Test de anduranta BMW Seria 5 Touring facelift (2013-2017)

525d 2.0 218CP 4x4 Aut
0940
BMW Seria 5 Touring facelift (2013-2017) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 25.01.2013
Un german în Bucureştiul vechi

Am fost de multe ori întrebat pe unde plimbi un străin abia sosit în Bucureşti. Ce obiective turistice alegi, ce poveşti îi înşiri? De vreo câteva săptămâni m-am pricopsit pe cap cu un neamţ, sosit de pe la Munchen.

În ultima perioadă a devenit din ce în ce mai stresant. S-a săturat de drumul acasă-birou-acasă, adică de Şoseaua Ştefan cel mare, Obor, Mihai Bravu şi alte artere intens circulate şi vrea în centru. Ba mai mult, vrea să vadă clădiri vechi sau străzi vechi ale Bucureştiului. Într-una din zile am cedat şi am decis să-i fac un scurt tur al oraşului. Să vadă şi neamţul ce înseamnă Bucureştiul turistic.

Binecuvântare preoţească pe strada Mântuleasa

Am început de pe strada Mântuleasa, acolo unde se află una dintre cele mai vechi biserici din Capitală, supravieţuitoare a sindromului de strămutare mistică al epocii ceauşiste. Am căutat un loc de parcare. Greu. Seria 5 măsoară 4.9 metri. Cât înseamnă asta? Două paturi în care doarme Ghiţă Mureşan, puse cap la cap, plus o noptieră.

Am rămas aşadar, inevitabil, cu posteriorul în drum. Ceilalţi au strâmbat din nas şi au ocolit. Vizita la biserica Mântuleasa a fost scurtă, pentru că stareţul nu i-a dat neamţului dezlegare la o fotografie cu monumentul. Pesemne că l-a deranjat educaţia catolică a BMW-ului.

Am pornit din nou la drum şi ne-am oprit în dreptul Spitalului Colţea, primul spital din Bucureşti, construit în 1704 şi renovat recent. Greu de pătruns pe trotuar pentru o poză.

Foarte util însă pachetul de senzori de parcare faţă şi spate. Am strecurat invitatul printre piloni cu uşurinţă, pe un fundal sonor ţiuitor.

Poliţistul care te trece strada

În drum spre Piaţa Romană am oprit puţin şi în faţa bisericii italiene de pe Bulevardul Magheru. Am căutat o poză din mijlocul drumului în timp ce avariile cu lumini LED au ţinut ocupată câteva secunde prima bandă. Un poliţist l-a ajutat pe fotograful nostru chiar să treacă strada. Seria 5 a clipit mulţumitor din LED-urile faţă.

Şi fiindcă tot veni vorba de lumini, eu şi neamţul am tot căscat ochii la luminile de Crăciun de pe acelaşi Bulevard Magheru, în curs de demontare. Eu neatent, el neatent, am văzut târziu stopurile roşii ale maşinii din faţă. Din fericire, pedala din stânga îngheaţă maşina la fiecare acţionare. De când m-am împrietenit cu Seria 5 m-am obişnuit să arunc mereu un ochi în oglinda retrovizoare de fiecare dată când frânez brusc. Pentru că maşina celui din spate s-ar putea să nu aibă aceleaşi reacţii.

Ateneul Român şi conaţionalii germani

Ne-am întors pe Calea Victoriei şi am făcut un scurt popas în faţa Ateneului Român. BMW s-a simţit în largul său printre atâtea fraţi germani premium, nimerind chiar în parcarea hotelului Athenee Palace Hilton. De aici şi până peste drum, în faţa Muzeul Naţional de Artă ne-am înfipt într-o coadă interminabilă, semn că deja începuse ora de vârf pe Calea Victoriei.

Am setat modul EcoPro şi am aşteptat.

Sistemul Start-Stop nu a funcţionat însă. Afară termometrul indica multe grade cu minus şi la temperatura asta sistemul refuză să mai funcţioneze. Am reuşit să-i arătăm germanului muzeul de afară, pentru că era în renovare, şi apoi am trecut cu viteza melcului pe lângă Cercul Militar.

Am uitat să vă spun că funţia EcoPro, foarte utilă în oraş, înmoaie simţurile maşinii. Totul pare anesteziat, implicit pedala de acceleraţie, care pierde din răspuns. Cutia cu opt trepte schimbă şi ea în favoarea consumului.

Capcane pe vechea stradă Uranus

Când am parcat în faţa vechii clădiri a CEC-ului, computerul de bord indica un consum de 11 litri/100 de km. Acceptabil, având în vedere traficul la care am luat parte. Am ajuns însă şi la valori mai bune, chiar cu 2 litri mai mici, atunci când nu ne-am amestecat cu marea masă a maşinilor ce traversează centrul.

Cu ajutorul navigaţiei, proiectată pe ecranul de 10 inch, neamţul a apucat să vadă şi Palatul Bragadiru, însă a fost puţin terifiat de gropile din zonă. Uneia chiar i-a căzut pradă, scrâşnind puţin din amortizoare pe una dintre cele mai vechi străzi din Bucureşti, Uranus. A avut însă grijă ca eu, în interior, să nu-mi dau seama de adâncimea gropii.

Am sfârşit în apropiere de casă, la picioarele Foişorului de Foc, disponibil pentru vizitare, dar mereu închis. Am mai fi avut multe locuri de inventariat, însă neamţul nostru s-a lăsat iritat prea uşor de traficul congestionat şi a cerut acasă.

Comentarii (21)

  • "De când m-am împrietenit cu Seria 5 m-am obişnuit să arunc mereu un ochi în oglinda retrovizoare de fiecare dată când frânez brusc. Pentru că cel din spate s-ar putea să nu aibă tot BMW."

    Afirmatie stilul manea.
    32 16
  • @JP - afirmatie stil "ROMAN care are masina buna, frane bune si pneuri corespunzatoare". Eu am la activ doua lovituri incasate din spate, pe frana, de la "romani" pentru care "merge si astea de la sehaș"
    23 15
  • Poate cel din spate are Volvo XC60 si masina opreste singura! Doar are CitySafety! Sic! Visati la BMW-uri. Nici nu stiu ce relevanta are testul acesta (de anduranta sau nu) pentru ca oricum se vand foarte putine modele din acestea la noi in tara.

    Mai degraba ati posta un P de la PUBLICITATE la fiecare episod din testul vostru.

    De ce nu luati la testat un Logan II sau un Sandero II? Ca sa stim si noi, asa, in 50.000 - 100.000 de km facuti intensiv, ce probleme ar aparea sau, dimpotriva, ce puncte forte au masinile noastre.
    21 17
  • Foarte frumoase pozele, buna treaba.
    10 2
  • mircea
    @MRC
    Nu punem (P) pentru că e un test şi atât. De fapt, pe Automarket nu vei prea vedea texte publicitare ascunse. Niciodată. În rest, sperăm ca anul ăsta să vină şi un test foarte lung, aşa cum scrie la carte. deocamdată, noi ne dorim, dar ne lovim de disponibilitatea importatorilor. :)
    14 5
  • Oricat de frumos si bun ar fi, tot un X5 mi-as lua.
    4 8
  • Andrei
    @MRC - faza cu CitySafety de la Volvo e fix pix daca NU AI CAUCIUCURI corespunzatoare.....
    13 5
  • Fericitilor! Frumos acest BMW, sportiv si foarte practic! Totusi foarte putini se vor bucura de el pe viu!
    N-ar strica un test cu un Golf sau un Logan, masini mult mai umane pentru noi astia din popor!
    11 0
  • Iti dai seama sa vina un ghiorlan retard in mod obligatoriu sa intre in tine pe premiza ce frate daca are bemveu si eu am masina buna si fiabila din 2001 dar e mai bina ca alea nemtesti si poc una in bemveu tau....parca il aud ce frate ai franat asa tare ?!
    12 4
  • antonny
    AUTOMARKET ...... TEST sau UN BUN PENTRU DEPLASARE LA MUNCA ??????
    Domnilor asta nu este un text .... primiti o masina iar voi parcurgeti in 35 km pe zi.......
    Domnilor daca ar fi sa cumparati masina asta dupa textul pe care il facetii cu 35 km /zi ....ati da peste 40000 euro ?????
    2 4
  • @Automarket: "De fapt, pe Automarket nu vei prea vedea texte publicitare ascunse." Nu PREA sau NU voi vedea?

    @ Andrei: .... si daca ai cauciucuri corespunzatoare dar pe sosea e polei, ce se intampla? opresti?

    Nu vreau sa incep o polemica referitoare la procesul de franare. E vorba de cauciucuri, asfalt, reactia soferului, starea sistemului de franare, distanta dintre masini etc, etc, etc. Articolul mi se pare un pic "publicitar", este opinia mea si as vrea sa fie respectata.

    Am inteles ideea din text, conform careia BMW-ul din test are frane foarte bune dar eu cred ca si reflexul redactorului de a frana puternic (desi poate un pic mai tarziu decat ar fi trebuit in conditii ideale) a contribuit la evitarea unei tamponari. Deduc de aici ca si alte masini pot frana la fel de puternic daca reflexul celui de la volan este adecvat.

    Iar daca vreti polemica, va dau si subiect:
    - daca cel din spate, pentru ca nu are BMW, risca sa intre in redactorul Automarket, ce ar fi fost de preferat?
    1. redactorul sa franeze mai incet, dar sa riste sa tamponeze el insusi vehicolul din fata, sau
    2. redactorul sa franeze puternic, constient fiind ca cel din spate nu are BMW (doar s-a uitat in oglinda si stia) si va fi el tamponat?

    Ca si concluzie, eu zic in felul urmator: bine ca neamtul nu a patit nimic; nici macar o sperietura. Desi nu sunt fan BMW, recunosc calitatile masinii si ii dau Cezarului ce-i al Cezarului.
    12 1
  • Foarte frumos pt un wagon.Nu toate wagon-uril;e arata bine insa acesta arata primitor.
    7 0
  • Marius
    Habar n-ai ce inseamna un BMW F11 Touring. Dupa ce o sa mergi cu el o sa-ti dai seama ca Volvo XC60 e un gunoi.
    E drept masina asta nu e pentru prosti. Daca nu sti sa o stapanesti te mascheaza in accident de cale ferata.
    14 10
  • hai cu dricul
    3 11
  • @MRC - din ce motiv, altul decat publicitatea, crezi ca au acceptat cei de la BMW sa dea o masina de 50kEuro unor baieti timp de cateva luni?

    Se pare ca BMW sunt mai deschisi publicitatii facute prin intermediul publicatiilor de profil decat cei de la Mercedes (ca exemplu). Daac bagi un ochi pe site o sa vezi cat de "deschisi" sunt cei de la Mercedes cu jurnalistii romani ... respectiv ii doare fix in bască de ei...


    In ceea ce priveste polemica referitoare la pneuri si frane ... eu as fi de parere ca nu-i o polemica ci o stiinta exacta: Fizica. Din pacate Iqul mediu romanesc de 95 puncte ne pune in fata unei populatii care in proportie de 75% nu este capabila sa termine un liceu si evident o discutie care sa aiba macar o urma vaga de stiinta exacta este scoasa din discutie de simplul fapt ca ne aflam intr-un mediu in care oricand poate sa apara unu' care sa-ti spuna ca esti idiot, fara sa dea argumente, si mai apar 20-30 care sa-i dea dreptate ... asta este ;)
    8 0
  • tibranelli
    @MRC
    Ai cea mai vaga idee ca BMW a inregistrat cea mai mare crestere de vanzari de la noi din tara? Si nu, nu sunt fan BMW si totusi spun asta. Daca te deranjeaza ce posteaza siteul si ti se pare ca e publicitate esti liber sa nu mai citesti.
    5 1
  • asta e teste de anduranta? eu am facut deja 2000 km cu masina asta si tot nu pot sa emit o parere ca dupa un test de anduranta
    0 2
  • @unckle: Nu pot spune decat atat: ai dreptate! Este adevarat ca unii importatori sunt mai deschisi catre astfel de actiuni decat altii. Dar, spun din nou, nu stiu cat de relevant este un test de anduranta cu o astfel de masina, pentru ca la noi in tara, oricum, se vand putine. Si avand in vedere clientela acestei masini, nu stiu cati din viitori clienti de BMW seria 5 Touring vor citi aceste reportaje.

    @tibranelli: ....si crezi ca daca BMW a avut cea mai mare crestere de vanzari la noi in tara inseamna ca a vandut cel mai mult? Procentual, da, probabil a avut cea mai mare crestere de vanzari (nu stiu, nu detin date) dar ce cota de piata a avut? Si, apropo, nu te ingriji de persoana mea: imi cunosc si drepturi, si obligatiile si mai ales cunosc si optiunile pe care le am. Am sugerat folosirea articolului publicitar pentru ca atunci voi citi articolul din punctul de vedere al importatorului (subiectiv) si nu al redactorului (obiectiv). A, si daca tot am amintit de publicitate (mascata sau nu), sa stii ca exista legislatie pentru asemenea lucruri, care reglementeaza anumite lucruri. Si ca sa ma intorc la intrebarea ta, daca nu am nici "cea mai vaga idee ca BMW a inregistrat cea mai mare crestere de vanzari de la noi din tara", ce-ar trebui sa fac?
    3 0
  • MRC ar trebui sa fi rusinat si placut surprins de cat de atotputernic devine BMW.

    Si in ochii mei articolul este prea laudativ. Nu il pot contrazice pe Mircea pentru ca poate nemtii nu au platit nimic si nici nu au solicitat vorbe de bine.
    Probabil ca simplu fapt ca li s-a dat pe mana acest automobil i-a facut pe redactori sa fie binevoitori.
    La o adica masina e noua si nu prea ai ce sa critici la ea.

    Articol lejer, de duminica. Ne place.

    Doar o mica observatie ca pentru sufletul meu: "ecranul de 10 inch". Draga Bogdan Mirica exprimarea ta este gresita oricum ai lua-o. Nu mai mentinez ca nu ajuta si ca este insultatoare la adresa anilor de limba romana (inutila pentru ca daca mi-ai spune ca ecranul are 15 centrimetri as intelege - sau cat o insemna 10 inci ca nu imi pasa - dar 10 inch pentru mine este doar mai mare ca 9 si mai mic ca 11. Concret ...vax)
    0 3
  • @ Calingura
    Dragul meu, dacă tot te erijezi într-un cunoscător al fenomenului ar trebui să stii sa faci diferenta intre un ecran de 10 inch şi unul de 7 inch. Pentru ca nu stiai, te informez au, acum, că toţi producătorii auto oferă dimensiunea ecranului lor tactil în inch. Tocmai pentru că este o unitate de măsură acceptată în orice colţ al lumii. Hipercorectitudinea pe care mi-o propui este absurdă. Doar pentru că tu eşti obişnuit în centimetri, probabil de la alegerea televizorului de acasă, nu înseamnă că şi noi trebuie să îţi facem pe plac. Nu înţelegi cât înseamnă 10 inch, fă singur o transformare. Nu este chiar atât de greu. E nevoi doar de puţin cap şi voinţă. Ţi-ar fi luat mult mai puţin timp să faci transformarea asta decât să scrii un comentariu plin de inepţii.
    Hai că poţi.
    0 0
  • Va certati ca prosti...scuzati exprimarea dar oglindeste realitatea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru