Miercuri, 18.04.2007
- Comenteaza
-
Trimite pe:
In general, schimbarile radicale strica atunci cand vine vorba de masini. Asa cum fanii BMW au strambat din nas cand Chris Bangle a schimbat complet designul Seriei 7 si Seriei 5, fanii Honda ar putea critica designul inovator si extraterestru al noului Civic. Unora le place, altii il urasc. Pentru cei care nu vor un Civic hatchback, constructorul japonez pune la dispozitie o versiune mai „cuminte” si mai clasica, in varianta sedan. Nu exista sanse prea mari sa vezi multe Civic Sedan pe strada, mai ales fiindca este un model care a devenit celebru in Statele Unite ale Americii. Acum este, insa, disponibil si in Romania.
Am testat recent acest model, care era echipat cu motorul 1.8 VTEC, de 140 CP si o cutie automata cu cinci trepte. Este o masina cu aspect mult mai potolit, dar inovator si se cunoaste limbajul de design imprumutat de la berlina Accord. Designul japonez impresioneaza prin precizia liniilor, care se prelungesc de la partea frontala si pana in spate. Farurile prelungite spre aripi sunt clare si interesante, in timp ce stopurile mari par mai putin atragatoare decat cele de pe varianta anterioara. La interior se regasesc motivele care impresioneaza la versiunea hatchback, cum ar fi plansa de bord futurista sau volanul sportiv si extrem de atragator. Honda a abordat o noua perspectiva a bordului, pe care l-a impartit in doua nivele. Cele mai importante informatii, cum ar fi viteza, indicatorul de benzina si cel de temperatura a motorului se afla in partea superioara, in timp ce jos este amplasat turometrul si celelalte indicatoare.
Consola centrala este la fel de interesanta ca design, gazduind sistemul audio si sistemul de climatizare. Printre dotarile masinii se numara climatizarea automata, sistem audio cu lector MP3 si 6 discuri, volan multifunctional imbracat in piele, reglabil pe inaltime si in profunzime, precum si comenzi sistem audio si tempomat amplasate pe volan.Materialele folosite la interior sunt de calitate buna, in timp ce scaunele ofera suficient confort si suport lateral, dar au un sezut prea mic. Cotiera centrala este incapatoare si ofera sprijin bun pentru bratul drept al soferului. Nu acelasi lucru poate fi spus si despre bancheta din spate, unde pasagerii inalti au mari probleme, fiind nevoiti sa tina capetele aplecate, din cauza liniei coborate a plafonului. In schimb, spatiul pentru picioare este destul de bun.
In ceea ce priveste partea tehnica, noul Civic Sedan este disponibil doar in versiunea cu motor 1.8 VTEC, care dezvolta 140 CP la 6.300 si un cuplu maxim de 174 Nm la 4.300 rpm. Faptul ca urca destul de mult in turatii arata provenienta acestui motor, sunetul excelent al acestuia si al evacuarii facand deliciul oricarui sofer. In privinta consumului de carburant, acest motor sta destul de bine, obtinand circa 9,5 l/100 km in oras si o medie de 6,7 litri/100 km. Evident, in conditiile in care masina este utilizata in mod decent. Chiar si turat destul de puternic, motorul nu a consumat foarte mult, cel mai mare nivel fiind de circa 12 l/100 km, decent pentru un motor pe benzina supus la mari cazne.
Modelul testat a fost echipat cu cutia de viteze automata i-Shift, care ofera cinci trepte si mod secvential de schimbare a acestora, cu ajutorul clapetelor din spatele volanului. In modul automat, aceasta este foarte lenta si intarzie schimbarea treptelor atunci cand soferul doreste un stil de mers mai agresiv. In aceasta situatie, se poate comuta in modul secvential, interventia soferului facandu-se simtita imediat. Spre deosebire de alte masini care ofera acest sistem, cutia de viteze de pe Honda nu cupleaza automat intr-o treapta superioara, in cazul in care soferul uita sa faca acest lucru si urca pana la zona rosie, cand taie alimentarea motorului cu benzina. Tinuta de drum este confortabila, iar comportamentul in viraje este usor subvirator. Cu toate acestea, nu se recomanda folosirea unui stil agresiv de condus pe serpentine, Civic sedan nefiind o masina facuta pentru senzatii tari. Pretul de achizitie al masinii este de 19.611 euro DDP pentru versiunea cu transmisie manuala, in timp ce varianta testata costa 20.682 euro DDP.Ne-a placut
- Aspect ceva mai clasic
- Motorizare excelenta
- Finisari de calitate
Nu ne-a placut
- Scaune cu sezut ingust
- Portbagaj relativ mic
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie 2024)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie 2024)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu