Drivetest BMW Seria 7

3.0 740Ld xDrive AT
4.4
BMW Seria 7 zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Marti, 28.01.2025
Lux la superlativ

În timp ce Mercedes-Benz și Audi au ales să fie ceva mai conservatori în ceea ce privește designul navelor amiral Clasa S și A8, BMW s-a dus în cealaltă direcție și a mizat pe cartea excentricității atunci când vine vorba despre actuala generație Seria 7.

Odată cu noua iterație, limuzina producătorului din Munchen este disponibilă doar cu ampatament lung, are un design exterior care a stârnit o grămadă de controverse, și continuă să o facă, iar interiorul este înțesat de tehnologie.

Știm cu toții că gusturile nu se discută, așadar nu voi începe o dezbatere pe tema aspectului Seriei 7, dar voi spune atât: este una dintre cele mai confortabile și rafinate mașini din prezent. De ce? Vei afla în rândurile următoare.

Noi am testat o versiune clasică și foarte specială, în același timp. Este vorba despre 740d xDrive Individual. Acum cred că înțelegi de unde vine formularea de "lux la superlativ".

Știu că mai există luxul practicat de Bentley și Rolls-Royce, însă acest Individual este tot ce au mai bun de oferit germanii de la BMW. De la nuanțe speciale, la jante deosebite și la materiale interioare de cea mai bună calitate.

Înainte să treci mai departe, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu mașina pe care am testat-o.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

BMW Seria 7
3.0 740Ld xDrive AT

  • Pret de pornire 109.123 €
  • Pret model testat 167.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW Seria 7 poate fi comandat în versiuni plug-in hybrid, dar și în două versiuni pur electrice. O premieră pentru acest model. Chiar și așa, germanii nu au uitat de propulsorul diesel care transformă limuzina într-un adevărat devorator de kilometri.

Așadar, clienții au la dispoziție o singură versiune diesel și anume 740d xDrive. Este cea pe care am testat-o și noi.

Sub capotă ascunde un motor emblematic pentru constructorul din Munchen: 3.0 litri diesel, cu șase cilindri în linie. Pentru a nu atrage prea multe critici din partea "verzilor", propulsorul este asistat de un sistem mild-hybrid la 48V.

În total, BMW 740d xDrive oferă 299 de cai putere, la 4.000 rpm, și 650 Nm cuplu între 1.500 și 2.500 de rotații pe minut.

Vezi tu, motorul diesel cu 6 cilindri a fost dintotdeauna una dintre specialitățile BMW. Este foarte rafinat, silențios, performant și ține cu buzunarul. Altfel spus, are un consum de combustibil mai mult decât decent.

Bun, ai la dispoziție aproape 300 de cai putere, dar aceștia sunt livrați foarte liniar. Nu mă înțelege greșit, nu sunt deloc puțini pentru cele 2.2 tone ale mașinii, dar germanii i-au calibrat astfel pentru a nu știrbi din rafinamentul unui Seria 7.

Cu o asemenea mașină nu contează dacă pleci primul de la semafor, contează să pleci și să accelerezi astfel încât ocupanții locurilor din spate să nu verse șampania.

Ai și un mod de rulare Sport, în caz că ești pus pe șotii și vrei să simți din plin cei 650 Nm oferiți de la turații reduse. La această senzație contribuie și sistemul mild-hybrid.

Motorul electric dezvoltă singur 18 CP și 200 Nm și intervine atunci când utilizezi 100% din puterea sistemului de propulsie. El își mai face simțită, din plin, prezența și atunci când activezi funcția Boost, disponibilă pentru 10 secunde.

Tragi de padela din stânga volanului timp de 3 secunde, iar bordul îți indică activarea acestei funcții. Pentru cele 10 secunde ai la dispoziție toată puterea motorului, pentru depășiri rapide, de pildă.

Sistemul mild-hybrid mai intervine la decelerări, la pornire și la oprire.

Transmisia automată cu 8 rapoarte este în asentiment cu motorul, în sensul că schimbarea treptelor este foarte lină. În plus, trecerea prin cele 8 trepte este rapidă, astfel încât motorul să nu fie niciodată supraturat și să deranjeze, câtuși de puțin, fonic.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

Rezervorul de combustibil are o capacitate de 74 de litri și cu un plin poți să acoperi, fără probleme, 1.000 de kilometri. Germanii declară, pentru această motorizare, un consum mediu de 6.1 litri/100 de km.

În oraș, noi am obținut un consum cuprins între 9.4 și 10.6 litri/100 km, dar știm cu toții cât de aglomerat a ajuns să fie Bucureștiul. În contextul în care obții cu un 2.0 TDI cam aceleași cifre de consum, dacă nu mai mari, eu zic că este mai mult decât decent.

