de carburant.

Consum

Avand in vedere segmentul de piata pe care Dacia doreste sa il atace cu Sandero diesel, consumul scazut de carburant trebuie sa fie unul dintre punctele forte ale versiunii diesel a sub-compactei din Mioveni. Sandero nu dezamageste deloc la acest capitol, modelul testat reusind sa inregistreze un consum de 6.3 litri la suta in oras si de 5.3 litri la 100 kilometri in regim extra-urban. In cazul unui stil de condus mai alert, consumul urca la 6.7 litri in regim urban si la circa 5.8-5.9 litri in regim extra-urban. Este de mentionat faptul ca valorile inferioare ale consumului inregistrate au fost obtinute cu un stil de condus temperat, care implica schimbarea treptelor pe la 2500-2700 rpm, fapt ce permite pastrarea agilitatii in momentele critice si obtinerea unui consum cat mai scazut. Alaturi de un rezervor de carburant de 50 de litri, autonomia lui Sandero este mai mult decat satisfacatoare.

Performanţe

Fiind un model care trebuie sa ofere un consum de carburant cat mai scazut, dar si un nivel rezonabil de performante, motorul dCi de 1.5 litri al lui Sandero este configurat cu precadere catre obtinerea unui consum cat mai scazut. Este mai mult decat evident ca motorul are o rezerva de putere "ascunsa", dar producatorul a preferat sa nu o ofere publicului pentru a nu rivaliza cu modelele Renault si pentru a nu stirbi din profilul econom al modelului. Cu toate acestea, Sandero 1.5 dCi poate atinge o viteza maxima de 167 km/h, mai mult decat suficienta pentru Romania si publicul tinta caruia se adreseaza, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 13.0 secunde.

Interior

Versiunea Sandero Prestige, testata de Automarket prin Bucuresti si imprejurimi, are un interior in doua culori, tendinta prezenta atat la nivelul bordului, cat si la nivelul tapiteriei si al fetelor de usi. Sandero ofera cel mai mare spatiu interior din clasa sa, acesta fiind marele sau avantaj, cele cinci locuri oferite fiind suficient de confortabile pentru pasageri pentru oras si pentru calatoriile de durata medie, pentru care modelul este cu predilectie construit. Spatiul oferit de portbagaj este cu 190 de litri mai mic fata de cel oferit de Logan, respectiv 320 de litri – valoarea fiind demna insa de o compacta spatioasa. Spatiul interior este cel mai bun aliat al modelului Sandero, fiind elementul care a tras decisiv in sus punctajul sub-compactei Dacia la acest capitol. Materialele folosite sunt de o calitate slaba, dar combinatia de culori de la interior inmoaie aceasta senzatie. Manerele usilor si cotierele acestora sunt ergonomice, dar marginile anumitor elemente din plastic au finisaje de calitate slaba. Versiunile de top ale modelului Sandero au ceasuri de bord cu fundal alb si gradatii rosii, lucru care ii confera un aspect estetic mai atragator. Singurele elemente deranjante la comenzile lui Sandero sunt reprezentate de clasica amplasare a claxonului pe maneta de semnalizare – la fel ca la toate modelele Dacia, si de faptul ca stergatoarele de parbriz nu se declanseaza automat odata cu actionarea comenzii de spalare a parbrizului.

Preţ de achiziţie

Dacia Sandero este cel mai spatios model din segmentul mic, fiind totodata si cel mai ieftin model echipat cu un un motor diesel de 85 CP in conditiile unei liste bogate de dotari optionale. Pretul modelului testat este de 11.500 euro cu toate taxele incluse, cu cel putin 800 de euro mai coborat decat cel al concurentei de segment. Prin spatiul si dotarile oferite, Sandero se dovedeste a nu avea adversari seriosi in segment, lucru deja observat in cifrele interne si externe de vanzari ale sub-compactei din Mioveni.

Siguranţă

Dacia Sandero a obtinut 3 stele la testul EuroNCAP, iar punctajul modelului a fost mult mai mare in versiunea echipata cu pachetul siguranta, care include sistem de pretensionare pentru centurile de siguranta din fata si sisteme de limitare a sarcinii pentru centurile de siguranta ale pasagerilor din fata, elemente regasite pe modelul testat de Automarket.

Ţinută de drum

Sandero este un model orientat catre confortul pasagerilor si nu spre peformanta. Acest lucru se vede atat la nivelul suspensiei, foarte moi de altfel, cat si la nivelul anvelopelor cu care este echipat modelul din fabrica, care ii confera un ruliu ridicat dar ajuta la amortizarea gropilor. Astfel, Sandero "ascunde" bine imperfectiunile din asfalt, dar nu exceleaza in abordarea virajelor cu viteza. In comparatie cu un Logan, Sandero pare sa fie ceva mai stabil, dar diferenta este extrem de subtila si poate fi observata doar in unele situatii. Stabilitatea la vant lateral pare sa fie si ea imbunatatita, diferenta fiind data de suprafara profilului lui Sandero in comparatie cu cea a lui Logan. Garda la sol a modelului iti permite sa depasesti fara probleme obstacolele de dimensiuni mici, si totodata te ajuta sa incarci la maximum masina cu bagaje si pasageri. Desi suspensia lui Sandero este moale, ruliul caroseriei nu este deosebit de ridicat, modelul prezentand un comportament rutier extrem de previzibil, cu o usoara tendinta subviratorie.

Vizibilitate

Datorita suprafetei vitrate foarte mari si a montantilor subtiri, Dacia Sandero ofera o vizibilitate foarte buna, iar oglinzile laterale sunt foarte mari si iti permit sa observi foarte usor elementele din jur. Singurul defect al lui Sandero in materie de vizibilitate ar fi dimensiunea relativ mica a oglinzii retrovizoare de la interior in comparatie cu cea a oglinzilor laterale.

Tehnologie

Fiind un model low-cost, nu putem sa avem asteptari prea mari din partea lui Dacia Sandero la acest capitol, modelul de la Mioveni "rasfatandu-ne" cu aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata-spate si oglinzi reglabile electric. CD-player-ul din dotare citeste si fisiere MP3, iar instalatia audio are patru difuzoare de 15W. Desi sistemul audio nu este foarte performant, acesta acopera acceptabil sunetul motorului la o turatie de peste 3.000 rpm fara sa distorsioneze muzica.

Design

In momentul lansarii sale, Dacia Sandero a devenit cel mai atragator model al producatorului din Mioveni, acesta fiind surclasat recent doar de versiunea urban-cross Stepway, bazata insa pe aceleasi linii acceptabile ale modelului romanesc. Exemplarul testat de Automarket face parte din prima serie de modele Dacia disponibile si pe culoarea neagra, element care ii confera acestui model un aspect ceva mai interesant si mai atragator, cel putin pentru privirile trecatorilor. Negrul "vine" foarte bine pe Sandero, iar ornamentele argintii de la interior si design-ul per ansamblu al interiorului ne prezinta un model Dacia mediu ca abordare insa foarte bine incadrat de pret.

Nu ne-a placut

  • Suspensia foarte moale
  • Diferenta foarte mica intre gama Sandero si Logan
  • Materiale ieftine la interior

Ultimele teste

Comentarii (53)

  • anonim
    astia de la Dacia in loc sa introduca elemente minore de bun simt, cum ar fi pornirea automata a stergatoarelor la actionarea comenzii de spalat parbrizul, le scot, adica pana si la Supernova pornesc automat stergatoarele atunci cand actionezi comanda de spalat parbriz
    32 4
  • Dvictor
    jena?
    Oare de ce va este jena sa spuneti ca Sandero are 3 stele fara safety pack, iar cu safety pack are 4 (batand amenintator spre 5).

    Este un lucru foarte foarte bun, doar ca presa germana omite sa prezinte asa lucrurile.

    Hai sa nu il evitam si noi, avand in vedere ca Dacia ne salveaza economia ;)
    36 5
  • jalnic
    nici nu am mai vazut nota asa mik =)))).oricum si asta ii prea mare!!!
    7 23
  • Culoare
    Arata foarte bine cu acest negru.e dotare optionala?
    9 2
  • Sandero
    @ KID16
    Culoarea negru este o o nuanta metalizata, si este disponibila pentru toata gama Sandero, Logan si Logan MCV(unde nu prea isi are locul). Pretul culorii "negru" este acelasi cu cel al celorlalte nuante metalizate.

    @Dvictor
    Cu safetypack Sandero nu are 4 stele, ci tot 3 stele dar cu un punctaj mult mai ridicat, apropiat de 4 stele. Probabil ca ar primi 4 stele daca ar fi echipat si cu ESP.
    18 8
  • rabla
    frate ma lasi cu DACIA VOASTRA ? cum sa aiba 4 stele fara airbaguri cortina laterale si restu.e un gunoi
    8 48
  • Andrei
    Sandero - pret mic 11.500???
    Salut. Vi se pare mic pretul de 11.500 euro pentru un Sandero Diesel??? Renault Symbol cu aceeasi motorizare este 11.840 de euro pe site--ul lor... si obtii mult mai mult spatiu pentru banii astia. Plus ca nu este Dacia...
    16 16
  • Sandero arata ok
    Arata mult mai rau symbolul, in opinia mea. Chiar nu sunt fan Dacia dar daca arunci o privire in trecut vrzi usor ca este o evolutie vizibila de la an la an. E pe drumul cel bun.
    18 2
  • Andrei
    pret stupid...
    Salut. Revin cu o idee pe care am uitat-o in postul anterior. Noul Logan in echiparea Preferance costa pe site-ul Dacia 9150 euro, in cazul asta pretul pentru Sandero fiind stupid. Ar fi o idee sa nu mai ridicati in slavi producatorul autohton de masini, doar pentru ca a folosit un motor diesel imprumutat. Probabil ca se mai gasesc cateva comparatii de pret care sa conduca la ideea ca cel care a scris articolul de mai sus a fost un pic influentat si a vrut sa faca reclama Daciei Sandero. Imi tot pun intrebarea de mai sus: chiar sa fie mic pretul de 11.500 euro??? Nu stiu unde traieste cel care a scris asta si cam cat e platit pentru ce face, dar masina asta se adreseaza sau ar trebui sa se adreseze unui segment de romani fara prea multi bani in buzunare, iar 11.500 mi se pare un pic exagerat pt o masina care nu straluceste la nimic in clasa mica.
    14 8
  • consum mic?
    gab
    5.3 extra-urban vi se pare consum mic?...think again... si la pretul asta nu se justifica de nici un fel.
    6 10
  • ieftin ?!
    ford fiesta 1,4 tdci 68 cp ghia costa in reprezentanta 11.750 euro, dar daca negociezi il iei cu 10.000 euro. E vorba de modelul vechi, nu cel din 2009. Asa ca numai ieftina nu mi se pare.
    13 16
  • Marian
    Cam scumpa
    Un CEE'D diesel 1.6 de 115 CP in versiune City costa 14730 euro. Si are o gramada de lucruri in plus fata de Sandero: 6 airbaguri, volan reglabil, radio mp3 + usb si comenzi pe volan, 5 stele euroncap, jante aliaj 16 toli, geamuri fumurii, geamuri electrice fata-spate, frane pe disc fata spate, ESP, suspensie multilink spate, spatiu interior un pic mai mare, portbagaj tot pe acolo, 5 ani garantie bara-n bara, 7 motor si cutie, vopsea metalizata, clima. Cred ca merita diferenta de pret daca e sa facem un calcul.
    18 16
  • sandero
    Bravo Dacia...Si eu am logan facelift si sunt foarte multumit de el...in 30 de ani de cand a avut tatal meu dacia 1310 nu a avut nevoie de ABS-uri si ESP-uri...un sofer adevarat conduce orice masina si pe orice tip de vreme...Loganul este o masina care si-o poate permite multa lumea care doreste sa aiba o masina nou nu toate ametiturile din Germania de cate 10 ani de zile...oricum bravo Dacia...si vreau mult mai multa de la voi mai ales ca acuma am fost foarte bine dispus cand am vazut SUV-ul care v-a aparea , arata foarte bine!!!STIMA SI NUMAI BINE...PA PA!!!
    19 11
  • Ce mizerie scumpa!!!!
    Eu cred ca voi nu ati condus Sandero!!!Coaja asta cred ca mai mult de 25 pct chiar si dupa sistemul vostru indulgent pentru anumite marci francofone (sponsoru,sponsoru!).Este eberant ce ati scris mai ales la capitolul pret, consum,design.Daca pune botu vreun tampit la review vostru si isi cumpara un cazan de la Renault si pe urma va blesteama toata viata voastra!!
    5 21
  • pt Dan
    Dan acum 30 de ani nu era traficul de azi. Sa zici ca sistemele noi de siguranta sunt inutile nu denota decat ca esti retrograd si obtuz sau pur si simplu te regasesti in fabula cu vulpea si strugurii. Tot respectul pentru Dacia dar sa nu cadem in extrema opusa si sa criticam tot ce nu ne putem permite.
    13 4
  • SANDELU
    ARE DREPTATE danel, de mai sus, SANDELU ESTE CU ADEVARAT UN CAZAN- SI NU UNU ORICARE CI UNUL CU O TABLA DE TOT. PERSONAL AM FACUT UN TESTDRIVE SI PARCA UMBLI CU O COCOASA IN SPATE CARE TINDE SA TE DESTABILIZEZE CA TRAIECTORIE IN CURBE. ALTFEL O NASHPETA- PORTBAGAJ MIC, SPATIU DIN SPATE REDUS FATA DE LUNGAN, BANCHETA SI SCAUNE ABSOLUT HIDOASEEE - CRED CA BUCURESTI - TIMISOARA , TE INTEPENESTE DACA TE DUCI UN SANDAEL DASTA.
    5 21
  • SANDELU
    M-AM GANDIT MAI BINE SI AM REVENIT --- TREBUIE SA FII CAM TAMPIT SA-TI CUMPERI ASA CEVA !!!!- de ex. un Astra classic este super tare fata de asta
    6 19
  • EuroNCAP
    Prieten mi-e Toma, dar mai prieten adevarul
    Autorul S.Toma, in postul de la ora 01h28, prezinta informatii incorecte cu privire la cotatia EuroNCAP pentru Dacia Sandero, probabil confundind protocolul vechi de evaluare (cel aplicat modelului in cauza) cu cel nou (cel cu ESP...).
    Consultind informatiile accesibile oricui pe site-ul EuroNCAP (si nu dureaza mai mult de 5 minute) am gasit:
    1° Sandero este cotat cu 24puncte pentru protectia adultilor (adica 3*), 38pt (4*) pt. protectia copiilor si 6pt (1*) pt. protectia pietonilor
    2° Testele pe versiunea cu Safety Pack dau urmatoarele rezultate: 31pt adulti, 38pt copii si 6pt pietoni. Nu sint trecute stelele.
    3° Twingo2 are 28pt adulti, adica 4*.
    4° Clio3 are 33pt adulti, adica 5*.
    5° Protocolul de evaluare/cotare pentru "seat belt reminder" prevede, printre altele, acordarea a 1pt pentru fiecare loc fata echipat cu avertizor. Fabia2 are 2pt acordate pentru aceste avertizoare (dintr-o cotatie de 4*/32pt adulti).
    6° Sandero Safety Pack ar fi cotat cu 4* in definitia curenta.
    7° Cu 2pt pentru "seat belt reminder" ar avea 33pt adulti, adica echivalentul a 5*.
    Argumentatia este sprijinita exclusiv pe modele evaluate dupa vechiul protocol.
    Toate bune.
    13 1
  • @euroNCAP
    Cu tot respectul pentru afirmatiile tale, dai pe langa a anumite lucruri.

    Cel mai important lucru e legat de faptul ca nu exista 'echivalentul a'. In EuroNCAP nu avem de-a face cu 'echivalentul a', iar testul cu safety pack-ul a fost facut hors concours.

    Safety belt reminderul nu ar fi adus cinci stele. Pentru ca el este deja inclus in cotatia de trei stele.

    Sandero e Logan. Cinci stele...aberezi. Nota 6 e perfecta.
    1 8
  • Sandero
    Asa cum am scris si in text, Sandero apartine clasei mici, cunoscuta si sub numele de clasa sub-compacta. In ciuda acestui fapt, modelul ofera un spatiu interior si un volum al portbagajului la nivelul unei compacte. Aceasta este una dintre calitatile modelului Dacia Sandero, indiferent de versiunea de echipare.

    Comparatia cu Kia C'eed este nejustificata, deoarece Sandero si C'eed nu apartin aceleiasi clase, iar modelul sud-coreean este mai scump cu peste 3.000 euro, diferenta deloc neglijabila!

    Generatia precedenta a modelului Ford Fiesta nu se compara cu Dacia Sandero in materie de spatiu interior, ca sa nu vorbim de faptul ca vorbim de un model nou si un model care nu mai este in productie.

    In cazul lui Renault Clio Symbol, trebuie sa compari lista de dotari optionale a acestuia cu cea a lui Sandero. Modelul Dacia este echipat mai bine in standard, desi nu poate fi dotat cu alte elemente suplimentare.

    Nici comparatia cu Opel Astra Classic nu este fondata - deoarece modelul german costa 11.900 euro in versiunea diesel, dar nivelul de echipare standard nu include nici macar un radio-caseton, ca nu mai vorbim de aer conditionat sau geamuri electrice.

    Asa cum am subliniat si la capitolul "Calitate/Pret", Sandero este cel mai spatios model din segmentul sau echipat cu un motor diesel. Daca versiunea de top a acestuia are un pret ceva mai ridicat, versiunea de 9.650 euro are un pret imbatabil daca ar fi sa comparam spatiul oferit de aceasta cu spatiul oferit de modelele rivalilor, ca sa nu vorbim de faptul ca este echipata cu un motor diesel.
    25 1
  • @Sebastian Toma
    Drive testu este facut doar de tine?Adica doar tu ai condus si doar tu ai punctat sau au mai fost si altii din redactie.Doar de curiozitate!
    2 8
  • merge cumva
    NU arata foarte rau masina si chiar daca la dotarile standard sunt varza cu un program rabla si cateva reduceri de la dealer o scoti in 8000 euro,cel mai mult ma deranjeaza la sandero cat si la logan comenzile geamurilor electrice montate pe consola fata si avand o dimensiune exagerata,cat despre siuranta credeti-ma ca omul care trece de la o rabla la asa ceva este extrem de fericit nemaicontand "detaliile"
    6 1
  • EuroNCAP
    @Alin
    Alin, daca ai face minimul efort de a consulta site-ul EuroNCAP, ai vedea ca Sandero nu are "seat belt reminder", deci puncte 0 pentru asa ceva.
    Sint de acord ca testul cu Safety Pack este hors-concours; cotatia oficiala pentru Sandero este de 3*. Structura vehiculului permite cu Safety Pack si avertizoarele de centuri obtinerea a 33pt. Atit da matematica mea. Cu 33pt, Clio3 are 5 stele. Nu cred ca aberez...
    Cum iti explici faptul ca Sandero este "cam singurul" vehicul cu teste "alternative" la EuroNCAP? Ce s-a dorit a fi dovedi atunci???
    8 0
  • @gigi
    Salut,
    Inainte sa iti raspund la intrebare, te-as ruga sa te hotarasti asupra unui nume, deoarece acum o ora postai de pe acelasi IP cu numele "danel". Dupa ce vei clarifica acest aspect, iti voi raspunde si la intrebare.


    Cat despre punctajul obtinut la testul EuroNCAP, Sandero are 3 stele. Fara discutie, indiferent de prezenta pachetului "safety pack". Din moment ce acel pachet nu este inclus in standard, EuroNCAP nu acorda stele suplimentare pentru pachetul de siguranta, ci doar un punctaj mai mare.
    5 7
  • cum acelas IP?
    2 9
  • Marius_New
    Despre Sandel
    Sa va spun parerea mea din experienta, pt ca am condus Sandero.

    PLUSURI
    -masinuta low-cost decenta
    -spatioasa pt clasa mica
    -te duce si te aduce unde vrei tu
    -consum bun
    -motoare diesel de conceptie moderna
    -jos palaria pt sistemul de franare cu ABS

    MINUSURI
    -spatele arata cam aiurea
    -benzinarele sunt de conceptie veche
    -interior jalnic, ieftin
    -piese slabute, practic dupa 3-4 ani nu mai merita sa o pastrezi
    -cuplu mic, astfel ca e un chin sa mergi cu un benzinar de 1.4 intr-un trafic infernal
    -ambreiajul tine prea sus iar pedala de acceleratie e moale si prost dozata
    -instabila in general
    -pozitie incomoda la volan, nu-ti gasesti practic deloc nicio pozitie comoda, mergi stresat in aceasta masina

    Iar acum, apropo de varianta prezentata mai sus care costa 11500 euro, trebuie sa fii ori mare patriot, ori un mare nebun, ca sa dai banii pe asa ceva.
    De ce zic asta?.......foarte simplu........pt ca la 12450 euro exista Volkswagen Polo cu noul motor diesel commonrail 1.6TDI, de numai 75 caluti si cu un cuplu bun.

    Succes la cumparaturi pt amatorii de diesel-uri!
    8 6
  • @Sebastian Toma
    Este o linie "share"! Un coleg cu numele adevat Dan a postat mai devreme.Stii foarte bine ca pot folosi proxy sau conexiuni remote ca sa imi schimp IP dar nu asta conteaza.Te-am intrebat pt ca mi se pare mult mai realist punctajul facut de tine in comparatie cu marii maestrii Mircea si nu mai stiu si mai era unu.Am vazut ca esti singuru care e cu picioarele pe pamant!!

    P.S
    Daca te ajuta pentru Google Analytics pot folosii si IP de STATE
    3 4
  • opel corsa diesel
    foarte scumpa Sandero, mult prea scump pt ce ofera, la 11.750 euro cu TVA este Opel Corsa 5 usi, motor 1.3 - 75 cp, dotat cu culoare metalizata, far ceata , comenzi amplasate pe volan,A/C, Radio CD, geamuri electrice fata, inchidere centralizata cu telecomanda,.etc si mai mult consumul pt acest model de Opel este de 3.8 l in exterior si urban 5.7l;
    in plus garantie 12 ani la tabla, 5 stele euroncap
    Nu exista grad de comparatie!!!!!
    3 10
  • @marius_new
    Cuplu mic?!?!?!?!
    Ai mers cu vreo masina din grupul renualt cu motor 1.5 DCi 85 cai si cuplu 200Nm? Nu cred, masinile sunt usoare, ai fi uimit ce reprize are in oras si chiar si la drum intins.
    Ia-ti tu Polo mic si inghesuit sau clio cu interior la fel de spatios ca matizul.
    Spor la cumparaturi si incercati sa va dati cu parerea dupa ce ati si mers cu asa ceva...dar am uitat aici e locul iubitorilor de VW care resping orice nu e are nume nemtesc.
    13 5
  • nu va obliga nimeni
    mai copiii mosului, da cine va obliga sa cumparati Sandero mai ? bun rau cum o fi. Va obliga cineva ? este un produs pe o piata intr-o economie de piata libera. Isi gaseste cumparatori? din cate vad pe strazi DA. si atunci e bun sau nu ? cine il conduce cred ca stie, insa din punct de vedere al profitului pe care il aduce cred ca e bun. Nu inteleg atatea comentarii ca e troaca ca e coaja.. ca are cocoasa... toti conduceti bemveuri si mercedese ? bravo voua daca da insa sunt si oameni mai modesti.
    19 1
  • CRISTI_BV
    ...
    PRETUL IMBATABIL....
    DA, SI MIE MI-A PLACUT AIA
    4 5
  • just
    foarte corect comentariul lui adi. De aceea este piata libera, ca oamenii sa isi ia masina dupa moftul si buzunarul propriu. Si inca ceva, cea mai buna masina e cea pe care ti-o permiti.
    12 0
  • Gigelian
    Comparatii
    Sunt de acord ca Polo e mai frumos, dar pentru o motorizare diesel cu dotarile de pe Sandel, nu platesti sub 14.000 (12.500 e probabil pretul fara TVA).

    In plus, portbagajul de Sandero e de 320 de litri, la Polo are 270 de litri, iar la Corsa are 260 de litri - e clar ca vorbim de masini diferite nu?

    Apropo, Corsa New varianta Cosmo - cu airbaguri cortina, adica 5 stele euroncap pe bune - motorizare 1,3CDTI 16V 90CP duce la 14950 euroi.
    Informatiile sunt verificabile pe site-urile dealerilor.
    http://www.volkswagen.ro/files/ro/download/datei/polo.pdf
    http://www.opeldibas.ro/pdf/corsa.pdf

    In concluzie, autorul articolului are dreptate ca nu gasesti masina in pretul asta si va urez mult succes la cumparat masini germane diesel sub 12.000 de euro!

    Aveti grija, pe strazi circula numai masini nemtesti, restul de fapt "nu sunt masini"...
    15 2
  • Sandero vs. Kia Cee'd/Sportage vs. Ford
    Nu stiu cum reusiti sa acordati aceste "subtile" punctaje, dar citind de mult aceasta rubrica, mi-am adus aminte de prezentarea pentru Kia care alaturi de Ford Ka 1.3 TDCi sunt cele mai prost punctate autoturisme din cadrul acestei rubrici "Drive Test". Probabil ca Sandero este "omologul" sau "echivalentul" cu Kia Sportage sau Ford Ka (cel nou)... Este posibil in acelas timp sa "punctati" fiecare autovehicul in functie de clasa de care apartine..., insa in acest caz ar trebui sa existe mai multe clase care sa cuprinda modelele aceleasi clase, asta ca sa nu spunem ca sandero are cu mult mai multe puncte decat ceea ce am mentionat mai sus...! Ar trebui sa-i fac o precizare autorului acestui articol si ma refer la compararea cu Kia Cee'd si anume ca Cee'd City este net peste sandero (fiind una din cele mai convenabile alegeri vis-a-vis de pret si dotari la clasa sa pe piata auto...!), iar daca vrem sa comparam pe Sandero, ar trebui cu masina de serie, adica Cee'd BEST 1.6 DSL (90 CP) care are pretul DDP: 12.731 Euro (fiind intr-adevar mai scumpa cu peste 1.000 Euro, dar si asa, priviti dotarile...). Ca sa inchei aceasta "mica" interventie, ar trebui sa nu uitam ca multi producatori scot masinile "standard" cu putine dotari, urmand ca la achizitionare, sa te faca sa ti-o dotezi cu optionale si asa sa platesti mai mult decat face sau decat ar costa alt model la alt producator !
    In concluzie punctajel acordate in aceasta rubrica, in opinia mea nu sunt prea concludente... (chiar invit cititorii acestrei rubrici sa revada postarile anterioare ale administratorilor ale acestei sectiuni "Drive Test" si sa-si faca comparatii proprii la punctajele primite de diversele marci si modele de masini...).
    Toate cele bune !
    7 1
  • Sandero
    Sandero arata foarte bine
    6 2
  • Sandero vs. Kia Cee'd
    Si am uitat sa mai mentionez ca pentru inca 325 Euro se poate achizitiona modelul Kia Cee'd BEST 1.6 DSL cu 115 CP... (13.056 Euro).
    Trebuie sa recunosc totusi ca cele 2 autoturisme nu apartin aceleasi clase, interventiile mele fiind legate de punctajele primite de aceste modele, cat si fata de celelalte modele "testate" pe aceasta sectiune Drive Test !
    2 3
  • AndreiT
    Sandero chilipir? NOT
    Cu 12 mii iei ford focus sedan 18 tdci nou cu remat cu tot. Asta e oferta pe care am primito. nu e reclama deci nu va obositi cu intrebari. Sa nu spuneti acum ca sandero e atat cu toate taxele fara remat. ideea e ca 90% din romanii care vor masina noua se folosesc si de remat. Cine renunta la focus pt sandero?
    2 7
  • Florin B
    punctaj
    Parca totusi i-ati dat cam putin, nu cred ca este o masina chiar asa de slaba. Nu am Dacie... dar cred ca ati exagerat cu 67 de puncte.
    6 1
  • corect, da' rau de tot!
    -Este de mentionat faptul ca valorile inferioare ale consumului inregistrate au fost obtinute cu un stil de condus temperat, care implica schimbarea treptelor pe la 2500-2700 rpm- condus temperat la 2700 rpm? de unde dracu ati scos nebunia asta?
    si mai si schimbati instinctual la 4000!
    2 1
  • ...
    STIL DE CONDUS TEMPERAT INSEAMNA SA SCHIMBI LA 2000 RPM LA DIESEL, NU 2700 RPM ... CEI CARE AU FACUT TESTUL AR TREBUI SA STIE MAI BINE ASTA
    3 0
  • @azet
    te contrazic. stil temperat inseamna altceva, iar pt eficientizarea consumului.. e bine sa aflii la ce turatii are motorul cuplu maxim si sa incerci sa te pastrezi mereu motorul la acea turatie.
    2 2
  • Vasile
    @AZET si altii
    @AZET
    stilul de condus temperat nu se refera la ceea ce ai spus tu. Acest stil de condus temperat, implica acceleratii fine, folosind mult frana de motor si fara franari si accelerari bruste. Adica mers linistit. Fiecare masina, consuma cel mai putin undeva la turatia de cuplu maxim (La motoarele turbo diesel ea se situeaza de pe la 1700rpm la unele modele si se duce pana in 2500-2800 rpm la alte modele). A schimba turatiile la turbo diesel pe la 2000 rpm inseamna inconstienta. Pai abia de acolo incepe sa se simta turbina. Asa ti-ai putea lua mai bine un diesel clasic sau un benzinar mic. Pana in turatia de cuplu, motorul este anemic (mai ales dieselul). A schimba sub 2000 rpm si a merge subturat ar insemna sa scoti turbina la pensie mai repede decat e cazul.

    Oricum si la acest condus temeprat, avand in vedere cilindreea si masa masinii, precum si raportul cp/kg, consumul mi se pare putin cam mare, dar, treaca-mearga, avand in vedere ca masina nu era rodata (cel putin asa presupun) si dureaza timp mai mult pana te inveti cu motorul.

    @Sebastian Toma. Citez "Generatia precedenta a modelului Ford Fiesta nu se compara cu Dacia Sandero in materie de spatiu interior, ca sa nu vorbim de faptul ca vorbim de un model nou si un model care nu mai este in productie." Acest cometariu este subiectiv (sa nu spunem putintel plin de rautate). Nu sunt fan ford, dar nu poti sa te legi de faptul ca fiesta e masina veche si sandero este model nou. Sa nu uitam, ca, sandero foloseste platforma tehnica de la logan si motoarele la fel. Deci prin definitie sandero este model vechi. Sa nu uitam ca motoarele de pe sandero sunt de conceptie mult mai veche si putin imbunatatite (ma refer la benzinare). Si dieselul e depasit cam la toate capitolele avand in vedere vechimea lui si puterea.

    Intr-adevar, la banii astia te poti gandi la o masina mai buna. Dar hai sa facem altfel socoteala. Ai spus ca alte masini (mai ieftine, dupa cum au scris antevorbitorii mei) sunt dotate mai slab in echiparea standard si de aceea sunt mai ieftine. Tot ce se poate, dar, in afara de astra clasic si eventual octavia tour, cam toate au abs in standard, 2 airbag-uri, gemuri electrice pe fata si ac. Kia ceed, in echiparea city are cam tot ce vrei in afara de navi, piele, xenon. Daca am lua dotarile suplimentare oferite de ceed si le-am pune la sandero (la 70% din pretul celor de pe renault), adica esp, airbag-uri cortina, discuri ventilate fata, discuri pline spate, comenzi pe volan, clima automata, cutie in 6 trepte, inca 1 stea jumate la euroncap, jantele mai mari, cauciucurile mai bune, motoarela mai performante, samd, sandero al nostru ar depasi 15.000 eur. Deci, in concluzie nu mai e o afacere.

    Asa am putea spune ca si fiat albea sau punto clasico e o afacere mult mai buna, daca il comparam intr-o echipare inferioara si la pret mai mic. Sa nu mai vorbim de garatiile pe care le ofera alti producatori, la care am mai adauga placerea de a te urca in alte modele concurente fata de modelul romanesc.

    Acest Sandero ar fi o afacere excelenta daca ar fi cu 2000 eur mai ieftin.
    6 3
  • Raport calitate pret 10/10 ? sa fim seriosi poate un 7/10 . Daca era sub 10000 euro poate. La dacia nu obtii reduceri ca la altii , iti mai da un covoras sau un nimic in plus, cel mult.
    Apoi chiar voi ii dati note mici la majoritatea rubricilor singuru lucru pozitiv fiind consumu .
    Clio (nu symbol) 1.5 dci 85 cai echipare Dynamique - 11901 euro (serus) care e si mai frumoasa interior si exterior, mai sigura, mai placuta la condus, etc cu o clasa peste sandero la doar vreo 400 euro in plus (care pot fi mai putini daca sti sa mai negociezi)
    7 2
  • una buna...
    nu stiu dc a postat cineva... dar trebuie sa o spun. cand ridici stergatorul in ideea de a spala parbrizul acesta se loveste de tabla capotei...hahahahaha numai romanii puteau face asa ceva...
    6 3
  • semtex
    @my
    prostule la orice masina moderna stergatoarele sunt pozitionate sub capota din motive aerodinamice
    3 8
  • carlos
    @Vasile etc
    bai astia care scrieti romane pe automarket ! chiar credeti ca va cineva sanatos la minte va pe citeste pe voi??? faceti voi pe interesantii si poate chiar pacaliti cativa ciutani de 15-18 ani de pe-aici, insa mie, inca de la primele randuri, imi starniti un ras incontrolabil !
    aici fac referire directa la Vasile, bursuc18 si altii...
    0 4
  • @semtex
    esti mai prost k noaptea.toata lumea stie unde sunt pozitionate stergatoarele.dar nu cred k exista vreo masina la care sa nu poti ridica stergatorul pt k se loveste in tabla capotei.se ridica pana la un punct dupa care se loveste de capota si nu poate sta ridicat. incearca treaba asta la un sandero si dupaia sa vii sa vb lacheeee...
    9 3
  • brunetul
    DACIA SANDERO
    Apai daca 1.5l o dacia sandero pe diesel pe cel mai ieftin diesel vorbesc de un motor mic 1.5l i cel mai mare motor de pe toata gama Dacia... inseamna ca si dacia sandero stepway tot 1.5l
    0 1
  • Domnu' Toma, calculam?
    Greutate Sandero: 1.204
    Greutate Logan: 1.185.
    Citat: "Raportul putere-masa al lui Sandero 1.5 dCi este ceva mai bun decat cel al unui Logan echipat cu acelasi motor".
    Adica?

    In rest, Dacia este cea mai buna optiune pentru romanul din clasa de mijloc care si-a mai pastrat bunul simt. Parerea mea!
    0 0
  • Sandica
    la obiect!
    deci.... cei care vorbesc despre DACIA SANDERO in termeni nu tocmai civilizati sunt persoane rupte complet de realitate! Ce vor acestia? Motor ultra, mega puternic cu mici dar muuuulte briz-briz-uri la interior! Cu cat e mai dotata cu atat mai bine ... doar e o EA nu?
    eu AM astfel de masina si ESTE masina! - e laureate metalizat cu airbag-uri laterale. Am dat doar 9200 de euro pe ea si nu cat se zice pe aici! Inainte de a face un comentariu cat de cat, macar aveti bunul simt sa il faceti in cunostinta de cauza. Luati masina pentru un drive-test sau macar mergeti cu una a unui prieten.. sau nu aveti prieteni "fraieri"?
    In 3000 de km m-a purtat pe carari multe, s-a comportat admirabil la un consum de chichineata: 5,6 - pe benzina!
    Cumparati-va voi masini second hand si plimbati-va pe magheru impopotonati ca niste pitzipoance!
    2 1
  • Atentie !
    Ca posesor de Dacia Sandero diesel cu motorizarea 1.5 dci 85cp , nu inteleg pe pe cei care sunt foarte nemultumiti de felul cum arata Dacia Sandero la interior, ba comenteaza ca motorul respectiv e de doi bani . Masina este mai mult decit ok la banii ei .
    Pai ce ati dorii Stimabililor de la Dacia Sandero cu motorul diesel de 85cp ???????
    Eventual ati dorii poate ca in acesti bani Dacia sa va ofere o masina cu motor de 250 cp ca la un Renault Clio Sport !
    Sau poate ati dorii un interior finisat ca la clasa medie gen Renault Laguna !
    Pentru cine vrea o masina decenta , cu un pret corect ptr ceea ce ofera , sa te duca cu familia din pct A la B ,este ok.

    PS: Daca aveti bani si nu va place Dacia Sandero e foarte
    simplu nu o cumparati mai ales ca nu va obliga nimeni
    , dar am uitat si poate multi dintre cei care o critica au in garaj masini de genul ( Ford Focus ST , Audi R4 , Bmw M3 , Mercedes Cl 55 AMG ) si de-aia nu va place dacia . LOL !!!!!!!!!!!!!!
    10 1
  • donbas
    Motor
    Atunci cand Volkswagen a preluat Skoda, a transferat multe din banca de organe spre cehi. Cu toate acestea peste tot era marcat Skoda. Pe capacul motorului Dacia scrie Renault, desi este fabricat la Mioveni. Brandul Dacia are deja reclama peste tot. Se pot elimina inscriptiile Renault de pe masini si creerea identitatii de marca. Sau francezii continua sa ne considere fabricanti de carute?
    2 1
  • Vasi M.
    @Vasi
    intentia ta e laudabila, numai ca trebuie sa inveti sa scrii corect....
    "dorii" se scrie de fapt un singur "i"
    0 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru