Miercuri, 06.11.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru orice mașină, succesul comercial este ca o cremă miraculoasă pe bază de coada șoricelului, mușețel, ginseg, limba mielului și salvie. O cremă miraculoasă care încetinește procesul de îmbătrânire ascunde ridurile și te menține tânăr.
Volkswagen Passat este una dintre mașinile care folosesc o astfel de cremă. Lansată în 2014, a opta generație a sedanului de clasă medie, a primit un facelift abia în 2019, la cinci ani de la debut. Dovada că această cremă miraculoasă și-a făcut efectul, iar Passat nu a părut până acum o mașină îmbătrânită. Ci una mereu dezirabilă.
Faceliftul a ajuns în România și m-a invitat la o plimbare. O plimbare neobișnuită, având în vedere că am avut în buzunar cheia unei versiuni pe benzină, de 150 de cai putere.
Volkswagen Passat facelift
- Pret de pornire 21.355 €
- Pret model testat 34.992 €
Motor / Transmisie
Într-o țară îndrăgostită profund de diesel, un Passat cu motor pe benzină este o ciudățenie. Eu m-am împrietenit neașteptat de mult cu ciudatul și pot să vă spun că poate să ridice un uriaș semn de întrebare deasupra deciziei voastre de a achiziționa un Passat diesel.
Propulsorul cu patru cilindri, de 1.5 litri, oferă 150 de cai putere și un cuplu motor de 250 Nm. Nu e o valoare impresionantă, mai ales pentru o berlină care cântărește 1.4 tone. Cu toate acestea, plaja de cuplu foarte generoasă, care începe la 1500 de rotații și se termină la 3500 rpm, compensează. Iar Passat se simte o mașină motorizată corect, fără sincope și fără gâfâieli.
Ele apar la viteze de autostradă, când transmisia automată DSG caută retrogradări inutile pentru a stoarce câteva resurse în plus. În regim urban, motorul se descurcă excelent, oferind o accelerare fluidă și constantă, dovedind o elasticitate bună. Sentimentul se menține și în regim extraurban, pe drumurile naționale. Cutia automată DSG, cu șapte rapoarte, garantează retrogradări prompte și, implicit, o siguranță constantă în depășiri. Chiar și fără să selectezi modul Sport al transmisiei.
Atunci când nu vrei să mergi tare, cutia parcă are o singură treaptă. Rapoartele se succed pe nesimțite, liniaritatea fiind una demnă de segmentul premium.
De altfel, și rafinamentul motorului este bun, fără vibrații, cu o repornire extrem de discretă a sistemului start-stop atunci când pleci de la semafor. Însă, la peste 5000 de rotații, e drept că motorul devine destul de zgomotos și prezent în habitaclu.
În testele mele anterioare cu această transmisie DSG am acuzat faptul că se străduia să țină prea mult cu buzunarul tău și devenea supărător acest comportament de Hagi Tudose. Se grăbea să urce în trepte și de multe ori te trezeai că mergi subturat. În cazul acestei motorizări n-am mai simțit asta. Sau poate a fost de la faptul că benzina se comportă mult mai plăcut la 1200 de rotații, iar cuplul maxim apare destul de devreme.
Consum
Pentru a se asigura că benzina nu-i sperie pe europenii îndrăgostiți de diesel, Volkswagen a tras toate sforile pentru noul propulsor 1.5 TSI. Așa se face că benzinarul beneficiază și de un sistem de dezactivare al cilindrilor. Așa că, în momente în care motorul nu este solicitat, doi dintre cilindri se opresc. Ești notificat pe computerul de bord când se întâmplă asta, pentru că dezactivarea sau reactivarea se face pe nesimțite și nu afectează rafinamentul motorului. Pe parcursul testului meu, dezactivarea s-a făcut de multe ori pe decelerare sau când abia mângâiam accelerația.
Eficiența este dublată de un sistem start-stop care a lucrat sârguincios și, într-un București foarte aglomerat, m-a ajutat să scot un consum de numai 9.3 litri/100 km. E drept, din cei 113 kilometri parcurși în acea zi, vreo 30 au fost făcuți în extraurban. Chiar și așa, premizele pentru un consum urban se înscriu între 9 și 10 litri/100 km.
În fișa tehnică, Volkswagen anunță un consum mediu oficial de 5.3 litri, calculat în regim NEDC, și de 6.3 litri, calculat în regim WLTP. Ford Mondeo promite tot 6.3 litri, însă este un consum calculat în regim NEDC. Mazda6 și Opel Insignia promit valori insesizabil mai mici, chiar dacă au ceva mai mulți cai putere. Însă, și în acest caz, consumul e calculat în regim NEDC.
Noul Peugeot 508 și motorul său de 180 de cai putere benzină promit o valoare NEDC foarte apropiată de cea a lui Passat, adică 5.4 litri. Prin urmare, dacă judecăm după valorile de consum calculate în regim NEDC, Passat stă excelent. Fratele de concern Skoda Superb, supus și el recent unui facelift, dispune de același motor și reușește o valoare de 6.6 litri/100 km în regim WLTP, deci mai mare decât cea promisă de Passat.
Ca să se asigure că noul Passat respectă normele de poluare, indiferent de versiune, Volkswagen a instalat câte un filtru de particule și pe motorizările benzină.
Performanţe
Cât privește performanțele, Passat încearcă să le ofere și familiștilor impulsuri bune, accelerări neașteptate și chiar plecări de pe loc cu pierderea aderenței. Mi s-a întâmplat de mai multe ori să calc ceva mai tare pedala de accelerație la plecarea de pe loc și să aud scârțâitul roților pe asfalt. Un asfalt uscat, nu umed.
Alături de acest motor pe benzină, Passat reușește un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.7 secunde, o valoare bună și potrivită pentru un sedan familist. Chiar și cu 15 cai putere în plus, Mazda6, un sedan recunoscut pentru dinamica sa, este mai lent cu aproape două secunde decât Passat.
Nici Superb nu este mai rapid, deși vorbim despre aceeași configurație motor și cutie. Opel Insignia și Ford Mondeo sunt lăsate și ele în urmă de un Passat care promite și o viteză maximă destul de bună pentru un motor cu o capacitate de 1.5 litri: 220 de km/h. E bătut doar de Peugeot 508, care atinge 225 de km/h, însă are și 180 de cai.
Interior
Passat a ținut întotdeauna la statut și și-a asumat rolul de navă amiral a brandului în absența lui Phaeton. Prin urmare, când vine vorba de materiale nu au fost făcute compromisuri. Odată cu faceliftul, calitatea acestora a crescut. Avem plastic moale, zone prietenoase (chiar și capacul torpedoului) și multiple inserții cromate. Sunt însă anumite zone unde finisajele sunt perfectibile pentru că plasticul agață la anumite îmbinări. Chiar și la nivelul levierului cutiei DSG, ceea ce ar putea să-i exaspereze pe unii, foarte atenți la astfel de detalii.
Spațiile de depozitare sunt în continuare bine gândite și generoase. Avem suporturi mai mari pentru pahare pe consola centrală, o cotieră nu foarte adâncă, un torpedou încăpător și mult spațiu la nivelul portierelor. Spațiul pentru telefonul mobil nu e printre cele mai practice găsite în ultima vreme și păstrează bine telefonul pentru că beneficiază de o zonă aderentă.
Inutil să vă mai spun că pe locurile din spate se stă foarte bine, cu suficient loc la nivelul picioarelor și al capului. Cu toate acestea, trebuie să precizez că în Superb o să primești ceva mai mult loc la picioare.
Portbagajul promite o capacitate de 586 de litri, ușor mai mic decât cel al lui Superb, dar cu peste 100 de litri mai mare decât a lui Peugeot 508. E valabil și pentru Opel Insignia și pentru Mazda6, care au valori apropiate de francez. Doar Ford Mondeo se apropie de Passat cu 550 de litri.
Preţ de achiziţie
Volkswagen a căutat să se poziționeze mai sus decât o mare parte din rivalii săi. Indiferent de segment. Passat nu făcea excepție, iar faceliftul pare să întărească regula pentru că aduce o ușoară creștere a prețurilor.
Un Passat echipat cu acest motor pe benzină de 150 de cai putere, plus o transmisie manuală, pornește de la 21.300 de euro în echiparea Advance. Dacă adaugi și o cutie DSG, atunci prețul de achiziție pentru același nivel de echipare ajunge la 23.200 de euro. În cazul versiunii mele, vorbim despre un nivel de echipare Comfortline, care urcă valoarea la 27.000 de euro. Și socotelile nu se opresc aici, pentru că se mai adaugă o cameră video de marșarier (400 de euro), faruri LED Matrix (2200 de euro), masajul pentru scaunul șoferului (180 de euro) și un sistem multimedia Discover Media (900 de euro). Printre altele. Așa se face că prețul versiunii testate de mine ajunge la 34.900 de euro.
Ford Mondeo are un preț de listă mai mic decât cel al lui Passat, pentru că versiunea cu motor de 1.5 litri și 160 de cai putere, cu automată, ajunge să plece de la 25.200 de euro. Cel mai ieftin Mazda6 cu motor pe benzină pleacă de la 25.200 de euro și are 145 de cai. Dacă vă doriți o benzină de 165 de cai, cu automată și nivel de echipare generos (Attraction) atunci socotelile încep pe la 29.000 de euro.
Un Opel Insignia cu motor de 165 de cai putere, cutie automată și echipare Edition ajunge la 23.200 de euro. Peugeot 508 propune un motor mult mai potent, de 180 de cai putere, o automată cu 8 trepte și o echipare Allure destul de generoasă. Prețul de pornire: 28.700 de euro. Fratele de concern, adică Skoda Superb, echipat cu același motor și cutie, nivel de echipare Ambition, pleacă de la 27.800 de euro.
Siguranţă
Actuala generație Volkswagen Passat a fost testată de EuroNCAP în anul 2014 și a obținut cinci stele, garantând un nivel de protecție de 85% pentru adulți și 87% pentru copii. Odată cu faceliftul, lista sistemelor de siguranță oferite standard a devenit mai lungă. De asemenea, au fost operate o serie de îmbunătățiri care îi oferă mașinii ăsteia o rulare autonomă de nivel doi. Mă refer aici la noua cameră frontală, care citește mai bine informațiile din exterior. De asemenea, a fost îmbunătățit și răspunsul frânării automate.
Bineînțeles, Passat vine cu frânare automată de urgență și recunoașterea pietonilor. Au mai fost adăugate un pilot adaptiv care poate menține și banda de rulare, cu condiția ca mâna ta să se afle pe volan. Problema este că el se activează automat la fiecare pornire a mașinii, așa că, dacă nu-ți place să tragă cineva de volan la fiecare drum pe care îl faci, trebuie să-l dezactivezi de fiecare dată.
Sistemul de menținere a benzii lucrează împreună cu navigația și cu semnele de circulație și poate încetini când te apropii de o curbă sau când se schimbă limita de viteză. În momentul în care volanul nu mai simte mâna șoferului, mașina emite un semnal acustic și apoi efectuează o frânare scurtă, dar bruscă, pentru a-l trezi pe cel de la volan. Dacă nici așa nu primește reacție, sistemul poate opri complet mașina.
Nu lipsește monitorizarea unghiului mort și a stării de oboseală a șoferului. Opțional, Volkswagen oferă și un sistem care acționează asupra frânării atunci când faci o manevră de evitare a unui obstacol.
Ţinută de drum
Volkswagen Passat a fost întotdeauna o mașină confortabilă. Prin urmare, faceliftul nu putea să se abată de la rețetă. Este o mașină confortabilă chiar și cu jante de 18 inch. Filtrează bine orice groapă, reușind să te facă să plutești. O trăsătură foarte importantă pe drumurile din România.
Cu toate acestea, deși antifonarea suspensiei este în general bună, există gropi foarte adânci sau limitatoare de viteză care mai smulg câteva semne de slăbiciune la nivelul antifonării suspensiei. O să mai auzi unele zgomote neplăcute.
Situația ar trebui să se îmbunătățească dacă optați pentru un set de amortizoare adaptive, pe care mașina mea nu le-a avut. Acestea lucrează și mai bine cu gropile și pot oferi trei moduri de rulare: Comfort, Normal și Sport.
Pentru cei care se gândesc să meargă tare cu noul Passat facelift, am o recomandare: Arteon. Passat se înclină destul de mult pe viraje, iar direcția, deși oferă un minim de precizie, nu transmite informații despre suprafața de rulare. Cu toate abuzurile la care a fost supus, Passat a dovedit că poate păstra bine aderența.
Vizibilitate
Deși este o mașină destul de lungă, depășind 4.7 metri, Passat nu pune mari probleme de vizibilitate pentru că oferă oglinzi proporționate bine, iar montanții față și spate nu incomodează foarte tare. Cu toate acestea, luneta este destul de aplecată și s-ar putea să nu fie pe placul unora. Din fericire, există o cameră de marșarier cu o grafică decentă. Opțional, clienții pot primi și un asistent la parcare, gata să vă ajute să strecurați mașina cu spatele sau lateral. Senzorii de parcare sunt foarte insistenți și bine plasați.
Pe timp de noapte v-aș recomanda din inimă sistemul de lumini Matrix LED, denumit IQ.Light, care vine cu 44 de LED-uri în interiorul unui singur far. Acestea se aprind sau se sting pentru a oferi vizibilitate excelentă, dar și pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic.
Tehnologie
Faceliftul aduce noi tehnologii pentru Passat, implicit o conexiune la internet oferită standard și gratuită vreme de un an, indiferent de ce versiune alegeți. Această conexiune la internet permite descărcarea unor versiuni mai noi de soft pentru sistemul multimedia. Prezența funcției App-Connect le permite pasagerilor să beneficieze de Android Auto și Apple CarPlay. Exemplarul meu de test a fost echipat cu sistemul Discover Media, intermediar, oglindit pe un ecran de 8 inch, capabil să redea imagini JPEG și imaginile camerei spate.
Simțul tactil este excelent, iar procesorul lucrează foarte bine. Două atribute pe care le găsești rar în acest segment. Pe lista de opționale s-au mai regăsit deschiderea și pornirea fără cheie (cu un răspuns de proximitate foarte bun), climatizare pe trei zone, masaj pentru scaunul șoferului și un computer de bord cu afișaj color. Nu am beneficiat de instrumentarul complet digital.
Am apreciat tare mult instalarea farurilor LED Matrix. Deși costă peste 2200 de euro, ele fac din noapte zi și se mișcă excelent. Cele 44 de LED-uri se sting sau se aprind foarte bine, după cum spuneam și în capitolul anterior. Optarea pentru acest tip de faruri aduce și semnalizare dinamică, un artificiu interesant, regăsit doar în segmentul premium.
Design
Faceliftul aduce trei noi culori pentru Passat, toate vii și plăcute. Probabil prea vii pentru clienții serioși care văd mașinile lor doar în tonuri de gri. Noile nuanțe sunt auriu, verde și albastru. A fost modificat ușor și designul jantelor, care pleacă de 17 inch și ajung până la 19 inch. Pe mașina mea de test jantele s-au numit London, au avut dimensiunea de 17 inch și au costat în plus 600 de euro.
Lista modificărilor estetice pentru Passat este destul de succintă. Avem un spoiler frontal ușor redesenat, o grilă ceva mai mare și o nouă semnătură LED în interiorul farurilor și stopurilor. Bineînțeles, așa cum spuneam și mai sus, există și o semnalizare dinamică.
Passat rămâne la fel de serios și colțuros, inspirând masculinitate și design german. Cred că dacă ar fi să căutăm definiția cuvântului design într-un dicționar german am găsi poza lui Passat. Dacă îl așezăm lângă Peugeot 508, opțiunea mai romantică a segmentului mediu, cred că avem cea mai pură antiteză estetică din lumea auto.
Ne-a placut
- Ergonomie
- Spațiu interior
- Simțul tactil al sistemului multimedia
- Farurile IQ.LED
- Cutia DSG
Nu ne-a placut
- Finisaje perfectibile
- Unele zgomote ale suspensiei
- Ruliu pronunțat
- Sunetul motorului la turații înalte
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
23.200 euro, cum scrie si in articol, costa versiunea de pornire cu motorul din test inclusiv DSG. e o suma rezonabila, iar masina isi face treaba la fel de bine ca aia burdusita de dotari care bate spre 40.000 Euro, cum zice @adi_10.... banuiesc ca zice corect, eu nu am timp sa caut acum preturi sau configurari.
ideea e ca eu personal, as alege varianta la care ma refer mai sus, de baza. uneori, e mai simpla viata intr-o masina mai simpla, pe mine ma "sufoca" pleiada de sisteme si accesorii din masinile prea dotate.
stiu, o sa ziceti ca va ganditi la valoarea de re-vanzare, dar cand cumpar o masina, intreb eu, o cumpar pentru mine sau pentru urmatorul proprietar?
Diferenta in versiunea de inceput (21.500E) si varianta testata (35.000E) cu inca o lista posibila de optiuni este mult prea mare. Cu exceptia farurilor adaptive cu LED (n.b. pe care le recomand indiferent de masina - sporul de vizibilitate apreciez ca este de 100%) in rest ai sentimentul ca undeva este o greseala: la entry-level sunt ceva piese/accesorii lipsa, la versiunea testata ca ti-au bagat un VW Polo in portbagaj.
Excelenta si ca masina de companie, oferte foarte competitive in cazul leasing-ului operational.
Ratele ajung sa fie comparabile cu ale masinilor mult mai ieftine. Si atunci de ce sa nu il cumperi si sa iei un Mondeo sau Insignia, de pilda?
Ce nu imi place la el e tinuta de drum, masina e moale, prefer Golf-ul in locul oricarui Passat, dar masina asta a fost gandita destept, de la bun inceput. De aceea se vinde mult mai bine decat concurenta.
Pretul pentru unul corect echipat, insa, la achizitia ca persoana fizica e greu de suportat de majoritate.
PRET FOARTE BUN LA DOTARILE DE SERIE .
Dotari exterior
Bandouri laterale negre
Fara inscriptionare cilindree
Geamuri termoizolante
Lampa ceata spate
Lampi spate LED
Dotari interior
Bancheta spate cu spatar rabatabil
asimetric 40:60
Cotiera centrala fata,reglabila pe
inaltime, cu spatiu de depozitare, 2 guri de ventilatie si priza 12V in partea din spate.
Decor "New Brushed Design" pe plansa de
bord, consola centrala si usi.
Elemente crom: guri ventilatie fata si
intrerupatoare lumini
Lumini pentru citit fata/spate
Pachet fumatori
Pachet iarna:
scaune fata incalzite
duze parbriz incalzite automat
Prindere Isofix (dispozitiv pentru
prinderea a 2 scaune copil pe bancheta din spate)
Scaune fata reglabile pe inaltime
Suport cu capac pentru 2 pahare pentru
locurile din fata
Tapiterie stofa "Lizard"
Siguranta
Airbag sofer si pasager cu posibilitatea
dezactivarii airbagului pasager;
airbag genunchi pe partea soferului
Airbag-uri cortina fata/spate si
airbag-uri laterale fata
Asistent pornire in rampa
Centuri de siguranta in 3 puncte
fata cu pretensionare, reglabile si averizare optica si acustica la necuplare
Detector oboseala
Front Assist si Autonomus Emergency
Braking
Lane Assist - asistent pentru mentinerea
masinii pe banda de circulatie
Park Pilot (avertizare acustica pentru
obstacole fata/spate)
Pedestrian monitoring
Sistem electronic pentru control al
stabilitatii masinii ESC, inclusiv ABS cu asistent frânare, ASR, EDL, EDTC si sistem de stabilizare a remorcii
Sistem monitorizare presiune pneuri
Triunghi reflectorizant
Functionalitate
Aer conditionat automat Air Care
Climatronic, cu reglare pe 3 zone, inclusiv filtru alergen.
Buton deblocare portbagaj
Claxon bitonal
Computer de bord "Plus"
afiseaza informatii suplimentare despre temperatura uleiului de motor, viteza de rulare, limitare de viteza pentru anvelope de iarna si functiile de lumini si vizibilitate
Cruise control cu limitator de viteză
Frana de stationare electronica cu
functie Auto Hold
Keyless Start, fara Safelock
Oglinzi exterioare reglabile electric
si incalzite, oglinda asferica pe partea soferului
Oglinzi make-up in parasolare
Servodirectie elecromecanica ,reglabila
in functie de viteza
Sistem start-stop si sistem de franare
cu recuperarea energiei
Stergatoare parbriz cu temporizator
Sisteme multimedia
8 incinte acustice
App-Connect
Interfata Bluetooth pentru telefonie
mobila
Interfata USB-C
Radio Composition
4 x 20 Watt, 8 incinte acustice, TFT- Display cu Touchscreen, diagonala de 16,5 cm, interfata Bluetooth pentru telefonie mobila si interfata USB-C
Security & Service
We Connect Plus - 1 an gratuit
Jante / Roti
Anvelope 215/60 R16 cu rezistenta redusa
la rulare (incepand cu sapt.48 2019)
Jante otel 6,5J x 16 cu capace
decorative
Roata de rezerva otel
Lumini si vizibilitate
Faruri de ceata LED cu iluminare statica
la virare
Faruri LED, inclusiv lumini de drum
permanente LED
Pachet lumini si vizibilitate pentru
Climatronic
oglinda retrovizoare interioara cu sistem automat antiorbire
senzor de ploaie pentru activarea automata a stergatoarelor
senzor de lumina pentru activarea automata a farurilor
faruri cu functie manuala "Coming Home" si functie automata "Leaving Home"
Volane
Volan multifunctional din piele in 3
spite, control pentru radio si telefon, schimbator viteze imbracat in piele.
Alte dotari
Volan multifunctional din piele in 3
spite, control pentru radio si telefon, schimbator viteze imbracat in piele.
SL Techroad
de la10.650 EUR
Vezi toate echipamentele
Configurează
Compară versiuni
Mențiuni juridice:
Consum mixt:5,2-5,4 l/100 km Consum urban:5,9-6,3 l/100 km Consum extra-urban:4,7-4,8 l/100km Emisii de CO2:117-122 g/km
Consumul și emisiile declarate sunt determinate în urma unor teste efectuate într-un laborator acreditat, în condițiile standard impuse de reglementările în vigoare la data fabricației vehiculului, în conformitate cu prevederile regulamentului European 715/2007, cu modificările și completările ulterioare.
Consumul de carburant și emisiile de CO2 ale unui autoturism depind nu doar de randamentul său energetic, ci și de comportamentul la volan și de alți factori care nu țin de tehnică. Datorită modificărilor tarifare sau evoluțiilor constante ale produselor, prețurile și echipamentele afișate, standard sau opționale pot să nu reflecte întocmai ultimele date oficiale Dacia.
Consultați un agent autorizat Dacia pentru informații actualizate. Au fost depuse toate eforturile astfel încât informațiile, descrierile și imaginile prezentate să fie cele corecte la momentul publicării lor. Menționăm însă că nu toate imaginile prezintă în mod exact versiunea sau echipamentele selectate.
EchipamenteDe serie
CONFORT
SIGURANTA
POST CONDUCERE
DESIGN
TOATE
Iluminare portbagaj
Geamuri electrice spate (comenzi pe portiere usi spate si consola centrala)
Geamuri electrice fata cu impuls pe partea soferului (comenzi pe portiere usi fata)
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3 si 2/3
Scrumiera mobila si bricheta
Inchidere centralizata cu telecomanda pe cheie
Aer conditionat cu reglare automata monozona
Sistem de monitorizare a presiunii in pneuri
Sistem isofix de fixare a scaunelor pentru copii pentru locurile laterale spate
3 Centuri de siguranta spate cu prindere in 3 puncte
Faruri de zi cu led tip semnatura luminoasa
Proiectoare de ceata
ASR - ESP cu functie Hill Start Assist (asistenta la pornirea in rampa)
Tetiere fata reglabile pe inaltime (pline)
Centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime
Airbag frontal pasager (cu deconectare manuala)
ABS, repartitor electronic de franare
Airbaguri frontale laterale
AFU (asistenta la franarea de urgenta)
Alerta sonora si vizuala prindere centura de siguranta sofer si pasager
3 Tetiere spate reglabile pe inaltime ( tip virgula )
Asistenta la parcarea cu spatele (senzori acustici)
Volan reglabil pe inaltime
Computer de bord
Gear Shift Indicator (GSI = indicator pentru shimbarea treptei de viteza)
Sistem Stop & Start
Directie asistata hidraulic
Luneta incalzita
Scaun sofer cu reglaj pe inaltime
Tapiterie "Waffle" si plansa de bord "Carbon Foncé"
Jante de otel structurale 16" cu capace Genea Dark Metal
Geamuri cu tenta de culoare
Stripping stalpi centrali usi in culoare neagra
Bare de protectie vopsite integral in culoarea caroseriei
Manere deschidere usi din exterior in culoarea caroseriei
Manere deschidere usi din exterior negre
Foarte tare in configurator la descriere display central = 16,5 ..cm (deci nu inch) , pai cat dracu inseamna asta ?...6,5 inch?...mai are vreun auto in 2019 ecran de 6,5 inch ? Hmmm...am senzatia ca astea-s echipari cu dedicatie pt. Europa de Est.
1" (inch)=1 tol=2,54cm; ca urmare:
16.5 : 2.54 = 6.49 inch; rotund 6,5.
Fiat 500 are un asemenea "ecran" mare.
PS Nu intotdeauna cele mai achizitionate produse sunt si cele mai bune - vezi carpele de prin Dragon sau fosta Europa sau (pentru cunoscatori) testeTUV (n.b. tot germani) unde Passat la 4-5ani vechime este pe un loc fruntas - 113, dupa 6-7 ani urca pe 87, 8-9 pe 70 - toate celelalte modele VW sunt mai sus, inclusiv Caddy
https://autoblog.md/raportul-fiabilitatii-tuv-2018-top-masini-recomandate-pentru-fi-achizitionate-la-mana-doua/
Concluzie: pentru cei ce nu vor sa rateza sansa de a achizitiona un chilipir pe nume VW Passat , ii rog sa se grabeasca, stocul fiind limitat.
Referitor la acest paragraf:
"dezactivarea s-a făcut de multe ori pe decelerare sau când abia mângâiam accelerația."
Care mai este logica sa se dezactiveze 2 cilindri pe decelerare daca atunci oricum motorul nu consuma carburant? Pentru uzura mai mica? Nu cred.. mi-ar placea sa inteleg acest aspect.