de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Vineri, 13.11.2009
-
-
Trimite pe:
Desi risc sa incep cu un cliseu o sa pun aceeasi intrebare pe care presa de specialitate o repeta inca de la lansarea modelului: "De ce Audi A5 Sportback?" Este inca o strategie de marketing eficienta din partea Audi? Studiile de piata au aratat ca exista o cerere suficient de mare pe acest segment? Isi dorea publicul un coupe cu patru usi bazat pe un A5 foarte popular? La toate aceste intrebari vom incerca sa raspundem analizand indeaproape modelul din Ingolstadt, care trebuie sa recunoastem, arata foarte bine. Am putea spune ca nemtii puteau sa lanseze in 2007 acest A5 Sportback si in mod cert nu i-am fi dus lipsa si nici nu l-am fi criticat pentru designul sau conservator pe actualul A4. Dar pentru ca piata auto lasa loc pentru numeroase nise iar Audi este un constructor premium ambitios, prezent in fiecare segment, suntem nevoiti sa acceptam prezenta a doua modele ce se aseamana foarte mult. Acceptam provocarea lui A5 Sportback insa recunoastem ca este greu sa comparam acest coupe cu patru usi cu fratele de concern Volkswagen Passat CC sau cu mult mai luxosul Mercedes CLS, un pionier pe acest segment.
Motor / Transmisie
In testul de azi ne vom ocupa de un A5 Sportback propulsat de motorul 3.0 TDI, o adevarata realizare tehnologica pentru fanii brandului din Ingolstadt si un mar al discordiei pentru cei care idolatrizeaza modelele BMW si motoarele lor cu sase cilindri in linie. Unitatea V6 nascocita de nemti reuseste sa dea nastere unei puteri totale de 240 de cai, resimtita din plin de la 4000 de rotatii, adica acolo unde dieselul se manifesta baritonal iar acul turometrului incepe sa alerge spre zona rosie. Ecuatia este rezolvata cu ajutorul unui cuplu motor suficient, de 500 de Nm, disponibil foarte devreme, inca de la 1500 de rpm, pe o plaja mare de turatii ce urca pana la 3000 de rpm. Aceasta trasatura face din coupe-ul german un model suculent, care nu te dezamageste si iti ofera suficiente resurse pentru a te bucura de orice drum intins. Decizia instalarii acestei unitati a venit din rationamentul dezvoltarii unui model cu veleitati sportive, atragator si chiar familist atunci cand este nevoie. Si pentru ca cei 240 de cai sa nu alerge haotic si sa poata fi struniti cum se cuvine, Audi a completat echipa cu tractiunea integrala quattro, capabila sa astearna puterea pe sosea cu usurinta cu care designerii germani au asternut pe hartie liniile coupe-ului german. 500 de Nm este o valoare suficient de mare chiar si pentru un SUV care isi doreste performante notabile in off-road, drept pentru care folosirea perfecta a acestui bagaj de resurse pe un model de 1600 de kilograme a fost posibila doar impreuna cu transmisia S-tronic cu sapte rapoarte. Cutia automata a fost apreciata de-a lungul timpului pentru liniaritatea cu care se succed treptele de viteza. Exista insa si o mica intarziere aproape insesizabila, dar care face ca transmisia sa fie una perfectibila si nu perfecta. Este posibil ca si faptul ca avem de a face cu un diesel sa fie responsabil pentru cele cateva milisecunde pierdute. Audi a avut insa grija sa presare ingrediente picante la nivelul motorului pentru a face din A5 Sportback o masina vioaie. Ingredientele secrete, botezate Comfort, Auto, Dynamic si Individual, fac din coupe-ul cu patru usi o masina cu patru personalitati diferite. Comportamentul cutiei si al tinutei de drum se modifica in functie de preferinte, osciland intre foarte confortabil si foarte agil. Modul Dynamic este cel care solicita la maxim acul turometrului si invita motorul sa isi reverse energia pozitiva asupra celor patru roti motrice. Pentru spiritele mai vulcanice, care vor sa isi puna amprenta asupra comportamentului dinamic, Audi a instalat doua padele in spatele volanului, care imbunatatesc raspunsul cuplului format din motor si cutie.
Consum
Chiar daca vorbim de un model ce se cere turat la fiecare urcare in treapta, dieselul are grija sa nu inghita prea mult combustibil. Nemtii au reusit sa optimizeze perfect cutia S-tronic pentru a obtine un consum excelent, demn de laudat mai ales in mediul urban, unde capacitatile cilindrice mari isi cer tributul. A5 Sportback promite 8.3 litri in mediul urban si doar 5.7 litri in mediul extrurban. Valorile sunt destul de oneste, coupe-ul multumindu-se cu maxim 11 litri/100 de km in mediul urban, in conditiile in care soferul menajeaza pedala de acceleratie. Cei care isi doresc o rulare lenta pe drumurile din afara orasului sunt rasfatati de modelul german cu un consum de 7 litri la 100 de km. Am incercat si reversul medaliei, adica o fortare extrema a celor sase cilindri asezati in V, ceea ce ne-a adus in fata unei valori maxime de 15.5 litri/100 de km. Deci se poate si asa.
