Miercuri, 22.02.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Când îţi petreci zilnic mai multe ore în interiorul unei maşini, vreme de patru luni, ajungi să o cunoşti mai bine decât propriile buzunare. După zeci de ore scurse în spatele Aveo-ului aflat în testul nostru de anduranţă, vă putem oferi acum o analiză detaliată a ceea ce pare a fi cel mai important avantaj al modelului american în clasa mică.
Croit după ceea ce am văzut deja pe micul Spark, fără a abandona influenţele fratelui mai mare Cruze. Aşa se prezintă interiorul lui Aveo. Totul respectă standardele de calitate Chevrolet şi filosofia de design jucăuşă, pe care constructorul vrea să o transforme în propria marcă înregistrată. Pentru a urmări mai bine ce s-a întâmplat în interiorul micului model din Detroit, vom trece în revistă bilele albe şi bilele negre.
Mi-au plăcut:
Ergonomia interiorului. Totul a fost gândit pentru a fi la îndemâna şoferului şi pasagerului faţă. Harta mentală a butoanelor este uşor de reţinut, toate funcţiile fiind intuitive.
Textura materialelor, care deşi nu sunt dintr-un plastic moale, alternează tocmai pentru a sublinia spiritul ludic. Finisajele sunt bune şi combinarea diferitelor tipuri de plastic înviorează atmosfera.
Conexiunea USB a sistemului audio, ascunsă în torpedou. Aproape toţi pasagerii s-au întrebat cine cântă şi unde e ascuns artistul.
Materialul folosit pentru levierul schimbătorului. Un detaliu atât de mărunt, dar care contează atât de mult când vine vorba despre schimbarea frecventă a rapoartelor.
Cele două torpedouri. Extrem de utile şi încăpătoare, cu o deschidere uşoară.
Spaţiile de depozitare din portiere.
Extrem de încăpătoare pentru orice sticlă, chiar şi pentru cele de apă de 1.5 litri. La fel şi cu spaţiile de depozitare din planşa de bord, de-a dreapta şi de-a stânga sistemului audio, perfect gândite pentru telefoanele mobile.Spaţiul interior pentru pasagerii din spate. Mulţi prieteni au călători pe bancheta posterioară şi nu s-au plâns niciodată de spaţiul pentru picioare. Ba dimpotrivă, mereu a atras cuvinte de laudă.
Cotiera montată pe scaunul şoferului, în stilul maşinilor de familie. Deşi nu oferă un spaţiu de depozitare, este extrem de utilă atunci când vrei o rulare comodă, pe distanţe lungi.
În perioada de iarnă, sistemul de climatizare a încălzit extrem de repede habitaclul.
Sentimentul de siguranţă pe care ţi-l oferă Aveo. Sistemul ESP, cele şase airbaguri şi faptul că e cel mai sigur model din segment la testele EuroNCAP, sunt detalii care contează enorm într-o clipă de neatenţie.
Afişajul instrumentelor de bord în culoarea albastră este extrem de odihnitor şi nu deranjează pe distanţe lungi.
Conectarea telefonului mobil cu ajutorul sistemului Boluetooth destul de facilă.
Nu mi-au plăcut:
Scaunele puţin cam rigide şi nu foarte profilate. După comparativul cu i20 însă, am ajuns să le apreciez mai mult.
Portbagajul separat de podeaua dublă. Atunci când ai nevoie de întreaga capacitate, mai exact de toţi cei 290 de litri, fundul dublu trebuie să rămână acasă.
Volanul din plastic care nu oferă o aderenţă tocmai bună, în antiteză, practic, cu levierul schimbătorului.
Sistemul audio, al cărui volum este extrem de timid.
Practic pentru a auzi melodia preferată, la drum lung, volumul trece uşor de jumătate. Aveo este maşina în care nu vei deranja pe nimeni chiar şi atunci când volumul este la maxim.Gurile de ventilaţie, deşi au un design extrem de modern şi plăcut, lasă de dorit la capitolul funcţionalitate, pentru că nu etanşează perfect atunci când se află în poziţia închis.
Sistemul digital de contorizare a combustibilului din rezervor nu este întotdeauna extrem de fidel. Mai mult decât atât, deşi este echipat cu computer de bord, Aveo nu afişează şi consumul instant.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
COSTURI DE EXPLOATARE | ||||
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 110 | 8.5 litri/100 km | 8.6 litri | 47.3 lei |
Extraurban | 200 | 6.5 litri/100 km | 13 litri | 71.5 lei |
310 | 21.6 litri | 118,8 lei (5.5 lei/litru) | ||
EPISOADE ANTERIOARE |
||||
TOTAL Ep. 1 | 280 | 22 | 121 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 2 | 430 | 33.7 | 185.3 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 3 | 560 | 38.6 | 212.6 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 4 | 740 | 55.7 | 306.3 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL EP. 5 | 1396 | 99 | 544.5 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL EP. 6 | 495 | 38.3 litri | 210.5 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL TEST | ||||
4211 km |
7.1 litri/100 km 52% extraurban 48% urban |
308.9 litri | 1698.8 lei |
Cele mai recente stiri
-
MG a prezentat oficial noul concept CyberX cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai. Noul concept ar putea fi transformat într-un model de serie în următorii ani. (24.04)
-
Cei de la CarExpert au realizat o liniuță electrică între două dintre cele mai populare modele electrice. Este vorba despre noua Tesla Model Y și modelul chinezesc BYD Sealion 7. Aflați în video cine a câștigat. (24.04)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă. (24.04)
-
Transmisiile manuale devin tot mai rare, iar un nou studiu scoate în evidență cât de drastică a fost această schimbare. În special, numărul vehiculelor cu transmisie manuală a scăzut cu 57% în ultimul deceniu. (24.04)
-
Brabus și-a lăsat deja amprenta pe noul Mercedes-AMG E53. Pachetul de îmbunătățiri al casei de tuning pentru varianta sedan și break crește puterea modelului de la 577 cai putere la 691, folosind motorul turbo de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie și sistem hibrid, depășind astfel modelul E63 cu motor V8 din generația precedentă. (24.04)
Comentarii (2)
Adauga un comentariu