Luni, 20.08.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mezinul gamei de SUV-uri de la BMW, X1, a primit un facelift în prima parte a acestui an. Nemţii au introdus atunci liniile de design xLine şi Sport Line, motorizări mai puternice, o transmisie automată cu opt trepte, noutăţi la gama de tehnologii şi o mică reîmprospătare estetică. Cu toate acestea, modificările estetice sunt atât de subtile încât trebuie să fii un fan BMW ca să le observi.
Noi am încercat cel mai puternic diesel din gamă, xDrive25d, în cadrul unui test organizat în împrejurimile oraşului Munchen. Chiar şi fără modificări la nivelul platformei, X1 rămâne cel mai dinamic model din segmentul său, cu un comportament rutier ireproşabil.
BMW X1 facelift (2012-2015)
2.0 xDrive25d
- Pret de pornire 28.210 €
- Pret model testat 39.448 €
- Taxa auto 307 €
Motor / Transmisie
Cel mai puternic diesel din gama BMW X1 este unitatea numită 25d, care are o cilindree de 1.995 cmc şi dezvoltă 218 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este, de asemenea, la fel de impresionant - 450 Nm la 1.500 rpm. Modelul are tracţiune integrală permanentă prin sistemul xDrive, iar nivelul de echipare standard vine cu o manuală cu şase trepte. Însă, exemplarul testat era echipat cu noua automată cu opt trepte, dezvoltată de cei de la ZF.
Nu suntem la prima întâlnire nici cu X1, nici cu motorul "25d" şi nici cu transmisia automată cu opt trepte, deci ştiam foarte bine la ce să ne aşteptăm de la acest model. La fel ca în cazul motorului care poartă indicativul "28i" oferit în gama X1, reprizele de care dispune acest cuplu motor/transmisie sunt impresionante, chiar dacă modul sport nu este activat. Cutia cu opt trepte îşi face toţi banii în fiecare moment, reuşind să fie atât mai rapidă şi mai economică decât o manuală cu şase trepte, cât şi mai confortabilă la schimbarea treptelor.
Nivelul ridicat al cuplului maxim îţi dă senzaţia că maşina pleacă de sub tine la fiecare apăsare mai fermă a pedalei de acceleraţie, iar senzaţia plăcută este menţinută chiar şi în treptele superioare. Având în vedere turaţia joasă la care este atins cuplul maxim, modelul nu dezamăgeşte atunci când vine vorba de răspunsul la acceleraţie sau la demarajul de pe loc, dând impresia că am avea un motor de cilindree mai mare sub capotă.
Consum
Versiunea 25d a lui BMW X1 are un consum mixt de 5.9 litri la sută. Consumul urban este declarat la 7.2 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este declarat la 5 litri. Deşi este impresionant pentru un SUV de 218 CP, această versiune a lui X1 nu este pe primul loc la economie în acest segment. Pe prima poziţie se clasează Range Rover Evoque 2.2 SD4 190 CP, care are un consum mixt de 5.7 litri la sută, egalat de Volvo XC60 în versiunea D5 de 215 CP. BMW X1 xDrive25d ocupă poziţia a doua, fiind egalat la consum de Audi Q3 2.0 TDI 177 CP S-Tronic. Mercedes-Benz GLK vine pe poziţia a treia, cu 6.1 litri la sută al lui 250 BlueTec 4Matic.
Testul nostru din Germania s-a derulat în mare parte pe autostrăzi, unde au existat şi porţiuni pe care am putut atinge viteze ridicate. Cu tot cu micile incursiuni urbane şi drumurile care au separat autostrada de oraş, am avut un consum de 8.9 litri la sută, înregistrat într-un regim de condus alert. Situaţia s-ar fi calmat semnificativ dacă nu am fi depăşit 120 km/h pe secţiunile fără limită de viteză ale autostrăzii.