Interior
Ca si in cazul celorlalte modele din gama Audi, A5 Sportback promite un interior matur, mult mai vioi decat al celorlalti rivali din clasa premium, capabil sa multumeasca orice tip de sofer. Nemtii au ales un pachet de materiale care face cinste modelului cu cinci usi: un plastic moale dar cu o textura monotona in partea superioara a bordului, un plastic nu la fel de prietenos in partea inferioara a plansei, numeroase insertii din aluminiu la nivelul portierelor, consolei centrale si gurilor de ventilatie precum si ornamente din lemn nobil, slefuit si tratat cu... respect. Luminile calde si afisajul color al instrumentelor de bord este responsabil pentru crearea unei bune dispozitii in interiorul habitaclului si pentru oferirea unei note personale. Raportat la ceilalti frati cu indicativul A, bordul lui A5 Sportback este o copie la indigo, cu aceeasi ergonomie, aceleasi functii orientate spre sofer si aceeasi arhitectura a plansei de bord. Sa nu mai vorbim de functii, care odata invatate este greu sa le ratacesti pe oricare model din gama constructorului german. Multi ar fi tentati sa creada ca A5 Sportback este o abordare mai spatioasa a fratelui A4, insa aceasta idee este total eronata. De acest lucru se vor convinge cel mai bine ocupantii locurilor spate, care vor sta la fel de inghesuiti si vor avea tot la fel de putin spatiu la nivelul genunchilor. Linia specifica oricarui coupe coboara nivelul plafonului ingrijorator de mult pentru cei care depasesc inaltimea de 1.80 metri si se afla pe bancheta spate. In plus, pana si capacitatea portbagajului este didentica cu cea a unui A4, adica 480 de litri, suficienta pentru o familie normala. Trasatura pozitiva ar fi deschiderea larga a hayonului, care permite incarcarea bagajelor mai voluminoase.
Preţ de achiziţie
Noul Audi A5 Sportback porneste de la 34.841 de euro cu TVA pe piata din Romania, pret valabil pentru versiunea 2.0 TFSI de 180 de cai putere. In conditiile in care un A4 cu aceeasi putere ajunge la 30.226 de euro, cei 4000 de euro in plus nu se vor justifica decat pentru cei care isi doresc neaparat un model mai atragator, cu geamuri fara rama si un portbagaj cu o deschidere utila. Versiunea testata de noi, cea echipata cu motorul 3.0 TDI, transmisie quattro si cutie automata cu sapte rapoarte S-tronic poate scote din buzunarul clientilor incepand cu 50.374 de euro, la care se mai pot adauga optionale de alte cateva mii de euro. Raportandu-ne din nou la A4, observam ca o versiune identica a acestuia ajunge la 44.387 de euro cu TVA, adica cu 6000 de euro mai putin. Punem din nou aceeasi intrebare: "Se justifica diferenta mare de pret?". Probabil ca nu, insa vor exista intotdeauna argumente pro, asemeni celor enumerate mai sus. Nu ne putem raporta la celelalte modele coupe cu patru usi existente pe piata in acest moment, pentru ca unul este mult prea modest pentru A5 Sportback iar unul se considera a fi deja elita segmentului. Modelul din Ingolstadt se situeaza exact intre cele doua modele. Pentru cei care vor un chilipir, Passat CC reprezinta o afacere, cea mai scumpa versiunea fiind estimata la "numai" 37.758 de euro, adica atat cat veti plati pentru un A5 Sportback entry-level ceva mai dotat. De cealalta parte, Mercedes CLS nu poate fi bagat in aceeasi oala cu modelul din Ingolstadt pentru ca elita are ca termeni de comparatie nume sonore precum Porsche sau Aston Martin. In conditiile in care cel mai ieftin CLS pleaca de la 57.358 de euro nici nu mai are rost sa ne raportam la modelul testat de noi. In concluzie, "hibridul" creat de Audi este mult mai scump decat un A4 si un Passat CC dar mult prea ieftin pentru un Mercedes CLS.
Siguranţă
Viata este un element pentru care Audi a incercat sa faca din A5 Sportback unul dintre cele mai sigure masini ale sale. Nemtii au luat in calcul folosirea unui tren de rulare integrala quattro la care au adaugat sisteme consacrate precum ABS, ESP, ASR dar si un diferential electronic care asigura o tractiune perfecta. Nu putem uita nici de cele doua sisteme de siguranta care previn erorile de pilotaj cum ar fi schimbarea benzii fara o asigurare prealabila si depasirea benzii de demarcatie, atunci cand oboseala isi face simtita prezenta. Audi Side Assist si Audi Lane Assist sunt "arhanghelii" care vegheaza asupra rularii sigure. Airbagurile laterale, frontale si cortina completeaza lista dotarilor de siguranta obligatorii impreuna cu coloana de directie deformabila.
Ţinută de drum
Avand in vedere ca vorbim de o tractiune integrala quattro pornim de la premiza unei stabilitati excelente. In mare parte asteptarile se confirma, chiar daca A5 Sportback nu ne bucura cu reactii precise si cu o directie pe care ne-am fi dorit-o ceva mai taioasa, mai incisiva, mai sportiva. In mod cert diferentialul electronic are un cuvant greu de spus atunci cand masina abordeaza curbe pronuntate, stabilitatea fiind una foarte buna. Aceeasi senzatie este resimtita si pe autostrada, la viteze mari, volanul oferind deplina incredere celui care isi fixeaza mainile in jurul orei 09:15, adica exact acolo unde padelele te invita sa le mangai ceva mai barbateste. Amortizoarele ajustabile permit abordarea drumului cu patru atitudini diferite. Cea mai confortabila dintre ele nu se diferentiaza insa cu mult de cea mai sportiva, A5 Sportback fiind orientat catre publlicul cu inclinatii catre sofatul mai sportiv. O zi petrecuta insa la volanul coupe-ului pe drumuri nu atat de prietenoase ar putea sa se lase cu o situatie de disconfort poate insesizabila. Virajele mai pronuntate scot insa tot ce e mai bun din quattro, cuplul motor fiind transmis acolo unde este nevoie pentru a nu pierde aderenta. Ruliul caroseriei este sesizabil in curbele abordate ceva mai curajos, dar faptul ca aderenta este rupta cu greu ofera incredere si estompeaza aceasta senzatie. Chiar si asa, exista mereu un acolo un sistem ESP, gata sa intervina atunci cand traiectoria ideala este deviata. Interventia acestuia ar putea parea ceva mai brutala pentru cei care isi doresc putina libertate de miscare, asa ca daca va doriti ceva adrenalina decuplati sistemul, chiar daca constiinta va spune sa nu o faceti.
Vizibilitate
Pe noul A5 Sportback avem oglinzi laterale mari, bine dimensionate, si o luneta generoasa a carei grad de inclinare poate crea ceva probleme de vizibilitate. Compenseaza insa oglinda retrovizoare cu senzor anti-orbire si camera posterioara pentru manevrele de parcare efectuate in marsarier. Pentru cei care nu se descurca deloc in astfel de situatii, Audi a gandit si un sistem de intuire a traiectoriei pentru camera posterioara, situata deasupra numarului de inmatriculare. Nu va putem insa garanta ca aceasta va fi mereu acolo sa va ajute, in special in zilele ploioase in care tot ce va afisa va fi noroi. Pe timp de noapte A5 Sportback isi croieste drum cu ajutorul unor lumini bi-xenon adaptive, care se descurca foarte bine chiar si atunci cand totul se succede foarte repede in jurul tau.
Tehnologie
Audi A5 Sportback are grija de pasagerii sai, incercand sa ofere un maxim de confort si un spirit sobru, demn de segmentul premium in care joaca alaturi de BMW si Mercedes. In lupta cu ceilalti granzi germani, Audi a adus toata artileria grea, referindu-ne aici la un sistem audio Bang&Olufsen de vita nobila, cu magazie de 6 CD-uri, conexiune USB si iPod si doua sloturi de card, adica ingredientele necesare unei calatorii perfecte alaturi de muzica ta preferata. Confortul termic este asigurat de un sistem de climatizare cu repartitie pe trei zone si de scaunele fata incalzite pe sase niveluri. Si fiindca tot am ajuns la scaune trebuie sa vorbim despre tapiteria din piele fina in doua culori contrastante, despre confortul pe care il ofera la drum lung, despre sustinerea laterala buna si despre reglarea electrica. Din nefericire, vorbim despre un model de clasa premium care nu ofera o ajustare electronica a sustinerii laterale si a lungimii sezutului. Ajungem si la Audi Multimedia Interface, adica locul unde toate functiile prind viata, sistemul care da forma tuturor comenzilor. Ecranul color de 7 inch ofera functii de navigatie, de divertisment si de informare insa poate fi destul de greu de utilizat pentru novici, neobisnuiti sa caute o multime de functii pe consola centrala. Niste comenzi simplificate ar fi imbunatatit categoric relatia dintre sofer si masina.
Design
Iisus a spus intr-una din pildele sale " Sa arunce cu piatra cel care este fara de pacat!". Ca o analogie spunem: "Sa arunce cu piatra cel care nu apreciaza liniile unui coupe!". Bazandu-se pe tendinta generala a publicului de a considera atragatoare masinile cu o arcuire mai pronuntata a acoperisului Audi a dat nastere practic unui model care deschide o noua nisa. A5 Sportback este fara indoiala o masina reusita din punct de vedere estetic, LED-urile, geamurile fara rama, arcuirea plafonului, jantele din aluminiu si cele doua evacuari cromate fiind trasaturi care fac din modelul german un coupe atragator, dupa care trecatorii sunt tentati sa intoarca capul. Este o aparitie insolita, care atrage atentia chiar daca aduce mult cu fratele A4.
Ne-a placut
- Motor puternic
- Aderenta buna
- Materiale de calitate
Nu ne-a placut
- Spatiu pe bancheta din spate
- Pret piperat
Decat sa iti cumperi Sportback mai bn A5 normal Coupé
Passat CC are un raport mai bun calitate/pret ca Audi dar acest lucru se poate observa si la alte modele de aceeasi clasa Audi-VW
Cu siguranta unii vor prefera un compromis intre o limuzina si un coupe decat doar un coupe.
Alegerea depinde oricum de gustul si buzunarul fiecaruia
Pe de alta parte am dat si noi parerea. Ca si cum o femeie povesteste despre o casa de vis si poate nu este miliardara.
PS daca ai ceva de spus spune despre masina daca nu numai insulta barbati, ok?
@k.t. ai dreptate gusturile nu se discuta
Cat despre masina asta....faina...e Audi, pretul e direct proportional cu ceea ce iti ofera...la fel cum si Merc CLS iti ofera exact de banii pe care ii scoti pentru masina. Plus ca fie vorba intre noi....faza asta cu....Coupe cu 4 usi ce prinde tot mai mult contur....e un fel de compomis...adica ori iti iei coupe veritabil...si mna...spatiul e cum e.....ori iti iei un sedan ca lumea...si ai spatiu pe masura. Asa....ai spatiu de coupe, ca cu o carioserie de sedan cu 4 usi, dar cu un design al caroseriei mai rafinat....mai alungit.
