de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 01.06.2010
-
-
Trimite pe:
Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP este, fără îndoială, cel mai bun model ieşit vreodată pe porţile fabricii de la Mioveni. Cu toate acestea, constructorul român nu şi-a călcat pe blazon, reuşind să scoată pe piaţă cel mai ieftin model din segment, cu motorizări economice, spaţiu interior generos şi un pret accesibil. Lăsaţi deoparte stereotipurile legate de vechea Berlină şi experimentaţi cu noi cel mai reuşit model Dacia creat vreodată!
-
Pret de pornire
11.150 €
-
Pret model testat
16.600 €
-
Taxa auto
221 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Am avut de a face cu cel mai puternic diesel din gama Duster şi, totodată, cel mai puternic motor diesel disponibil vreodata pe un model Dacia. Unitatea dCi este preluată din grupul Renault-Nissan, are o cilindree de 1.461 centimetri cubi şi dezvoltă 110 CP la 4.00 rotaţii pe minut. Cuplul motor maxim este de 240 Nm şi este furnizat la 2.000 rpm. La prima vedere sună puţin, dar nu trebuie să uităm că Duster are o masă de 1.294 kilograme la gol, cu tot cu sistemul de tracţiune integrală preluat direct de la Nissan. Motorul mic, dar relativ potent al lui Duster este cuplat la o transmisie manuală cu şase rapoarte. Asa da! În sfârşit, Dacia a lansat un model cu o transmisie cu şase trepte şi tracţiune integrală. Am urcat la volan şi am încercat să ne stăpănim entuziasmul, în timp ce schimbam treptele şi ajungeam usor în ultimul raport – al şaselea. Timoneria acestui model este o îmbunătăţire majoră pentru Dacia, schimbătorul de viteze având o cursă mult mai scurtă decât predecesorii săi şi chiar mai bună decât a unor modele Renault. Desigur, mai e de lucru la acest capitol, dar îmbunătăţirile pe care le aşteptăm sunt mai degrabă un moft decât o necesitate. În primă fază, propulsorul pare a fi anemic, iar Duster submotorizat. Fals! Cutia de viteze are rapoarte destul de scurte, iar plaja îngustă pe care este disponbil cuplul motor dau această impresie. După ce am parcurs peste 700 km la bordul acestui model, putem spune cu încredere că nu vorbim deloc de un model puturos, ci doar de unul relaxat. Avem oricând o rezervă de putere pentru o depăşire, iar timoneria precisă ne ajută de fiecare dată. Reprizele sunt mai mult decât rezonabile, cu toate că veţi schimba treptele ceva mai des decât la rivalii lui Duster.
Consum
Iată că am ajuns şi la cea mai importantă întrebare pe care şi-o pune orice client înaintea de a achiziţiona o maşină nouă. Cel puţin 20 de persoane ne-au întrebat şi pe noi in trafic, iar acum le raspundem public. Aşadar, cât consumă Duster 1.5 dCi? În regim urban, modelul consumă între 7.8 şi 8.5 litri la suta de kilometri, obţinuţi într-un stil de condus economic, respectiv temperat. Cu eforturi ceva mai mari, puteţi obţine un consum de carburant şi mai redus, dar trebuie să aveţi nervi de oţel. Constructorul anunţă un consum urban de 6.5 litri la sută, deci suntem oarecum "în grafic". Cum stă Duster în regim extra-urban? Dacia anunţă un consum de 5.3 litri la suta de kilometri? La rularea pe autostradă, în modul 4x2, am înregistrat un consum de 8.5 litri la sută, în condiţiile în care am rulat cu o viteză de 130 km/h şi am efectuat o serie de depăşiri, fără să trecem cu mai mult de 15 km/h peste limita legală. La întoarcere, am înregistrat un consum de 7.5 litri rulând cu o viteza de 120-140 km/h, dar mult mai constant. În regim extra-urban, am înregistrat un consum de 7.5 litri, realizat în modul Auto (sistemul de tracţiune integrală decidea singur cum să împartă puterea între punţi). Pe Transfăgăraşan, la urcare, atunci când şoseaua era goală, am înregistrat un consum chiar mai scăzut, de 7.4 litri la sută. La întoarcere, pe coborâre, am rulat cât de economic am putut, iar computerul de bord ne-a afişat un consum de 4.9 litri la sută, în condiţiile în care am mers cu 50-60 km/h în treapta a şasea printr-o serie lungă de localităţi. Menţionăm că toate valorile de mai sus sunt înregistrate cu aerul condiţionat pornit şi cu patru oameni la bord. Judecând după valorile oficiale, Duster este pe locul 2 în materie de consum în clasa sa, fiind devansat doar de Nissan Qashqai facelift, un model ceva mai high-end.