Performanţe
În timp ce prima poziţie a podiumului i-a fost "zburată" în ultimul moment de Range Rover Evoque la capitolul consum, BMW X1 facelift în versiunea 25d se răzbună la performanţe, având valori impresionante. Astfel, modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/h. Cei mai apropiaţi rivali sunt GLK facelift şi Audi Q3, dar ambii au nevoie de 8 secunde până la sută şi pot să atingă o viteză maximă de 210-212 km/h. SUV-ul compact al celor de la Volvo se descurcă la fel de bine ca GLK şi Q3 până la sută, necesitând 8.1 secunde pentru acest sprint. Între timp, Range Rover Evoque 2.2 SD4 are nevoie de 10 secunde până la 100 km/h şi poate să atingă maximum 200 km/h, deci X1 îşi păstrează liniştit coroana la acest capitol.
Interior
Interiorul lui BMW X1 a fost modificat subtil odată cu facelift-ul, consola centrală fiind orientată cu mai multe grade înspre şofer, amintind de modelele mai vechi din gama constructorului bavarez. Schimbarea nu este dramatică, pentru că nu era nici necesară o modificare radicală şi nici nu era posibilă o modificare de acest gen, după cum ne-a explicat designerul şef al interiorului. Cei de la BMW s-au concentrat pe micile modificări de efect, cum ar fi un afişaj mai mare pentru sistemul iDrive şi materiale noi pentru unele suprafeţe interioare.
Scaunele din faţă ale lui X1 sunt la fel de confortabile, în timp ce spaţiul disponibil pentru ocupanţii locurilor din spate a rămas neschimbat. Am apreciat în mod special modul în care au fost profilate scaunele faţă, deoarece aceastea oferă un nivel bun de suport lateral, fără să fie prea sportive. În ceea ce priveşte portbagajul, acesta oferă tot 480 de litri, cu 15 litri mai mic decât în cazul generaţiei noi a lui Seria 3 Touring şi mai mic decât al generaţiei precedente a lui Seria 3 Touring. Astfel, SAV-ul din Munchen nu impresionează prin volumul portbagajului, în timp ce bancheta din spate ar putea deveni neîncăpătoare pentru pasagerii adulţi ceva mai înalţi sau mai "bine clădiţi".
Dacă ne concentrăm doar pe şofer şi pe pasagerul din faţă, situaţia este mult mai roz, cei doi fiind răsfăţaţi cu suficient spaţiu pentru cap, genunchi şi umeri.
Preţ de achiziţie
BMW nu fabrică automobile tocmai ieftine. Modelul entry-level în gama X1 pleacă de la 28.210 euro cu TVA inclus. Vorbim, totuşi, despre un SUV premium, deci pretenţiile sunt la un nivel mai ridicat faţă de SUV-urile compacte ale constructorilor de volum. Motorizarea testată pleacă de la 39.448 euro cu TVA inclus (cu gama de echipare xLine), la care adăugăm transmisia automată cu opt trepte (+2.240 euro), ceea ce urcă preţul de achiziţie al modelului testat la 41.668 euro cu TVA inclus.
Folosind configuratorul Automarket, am selectat câteva opţionale pentru un X1 xDrive25d xLine similar cu cel testat în Germania, care a ajuns să coste 41.511 euro cu TVA inclus. Spre comparaţie, un GLK echipat similar costă 54.893 euro cu TVA inclus, în timp ce un Evoque echipat similar costă 49.302 euro cu TVA inclus. Un Volvo XC60 cu transmisie automată şi motor de 215 CP costă 40.381 euro, în timp ce un Audi Q3 2.0 TDI 177 CP ar costa 41.761 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
BMW X1 a primit cinci stele la testul de siguranta EuroNCAP. Modelul are opt airbag-uri in standard si, pe langa deja clasicul ABS, dispune de un sistem avansat de control al stabilitatii si un sistem de control al tractiunii. Controlul tractiunii este realizat in mod dinamic, iar X1 ofera asistenta la coborarea pantelor.
Ţinută de drum
Fiind vorba de un model înrudit cu generaţia E90 a lui Seria 3 Touring, X1 prezintă un comportament foarte bun pe şosea, mai ales în versiunile cu xDrive, deşi nici versiunile cu tracţiune spate nu sunt de neglijat. De la direcţia electro-hidraulică extrem de precisă la suspensia fermă, dar nu deranjantă, modelul ne spune încă de la primul viraj că s-a născut să meargă pe şosea. Chiar şi după apariţa unor modele precum Evoque şi Q3 în lumea SUV-urilor compacte, X1 rămâne cel mai dinamic model din segment.
Graţie centrului de greutate scăzut, modelul prezintă un nivel insesizabil de ruliu pe viraje, iar aderenţa este asigurată de sistemul xDrive. În ceea ce priveşte capacităţile off-road, acestea sunt limitate de garda la sol de 198 milimetri şi de unghiurile de atac şi degajare mici (18.0/21.5). Unghiul ventral al modelului X1 este de 16.8 grade. Toate aceste lucruri ne împiedică să atacăm un câmp noroios sau un deal la bordul lui X1, dar garda sa la sol este suficientă pentru un drum forestier sau pentru urcarea bordurilor din Bucureşti.
Dacă un client alege şi pachetul M, capacităţile off-road scad dramatic, în timp ce capacităţile rutiere rămân la acelaşi nivel, cu un plus de stil. Având în vedere faptul că traseele off-road nu sunt frecventate prea des de proprietarii de SUV-uri, în special clienţii de SUV-uri compacte premium, putem spune că modelul X1 poate fi judecat fără probleme doar după abilităţile manifestate pe asfalt, ceea ce îi conferă o notă foarte bună.
Vizibilitate
BMW X1 beneficiaza de un set de oglinzi laterale mari si de o oglinda interioara de dimensiuni potrivite. Vizibilitatea oferita de acestea este foarte bună, iar pozitia la volan iti confera o priveliste corecta de deasupra a tuturor elementelor din jur. Montantul B nu este deloc deranjant in timpul manevrelor, iar curbura montantului A te ajută sa vezi bine chiar şi la virajele de stânga atacate cu viteză redusă, deşi pot exista situaţii în care aceasta te deranjează. Fiind vorba de o versiune superioară de echipare, modelul testat beneficia de o cameră video pentru marşarier.
Tehnologie
Exemplarul testat beneficia de faruri adaptive cu asistenţă pentru faza de drum, senzori de parcare, cameră video pentru marşarier, tempomat, sistem avansat de apelare automată a serviciilor de urgenţă în caz de accident grav, acces la internet şi numeroase funcţii BMW ConnectedDrive.
Printre acestea putem enumera Google Local Search, Meteo în timp real, streaming audio prin Bluetooth, acces Facebook şi Twitter din maşină, integrarea telefoanelor mobile şi multe alte funcţii de acest gen. Unele facilităţi nu sunt disponibile pe toate pieţele, cum ar fi funcţia de apelare a serviciilor de urgenţă, activată prin apăsarea butonului inscripţionat SOS de pe plafon.
Design
Facelift-ul i-a adus lui X1 o nouă bară spate şi o parte frontală redesenată. Faţa lui X1 este acum marcată de patru linii care se întâlnesc deasupra plăcuţei de înmatriculare formând un X, iar blocurile optice au alt interior. Graţie liniilor de design xLine şi Sport Line, X1 este mai personalizabil, iar paleta de culori include câteva nuanţe noi. Şi cam atât.
Ne-a placut
- Ţinută de drum
- Scaune faţă
- Reprize
- Direcţie precisă
Nu ne-a placut
- Spaţiu interior
- Volum portbagaj mediu
- Capacităţi off-road limitate, în special în compania pachetului M
Date tehnice - BMW X1 facelift (2012-2015) 2.0 xDrive25d | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei -
Premiant -
Fabricat în România
Ştiri despre BMW
-
Constructorul german de automobile sponsorizează, din nou, celebrul Concurs de Eleganță de la Villa d'Este, care se va desfășura luna viitoare. Cu această ocazie, BMW pregătește trei premiere mondiale. (Vineri, 04 Aprilie)
-
Centrul de dezvoltare software înființat de BMW Group și NTT Data, la Cluj Napoca, și-a triplat deja echipa, la doar 9 luni de la înființare. Până la finalul anului, aici vor lucra peste 500 de specialiști IT. (Miercuri, 02 Aprilie)
-
Noua generație BMW iX3 va fi prima dezvoltată pe mult așteptata arhitectură Neue Klasse a germanilor. SUV-ul cu zero emisii va fi produs în Ungaria, la Debrecen, de la finalul anului 2025. (Joi, 27 Martie)
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
Automarket sa stiti ca"Nu mor caii cand vor cainii "...... cand un test cu BMW Seria 5 GT 3.0 535d ????
E un nonsens sa iei un astfel de model "troaca" sau cu un minim de optiuni.
Concurentul direct al lui X1 este Audi Q3.
Performantele sale sunt imbatabile, de aici rezulta si pretul ridicat.
Nu cred ca si comanda cineva pachetul M si apoi sa intre in off-road!
Chit ca vreti sa aceptati sau nu frumusetea vietii consta si in grosimea portofelului. Cand ai un salariu mediu in Romania, gen 2000-2500/luna evident ca masina asta ti se va parea prea scumpa, ca nu isi merita banii. Dar cand castigi 3-4000 de euro/ luna cel putin cu alti ochi vezi o masina si atunci nu te mai uiti sa iti cumperi un Golf de exemplu.
Asa cum este si cu masinile mai ieftine: daca iti permiti una noua de 15000 de euro, gen Focus sa zicem, Logan ti se va parea o masina proasta(confort mediu, siguranta medie, finisari proaste etc). Povestea se repeta si mai sus: o masina pe care iti permiti sa dai 30000 consideri ca este o masina mult mai buna decat una de 15000.
Si oricat ai zice: ai da jumatate din pretul unui apartament pe o masina, pentru ca atunci ai sta intr-un apartament de cel putin 100 000 de euro. Daca totusi iti cumperi si stai intr-o garsoniera in Berceni sau Ferentari inseamna ca ai o problema de intelegere a prioritatilor in viata. De-asta zic, vezi lucrurile in functie si de cat iti permiti. Este un lucru cat se poate de firesc, toti gandim asa. O spune cineva care a dat 7500 de euro pe un VW la mana a doua pentru ca unul nou nu si-a permis. Si cu siguranta ca X1 este o masina foarte buna. Practic a fost gandita sa fie o masina de referinta in clasa ei.
Cred ca in mod normal clasa premium este gandita pt cei cu venituri mari din Europa de Vest.
La noi clasa premium se cumpara cel mai des cu "ajutorul" a diverse "combinatii" si "permutari" si prea putin "legal 100%".
Pt ca daca stii ca "tragi" de dimineata pana seara la un job, indiferent de domeniu sau afacere, ti se pare cam mult sa platesti clasa premium.
Insa daca obtii un comision de la o asfaltare, etc. atunci X1 ti se pare ceva banal.
Diferente majore de perceptie: totusi in Vest sunt f multi (manageri in cadrul unor companii f mari) care si ar permite masini exotice (Lamborghini, Ferrari, etc si totusi isi cumpara masini de 2,0L diesel, dar din clasa premium...
Depinde. Atunci cand muncesti "de iti sar capacele" uneori vrei sa si simti pentru ce muncesti. Motiv pentru care vrei de la o simpla bere mai scumpa si mai buna, o masa la un restaurant intr-o seara, un cocediu nu la Eforie, ci in Grecia, Spania sau Italia (bine, aici e mai complicat pentru ca uneori e mai ieftin in afara decat in Romania), pana la o masina care iti place sau pe care ti-ai dorit-o mult.
Si pot fi si exceptii insa e drept ca sunt cam putine. Dar ai dreptate... de obicei o masina premium noua ti-o permiti daca esti patron sau "baiat destept" ferit de taxe si impozite si faci afaceri cu statul. Asta e una din frumsetile acestei tari.:))