În extraurban am avut porțiuni întinse de autostradă, dar și drum național, iar la final bordul indica un consum de 6.2 litri/100 de km. Chiar dacă am activat, pe alocuri, modul de rulare Sport, iar de modul Efficient, practic, am uitat.

Rivalii clasici ai Seriei 7 sunt Mercedes-Benz Clasa S și Audi A8. Noi am luat în considerare versiunile S 350 d 4Matic și A8 50 TDI quattro, ambele echipate cu motoare diesel, de 3.0 litri.

Limuzina din Stuttgart oferă 313 CP și un consum mixt de 5.9 litri/100 de km, iar conaționala din Ingolstadt propune 286 CP și un consum de 7 litri/100 de km.

Performanţe

În ciuda gabaritului, 740d xDrive atinge 100 de km/h în 5.8 secunde și are o viteză de top limitată la 250 de km/h.

Mercedes-Benz S 350 d 4Matic este ceva mai sprinten până la 100 de km/h (5.5 secunde), iar Audi A8 50 TDI quattro ajunge la 100 de km/h în 5.9 secunde. Viteza maximă este identică pentru toate cele trei modele.

Interior

Înainte să vorbim despre habitaclul navei amiral de la BMW, trebuie să ne oprim puțin și să discutăm despre modalitatea, sau modalitățile, în care poți deschide portierele. Pentru că noul Seria 7 nu este o mașină oarecare, așadar nici portierele nu se deschid ca la orice mașină.

Ușile automate sunt o dotare opțională, ce-i drept, dar ea permite deschiderea și închiderea portierelor în mai multe moduri. De pildă, poți deschide portiera în mod "tradițional", să îi spun așa, dar și de la buton. Stai liniștit, ușa este dotată cu senzori de proximitate, astfel că dacă detectează un obstacol, fie nu se deschide, fie se deschide până la o anumită distanță.

Acum că ai atras atenția tuturor din jurul tău, este momentul să intri în mașină. Te instalezi confortabil pe scaun și vrei să închizi portiera. Nu te întinzi ca toți ceilalți ca să faci asta, ci ai un buton tactil care închide automat portiera. Sau, poți face asta din meniul sistemul multimedia. Sau cu ajutorul asistentului vocal. Sau odată așezat pe scaunul șoferului, apeși pedala de frână și portiera șoferului se închide, la fel, automat.

La fel, dacă ocupi locurile din spate, ai un buton care închide și deschide automat portiera. De fapt, până și geamurile le poți deschide cu ajutorul comenzilor vocale. Mai mult, sistemul recunoaște locul de pe care a fost dată comanda și deschide doar geamul respectiv.

Nu ne-ar ajunge o revistă întreagă să vorbim în detaliu despre toate trucurile pe care le știe limuzina germană.

Așa cum spuneam, mașina testată de noi a fost una Individual, astfel că habitaclul a fost îmbrăcat în piele Merino (conținut extins), în culoarea Tartufo, ornamentele interioare au fost din lemn de tei cu pori deschiși, a fost bifat interiorul Gran Lusso BMW Individual, dar și pachetele Executive și Executive Lounge.

Acel "conținut extins" de care am amintit mai sus înseamnă că regăsești piele Merino chiar și în locurile unde te aștepți cel mai puțin. De exemplu, în partea inferioară a tunelului central. O zonă unde nu ajungi de multe ori cu mâna, darămite cu ochii.

Calitatea materialelor și finisajelor este demnă de o navă amiral BMW Individual. Aproape toate funcțiile sunt controlate de pe suprafețe tactile sau de la butoane și comutatoare confecționate din cristale Swarowski. Aici mă refer în special la cele pe care le regăsești pe consola centrală.

Până și butoanele cu ajutorul cărora reglezi scaunele strălucesc de zici că sunt un diamant Harry Winston.

Trebuie să spun și despre suprafața prin intermediul căreia interacționezi cu sistemul de lumini (faruri, lumini de zi, de ceață etc.). Mi-aș fi dorit ca măcar aici să avem butoane fizice, pentru că este destul de dificil să activezi luminile de ceață în timpul mersului. Și m-am lovit de această situație.

Scaunele față sunt foarte confortabile și au funcție de masaj, încălzire și ventilație. Unele funcții sunt opționale, desigur. Până și suprafața cotierei centrale este încălzită, la fel și suprafața de pe portiere unde îți odihnești mâna. De volan nici nu mai are rost să spun.

Habitaclul este foarte bine antifonat, astfel că, chiar și atunci când rulezi cu viteză mare, nu trebuie să ridici tonul pentru a vorbi cu ceilalți pasageri.

