Drivetest BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016)

328i 2.0 245CP 4x4 Aut
BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Radu Gurămultă/ Dragoș Băltățeanu
Miercuri, 27.11.2013
Mai aproape de familie

BMW Gran Turismo. O denumire cu rezonanţă reinventată de constructorul german. A început cu Seria 5 GT, un automobil ciudat care a vrut să îmbine confortul şi luxul Seriei 7 cu latura practică a unei Serii 5. BMW a lansat acest model în 2009 şi s-a bucurat de un succes moderat mai ales în vestul Europei. În est, unde clienţii de BMW sunt ceva mai conservatori, caroseria de tip Gran Turismo nu a fost aşa de uşor acceptată. OK, să fim sinceri: au cumpărat-o doar cei excentrici.

Însă BMW insistă. Iar din insistenţa bavareză a ieşit o nouă versiune GT, de data aceasta bazată pe Seria 3. BMW Seria 3 Gran Turismo (sau GT, cum e cunoscut prescurtat) vine cu acelaşi concept. O Seria 3 mai mare, mai înaltă, mai confortabilă, cu hayon şi portbagaj imens. Un hatchback de lux, dacă doriţi, care ţinteşte către clienţii ce îşi doresc un Seria 3, dar care consideră modelele normale prea mici, prea sportive, prea rigide. Cei care iubesc Seria 3 aşa cum este vor strâmba din nas la vederea acestui model. Dar după ce l-am condus timp de trei zile în Germania, am început să îi văd rostul. 

BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016)
328i 2.0 245CP 4x4 Aut

  • Pret de pornire 36.642 €
  • Pret model testat 67.280 €
  • Taxa auto 300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pe spatele modelului testat de noi scrie 328i, dar nu vă lăsaţi păcăliţi. BMW a renunţat de mult la comunicarea capacităţii cilindrice prin intermediul numelui modelului, aşa cum se întâmpla pe vremuri. În schimb, a păstrat anumite denumiri de modele care s-au impus, dar realitatea de sub capotă este alta. 328i era garanţia unui şase cilindri în linie de 2.8 litri. În cazul noului BMW Seria 3 GT, acest indicativ ascunde de fapt un motor de 2.0 litri cu patru cilindri, supraalimentat prin sistem turbo ce dezvoltă 245 CP. Este un motor dedicat amatorilor de propulsoare pe benzină, dar, din păcate, nu este cu nimic spectaculos. Cei 245 CP îşi fac treaba bine, dar nu transmit emoţia pe care o resimţeam de obicei într-un BMW. Până la urmă este un motor croit pentru caracterului noului 3 GT. Cumva cuminte, cu accente familiste, dar care la nevoie poate livra o acceleraţie decentă. 

Modelul nostru de test, preluat direct din flota de test BMW Germania, a venit echipat cu transmisie automată cu opt trepte. Cutia compensează cu brio neajunsurile motorului cu schimbări de treaptă fulgerătoare. Personal, nu am simţit nevoia să trec cutia în modul manual sau sport. Dar, cine doreşte, poate schimba treptele şi prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor din spatele volanului.

Consum

Cu ajutorul BMW-ului 328i GT am parcurs peste 600 km în Germania între Munchen şi Stuttgart. Am folosit autostrăzi, dar şi drumuri secundare, intrând şi în traficul urban la oră de vârf. Sistemul Start-Stop ajută mult la economisirea de carburant şi este bine la pus la punct reuşind să devină enervant doar la mersul în coloană. 

BMW comunică cifre impresionante referitoare la consumul de benzină. Oficial, acest model consumă 6.7 litri/100 km în regim mixt, 8.8 litri/100 km urban şi 5.5 litri/100 km în regim extraurban. După tura noastră în Germania, computerul de bord arăta o medie de 8.0 litri/100 km. Având în vedere cei 245 CP, autostrăzile fără limită de viteză, condiţiile de iarnă şi traficul dificil pe alocuri, spunem că este o cifră mai mult decât decentă pentru un automobil de calibrul acestui BMW.

Performanţe

Deşi am spus că emoţia nu este prezentă în doze maxime la volanul acestui model BMW, performanţele curate, reprezentate de cifre, sunt acolo. La capitolul performanţă, BMW 328i GT se dovedeşte a fi cel mai rapid atât ca acceleraţie, cât şi viteză maximă în comparaţie cu concurenţa directă. BMW-ul nostru accelerează de la 0 la 100 km/oră în 6.1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră

Concurenţă care nu este foarte numeroasă, însă. Tehnic, doar Audi A5 Sportback este un concurent direct în varianta 2.0 TFSI de 211 CP. Audi-ul este însă mai lent, având nevoie de 7.2 secunde pentru acceleraţie, iar viteza maximă este de 234 km/oră. 

Interior

Zona la care BMW excelează este interiorul şi calitatea materialelor folosite. Încă de la primul contact nu poţi să nu observi finisările excelente de la interior. Modelul testat de noi a venit în varianta Luxury, una dintre cele patru linii de echipare disponibile. Luxury pune accentul pe latura clasică, oferind un interior în culori calde, dar cu un stil aproape burghez. Pielea şi plasticul de culoare maro se îmbină bine cu inserţiile de lemn şi cu cele de aluminiu. Partea de sus a bordului este de culoare neagră, cea de jos maro deschis. Mai trebuie remarcat şi efectul portierelor fără ramă, o trăsătură de design care te trimite imediat cu gândul la un coupe. 

