Vineri, 14.12.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu sunt împotriva progresului. Apreciez însă conservatorismul în măsura în care el se află într-o simbioză deplină cu tehnologia.
Aş fi putut aşadar să nu apreciez un model care împleteşte aerul clasic şi sobrietatea esenţială unei limuzine cu tehnologia de ultimă generaţie născută la Munchen? Da.
Când găsesc pe Seria 7 un afişaj digital al instrumentelor de bord, mai animat şi mai colorat decât bulevardul Magheru în preajma Crăciunului, tind să cred că locul lui nu este acolo. E ca şi cum ai alege să porţi la costumul tău călcat la dungă un ceas Nooka în locul clasicului Piaget de care ai fost nedespărţit. De ce? Doar pentru că e la modă şi vrei să fii în trend.
Astăzi disecăm pentru voi noul Seria 7 facelift, în versiunea 730d xDrive, cea mai eficientă limuzină cu tracţiune integrală, dar şi primul pas în despărţirea de aerul conservator care a consacrat BMW.
BMW Seria 7 facelift (2012-2015)
3.0 730d xDrive auto
- Pret de pornire 84.320 €
- Pret model testat 113.980 €
Motor / Transmisie
Nu am prea înţeles de ce un model de lux trebuie să vină la pachet cu puterea pe care o găseşti în general sub modele sportive sau chiar supercaruri. Nu era el construit pentru confort? Pentru o rulare lină, fără zmucituri şi alte exacerbări ale ego-ului?
Se înţelege aşadar cât de bine mi s-a potrivit versiunea 730d xDrive. Deşi pare cam sărăcăcios spus, motorizarea entry-level vine cu deja cunoscutul motor diesel de 3.0 litri, capabil să livreze resurse generoase pentru orice om de afaceri pretenţios.
Sub capota lungă de aproape 2 metri se ascund şase cilindri în linie care pompează alert 258 de cai putere la 4000 de rotaţii. Motorul e mână largă şi când vine vorba de cuplu motor. Acesta ajunge la 560 de Nm şi te împinge uşor în tetieră de fiecare dată când calci acceleraţia. Inutil să spunem că tot ce găsiţi sub capotă este arhisuficient, chiar şi pentru cei care vor o rulare sportivă.
Unitatea este asistată de o transmisie cu opt rapoarte, care schimbă liniar. Cele opt rapoarte se succed pe nesimţite, mai subtil chiar decât un hoţ de buzunare.
Antifonarea îmi aduce aminte de uşile capitonate din cancelaria şcolii generale, dincolo de care nu auzeai nici musca. Cei şase cilindri sunt discreţi, însă pot fi şi baritonali atunci când talpa ta testează rezistenţa pedalei de acceleraţie.
Consum
Când am ridicat maşina de la biroul BMW, am primit-o la pachet şi cu titulatura de ”Cea mai eficientă limuzină cu tracţiune integrală din segment”. Am dat din cap aprobator şi astăzi am verificat. Aşa e. Cu un consum mixt de numai 6 litri/100 de kilometri, 730d xDrive se ridică la nivelul distincţiei. Audi A8, Mercedes S-Klasse şi Jaguar XJ, fără 4x4, sunt departe de performanţa bavarezului.
Realitatea dă mereu peste cap cifrele oficiale. însă chiar şi aşa, am scos un mulţumitor 10 litri/100 de kilometri, fără prea multe eforturi. M-au ajutat atât sistemul Start-Stop cât şi funcţia EcoPro, care anestezia simţurile sedanului mai ceva ca o injecţie cu morfină.
Performanţe
Vreţi să ştiţi în cât timp se poate rămâne fără permis în Bucureşti? În 6 secunde. Atât îi trebuie lui 730d xDrive să atingă 100 de km/h. Dacă te nimereşti pe o stradă nepotrivită, cu un radar bine potrivit, rezultatul o să fie complet nepotrivit.
Cât priveşte viteza maximă, pragul de 250 km/h a devenit deja la fel de obligatoriu ca ESP-ul pe orice maşină nouă. BMW nu putea să coboare standardele. Ce a făcut însă în plus? A creat un efect de hipnoză, care nu-ţi permite să realizezi niciodată cu ce viteză monstruoasă te deplasezi. E bine să nu vă lăsaţi hipnotizaţi.
Dacă ne uităm în segment, un Audi A8 în configuraţie similară este insesizabil mai lent, în vreme ce S-Klasse, Jaguar XJ şi chiar Panamera rămân uşor în urmă.
Interior
E ceva ce nu ştiţi despre interiorul unui BMW? Eu am tot scris, voi aţi tot citit. Am ajuns să le cunoaştem împreună mai bine decât buzunarele paltonului.
Dincolo de uşile masive, se deschide de fiecare dată un salon de meditaţie, lectură, dezbateri şi aspiraţii înalte. De această dată totul a fost înobilat de inserţiile din lemn de nuc, aidoma scrinurilor vechi din casele boiereşti. Butoanele cu inserţii ceramice, reci la atingere, au înobilat şi ele atmosfera alături de pielea fină care a îmbrăcat scaunele şi chiar bordul.
În toată această atmosferă de sfârşit de secol 19, cu acelaşi aspect monoton al planşei de bord, BMW a vrut să arate că era digitală bate la uşă. Aşa se face că vechile ceasuri de bord, clasice, precise, lizibile de orice neghiob, au fost înlocuite cu unele digitale.
E ca înlocuirea bătrânului gramofon, de al cărui sunet răguşit ne îndrăgostisem, cu un sistem home-cinema. Mulţi vor aprecia probabil iluminarea ceasurilor digitale în roşu şi albastru, în funcţie de modul în care rulaţi (Sport sau EcoPro). Eu, personal le preferam pe cele vechi.
Alte detalii ce trebuie amintite? Spaţiu interior generos pe locurile din spate, tipic pentru un asemenea model, şi un portbagaj de numai 500 de litri, mai mic decât cel al lui A8, S-Klasse şi XJ.
Preţ de achiziţie
Gusturile fine sunt costisitoare. Nu degeaba o cutie de Venchi va fi întotdeauna de 10 ori mai scumpă decât bomboanele de pom pe care le găsim în piaţă.
BMW se ridică la nivelul segmentului din care face parte şi cere 84.320 de euro pentru versiunea 730d xDrive. Puţini vor fi însă cei care vor rezista tentaţiei şi nu vor scăpa în lista de opţionale mai ceva ca odraslele în bomboanele de bradului de Crăciun.
Lista este una extrem de generoasă şi oferă materiale, tehnologii şi sisteme pe care cu greu le poţi refuza. Trebuie însă să scotoceşti adânc în conturi pentru că versiunea testată de noi a ajuns la 113.980 de euro.
Comparativ cu ceilalţi rivali din segment, 730d xDrive este mai scump. Un Audi A8 3.0 TDI de 250 cai putere cu tracţiune integrală quattro pleacă de la 80.989 de euro. Un Mercedes S-Klasse 350 BlueTec 4Matic de 258 cai putere costă de la 83.700 de euro. Nu în ultimul rând, şi Jaguar XJ în versiunea V6 de 3.0 litri şi 275 de cai putere este mai ieftin, deşi nu vine cu tracţiune integrală.
Siguranţă
Un etalon pentru fraţii săi mai mici, Seria 7 nu putea dezamăgi la capitolul siguranţă. BMW continuă să introducă pe nava sa amiral o mulţime de tehnologii inovatoare, capabile sa prevină orice tip de accident.
Nu puteau lipsi senzorul de avertizare a depăşirii benzii de mers şi nici funcţia cruise control cu sistem "Stop&Go", care permite păstrarea unei distanţe constante faţă de vehiculul din faţă.
În oraş, foarte util se va dovedi sistemul de asistenţă care te atenţionează în eventualitatea unui impact. A avut chiar ocazia să frâneze înaintea mea. Trebuie să recunosc că forţa de frânare este atât de puternică încât nu va putea fi imitată de nici un şofer care se va nimeri în spatele tău. Aşa că nu te teme de impacturi frontale, ci de cele posterioare.
Centurile de siguranţă, pretensionate, în trei puncte, sunt echipate cu un sistem de adaptare la dimensiunile pasagerului. Pe scurt, imediat ce şoferul cuplează centura de siguranţă aceasta îl va "îmbrăţişa" discret pentru a se asigura că este aşezat cât mai confortabil, iar tensiunea sa nu îi va afecta respiraţia.
Ce m-a lăsat gură-cască este însă sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie. Funcţionează incredibil de repede şi, uneori, chiar vede semne de circulaţie peste care ochii tăi au trecut fără să le acorde importanţă. Sistemul le vede pentru tine şi ţi le afişează pe instrumentele de bord sau chiar pe Head-up Display.
Ţinută de drum
730d xDrive promite un cocktail de eficienţă şi siguranţă. Adevăraţii clienţi ai acestui segment, nu cei inventaţi peste noapte de un tun ilegal, vor aprecia această caracteristică. Mai ales că sistemul de tracţiune integrală xDrive începe să devină o referinţă în clasa premium.
Şoferul are acum patru roţi care primesc cuplu, senzori care detectează pierderea aderenţei şi inteligenţa necesară depăşirii unor situaţii periculoase. Limuzina se ţine bine pe picioare, chiar dacă vremea se opune şi aruncă de sus cu ploaie sau ninsoare. Bonus, pentru cei care aleg xDrive, BMW le promite şi o rulare în siguranţă pe zăpadă.
Sub caroseria de peste 5 metri avem o suspensie adaptivă cu care ne-am obişnuit. Limuzina pluteşte peste gropi şi alte neregularităţi în modul Confort, trage extrem de bine în modul Sport şi renunţă la orice prejudecăţi, implicit la sistemul DSC, atunci când alegi Sport+.
În plus, fiecare setare vine cu o direcţie croită pe măsură. Ajungem de la una inertă la un extrem de senzitivă, gata să taie orice curbă în căutarea trasei ideale.
Chiar dacă există xDrive, modul Confort poate părea cam moale pentru un BMW, de aceea este bine să alegeţi setări potrivite ale suspensiei atunci când traseul include un drum virajat.
Vizibilitate
Chiar dacă suprafaţa vitrată nu este atât de generoasă pe cât şi-ar dori unii, portierele fiind ceva mai înalte decât la alte modele, Seria 7 rezolvă aceste probleme cu ajutorul unor oglinzi laterale bine proporţionate şi a unei oglinzi retrovizoare care încadrează corect întreaga suprafaţă a lunetei.
Pe timp de noapte, BMW aprinde lumina pe orice fel del drum, tehnologia Adaptive LED, disponibilă odată cu faceliftul şi pe Seria 7, fiind capabilă să croiască o traiectorie ideală chiar şi în cea mai cumplită beznă românească.
Tehnologie
Interiorul lui Seria 7 este o cutie cu surprize. Găseşti de fiecare dată ceva nou, ceva care să te uimească, ceva să îţi aducă aminte că te afli într-o limuzină. Insonorizat foarte bine, habitaclul poate acţiona ca o încăpere rezonantă pentru sistemul audio de înaltă fidelitate, ce suportă multe medii de stocare.
Este legat de un sistem multimedia de nouă generaţie, care include câteva artificii digitale extrem de importante pentru paisonaţii fenomenului. Printre ele se află navigaţia, care poate oferi acum o perspectivă 3D şi poate să te ghideze afisându-ţi fiecare clădire pe lângă care treci. Eu, personal, am admirat fiecare latură a Casei Poporului, reconstruită cu fidelitatea unui pictor pe ecranul plat de 10 inch.