Până și ornamentele care acoperă boxele sistemului audio Bowers&Wilkins Diamond sunt, parcă, desprinse dintr-un muzeu de artă modernă.

Un lucru cu care nu prea sunt de acord și care sunt de părere că știrbește puțin din rafinamentul interiorului sunt multiplele zone acoperite cu negru lucios. Știm deja că acestea nu fac altceva decât să colecteze praf și amprente.

În condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de benzile LED, late și cu efect 3D, ale sistemului de iluminare ambientală. Acestea pot lumina într-o nuanță aleasă de tine, dar și în nuanțe prestabilite, care corespund unor moduri de rulare.

Dacă activezi modul Sport, vei avea culorile diviziei M. Modul Expressive aduce nuanțe de albastru și galben, cu lumină pulsatorie.

Lumina ambientală se extinde și pe suprafața plafonului panoramic Sky Lounge. Dacă îl bifezi, normal. Dar ce mai contează 818 euro în acest caz?

Pasagerii din față sunt ținuți în puf, dacă îmi permiți această figură de stil. Dar cei mai răsfățați sunt pasagerii din spate, în special cel care ocupă locul din dreapta.

Pachetul Executive Lounge transformă zona din spate într-o sufragerie veritabilă. La apăsarea unui buton, și cu condiția ca scaunul pasagerului din față să fie liber, scaunul dreapta-spate devine un fotoliu extensibil, extrem de confortabil. Drumurile lungi nu au fost niciodată atât de plăcute, crede-mă pe cuvânt.

Chiar și cu scaunele în poziție normală, spațiul disponibil pentru pasagerii din spate este greu de egalat. Apropo, și scaunele din spate au avut, în cazul mașinii testate de noi, funcție de masaj, încălzire și ventilație.

Pentru intimitate maximă, perdeluțele se închid automat, de la buton.

Portbagajul Seriei 7, în versiunea 740d xDrive, are un volum de încărcare de 540 de litri. Doar Mercedes-Benz Clasa S are un portbagaj mai mare decât limuzina din Munchen: 550 de litri. Audi A8 are un portbagaj de 505 litri.

Preţ de achiziţie

Tot acest lux vine cu un preț pe măsură. În configurație standard, BMW 740d xDrive pornește de la 109.123 de euro, cu TVA inclus. Toate dotările opționale pe care le regăsești pe mașina din imagini au crescut prețul de achiziție la 167.000 de euro.

Numai culoarea exterioară Verde Peridot Metallic Individual costă 7.073 de euro. Dacă mai pui jantele Individual, pachetul M Sport, interiorul Gran Lusso BMW Individual (9.474 euro), sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond (5.125 euro) sau pachetul Executive Lounge, ajungi la suma menționată mai sus.

Mercedes-Benz S 350 d 4Matic pornește de la 118.430 de euro, iar un Audi A8 50 TDI costă cel puțin 103.800 de euro. Astfel spus, Seria 7 este varianta de mijloc.

Siguranţă

Nava amiral a germanilor de la BMW nu a vizitat standurile Euro NCAP, dar, dacă ar face-o, nu ne îndoim că ar primi punctajul maxim de 5 stele la testele de impact.

Ca să îți faci o idee, fratele mai mic Seria 5 a primit, la rândul său, 5 stele care se traduc în felul următor: 89% protecție pentru adulți, 85% protecție pentru copii, 86% protecție pentru pietoni și bicicliști, iar cu 78% a fost notată eficiența sistemelor de siguranță oferite în standard.

Ţinută de drum

Îți spun din start: BMW Seria 7 nu este o mașină pe care să o conduci tu, ci una în care să fii condus.

Dar, dacă totuși te încăpățânezi să treci la volan, îți spun la ce să te aștepți. În oraș, mașina se simte ca un elefant într-un magazin de porțelanuri, mai ales dacă sistemul de navigație te pune să mergi pe străzi înguste. Noroc cu sistemul de direcție integrală. Pe scurt, virează și roțile spate: la viteză mică în direcția opusă celor din față, iar la viteză mare în aceeași direcție.

Direcția nu opune foarte multă rezistență, nici chiar în modul de rulare Sport, iar suspensia este foarte confortabilă și silențioasă. Chiar și atunci când treci peste denivelări pronunțate.

La drum lung, BMW Seria 7 strălucește cu adevărat și se transformă într-un adevărat devorator de kilometri. După cum spuneam, poți acoperi, lejer, 1.000 de kilometri cu un plin de motorină.

Știi cum unele mașini te împing să faci nefăcute? De pildă, pe autostradă, să calci puțin mai tare pedala de accelerație? Nu este cazul Seriei 7. Atunci când o conduci, nici că vei atinge limita de viteză, pentru că îți dorești o călătorie cât se poate de confortabilă, și de lină, în care să te bucuri de tot ce are să îți ofere mașina.

"Plăcerea de a conduce", specifică BMW, se regăsește în fiecare model din portofoliu. Desigur, este vorba despre o altfel de plăcere atunci când ești la volanul unui M4 sau M8. Dar sentimentul este la fel de intens.

Vizibilitate

Oglinzile laterale sunt bine proporționate și sunt echipate cu senzori pentru monitorizarea unghiului mort. În oglinda retrovizoare vezi cam tot ce te interesează în spate, dar vizibilitatea poate fi afectată atunci când este închis parasolarul lunetei. Mai ales în condiții de lumină slabă.

Dacă este coborât ecranul Theatre Screen, despre care vom povesti puțin mai jos, atunci vizibilitatea în spate devine nulă. Dacă vrei să parchezi, fără să întrerupi filmul la care se uită cei din spate, trebuie să te bazezi pe camera video cu vedere la 360 de grade și pe senzorii de parcare.

Tehnologie

BMW Seria 7 este un munte de tehnologie. În primul rând ai tehnologia pe care o vezi, adică cele două ecrane care tronează în spatele volanului, ambele integrate într-un ansamblu curbat. Instrumentarul de bord, complet digital, are 12.3 inch.

Sistemul multimedia de generația a 9-a rulează, fluid și fără întreruperi, pe un display de 14.9 inch. Am vorbit deja despre asistentul virtual, mai intuitiv decât înainte. Pictogramele care alcătuiesc meniul sistemului sunt grupate în ordine alfabetică, astfel că găsești destul de ușor funcția pe care o cauți.

Nu și în timpul mersului. Chiar dacă BMW îți pune la dispoziție mai multe scurtături pentru funcțiile principale. Nu ai butoane pentru a interacționa cu sistemul de climatizare, astfel că și funcțiile sale au fost integrate la baza ecranului central.

Conexiunea Android Auto și Apple CarPlay se realizează fără fir, iar conținutul este afișat pe toată diagonala display-ului. Există mai multe port-uri USB-C, unde poți încărca dispozitivele mobile, dar și o zonă de încărcare prin inducție.

Piesa centrală din habitaclu este, fără îndoială, ecranul BMW Theatre Screen, cu diagonala de 31 de inch și rezoluție 8K. Display-ul coboară din plafon, fie atunci când apeși un buton dedicat, fie atunci când activezi modul de rulare Theatre.

Odată coborât, partea din spate se transformă într-un cinematograf pe roți, pasagerii de aici putând urmări clipuri sau podcast-uri pe Youtube, sau chiar filme și seriale pe Netflix sau Amazon Prime.

Ecranul are și un port HDMI, astfel că poți conecta și o consolă de jocuri. Asta dacă nu te mulțumești cu jocurile pe care le are deja instalate.

Vechea iterație avea o tabletă pentru pasagerii din spate. În cazul noii generații, avem câte un display separat pentru fiecare portieră. Prin intermediul său, pasagerii din spate pot activa diverse funcții, pot interacționa cu sistemul de climatizare, cu sistemul audio și așa mai departe.

Cele două display-uri au o rezoluție destul de bună și se mișcă decent.

Până acum am vorbit despre tehnologia pe care o vezi. Apoi avem tehnologia pe care nu o vezi, neaparat, dar o simți. Ea îți face viața mai ușoară, fie că ești pasager, fie că te afli la volan.

Despre unele funcții am vorbit mai sus, cum ar fi deschiderea automată a portierelor și geamurilor. Apoi ar mai fi modurile de rulare, care nu doar schimbă unele caracteristici ale trenului de rulare.

De pildă, modul Sport nu doar îmbunătățește răspunsul motorului și transmisisiei, ci și strânge suporturile laterale ale scaunelor față și schimbă culoarea luminilor ambientale. Mai departe, modul Expressive pornește automat masajul în scaune, iar cel Relax închide toate perdeluțele pentru intimitate maximă.

Nu în ultimul rând avem sistemele de asistență. Amintim aici sistemul Reverse Assistant, care funcționează acum pe o distanță de până la 200 de metri, parcarea mașinii din telefonul mobil, schimbarea automată a benzii de rulare atunci când rulezi pe autostradă și tehnologia care permite un condus semi-autonom pe autostradă sau în trafic bară la bară.

Design

Designul a stârnit cele mai multe controverse atunci când a debutat noul BMW Seria 7. Din punctul meu de vedere, aspectul mașinii este de tip "love or hate". Adică fie îți place, fie nu.

La fel s-a întâmplat și cu designul Seriei 7 E65, creația celebrului Chris Bangle. La început a stârnit tot felul de controverse, dar cu trecerea anilor parcă a devenit mai ușor de digerat. 

Acestea fiind spuse, pot spune că nu sunt cel mai mare fan al creațiilor lui Domagoj Dukec (fostul designer șef BMW). Noul Seria 7 nu este cea mai atrăgătoare limuzină de pe piață, dar parcă în realitate arată mai bine decât în poze.

Grila frontală, deși uriașă și cu un contur iluminat, este direct proporțională cu partea frontală impozantă. Blocurile de lumini sunt împărțite în două, ceea ce înseamnă că în partea inferioară ai farurile propriu-zise, iar imediat sub capotă ai luminile de zi, înguste, care pot avea elemente din Swarowski, ca și în cazul de față.

Lateralul mașinii este curat, din punct de vedere al liniilor, până și mânerele portierelor fiind ascunse în caroserie.

Spatele este, din nou, impozant, cu două stopuri LED înguste, poziționate cât de sus se poate.

Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch. Pentru că a fost încălțată cu roțile de iarnă, mașina testată de noi a avut jantele aerodinamice, de 20 de inch, dar, în mod normal, ea este echipată cu jantele BMW Individual 1055.

Paleta de culori exterioare este destul de generoasă. Germanii îți pun la dispoziție nu mai puțin de 13 culori metalizate, o nuanță uni, dar și o serie de nuanțe speciale Individual. Așa cum spuneam mai sus, culoarea mașinii din imagini face parte din ultima categorie.

Nu ne-a placut

  • Designul exterior

Ultimele teste

  • BMW Seria 7
    Lux la superlativ

  • Puterea ursului

  • Supererou deghizat

  • Atipic

Comentarii (16)

  • Clar, mild hybridul ăla e ca să fie. Adică să fie bifat acolo, utilitatea tinde spre zero barat.
    Consumul declarat bag de seamă că e o glumiță, că în serios nu prea are cum să fie luat.
    În altă ordine de idei, asta este o mașină pentru ceva CEO, mari investitori, chestii din astea, adică oameni cu ștaif care de obicei stau pe locul din spate dreapta, așa că ferice și de șoferul din dotare.
    În rest... chiar așa: nu e cea mai atrăgătoare limuzină de pe piață, la banii ăștia, sigur, aș opta pentru cu totul altceva, iar dacă mai are și grila luminată, e clar, maneliștii cu bani vor sări la cap.
    6 3
  • nu inteleg poza de sub sectiunea Performante, unde bmw ul se vede circuland pe contrasens si fara semnalizare pornita.
    Asa ceva in mod normal ar duce la suspendarea carnetului de conducere.
    Ar trebui fie sa predati carnetul la militie fie sa revizuiti poza
    1 8
  • La cum arată se adresează mai mult privilegiaților din Strehaia. Sau e dreptul lor, nu știu, sa ma corecteze Dan și Duță.
    5 10
  • Cel mai potrivit articol pentru dezlănțuirea haosului la comentarii, "bemwe ,cocalari " , evident ca este dreptul lor, de ce-ar avea drepturi doar clienții de Cyberjunk .

    Motorizarea cred ca este o greșeală, nu are cum în 2025 sa existe așa ceva pe o mașină foarte scumpă. Dacă as avea bani pentru o astfel de mașină, mi-as cumpăra ? Nu, pentru ca nu-mi place la exterior, alt model cu acest motor, categoric da .
    12 6
  • Eu auzisem de la specialisti ca pe o masina premium NU AU CE CAUTA motorizari diesel!
    In rest, la banii astia exista super optiuni.
    Doar sa fii manelist adevarat ca sa iei o troaca diesel doar pentru TV 8K si sisteme de luminite. Cine are minte destula isi ia super masina la 100000 euro si de 67000 isi face casa super cu TV 8K si o sonorizare de exceptie. La drum se poate pune cu un Volvo super sigur si decent, o motorizare PHEV ca sa mearga fara galagie si cu 455 CP daca vrea sa le arate la cocalari ce inseamna performanta.
    Marlania asta de super cunoscutul (imputitul diesel de 3.0) e specifica BMW.
    Dupa cum ziceam, masinile premium nu mai au motorizari diesel.
    3 12
  • @inexorabil
    Masina e pentru marlanii care nu au auzit de evolutie!
    Super cunoscutul 3.0 DIZAL nu are ce cauta pe masinile premium. E pentru cocalarii saraci care fura motorina ca au dat toti banii pe masina (daca nu au furat-o).
    Masinile premium au evoluat in ultima vreme mult si BMW nu prea mai tine pasul.
    Incearca sa atraga cu televizoare si alte luminite pentru pitiponci si pitipoance.
    In curand vom vedea o alta livrare filmata asa:
    https://youtu.be/8P0Y0fNbgeQ?si=dVah1lHPDVm5Vs5d
    Cam celor ca ei se adreseaza aceasta masina ieftina de doar 167000 €.
    Masinile PHEV si Electrice sunt foarte scumpe.
    5 11
  • @dan_grc
    Motorizarea e pentru Dorei involuati.
    Clar tu ti-ai lua asa ceva, sunt convins.
    Chiar daca la banii astia poti lua masini net superioare ca motorizare, tu atat poti si stii.
    De aia exista limite si cei ca tine ajung cu masinile pe partie sau blocati pe transalpina :))
    BMW inca face vanzare pentru ca exista inca multi inapoiati.
    Masina asta nu se va vinde niciodata intr-o tara evoluata. Nici nu cred ca va exista in oferta cu motorizarea asta.
    Cauta de curiozitate in Norvegia, Olanda, Suedia, Finlanda, Luxemburg. Vorbim de tari unde oamenii au bani sa isi ia ce masini vor.
    Si oamenii produc banii din munca cinstita, nu ciorditori :)
    6 10
  • @hateru obsedat
    Ai trecut de la " dieselul e mort, unde e dieselul la Bmw " la " dieselul nu are ce cauta pe o masina premium, e pentru involuati " :)) . Ce s-ar face acest site fara evoluatii de Matei and friends, sa cautam in Luxemburg sa vedem, acolo lumea are bani si cumpara ce vrea, pai asa este peste tot nebunule, lumea isi cumpara ce vrea, nu ce vrei tu, tu vii ca atacatul si plangi ca se cumpara Bmw, nu vin altii sa se planga ca se cumpara Volvo in Suedia, Bmw pune ce motoare vrea pe orice model, nu trebuie sa ceara permisiunea " evoluatilor " .
    9 3
  • Adevărul e că un diesel pe o limuzina e dovada suprema de cocălărism. Chiar și când vorbim de excelentul L6 de la BMW.

    E de neînțeles de ce ai vrea un diesel când poți avea 750e care e și mai puternic și mult mai smooth, îl poți tura la greu dacă vrei sa te distrezi la volan iar motorul electric elimina turbo lag.

    De acord cu Dan, motorul asta merge pe alte modele, nu pe Serie 7.
    3 3
  • Încă ceva: 750e are 700Nm, 740d are 650. 750e are vreo 200kg in plus.
    2 2
  • Trilulilu
    De departe cea mai urâtă mașină din curtea acestui producător.
    3 2
  • @hater
    1. Daca nu crezi ca dieselul e mort, vezi ce procent de masini cu motoare diesel s-au vandut anul trecut (indiciu: full electricele au depasit diesel si cele pe benzina sunt net superioare);
    2. BMW poate pune ce motorizari vrea, dar nu mai e premium, e ceva pentru saraci pentru ca diesel este pentru economie, nu rafinament;
    Partea cea mai tare a acestui articol este ca motorizarea "tine cu buzunarul". Chiar ma gandeam la ce clienti se adreseaza, cand cere 167000 euro si vine parlitul si cere motor economic :))
    La fel e si pe la Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini. Aia care dau sute de mii pe masini, vor motoare economice si "rafinate" diesel;
    Cat despre consum e super tare: in Bucuresti aglomerat un Volvo PHEV e net superior pentru ca merge pe electric. La drum intins iarasi e net superior pentru ca scoate vreo 8/100 comparativ cu acest "economic si rafinat" diesel.
    3. Aspectul grotesc marlanesc al masinii clar va atrage clientii pe masura.
    Eu vad urmatorul posesor de Seria 7 diesel cam asa: un interlop/cocalar la bustul gol, plin de muschi si tatuat, stand fandat cu piciorul drept pe roata din stanga cu un cutit sau pistol in mana. Cand se pune in miscare la primul semafor il vezi cu bratul stang scos jumatate pe geam, iar daca te uiti la el iti arata degetul din mijloc ca sa intelegi ca esti un trist si amarat, iar el e o valoare a societatii.;
    4. La rubrica cui se adreseaza, oe langa specimentul descris mai sus putem adauga si "managerii" sau oamenii de afaceri urmatori:
    https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/amenda-record-de-200-000-lei-data-la-iasi-unui-sofer-de-bmw-x6-nu-oricine-are-inconstienta-sa-faca-asa-ceva--1661813.html
    Deci prosti sunt(eti) multi!
    Cand ai 167000 euro in anul de gratie 2025 si alegi o masina cu motorizarea diesel, clar esti retard si nu ai auzit ca exista si alte optiuni (mai ales in afara de Beeeeheeeemeeeveeeeuuuuuuu).
    3 4
  • Mircea
    Mi se pare mie sau se aude ca un tractor?
    Am urmarit video si ceva e putred cu motorizarea rafinata.
    Eu m-am obisnuit ca la masina cand o pornesc sa nu se auda nimic. Imi apare in bord ready si sunt gata de drum. Nu am dat nici 167000 euro, dar motorul este mult mai rafinat ca asta si are peste 400 CP, face suta in sub 6 secunde daca vreau.
    Cred ca nu mai stie lumea ce e ala rafinament. Butonele, displayuri si televizoare sau luminitele sunt Peru copii de gradinita. Nu cred ca un adult intreg la minte trebuie sa apese un buton sa inchida sau sa deschida o usa. Degeaba se mai duc cocalarii la sala sa se umple de muschi, daca nici sa inchida o usa normal nu mai sunt in stare.
    2 4
  • @hater
    Treaba e așa, s-au vândut 1.9 milioane diesel, fără mild hibriduri, din alea câteva sute de mii cel puțin sunt diesel, inclusiv acest motor din test, mild hibrid, apare la statistica hibridelor, ai idee ca acest motor este pus pe seria 3,5,7, X3, X5, X6, X7 ? Toate astea nu intra la diesel, ci la hibrid, sa murim de râs, nu alta .
    Acest motor este zgomotos cu capota ridicată, la interior nu-i cazul, deci cum.era, unde-i bai dieselul la Bmw ? Bmw merge cu tot ce are în dotare, dieselul va dispărea cand va fi interzis de legea Ursulei, nu ca nu e cerere , hatere , pe mașinile mari încă este .
    4 2
  • @Mircea
    Dieselul, unde e dieselul ba, unde-i ?:))
    1 0
  • inexorabil
    1) Eh, Dane, doar ştii cum stă treaba în ziua “avansată” de astăzi: se mizează nu pe motorul adecvat modelului/segmentului, ci pe motorul “corect” (adică eco-prietenos – în ambele sensuri: ecologic şi economic).