Un alt element care mi-a plăcut este faptul că în Seria 3 GT ai mult mai mult loc în comparaţie cu un Seria 3 "normal". La volan a disparut senzaţia uşor claustrofobică pe care o resimţeam de obicei la bordul oricărui model Seria 3. În plus, 3 GT are o poziţie de condus mai înaltă şi acest lucru contribuie la plusul de confort. 

Apoi este portbagajul. Imens şi cu o deschidere amplă datorită hayonului. Atât de amplă, încât poate primi orice bagaj, indiferent de mărime, atât timp cât volumul său nu depăşeşte limita maximă de 520 de litri. 

Preţ de achiziţie

Preţurile pentru BMW Seria 3 GT încep de la 36.600 euro pentru versiunea 318d. Pentru un 328i precum cel testat, un client trebuie să scoate din buzunar un preţ de pornire de 44.300 euro (TVA inclus). La acest preţ se adaugă apoi costul opţionalelor care poate ajunge la valori impresionante.

Modelul testat de noi şi configurat de oficialii BMW din Germania are un preţ total de 67.300 euro. Pentru un model similar de la Audi, trebuie să alegem un A5 Sportback 2.0 TFSI 2100 CP, care are un preţ de pornire de 42.600 euro. Adică aproximativ 2.000 euro mai puţin decât BMW-ul. Opţionalele alese vor face însă diferenţa la preţul total.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat versiunea GT a Seriei 3, dar a supus testelor de impact Seria 3 sedan. Acest model a obţinut un scor general de cinci stele şi cel mai probabil GT-ul ar obţine acelaşi scor dacă ar fi testat. 

Bineînţeles, lista de dotări la capitolul siguranţă este mai mult decât completă cu un set de airbaguri şi sisteme electronice. Mai avem şi sistem pentru avertizare în cazul părăsirii benzii de rulare, sistem pentru recunoşterea semnelor de circulaţie şi pilot automat adaptiv cu frânare automată.

Ţinută de drum

Trebuie să spunem de la început că GT-ul nu se simte ca o Seria 3 normală. De fapt, nu se simte ca un BMW în general. Asta pentru că accentul nu mai este pus pe sportivitate şi rigiditate, ci pe confort. Dar într-un foarte pur stil BMW. Astfel, avem de-a face cu cel mai confortabil membru al familiei BMW Seria 3.

Bine, asta nu înseamnă că vom conduce o "barcă". Îşi păstrează latura dinamică până la un punct, dar dimensiunile semnificativ mai mari şi greutatea îşi spun cuvântul. Inerţia este mai mare atunci când abordăm sportiv un set de viraje, iar poziţia ceva mai înaltă a maşinii subliniază faptul că este un Seria 3 dedicat familiştilor care nu mai vor să facă prea mult sport cu maşina. 

Ţinuta de drum este adaptabilă datorită butonului magic amplasat lângă levierul schimbătorului. Dacă alegem modeurile Eco Pro sau Confort, denivelările vor fi absorbite cu succes, totul fiind reglat pentru o călătorie confortabilă. Dacă alegem Sport sau Sport+, lucrurile se schimbă radical mai ales în ceea ce priveşte răspunsul motorului. 

Mai trebuie menţionată şi direcția, una ceva mai puţin precisă faţă de o Seria 3 normală. Feeling-ul transmis prin volan este ceva mai "relaxat" și nu la fel de direct ca în cazul sedanului. 

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este o problemă pentru Seria 3 Gran Turismo. Poziţia ceva mai înaltă la volan și suprafața vitrată generoasă îl ajută pe cel de la volan să nu aibă probleme atunci când circulă normal sau manevrează 3-ul GT în spații mai înguste. Pentru acestea din urmă, BMW și-a dotat modelul cu cameră pentru mersul cu spatele și un set complet de senzori de parcare. Un mare plus îl aduc luneta imensă și oglinzile retrovizoare generoase în dimensiuni. 

Tehnologie

BMW a reușit să pună pe modelele sale aproape tot ce este mai nou în materie de tehnologie. Are cele mai bune ecrane pentru navigație și computer de bord și nu a cedat încă tentației de a le face tactile. În schimb, a perfecţionat sistemul iDrive, care permite controlul oricărei funcţii prin intermediul butonului rotativ amplasat pe consola centrală. În plus, BMW a dus la alt nivel asistarea online a celui de la volan. Prin intermediul unui telefon cu pachet de date, ai acces la internet şi la o grămadă de alte servicii. Mai mult, poți suna la Concierge Services (dacă ai acces la aecest sistem ales din lista de opționale) și un operator uman te ajută să găsești un restaurant sau un hotel în zona în care te afli. Şi nu numai.

Mai avem Head-Up Display, care a devenit din ce în ce mai bun şi îi oferă celui de la volan suficiente informații pentru a nu-și mai lua ochii de la drum, şi Surround View pentru o vedere de ansamblu a mașinii atunci când parcăm. În plus, modelul nostru configurat de BMW Germania avea unul dintre cele mai bune sisteme audio: opționalul Harman Kardon Surround de 1.200 euro. 

Design

Designul acestui model nu va fi pe placul tuturor. Mai ales al clienților tradiţionalişti ai mărcii. Dar va atrage poate un nou segment de clienți. Cei care şi-au dorit un Seria 3, dar pentru care acest model nu era suficient de practic. Mulţi veți spune că există Seria 3 Touring în gama constructorului bavarez. Corect, însă poate break-ul nu este destul de atractiv pentru un anumit segment de public, care preferă maşinile cu o caroserie de tip hatchback. Discuţia este amplă, dar BMW a dorit să acopere toate zonele. Gama Gran Turismo este la început și doar timpul ne va spune dacă a fost un succes. Concurenții de la Audi au reușit să convingă cu A5 Sportback şi A7 - e adevărat, versiuni mai reuşite estetic decât "cocoşaţii" celor de la BMW, de ce nu ar reuşi şi ceilalţi bavarezi? Una peste alta, noul Seria 3 GT este mai frumos față de fratele său mai mare, 5 GT, dar nu la fel de atractiv ca un sedan Seria 3. Gusturile nu se discută.

Nu ne-a placut

  • Design discutabil
  • Propulsor lipsit de spirit
  • Preţ ridicat
Date tehnice - BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016) 328i 2.0 245CP 4x4 Aut
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4824
Putere maxima CP (rpm)
245 (5000)
Latime mm
1828
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1250)
Inaltime mm
1508
Viteza maxima km/h
247
Greutate kg
1735
Acceleratie 0-100 km/h s
6.2
Ampatament mm
2920
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
520
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 3 Gran Turismo (2013-2016)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (60)

  • Propulsor "lipsit de spirit", dar care nu are concurenta nici ca performante nici ca demaraj. ???
    Cam ciudata afirmatie.
    Lipsit de sprit fata de ce? Un 3l de 300 de cai? Cu 6 cilindri?
    Poate lipsit de spirit fata de 2l si 300 de cp ai Vw sau 2 si 350 de cp ai Mercedes. Asta da, dar in segmentul masinilor de volum nu este altul mai performant. Sa vedem cele de la Volvo cand vor fi disponibile.
    29 2
  • Pretul este mult prea mare pt. un 3. Nejustificat as putea spune. La 65-67 de mii se poate cumpara un CLS Shooting Brake si e din alta lume !! Spatiu mai mare, finisaje mai bune, eleganta si rafinament. Sau un 5 touring foarte bine dotat. FITZA si ATAT ! Nu ii vad rostul unei asemenea masini. Un 320d touring mai normal e in jur de 42 de mii. Cu restu de 25 de mii se mai poate achizitiona un X3 second ultimul model si cred ca ar fi o alegere mult mai inteleapta.
    34 8
  • Eu unul nu inteleg de ce tot insista BMW pe GT-urile astea... Mie unul mi se par foarte nereusite (cel putin ca design exterior)... Si nici n-am vazut sa rupa statisticile de vanzari (5GT-ul, ca sa zicem ca asta abia a facut ochisori)... Sau trebuie sa ne obisnuim cu noua "moda" fie ca ne place fie ca nu, ca astea's tendintele?...
    La Audi aceeasi problema, cu A5-ul si A7-le...
    Eu, daca as alege un seria 3, cu siguranta n-ar fi asta...
    20 7
  • Daca nici A5 sau A7 nu ti se par masini frumoase, ce sa mai comentam?
    18 18
  • motor cu neajunsuri ... interesanta concluzie :)

    ps. raman de parere ca aceasta masina este 100% degeaba ...
    17 3
  • Scrooge
    Subscriu, A5(in special) si A7 chiar sunt frumoase. Oricum seria 3 GT arata binisor, mai putin meltenesc decat 5GT. Cat despre pret, "e de vis, a luat locu' intai la miss " :). Mie imi plac f mult portierele fara montant regasite pe aceste aceste asa-zise coupeuri, imi aduc aminte de Subaru Impreza primul model.
    8 5
  • bemveu
    @polmol18 pana si o "conserva low-cost" de Opel Insignia are un motor de 2L mai "potent" ca asta :)

    http://www.automarket.ro/masini-noi/opel/insignia-facelift-20-turbo-250cp-edition-4x4-ss-107186/specificatii.html


    si totul la mai putin de juma' de pret ...
    3 7
  • @Andi
    Nu inteleg ce problema e la Audi cu 5 si 7....sunt cele mai apreciate Audi-uri. E drept ca noul seria 4 arata mai bine ca A5 iar seria 6 e mai bun si mai frumos ca A7. Dar cele doua modele Audi enumerate mai sus sunt cele mai reusite din gama lor.
    9 7
  • dan_grc
    @polmol18

    BMW este marca de volum dupa tine ?

    Nu am inteles asta '' dar in segmentul masinilor de volum nu este altul mai performant'' . Daca te refereai la acest BMW, scuza-ma dar este o masina premium nu de volum.
    5 8
  • BMW si Audi tocmai au descoperit design-ul SAAB de acu 30 de ani :))
    12 6
  • Gabi/Saab
    ""mowgli >BMW si Audi tocmai au descoperit design-ul SAAB de acu 30 de ani :))"" designul ca designul dar motoarele turbo benzina bmw le-a descoperit in 2006 aproximativ iar Saab-ul in anii 90:))
    Saab-ul in anul 2003 avea 2 l turbo benzina de 209 cai, altii abia dupa 10 ani au ajuns la performanta asta.
    Dar asa e cand faci masini bune dai faliment fiindca nu iti vin banii din piese si reparatii ca la nemtoaice care aveam doar noi impresia ca is masini fiabile, la care abreiajul, turbina, injectoarele etc au devenit consumabile, numai asa pot sa raporteze profituri record in fiecare an de pe spatele vostru.
    12 6
  • Dan_grc

    Mersi de atentionare. Daca nu aveai nimic de comentat legat de motor, puteai sa te abtii. Mai de volum ca acum n-a fost niciodata BMW.
    Premium... nu de volum. Ideea era alta si se lega de afirmatia AM ca motorul este fara vlaga, desi tot ei dau date din segment si arata ca nu are competitie la performante.
    2 5
  • @gabi/Saab - performantele unei masini si ale unui motor sunt dictate de interesele comerciale ale unui producator.
    Crezi ca nu s-ar fi gasit clienti pentru un BMW seria 3 cu motorul de 600cp folosit pe McLarenF1 ? Gaseai doi-trei ...minim... sau maxim, prin urmare interesul comercial nu ar fi fost servit.

    In plus, ma indoiesc de posibilitatea de a putea folosi ca argument intr-o discutie faptul ca o companie a ales sa faca un motor aspirat (si nu tocmai prost) iar alta a ales sa faca un motor turbo (nici ala prost). Adica ... daca gigel vrea adidasi rosii si Costel albastri, putem peste 10 ani sa spunem ca Gigel este un bou iar Costel este mega-adevarat, doar prin prisma judecarii culorii?
    7 2
  • gabi/Saab
    unkle> Asa e dar istoria a demonstrat ca si gigel si-a luat adidasi albastri peste cativa ani, adica a trecut si el al turbo benzina, iar daca incepeau toti cu turbine atunci cand a inceput Saabul probabil acuma erau motoare de 2 litri de 350 de cai pe masini de serie nu doar pe CLA AMG care scoate din 2 l turbo benzina 350 de cai, adica progresau mult mai repede dar asa a inceput adevarata competitie doar acum 3-4 ani, iar noi ca si consumatori ne bucuram de pe urma luptei lor mult mai devreme de performantele unui propulsor mic cu putere mare si consum mic.Deci eu cred ca Saab a fost un vizionar cu turbo benzina, de ce sa iti iei un 3 litri aspirat cand din 2 litri ai mai mult cuplu de la turatie mult mai joasa si putere mai mare si consum mai mic.
    Eu cred ca tot Saab-ul o sa vie vizionar, sper sa combine de la anul turbobenzina cu sistemul hybrid, astfel incat o sa avem performante de turbo benzina si consum de diesel.
    10 4
  • dan_grc
    @polmol18 Eu am E39 si nu troncane nu scartaie nu nimic, ceea ce inseamna ca este o masina premium. Intelegi ?
    2 8
  • @polmol18

    Nu te-am atentionat eu, este un imbecil pe nume Robert care se foloseste de numele meu.

    @gabi/Saab

    Probabil n-ai auzit de modelul 2002i de la sfarsitul anilor "60 care era turbo, care a avut un mare succes si care a fost precursorul seriei 3, Bmw n-a descoperit nicidecum motoarele turbo in 2006, iar motivele pt care Saab a dat faliment nu sunt cele invocate de tine, nici cu succesul Bmw n-ai nimerit-o.
    11 6
  • @polmol18

    Nu te-am atentionat eu, este un imbecil pe nume Robert care se foloseste de numele meu si pe care AM inca il lasa sa-si faca de cap.

    @gabi/Saab

    Probabil n-ai auzit de modelul 2002i de la sfarsitul anilor "60 care era turbo, care a avut un mare succes si care a fost precursorul seriei 3, Bmw n-a descoperit nicidecum motoarele turbo in 2006, iar motivele pt care Saab a dat faliment nu sunt cele invocate de tine, nici cu succesul Bmw n-ai nimerit-o.
    10 3
  • @Dan_grc (impostorul)
    1. Ai grija la limbaj. Eu nu te-am jignit.
    2. Daca tu evaluezi o masina daca este premium sau nu pe baza masinii tale bmw care nu scartaie, nici nu ma mai supar pe tine. E clar ca esti pe dinafara. Parca vad ca ai numere de Bulgaria la ea.
    4 3
  • gabi/Saab
    dan_grc> fatul ca pun in masa motoare turbo benzina acuma de cativa ani doar,, chiar si audi a intrat mai repede pe tehnica asta, iar de subaru si mitsubishi nu mai zic demonstreaza ca turbo benzina este net superioara la benzina simpla iar ei au avut de recuperat, audi are 300 de cai din 2 l. In fine nu ne contrazicem fiindca pt tine, m-am uitat la rpofilul tau, Nissan Gtr e pe locul 10 in spate la cateva bmw-uri ceea ce demonstreaza ca esti fan bmw si nu poti fi obiectiv, iar cu succesul Bmw si caderea Saab atat pot sa iti zic ca am avut 3 seria 5 dar am avut si 3 Saab si Saab a fost cea mai fiabila masina, plus ca o marca cum e Bmw e o rusine sa aiba motor de 316i aspirat benzina care trage nici macar ca un Logan de 1.6 fiindca e mai greu, la Saab toate motoarele bezina is cu turbo iar cel mai mic era de 150 cai.
    Iar Bmw are succes fiindca jumate din publicul caruia se adreseaza is niste cefe late si bodyguarzi pesti care nu ii intereseaza ca are 100 de cai masina atat timp cat scrie bmw. Eu personal am 1.9TTID Aero Saab, cel mai puternic motor de 1.9diesel 180 cai biturbo, am umilit multe seria 5, iar inainte cand aveam turbo benzinarul pur si simplu plangeau astia cu 530D. Respect Bmw fiindca am avut dar cand m-am urcat in primul meu 520D 136 de cai mi sa parut submotorizat, cand m-am urcat in 530D 2005 218 cai mi sa parut submotorizat, dar in schimb in Saab nu am avut senzatia asta niciodata si nici intr-un Audi 1.8T dar bine ca le-a venit mintea la cap si la BMW si nu mai fac aspirate.
    3 5
  • Ok, daca pt tine 530d este submotorizat inseamna ca esti obiectiv, iar eu clar subiectiv, chiar n-am chef si timp acum de discutii Saab vs Bmw, eu iti zic ca mergi putin pe aratura. Oricum esti perspicace si-ai observat ca sunt fan Bmw.
    14 4
  • Gabi/Saab
    Da, mai bine incheiem discutia te respect pt ce iti place tie, dar e clar ca nu putem avea o discutie obiectiva, pt mine GTR e pe primul loc la tine abia pe 10, ti-am zis ca si eu am avut 3 bmw-uri dar ma enerva sa nu fiu deosebit cu nimic adica intr-o seara pe o strada unica cu 4 benzi , ne-am intalnit la semafor 4 seria 5 iar 2 dintre ele erau de aceeasi culoare, arginti unul mai cocalar decat celalalt si am zis ca gata e destul.Imi place marca BMW dar nu imi plac ca are tot poporul nu e pt un segment anume, e plin de manelisti dar vezi si oameni la costum, in schimb intr-un Jaguar XF nu o sa vezi niciodata un ceafa lata, deci intre un seria 5 si un XF din acelasi an as alege jaguarul si as da si diferenta:) Si da am trecut de audi A4 , 1.8T intr-un 530D 218 cai si depasirile erau un real pericol fata de cum le faceam cu Audi turbo benzinar, abia dupa ce i-am pus soft si am ridicat-o la 270 cai am simtit ca e ok pt 530.
    Singurul motor care nu l-as refuza de la BMW ar fi 550D
    3 6
  • Gabi/Saab
    dan_grc: acuma am vazut ca ai 520D din 2002 , scz nu am vrut sa te ofensez cumva cu postarile mele dar mie cand am avut-o in 2004 acum 10 ani mi sa parut submotorizata sia sta dupa ce am trecut la ea de la un A4 1.9TDI 116 cai din 2001, iti recomand o resoftare sincer, eu am dus-o atunci la 160 de cai si asa m-a multumit.
    1 6
  • @Gabi/Saab
    Si cand te-ai trezit era dimineata... Intrebare: ai permis?
    1 4
  • @AM : In clasa asta ati testat 5 modele BMW fata de doar 2 Audi, 1MB si 1 Volvo! Argumentati-va obiectivitatea si dovediti-ne ca nu aveti interese propagandistice cu origini bavareze!
    6 4
  • Indiferent de performante/calitate/confort/consum, un BMW fara cel putin 6 cilindrii nu este BMW.
    7 11
  • MarchenM
    Hai ca esti amuzant. Crezi ca masinile astea vin zburand la ei? Daca nu li se ofera masini, cum vrei sa le testeze?
    3 3
  • @Gabi
    In primul rand top-ul de la cont nu trebuie privit ca un adevar absolut, nu are importanta pe ce loc e Gt-R sau Porsche sau altceva, apoi ca sa incheiem rapid iti spun ca Bmw are succes cu mult inaintea aparitiei conceptului de cocalar sau ceafa lata si orice vrei tu, acum sa te mai intreb unde au fost intelectualii de pe acest pamant cand Saab a inceput sa se duca la vale? Ca de cumparat nu prea le-au cumparat.

    Trebuie resoftare la 520d, stiu, de aceea am si facut-o.
    9 3
  • Gabi, daca vrei sa fii deosebit la semafor incearca o masina de peste 200000 ... cu siguranta sansele sa va intalniti 4 la semafor sunt mai mici decat alea de a castiga la bingo :)

    In alta ordine de idei, referitor la discutia despre motoarele masinilor mai sus amintite, ar mai fi cateva aspecte de precizat.
    SAAB a avut nevoie sa se deosebeasca de producatorii germani. Daca mergea pe motorizari similare pur si simplu ar fi pierdut un atu de marketing.
    Acum sa nu ne imbatam cu apa rece si sa incepem sa facem afirmatii care nu au un fir logic corect -- daca SAAB a avut un motor turbo intr-o perioada in care altii au avut motoare aspirate nu inseamna ca, fara nici un dubiu, aia cu motoare turbo au fost mai buni. Singurul argument pentru aceasta afirmatie este faptul ca BMW au pus pe masini un motor turbo la un moment ulterior. Pentru a putea sa ne bazam pe argumentul ordinii in timp a introducerii de motoare turbo in gama, si astfel sa argumentam superioritatea unei echipe tehnice, trebuie ca cealalta echipa de ingineri sa nu fi produs un motor turbo in istorie, sau motoarele turbo produse de ei sa fi fost ratee comerciale .. iar asta nu prea ai cum sa spui despre motoarele BMW.

    Argumentul motorului de 2l de la SAAB mai poate fi combatut si prin existenta motoarelor de 3l cu puteri asemanatoare de la BMW. Se poate spune (si aici nu intentionez nici un afront, chiar daca asa va fi interpretat) ca SAAB nu a pus un motor de 3l pentru ca ar fi pierdut din clienti, acestia fiind descurajati de taxele mari (atfel spus clientii erau sarantoci si nu si-ar fi permis taxele ... ca sa va scutesc de interpretarea tendentioasa).

    .. postarile tale imi creaza impresii un pic confuze, pari a sti ce vobesti cand vine vorba de masini ... si totusi, pe alocuri te comporti ca un copil de 12 ani... poate ar trebui sa iti citesti de doua ori comentariile inainte de a le posta, nu strica, iti spun din experienta :)


    @MarchenM - BMW are un marketing foarte agresiv in ceea ce priveste aparitia in mediul online, pe cand Porsche si MB sunt ceva mai temperati (MB lipseste aproape cu desavarsire)
    4 2
  • Daca depasirile cu-n 530d de 218 cai erau un real pericol inseamna ca esti kamikaze, ma scuzi, esti genul care face depasiri cand masina din fata e la 20 m.
    3 1
  • Gabi/Saab
    Nu, pur si simplu insemna ca Audi 1.8T era mult mai sprinten decat 530D de 218 cai, e simplu, ce e atat de greu de inteles, era mai lent,LOL!!!
    1 2
  • Gabi/Saab
    unckle>> Saab avea si motor de 2.3L turbo de 260 de cai de aproape 10 ani care era mult peste media celorlalti, era peste 100 de cai pe litru de cilindree deci nu avea doar de 2 l, mai avea si de 2.8l de 300 de cai si tractiune integrala, cine stie de Turbo X, in fine nu are rost sa discutam, cred ca stiu mai multe decat oricare din voi despre motoare si de la bmw dsi de la Saab si alte marci ceea ce am vrut sa spun este ca Saab a fost un vizionar dar a avut un marketing prost dar surpriza a reinviat www.swadeology.com/2013/11/saab-will-build-car-monday/ iar de bmw ce sa zic inclusiv pe opel insignia care este motorul preluat de la Saab are 250 de cai motorul de 2 l , iar bmw se lauda cu 245, nu mai zic de audi care are de 300 si mercedes de 350, iar subaru de 400, deci nu e WOW motorul asta de la BMW,cutia schimb e buna in 8 trepte pt consum dar nu pty senzatii, am condus si nu mi-a creat senzatie deloc, poate daca era in 6 viteze era altceva, deci ce vroiam sa subliniez e ca BMW a pierdut putin startul in cursa tubobenzina iar Saabul a fost un vizionar in chestia asta, dar BMW la cati bani are in conturi au sanse sa recupereze.
    3 3
  • Gabi/Saab
    Bmw e tare in dieselurile de 3l biturbo si triturbo la turbo-benzina mai are de recuperat fata de restul.
    2 2
  • @GabiSaab
    Du-te mai intai si ia-ti carnetul de conducere.
    1 2
  • @Gabi/Saab
    BMW e tare si in dieselurile de 2l, vezi cel de 218 cai.
    De asemenea, urmeaza sa lanseze motoarele turbo de 1,5l in 3 cilindri, cu puteri de pana la 220 de cai. Vezi de asemenea propulsorul de 1,5 l de pe I8.
    Turbo X de la Saab sunt motorizari de nisa, nu pentru cele de volum.
    2 1
  • @unu fara identitate: Dupa umila mea parere, cred ca fiecare constructor isi doreste o reclama gratuita (si publicitatea negativa tot reclama este). Ori sa crezi ca testele frecvente facute cu BMW se datoreaza numai lipsei de activitate a concurentei, denota, sa ma ierti, un nivel de prostie egal poate cu naivitatea copilului la 4 ani.
    BMW are o politica agresiva in advertising ce-i drept, numai ca politica asta se traduce si prin miscari obscure, prin spatele scenei.
    1 0
  • Gabi/Saab - puterea litrica nu e indice de performanta!!! (Vin cu detalii, daca e necesar)
    2 1
  • @MarchenM, de acord la faza cu advertising-ul la bmw...
    2 1
  • Gabi/Saab
    Pavl>> esti cel mai praf de pana acum, turbo x zici ac e de nisa, dar I8 cum e? in fine eu ti-am zis doar de turbo x dar motorul ala e pus si pe 93 Aero la280 cai cu tractiune integrala si pe 95 Aero la 300 de cai, integrala, deci se vede ca nu cunosti istoria motoarelor si masinilor si esti blocat doar pe Bmw ca marea masa dar va raspunde foarte frumos MarchenM la astia cum bmw-urile
    0 2
  • Gabi/Saab
    Pavl>> aici ai raspunsul: www.automarket.ro/stiri/volvo-ataca-bmw-prin-noua-sa-generatie-de-motoare-diesel-si-pe-benzina-52762.html deci 2 l diesel de pe bmw u e cel mai tare, in schimb la 3 litri is cei mai tari.
    0 2
  • @Gabi/Saab
    Las' ca le-ai nimerit tu pe toate. Incerci sa sustii o marca in moarte clinica (sa vedem daca o salveaza chinezii). O masina nu inseamna doar propulsor, ci este un intreg angrenaj compus din transmisie, sasiu, motor, directie si alte componente. Daca Saab era asa o masinarie performanta comparativ cu concurenta, probabil ca era mult mai bine vanduta si apreciata de clienti. Din pacate, s-a intamplat exact invers. Per ansamblu, ca masina, s-a plasat sub alte marci premium cu mult. Adica per ansamblu, BMW, AUDI, Mercedes, Lexus, Volvo, Jaguar si alte marci au fost considerate mai bune decat Saab si, ca atare, cumparate in volume mult mai mari, asigurandu-se succesul pe piata.
    Te rog sa imi spui cand a castigat Saab ultima data vreun trofeu, asa cum castiga in permanenta germanii la Motorul anului. Inclusiv BMW in ultimii ani, si la propulsoare pe benzina, si la diesel.
    4 1
  • Gabi/Saab
    Nu ma cobor la nivelul tau de cunostinte, eu doar ti-am aratat de ce Bmw nu are cel mai puternic motor de 2l diesel fiindca il are volvo,ca sa iti demonstrez ca nu le sti pe toate, din contra nu am dat in BMW, am zis doar ca e supraevaluat,iar faptul ca dai in Saab nu poate decat sa ma bucure fiindca tu nu sti nimic de marca asta,dar eu am avut personal si am condus mai multe BMW-uri decat tine si familia ta la un loc, deci stiu ce vorbesc despre ambele marci fiindca le-am detinut pe ambele.(oricum luni iese masina noua pe poarta Saab, probabil un 2 l turbo benzina de 250 de cai, te asteptam la drive test)
    0 4
  • @Gabi/Saab
    Stim cate ai avut. Ai avut grija sa le enumeri mai sus. Sa intelegem ca brusc, dupa mai multe masini de cocalar cu ceafa lata te-ai lecuit si acum spui ca nu mai sunt bune.
    Ceea ce am incercat sa spun este ca puterea motorului nu reflecta neaparat si performantele masinii. Las' ca o sa intelegi si tu cand mai cresti. Dupa ce nu vei mai judeca o masina in functie de performante in linie dreapta sau puterea motorului.
    2 1
  • Gabi/Saab
    E ultimul meu raspuns, e obositor deja, daca mi-ai citit posturile ai vazut ca eu laud bmw in multe din ele,am spus doar ca eu nu mi-as mai lua decat anumite motoare de la ei care is chiar speciale fiindca nu vreau sa fiu ca tot poporul si vreau sa fiu mai deosebit de aceea as alege un XF fata de seria 5, dar sunt unii care is mai ingusti in gandire si au impresia ca BMW face cele mai bune masini, cele mai bune motoare,etc.. eu asta nu inteleg dar in fine daca omul atat stie, e problema lui.
    3 4
  • @GabiSaab
    Vezi ca se apropie ora de culcare, si maine ai scoala. Decat sa pierzi timpul fabuland despre ce masini ai avut, maine ai invata sa iei sala. Ti-am urmarit posturile,, si pot spune cu siguranta ca nu ai permis.
    5 3
  • Nu era vorba ca 1.8T este mai sprinten decat un 530d, era vorba ca aberezi ca depasirile cu-n 530 de 218 cai pot fi un real pericol, majoritatea depasirilor se efectueza la 80-120, 130 hai, nu exista sa te chinui cu-n 530d pe acest palier de viteza, doar daca mergi cu 200 si vrei sa depasesti pe altu care merge cu 220, atunci depasirile pot fi periculoase si te gandesti c-ar fi fost mai util un M sau un Porsche, deci nu stiu ce fel mergi tu si pe unde, dar iti zic ca trebuie sa tintesti mai sus, lasa Saab, du-te direct la supersport sau supercar, sa nu mai ai emotii la depasire.
    5 0
  • @Pavl , DE CAND DACA MARCA VINDE MULT, INSEAMNA CA E SUPER-PERFORMANTA ????

    Bă, vinzarile NU arata intru totul performanța autovehiculelor!!!!!!! Și mai lu in considerație ca orice producator auto, poate sa se foloseasca de ORICE metode pentru a atrage clienți , deci nu doar "hi-tech" dar șii "minciunele" ...
    3 4
  • @Blower
    Nu inseamna ca e super performanta dar nici ca e proasta si ca se vinde doar ca exista marketing, astea sunt baliverne, o marca scumpa care se vinde bine inseamna ca are si ceva in spate, nu doar reclame.
    5 2
  • Ivanofff
    Alte tepe de masini cu motoare de 2.0 . Se pare ca au priza la prosti totusi o caroserie destul de grea pt aceasta clasa (Lexus GS250 avand aceeasi greutate in clasa MARE )plus ca nu mergi mereu singur vine vara ai un climatronic mai pleci la un munte si o sa iti pui mana in cap cat consuma , asa ca pentru 2.0 sau 1.5 va zgarciti la un impozit si apoi regretele sunt prea tarzii.
    2 8
  • @@Blower , eu vorbeam de performanta nu de faptu ca sunt "proaste" .
    0 0
  • @Gabi/SAAB, dar ce vina are marca daca multi din proprietari sunt "mai aparte", in sensul ca sunt mai colorati, le "place" manelele si semintele (chiar exista manele dedicate lui BMW si Mercedes:)) ) si singurele carti de care au auzit sunt cele de joc? Cu alte cuvinte ce are "sula cu prefectura"?
    Si mie imi place SAAB si sper sa mai vina ziua in care SAAB starnea niste zambete atunci cand le conduceai... cam cum reuseste un BMW. Ca fapt divers seful meu are ca masina personala un 9-3 Turbo de care nu vrea sa scape nici in ruptul capului (desi i-am spus ca daca il vinde sa ma anunte totusi... mi-a spus sa astept mult si bine:)) ), iar ca masina de serviciu si-a ales un BMW 335xdrive. Si crede-ma ca nu e nici cocalar si nici incult. Pentru mine personal e un exemplu nu doar profesional. Oricum un pasionat vede in BMW altceva: 6 cilindri in linie, motor in spatele puntii fata, tractiune spate sau integrala si distributia maselor pe punti 50/50. Asta asa, in mare. Ah, si fie care iti place sau nu, unele dintre cele mai bune motoare din lume. Restul care aleg BMW pentru ca e BMW si e "meserie, frate!"... nici nu mai are rost sa le spui ceva. Nici nu vad de ce ai face-o.
    Si mie imi place foarte mult Volvo, dar hai sa nu ne aruncam prea tare. :)
    Si ca sa fiu on topic... oare sunt singurul caruia ii place acest BMW din test?! :))
    9 3
  • @LauCalin, "cele mai bune motoare din lume" - la ce capitol?
    4 9
  • @Blower
    Era vorba ca sunt " unele dintre cele mai bune ", fie ca vrei sa recunosti asta sau nu, Bmw inca se pricepe la motoare, lasa exemplele cu motoare de 1000 de cai si mai stiu eu ce, aici vorbim de motoare de serie mare, mai bine ramai la piataauto, ai mai mare succes.
    7 4
  • @@Blower ,
    1.nici macar nu am adus in discutie motoarele de 1000CP. Daca am vorbit odata de ele deja spui ca permanent vorbesc de ele??
    2. "Unele din cele mai bune" LA CE? la tot?
    6 8
  • BMW e o firma care se pricepe la marketing. Marketing inseamna vînzari. Pentru a vinde trebuie sa convingi lumea. Deci ei pot convinge (uneori a duce in eroare) lumea.

    Și nu e unica firma care face asta...
    9 10
  • Cum nu mai pot unii dormi ca Bmw este doar marketing si pacaleste clientii, mai ramane sa si demonstreze cum poate supravietui orice marca sau firma pe aceasta planeta doar cu marketing, keep blowing.
    9 7
  • @dan_grc , intelegi, poanta e ca ei daca vind - cîștiga. Dupa ce au cumparat masina, macar și potopul. DANE, băi, eu nu am zis ca ei DOAR spun minciuni. Nu zic ca DELOC nu au tehnologii,chestii, nu zic ca e CEA MAI PROASTA marca din lume. Da tu asa ai inteles.. :D .. Ei combina tehnologiile cu un pic de amageala - atat.
    10 6
  • BimmerFan12
    Multi de aici habar nu aveti ce vorbiti, nu aveti nicio baza si mai si gresiti specificatiii/motorizari, insistand mortis pe ele. Cel care zicea ca detine 530d cu 218CP, cred ca traieste intr-un mare vis. 525d are 218cp si e motor in 4 cilindri, iar 530d are 258CP si e motor de 6 cilindri in linie, cu totul alta poveste. Chiar si E60, generatia precedenta, avea 235CP pe 530d.
    0 0
  • gabi/saab este fara egal. Daca tu compari A4 1.8T cu 530D nu stiu ce sa zic. Ori ai avut o trompeta de 530 ori vorbesti aiurea. De cuplu ai auzit? Asta te ajuta la depasiri si reprize si la un diesel de 3000 e mult mai mare decat la 1.8T. Probabil la 1.8 e in jur de 250-300 Nm si la 530D sigur peste 450 Nm in conditiile in care greutatea nu e asa diferita, probabil 200 kg difeenta. Asa ca te rugam inceteaza cu afirmatiile aiurea si nu mai lauda atat Saab-ul, daca era intradevar o masina super nu dadeau faliment. Mai mereu au fost facute pe baza altor masini(Fiat Croma, Vectra, Lancia), pe platforme vechi si doar pretul era premium. Nu poti comapra niciodata Saab cu Mercedes sau Bmw.
    0 0
  • alex stg
    Buna ziua, imi cer scuze ca intervin dar vreau sa lamuresc un lucru. Nu e ok sa comentezi aceasta masina din postura unui burlac sau daca nu ai copii. Pentru ca pentru acestia este arhisuficient si un seria 1 sau un seria 2. Seria 2 e vis pt burlaci. Dar eu am 2 copii, si am probleme mari cu spatiul, am avut un golf, cand a aparut al doilea copil mi-a cazut pe mana un x1, si tot parca nu e suficient. Un seria 3 turing mi se pare urat. Si atunci ce imi ramane de facut, cand nu imi permit un seria 5, sa imi iau un x3 fara tractiune integrala? parca e prea mare compromisul. Asa seria 3gt, pt mine, cu 2 copii, este alegerea perfecta la momentul acesta. Monovolumul de la seria 2 iar nu imi place, si sa fim sinceri, dintre seria 3 touring, x3 cu tractiune spate si un seria 2 monovolum, care e mai ieftin, seria 3 gt este cel mai bun compromis, sa imi incapa caruciorul celui mic, bicicleta celui mare, si sa nu fie nevoie sa le car in casa, sa le pot lasa in portbagaj, sa imi incapa si o piata. La x1 pun sacosi si pe la picioare prin spate. Normal ca nu are spiritul seriei 3 sau al bmw-ului, dar este un compromis si traim in compromisuri. bafta.
    2 0
  • alex stg
    Ah, si discutiile despre motor iar mi se par fara rost pt ca, dupa parerea mea, nici 5% din cumparatorii acestui model nu vor lua 2.0 245cp. 90% vor lua 18d si 20d, si vor fi unii care nu realizeaza ca daca pui 30d, mai bine iti iei alt model. Cei de la reprezentanta de obicei pun motoare puternice si optionale fara numar ca sa il dea pe spate pe cel ce face testul, iar acela isi va lua apoi un model cu nici jum din optionalele de pe masina de drivetest.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru