Drivetest Dacia Lodgy
1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP Man6 Laureate 7STRJoi, 26.04.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu zece ani, singura modalitate de a transporta şapte pasageri într-o Dacie era una hilară. Îngrămădiţi precum marfa pe o tarabă din piaţa Obor, cei 7 curajoşi se rugau să ajungă în siguranţă la destinaţie.
A apărut apoi Logan MCV, care promitea şapte locuri chiar şi pentru baschetbaliştii din reclama de lansare. Dacia a vrut însă mai mult şi s-a decis să ofere un nou best-seller Occidentului. Un best-seller elaborat la fel de bine ca celelalte, cu un preţ din nou imbatabil.
Am citit astăzi pe nerăsuflate povestea noului Lodgy, printre dunele crepusculare din apropierea fermecătorului Marrakech şi ne-am gândit să vă invitam alaturi de noi la bordul monovolumului.
Dacia Lodgy
1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP Man6 Laureate 7STR
- Pret de pornire 9.500 €
- Pret model testat 14.700 €
- Taxa auto 150 €
Motor / Transmisie
Lodgy ne-a asteptat intr-un decor cu un impact cromatic puternic, creat de rosul martian din Total Recall si verdele crud al Campiiilor Elizee din Gladiatorul. Am strabatut pustiul african la volanul versiunii de top, dieselul de 1.5 litri si 110 cai putere. O alegere inspirata pentru orice familist care vrea sa se miste bine oriunde, cu costuri de exploatare mici.
Unitatea de patru cilindri este foarte bine izolata fonica, ca de altfel toata masina. Sunetul patrunde usor infundat in habitaclu abia cand sari de 3000 de rotatii.
Cei 240 de Nm se fac simtiti abia atunci cand sari de 2000 de rotatii, desi constructorul ne promite ca ei sunt acolo inca de la 1750 de rpm. Momentul motor este generos si misca bine monovolumul. Nu stim ce se intampla cand toate cele 7 locuri sunt ocupate, insa premizele sunt bune.
Alaturi de unitatea diesel a fost instalata o cutie manuala cu sase rapoarte, etajate ceva mai lung pentru a favoriza consumul. Cutia ramane destul de precisa si placuta, treptele fiind gasite usor.
Consum
Pentru a putea străbate deşertul sterp al Marocului, berberii îşi adapau cămilele cu apă din belşug. Noi l-am găsit pe Lodgy cu un rezervor plin. Asemeni transportului animal local, modelul românesc a fost extrem de zgârcit cu ceea ce ascundea în rezervor.
Noi am înregistrat un consum mixt de aproape 7.5 litri/100 de km, insa am folosit aerul conditionat si regimul de turatii inalte.
În cartea tehnică se arată că motorul nostru consuma 5.3 litri/100 de km in oras si 4 litri in afara lui. Cu o medie de numai 4.4 litri la 100 de km, Lodgy se poate aseza linistit pe tron, fara teama rivalilor.
Dacă vă decideţi să transportaţi 7 pasageri trebuie să luaţi în calcul o creştere a costurilor de deplasare, pentru că şi consumul creşte.
Performanţe
Nu-i poţi cere unui gimnast să alerge precum Usain Bolt. Este aşadar ilogic să ceri performanţe de la un monovolum, creat pentru a le oferi pasagerilor confort şi nu sportivitate. Acceleraţia lui Lodgy este una decentă pentru un monovolum, reuşind să ajungă la 100 de km/h în 11.6 secunde.
Performanţele scad însă considerabil dacă vă gândiţi să ocupaţi toate cele 7 locuri. Viteza maximă se opreşte şi ea la 175 km/h, suficient pentru autostrăzile din România şi prea mult pentru şoselele inguste si prăfuite ale Marocului.
Comparativ cu ceilalţi rivali din segment, Lodgy este mai fâşneţ decât un C4 Picasso, mulţumită în mare parte masei sale foarte reduse. Aceeaşi poveste şi cu Opel Meriva. Doar Ford C-Max pare sa fie ceva mai agil decat monovolumul din Mioveni.
Interior
Dacia ascultă. Dacia ascultă de rugile clienţilor săi. În inima lui Lodgy, adică în habitaclu, românii oferă un alt tablou zugrăvit de această dată cu pensula precisă a ergonomiei şi culorile unei palete tehnologice bogate, aplicate cu armonie pe o pânză nouă.
Deşi planşa de bord încă miroase a Duster pe alocuri, ea a fost reproiectată pentru a se mula mai bine pe nevoile unei familii. Apar noi spaţii de depozitare deasupra bordului, un torpedou mai generos, suporturi pentru pahare şi sticle pe locurile din spate şi buzunare cam strâmte la nivelul portierelor faţă.
Cutumele low-cost sunt însă greu de lepădat. Plasticul păstrează un aspect dur, rece, desi pe alocuri el a capatat o alta textura, ceva mai prietenoasa. Aparentele sunt salvate de plasticul lucios si de comenzile ceva mai bine finisate pentru semnalizare si stergatoare.
Să trecem la ergonomie. Dacia mizează şi aici pe curentul minimalist. Totul este simplu, organizat bine, fără a complica lucrurile. Comenzile sistemului de climatizare au fost împachetate mai frumos, cu mici detalii cromate.
Sistemul audio este la fel de simplu de utilizat, vine cu o conexiune auxiliară pentru USB, dar şi cu o serie de comenzi pe coloana de direcţie. Inutile dacă mă întrebaţi pe mine, pentru că sunt foarte aproape de cele de pe planşa de bord. Ruga clienţilor a fost ascultată şi când vine vorba despre comenzile geamurilor electrice. Au fost mutate pe mânerele portierelor şi sunt uşor de folosit, chiar dacă plasticul butoanelor dă impresia de ieftin. Claxonul ramas tot acolo.
Spaţiul, ultima frontieră. O frontieră pe care Dacia a depăşit-o întotdeauna. Modelele constructorului român au oferit întotdeauna spaţiu din belşug. Nici Lodgy nu face excepţie. Fie că vorbim de varianta cu cinci sau şapte locuri. Cine ar fi crezut că monovolumul românesc va garanta spaţiu pentru 7 adulţi. Da. Aţi citit bine. 7 oameni încap fără probleme pe cele şapte scaune, mult mai confortabile decat cele ale lui Duster. Spaţiul pentru picioare este generos chiar şi pe ultimul rând, iar la nivelul capului nu trebuie să vă faceţi probleme.
Şi portbagajul? Păi în portbagaj ar încăpea tot iarmarocul Marrakech-ului, denumit popular souq. Lodgy înghite 2617 litri în configuraţia cu două scaune şi 875 de litri atunci când folosim 5 locuri. Cât despre versatilitate, ea are un sunet rudimentar, dat de zăngănitul metalic al scaunelor, însă poate fi caracterizată simplu: SIMPLA. Rabatarea scaunelor este o joacă de copii.
Preţ de achiziţie
Când vine vorba de preţ, Dacia joacă mai bine decât Barcelona. Toţi se întreabă cum reuşesc românii să vină cu asemenea oferte de preţ. Şi de această dată, echipa de la Mioveni a făcut un joc excelent şi a venit cu un preţ imbatabil în segment. 9500 de euro pentru un monovolum de 85 de cai, cu motor de 1.6 litri benzină. Dacă vrei 7 locuri, le poţi avea pentru doar 11.000 de euro. Dacă îţi doreşti şi un diesel, îl poţi avea de la 12.600 de euro, preţ valabil pentru versiunea 1.5 dCi de 90 de cai putere.
Dacă ne uităm în segment ne este practic imposibil să găsim un rival pe măsură. Toate monovolumele pleacă de la cel puţin 14.000 de euro. Un Ford C-Max are un preţ de pornire de 17.950 de euro. Dacă ne raportăm la B-Max el este ceva mai ieftin, adică 13.400 de euro, însă tot nu se apropie de spaţiul şi preţul lui Lodgy. Mergem în Franţa la rivali precum Peugeot 3008, care costă 20.647 de euro, şi Citroen C4 Picasso, cu un preţ de pornire de 18.025 de euro. Preţurile par colosale în comparaţie cu cele ale familistului românesc care vine cu o oferta imbatabila în segment şi un avantaj extraordinar în faţa rivalilor
Siguranţă
Numele lui Lodgy vine de la englezescul "lodge", care înseamnă "casă", "cămin". O casă trebuie să inspire siguranţă. Tocmai asta încearcă să facă şi Lodgy. Monovolumul vine cu centuri în trei puncte pentru toate cele şapte locuri, tetiere reglabile pe înălţime şi un set complet de airbaguri frontale şi laterale livrat in standard.
Lista echipamentelor de siguranţă activă include deja banalul dar vitalul ABS, asistenţa la frânarea de urgenţă şi, opţional, un alt sistem important, ESP. Raportat la sistemele de siguranţă ale concurenţei, Lodgy nu este cel mai bine echipat monovolum. Mai mult, pedigree-ul său nu este unul impresionant. Familia Dacia nu a obţinut mai mult de 3 stele la testele EuroNCAP. Să sperăm că Lodgy va schimba această statistică
Ţinută de drum
Berberii au avut cămilele, noi l-am avut pe Lodgy. Terenul arid pe care l-am străbătut astăzi a fost o probă bine aleasă pentru suspensiile monovolumului românesc. Lodgy este reţeta perfectă pentru cei care digeră foarte bine o croazieră confortabilă. Sub caroserie s-a ascuns un tren de rulare inspirat parcă de covorul magic al lui Alladin. Am plutit uşor peste orice denivelare, peste orice groapă, peste orice drum neasfaltat. Aveţi copii? Fiţi fără grijă. Pruncii se vor odihni de minune la interior, indiferent de ce drum alegeţi.
O astfel de atitudine relaxată este totuşi taxată atunci când alegi un traseu mai sinuos. Ruliul îşi face simţită prezenţa şi fermitatea lipseşte. Nici direcţia nu ajută foarte mult, având în vedere că precizia sa nu este una extrem de reusita. Feedback-ul suprafetei de rulare se simte insa bine in volan. Nu căutaţi bravuri la volanul lui Lodgy. Sistemul ESP va fi acolo pentru a vă aduce cu picioarele pe pământ.
Vizibilitate
Un monovolum trebuie să le ofere pasagerilor o comunicare bună cu exteriorul. Suprafaţa vitrată a noului Lodgy este bine proporţionată, geamurile laterale fiind extrem de generoase chiar si pe ultimul rand de scaune.
Dacă ne raportăm la ce vede şoferul, Lodgy nu pune probleme de vizibilitate. Oglinzile împrumutate de la Duster fac din monovolumul românesc o maşină uşor de manevrat chiar şi în spaţii înguste.
Deşi poate părea lung, Lodgy nu ingreuneaza gararea cu spatele. Dacă totuşi vă incomodează montanţii posteriori ceva mai generoşi şi luneta larga nu este suficienta, puteţi să optaţi pentru senzorii de parcare.
Tehnologie
Ne-am dorit cu toţii un camin frumos mobilat. Ne-am dorit cu toţii o Dacie bine echipată. Din nou, Dacia a ascultat. Lodgy este unul dintre modelele cele mai avansate ale constructorului de la Mioveni, din punct de vedere al echipării. Ea este foarte generoasă în elemente de confort. Noi am vrea să trecem în revistă elementele de bun simţ, cum ar fi geamurile electrice faţă şi spate cu comandă pe portiere, servodirecţia, comenzile pe volan, sistemul audio cu conexiune auxiliară, oglinzile electrice şi instalaţia de aer condiţionat. In premiera pentru un model Dacia se introduce si limitatorul de viteza.
Trebuie să ne rezervăm însă ceva mai multe observaţii pentru sistemul multimedia disponibil pe Lodgy. E ca trecerea de la televizorul cu lampi la cel color.
Recunosc. Când m-am urcat prima dată în Lodgy la Salonul de la Geneva m-am ciupit de mână. Un ecran LCD pe un model Dacia? Atât de devreme? Meritam oare un asemenea gadget acum? Noi nu, însă Occidentul da. Despre sistemul multimedia trebuie să spunem că păstrează filosofia Dacia: este extrem de simplu de folosit, nu complică existenţa nimănui şi, mai presus de orice, este foarte util. Bravo Dacia! Din pacate nu vine cu CD Player, dar cine mai foloseste CD-uri cand acum exista stick-uri USB. Si da, Dacia are suport USB. Si muf[ pentru iPod sau Mp3. :i conexiune Bluetooth. Un tacam complet.
A! Era să uit. O bilă neagră pentru că volanul nu este reglabil şi în adâncime. Sau poate sunt eu prea pretenţios şi mă leg de amănunte nesemnificative.
Design
Când vine vorba de monovolume, cubismul este ridicat la rang de artă. Nu a fost şi cazul celor de la Dacia, care au luat dalta şi au început să sculpteze forme interesante în caroseria MPV-ului. Un stop aici, o nervură acolo, oglinzile lui Duster, mânerele portierelor de pe Sandero şi Dacia a reuşit să facă din Lodgy o propunere interesantă. Un fel de Kate Winslett într-un Hollywood dominat de femei frumoase, insa nu la fel de talentate.
Publicul profan trebuie să vadă în noul Lodgy faţa viitoarelor modele etichetate cu emblema Dacia. Monovolumul este un deschizător de drumuri, un promotor al noii filosofii de design.
Bineînţeles, pot exista şi obiecţii, ca de exemplu asimetria dintre blocurile optice faţă şi cele posterioare. Sunt elemente ce par a fi rupte de pe maşini complet diferite. Profilul plăteşte tribut segmentului familist şi Lodgy seamănă cu un peşte lunguieţ din celebrele desene animate ”Finding Nemo”.
Ne-a placut
- Izolare fonica
- Consumul
- Spatiul interior
Nu ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Ruliul in viraje
Date tehnice - Dacia Lodgy 1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP Man6 Laureate 7STR | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (Joi, 19 Decembrie)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (Luni, 16 Decembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
si... singurul lucru romanesc din Lodgy este "fentarea" legislatiei europene in stil dambovitean ... norocul clientului ca au reusit omologarea in octombrie... altfel erau obligati s ofere standard masuri de siguranta inutile clientillr marcii. Bravo Dacia
Apreciez faptul ca Dacia a ascultat clientii si a "tehnologizat" bordul, l-a facut ALTFEL decat pe Logan si a pus comenzile geamurilor unde le e locul (pe usi). Mai asteptam o cotiera pt locurile fata precum si niste scaune mai ergonomice.
Nu sunt familist, asa ca nu am nevoie momentan de o astfel de masina, desi e un model interesant. Sper insa ca vor introduce aceste "mega-feature-uri" de pe Logy si pe Duster. Atunci poate as fi interesat sa cumpar si eu o Dacie.
Din pacate Duster, si in curand Lodgy, demonstreaza ca era "low-cost" se apropie de sfarsit la Dacia.
... foarte tare aia cu manelarul imbracat in roz :) .. inca mai rad :)) ... nici ca se putea spune mai bine.
Cat despre Lodgy... pare o masina Ok, pentru oameni care nu isi permit ceva mai sofisticat dar totodata vor sa isi duca familia la munte. Asa ca nu inteleg de unde atata rautate referitor la masina asta... daca tu vrei sa aiba afterburner si sa coste 2 lei, eventual sa mearga pe aer si sa fie la fel de incapatoare ca petera muierii solutia este simpla... masina asta nu e pentru tine asa ca strange bani si cumpara-ti masina de le are pe toate, eset extrem de simplu.
Sauuuu ar mai fi ceva... nu se adreseaza tuturor, este oarecum un produs de nisa, adica familistii (cel putin cei din afara) o sa o ia ca painea calda pentru ca le ofera posibilitatea (cel putin eu asa gandesc) sa aiba o prima masina interesesanta.
multi se ingramadesc sa o critice, dar vanzarile or sa spuna altceva. e mai ieftina ca Duster... ceea ce e bine. si mi se pare ca e apropiata ca pret de MCV.
Automarket, caroseria este in continuare negalvarizata?
Nu cred ca critica cineva faptul ca o masina e gandita sa fie low-cost sau ca e romaneasca (dupa nume), toti vrem masini ieftine si bune, pe mine nu ma intereseaza cata invidie starnesc in trafic, dar totusi raman la parerea mea si anume ca modele Dacia au nevoie de multa atentie si ca au un pret prea ridicat pentru ceea ce ofera.Daca era un brand 100% romanesc, intelegeam si apreciam.Tristul adevar este ca absolut nici un model Dacia nu a fost romanesc, drept urmare nu pot simti compasiunea patriotica pentru aceasta marca.
Nu e vorba de fitze la semafor, dar sincer acuma, de banii astia poti alege un Volvo V40 vechi de 2 ani, sau o Toyota Avensis la fel, acuma sa vina cineva sa-mi spuna ca o Dacia consuma mai putin, sau este mai sigur, sau este mai confortabila, sau este mai spatioasa, sau este mai performanta, sau polueaza mai putin decat modele sus amintite.Fiabilitate? 2 loganuri doar in familie care dupa 3 ani s-au intors la dealer cu rugina.Pentru asta sa fac leasing?
Am impresia ca unii isi cumpara Dacia din mila cand spun "pai e romaneasca".
Cum zice Unkle, multi merg pe ideea "daca nu e noua, e cazan nemtesc" , si nu inteleg frenezia asta de a avea masina noua, de parca una noua e lipsita de griji.In tarile civilizate e de inteles, cand castigi 4000 de euro pe luna iti permiti in 3 luni sa-ti iei o masina noua.DA!! Vreau si eu, oricand, dar cand avem salariile care le avem si majoritatea daciilor sunt luate cu mari eforturi financiare... nu stiu.
oricum, din segmentul din care face parte, e cea mai buna la pret... plus ca are niste dotari optionale belea pt o dacie. esp, pilot automat, senzori spate, navigatie si conectari auxiliare, e de ajuns.
In mod bizar, desi este ieftina, are un raport pret-calitate-performanta demential de bun. Daca o ingrijesti cu atentie, poti face cateva sute de mii de kilometri fara probleme.
2. Constat ca in ziua de azi designerii nu mai stiu/nu mai vor sa deseneze masini frumoase, cu linii simple. Cu exceptia nemtilor si a italienilor, peste tot se poate vedea adevarate bizaritati sau upgrade-uri rapide facute intre doua pauze de bere.
In alta ordine de idei ... in raportul calitate-pret factorul decisiv nu ar trebui sa fie neaparat pretul . . . o fi ea cea mai ieftina... dar este "ieftina" . . . acu' depinde cum aprecieaza fiecare calitatea ca sa-si faca "raportul". Pentru mine o dacie este undeva jos, jos de tot, cand vine vorba de asta . . . dar asta-s eu :) ca doar treaim intr-o tara libera si nu ne obliga nimeni sa cumparam ceva.
Faptul ca Renault si-a construit un mare centru de dezvoltare-testare in romania scade costurile R&D pentru grup, dar nu asa de mult pe cat pare. Inginerii romani sunt mai ieftini decat cei francezi dar la Titu nu cred ca sunt numai romani ;). De asemenea nu cred ca la Titu se vor proiecta si testa numai dacii ;)
Si nu e vorba de patriotism aici. E vorba de a recunoaste Dacia ca o oferta competitiva cu calitati incontestabile intr-o piata extrem de pretentioasa, cum este cea europeana.
Toata lumea are la ora actuala internet, si multi dintre acestia sunt habarnisti, dau au descoperit tastatura si o incearca, "slobozind" 3-5 cuvinte fara nicio judecata, sa se afle numa in treaba.
In Romania din pacate inca nu exista cultura auto, site-uri de genul Automarket sunt putine, emisiuni la TV facute ca lumea 0 (zero), si revista tot mai putine pe piata, pentru ca nu se cere asa ceva. Cum iesi din tara, spre vest, pai la orice chiosc sau Inmedio spre exemplu, rafturi intregi de reviste, chiar si publicatii specializate pe anumite marci etc. Asta inseamna ca se cer, au trecere, oamenii citesc, se informeaza si sunt in stare sa formeze o parere obiectiva.
Normal ca in tara asta "frumoasa" cu ghiorlanie maxima si din pacate nivel de trai inexistent, sa dai 10000 - 14000 de euro pe o Dacie pare mult. Problema este ca pana aici se opreste gandirea. E normal ca multi dintre noi vedem ce e in jur, si ne dorim mai mult, si cand avem ceva bani de o masina, pai vrem sa ne simtim mai in rind cu altii, adica sa avem un Audi, un BMW, un Merc, un Volvo etc etc. Si atunci mergem catre second-uri mare parte, si luam masini de cativa ani vechime, cu zeci de mii de km, care chiar daca "sunt aduse" din Germania, unde poate au fost super intretinute, au deja o uzura morala, niste componente deja si-au facut rostul pe masina de ceva ani incoace. Si nimeni nu ia in calcul costurile pe urma, revizii, tot felul de taxe si impozite, incep sa pice tot felul de componente pe care daca vrei sa le schimbi, pai ajungi de iti vinzi un rinichi sau te apuci de cautat pe la dezmembrari.
Eu nu sustin ca Dacia e cea mai buna sau ca e pe moca totul. Dar cineva spunea mai sus ca atunci cand compari Dacia cu o alta masina si ca e low-cost, pai o compari cu una din aceeasi clasa si noua !!! Nu compari un Lodgy sau Duster de 14000 de euro cu un Audi A4 cu 200000 km, 6-7 ani vechime la 8-9000 de euro. Normal ca Audi-ul ala daca a fost intretinut cat de cat arata mai bine, si dotarile iti iau ochii si multi o sa sara pe el.
Dacia o sa vanda foarte bine in continuare in Vest, unde nivelul de trai iti permite sa o iei de noua, sa o tii 3 ani cat are garantie, dupa care sa iei alta masina.
Iar in Romania, toata treaba pleaca de la fiecare dintre noi, ca vrem multe, si vrem sa fie mai bine ca pe la altii. Pai, numai ca pentru astea trebuie sa ne trezim, sa stim sa stam drepti, sa nu mai fim mamaligari, sa ne stim impune si sa punem oameni normali la cap acolo unde trebuie sa mearga lucrurile in tara asta, ca pe urma o sa avem mai multe din tot.
interior: excelent pentru dacia, un pas mare inainte, chiar daca mai sunt ramasite de la duster, e un mare progres.
motoarul de 1.2 benzina e un mare plus, potrivit zic eu pt masina asta.
is curios daca la dieseul de 110 cp au lasat aceeasi cutie de pe duster, unde nu se potriveste deloc cu motorul...insa judecand dupa consum, cred ca raspunsul e afirmativ.
la pre, aceeasi discutie ca si la duster, noua ni se pare mult pt ca suntem obisnuiti sa inghitim sh urile nemtilor si nu ne permitem masini noi de peste 20 000...
altii insa isi permit si probabil la ei se va vinde bine.
Imi explica si mie cineva, cine isi va asuma riscul sa-si aseze familia intrun alt cosciug umblator de 2-3 stele la siguranta ?
Nu cred ca are rost sa fii prea agresiv cu cei care vor masini noi. Este o disputa eterna si care nu duce nicaieri. Eu recunosc ca de 20k iti iei o masina la mana a 2-a mult mai dotata si/sau mai puternica decat una noua. Dar pentru mine de exemplu conteaza mai mult sa fie curata, sa nu fie transpirata, uzata moral. Nu voi avea niciodata sentimente de inferioritate in masina mea mai scumpa si mai prost dotata fata de unul cu un A6 din 2000 cu piele si 140 de cai adapati cu motorina.
Imi permit masini noi si le prefer. Decat Scenic vechi mai bine Lodgy nou.
Ia sa vad, câţi de aici care comentează AU NEVOIE de o maşină cu 7 locuri?
Câţi AU CUMPĂRAT şi au utilizat o maşină cu 7 locuri?
Aşa putem să bătem apa în piuă, că de banii ăia îţi iei o şaorma pe zi timp de 16 de ani.
- revin cu ideea ca notele nu sunt chiar in regula. poate ar trebui acordate pe grupe de pret sau pe grupe de concurenti directi. O dezbatere in care sa auzim si parerea altora ar fi utila ma gandesc.
- tot repet acest aspect pentru ca Lodgy primeste tot 4 stele ca si Honda Accord. Evident ca nimeni nu compara modelele dar cand vezi nota 4 la ambele ori nu iei articolul in serios ori te enervezi
Modelul nu pare foarte frumos dar se observa progresul. Cred ca se va vinde foarte bine in Europa si decent in Romania (de altfel acest tip de masini nu se vand oricum teribil la noi).
Personal im iplace noul bord si cred ca asemeni Dusterului multi vor alege fix modelul cel mai dotat.
As fi preferat un test cu motorul turbo. Era mult mai interesant si mai de actualitate. Un motiv pentru care o sa primesc simpatica manuta rosie este ca nu inteleg de ce tot insistati pe diesel. Ele se vand cam degeaba. Cred ca maxim 20% din cititori parcurg suficienti km cat sa recupereze diferenta in costul de achizitie.
Sunt modele unde diferenta nu se amortizeaza niciodata. Mai ales ca motorina nu mai este atat de ieftina.
Dacia se mişcă, are panuri de viitor. Interesant a fost să văd parcarea pentru vizitatori modficată de curând pentru maşini electrice, unde am vazut în probe şi la încărcat câteva Fluence E.Z. şi Kangoo E.Z.
Apropo, am văzut X52 ... dar sub husă :). Tot ce vă pot spune e că e mai lat şi mai solid decât Loganul, aproximativ de talia lui Fluence (parcă puţin mai scurtă).
Sănătate să avem!
.. cam atat despre nivelul tau de intelegere a sistemelor de organizare sociala ...
Un lucru bun ar fi obligativitatea conutului atat pt vot cat si pentru comentarii ... si, daca se poate si un istoric al voturilor .. asta chiar ar fi ceva nou in domeniu. Obligativitatea detinerii unui cont ar scuti de niste babuini ... iar aia care isi fac cont se mai dau pe brazda in momentul in care anonimitatea nu mai este perfecta
o copie Renault........
imi pare bine ca marca se ridica,abordeaza diferite segmente........insa e o problema.......devin din ce in ce mai scumpe.......in timp ce calitatea ramane la acelasi nivel cu logan prefacelift........
ca sa iei un Lodgy asa de Domne ajuta cu ceva optionale....ajungi la un pret de 14 mii exact ca cel din test drive.....o prostie totala........de ce nu iei un MCV care arata ca o masina normala nu ca un frigider rasturnat(Lodgy)si ramai si cu ceva banuti in buzunar......
de ce avem nevoie de monovolumuri.......de masinim spatioase......nu ne mai ajung sedan-urile si break-urile...
cum zicea mowgli e convenabil sa ai 3-4 mii euro salar asa iti schimbi low-costu de Dacie de la an la an.......
Pe de alta parte sunt de acord cu obligativitatea contului desi nu e rentabil pentru AM. Dar eu nu apuc mereu sa ma inscriu pentru ca daca sunt deja aici si citesc (fara sa stiu ca nu sunt "logat") in momentul in care incerc sa o fac ma duce pe prima pagina nu inapoi aici. Asta e enervant si prefer sa scriu ca acum .
Nu prea raspunde nimeni la sesizari dar eu propun sa existe o zona, un mail o ceva unde putem trimite idei, semnala abateri sau eventuale erori in site. Eu fiind in oarecum in domeniu va trimit acum un dictando plin :)
In cazul lui Lodgy nu poti avea pretentii de C-Max de exemplu la 14-15000, cand Ford cere pe unul echipat asemanator peste 20000...
Mai concret, uneori alegi o masina doar cu portofelul, alteori cu inima. Dupa posibilitati si dupa nevoi, coane Fanica.
In plus, o masina este folosita cativa ani in ziua de azi. Frumoasa sau urata, ieftina sau scumpa, buna sau rea ... nu trebuie sa te "insori" cu ea pe viata. Si sa nu uitam ca, de cele mai multe ori, ieftinul bate scumpul.
Toata stima!
PS tin cu Dacia ptr. ca a Romaniei dar....
Sanatate!
Dacia se dovedeste a fi unprodus si un brand Romanesc !, de mare succes orientat catre o clientela matura si cu venituri modeste.
Dacia se dovedeste a fi unprodus si un brand Romanesc !, de mare succes orientat catre o clientela matura si cu venituri modeste.Iar asta nu o parere nationalista sau in necunostinta de cauza, dar o parere impartasita de majoritatea occidentalilor.
HA .
De ce stã dacia la semafor, desi acesta s-a facut verde? S-a lipit într-o gumã de mestecat.
De câti muncitori ai nevoie sã construiesti o Dacie? Doi: unul decupeazã, celãlalt lipeste!
De ce nu are dacia 1100 centuri de sigurantã? Pentru cã ar pute fi confundat cu usurintã cu un rucsac.
Cum îi dublezi valoarea Daciei? Îi faci plinul!
Când atinge un Dacia viteza maximã? Când este remorcat!
Când americanul bogat primeste Dacia pe pe care a comandat-o, exclamã plin de recunostinþã: "Romanii ãstia - întotdeauna perfectionisti! Înainte sã-mi livreze masina, mi-au trimis o machetã din plastic!"
unu cu dacie la Service, cãtre mecanic: "As vrea sã-i faceti câteva modificãri, sã-i puneti praguri, spoiler, jenti cromate etc. Cât mã costã?"
Mesterul: "Patru lei douãzeci."
ala cu dacia: "Râdeti de mine!"
Mesterul: "Care din noi a început?"
De ce este Dacia luciosa? Pentru cã nu a ploat prea mult pe el.
In locul producatorului Dacia, mi-ar fi rusine sa ies cu asa masini pe piata. Astia chiar ne-au luat de prosti: romanii au ajuns sa cumpere orice.
Pacat ca DACIA nu are concurenta alt producator in Romania.
In cel mai bun caz sa compare ce produce cu modelul original si sa vada ce STIFT a iesit.
Dpdvd al fiabilitatii Dacia este un automobil rezistent si fiabil fara a fi vreun tanc.
In mod clar isi depaseste competitorii la capitolul rezistenta componentelor, pret piese schimb sau accesibilitatea service-urilor specializate. Pentru a putea face comparatii corecte si concrete asupra pretului pieselor de schimb va invit sa comparati piesele originale ! Nu comparati piese brand Renault cu produse compatibile pentru BMW Audi Mercedes etc...
Am vazut si am condus Lodgy. In mod sigur Lodgy continua traditia Dacia si va fi un model util, fiabil si relativ accesibil. Este un autoturism cu un raport pret calitate corect. Renault nu este mama sau bunica romanilor ca sa vina cu o oferta patriotica si sa propuna calitate la preturi sociale. Recunosc insa ca reclama induce aceasta idee care inca gaseste teren fertil in conceptia celor care nu pricep ca piata libera se ghideaza dupa alte criterii decat acela de a fi pomanagii. `Si l vous plait monsieur` este expresia aleasa de francezi pentru a ne ironiza si desi am sarit ca arsi, acesta se regaseste in apucaturile majoritatii.
Revin la Lodgy.
Argumente pro :
Fiabil si rezistent prin prisma istoricului Dacia-Renault, mai incapator decat ar fi necesar pentru 7 locuri, un mini-microbuz ce va fi ales de cei care doresc sa transporte marfa dar nu vor sa achite taxe pt auto-utilitare, suspensii confortabile si prietenoase cu organismul nostru care are alte `pareri` despre suspensiile si conducerea sport, calitate excelenta a sunetului in difuzoare, modularitate buna , vizibilitate buna, motorul diesel poate fi mai economic decat cel pe benzina daca nu cedeaza injectoarele sau turbina. altfel benzina desi este mai lenesa, nu prea se strica si cere o intretinere mai ieftina oricum. e posibil ca de banii economisiti din motorina folsita sa nu puteti cumpara turbina sau injectoarele. Distributia este facuta pe lant la ambele modele si asta poate fi iar un avantaj. Motorul 1,2 TCE propune performante interesante insa va fi disponibil abia prin octombrie. Capacitatile mici ale motoarelor aduc cu sine si taxe mai mici si evident si asigurari RCA sau CASCO mai accesibile. Se inmultesc dotarile care fac viata mai placuta la bord si sofatul mai sigur. Masna de test era un diesel 110cp care misca binisor vehicolul insa mai mult dupa 2000 turatii. Nu m-au interesat demarajele sau virajele in viteza nici modul in care sta in curbe intrucat Lodgy este o masina de familie si e de presupus ca avand asa ceva nu o a te apuci sa-ti mixezi familia cu bagalele pana cand cam totul devine omogen. Masina are alta destinatie.
Ce nu mi-a placut :
Plasticul din interior ,desi propune un contrast interesant , este destul de uratel. Mai degraba seamana cu interiorul unui camion decat cu o familista. Stupefianta este ideea producatorului combinei audio de a atribui functia de acord antena singurului buton mare pozitionat central pe consola. 100% cei care considera instinctiv ca reduc sau cresc volumul , vor schimba postul de radio ... Ciudata este si prezenta satelitului de comanda de sub volan cata vreme intinderea degetului te aduce la comenzile bordului...Habitaclul enorm ar fi cerut un sistem de distributie a aerului conditionat prin tubulatura speciala catre spate.Altfel pana cand ajunge aerul rece la randul 3 de scaune in mod sigur devine cald.. Un sistem climatronic de asemenea s-ar fi dovedit util. As fi vrut un sistem de franare mai eficient. Asupra pretului se pot face mereu observatii. Desi ieftin in comparatie cu ceea ce propune concurenta, Lodgy mi se pare scump in comparatie cu ceea ce ofera el din punct de vedere al utilitatii si aspectului general. Desi modelele competitoare sunt mai scumpe acolo banii par cheltuiti mai cu cap. Sistemele ce doteaza masina sunt de generatie veche si in mod sigur puteau costa mai putin insa nu trebuie sa uitam ca Renault nu este o mama sociala pentru Romania. Multitudinea spatiilor de depozitare este contracarata de modul meschin in care au fost realizate. De ex buzunarele portiera sunt prea mici in timp ce portiera in sine este imensa ca volum, insa absolut goala...Puteau pozitiona forma buzunarului ori catre interiorul usii ori catre interiorul habitaclului insa nu s-au complicat. Torpedoul pare spatios dar nu incape mare lucru in el, capacul torpedoului din varful consolei trancane la inchidere ca o usa de lift , scaunele de logan pareau muuult mai bine finisate... Am insistat mai mult la interior pt ca Lodgy este o masina de familie si ar fi de presupus ca acestui aspect ar fi trebuit sa i se acorde mai multa atentie si efort ori masina repet, lasa impresia unui camion mai degraba decat a unei spatiu intim si prietenos.
Cateva concluzii :
Cred ca cei mai entuziasmati vor fi doritorii unei masini de transport fara statut de auto-utilitara. O smecherie de prezentare comerciala nu ne spune cat costa varianta de top. Am fost cumva amuzat ca constat ca in lista de dotari erau incluse ...farurile. Nu proiectoarele nu luminile de ceata ci farurile... Masinile de drive test bine echipate ajung aproape de 17 000 euro in timp ce media se va situa intre 13-14 000 euro.
Intrucat Lodgy nu trage de buzunarul nostru sa o cumparam si exitenta ei nu ne impune noua tuturor vreo noua taxa cred ca nu e cazul sa o hulim ori sa o slavim ci sa incercam sa vedem lucrurile cat mai obiectiv.
Personal agreez in continuare DUSTER-ul pentru ceea ce am vazut ca e in stare sa faca pe teren nu doar in reclame.
De vreme ce nu-s nici macar casatorit habar nu am la ce mi-ar folosi un microbuz Lodgy.
Nici macar la excursii de grup nu e bun intrucat sunt rare ocaziile in care poti armoniza 2 sau 3 minti daramite 7....
Si oricum, masina cea mai buna e aceea pe care o poti avea. Recomand tuturor mai multa concentrare asupra dumului si a a partenerilor de calatorie decat asupra vehicolului. Satisfactiile sunt mult mult mai mari !