de Sebastian Toma
Sambata, 28.02.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat noul Audi Q5 2.0 TFSI. Fratele mai mic al lui Q7 reuseste sa iasa din umbra SUV-ului de dimensiuni mari cu ajutorul capacitatilor dinamice pe care le poseda.
-
Pret de pornire
38.402 €
-
Pret model testat
46.229 €
-
Taxa auto
479 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat a fost echipat cu un motor 2.0 TFSI cuplat la o transmisie Tiptronic cu 7 trepte. Propulsorul dezvolta 211 CP si un cuplu motor de 350 Nm, suficiente pentru a ii conferi performante deosebite pentru clasa si capacitatea sa. Transmisia automata schimba treptele rapid si poate fi operata manual cu ajutorul padelelor de pe volan sau direct de la levierul schimbatorului de viteze. Motorul are un sunet sportiv incepand cu 3500-4000 rpm, care este continuat pana cand acesta ajunge la linia rosie a gamei de turatii. In schimb, motorul este foarte silentios la relanti. Motorul si transmisia automata au trei moduri de functionare – Comfort, Auto si Dynamic. Diferenta principala intre Comfort si Dynamic este momentul in care treptele de viteza sunt schimbate, precum si livrarea cuplului motor. Modul comfort este optimizat pentru un consum mai bun de carburant, motiv pentru care transmisia are un raspuns ceva mai lent la apasarea pedalei de acceleratie. Modul Auto sau Dynamic compenseaza din plin pentru acest mic inconvenient.
Consum
Consumul de carburant este punctul slab al acestui model. Din pacate pentru motorul TFSI de 2.0 litri al lui Q5, masa proprie a modelului este de 1815 kilograme. Acest fapt transforma intr-o utopie obtinerea unui consum redus de carburant. In regim extraurban, Audi Q5 a avut un consum de 14.7 litri la 100 kilometri parcursi, pe cand in conditiile de trafic aglomerat din Bucuresti, modelul a consumat 21 de litri de carburant la 100 kilometri. Pentru cei interesati de un consum mai redus, recomandam alegerea unui propulsor diesel, care ar oferi perfomante corespunzatoare si un consum mai mic.
Interior
Audi Q5 are un interior imbracat in materiale de calitate, designul sau clasic fiind completat de tehnologia si echipamentele multimedia disponibile. Scaunele sunt confortabile si ofera o sustinere buna, acestea avand reglaj electric fata-spate-inaltime si perna lombara. Cu toate acestea, perna retractabila pentru sustinerea picioarelor are reglaj manual. Sistemul multimedia oferit ofera o auditie de calitate, iar interfata MMI este relativ usor de folosit. Cu ajutorul acesteia puteti controla toate functiile vehicului, de la sistemul audio si navigatie la nivelul uleiului si al modului in care lucreaza stergatoarele de parbriz si luminile exterioare. Spatiile de depozitare sunt suficiente si acopera fara probleme nevoile tipice ale soferului si pasagerului din dreapta. Comfortul pasagerilor este sporit la urcarea si coborarea din vehicul prin intermediul luminilor albe care se aprind la nivelul picioarelor si sub usa, pentru a-i ajuta sa calce pe o suprafata ferma. Portbagajul ofera un spatiu corespunzator, iar usa acestuia poate fi inchisa prin apasarea unui buton.
Preţ de achiziţie
Modelul testat are un pret de 36.700 euro fara TVA, care urca la 43.673 euro cu toate taxele incluse. Datorita faptului ca are un motor Euro 4 cu o cilindree mai mica de 2.000 centimetri cubi, acesta nu necesita plata taxei de mediu. Performantele si echipamentele oferite il fac sa se claseze bine in segmentul SUV-urilor compacte premium.
Siguranţă
Audi Q5 abunda in echipamente de siguranta, de la modul in care functioneaza sistemele de protectie active, pana la sistemele de protectie pasiva disponibile. Una dintre facilitatile interesante ale acestui model este sistemul care va avertizeaza de distanta scazuta intre Q5 si vehiculul din fata. Acest sistem functioneaza prin intermediul unui radar montat in oglinda de la interior si poate fi dezactivat daca il considerati deranjant. Cruise control-ul este adaptiv si functioneaza intre 30 si 200 km/h. Modelul poate accelera singur pana la viteza ceruta si poate mentine o distanta reglabila intre el si vehiculul din fata.
Ţinută de drum
Chiar si in modul Comfort, Audi Q5 are o tinuta de drum mai buna decat a fratelui mai mare, Q7. Modelul impresioneaza prin ruliul scazut al caroseriei, manifestat foarte rar – si la viteze relativ mari. Suspensia are trei moduri de lucru – Comfort, Auto si Dynamic – care regleaza cat de mult sa amortizeze socurile precum si duritatea acesteia. Desi numele acestuia nu suna deloc dinamic, modul Comfort ofera performante rutiere corespunzatoare in aproape orice situatie intalnita pe sosea. Gropile si denivelarile devin lucruri din trecut atunci cand te urci la bordul lui Audi Q5. Marea majoritate a acestora devin insesizabile, fara a pierde simtul drumului. Garda la sol a modelului il impiedica sa aiba un comportament sportiv, dar acesta compenseaza acest fapt in momentul in care este pus in fata unui traseu off-road de dificultate corespunzatoare clasei in care este incadrat Q5. Directia lui Q5 este extrem de precisa, dar are o fermitate neobisnuita in anumite momente, care este deranjanta pana te obisnuiesti cu ea.
Vizibilitate
Modelul ofera o vizibilitate buna, care este imbunatatita de camera instalata in usa portbagajului, activata in momentul in care cuplati marsarierul. Aceasta camera are un sistem care va deseneaza trasa pe care o va parcuge masina in functie de unghiul la care este bracat volanul, si ofera vizibilitate in orice moment indiferent de conditiile atmosferice – in limitele rezonabile, bineinteles. Oglinzile sunt de dimensiuni mari si ajuta soferul sa urmareasca in orice moment ceilalti participanti la trafic.
Tehnologie
Audi Q5 este echipat cu numeroase echipamente care fac viata soferului mai usoara la bordul acestui model. De la interfara MMI pana la navigatie, acestea sunt extrem de intuitive, un novice putandu-se adapta in circa un sfert de ora dupa ce v-ati urcat la volan. Modelul testat era echipat cu un sistem de navigatie performant, care afiseaza informatiile atat pe ecranul principal, cat si pe ecranul amplasat langa ceasurile de bord. Interfata MMI controleaza aproape toate functiile vehicului si permite, printre altele, stingerea luminilor de pozitie cu LED-uri, verficarea nivelului de ulei sau reglarea modului in care reactioneaza directia, transmisia si motorul, precum si suspensia. Cele trei caracteristici pot fi schimbate simultan prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrala, dar pot fi modificate individual cu ajutorul interfetei MMI.
Design
Audi Q5 are un aspect sportiv si fiecare element al acestuia prezinta radacinile acestuia. Nu iese in evidenta prin forme inovatoare sau prin linii agresive, fiind considerat de multi, inca de la lansare, doar un frate mai mic al lui Q7. Totusi, acest model are un aspect ceva mai agresiv, fara ca acest element sa ii fure din eleganta.
Date tehnice - Audi Q5 facelift 2.0 TFSI 230CP 4x4 Aut |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1984 |
Lungime mm
4629 |
Putere maxima CP (rpm)
230 (4700) |
Latime mm
1898 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1500) |
Inaltime mm
1655 |
Viteza maxima km/h
228 |
Greutate kg
1845 |
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9 |
Ampatament mm
2807 |
Tractiune
4x4 |
Volum rezervor litri
75 |
Cutie viteze
A |
Volum portbagaj litri
540 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Audi Q5 facelift
Sunteti dusi cu pluta? ati facut vreo scoala de arta ca sa va dati cu parerea ?
Deci..............cautam altceva, nu-i de noi haudi........
Si la banii aia, cumperi SUBARU + HONDA :)
Mergeti cu sportivele de care discutati in aceleasi conditii si apoi vedeti consumul.
Eu consider ca nici macar nu are rost comparatia. Cine isi cumpara audi cu motorul si cutia respectiva, cred ca la ultimul neuron si creier il doare in basca de consum.
Ca design, exteriorul nu e fenomenal. Adevarul este ca nici nu trebuie. E sobru si elegant, nu pot sa merg la serviciu intr-o masina tunata sau care e prea sportish. Calitatea nu poate fi discutata. La fel si tehnoligia. 2.0 TFSi e un motor excelent. In afara consuma intre 8-10, depinde de stilul de condus. NU poti sa compari Audi, BMW sau Mercedes cu alte masini care nu sunt PREMIUM. Am testat si X3 si GLK. Au si plusuri si minusuri, insa Q5, per ansamblu, mi-a placut mai mult. Ce nu mi-a placut e legat de pret. Dotarile optionale costa exagerat de mult. In general, dai un ban in plus si iti cumperi o masina premium daca o folosesti intensiv si vrei sa o tii mai mult. Oricum, la revanzare ai un bonus.
21 de litri in Bucuresti in trafic ?? Ati scos cumva furtunul de alimentare din motor ???? :D
pai 21 de litri nu consuma nici Land Roverul model oin jur de 2 anul 2000 considerat cel mai prost consumator...
...am impresia ca ori faceti antireclama ori a fost defect computerul auto ori nu stiti sa-l cititi