Interior
Un alt capitol, o nouă surpriză. Avem de a face cu versiunea de echipare Laureate, care beneficiază, printre altele, de scaune şi volan îmbrăcate în piele. Spre deosebire de alte modele low-cost, Dacia Duster nu îţi dă senzaţia de ieftin. Chiar simţi că interiorul acestui model face toţi banii, iar calitatea materialelor – deşi modestă, nu dezamăgeşte un client rezonabil. Confortul nu este nici el un element lăsat deoparte, iar ergonomia se ridică la nivelul unor rivali cu ştate vechi din străinătate. Scaunele sunt confortabile, deşi se putea lucra mai mult la suportul lateral în viraje. Acesta se dovedeşte a fi slab, dar reglajele scaunelor sunt usor de utilizat iar modularitatea acestora este potrivită. Am fi dorit ceva mai multe spaţii de depozitare şi o cotieră, precum şi posibilitatea reglării suportului lombar. În schimb, pasagerii de orice înălţime şi gabarit rezonabil au loc fără probleme la bordul acestui model, iar portbagajul de 475 de litri este suficient pentru o familie tipică. Volanul este reglabil pe înălţime, cei de la Dacia încercând şi artificii minore reuşite, cum este adăugarea unui martor de centură pe consola centrală. Pe de altă parte, sistemul de reglare a scaunelor pe înălţime este acelaşi ca în cazul modelelor Sandero şi Logan, plasticele sunt de aceeaşi calitate cu cele două modele, iar design-ul este la fel de auster. Cu toate acestea, volanul îmbrăcat în piele al acestui model arată foarte bine, iar grosimea acestuia pare să fie mai mare faţă de cea a lui Sandero/Logan/Sandero Stepway. Prelata care acoperă portbagajul are două poziţii, iar mânerul de închidere a acestuia este amplasat pe mijloc. Sigur, nu este tocmai ergonomică această amplasare şi trebuie să exersezi puţin închiderea hayonului dacă nu eşti prea înalt, deoarece persoanele mai scunde riscă să se zgârie în încuietoarea hayonului.
Preţ de achiziţie
Cu toţii ştim deja cât costă cea mai ieftină versiune a lui Dacia Duster – 10.500 de euro cu toate taxele incluse. Cea mai ieftină versiune diesel a acestui model costă 12.150 de euro cu toate taxele incluse, iar preţul de pornire pentru versiunea de top (Laureate) cu 4x4 inclus este de 15.600 de euro. Exemplarul testat costă aproximativ 17.000 de euro cu toate taxele incluse. Fără nicio urmă de îndoială, Duster este cel mai ieftin model din segmentul său. Cu toate acestea, nu simţi acest lucru atunci când te afli la volan. Dacia a reuşit să surprindă în mod plăcut, Duster având toate premisele pentru succes în materie de vânzari. Mai e nevoie să menţionăm că 80% din clienţii care au comandat un Duster în prima lună au ales versiunea de top?
Siguranţă
Duster este primul model Dacia echipat cu ESP. Acesta este preluat, cel mai probabil, din gama Renault – de unde vine şi butonul de dezactivare al acestuia. Intervenţia sistemului este fină, dar de efect în situaţiile limită, iar ABS-ul, EBD-ul şi celelalte elemente de siguranţă fac din Duster un model cu un comportament sigur pe şosea. Deja ştim că modelul nu va lua punctajul maxim la EuroNCAP, lucru anunţat de cei de la Renault în urmă cu ceva vreme. Cu toate acestea, Dacia Duster beneficiază de două airbag-uri frontale şi de două airbag-uri laterale, precum şi de un sistem ABS Bosch de ultimă generaţie. Nu avem cum să nu observăm dozarea corectă a pedalei de frână, comportamentul la frânare rezonabil chiar şi în situaţii limită şi performanţe rezonabile la frânări dese într-o perioadă scurtă de timp. Veşti bune: frânele nu dau niciun semn de oboseală chiar şi la o fugă pe serpentine în limitele bunului simt ale şoferiei, deşi criticii au sărit la gâtul lui Duster în primă fază cu privire la lipsa discurilor de frână pe puntea spate.
Ţinută de drum
În timp ce versiunile cu tracţiune faţă ale lui Duster au o suspensie semi-rigidă pe puntea spate şi o suspensie faţă MacPherson, modelul din Mioveni are o suspensie spate tip Multi-link în cazul versiunii cu tracţiune integrală. Alături de această suspensie, Duster are o gardă la sol de 210 milimetri, cu un unghi de atac de 30 grade şi un unghi de ieşire de 36 grade. Unghiul ventral (de trecere) al acestui model este de 23 de grade, în timp ce coeficientul aerodinamic cX este de 0.42. Vorbim de cele mai bune valori din segment ale unghiului de atac şi de degajare. Acum, vine partea pe care o aşteptam cu toţii: cum se comportă Duster pe viraje? În modul 4x2, modelul prezintă un comportament subvirator, lucru logic având în vedere modul în care este repartizată greutatea pe acest model. Să nu uităm că putem întâlni acelaşi comportament şi pe SUV-uri cu pretenţii, chiar şi în cazul unor modele cu tractiune integrală permanentă. Pe de altă parte, în modul Auto, în care distribuţia cuplului motor şi a puterii dintre punţi este dictată de un computer, modelul prezintă un comportament aproape neutru, chiar plăcut. Stabilitatea este la un nivel bun, cu toate că veţi resimţi o uşoară tendinţă de ruliu la viteze mari, un element absolut normal pentru segmentul său. Duster pare să aibă o abilitate înnăscută de a absorbi gropi, imperfecţiunile suprafeţei de rulare, oricare ar fi acestea, fiind atacate cu succes de modelul românesc. Aşadar, Duster este un SUV compact care înghite foarte plăcut denivelările, dar oferă şi capacităti off-road rezonabile. Sigur, nu poţi să treci chiar prin orice cu el, dar e SUV-ul bun la toate – se descurcă bine şi pe asfalt în 4x4, trece fără probleme şi prin teren accidentat. Pe macadam, cu mici porţiuni umede sau cu aderenţă mai slabă, Duster se dovedeşte a fi plăcut de condus pentru şoferii entuziaşti. Direcţia este sensibil mai fermă decât în cazul modelelor Logan şi Sandero, dar această fermitate îţi conferă exact sentimentul de siguranţă şi încredere care lipsea până acum în gama Dacia atunci când atacai virajele.
Vizibilitate
Duster oferă un nivel bun de vizibilitate, fie că vorbim de oglinzile laterale, geamurile laterale sau lunetă. Am fi dorit o oglindă cu funcţie anti-orbire, sau măcar una de dimensiuni mai mari, dar reglarea corectă a oglindei din dotare s-a dovedit a fi suficientă pentru observarea celor din jur. Oglinzile laterale nu plătesc niciun tribut nimănui, fiind cu adevărat utile, iar montanţii A, deşi par să fie foarte groşi, nu deranjează la condus. Nici montanţii B sau C nu sunt tulburători pentru şofer. E adevărat, unii şoferi s-ar putea să aibă nevoie de senzori de parcare pentru acele momente critice când nu sunt 100% siguri că au loc să parcheze. Pe toată durata testului, Duster ne-a arătat că este suficient de compact încât să ne permită să ne strecurăm printre alte vehicule şi diverse obstacole.
Tehnologie
Fiind vorba de un model low-cost, Duster nu prea avea cum să exceleze aici. Fiţi siguri că vom mai aştepta câţiva ani până când vom vedea îm Duster un monitor LCD cu touchscreen sau vreo magazie de CD-uri extrem de sofisticată. Cu toate acestea, modelul testat avea 4 geamuri electrice, închidere centralizată, radio CD cu MP3 care putea fi conectat şi la un dispozitiv auxiliar – conexiunile ipod sau USB nefiind încă disponibile - şi un modul de comandă amplasat pe coloana de direcţie. Modulul de comandă radio stă chiar lângă volan şi se ocupă de schimbarea posturilor şi a volumului, precum şi a sursei muzicii. Acest modul de comandă este împrumutat 100% de la Renault, reprezintă o noutate absolută a gamei Duster şi vine în întâmpinarea cererii clienţilor.
Design
Cel mai discutabil criteriu al acestui model este design-ul. Design-ul este un lucru sensibil în cazul modelelor low-cost, iar Duster nu face excepţie de la regulă. Modelul din Mioveni a ieşit pe locul doi în cadrul unei analize realizate în redacţia Automarket în urmă cu mai bine de o lună şi jumătate, iar părerea noastră rămâne aceeaşi şi astăzi. Sigur, avem pseudorivali ai modelului românesc, precum Nissan Qashqai şi Hyundai ix35, modele cu un design proaspat şi dinamic. Dar Duster vine cu o imagine dură, masivă, lucru care îi conferă o personalitate aparte. Şi vă mai spunem ceva – Duster arată mult mai bine în realitate decât în fotografii. Aşadar, chiar dacă nu-i tocmai fotogenic, Duster nu îţi va zgâria retina când îl vezi, mai ales dacă vorbim de versiuni echipate cu pachetul special Look.
Ne-a placut
- Suspensie spate multilink
- Cutie de viteze cu şase trepte
- Timonerie scurtă
- Direcţie mai fermă
- Unghiuri atac/degajare
Nu ne-a placut
- Izolarea fonică modestă
- Ergonomie uşă hayon
- Lipsa unui reductor
- Feedback-ul moderat al direcţiei
- Evacuarea prea expusă
Date tehnice - Dacia Duster (2009-2013) 1.5 dCi 110CP Laureate 4WD |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1461 |
Lungime mm
4315 |
Putere maxima CP (rpm)
110 (4000) |
Latime mm
1822 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1750) |
Inaltime mm
1695 |
Viteza maxima km/h
168 |
Greutate kg
1369 |
Acceleratie 0-100 km/h s
12.5 |
Ampatament mm
2673 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
50 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
408 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Dacia Duster (2009-2013)
Duster nu este la fel ca un MCV - deja sunt destule pe strada si se poate vedea destul de clar ca prafosu' este mai mare.
TRAISCA ROMANIIIIAAAA!!!! , TRAIASCAAA DUUUUSTEEEER!!!! , BINE DACIAAAA , SUNTEM MANDRIII !!!!
In ceea ce priveste Pretul de achizitie ar fi trebuit sa spuneti ca
" Dacia a reuşit să surprindă în mod plăcut ACTIONARII SI NU FOARTE PLACUT PUBLICUL CARE A TREBUIT SA SCOATA DIN BUZUNAR 5000E MAI MULT DECAT PRETUL DIN RECLAMA, DOAR UN BONUS DE 45%, Duster având toate premisele pentru succes în materie de vânzari"
TRAISCA ROMANIIIIAAAA!!!! , TRAIASCAAA DUUUUSTEEEER!!!! , BINE DACIAAAA , SUNTEM MANDRIII !!!!
Stiu, sunt rau cu Renault, dar politica lor de preturi ma calca pe nervi :)
TRAISCA ROMANIIIIAAAA!!!! , TRAIASCAAA DUUUUSTEEEER!!!! , BINE DACIAAAA , SUNTEM MANDRIII !!!!
Sper ca pe langa sistemul 4X4 de la nissan sa fi luat si ceva idei despre cum sa faca masina sa absoarba gropile si dupa 100000km , fara o revizie ( schimbare ) totala a suspensiei.
TRAISCA ROMANIIIIAAAA!!!! , TRAIASCAAA DUUUUSTEEEER!!!! , BINE DACIAAAA , SUNTEM MANDRIII !!!!
( va rugam ignorati pasajele care nu va "convin" , am bagat cate ceva pentru toti .... sau cate ceva "anti" toti :P )
Sa nu uit, la consum sta destul de bine la drum lung, posibil ca la Dacia sa se fi facut ceva optimizari de aerodinamica - ceea ce ar fi o noutate absoluta . Mastodontul ala la 130km/h da de lucru serios motorului, dar se pare ca este cat de cat bine desenat :)
si binenteles :
TRAISCA ROMANIIIIAAAA!!!! , TRAIASCAAA DUUUUSTEEEER!!!! , BINE DACIAAAA , SUNTEM MANDRIII !!!!
.....
puneti mana pe manuta aia mica rosie - vine un comentariu NEGATIV
.....
frate ce plat este sezutul acelui scaun ... incredibil de plat ... hai ca spatarul parca mai are ceva "denivelari" dar sezutul ala .... da-o draq de treaba ce-i costa frate sa faca sacunu' ala mai reliefat ? ... 2 grame de burete ? ... 5 euro diferenta de la buretele ala de kko la un burete care sa reziste ? ... ooofffofoof tot tre sa dea cu batul in balta la cate ceva :)
si acum ma iau un pic si de echpa de la automarket : "pielea" aia pare a se fi "lasat" deja .. cati kilometri aveala bord prafosul testat ? ( sper sa spuneti ca vre-o 40-50000 ... ca altfel... nu prea cred ca se poate spune ca este ceva de capu' "pielii" aleia )
noapte buna si spor la apasat pe manutzele alea mici rosii + lasat comentarii monosilabice despre cat de imbecil is io :)
Mergi într-un showroom şi cere să te aşezi la volan.
E suficient de moale cât să fie comod, dar suficient de ferm cât să nu te afunzi în el cu "totul".
Pe viitor, citeşte textul înainte să comentezi şi uită-te peste imagini. Altfel, comentezi în necunoştinţă de cauză şi există riscul să nu ai dreptate.
Cât despre diferenţa de 5 euro la material - enormă chiar şi în mod ipotetic, ar conta foarte mult pentru Dacia, dar şi pentru alte modele low-cost. Nu-i aşa de simplu cum pare la prima vedere.
Maşină e "fâşneaţă" chiar şi la 130 km/h, mai ales dacă luăm în vedere puterea pe care o dezvoltă. Sigur, mergi cam turat, dar asta trebuie să faci dacă vrei şi viteză şi acceleraţie cu un motor destul de mic şi o cutie relativ scurtă.
@TylerDurden
Am intrat cu Duster şi pe offroad, iar modelul nu dezamăgeste cu nimic pentru ceea ce se spune că poate să facă. Dacă eşti rezonabil şi nu îţi imaginezi că ţi-ai cumpărat un tanc cu care poţi să dărâmi munţii, o să fie ok pe offroad. Scrie şi în test despre asta, dar presupun că te-ai uitat doar pe galeria foto şi nu ai citit mai departe.
nu, nu este antifonata asa bine ca un BMW, dar nu are nici sunet si tremurat de tractor obosit ca diselarele second pe care le conduceti voi de ne umpleti de fum pe strazi. este mai mult decat decent pentru pretul ei.
Felicitari echipei Automarket pentru un test reusit si pentru ca a reusit sa raporteze cu succes calitatile masinii la pretul ei. Verdictul, ca de obicei: Dacia e imbatabila la ce ofera pentru pretul ei. Punct!
In cazul Daciei Duster, merge sa ai un asemenea SUV ieftin, sa-l plimbi 3-4 ani pana la 100 000 km, dupa care il mariti si iei altceva. Iar vest europenii sunt oameni pragmatici si stiu ce vor. Benzinarele sunt gurmande si cam depasite. Dieselul insa e bun si de conceptie moderna.
Insa se mai pune o problema. Sa cumperi o Dacie cu bani putini (6400-12000 euro), merita, nimic de zis. Dar sa dai bani grei pe un Duster (17000 euro), e o mica-mare problema. Ok, fiti voi patrioti si luati-va Duster "dizel" de 17000 euro cu 0 km la bord, doar doar sa aveti fundul mai sus decat altii pe sosea........iar unii baietii destepti cumpara masini adevarate, premium, second hand, de 2-3 ani si 50 000 km reali. Unde mai pui ca la asfel de masini premium, interiorul inca "mai pute a parfum scump de 500 euro sticla, de la pasaricile care le-au condus" :P
PS: Fiecare cumpara ce vrea, ce poate, ce-i place. Dar, obiectiv vorbind, un lucru ieftin va fi intotdeauna un lucru de duzina, iar un lucru scump iti asigura demnitate si respect inainte de toate. Fara suparare, asta e adevarul, asta e viata. Probabil ca romanii s-au cam saturat de dacii clasice, piata a fost suprasaturata, iar occidentalii mai adora SUV-urile compacte si ieftin. Iar Renault a gasit o strategie buna sa le ia banii. Si foarte bine, daca sunt baieti destepti.
doar am pus doua intrebari referitoare la scaune
o intrebare retorica si cretina, evident, ca doar nu o sa schimbe maine Dacia scaunele de la prafos ...
Si o alta , referitoare la calitatea "materialului" de pe scaun, pe care ori nu ati sesizat-o ori ... acel "calitatea materialelor – deşi modestă, nu dezamăgeşte un client rezonabil" ar trebui sa insumeze toate treburile ce se pot spune despre acest subiect. Mi se pare foarte important de stiut numarul de kilometri parcursi.. din care se poate deduce un numar aproximativ de ore in care soferul a stat pe scaun ... de unde se poate deduce la fel de aproximativ ca acel material se comporta " OK " sau nu. Este destul de important, dupa parerea mea, sa stim daca acea "piele" va ajunge sa arate ca draq dupa 30000km sau dupa 150000km ( evident greutatea soferului conteaza ... dar complicam problema ).
Am facut o referire la legatura dintre aerodinamica si consumul de combustibil la drum lung - nu am spus nimic din care sa reiasa ca " ma intreb oare cum accelereaza la 130km/h, si cum se achita motorul de sarcini la viteza aia". Faptul ca nu consuma 10% cum face loganu' ala de 65 de cai , sau 8-9% ca ala de 85 este un lucru bun ... aici chiar am spus ceva bun despre prafos :). Desi masina este mai mare, mai grea, mai are si 4x4, ati mai fost si 4 insi+bagaje in masina ( deci aveati cam 1600-1700kg cu totul ), motorul s-a achitat cu succes, fara sa arunce consumul la niste cifre .. aiurea ..
Da-mi voie sa iti intorc acel "citeşte textul înainte să comentezi şi uită-te peste imagini. Altfel, comentezi în necunoştinţă de cauză şi există riscul să nu ai dreptate." ( fara partea cu imaginile, ca eu nu am asa ceva :P ) , cred ca ai fost un pic " rau " cu treaba asta ...
apropo' , masina pe care o conduc nu este nici pe departe Premium, si totusi are scaunele foarte confortabile, frumos conturate, sezutul este destul de lung pentru a putea sa ajute si pe soferul de peste 1.90m, cum sunt eu. Sprijinul lateral este excelent - treaba testata pe soacramea .. cand sta in spate se ia de mine la 120km/h .. cand sta in fata nu zice nimic :)
FYI, maşina avea 5845 km când am ridicat-o de la Dacia.
Mi s-a părut că ai citit textul pe sărite.
Mulţumim pentru atenţie.
@iceguy
Nu există deocamdată o versiune 4x4 a lui Duster echipată cu un motor pe benzină. Noi testăm ce ni se oferă, rareori avem ocazia să alegem între motorizări şi niveluri de echipare.
@eee
Mulţumim pentru aprecieri.
dar stai linistit, simplul fapt ca tu crezi ca io-s prost iti da un avantaj major in fata mea, si cu siguranta toata lumea te va aprecia pentru asta
Duster-ul mai tare ca Defender la offroad
- confort echivalent ca e-klasse
- consum ca si Prius
- stabilitate echivalent Seria 5
Si totul la incredibilul pret de bicicleta First Bike.
PS: am avut ocazia sa merg pe o bicicleta Giant anthem si va spun ca franeza mai bine si mai in siguranta la viteza decat orice model DACIA.
Multumesc.
- MCV 1.5 85 cai, 2000 km la bord (doua mii, sa fie clar), 5 persoane plus multe bagaje, fara aer conditionat, a consumat in medie (140-150 pe autostrada si legal in oras, in proportii relativ 50-50).
Si sa fie clar, consumul este determinat la pompa dupa 800 km, nu este luat de bun cel ORIENTATIV dat de computerul de bord.
Dacia .... bune pentru noi si ushor de intretinut
Ai perfecta dreptate, dar sunt destui prosti care nu inteleg ca la banii aia ar trebui sa ai pretentii. In plus cumparatorul Dacia stie sa rada de ala care isi ia Sh ca vezi doamne e revizia scumpa ca nu are miros de nou..etc.
Fratilor un Logan din 2010 cu 30.000 km costa 4000 Euro. pe un Duster de 17.000 Euro cum ai iesit pe poarta cu ea deja ai pierdut 5000 euro.
Articol ok, un pic partinitor, dar suntem romani.
Am doar cateva intrebari (pertinente cred eu):
- are filtru de habitaclu (polen)?
- butoanele de la geamurile spate tot "acolo" sunt pozitionate?
- pe bord exista indocator pentru proiectoare? Daca nu, o sa fim orbiti de o gramada de destepti care nu isi dau seama ca merg cu proiectoarele in functiune, ca deh, e cool si da bine;
- pielea de pe scaune este ecologica?
SPor!
Butoanele de comandă ale geamurilor spate sunt puse între scaunele din faţă, în continuarea consolei centrale. Le poţi folosi atât ca şofer, când eşti la volan, cât şi ca pasager, fară dificultăţi.
Nu ştiu dacă pielea este ecologică sau nu, dar nu are feeling-ul acela de „vinilin” sau de „ieftin”.
e idiotic!
restul e plastic curat care scartaie din toate inchieturile de mama focului!!
sunt pe piata masini cu mult mai bune si mai fiabile si mai aspectuoase decat DUSTER la preturi poate mai bune !!
mai ales pt cei ce cumpara in rate !!!
aviz la NISSAN.... HYUNDAI.. si mai sunt si altele !!
dar asta e ...romanul e roman pana la moarte!!!
Are filtru de habitaclu sau nu?
Daca are, atunci ar fi putut sa puna aer conditionat automat, altfel nu!
SPor!
Oricum, de data asta nu risc, asa ca dupa 30 de secunde pe google am mai dat de un caz uluitor.
"La jumatatea anului trecut, Alexandru Crisan, un constantean in varsta de 55 de ani, si-a cumparat un autoturism Audi A6 nou, in valoare de peste 40.000 de euro, in sistem leasing de la compania Tess din Brasov. La scurt timp de la achizitionarea masinii, barbatul a aflat ca automobilul nu este nou. Desi Protectia Consumatorilor i-a dat dreptate, constanteanul nu a reusit sa obtina o alta masina si nici sa-si recupereze banii."
Toata povestea aici:
http://www.autolatest.com/ro/detalii-articol/1354-audi-brasov-tess-motors-are-probleme-cu-clientii-audi-vine-masini-second-hand-drept-noi-dealerul-audi-tess-motors-nu-returneaza-banii-probleme-la-tess-motors-
Stiu ca sunt total off-topic si imi cer scuze cititorilor si moderatorilor.Ideea e ca sunt oameni fericiti ca au masini noi si de fapt sunt tot SH.Cam grav.
Acum privind la nivel macro in Romania vedem cum tot ce am avut, a disparut. Ma refer la intreprinderi, magazine etc. Suntem acaparati cu totul de cei din afara. Magazinele mari sunt ale lor. fabricile noi create ale lor. Benzinariile la fel. Etc. Sa mai enumar?
Nici sa nu va ganditi ca Renault a venit in Romania sa ne ajute pe noi. Ne ofera un pret care in urechea noastra suna bine. Dar pe mai departe intretinerea? Felul cum cad piesele pe masina franceza? Costurile pieselor?
Cei de la Putere fac jocul celor din afara, iar beneficiile sunt reciproce( atat de partea acelor investitori din afara, cat si pentru cei ce ne conduc)
Oameni buni, intelegi ca suntem si am fost sclavi in propria tara. Sunt oameni ce sunt nascuti sa fie conducatori si oameni nascuti sa fie condusi. De aici si popoarele- conducatoare si supuse. Noi am fost mai mereu un popor supus.
Apropo de autovehicule franceze. Am de serviciu un Peugeot 207. La vizita de 50.000 km mi s-a recomandat sa schimb placutele. Asa sunt facute sa reziste un anumit numar relativ scurt de km, sa iti ia bani pe piese. La 60.000 mi s-a recomandat sa schimb lichid frana. Cost revizie+ acel lichid= 11.000.000 lei vechi.
In concluzie, Renault nu a venit in Romania sa ne ajute pe noi. Ci sa scoata profit in timp. Iti vinde o masina relativ ieftina ca si pret de achizitie. Dar in timp cum stam? Cine are de castigat banii nostrii? cei ce ne-au vandut masina. Ori cumparam piese, mai des decat ar trebui, ori cumparam alta autovehicul.
Nu cunosc Duster-ul, dar se vede cu ochiul liber psihologia managementului de marketing al unor concerne ce ne vand anumite produse, inclusiv Renault.
ceea ce trebuie stiut despre pielea eco este ca tehnologia a avansat si nu mai avem produse gen "scaunu' de chefereu"
totusi pielea aia, eco sau nu, se cam lasase si masina nu era nici pe departe "foarte folosita" --- poate s-au suit 1000 de insi in ea... dar acelasi lucru il face si un singur om daca merge cu ea un an de zile.
va doresc la toti sa va luati hyundai si nu dacia, si apoi sa veniti dupa un an sa spuneti ca e ca noua
eu am si dacia si hyundai, dacia 70000km iar hyundai 25000km
care din cele 2 credeti ca scartaie mai tare la interior?
@octav71, incepand cu logan ph2, dacia a pus filtru la habitaclu. nu de la inceput, dar a pus!
apropos de piele cutata dupa 5000km, stiti la ce masina am mai vazut?
audi a5 sportback, care nici nu costa spre 50000euro
Si motorul ce zicea?
La o Laguna 2 1,9dci treapta de viteza recomandata pentru viteza asta este a treia pentru ca motorul sa ruleze in parametrii.
A modificat Renault specificatiile?
Nu recomandăm rularea în aceste condiţii şi am mai menţionat acest aspect în alte articole.
Cât despre Laguna ta, nu-i acelaşi lucru cu un Dacia Duster.
Esti posesor Duster si te simti ofensat? ma indoiesc de asta.
Ei bine eu le-am adresat o intrebare domnilor redactori, cu privire la sonorizare, ce am spus rau de Dacia? Ma rog, care e faza cu BMW? Aaa nu-ti convine ca BMW domina lumea auto, in ceea ce tine de masini de clasa?! asta e problema ta !
Era strict vorba de Dacia aici, ca-ci inspre deosebire de tine, testasem de mult modelul Duster 1.5 dCi 85 cp si mi se promisese ca modelul de 110 cp este mult mai bine inchegat, sa spun asa.
Off-topic: Cu regret va anunt ca am renuntat la ideea achizitionarii unui model Duster in favoarea unui Polo A05 2010, tocmai din cauza sonorizarii si calitatii de fabricatie modeste!
Vroiam doar sa stiu daca se gaseste vreo imbunatatire la modelul 110 cp, dar acum se pare ca nu m-am inselat, stimate domn eee!
Ce să zic m-am distrat copios! Am râs de m-am c pe mine. Am ajuns la concluzia că românul este inteligent. Mi-au plăcut la nebunie toate comentariile acestea. Cât despre conceptul dacia părerea mea este împărţită. Ca şofer profesionist, tirist, instructor auto, condus aproape 20 de ani, fost posesor de logan, cred că pot să am o părere obiectivă. Loganul este este o maşină relativ bună. Numai că nu este o maşină de curse, of road, fitze sau alte vrăjeli. Dacă nu eşti vitezoman, ţăran, şmeker, pieţar, etc., etc., poţi avea un consum foarte bun (5l - 80 KmH; 6l - la 90 - 100KmH; 6,5l - 100 - 120KmH) extraurban. Consum urban (6.5 - 8.5 l până în 60 de Km, vara iar iarna până în 9 - 10l, ceea ce este normal). Toate acestea sunt valabile pentru motor 1.4 benzina. Dacă eşti ţăran poţi să ajungi şi la 12l la 100 de Km. Contează ENOOORM de mult cum conduci. Am prieteni care se plângeau că le consumă maşina (nu numai Logan) şi după ce i-am învăţat cum se conduce, nu le venea să creadă de consumul obţinut. Şi acuma îmi mulţumesc.
Trebuie făcute cîteva precizări:
1. consumul pe care-l dau constructorii de maşini este calculat la 90 KM H. Dacă ai trecut peste (poţi să ai şi mama mercedesului), te costă. Consumul creşte progresiv şi poate ajunge chiar la dublu (la peste 160KMH).
2. La plecarea de pe loc maşina consumă 25 - 35 l la 100KmH (depinde de capac. cil. şi de model). Deci dacă te grăbeşti să pleci primul de la semafor sau dacă eşti şmecher şi porneşti în trombă te rupe la consum.
3. Utilizarea frânei de motor reduce foarte mult consumul. Un şofer bun utilizează cât mai puţin frâna de serviciu.
4. Din când în când mai ridică uşor piciorul de pe acceleraţie, acceleraţia nu trebuie folosită tot timpul. În timpul ăsta stai cu piciorul pregătit să frânezi (în oraş), te va scuti de multe neplăceri.
5. Schimbă viteza la timp. Aici este într-adevăr artă. Trebuie să simţi motorul. Dacă mergi într-a treia cu 70 - 80 la oră (depinde de model), nu-ţi mai cere osândă. Un mic truc ar fi următorul: dacă poţi să schimbi treapta fără apeşi ambreiajul înseamnă că eşti deja maestru la schimbat vitezele. Nu încercaţi oricum că o să vă stricaţi maşinile.
6. Cu maşina trebuie să te porţi frumos, dacă eşti un mizerabi şi un mârlan crezi că maşina ta va arăta altfel fie ea şi BMW ?
Ar mai fi multe de spus. O maşină bună începe de la 25000 Euro în sus. Cât despre Duster (nu am condus-o încă) cred că este o maşină bună având în vedere raportul calitate - preţ. Rămâne să mă lămuresc cu motorizarea. Însă oricum nu este o maşină pentru vitezomani. Este o maşină pentru oameni liniştiţi, familişti, care locuiesc în afara oraşului.
Şi mai lăsaţi-mă că m-am lămurit cu toate mărcile de renume. Înţelege-ţi că nu se mai fac maşini de calitate. Numai câte probleme am văzut la toyota Rav 4, şi altele şi altele, de nu vă puteţi imagina. Nemaivorbind de costuri, o maşină de firmă costă (întreţinerea) de te rupe, plăteşti mai mult pentru brand. Una peste alta când faci calculul vezi că nu se merită. Şi până la urma urmei maşina bună este cea care este cea mai ieftină, o repari cel mai puţin, are costuri de întreţinere cele mai mici, consumul cel mai mic, portbagajul cel mai mare......adică este bună la toate, cam asta vrea românul şi asta au făcut cei de la dacia. Dacă eşti pasionat de maşini îţi cumperi precum Ţiriac, o colecţie cu care să-ţi faci toate mofturile.
Personal acum am un Suzuki Sx4 de care sunt mulţumit, dar nu am căzut pe spate. Oricum cei mai buni constructori de maşini sunt tot nemţii şi japonezii. Cât despre Duster cred că o să aibă succes.
Cand o sa stii si tu care e diferenta intre un parfum de 500E si un odorizant de WC si o sa muncesti pentru banii pe care ii ai, o sa vezi lucrurile mai altfel.
Duster este o masina reusita si vanzarile o dovedesc din plin. Veti vedea peste cativa ani ce multe vor fi pe strazi, doar asa pentru ca sunt la fel de "proaste" ca Logan pe care l-au hulit toti cand a aparut.
Duster este o masina completa. Cui ii lipsesc LCD-uri prin masina nu are decat sa scoata ceva bani in plus si sa isi puna dar pretul lor nu se justifica.
Inainte de toate parerile pro si contra Duster, trebuie sa va ganditi care este publicul tinta pt. acest model: smecherii, taranii, vitezomanii sau fitzosii?
In nici un caz, pe astia ii veti vedea in continuare in SH-uri cu multi ani vechime, cu nr. de Bulgaria, sau mai rau prin statisticile Politiei Rutiere.
Dupa parerea mea Duster vine ca o manusa, pt. o familie din clasa medie, angajati la firme private/stat, cu venituri cumulate de minim 4.000 ron/luna, cu o varsta medie de 35 ani, care au un credit ipotecar, unul sau doi copii si care considera ca a venit timpul sa-si schimbe SH-ul (care a devenit prea vechi/costistor) cu o masina noua, un SUV luat in leasing sau rate, configurat dupa cum le permite buzunarul.
Ce spuneti, aveti un echivalent similar Duster-ului sa-l oferiti "familiei noastre"privind raportul pret/calitate/finantare?
Am mai vazut pe cineva,un impertinent (nu il bag in aceeasi galeata cu voi,TaxiDriver si RAMA,nu ma intelegeti gresit) tot aici pe site la un alt articol despre Duster care spunea: "Presa si posesorii sunt multumiti de Dacia,ce conteaza ce cred basinosii de pe forum".Aceasta persoana era aceeasi care spusese in alt articol ca un Ford Focus SH este de fitze.
Nu ma luati in nume rau,dar dupa parerea mea foarte multi fani Dacia dau dovada ca nu mai stiu si altceva si oricand are cineva o parere diferita despre Dacia imediat sar in sus.In articolul in cauza acelui impertient i-a sarit mustarul cand a auzit pe altcineva ca a zis ca pielea de pe schimbator se uzase la o Dacie.Multi ii acuzati pe cei care au o parere diferita despre Dacia ca sunt carcotasi,dar voi cum sunteti cand il faceti pe un om "basinos" doar pentru ca spune ca s-a uzat pielea de la schimbator?!!