Drivetest BMW Seria 6 Coupe (2011-2015)
4.4 650i xDrive coupe AutoMarti, 10.01.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Revoltă. Ăsta este sentimentul pe care îl stârneşte noul BMW Seria 6. Copiii mor de foame în Africa, iar nemţii, în loc să arunce ajutoare dintr-un avion sau să doneze o cisternă cu apă, preferă să născocească un morman de fiare pe care cer 100.000 de euro. O exacerbare grosolană a cultului automobilistic din întreaga lume, un mijloc de deplasare egoist şi opulent, destinat doar celor care privesc fără milă la dezastrele societăţii actuale.
Lăsând ipocrizia la o parte, BMW Seria 6 este o adevărată odă închinată progresului tehnologic, o dovadă a superiorităţii rasei ariene atunci când vine vorba de construirea maşinilor premium. Jos pălăria pentru o maşină care, în ciuda caracterului său egoist, face toţi banii.
BMW Seria 6 Coupe (2011-2015)
4.4 650i xDrive coupe Auto
- Pret de pornire 80.352 €
- Pret model testat 130.769 €
- Taxa auto 1671 €
Motor / Transmisie
Sunt puţine maşini care te impresionează încă de când pui contactul. 650i este una dintre ele. Un răget gros şi metalic zguduie evacuarea atunci când arătătorul tău atinge butonul de Start. Focul se aprinde în cei opt cilindri înşiraţi în V, gata să incite porii celui de la volan.
Sub capota lungă de aproape doi metri se ascunde un motor de 4.4 litri, dispus să ofere forţa a 407 cai galopând alert şi impulsul a 600 de Nm, resimţiţi imediat ce acul turometrului atinge 1750 rpm. Cum se traduc aceste cifre? Nebuneşte. Cauciucurile gem la fiecare apăsare puternică a acceleraţiei, capul rămâne lipit de tetieră după ce se izbeşte de ea, ochii caută linia orizontului, iar în piept, ceva zvâcneşte cu putere.
Zvâcneşte şi coupe-ul: atunci când acul turometrului se zbate la peste 6000 de rotaţii, iar transmisia cu 8 rapoarte decide să urce la următorul nivel. Smucitura este sinonimă cu un puseu de adrenalină, pe care doar nume mari precum Porsche îl mai oferă.
Consum
Când mă gândesc la indicatorul rezervorului îmi aduc aminte de sugativa pe care o purtam în penarul din clasele primare. Aspira orice picătură de cerneală scursă din stiloul chinezesc. Cei opt cilindri nemţeşti aspiră la fel de bine orice strop de benzină.
Cei 70 de litri din rezervor au fost suficienţi pentru aproape 400 de kilometri, scurşi mai mult în afara oraşului. Fără 22 de litri/100 de km nu am reuşit să parcurgem Bucureştiul. În afara acestuia, cu rare alunecări ale piciorului pe pedala de acceleraţie, consumul s-a oprit la 13.9 litri/100 km.
Cifrele oficiale sunt o glumă bună: 16.5 litri/100 km urban şi 8.2 litri/extraurban. Un fleac pe lângă pretenţiile lui Maserati Granturismo, dar asemănătoare cu cele ale lui Jaguar XK.
Performanţe
Crimă cu premeditare. Acesta ar putea fi verdictul pentru inginerii BMW care au gândit această configuraţie: 0-100 km/h în 4.8 secunde şi o viteză de 250 km/h. Sprintul poate fi caracterizat, de unii mai slabi de înger, ca fiind o ameninţare pentru viaţa celui de la volan. Cam aşa e, dacă persoana suferă cu inima.
Decorul se succede cu aceeaşi viteză cu care sângele inundă venele. O senzaţie ce trebuie simţită şi nu descrisă în cuvinte măreţe, pe un site de profil.
Şi concurenţa? Care concurenţă?
Interior
Opulenţa trăsurilor regale, încărcate cu lemn poleit cu aur şi cusături de mătase, este transpusă într-un habitaclu pe care trebuie să-l pipăi uşor, în detaliu, pentru a înţelege truda celor care s-au dedicat perfecţiunii.
Portiera, cât jumătate din masa de 12 persoane din sufragerie, îţi dezvăluie un interior în care ar fi de bun-simţ să te descalţi. E păcat de covoraşele moi, de pielea fină care îmbracă fiecare colţişor, de aluminiul rece, de lemnul nobil care îmbracă consola centrală şi de ceramica butoanelor iDrive.
Adevărata călătorie extrasenzorială începe însă atunci când te laşi în scaunele sport cu piele Nappa şi îţi cuplezi centura, ajustabilă uşor după trunchiul tău.
Poziţia la volan? Imaginează-ţi că eşti un copil care priveşte de după tejgheaua barului. Picioarele sunt în poziţie aproape orizontală.
Şi pasagerii din spate? Păi, ar fi fost recomandat ca BMW să omologheze maşina cu doar 2 locuri, nu 4. Torturaţii de pe locurile din spate, doi la număr, vor fi obligatoriu pitici cu picioare de cocostârc.
Asta pentru că cei cinci metri de tablă şi aluminiu au fost concepuţi egoist, doar în jurul celui de la volan şi a prezenţei feminine din dreapta lui. Bine măcar că nemţii s-au gândit la 460 de litri de portbagaj, bineînţeles doar pentru gentuţele ei.
Preţ de achiziţie
Am propus de multe ori ca acest aspect să fie trecut cu vedere atunci când testăm maşini de peste 50.000 de euro. Seria 6 Coupe este un aspirator care face de toate, iar preţul său nu este un detaliu important.
Pentru contabilii viitorilor clienţi, precizăm totuşi că modelul german pleacă de la 80.352 de euro pentru versiunea 640i. Cei care vor însă 650i-ul nostru cu xDrive, distracţia începe pe la 98.720 de euro. Dacă mai cheltuţi şi ceva bănuţi pe opţionale, contabilul va avea în faţa ochilor o factură de 130.769 de euro, atât cât a costat şi exemplarul nostru.
În segment, Jaguar XK cu motor V8 pleacă de la 94.116 euro şi ajunge la 103.912 euro în echiparea Portfolio. Îndrăznim să ne uităm şi la Maserati Granturismo, al cărui exclusivim scoate din buzunar 120.900 de euro şi face din 650i xDrive un chilipir.
Siguranţă
BMW Seria 6 beneficiază de toată grija inginerilor germani atunci când vine vorba de nivelul de siguranţă oferit pasagerilor săi. Nu a fost testat de EuroNCAP, dar este de la sine înţeles că punctajul ar fi maxim, având în vedere că avem o sumedenie de airbaguri şi sisteme.
Unde mai pui că tracţiunea integrală xDrive se asigură că cel de la volan nu pierde controlul, indiferent de condiţiile meteo. Pentru a evita manevrele greşite, coupe-ul vine şi cu un pachet de camere video, presărate prin fiecare colţ al maşinii. Suplimentar, clientul are şi senzori de avertizare la părăsirea şi schimbarea benzii de rulare.
Ţinută de drum
Prin 2009, testam sistemul de tracţiune integrală xDrive şi spuneam despre Seria 3 facelift că este un sedan "lipit de şosea". De atunci şi până acum nu mi-am schimbat părerea.
Orice model BMW care a adoptat xDrive a avut de câştigat la capitolul siguranţă şi ţinută de drum. A pierdut la capitolul divertisment, posteriorul fiindu-i ţintuit de şosea.
În cazul lui Seria 6 Coupe, este uimitor cum o maşină de peste două tone şi cinci metri lungime se comportă ca un Mini. Dacă ai ales bine traiectoria cele patru cauciucuri nu se dezlipesc de asfalt. Nici măcar nu dau semne că pierd aderenţa. Coupe-ul e ca un tren pe care nu-l poţi scoate de pe şine.
Adaptive Drive şi Dynamic Drive sunt două trăsături pe care ai vrea să le reţii: suspensia are patru moduri: Confort +, Confort, Sport şi Sport+. Dacă primele două te ajută să pluteşti, celelalte îţi garantează o explozie greu de controlat.
Concluzia: urcă-te într-un Seria 6 Coupe, alege un drum de munte extrem de sinuos şi BMW îţi garantează o tensiune apropiată de 20.
Vizibilitate
Cine se gândeşte la Seria 6 Coupe ca la un mastodont de 5 metri, care parcă nu se mai termină, nu greşeşte. Cine se gândeşte la Seria 6 Coupe ca la o maşină greu de parcat, greşeşte.
Mulţumită arsenalului de camere, orice manevră devine un joc pe calculator. Grijă mare însă, pentru că daunele sunt reale. Luneta extrem de îngustă şi oglinzile laterale sunt înlocuite de un sistem de camere ce oferă o imagine la 360 de grade.
Un struţ care scoate capul din pământ. Cam aşa poate fi caracterizat Seria 6 Coupe atunci când iese de pe o stradă laterală într-un drum principal. Pe aripile laterale sunt montate două camere video, care îl ajută pe cel aflat la volan, adică cu trei metri mai în spate, să se asigure.
Tehnologie
Dacă nu aţi mai prins bilete la Operă, cumpăraţi un CD cu piesa preferată şi delectaţi-vă cu ceea ce poate să vă ofere sistemul Bang&Olufsen. Nu degeaba aţi plătit peste 5000 de euro pentru el. Experienţa auditivă va fi una de neuitat.
Dacă vreţi să simţiţi şi fiori pe şira spinării, BMW oferă un sistem de ventilaţie în scaunele faţă, dublat de unul de încălzire. Pe lângă sonorizare impecabilă, BMW a decis să răsfeţe pasagerii şi cu o interfaţă vizuală greu de egalat în segment: un sistem iDrive care interacţionează cu utilizatorii prin intermediul unui ecran LCD perfect plat.
Pentru cei care vor să-şi actualizeze în permanenţă contul de Facebook sau se simt neajutoraţi fără mailul de serviciu, BMW pune la dispoziţie şi o conexiune la internet.
Şi pentru ca totul să fie perfect nu uitaţi de sistemul care uşurează accesul în interior. Apropiaţi mâna de mânerul portierei, cu cheia în buzunar, iar BMW-ul va clipi supus din LED-urile sale, invitându-vă înăuntru. Nu e nevoie nici să trântiţi uşa. Sistemul soft-close o închide pentru voi.
Design
Nu credeam că voi spune asta după ce am condus Seria 6 Cabrio, dar recunosc: coupe-ul m-a impresionat mai mult. În materie de design, liniile plafonului fix cuceresc iremediabil pe orice pasionat auto slab de înger.
Luminile LED, disponibile şi pe luminile de drum şi pe cele de întâlnire, ba chiar şi pe proiectoare, fac din Seria 6 Coupe un fel de Fata Morgana pe care o vezi în oglinda retrovizoare şi care dispare apoi fulgerător. Fără îndoială o apariţie insolită, care atrage privirile tuturor.
Regret acum faptul că am folosit titlul "Magnetism" pentru noul Volkswagen Beetle. S-ar fi potrivit mai bine pentru Seria 6 Coupe.
În concluzie, cum îţi dai seama că o maşină e reuşită? Până şi mamele care îşi scot copiii la plimbare în cărucior rămân siderate de apariţia lui Seria 6. Întâmplare reală.
Ne-a placut
- Tehnologia LED
- Sistemul Bang & Olufsen
- Sunetul motorului V8
- Ţinuta de drum
Nu ne-a placut
- Dimensiunea lunetei
- Consumul
- Locul pentru pasagerii spate
Date tehnice - BMW Seria 6 Coupe (2011-2015) 4.4 650i xDrive coupe Auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
In fine....fiecare cu gusturile lui.
in ceea ce priveste CL ... este din alt film, are un alt public tinta (desi acel public tinta este rasfatat cu acelasi tratament egocentric din partea designerilor)
Felicitari lui Bogdan si Ciprian pentru articol si poze!
Pai nu mai bine una mai usoara, motor mai mic, mai ieftina si mai economica? Sa nu mai zic de arieni si alte chestii jenante din articol.
Da-mi voie sa interpretez un pic ceea ce ai scris - nu cu rautate, nu pentru ca as avea ceva cu tine, ci pentru ca noi ceilalti, marea majoritate, cei care nu ne incadram in publicul tinta suntem tentati sa vedem aceste lucruri ca defecte.
E foarte grea -- deci pe Confort+ o sa merg ca in TGV
Consuma mult dar ia suta in 4.8, are tractiune integrala, pot sa fac orice cat sunt la volanul ei .. ce mama masii ca accelereaza ca vechiul M5/M6
E scumpa . . . pai cum altfel as primi bijuteria asta .. plus de asta nu-i asa scumpa ..
Nu ai loc in spate - nu-i bai, ca in asta nu ies decat cu prietena/nevasta la o cafea/club etc. .. pentru copii (cand sau daca or fi) am un Range maricel ...
99% din populatie nu poate sa gandeasca astfel ... cu totii avem probleme, muncim pe "salariu" - pentru noi conteaza alte lucruri. Tinta acestor masini nu este cetateanul care munceste pe salariu ci seful lui care munceste pe bani - este o mare diferenta sa muncesti pe salariu sau sa muncesti pe bani ;) Din pacate pe meleagurile noastre astfel de masini mai sunt echivalate si cu cefe groase cu fete in italia/spania si copii pe scari la paris ... dar este tarisoara noastra mult iubita
PS felicitari pentru articol si mai ales pentru imagini
650i xDrive 407CP / Pret de pornire 80.352 € / Pret model testat 130.769 €. Defapt pretul de pornire este la 40i.
Adica ce vrei sa spui, ca munca pe salarii nu este pe bani? Pai si banii de buzunar tot bani sunt:)