Ma rog.....fie sanatos ala care are bani de asa ceva...si pe deasupra mai si merita o masina de genu asta in cazul in care banii pe care ii scoate din buzunar sunt din munca cinstita si respectabila. Restu....intra in categoria meltenism de mare clasa romaneasca.
AI AUZIT FATA ???!!! :)
Eu as propune ceva....celor care detin site-ul asta....sa poti lasa un comment doar daca in prealabil esti membru inregistrat al acestui site....iar in momentul in care completezi fisa aia de inregistrare....sa ai niste mici intrebari din domeniul auto...le stii...e ok...inseamna ca ai habar si mai tarziu, cand postezi o parere...pai sa fie ceva interesant sau care sa ajute la un schimb de pareri pe teme concrete intre membri care vizualizeaza site-ul....nu ai habar....ceao...pa.
vreo 75 ii ajungea.
Doar e un Audi nu Mercedes sau BMW.
Bravo ei se ridica dar dealul e mare pana la BMW sau Mercedes.
Cristina, spune-ne sincer te intereseaza macar masinile? sau vrei doar sa pari interesanta cu replicile tale citite din "lumea femeilor" si telenovele siropoase.pana una alta, vad ca nu stii nimic despre masini, iar la capitolul barbati stai si mai prost.chiar azi m-am dat jos la o soferinta (blonda btw) pentru ca mi-o taiat calea fara sa se asigure desi veneam in vieza, deci, atata timp cat viata mea e in pericol datorita prostiei voastre la volan.in loc sa invartiti guma de mestecat pe degete, mai bine ati folosi mana aia pentru a semnaliza, aaa scuze, e creanga aia care iese din spatele volanului, nu are frunze, dar poti sa o impingi in sus si in jos, si se aprind luminite frumoase in colturile masinii, arata frumos de Craciun pe Dorobanti.
P.S.: Mowgli, designul Audi se traduce prin conservatorism, deaia a Audi a mancat din felia BMW atat de mult in ultimii doi ani. Ca tie iti place futurismul, bling-bling etc este strcit problema ta, oamenii seriosi, care au si bani de masina asta vor altceva.
nui lua in seama pe cei de sus.
probabil sunt aceeasi persoana si vrea sa fie mai popular pe site.
@catalinux:ti-as da eu probabil 10 motive pentru care audi mananca din feliile altora, motive mult mai importante, dar in alta ordine de idei, si eu apreciez conservatorismul, atat la design cat si la traditie, dar poti fi conservator si aduci ceva nou in acelasi timp.si nu vad de ce aduci bmw in discutie.mai sunt si alte marci.sa ne uitam la mercedes, sa ne uitam la porsche, sa ne uitam la rolls royce, alte clase, da, dar vorbim de conservatorism, pana si bmw aduce elemente de design din anii '80, de italienele de la alfa romeo sa nu mai vorbim.Nu sunt singurul care spune ca nu e mare diferenta intre generatii, si asta se vede la orice marca ce apartine de grupul VAG.Probabil Seat mai aduce un sulflu nou, dar in rest, vad acelasi lucru, aceleasi platforme, aceleasi motorizari aceleasi filozofi.Ideea e, ca poti fi conservator si original in acelasi fel.
Facand o comparatie cu Passat CC si CLS, A5 Sportback isi are un loc foarte bine definit intr-un segment in care sunt putini concurenti (succesul masinii e aproape grantat). Masina asta o vad pentru cei care Passt CC li se pare banala ("e VW, vreau ceva mai special" sau "nu dau 35-40000 de euro pe un VW"), iar CLS nu e neaparat scump (la acest nivel 7-8-10000 de euro conteaza mai putin), dar deja il au toti prietenii tai care au multi bani (la fel ca tine). Deci, din punctul meu de vedere, nu neaparat pretul mai mic decat al CLS scoate masina asta in evidenta, cat unicitatea ei (bine, asta va fi o perioada-cand se va vinde la greu nu se mai pune problema asa) si alternativa la un Mercedes. Chiar si asa, eu as alege CLS pentru ca imi place mai mult. Imi cer scuze fanilor Audi, dar designul nu-mi place. Iar la acest pret ti cont si de design.:)
Cam atat, in rest un design de 2 bani...
Beculete.... uai
vreo 75 ii ajungea.
Doar e un Audi nu e Mercedes sau BMW.
Oricum bravo si audi se ridica dar dealul e mare pana la BMW sau Mercedes-Benz.
Prietene,se vede din avion faptul ca tu ai o problema cu Audi.Mai usor...Relax dude.
On-topic:
Rafinament,stil,clasa--->Audi A5.
Masinele nu se pretuiesc numai cum arata.
Mai exista si partea TEHNICA.
Vezi si tu ce motoare are BMW , suspensii, Transmisii, directii si iti garantez 100% ca BMW e net superior Audi.
Dar asta nu inseamna ca Audi e masina rea.
Pur si simplu audi are un design mai moale si mai cuminte .
BMW e o BESTIE cu un DESIGN pur sportiv.
SI inca ceva BMW are 6 titluri internationalte la BESTE ENGINE dar audi nu are nici unul.
Abia VW group a luat anul asta primul titlu.
seria 5 E60 vs A6 C6.
