de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 19.01.2010
-
-
Trimite pe:
In momentul in care Subaru defila prin WRC, japonezii le ofereau clientilor WRX STI. Mitsubishi le-a oferit intotdeauna fanilor EVO de strada. Ford mascheaza excelent lipsa victoriilor din WRC cu versiunile ST si mai ales RS ale lui Focus. Ei bine, Citroen incearca sa suplineasca absenta unei versiuni de strada hardcore care sa cinsteasca cele sase victorii consecutive ale lui Loeb printr-o editie speciala a unei versiuni deja existente. Diferentele sunt insa minime, iar Loeb ar fi meritat ceva mai mult.
Motor / Transmisie
Motorul aflat pe modelul testat de Automarket, 1.6 THP de 152 de cai putere, poate fi comandat de clientii marcii si pe versiunile "non-Loeb". Practic, Citroen nu a schimbat cu nimic unitatea cu patru cilindri testata de Automarket anul trecut pe acelasi C4 Coupe, cutia fiind si ea indentica. Evident, am fi dorit ceva mai multa adrenalina pe un model semnat de Loeb, insa politica francezilor este, se pare, diferita de cea a logicii pamantesti. Una peste alta, daca ignoram stickerele exterioare, tapiteria speciala a scaunelor si semnatura lui Loeb de pe caroserie, motorul s-a comportat agreabil, acesta fiind fructul unei cooperari la nivel tehnic intre PSA Peugeot-Citroen si BMW. Cuplata la o cutie manuala cu sase trepte, unitatea pe benzina reuseste sa se remarce mai ales dupa 2500-3000 de ture, atunci cand arcul graficului puterii incepe sa urce vertiginos inspre masimul de 152 CP, atins la 5800 rpm. Cuplul maxim este disponibil foarte jos, la 1400 rpm, acesta avand rolul de a misca masina din loc fara probleme la plecarea in tromba.
Consum
Atunci cand ai in maini volanul unui C4 de 1.6 litri, ai de ales intre a scoate cat mai mult din motor tinandu-l intr-un regim ridicat de turatii sau a-l menaja in favoarea unui consum decent care sa nu te tina cu ochii ca pe butelie pe indicatorul nivelului benzinei. Daca in ultimul caz ajungem la cifre apropiate de cele anuntate de constructor (am ajuns pana la 6.0 litri/100 de kilometri in regim extraurban), o abordare ceva mai apasata a situatiei urca indicatorul computerului de bord pana la 8-9 litri.
Interior
Interiorul desprins din alta era a lui Citroen C4 este imprumutat si de versiunea speciala by Loeb, care vine in plus cu anumite elemente care au rolul de a-ti face mai usoara viata la bord. Astfel, pe langa afisajul care in cazul lui C4 este cvasidigital si pe langa ambianta placuta de la interior, Citroen a plusat cu un set de covorase special destinate editiei by Loeb, cu un pedalier din aluminiu interesant si mai ales cu un set de scaune care ies in evidenta prin tapiteria neagra-rosie din panza perforata denumita oficial "3D X-Ray". Tot la interior, pe tunelul consolei centrale, se afla elementul care tine sa individualizeze cu adevarat editia speciala by Loeb de variantele clasice de serie ale modelului francez: o tablita inseriata care iti spune ca te afli intr-un model ceva mai special. De altfel, aici incepe cu adevarat senzatia ca Loeb si-a pus amprenta pe masina la al carei volan te afli.
Preţ de achiziţie
Versiunea by Loeb este cel mai complet echipata din intreaga gama C4, astfel ca cei care vor alege modelul semnat de multiplul campion mondial din WRC nu vor regreta alegerea facuta din acest punct de vedere. La nivel strist economic, C4 by Loeb este in serie cu 600 de euro mai scump decat varianta echivalenta produsa si vanduta fara aportul de imagine al francezului. In schimbul acestor bani, ai la dispozitie cateva tuse estetice subtile, un eleron posterior si elementele interioare de care am vorbit deja. Plus intregul arsenal de elemente tehnice si tehnologice pe care Citroen l-a pregatit pentru modelul francez: aer conditionat automat, airbag-uri frontale, laterale si cortina, computer de bord, ESP, geamuri electrice pe fata, proiectoare cu ornamente metalice speciale, radio CD cu MP3 Player, cruise control, scaun reglabil pe inaltime si volan cu butuc fix imbracat in piele. Toate acestea vin la pachet in schimbul a 18.700 de euro cu TVA, modelul testat de noi avand in plus cateva pachete de confort si design care i-au crescut pretul pana la putin peste 20.000 de euro. Daca alegeti insa un C4 by Loeb in aceasta perioada, aveti sansa de a primi un discount destul de semnificativ la pretul de lista, ceea ce il face cel mai ieftin model coupe de aceasta putere disponibil in acest moment pe piata. Evident, asta nu inseamna si ca C4 1.6 by Loeb este si cea mai ieftina compacta pe benzina, astfel ca nota scade din cauza motoarelor mai slabe si ieftine pe acest tip de carburant.
Siguranţă
C4 Coupe are cinci stele EuroNCAP si le ofera potentialilor sai clienti sase airbag-uri, centuri pre-tensionate cu prindere in trei puncte si toate sistemele importante pentru a struni cei 152 de cai de la purtator: ABS, EBD si ESP. Cu toate acestea, C4 Coupe nu aduce inovatii sau sisteme de ultima generatie la acest capitol.
Ţinută de drum
Jantele de 17 inch de serie speciala cu care era echipat modelul testat au imbunatatit tinuta de drum a modelului pe virajele stranse abordate in tromba. De altfel, C4 nu se comporta deloc rau la acest capitol nici in versiunea de serie, astfel ca pasul facut de inginerii francezi pare unul absolut normal. In oras, trecerea peste sinele de tramvai si gropile minore lasate in urma de zapezi si sare se face fara probleme.
Vizibilitate
Linia neobisnuita de coupe a lui Citroen C4 si luneta divizata de mici dimensiuni isi spun cuvantul atunci cand vorbim de vizibilitate. Mai mult, stergatorul lunetei are o raza de actiune foarte scazuta, ceea ce transforma in vizor luneta in conditii de vreme neprielnica. In partea frontala, luminile de noapte si proiectoarele isi fac insa treaba bine, fara a cauza probleme.
Tehnologie
Am avut la dispozitie o masina care statea destul de bine la capitolul tehnologie, pachetul de navigatie existent intre dotarile optionale si prezent pe masina de test completand frumos tabloul format de sistemul audio JBL si de masina ca atare, care este o realizare tehnologica cu solutii de exceptie. De altfel, C4 by Loeb face inca parte din noua linie vechilor modele Citroen, care se lauda cu "tehnologia creativa" care sta la baza tuturor modelelor sale inca din sloganul oficial al marcii.
Design
Designul este categoria la care C4 by Loeb puncteaza mai mult in comparatie cu versiunea de serie din care isi trage radacinile. Daca motorul nu este ceea ce si-ar dori un fan Loeb, autograful francezului, aflat in apropierea oglinzilor laterale, este semnul ca vorbim de ceva special. Stickerele laterale care se prelungesc pana pe aripile rotilor din spate ii dau o infatisare personalizata modelului, in timp ce eleronul posterior te face sa nu-ti doresti sa vezi un C4 Coupe decat cu acest element aditional montat, chit ca rolul sau este unul pur estetic. In sfarsit, cireasa de pe tort este reprezentata de jantele speciale de 17 inch care reusesc sa puna punct unei "reperezentatii scenice" subtile, dar placute ochiului.
Ne-a placut
- Designul interesant
- Elementele speciale de la interior
- Ambianta interioara
- Consumul decent
Nu ne-a placut
- Motorul mai slab decat asteptarile initiale
- Performantele mediocre
eu am un fiat punto 1.2..8 valve..60 de cai..din 2002...si momentan am 8.6 litri/suta ..in regim de oras,fara sa apas prea tare pedala.altfel nu scade sub 10 la suta.asa ca nu visati la benzinare care in conditii de trafic sa consume 5-6 litri la suta.testele de consum care se fac is una,traficul real alta.
Masinuta are plusuri si minusuri ca oricare alta. Confortul si antifonarea sunt best in class. Din pacate masina se comporta ca o barca din cauza suspensiilor moi (cel putin la versiunile diesel).
editii speciale exista la toti productorii auto din lumea asta, cu modele mai vechi sau mai noi, care aduc in plus doar o vopsea diferita si unele mici dotari, dar cu motoare de serie.
la comparatii sunteti PRAF. mere cu pere. cand testam motor benzina aspirat ne plangem ca are cuplu si putere la ture ridicate. cand testam motor benzina turbo visam cai verzi pe pereti. probabil ca cei de la citro au fost cam seci cu cadourile si de aia penalizati rezultatul.
siguranta doar nota 8? ca nu vine cu noutati. e una dintre cele mai sigure masini, care intr-adevar nu vine standard cu esp. dar asta e o gaselnita, si nu un sistem nou de siguranta. aratatu-mi o masina mai sigura si mai dotata in acei bani, cu adevarat, nu pe hartie.
numele loeb este pur si simplu o strategie de marketing si asta nu trebuie sa influenteze un rezultat obiectiv. da, asta e viata , si ce, dar iluzia nu este un criteriu de notare.
ma intreb daca ati fi testat bmw sau mini cu acelasi motor ce ati fi zis? ca e prastie motorul?
ar fi fost bine ca cei de la citro sa monteze 1.6 175cp dar fiind sora mai mica din grup peugeot trebuie sa beneficieze de motoare mai de doamne ajuta.
hai sa va zic eu ce consider probleme nu ceea ce ati scris aici. *lipsa controlului lombar la scaun sofer *lipsa unui set de aeratoare pt pasagerii spate *inposibilitatea reglarii centurilor pe inaltime
PS: inca o data va intreb. voi testati o masina anume sau o gama. pt ca in articole diferite alegeti rezultatul dupa cum va convine. o data e motorul prezent alta data vorbiti de toata gama, alta data nu stiti nici voi de unde.
imi pierd timpul cu voi ca m-am invatat, dar daca m-as chinui sigur gasesc alt portal mai de doamne ajuta.
deci pe scurt
fiecare masina se compara cu concurenta
preturile si dotarile se raporteaza la concurenta....daca citroen la banii x iti ofera ce iti ofera vw la pretul x+2 atunci citroenul ia nota mai mare...dar la voi totul e pe dos...pe bune voi acolo nu aveti un supervizor ceva? nu vede nimeni ce articole si mai ales ce poze faceti?
si da...e greseala noastra ca intram pe acest site....daca intru la promotor vad numai stiri cu vw sau opel, daca intru aici vad niste articole scrise parca de copii de 14 ani....unde sa intru ca sa citesc ceva normal? asta e romania.
Pentru ca nota oferita de Automarket la capitolul motor/transmisie sa fie una corecta, motorul pe benzina respectiv trebuie comparat intr-o scara in care intra toate motoarele pe benzina din segmentul respectiv. Pentru ca, altfel, in sistemul pe care il propuneti, am putea avea surpriza ca un model cu motor pe benzina de 80 de cai sa aiba o nota mai mare decat acelasi model cu motor de 150 de cai. Si atunci sa vezi de unde scoti explicatiile plauzibile care sa te faca inteles :)
In scurt timp veti vedea o sectiune de test drive care ne va face intelesi pe toti. O sa vedeti ce cu ce s-a comparat si de ce s-a ajuns la o anumita nota.
La siguranta, e mult mai simplu. pe langa cele cinci stele, EuroNCAP face un clasament pe puncte. Daca 10 modele au cinci stele, nu inseamna ca ele sunt absolut egale in teste. Iar cele 10 puncte ale noastre impartite la cele cinci stele EuroNCAP inseamna ca impartirea punctelor trebuie facuta acordand o plaja de trei puncte pentru modele cu 5 stele (8-10), de doua puncte pentru cele cu patru stele (6-7) si asa mai departe. In plus, fiecare masina testata dispune sau nu de sisteme de siguranta mai interesante si utile sau nu. Trebuie notate si astea. Sper ca e totul lamurit acum.
In privinta lucrurilor pe care le spune EU, am o mica indoiala ca stie exact cum merg lucrurile la Automarket. Daca ai sti cat de simplu e sa iei o masina, sa o testezi si sa scrii asa cum simti despre ea, ti-ai da seama de ce pe Automarket nu vei vedea niciodata teste partinitoare. Sunt jurnalist si n-o sa-mi tradez meseria. Daca modelul A e mai bun decat modelul B, vom scrie asta. Si nu am in niciun moment in cap faptul ca respectivul model este adus in tara de importatorul X sau Y. Cui ii pasa?
Numai bine.