Mai mult decât atât, indicaţiile pot fi proiectate pe parbriz, cu ajutorul unui Head-up Display color, unul dintre puţinele sisteme de acest gen de pe piaţă. Aerul condiţionat s-a distribuit automat pe patru zone, toate scaunele, inclusiv bancheta din spate, s-au încălzit pe trei niveluri, iar pasagerul faţă s-a răsfăţat cu zecile de poziţii ale scaunului şi cu reglarea acestuia.
Nu în ultimul rând, pentru cei mai stângaci dintre voi, Seria 7 poate veni cu o cameră pentru marşarier dublată de alte două, poziţionate în oglinzile retrovizoare. Împreună pot crea o imagine panoramică a maşinii.
Design
Sunt modele peste care trece faceliftul, iar tu, ca simplu spectator, nu înţelegi ce s-a schimbat. Sunt facelifturi discrete, care îţi atrag atenţia, simţi un aer proaspăt, dar tot nu înţelegi ce s-a schimbat.
Cam aşa se întâmplă şi în cazul lui Seria 7. Sedanul bavarezilor a fost revizuit, însă nu într-atât de mult încât publicul să se aştepte la o revoluţie. Este o evoluţie discretă a liniilor pe care deja le ştim. Apare însă iluminarea LED completă şi pe blocurile optice faţă, faruri uşor restilizate şi un spoiler frontal modificat.
Dacă ar fi să citez spusele oficialilor BMW, noul Seria 7 câştigă în sobrietate mulţumită noului ”papion”, ascuns sub bara faţă şi conturat cu ajutorul unor baghete cromate. Fără această trimitere, recunosc că nu aş fi reuşit să îmi imaginez singur un papion. Dacă privesc însă mai bine, încep să împărtăşesc din viziunea designerului german care a născocit acest artificiu.
Ne-a placut
- Motorul diesel
- Sistemul xDrive
- Consumul mediu
Nu ne-a placut
- Dimensiunea portbagajului comparativ cu rivalii
- Preţul piperat
Date tehnice - BMW Seria 7 facelift (2012-2015) 3.0 730d xDrive auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Acum o intrebare ... au fost modele premium la care sa nu treceti pretul la aspecte negative? Care este pretul minim pt care sa nu fie considerat piperat?:)
Are macar 7 ani garantia?
Considerand ca este un aspirator pt pitipoance, condus de mafioti, exista doua garantii Andrei : prima ca atragi pitipoance si a doua ca , mafiot fiind, ai destule garantii ca n-ai probleme cu multa lume, decat cu alti mafioti, depinde pentru cati ani, unii pt cativa ani, iar altii peste 7 ani, deci peste ce ofera Hyundai. Iar in portbagaj, cu toate ca nu este mai mare decat al concurentei, intra 2 persoane lejer, dar cred ca se poate si 3.
http://www.automarket.ro/test-drive/audi-a8-30-tdi-38828.html
7 asta este intr-adevar "batran" intr-ale designului, asteptam acum noile nave amiral :)
@AndreiRN - nici o masina nu are 7 ani garantie ca acel Hyundai ... dar nici Hyundai nu mai este ce a fost ... calitate mai buna ... pret mai mare decat calitatea ...
PS: Iar domnii care m-au copit mai demult folosind nick-ul meu,lasati-o mai moale.Stiu ca nu va duce capul sa va cospirati si voi un anumit ''nume'' de user ,dar macar lasati ceilalti useri in pace.
Imi iau un S-class din 2010 cu putini km, dotari full, 4MATIC la 50-60.000. Si de inca, aproape 60.000 imi cumpar 7Days cu crema dubla de cocos si ciocolata :)))))))
In cazul de fata BMW ofera pachet M Sport sau Individual, ori si mai bine, o combinatie intre cele 2!
Totusi, sunt cam multe masini din aceasta clasa in Romania, daca ne raportam la salariul mediu pe economie!