Ce se intelege prin Design SPORTIV? ????
Eu unul vad in BMW LINII mult mai ascutite si mai agresive .
A6 are linii de design mai rotungite si mai moi mai calde.
M3 vs Rs4 , La fel BMW e PUR SPORT e o masina PUR SPORTIVA din punct de vedere DESIGN ne mai vorbind de partea tehnica.
Prin ce spun eu sportiv ca are ochi (adica faruri mai sportive ca la audi mai ascutite in colturi, 2 COCOASA de pe capota din FATZA inseamna mult , oglinzele laterale sunt si ele pur sportive ,Si carbonul de pe acoperis la fel.
La RS4 sunt linii moi calde rotunde nu sunt la fel de reci ca la BMW .
Cind vezi GRILA din FATZA (doi rinichi) de la BMW deodata iti dai seama ca in fatza este o masina nervoasa sportiva cu linii reci pe aripi si cu o mie de tehnologii sub capota si o tinuta de drum perfecta.
cay despre a5 sportback... inca nu l-am vazut in realitate, dar cred ca e frumos
A6 arata CLASSIC e ROTUND.
Seria 5 E60 e de tip RECHIN cu faruri pe aripi nu vad nimic rotund acolo.
Ca fam BMW trebuia sa stii!
Consider ca iar s-au abatut de la subiect!
Parere personala: CLS este primul lansat din aceasta categorie si inca da clasa (cel putin la design) la toate masinile din acest segment, indiferent de marca!
Asezati A4, A5 si A6 una langa alta.... arata la fel...
Vreti design????
Citroen C5, care este ca dimensiuni peste A4, A5 si Seria3 si aproape de BMW5 si A6.
Punct.
http://ro.wikipedia.org/wiki/BMW .
Daca tii lene sa citesti acolo iti scriu eu ce inseamna grila fatza de la BMW:
" Sigla alb-albastră folosită pînă în prezent, utilizează aceleaşi culori ca ale steagului Bavariei, sugerînd simultan o elice albă care se roteşte avînd ca fundal un albastru similar cu cel al cerului. Grila frontală caracteristică, de forma „rinichi dublu”, a fost prima dată folosită la modelul BMW 303, la începutul anilor 1930 ".
Referitor la BMW mai concretizez inca odata CA BMW INSEAMN SPORT+(plus) LUX.
ASTA INSEAMNA BMW , si nici o marca PREMIUM nu va reusi sa devanseze UZIINA din Munchen. CUm sunt aproximativ 20 de ani de cand BMW a preluat suprematia calitatii Tehnice de la Mercedes-Benz.
Aproximativ din anii 90 BMW reuseste ce nu reusesc RIVALII,
Sa aiba Motoare RECUNOSCUTE INTERNATIOANAL ca fiind cele ma bune 6Titluri la Cel mai bun motor din lume , putere consum, cilindree, calitate .
Nici Stuttgart nici INgolstadt nu au reusit asta .
TRANSMISIA la BMW e senzationala, directia e la fel PUR sportiva .
Nustiu ce ar mai lipsi ca sa-i zic ca e marca sportiva .
Carbon au pe acoperis , cocoasa pe capota este , oglinzi sportive , jante de 285mm , linii reci de tot ci creasta de pe acoperis ca la un rechin flamind de atac.
Asta e BMW
Sa aiba Motoare RECUNOSCUTE INTERNATIOANAL ca fiind cele ma bune 6Titluri la Cel mai bun motor din lume , putere consum, cilindree, calitate ." Ok, arata-mi tu mie un motor BMW care sa nu aiba 1 mil de km, hai 600 000. Si nu zic masini de prin '70, '80, ca ar insemna sa umilesc BMW (atunci cand cei mai buni in asa ceva si nu numai-sa ma leg si de siguranta?, erau Mercedes si Volvo), ci masini din anii '90 si din prezent. Nu am vazut un BMW cu mai mult de 450 000. Poate imi arati tu. In cazul asta nu dau 2 bani pe acele premii. In plus ai uitat sa mentionezi ca la performanta motoarelor (diesel) BMW din prezent contribuie si PSA.
Vorbesti de transmisie? Prietene, inseamna ca nu sti de ce e in stare Quattro lui Audi. Cand a aparut (in raliuri in '82) a umilit concurenta. Si crede-ma ca si acum e considerat uneori referinta in domeniu. Si nu o spun numai eu. Mai intereseaza-te. Si sisteme forte bune are si Mercedes. Ia verifica. ;)
Nu zic ca BMW e marca slaba (ar insemna sa fiu ipocrit), dar las-o mai moale cu "elanul" asta ca nu e chiar asa. Repet, mai intereseaza-te.
"Carbon au pe acoperis , cocoasa pe capota este , oglinzi sportive , jante de 285mm , linii reci de tot ci creasta de pe acoperis ca la un rechin flamind de atac." Interesanta descrierea (mai ales cea cu rechinul flamand :)) ), din cate imi dau seama te referi la un model M, care e cu totul altceva. Te bagi pe "terenul" lui Porsche Boxter si 911, pentru care BMW (fie el si M) e o gluma buna.
Unde mai pui ca atunci cand Mercedes facea adevarate uzine de forta sub capote, motoare V12 normale si aspirate, cu piele si lemn, castiga curse renumite precum Le Mans, Mille Miglia sau Silverstone (in anii '30), iar cand Audi in cadrul Auto Union facea cam acelasi lucru (in 1933 Auto Union a fabricat o masina care putea atinge si 400 km/h si avea motor conceput de Audi), BMW nici nu exista.
Si nu mai e nevoie sa scri cu caps look, ne putem da seama ce vrei sa spui si fara sa atragi atentia ;)
Chiar imi dau seama ca esti extrem de agitat! Nici daca te injuram nu te aprindeai asa! Sezi bland ca nu iti da Bmw sa mananci!
Nu ma obosesc sa caut pe net despre BMW pe net pt ca nu ma atrage aceasta marca! Nu ma intelege gresit insa probabil de la soferii indisciplinati din traficul romansesc (in special cei cu BMW, cei ca tine cu "pisici", "ursi" sau "rechini") m-au facut sa nu ma atraga aceasta marca. Cu totii o stim ca cei mai indisciplinati soferi sunt cei care conduc Bmw; ia aruca asa o privire de curiozitate pe strada.
Vad ca te legi de Mercedes. E cunoscut ca daca te legi de ceva inseamna ca esti invidios pe acel ceva. Ei bine apreciz aceasta marca si daca ar fi sa aleg unul din trio-ul german (A-B-M) as alege Mercedes Benz. Nu de alta dar imi place luxul, siguranta si confortul!
Si imi place sa te mai agit putin... Vb de motoare! Pe ce loc a terminat BMW anul acesta in F1? Dar la anul?
MB a cumparat Brawn. Poate ca vor cumpara in 2011 si pe Bmw sau cel putin vor utiliza motoare MB.
Ha ha! C mai zici?
Hai pa!
PRIMUL MOTOR din F1 care atingea 19 000 RPM a fost un MOTOR DE BMW si avea cca 940 cp.
Sa fii cel mai bun in F1 e ca la fotbal nu intotdeauna cel puternic cistiga.
Asa si BMW in F1 pentru ca sa cistigi in F1 trebuie sa ai o echipa buna , o masina buna cu o aerodinamica buna , si un pilot foarte bun .
Dar BMW aveau motoare PERFECTE cu piloti mai putini perfecti.
BMW cum a reusit sa termine campionaul pe locul 2 sau 3 in anii din urma a fost performanta ca audi nici nu a putut intra in F1 ca sunt prosti au intrat o gramada de echipe in ultimii ani dar audi nu se baga ii era frica de BMW . O sa ma intrebi de Le Mans de ce BMW nu a intrat acolo pentru ca Le Mans e un sport de 2 lei si F1 e mult mai popular in LUME si e un sport de zeci de ori mai perfect.
F1 a fost lipsita de TOYOTA o compania mai mare ca audi dragul meu.
CRIZA MONDIALA a pus punct si TOYOTA GRUP si toyota e marca seriosa parca produce LEXUS ? nu ?
EU m-am referit la BMW ca are TITLURI INTERNATIONALE La BESTE ENGINE IN THE WORLD si sunt MOTOARELE PREMIUM nu concepte, motoarele cistigatoare de la BEST ENGINE IN THE WORLD sunt sub capota la X6Xdrive 35i la BMW 335i , la BMW M5, MOTOARELE CELEA AU FACUT ISTORIE AU LUAT TITLU MONDIAL.
Dar audi ce titlu a luat cu masinele astea care merg pe strada sau au luat si ei vreo categorie ca de TITLU ei nu au idee???
REFERITOR la istoria AUdi eu nu ma iau de CONCEPTE din 1900 care atingeau nustiu cit .CONCEPTUL e concept si nu mai apare.
Tu de BMW GINA Light Visionary ai auzit ?????
Audi inca nici nu a visat la asa masina dar e un concept pentru medalii pentru a dobori reocorduri ca si jaful tau de la auto union din 1900.
Eu de S-class nu m-am luat .
Si nu inseamna daca BMW are mai bune motoare si transmisii si tot ce tine sub capota si masina , nu inseamna ca Mercedes-Benz e mai rea , pur si simplu BMW la capitlul asta are un PLUs .Mercedes-Benz are un plus la capitolul Lux.
BMW inseamna SPORT+Lux
Mercedes inseamna Lux + SPORT.
Si bre, acel "jaf" Audi asa cum ii spui tu(habar nu ai despre ce vorbesti), chiar a existat, desi refuzi sa crezi (daca era BMW ziceai altceva :))). S-a mers cu el in raliuri. Ca sa fi competitiv in motorsport in primul rand iti trebuie o masina buna. Degeaba ai tot stuff-ul bun daca masina cedeaza in cursa. Si cam asta se tot intampla cu BMW de vreo 2 ani. Ia uita-te pe statistici.
Zici sa nu ma leg de trecutul marcii? Ai dreptate, ca nici nu prea am de ce sa ma leg. Din punctul asta de vedere BMW e o marca incompleta, fara istorie.
Imi pare rau, dar esti un fan tipic BMW, care nu stie decat sa "aprinda" fara a avea argumente. Daca asa crede el, inseamna ca asa e... Sunt curios cati ani ai.
Ai dreptate, bmw nu era nicaieri in 30-50 in ceea ce privesc automobilele.Pentru ei totul a inceput prin 60 cand modelele lor au facut senzatie pentru prima oara aducand un aer sport modelelor sale, care in anii aia, erau considerate foarte avansate.Dar stii de ce bmw nu se prostea cu auto union pe fundul unui lac secat? ha? stii? sati spun? pentru ca bmw facea cele mai bune motoare de avioane (aceleasi motoare L6 care si-au dovedit eficienta si in automobile), si cele mai bune motocilete ca soldatii care le calaresc, si pilotii care le zboara sa ajunga vii acasa, cu asta se ocupa bmw.Oamenii se intorceau vii acasa stand intre 2 aripi si un motor bmw.Asta facea bmw in anii aia.Si oriunde te uiti, oriunde cauti, motoarele bmw au fost la inaltime, fie ca e vorba de masina mea, a vecinei, avionul care zbura pe cer sau motociletei care inainta catre inamic pe campul de lupta.Si daca nu pentru motorsport, sau pentru limuzinele din zilele noastre, atunci macar poti respecta bmw pentru ce a reusit sa faca in acei ani, in care orice companie intra in hibernare, bmw se lupta sa iasa la suprafata.Asa ca nu veni aici sa ne spui noua ca in anii aia bmw nu exista.Ba exista, numai ca si atunci ca si acuma erau multi oameni care gandeau bidimensional.Intelegi? Se uitau doar in fata, deaia nu vedeau bmw, daca isi ridicau capu, cu siguranta le vedeau.
Motorul Mercedes de 3l este un pic mai "slab" .. poate - 225 cai si 540Nm , dar cred ca tot in categoria de " 9 / 10 " s-ar incadra .
In rest , o masina buna, menita sa scoata bani din buzunarele unor "indecisi" ;)
( @ astia de sus ... cut the crap boyz ... sunt masini bune ... )
Faptul ca la inceput BMW facea motoare de avioane asta o stiu, dar in perioada in care Mercedes si Auto Union (ulterior Audi) erau nume grele in industria auto, BMW nu exista. Deci, dpdv al istoriei auto se poate vorbi de BMW incepand cu anii '60, asa cum ai zis si tu.
Respectele mele pentru un adevarat fan BMW ;)
http://fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571e21f46306&car2=45857713d06da in rest n-am nimic de comentat.
http://www.youtube.com/watch?v=trJGbtYuSF0&feature=PlayList&p=C070D8B93BD5DC0E&playnext=1&playnext_from=PL&index=22
http://fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571e21f46306&car2=45857ad0832c4
Sa stii ca esti mai destept ca LauCalin te apreciez @mowgli.
Referitor la Merkel am dat un exemplu dar nu ma conduc dupa ea.
Eu am avut BMW-uri E30, E36 si ultimul E46 si stiu ce inseamna de asta si ma contrazic cu fanii audi ca nu face banii trantiti in audi,.
Sa nu intelegeti gresit , Audi e o masina foarte buna lux , sport , calitate , dar nu-si merita banii cat timp exista BMW Sport + LUX si Mercedes-Benz LUX +SPORT.
La toate capitolele astea: sport, lux calitate BMW e inca mai bun are un Plus la MOTOR si Sportivitate (cine ma contrazice nu are cuvint numai p/u faptul ca BMW are 6 titluri mondiale la motoarele care le vedem la masinele de zi cu zi pe strazile noastre, sa nu mai intru in amanunte iarna la -5 afara in cate minute de la rece ajunge motor cald la BMW si La audi ca e diferenta imansa intre BMW si AUdi)
Calitatea la materiale poate e la fel de buna si in BMW si in Audi sau cel putin mie asa mi s-a parut din cate am pipait eu plasticul in A8 2002 si E46 .
Asadar RESPECT p/u AUDI dar nu uitati ca pe SOSEA este un cuvint greu BMW care in orice depasire sau SHIKANA de viteza mare e net superior AUDI.
REFERITOR la marca din STUTTGART MERCEDES-BENZ dupa parerea mea S-class e cea mai buna masina din lume , sa nu credeti ca vorbesc din poze sau date de pe internet eu am fost la SALON in Stuttgart la Mercedes si stiu despre ce vorbesc, cine vrea ii dau si poze cu mine de la Mercedes-Benz Museum.
Va arat eu ce poate 3.0D de la BMW .
Zylinder/Ventile 6/4
Hubraum in ccm 2.993
Hub/Bohrung in mm 90,0/84,0
Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 180 (245)/4.000
Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 520/1.750-3.000
exista un site WWW.BMW.DE intrati va rog si macar cititi din cand in cand mai faceti un upgrade ca uneori vedeti numai audi .
Motor
Zylinder/Ventile 6/4
Hubraum in ccm 2.993
Hub/Bohrung in mm 90,0/84,0
Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 210 (286)/4.400
Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 580/1.750-2.250
Cum fanii audi va place asa ceva unde e diesel audi ????
intrati si vedeti nu va rusinati.
Linkul respectiv:
http://www.youtube.com/watch?v=jmUtNxY8F74
cred ca cea mai classica masina si reprezintativa din lume e S-class.
Eu am poze din interior si exterior cu toate modelele de la Mercedes-Benz nu numai S-class.
Am avut si Mercedes-Benz nu-ti fa griji are putine minusuri .
INCA ODATA ZIC am avut si una si alta si o zic cu GLAS tare .
BMW INSEAMNA SPORT+LUX si Mercedes-Benz inseamna LUX+SPORT.
INAFARA DE S-class BMW e net SUPERIOR MERCEDES si AUDI.
X5 si X6 cu Xdrive daca te-ai uitat in video din textul de mai sus sunt cele mai bune suv-uri din lume.
SI la moment sunt si cele mai sportive suv-uri din lume chiar sunt declarate ca cele mai puternice suv-uri.
M3 cu 4.0 litri e net superior C63 cu 6.2 litri sau rs4 cu 4.2 litri.
M5 mai are putin si apare altul , dar slava Domnului motorul de pe M5 a luat 2 TITLURI MONDIALE BEST ENGINE in THE WORLD 2005,2006.
Seria 1 spre exemplu 135i e o masina foarte puternica si echilibrata nu as vedea un rival in Ingostadt sau Stuttgart.
Seria 3 e mai DINAMICA ca C-class si are succese mai mari cu mult cu C-class si A4.
Seria 5 E60 s-a vindut si se vinde ca painea calda.
Si ajungem la seria 7 F01 sau F02 da acum diferenta intre S-class si seria 7 nu exista sunt la fel de bune , poate cu putin avantaj spre BMW dar sa nu uitam ca seria 7 e model 2009 si S-class e din 2005 cu facelift 2009. Cred ca peste un an va aparea noul S-class care va zgudui pamintul.
cam la capitolele de mai sus BMW ingenunceaza rivalii.
Referitor la R8 sau SLR sunt masini rare nu sunt masini de zi cu zi . BMW inca nu are arma pentru concurenti,
Intru cuvint masinele de zi cu zi seria 3 , seria 5 , X5 si X6 sunt cele mai bune masini din lume am uitat ca Seria 1 cu 135i rupe orice rival din clasa ei.
Ai zis de 135, nu stiu daca s-ar merita un 135 cand poti avea un 325 cu dotari aproximativ la fel si o diferenta de putere care, daca sti cum sa o folosesti, nu iti vei da seama ca e mai mica decat la 135.
Ziceai ca Clasa S este peste Seria 7. Hmm, ia uita-te aici: http://www.youtube.com/watch?v=rM5S6RO1AxQ&feature=player_embedded
Iar in legatura cu acele premii, eu cred ca performanta motoarelor BMW fata de cele de la Mercedes si Audi nu o putem spune noi, ci inginerii de la Mercedes si Audi care, atunci cand isi construiesc un motor, iau motoarele concurentei, le desfac complet si le analizeaza foarte amanuntit.
UITE EU CE AM SCRIS :
"Si ajungem la seria 7 F01 sau F02 diferenta intre S-class si seria 7 nu exista sunt la fel de bune , poate cu putin avantaj spre BMW dar sa nu uitam ca seria 7 e model 2009 si S-class e din 2005 cu facelift 2009."
La clasa LUX si CALITATE Eu nu ma uit cine a iesit primul la sfarsit deorece puteresa la S-class sau VITEZA e doar 30% din ce poate masina nu e destinata CURSELOR e masina DIPLOMATICA.
S-class e cea mai business masina din lume .
X5 sau X6 cum pot face ele treaba pe TEREN accidentat daca cauciurile sunt joase 315/35 R20 si la ROVER e P285/60R18 este diferenta care mai innalta ? Cat profil de cauciuc au ROVER si X5 ?
PUNE anvelope de la ROVER pentru teren accidentat nu joase de mergi pe disc cum e acum la X5 si o sa vezi ce poate un X5 cu XDRIVE.
discutia a degenerat un pic .... chiar credeti ca diferentele minore dintre acele masini de top conteaza ? chiar credeti ca ala de merge sa cumpere Mercedes BMW sau Audi se uita la cei 10-15 cai diferenta, la cei 20-30 Nm ?
ar fi bine daca aceste discutii le-ati muta pe forum ( exista si asa ceva aici )
@bmw - daca citesti mai sus un pic o sa vezi ca si eu am amintit de motoarele diesel de la BMW si ercedes - merci pentru cifre ;)
@automarket ... situatiile de genul asta degenereaza aiurea si poate ar fi bine sa interveniti . Fanii de tot felul isi sustin cu vehementa crezul si strica ( aiurea dupa parerea mea ) un sir minuscul de comentarii "la obiect" aduce acestui Drive-Test
Referitor la CP poate ai dreptate referitor la cumpararea automobilelor ca nu prea conteaza 20 Hp sau 50 in plus la cateva sute de cai.
Dar stiti cum e omul ii place suprematia sa nu piarda de la vreun Audi la vreun semafor sau vreun mercedes.
De aia si BMW sia creat o imagine de suprematie soferii BMW sunt cei mai indesciplinati pe motiv ca sunt primii la semafor si cad in plasa la politie, injura daca esti cu vreun golf si nu te dai din cale la oparte si se cred cu cea mai puternica masina deoarece au motoare si cutii de viteze sportive dar masina are lux la fel ca Audi si Mercedes.
ASTA E PUNCTUL FORTE la BMW.
BMW-M
AUDI voi ati auzit de motor de 3.0 litri mai mult de 245 hp ?
UITATIVA la noul MOTOR TWIN TURBO DIESEL de la BMW 3.0 litri
Engine
Cylinders/valves 6/4
Capacity in ccm 2,993
Stroke/bore in mm 90.0/84.0
Max. output in kW (hp) at 1/min 225 (306)/4,400
Max. torque in Nm at 1/min 600/1,500
Power-to-weight ratio (EU) in kg/bhp 6,4
voi ce a`ti alege intre un Audi A5 sportback si Passat CC???
k design interior,exterior,calitatea materialelor,puterea motorului si asa mai departe:D
care ar fi mai buna si ce motor:? dar sa fie diesel motoru