Luni, 01.09.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cel mai greu lucru pentru o echipă de ingineri şi designeri este să creeze o maşină accesibilă. Skoda şi Opel au propus, o vreme, păstrarea în producţie a unor modele care au fost înlocuite de generaţii noi (Octavia Tour şi Astra Classic), Peugeot şi Renault au făcut şi ei la fel (206+ şi Clio Campus), cărora li se tăiau elemente din lista de dotări opţionale, standard şi din opţiunile de motorizare.
Campionul absolut al maşinilor accesibile este Grupul Renault, care a reuşit să facă un model accesibil în 2004, sub forma lui Dacia Logan, pe care l-a dezvoltat într-o gamă completă alături de care a înregistrat succes după succes în Europa şi nu numai. Nici Logan nu a fost construit de la zero, folosind componente deja existente în gama Renault. Cu toate acestea partea de design şi elementele mecanice au trebuit să fie dezvoltate pe o planşă goală.
Citroen şi Peugeot au intrat şi ei în jocul berlinelor low-cost, cu C-Elysee şi 301. Aceştia încearcă să aplice reţeta simplificării unui model până la punctul în care devine aproape la fel de ieftin ca un Logan. Iar exact această reţetă este una periculoasă, pentru că poţi simplifica prea mult o maşină încât să devină spartană şi indezirabilă, sau o faci prea scumpă, dar se simte ieftină la anumite capitole.
C-Elysee mizează pe spaţiul interior, anumite motorizări economice şi un design mai îngrijit decât cel al primei generaţii Logan pentru a atrage clienţii care apelează la acest segment. Francezii au dorit să se distanţeze cumva de imaginea de low-cost, aşa că îl vând pe C-Elysee doar pe pieţele unde cred că ar avea succes. Franţa este exclusă.
Citroen C-Elysee (2012 - 2017)
1.6 HDi 99CP Man Exclusive
- Pret de pornire 9.424 €
- Pret model testat 16.234 €
- Taxa auto 80 €
Motor / Transmisie
Singura motorizare diesel din gama C-Elysee este un 1.6 HDi de 92 CP şi 230 Nm. Nu este cea mai puternică unitate din segment şi nu are nici cel mai mare cuplu, dar nu se face de ruşine atunci când comparăm fişele tehnice cu Seat Toledo 1.6 TDI, Skoda Rapid 1.6 TDI şi, desigur, Dacia Logan 1.5 dCi. Motorizarea este cuplată unei transmisii manuale cu cinci trepte, la fel cum au şi rivalii săi. Spre deosebire de modelele oferite de Skoda şi Seat, berlina franţuzească nu poate fi comandată cu transmisie automată.
Motorizarea şi transmisia din dotarea berlinei de la Citroen ne sunt familiare, deoarece cutia cu cinci trepte montată pe C-Elysee a mai fost utilizată în trecut de gama de compacte a francezilor. Până şi timoneria lungă, specifică modelelor PSA Peugeot-Citroen, este prezentă în cazul acestui model low-cost.
În timp ce motorizarea este o variantă îmbunătăţită a propulsorului 1.6 HDi folosit de ambele mărci ale concernului PSA în anii trecuţi, actualizat între timp pentru a respecta norma Euro 5. Bineînţeles, actualizarea nu aduce vreo îmbunătăţire în materie de rafinament, ci doar la nivelul cuplului maxim oferit, care este atins încă de la 1.750 rpm. Aşadar, în materie de rafinament, dieselul francezilor pierde în faţa unui 1.6 TDi de provenienţă germană.
Reprizele asigurate de acest model sunt rezonabile pentru nivelul de putere anunţat, C-Elysee fiind chiar sprinten în unele situaţii. Am fi dorit o îmbunătăţire a rafinamentului faţă de ceea ce oferă modelul, Dacia Logan având un diesel care vibrează mai puţin la turaţii joase şi la ralanti. Timoneria lungă opune o uşoară rezistenţă la schimbarea treptelor, dar aşa funcţionează aproape toate manualele create de concernul PSA pe care le-am încercat până acum.
Consum
Citroen C-Elysee 1.6 HDi anunţă un consum mixt de 4.3 litri la sută, valoare depăşită de Kia Rio 1.4 DSL, cu 4.1 litri la sută şi de Logan 1.5 dCi, care are un consum de 3.9 litri la sută. Pe următoarea poziţie stau la egalitate, cu 4.4 litri la sută, Seat Toledo 1.6 TDI şi Skoda Rapid 1.6 TDI. Fratele său de platformă, Peugeot 301, oferă aceeaşi valoare în compania aceleiaşi motorizări.
În cadrul testului nostru am înregistrat un consum urban de 6.4 litri la sută fără să ne străduim deloc, iar acesta scade sub 6% dacă abordăm un regim economic şi oprim aerul condiţionat. În regim extraurban, consumul afişat este de 4.4 litri la sută, pe când rularea pe autostradă la 130 km/h necesită urcarea la 2.750 rpm în treapta a cincea şi aduce de la sine un consum de 6.5 litri la sută.
Un sistem Start-Stop ar fi putut să facă minuni în mediul urban în ceea ce priveşte consumul de carburant, după cum ar fi fost şi cazul celei de-a şasea trepte, indisponibilă pentru oricare dintre modelele comparate mai sus.
Performanţe
Cel mai rapid model din comparaţia noastră este Skoda Rapid 1.6 TDI, cu un timp 0-100 km/h de 10.9 secunde şi o viteză maximă de 190 km/h. Pe locul doi vine Citroen C-Elysee 1.6 HDi, cu 11.2 secunde până la sută şi 180 km/h viteză maximă, loc împărţit cu fratele său de platformă, Peugeot 301. A treia poziţie îi revine lui Seat Toledo 1.6 TDI, cu 12 secunde până la sută şi 184 km/h viteză maximă. Dacia Logan 1.5 dCi în versiunea de 90 CP ocupă al patrulea loc al comparaţiei 12.4 secunde şi o viteză maximă de 167 km/h iar pe ultima poziţie se află Kia Rio Sedan, cu 14.2 secunde până la sută şi 172 km/h.
Pentru că niciunul dintre ele nu este vreun model de performanţă, timpul 0-100 km/h este foarte puţin relevant, în timp ce viteza maximă este aproape irelevantă în contextul unei maşini economice menite să ruleze pe şoselele nu foarte bune de pe pieţele emergente.
Interior
Interiorul noului C-Elysee ne-a stârnit un amestec neobişnuit de emoţii. Pe de o parte, mi-am adus aminte de habitaclurile atent realizate ale celorlalte modele mai mari din gamă şi îmi ridicasem aşteptările, iar pe de alta, am fost impresionat de spaţiul asigurat şi de formele desenate de francezi.
Bordul este făcut dintr-un material dur, dar arată mai bine decât planşa din dotarea lui Logan în ceea ce priveşte forma sa. Volanul are şi el un finisaj plăcut, după cum este şi cazul nucii schimbătorului de viteze şi al levierului frânei de mână. Scaunele frontale par să ofere o susţinere laterală superioară celei asigurate de Logan. Cu toate acestea, se simte că francezii s-au chinuit să facă maşina asta cât mai ieftină şi remarcăm utilizarea de componente din banca de organe a concernului. La prima impresie, doar planşa de bord este nouă, în timp ce restul elementelor îţi dau senzaţia de deja-vu şi totul se termină la aspectul ceasurilor de bord, care nu sunt foarte moderne.
Logan vine cu mai multe spaţii de depozitare, iar rivalii de la Skoda şi Seat prezintă o grafică interioară mai bună, cu inspiraţie germană, alături de mai multă atenţie la finisaje, cu toate că nici materialele acestora nu sunt perfecte.
În stilul caracteristic, Citroen a amestecat din nou butoanele şi comenzile astfel încât să te încurci puţin înainte de acomodare. Butonul central de pe comanda sistemului audio schimbă manual frecvenţa, pe când volumul este un buton fizic abia vizibil, în stânga rotiţei respective. În plus, dacă vrei să porneşti sau să opreşti sistemul audio, trebuie să găseşti butonul specific On/Off, nu merge prin apăsarea rotiţei, lucru care funcţionează, dar nu are niciun efect. Comanda oglinzilor laterale este undeva la genunchiul stâng al şoferului, dar să spunem că nu este o problemă aşa de mare dacă nu schimbaţi des locul la volan.
Geamurile electrice sunt comandate de pe consola centrală, iar butoanele acestora sunt montate pe un suport care arată a plafoniera lui DS5, dar vopsită în negru şi finsată mai dur. Între butoane se află singurul suport de pahar oferit locurilor din faţă.
Am apreciat sistemul de climatizare manual, care vine cu un afişaj digital, pentru a seduce uşor clientul şi a spori senzaţia de bord tehnologizat.
Spaţiul interior este generos pentru toţi cei cinci pasageri. Buzunarele portierelor sunt singurele spaţii de depozitare generoase de la bord şi au şi suporturi de sticle de toate mărimile. Pe locurile din spate încap trei adulţi, iar în portbagaj intră aproximativ 506 litri. Este mai mult decât în cazul lui Rio sedan, însă mai puţin decât în cazul rivalilor Logan, Toledo şi Rapid.
Preţ de achiziţie
Gama C-Elysee de la Citroen pleacă de la 9.400 de euro pe piaţa din România. Pentru un diesel, singurul din ofertă, importatorul le cere clienţilor puţin peste 12.000 de euro cu toate taxele, preţ aferent nivelului de echipare Seduction. Exemplarul testat de noi aparţine echipării de top, Exclusive, iar dotările opţionale adăugate i-au ridicat preţul de listă la 16.200 de euro. Faţă de Exclusive, exemplarul testat avea scaune faţă încălzite (un singur nivel), jante din aliaj de 16 inch, senzori de parcare spate şi vopsea metalizată. Fratele său de platformă, Peugeot 301, are preţuri similare pentru o versiune diesel comparabilă.
Echiparea de top a modelelor rivale este mai ieftină pentru Dacia Logan 1.5 dCi şi Kia Rio 1.4 DSL, dar nu şi pentru Seat Toledo şi Skoda Rapid. Tocmai partea de echipare este avantajul lui Logan, care poate primi mai multe dotări decât aceste modele la un preţ total de achiziţie mai mic decât valorile menţionate mai sus. Logan poate fi echipat cu tempomat, limitator de viteză, scaune faţă încălzite şi sistem de navigaţie la un preţ mai bun decât al competitorilor în echiparea de top şi cu motorizare diesel comparabilă, echipări care nu includ aceste elemente, după cum este şi uşor de inituit în acest segment.
Dacă nu aveţi mai mult de 12.000-13.000 de euro, Logan este cea mai bună alegere. Dacă aveţi peste 15.000 de euro şi vreţi o maşină din acest segment, are sens să mergeţi şi în showroom-urile mărcilor rivale pentru a vedea maşinile pe viu, pentru a decide dacă vreţi ceva mai scump decât Logan sau nu, pentru că modelul din Mioveni este extrem de competitiv chiar şi când vorbim despre versiunea echipată cu toate dotările posibile.
Siguranţă
Citroen a încercat să ofere un nivel de protecţie superior în interiorul noului C-Elysee şi le-ar fi reuşit dacă ar fi fost testat înainte de standardele de siguranţă aplicate în prezent. Francezii oferă până la patru airbaguri (două frontale, două laterale), EBS şi EBD, precum şi un sistem ESP.
EuroNCAP a testat în 2014 modelul francez, iar rezultatul obţinut a fost de trei stele de siguranţă, conform noilor criterii ale organizaţiei.
Ţinută de drum
Citroen a conştientizat că cei care se îndreaptă către segmentul sedanurilor mici îşi doresc confort, nu sportivitate. Aşa că a încercat să se achite de această cerinţă cu un buget cât mai mic, deci adio "Hydractive" şi salut "bare trase cu traversă deformabilă". Asta înseamnă o suspensie spate cu o punte nu tocmai modernă, în caz că nu aţi recepţionat mesajul ascuns în fraza precedentă.
Pentru a răspunde drumurilor proaste întâlnite pe cei patru milioane de kilometri parcurşi în total de prototipurile francezilor, aceştia au răspuns cu o suspensie foarte relaxată, cu arcuri şi amortizoare moi. Din princina acestei configuraţii, maşina filtrează bine gropile şi denivelările, dar comportamentul pe drum virajat lasă de dorit chiar şi când nu abordăm un tempo mai ridicat. Direcţia nu excelează nici ea în precizie, fiind la egal cu cea a lui Logan sau superioară în rare momente.
Asta înseamnă că sistemul ESP intră în acţiune destul de des când abordăm un stil de rulare mai rapid.
Împreună cu direcţia moale şi suspensia care pare să fie făcută din croissante cu unt, maşina nu-ţi dă prea multă încredere pe şosea şi este o reală provocare să o conduci într-un tempo susţinut, pentru că ai de a face ba cu subvirare, ba cu supravirare.
Sistemul de frânare nu este nici el tocmai impresionant, pedala fiind mai moale la apăsare decât la celelalte modele din segment pe care le-am încercat. C-Elysee este genul de model care nu se simte bine atunci când este condus într-un regim dinamic, până şi Logan II fiind mai plăcut în această situaţie decât berlina franţuzească.
Aşadar, la capitolul confort, situaţia este în favoarea modelului franţuzesc atunci când în balanţă aşezăm şi Logan.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, berlina încearcă să îl ajute pe cel de la volan cu o lunetă generoasă. Sigur, forma montanţilor A şi C deranjează la virajele strânse la stânga (nu mult) şi la ieşirea din parcarea în spic.
La parcările paralele şi cu spatele, şoferul este ajutat de un pachet de senzori spate, care suplinesc oglinzile laterale mici şi pe cea retrovizoare, cu dimensiuni la fel de reduse. Cât despre oglinda centrală, dacă era cu câţiva milimetri mai mare, cuprindea intregral luneta, cu toate că acoperirea existentă este suficientă.
Tehnologie
Din punct de vedere tehnologic, Citroen C-Elysee nu vine cu inovaţii, deci se dezice de trendul celorlalte modele de-ale mărcii, care au adus multe inovaţii de-a lungul timpului. Nici nu ne puteam aştepta la artificii de la un model de buget, ci doar la strictul necesar şi la un pic în plus pentru confortul şoferului şi al pasagerilor.
Avem un sistem audio cu un sunet decent, care nu distorsionează până nu trecem de 2/3 din capacitatea sa, un sistem de climatizare care îşi face treaba, un pachet de senzori de lumină şi de parcare şi comenzi pe coloana de direcţie. Acestea din urmă pot include şi funcţiile de tempomat/limitator de viteză, pe lângă comanda unităţii audio. Comanda respectivă nu este plasată foarte bine, fiind în linie cu contactul, existând riscul ca un şofer grăbit să încerce să pornească motorul cu comanda respectivă, nu cu cheia (care are aproape aceeaşi formă, dar alt finisaj, atunci când este introdusă în contact.
Din păcate pentru C-Elysee, Logan vine cu mai multe dotări opţionale, putând fi comandat chiar şi cu ecran tactil şi navigaţie.
Design
Când vine vorba despre un sedan de buget, designul nu cade pe locul al doilea. Cade chiar pe ultimul loc. Cu toate acestea, el nu poate fi neglijat, motiv pentru care Citroen a căutat să scoată maximum din linii simple. În fond, acesta este singurul artificiu care-i rămâne designerului în lista de posibilităţi.
A fost aplicată filozofia Citroen în cea mai temperată formă, ceea ce înseamnă că până şi C1 cel nou arată mai elegant. Blocurile optice frontale şi posterioare sunt simpliste, dar parcă sunt mai frumoase decât ale lui Logan, cel puţin dacă ne referim la faruri. Per ansamblu, maşina nu arată deloc rău, fiind la egal cu Rapid/Toledo, cele mai reuşite modele din segment.
Ne-a placut
- Nu sunt necesare eforturi mari pentru obţinerea unui consum bun de carburant
- Spaţiu pentru cap generos, indiferent de locul ocupat în maşină
- Portbagaj mare cu podea plată
- Preţ mai mic decât al modelelor oferite de concernul Volkswagen (pentru versiunile diesel)
- Aspect exterior plăcut
Nu ne-a placut
- Calitatea şi finisajul unor materiale nu impresionează
- Lista de opţionale dezamăgitoare
- Antifonarea putea fi mai atent realizată
- Suspensia penalizează orice gând sportiv din mintea şoferului
- Anumite detalii lasă impresia că inginerii au exagerat cu reducerea de costuri
Date tehnice - Citroen C-Elysee (2012 - 2017) 1.6 HDi 99CP Man Exclusive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei -
Premiant -
Fabricat în România
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie 2024)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie 2024)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
aflam din acest articol ca mai marii citroenadei sunt sinucigasi, ei NU vand c-elysee fix unde are logan succes mai mare
sunt batuti in cap
personal, nu cred ca merita, mai ales la noi in RO unde intretinerea unui logan cu siguranta ar fi mai ieftina.
Dupa cum vezi toate sedanurile mai slabe sunt fabricate si produse pentru piata de Est. Megane Sedan (Turcia), Fiat Albea, Renault Fluence, si multe alte masini pe care le gasesti doar in piata din Rusia. Inclusiv Hyundai Elantra 1.6 parca.
In final fiecare isi ia ce-i place, insa eu cred ca ergonomia si siguranta sunt foarte importanta in 2014 si modelele frantuzesti din aceasta familie puncteaza negativ la aceste capitole.
"Concurentii lor directi sunt Rio, Rapid si defunctul Aveo. Toate trei au dotari mai bune (o paleta mult mai larga)"
-cu noua editie logan are si clima automata pe langa dotarile pe care le stie deja toata lumea.
''ergonomie mai buna (inclusiv butoane pe volan)''
- si loganul are butoane pe volan
Portbagajul loganului este mare si suficient.
"Rapid beneficiaza de asemenea de o paleta mai larga de motorizari"
-Rapid are 1.2htp, 1.2tsi si 1.4tsi si 1.6tdi, loganul are 1.2mpi, 0.9tce, 1.5dci, deci ce paleta mai larga de motorizari ?
Loganul are 4 stele la fel ca noul Sandero. Si daca a luat peste 3 stele inseamna ca este destul de sigur si depinde si de tipul accidentului (speram sa nu avem niciunul dintre noi)
Si nu uita sa compari pretul lor vs cel al frantuzioaicelor.
Motoarele Loganului au cam aceleasi puteri in timp ce la ceilalti sunt diferente mari. Iti dau exemplul Aveo-ului: 1.2 86 cp,1.4 100 cp, 1.6 115 cp, 1.3 75 cp si 1.3 95 cp. La Rapid le vezi inca pe site ca nu e retras ca Chevrolet. Deci paleta e mai interesant la ceilalti vs. Logan.
Am comparat cu Logan-ul doar de amorul artei pt ca te invit sa te urci in Rio si in Rapid (in Aveo nu mai ai unde) sa compari confortul si materialele folosite vs. Logan. Diferentele de pret se simt cum de altfel e si normal sa se simta.
Bine, motorizarile lui Aveo erau super performante, dar ai uitat sa folosesti cuvantul FIABILITATE ! Exista Aveo din 2008 cumparat de nou la 1900euro. Un prieten si-a luat. Au niste motoare foarte slabe. Nu poti sa compari cu arhaicele motoare de pe vechiul logan 1.4, 1.6 cu 8v sau cele cu 16v, ca sunt niste motorizari foarte fiabile care trec usor 300.000km, si puteti vedea cazuri si cu peste 400.000. Eu am mers cu unul care avea +500.000km. Nu-mi venea sa cred.
Pe de alta parte motorul dci de pe Logan este un motor foarte economic si totodata destul de fiabil (a avut unele probleme cand l-au lansat), dar modelele euro 5 deja nu mai au aceste probleme. Si sa nu uitam ca sa pus si pe A si B-class acest motor cu managementul lui putin modificat desigur.
Si sa nu uitam diferenta de pret de cateva mii fata de concurenta, iar concurenta nu reflecta acele cateva mii in materiale mult mai bune la interior sau alte chestii minore dar de mare efect. La noul model a fost imbunatatita si insonorizarea si cutia este facuta pt drumuri lungi, astfel ca la viteze mari in treapta 5-a pastreaza un nivel de turatie destul de scazut fata de primul model. Eu am avut primul model 4-5 ani si doar un led am avut ars si l-am folosit pe autostrada, pe drumuri foriestiere, pe drumuri foarte rele in viteza, a mers si subturat, a mers si cu 6000rpm, a consumat si 4,7%, si 7% mediu, a vazut si benzina cu ulei in ea si a dat putin in nas, dar masina nu are nici o problema. Este vorba de motor pe benzina. Nu stiu daca un chevrolet ar fi rezistat la atata tortura si poti vedea problemele cu motoare schimbate si pe forumul lor. Cunosc si eu posesori de Aveo care au avut probleme. Singura problema a loganului este tabla care oricum nici in celelalte nu este calitativa, dar asta se intampla si in masini de ,,firma" deoarece suntem o societate de consum.
Peugeot 301 si C-elysee poate avea tabla galvanizata ca tot degeaba, tot slaba este. Este model low-cost si nu se compara la calitate cu 508 de exemplu. Si loganul este construit pe platforma lui Clio care este o masina buna. Asta nu conteaza, ca platforma nu te ajuta la nimic, poate fi si de la VW MBQ5 parca ii zice. Important este sa iti faci treaba cu masina in acest buget.
In rest va doresc sa nu aveti parte de masini low-cost si sa va permiteti masini numai de la Lexus in sus.
Gama low-cost este la fel, doar ca difera anumite amanunturi. Sa nu uitam si de celebrul 1.2tsi de la Toledo si Rapid care are ori probleme cu distributia si chiar dupa schimbarea ei da din nou aceleasi semne dupa cativa km si trebuie schimbata din nou, deoarece a fost prost proiectata, iar acuma de cand cu Golf 7, s-a trecut pe distributie pe lant. Sau au existat cazuri cu 1.2tsi cand trebuia schimbat motorul. De asta ce zici ? Dai cateva mii in plus si iti schimbi motorul ? Ca sa nu mai vorbesc si de 1.6tdi care are probleme cu EGR si DPF.
Am uitat sa precizez ca Loganul are si modul eco disponibil. Editia aia limitata este tot logan, deci poti zice ca este Symbol ca are sigla Dacia.
Dar daca ar fi sa imi mai cumpar Dacia, pentru moment as zice PAS si as cumpara altceva, insa eu am fost foarte multumit de masina si poate pe viitor mi-ar placea un Sandero. Insa cu totii tindem spre un S-class. Fiecare isi cumpara masina pt nevoile lui si orice masina are plusuri sau minusuri, avantaje sau dezavantaje, important este sa ne satisfaca nevoile pe care le avem si sa ajungem cu bine la destinatie. Drumuri bune va doresc si poate se mai lumineaza unii si afla ca nu se mai construiesc autostrazi fiindca s-au amanat pt 2027, iar acciza pt autostrada bagata in combustibili ramane, ea nu se amana, au zis ca vor lasa pt viitorul guvern sa faca autostrazi. Ei vor umplea cate o groapa si cam atat.
Oricum fiecare face ce doreste cu banii sai.
O zi faina.
1.pentru o masina fabricata in Romania cu costurile de rigoare Logan este foarte scumpa! Cand muncitorii de la Dacia vor avea salarii ca ale celor care fabrica acest Citroen poate am sa iti dau dreptate. E adevarat, diferenta e in buzunarul Renault.
2. Motorul 1.6 HDI este cu muuuult peste 1.5 dci de la logan si asta conteaza f mult, restul de scaune incalzite, plastice si alte fonfleuri sunt apanajul celor care nu isi cumpara masini low cost.
3. Daca te duci sa negociezi la show roomuri s-ar putea ca un citroen c-elysee cu motor 1.6 HDI (16000 eur pret de catalog) sa-l iei mai ieftin decat un Logan cu motor 1.5 dci (13000 euro pret de catalog).
sa-l credem pe el sau pe muller si lopez?
Sa se auda pina in Honolulu.
Si daca "muuult peste" inseamna 10 Nm si 2 cai ai Citroen/Peugeot atunci cit conteaza diferenta de pret la achizitie, revizii si consumabile, net favorabile Loganului?
Sint de acord ca Loganul aduce multi bani Renault, insa este evident ca il vor vinde la pretul maxim la care poate fi competitiv in Europa de Vest. La fel cum de exemplu face VW cu Skoda, mentinind niste preturi mult prea mari, la care insa masinile se vind inca.
Oricit ne-am plinge noi.
Nu spun ca HDI-urile nu sint bune, dar hai sa nu ignoram taxiurile care ating sute de mii de km de gropi prin orasele noastre in niste conditii de utilizare si intretinere macar "speciale". cred ca motoarele de pe Logan au fost probate destul si pe Renault si pe Dacia ca sa nu aiba nimeni surprize. Daca ziceai ca nu esti convins de TCe 90 te intelegeam, dar asa nu e cazul...
Pentru mine fiecare va luati ce doriti, iar eu imi iau pentru necesitatile mele si cel mai important dupa bunzunarul meu. Nu sunt fan Logan si nici nu voi fi sau a oricarei masini low-cost.
@Kap: Din nefericire/fericire 0.9tce inca nu are nici o problema, iar 1.2tsi are un articol special creat pe alt site despre problemele lui, in afara de cele pe care le puteti vedea pe forumuri. :))
http://www.buhnici.ro/2014/04/08/video-peugeot-301-logan/comment-page-2/#comments
Comentariul user-ului Laurentiu, 11.01 pm, 9 aprilie.
dezavantaje: pret mai mare si intretinere mai scumpa.
-consum urban 5,2 litri trafic Constanta
- consum extra urban (atostrada) 130 km/h (2700 r/m) 5,7 litri ; 160 km/h 6-6,2 litri
Este frumoasa ,incapatoare, foarte silentioasa in comparatie cu alte diesele, reviziile eftine (max 450 lei cu manopera) si nu -l poti compara cu alte marci mai scumpe si de top.
Si nu uitati un lucru motoarele frantuzesti sunt foarte fiabile in timp iar intretinerea se face cu costuri mici.
Spor la cumparat si condus masini