    Dar îţi aminteşti de elogiul meu (ba încă repetat) la adresa ultimului “şeptar” adevărat (în viziunea mea şi din toate punctele de vedere), recte G11 M760Li xDrive facelift? Recunoscând (nota bene: din postura de “audist”) că îl pune cu genunchii pe coji de nuci pe A8 (D5) – de tesla(di)formul S (W223) nici n-are rost să pomenesc.
    Pentru că:

    https://www.youtube.com/watch?v=2GjCRNtJmn4&t=4s

    PS. Ia zi (legat de clip), Fănele: tot reclamă “care încurajează condusul agresiv”, tot în spiritul “liniuţelor” închinate “mârlanilor”, “gherţoilor”, ““cocalarilor” ş.a.m.d. ?
    Deci cum rămâne (tot raportat la clip) cu “rupţii în dos” (păi na! – în loc să se preocupe să devină jupânii absoluţi/imperturbabili ai Fiscului, ca voi…) care – conform anume-repetiţiei voastre obsesiv-maladiv-şablonarde (alias “reţeta succesului” propagandistic…ocult al persuasiunii-inculcării, mai ales în perspectiva iminentului Totalitarism Global, nooo?) – “curăţă” Vestul de toate “troacele obosite, făcute din bucăţi, nu bate, nu troncăne (n.m. : -şte, cretinule!), rulate de bătrânici doar până la piaţă şi înapoi” bla-bla-bla.

    PPS. Nici eu nu înţeleg acest “trend’ al farurilor (tot mai) subţiate (care creează impresia de ochi care mijesc), başca net disproporţionate faţă de arhitectura frontală (darămite faţă de toată caroseria).


    2) Ticălosul (@16:47) tot…selectiv (nici nu mai pun la socoteală – căci se subînţelege – faptul că de atâta amar de vreme încearcă să ne discrediteze – pe noi, “dujmanii” – în ochii publicului NEUTRU; tartorii fiind paralizaţi de SPAIMA că, odată şi odată, l-am putea….câştiga – dar nu de partea noastră, care suntem doar nişte…trupuri, ci a…Adevărului / orişicum, personal nu mă voi lăsa până când nu mă voi asigura că “prada” noastră va fi de…miliarde). Din textul meu anterior (dar nu numai! – în general şi în ultima vreme) n-are ce să reiasă decât că nu susţin (chit că încă…deţin) vreun “dizăl” (cum este cel de faţă) la autoturisme (şi nici măcar la autoutilitare! – deoarece acest gen de motor îl consider exclusiv destinat, ba încă ideal pentru “mastodonţi” : TIR-uri, camioane, autobuze şi autoutilaje – dar nu-l recomand nici măcar celorlalte categorii auto cu şasiu axate pe inter-/extra-urban!!!), ba încă am deplasat accentul/interesul pe un (BMW) V12 pe BENZINĂ (deci am vorbit cumva vreo limbă străină??), dar ce să vezi?...animalele cu epoleţi şi bocanci (B.A.-ul) se îndârjesc să cânte tot aria (Dieselfobia) preferată/ordonată…

    Cât despre miturile (ocult umflate…) ataşate ţărilor cu apă călâie ((dar – surpriză! – Fănel & afinii nu le-au făurit ei înşişi (cu atât mai puţin graţie vreunei meritocraţii) şi, cu toate acestea, dânşii tot nu se sfiesc să mestece, başca întruna, cu făcăleţul limbii fantezia cum că ei erau deja fixaţi acolo, în El Dorado, când acesta nici nu se formase încă)), am început să fac ((şi-i îndemn să procedeze aşijderea pe toţi cerebralii…atâţia câţi (mai) există!)) completă şi perseverentă abstracţie…Fiindcă realmente nu merită! Deşi tot n-am cum să nu remarc vădit-agresiva (te zgârie pe retina ochilor…minţii) DUPLICITATE: la noi maşina “trebuie” să fie cel mult un privilegiu, iar la “supraoamenii” invocaţi fănelistic “doar” un…drept (păi ia uitaţi-vă la @17:00 – zice sau nu zice???).
    Abordând şi predilecţia dânşilor (care le stârneşte tot satisfacţie orgastico-mefistofelică, precum celelate tertipuri consacrate ale lor) de a ne eticheta (ei s-au născut cu toţii doar afară, m-hm!) naţiune de hoţi…da, chiar îi posedăm! Ba încă pe hoţii hoţilor: tocmai ce-au înhăţat…Fiscul pe de-a-ntregul (asta da…operabilitate :D).

    Una peste alta: opriţi planeta…Chiar vreau să cobor (să înţeleagă fiecare ce vrea – eu rămân cu ce ştiu şi, eventual, aş putea).


    3) De la to’arăşu’ ofiţer citire: Diesel-ul este despre economie, nu despre rafinament…

    Teoretic…da! DAR n-ai auzit, bre, de cuvântul “excepţii” ?! Astfel, oricât aş îndrăgi MAS-ul, recunosc (pe cale empirică!) adevărul pur despre MAC-ul Audi 4.1 V8 BiTDI: capodoperă. Întru…rafinament. Chiar departe de obişnuita senzaţie de tractor. Şi chiar ziceai că ai de-a face cu un MAS.

    Mă îndoiesc că ar fi singurul care atrage asemenea calificative. Numai că unul dintre cele mai crâncene (inclusiv la propriu) pleonasme este…fanatismul (e-)propagandistic. Vae victis!


    4) Fănele, încetaţi (odată!) – dar pe cine încerc mandea să păcălesc cum că mă vor asculta (câtuşi de puţin…) ; ah, da, ca de obicei: pe mine însumi – să mai scorniţi enormităţi care mai de care mai găunoase (unele dintre ele înţepenit imbecile).

    Ultima voastră “ispravă” în acest sens (a se vedea @10:14) : cică “cocalarii” nu găsesc altceva de (ne)cuviinţă decât să ne arate (aşa, din senin???) degetul mijlociu în trafic – eh, cică nu din senin (ci “dacă te uiţi la ei”…mă pot uita absolut ÎNTÂMPLĂTOR, nu chitit fiziognomonic!), ci, vezi Doamne, ca să deducem noi (neapărat!) că, printr-o astfel de atitudine (apropo, dacă le-aş arunca ocheade de N ori, “logica” securistică ne-ar “asigura” că de N ori ar comite infamul gest???), ne-ar transmite, în mod inechivoc, sublima şi eterna lor superioritate (intelectuală?) asupra noastră, in extenso asupra tuturor “anti-cocalarilor” (păi şi dacă eu, de pildă, mă mulţumesc şi vreau să rămân/mor doar…non- ?).

    Prin urmare, Fănuş taică, din suflet vă rugăm: NU ne mai minimalizaţi/jigniţi inteligenţa ((restul – adică înveninatele (ah: “întemeiatele întru realitatea pură, constatabilă, palpabilă”, ei cum nu!) epitete/invective – chiar nu ne (mai) interesează (din moment ce ne-am…imunizat – în faţa acestora – ba chiar demult) )).
    OK??? – nu de alta, ci ca să am motiv să vă tratez mai blând (la momentul oportun – mie).
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru