de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.07.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat versiunea de top a modelului Dacia Sandero, echipata (in sfarsit!) cu un motor diesel de 1.5 litri si cu intreaga gama de echipamente optionale, reprezentate de versiunea de echipare de top Prestige. Modelul de clasa mica al producatorului roman este disponibil si in nuanta neagra si este cel mai ieftin din clasa sa in comparatie cu rivalii sai echipati cu motor diesel si elemente optionale de acelasi nivel.
-
Pret de pornire
7.250 €
-
Pret model testat
12.200 €
-
Taxa auto
199 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul Sandero testat de Automarket a fost echipat cu un motor dCi de 1.5 litri care ofera 85 CP si 200 Nm. Vorbim de cel mai puternic diesel din gama Sandero si in acelasi timp din intreaga gama Dacia. Sau, altfel spus, de acelasi propulsor prezent sub capota gamei Logan. Si totusi, am avut cateva surprize. Motorul dCi pare insa creat special pentru Sandero, unitatea fiind ceva mai plina de viata pe modelul sub-compact al producatorului roman decat in gama "fratilor" sai. Asta in ciuda faptului ca nu vorbim de o diferenta prea mare de masa intre Sandero si Logan. Raportul putere-masa al lui Sandero 1.5 dCi este ceva mai bun decat cel al unui Logan echipat cu acelasi motor, insa modelul nu este nici pe departe o sportiva, ci doar o masina ceva mai agila datorita mai ales dimensiunilor sale. Avand in vedere ca probabil l-ati testat si eventual l-ati auzit deja pe strazi, motorul nu exceleaza in materie de silentiozitate, dar nici nu este exagerat de zgomotos, prezenta acestuia facandu-se simtita abia peste 3.000 rpm. Tot in jurul bornei 3000 a turometrului motorul pare sa prinda un oarecare avant, continuat pana la 4.000 rpm, cand schimbi instinctual treapta de viteza. Explicatia acestui fenomen sta in spatele faptului ca puterea maxima a motorului 1.5 dCi de pe Sandero este obtinuta doar la 3.750 rpm. Reprizele se situeaza la un nivel potrivit puterii acestui motor, iar cutia de viteze te ajuta sa il exploatezi in functie de preferinte. In cazul unor schimbari de trepte mai rapide, cutia are tendinta sa "agate", in incercarea de a ne aminti ca Sandero nu este facut pentru viteza sau acceleratie, ci pentru un consum scazut de carburant.
Consum
Avand in vedere segmentul de piata pe care Dacia doreste sa il atace cu Sandero diesel, consumul scazut de carburant trebuie sa fie unul dintre punctele forte ale versiunii diesel a sub-compactei din Mioveni. Sandero nu dezamageste deloc la acest capitol, modelul testat reusind sa inregistreze un consum de 6.3 litri la suta in oras si de 5.3 litri la 100 kilometri in regim extra-urban. In cazul unui stil de condus mai alert, consumul urca la 6.7 litri in regim urban si la circa 5.8-5.9 litri in regim extra-urban. Este de mentionat faptul ca valorile inferioare ale consumului inregistrate au fost obtinute cu un stil de condus temperat, care implica schimbarea treptelor pe la 2500-2700 rpm, fapt ce permite pastrarea agilitatii in momentele critice si obtinerea unui consum cat mai scazut. Alaturi de un rezervor de carburant de 50 de litri, autonomia lui Sandero este mai mult decat satisfacatoare.
Interior
Versiunea Sandero Prestige, testata de Automarket prin Bucuresti si imprejurimi, are un interior in doua culori, tendinta prezenta atat la nivelul bordului, cat si la nivelul tapiteriei si al fetelor de usi. Sandero ofera cel mai mare spatiu interior din clasa sa, acesta fiind marele sau avantaj, cele cinci locuri oferite fiind suficient de confortabile pentru pasageri pentru oras si pentru calatoriile de durata medie, pentru care modelul este cu predilectie construit. Spatiul oferit de portbagaj este cu 190 de litri mai mic fata de cel oferit de Logan, respectiv 320 de litri – valoarea fiind demna insa de o compacta spatioasa. Spatiul interior este cel mai bun aliat al modelului Sandero, fiind elementul care a tras decisiv in sus punctajul sub-compactei Dacia la acest capitol. Materialele folosite sunt de o calitate slaba, dar combinatia de culori de la interior inmoaie aceasta senzatie. Manerele usilor si cotierele acestora sunt ergonomice, dar marginile anumitor elemente din plastic au finisaje de calitate slaba. Versiunile de top ale modelului Sandero au ceasuri de bord cu fundal alb si gradatii rosii, lucru care ii confera un aspect estetic mai atragator. Singurele elemente deranjante la comenzile lui Sandero sunt reprezentate de clasica amplasare a claxonului pe maneta de semnalizare – la fel ca la toate modelele Dacia, si de faptul ca stergatoarele de parbriz nu se declanseaza automat odata cu actionarea comenzii de spalare a parbrizului.
Preţ de achiziţie
Dacia Sandero este cel mai spatios model din segmentul mic, fiind totodata si cel mai ieftin model echipat cu un un motor diesel de 85 CP in conditiile unei liste bogate de dotari optionale. Pretul modelului testat este de 11.500 euro cu toate taxele incluse, cu cel putin 800 de euro mai coborat decat cel al concurentei de segment. Prin spatiul si dotarile oferite, Sandero se dovedeste a nu avea adversari seriosi in segment, lucru deja observat in cifrele interne si externe de vanzari ale sub-compactei din Mioveni.
Siguranţă
Dacia Sandero a obtinut 3 stele la testul EuroNCAP, iar punctajul modelului a fost mult mai mare in versiunea echipata cu pachetul siguranta, care include sistem de pretensionare pentru centurile de siguranta din fata si sisteme de limitare a sarcinii pentru centurile de siguranta ale pasagerilor din fata, elemente regasite pe modelul testat de Automarket.
Ţinută de drum
Sandero este un model orientat catre confortul pasagerilor si nu spre peformanta. Acest lucru se vede atat la nivelul suspensiei, foarte moi de altfel, cat si la nivelul anvelopelor cu care este echipat modelul din fabrica, care ii confera un ruliu ridicat dar ajuta la amortizarea gropilor. Astfel, Sandero "ascunde" bine imperfectiunile din asfalt, dar nu exceleaza in abordarea virajelor cu viteza. In comparatie cu un Logan, Sandero pare sa fie ceva mai stabil, dar diferenta este extrem de subtila si poate fi observata doar in unele situatii. Stabilitatea la vant lateral pare sa fie si ea imbunatatita, diferenta fiind data de suprafara profilului lui Sandero in comparatie cu cea a lui Logan. Garda la sol a modelului iti permite sa depasesti fara probleme obstacolele de dimensiuni mici, si totodata te ajuta sa incarci la maximum masina cu bagaje si pasageri. Desi suspensia lui Sandero este moale, ruliul caroseriei nu este deosebit de ridicat, modelul prezentand un comportament rutier extrem de previzibil, cu o usoara tendinta subviratorie.
Vizibilitate
Datorita suprafetei vitrate foarte mari si a montantilor subtiri, Dacia Sandero ofera o vizibilitate foarte buna, iar oglinzile laterale sunt foarte mari si iti permit sa observi foarte usor elementele din jur. Singurul defect al lui Sandero in materie de vizibilitate ar fi dimensiunea relativ mica a oglinzii retrovizoare de la interior in comparatie cu cea a oglinzilor laterale.
Tehnologie
Fiind un model low-cost, nu putem sa avem asteptari prea mari din partea lui Dacia Sandero la acest capitol, modelul de la Mioveni "rasfatandu-ne" cu aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata-spate si oglinzi reglabile electric. CD-player-ul din dotare citeste si fisiere MP3, iar instalatia audio are patru difuzoare de 15W. Desi sistemul audio nu este foarte performant, acesta acopera acceptabil sunetul motorului la o turatie de peste 3.000 rpm fara sa distorsioneze muzica.
Design
In momentul lansarii sale, Dacia Sandero a devenit cel mai atragator model al producatorului din Mioveni, acesta fiind surclasat recent doar de versiunea urban-cross Stepway, bazata insa pe aceleasi linii acceptabile ale modelului romanesc. Exemplarul testat de Automarket face parte din prima serie de modele Dacia disponibile si pe culoarea neagra, element care ii confera acestui model un aspect ceva mai interesant si mai atragator, cel putin pentru privirile trecatorilor. Negrul "vine" foarte bine pe Sandero, iar ornamentele argintii de la interior si design-ul per ansamblu al interiorului ne prezinta un model Dacia mediu ca abordare insa foarte bine incadrat de pret.
Ne-a placut
- Pretul imbatabil
- Redesign al plansei de bord
- Imagine dinamica
Nu ne-a placut
- Suspensia foarte moale
- Diferenta foarte mica intre gama Sandero si Logan
- Materiale ieftine la interior
Este un lucru foarte foarte bun, doar ca presa germana omite sa prezinte asa lucrurile.
Hai sa nu il evitam si noi, avand in vedere ca Dacia ne salveaza economia ;)
Culoarea negru este o o nuanta metalizata, si este disponibila pentru toata gama Sandero, Logan si Logan MCV(unde nu prea isi are locul). Pretul culorii "negru" este acelasi cu cel al celorlalte nuante metalizate.
@Dvictor
Cu safetypack Sandero nu are 4 stele, ci tot 3 stele dar cu un punctaj mult mai ridicat, apropiat de 4 stele. Probabil ca ar primi 4 stele daca ar fi echipat si cu ESP.
Consultind informatiile accesibile oricui pe site-ul EuroNCAP (si nu dureaza mai mult de 5 minute) am gasit:
1° Sandero este cotat cu 24puncte pentru protectia adultilor (adica 3*), 38pt (4*) pt. protectia copiilor si 6pt (1*) pt. protectia pietonilor
2° Testele pe versiunea cu Safety Pack dau urmatoarele rezultate: 31pt adulti, 38pt copii si 6pt pietoni. Nu sint trecute stelele.
3° Twingo2 are 28pt adulti, adica 4*.
4° Clio3 are 33pt adulti, adica 5*.
5° Protocolul de evaluare/cotare pentru "seat belt reminder" prevede, printre altele, acordarea a 1pt pentru fiecare loc fata echipat cu avertizor. Fabia2 are 2pt acordate pentru aceste avertizoare (dintr-o cotatie de 4*/32pt adulti).
6° Sandero Safety Pack ar fi cotat cu 4* in definitia curenta.
7° Cu 2pt pentru "seat belt reminder" ar avea 33pt adulti, adica echivalentul a 5*.
Argumentatia este sprijinita exclusiv pe modele evaluate dupa vechiul protocol.
Toate bune.
Cel mai important lucru e legat de faptul ca nu exista 'echivalentul a'. In EuroNCAP nu avem de-a face cu 'echivalentul a', iar testul cu safety pack-ul a fost facut hors concours.
Safety belt reminderul nu ar fi adus cinci stele. Pentru ca el este deja inclus in cotatia de trei stele.
Sandero e Logan. Cinci stele...aberezi. Nota 6 e perfecta.
Comparatia cu Kia C'eed este nejustificata, deoarece Sandero si C'eed nu apartin aceleiasi clase, iar modelul sud-coreean este mai scump cu peste 3.000 euro, diferenta deloc neglijabila!
Generatia precedenta a modelului Ford Fiesta nu se compara cu Dacia Sandero in materie de spatiu interior, ca sa nu vorbim de faptul ca vorbim de un model nou si un model care nu mai este in productie.
In cazul lui Renault Clio Symbol, trebuie sa compari lista de dotari optionale a acestuia cu cea a lui Sandero. Modelul Dacia este echipat mai bine in standard, desi nu poate fi dotat cu alte elemente suplimentare.
Nici comparatia cu Opel Astra Classic nu este fondata - deoarece modelul german costa 11.900 euro in versiunea diesel, dar nivelul de echipare standard nu include nici macar un radio-caseton, ca nu mai vorbim de aer conditionat sau geamuri electrice.
Asa cum am subliniat si la capitolul "Calitate/Pret", Sandero este cel mai spatios model din segmentul sau echipat cu un motor diesel. Daca versiunea de top a acestuia are un pret ceva mai ridicat, versiunea de 9.650 euro are un pret imbatabil daca ar fi sa comparam spatiul oferit de aceasta cu spatiul oferit de modelele rivalilor, ca sa nu vorbim de faptul ca este echipata cu un motor diesel.
Sint de acord ca testul cu Safety Pack este hors-concours; cotatia oficiala pentru Sandero este de 3*. Structura vehiculului permite cu Safety Pack si avertizoarele de centuri obtinerea a 33pt. Atit da matematica mea. Cu 33pt, Clio3 are 5 stele. Nu cred ca aberez...
Cum iti explici faptul ca Sandero este "cam singurul" vehicul cu teste "alternative" la EuroNCAP? Ce s-a dorit a fi dovedi atunci???
Inainte sa iti raspund la intrebare, te-as ruga sa te hotarasti asupra unui nume, deoarece acum o ora postai de pe acelasi IP cu numele "danel". Dupa ce vei clarifica acest aspect, iti voi raspunde si la intrebare.
Cat despre punctajul obtinut la testul EuroNCAP, Sandero are 3 stele. Fara discutie, indiferent de prezenta pachetului "safety pack". Din moment ce acel pachet nu este inclus in standard, EuroNCAP nu acorda stele suplimentare pentru pachetul de siguranta, ci doar un punctaj mai mare.
PLUSURI
-masinuta low-cost decenta
-spatioasa pt clasa mica
-te duce si te aduce unde vrei tu
-consum bun
-motoare diesel de conceptie moderna
-jos palaria pt sistemul de franare cu ABS
MINUSURI
-spatele arata cam aiurea
-benzinarele sunt de conceptie veche
-interior jalnic, ieftin
-piese slabute, practic dupa 3-4 ani nu mai merita sa o pastrezi
-cuplu mic, astfel ca e un chin sa mergi cu un benzinar de 1.4 intr-un trafic infernal
-ambreiajul tine prea sus iar pedala de acceleratie e moale si prost dozata
-instabila in general
-pozitie incomoda la volan, nu-ti gasesti practic deloc nicio pozitie comoda, mergi stresat in aceasta masina
Iar acum, apropo de varianta prezentata mai sus care costa 11500 euro, trebuie sa fii ori mare patriot, ori un mare nebun, ca sa dai banii pe asa ceva.
De ce zic asta?.......foarte simplu........pt ca la 12450 euro exista Volkswagen Polo cu noul motor diesel commonrail 1.6TDI, de numai 75 caluti si cu un cuplu bun.
Succes la cumparaturi pt amatorii de diesel-uri!
P.S
Daca te ajuta pentru Google Analytics pot folosii si IP de STATE
in plus garantie 12 ani la tabla, 5 stele euroncap
Nu exista grad de comparatie!!!!!
Ai mers cu vreo masina din grupul renualt cu motor 1.5 DCi 85 cai si cuplu 200Nm? Nu cred, masinile sunt usoare, ai fi uimit ce reprize are in oras si chiar si la drum intins.
Ia-ti tu Polo mic si inghesuit sau clio cu interior la fel de spatios ca matizul.
Spor la cumparaturi si incercati sa va dati cu parerea dupa ce ati si mers cu asa ceva...dar am uitat aici e locul iubitorilor de VW care resping orice nu e are nume nemtesc.
DA, SI MIE MI-A PLACUT AIA
In plus, portbagajul de Sandero e de 320 de litri, la Polo are 270 de litri, iar la Corsa are 260 de litri - e clar ca vorbim de masini diferite nu?
Apropo, Corsa New varianta Cosmo - cu airbaguri cortina, adica 5 stele euroncap pe bune - motorizare 1,3CDTI 16V 90CP duce la 14950 euroi.
Informatiile sunt verificabile pe site-urile dealerilor.
http://www.volkswagen.ro/files/ro/download/datei/polo.pdf
http://www.opeldibas.ro/pdf/corsa.pdf
In concluzie, autorul articolului are dreptate ca nu gasesti masina in pretul asta si va urez mult succes la cumparat masini germane diesel sub 12.000 de euro!
Aveti grija, pe strazi circula numai masini nemtesti, restul de fapt "nu sunt masini"...
In concluzie punctajel acordate in aceasta rubrica, in opinia mea nu sunt prea concludente... (chiar invit cititorii acestrei rubrici sa revada postarile anterioare ale administratorilor ale acestei sectiuni "Drive Test" si sa-si faca comparatii proprii la punctajele primite de diversele marci si modele de masini...).
Toate cele bune !
Trebuie sa recunosc totusi ca cele 2 autoturisme nu apartin aceleasi clase, interventiile mele fiind legate de punctajele primite de aceste modele, cat si fata de celelalte modele "testate" pe aceasta sectiune Drive Test !
si mai si schimbati instinctual la 4000!
stilul de condus temperat nu se refera la ceea ce ai spus tu. Acest stil de condus temperat, implica acceleratii fine, folosind mult frana de motor si fara franari si accelerari bruste. Adica mers linistit. Fiecare masina, consuma cel mai putin undeva la turatia de cuplu maxim (La motoarele turbo diesel ea se situeaza de pe la 1700rpm la unele modele si se duce pana in 2500-2800 rpm la alte modele). A schimba turatiile la turbo diesel pe la 2000 rpm inseamna inconstienta. Pai abia de acolo incepe sa se simta turbina. Asa ti-ai putea lua mai bine un diesel clasic sau un benzinar mic. Pana in turatia de cuplu, motorul este anemic (mai ales dieselul). A schimba sub 2000 rpm si a merge subturat ar insemna sa scoti turbina la pensie mai repede decat e cazul.
Oricum si la acest condus temeprat, avand in vedere cilindreea si masa masinii, precum si raportul cp/kg, consumul mi se pare putin cam mare, dar, treaca-mearga, avand in vedere ca masina nu era rodata (cel putin asa presupun) si dureaza timp mai mult pana te inveti cu motorul.
@Sebastian Toma. Citez "Generatia precedenta a modelului Ford Fiesta nu se compara cu Dacia Sandero in materie de spatiu interior, ca sa nu vorbim de faptul ca vorbim de un model nou si un model care nu mai este in productie." Acest cometariu este subiectiv (sa nu spunem putintel plin de rautate). Nu sunt fan ford, dar nu poti sa te legi de faptul ca fiesta e masina veche si sandero este model nou. Sa nu uitam, ca, sandero foloseste platforma tehnica de la logan si motoarele la fel. Deci prin definitie sandero este model vechi. Sa nu uitam ca motoarele de pe sandero sunt de conceptie mult mai veche si putin imbunatatite (ma refer la benzinare). Si dieselul e depasit cam la toate capitolele avand in vedere vechimea lui si puterea.
Intr-adevar, la banii astia te poti gandi la o masina mai buna. Dar hai sa facem altfel socoteala. Ai spus ca alte masini (mai ieftine, dupa cum au scris antevorbitorii mei) sunt dotate mai slab in echiparea standard si de aceea sunt mai ieftine. Tot ce se poate, dar, in afara de astra clasic si eventual octavia tour, cam toate au abs in standard, 2 airbag-uri, gemuri electrice pe fata si ac. Kia ceed, in echiparea city are cam tot ce vrei in afara de navi, piele, xenon. Daca am lua dotarile suplimentare oferite de ceed si le-am pune la sandero (la 70% din pretul celor de pe renault), adica esp, airbag-uri cortina, discuri ventilate fata, discuri pline spate, comenzi pe volan, clima automata, cutie in 6 trepte, inca 1 stea jumate la euroncap, jantele mai mari, cauciucurile mai bune, motoarela mai performante, samd, sandero al nostru ar depasi 15.000 eur. Deci, in concluzie nu mai e o afacere.
Asa am putea spune ca si fiat albea sau punto clasico e o afacere mult mai buna, daca il comparam intr-o echipare inferioara si la pret mai mic. Sa nu mai vorbim de garatiile pe care le ofera alti producatori, la care am mai adauga placerea de a te urca in alte modele concurente fata de modelul romanesc.
Acest Sandero ar fi o afacere excelenta daca ar fi cu 2000 eur mai ieftin.
Apoi chiar voi ii dati note mici la majoritatea rubricilor singuru lucru pozitiv fiind consumu .
Clio (nu symbol) 1.5 dci 85 cai echipare Dynamique - 11901 euro (serus) care e si mai frumoasa interior si exterior, mai sigura, mai placuta la condus, etc cu o clasa peste sandero la doar vreo 400 euro in plus (care pot fi mai putini daca sti sa mai negociezi)
aici fac referire directa la Vasile, bursuc18 si altii...
Greutate Logan: 1.185.
Citat: "Raportul putere-masa al lui Sandero 1.5 dCi este ceva mai bun decat cel al unui Logan echipat cu acelasi motor".
Adica?
In rest, Dacia este cea mai buna optiune pentru romanul din clasa de mijloc care si-a mai pastrat bunul simt. Parerea mea!
eu AM astfel de masina si ESTE masina! - e laureate metalizat cu airbag-uri laterale. Am dat doar 9200 de euro pe ea si nu cat se zice pe aici! Inainte de a face un comentariu cat de cat, macar aveti bunul simt sa il faceti in cunostinta de cauza. Luati masina pentru un drive-test sau macar mergeti cu una a unui prieten.. sau nu aveti prieteni "fraieri"?
In 3000 de km m-a purtat pe carari multe, s-a comportat admirabil la un consum de chichineata: 5,6 - pe benzina!
Cumparati-va voi masini second hand si plimbati-va pe magheru impopotonati ca niste pitzipoance!
Pai ce ati dorii Stimabililor de la Dacia Sandero cu motorul diesel de 85cp ???????
Eventual ati dorii poate ca in acesti bani Dacia sa va ofere o masina cu motor de 250 cp ca la un Renault Clio Sport !
Sau poate ati dorii un interior finisat ca la clasa medie gen Renault Laguna !
Pentru cine vrea o masina decenta , cu un pret corect ptr ceea ce ofera , sa te duca cu familia din pct A la B ,este ok.
PS: Daca aveti bani si nu va place Dacia Sandero e foarte
simplu nu o cumparati mai ales ca nu va obliga nimeni
, dar am uitat si poate multi dintre cei care o critica au in garaj masini de genul ( Ford Focus ST , Audi R4 , Bmw M3 , Mercedes Cl 55 AMG ) si de-aia nu va place dacia . LOL !!!!!!!!!!!!!!
"dorii" se scrie de fapt un singur "i"