Vineri, 16.11.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
A3, fostul mezin al gamei Audi, s-a maturizat subit odată cu apariţia frăţiorilor săi mai mici. Încă de la început, A3 era un model cunoscut pentru interiorul său sobru şi pentru design-ul exterior conservator. Cu excepţia scurtei apariții a lui A2, A3 a fost multă vreme cel mai mic model al celor de la Audi. Chiar şi după apariţia lui A1, A3 încă deţine titlul de cel mai longeviv model de segment inferior din gama Audi. În momentul debutului lui A3, modelul nu avea la fel de mulţi competitori, dar terenul s-a aglomerat progresiv, iar compacta din Ingolstadt a devenit din ce în ce mai bună.
Noua generaţie a lui A3 nu a refuzat în niciun fel evoluţia, îmbrăţişând schimbările aplicate de designerii şi inginerii din Ingolstadt. A3 este la fel de sobru ca şi până acum, în timp ce nivelul de calitate şi rafinamentul său au cunoscut o creştere.
Audi A3 (2012-2016)
2.0 TDI 150CP 4x4 Man Ambiente
- Pret de pornire 21.870 €
- Pret model testat 37.390 €
- Taxa auto 358 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de noi era echipat cu un motor 2.0 TDI de 150 CP, cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte. Încă de când am apăsat prima dată butonul de pornire, unitatea TDI ne-a impresionat prin silenţiozitate. Pe măsură ce am început să ne jucăm cu timoneria scurtă şi precisă a transmisiei cu şase trepte, am îndrăgit şi mai mult compacta din Ingolstadt. În primele trei rapoarte de viteză avem o urcare lineară, încă de la 1.000 rpm, fără trepidaţii sau vibraţii neplăcute. Ba mai mult, TDI-ul de 2.0 litri care echipează noul A3 este capabil să urce şi până la turaţia "atmosferică" de 5.000 rpm.
Senzaţia de rafinament a motorului TDI este amplificată şi de comportamentul sistemului Start-Stop, care realizează o repornire rapidă şi fără vibraţii neplăcute. În ceea ce priveşte nivelul de putere dezvoltat, 150 CP sunt suficienţi pentru o compactă premium în 2012, puterea pe care o are şoferul la dispoziţie îndeplinind cu succes sarcinile de zi cu zi.
Pentru cei care consideră că nu au destui cai putere sub capotă, Audi oferă şi un 2.0 TDI de 184 CP, menit să răspundă la exigenţe mai mari în materie de putere pentru o compactă. În raport cu rivalii, A3 2.0 TDI nu se descurcă deloc rău, nivelul de putere oferit fiind la egal cu unitatea echivalentă de pe Volvo V40 D3, pe când rivalii de la Mercedes-Benz, Alfa Romeo şi BMW sunt surclasaţi la capitolul cai putere. Cei de la Volvo şi cei de la Mercedes-Benz au totuși un mic avantaj la acest capitol, sub forma unei valori mai bune a cuplului motor, A-Klasse oferind 300 Nm de la 1.600 rpm pentru versiunea 200 CDI BlueEfficiency, pe când V40 furnizează 350 Nm de la 1.500 rpm. Motorizarea celor de la Audi dezvoltă 320 Nm de la 1.750 rpm, nefiind pe primul loc la statistici, dar încadrându-se fără probleme pe podium.
Consum
Versiunea de 150 CP a lui Audi A3 are un consum mediu declarat de 4.1 litri la sută mixt. În mediul urban, Audi anunţă 4.9 litri la sută, pe când mediul extraurban este parcurs cu un consum anunţat de 3.6 litri la sută. Sistemul Start-Stop ajută semnificativ la reducerea consumului în mediul urban, iar computerul de bord prezintă o funcţie care îi arată şoferului toţi consumatorii de energie care influenţază nivelul carburantului din rezervor. De la sistemul de climatizare până la degivrarea lunetei, fiecare sistem creşte subtil consumul de carburant. Spre deosebire de alte modele, A3 ne arată clar ce ne risipeşte din ce în ce mai preţioasa motorină.
În raport cu rivalii direcţi, A3 prezintă un consum mediu mai bun, cei mai apropiaţi competitori fiind Volvo V40 D3 150 şi Mercedes-Benz A-Klasse 200 CDI, ambii rivali având un consum mediu de 4.3 litri la sută.
Testul nostru ne-a adus în faţa unui consum urban situat între 8.3 şi 9.0 litri la sută, obţinut într-un stil de condus economic. Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h în treapta a şasea, turometrul lui A3 ne afişează 1.900 rpm, iar consumul se stabilizează la 5.7 litri la sută. Mediul extraurban prezintă un consum situat în jurul a cinci litri la sută, în funcţie de cât de cât de tare este apăsată pedala de acceleraţie.
Performanţe
Audi A3 2.0 TDI are nevoie de 8.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, pe când viteza maximă a compactei din Ingolstadt este de 216 km/h. În raport cu rivalii menţionaţi mai sus, A3 reuşeşte din nou să iasă în faţă, având cel mai bun timp 0-100 km/h şi cea mai ridicată viteză maximă între compactele cu până la 150 CP.
Cel mai apropiat rival este BMW 118d, cu o viteză maximă de 212 km/h şi un timp 0-100 km/h de 8.9 secunde.
Interior
Audi A3 vine cu un interior corect din multe puncte de vedere. Avem o ergonomie bună, un set de scaune confortabile şi comenzi amplasate într-un mod inteligent. Senzaţia de calitate percepută este prezentă fie că abia ai urcat la bord, fie că atingi insistent toate suprafeţele de la bord. Cel puţin, în cazul nivelului de echipare testat, puţine suprafeţe intrau sub standardul premium, iar acestea erau oricum mici secţiuni de plastic a căror prezenţă era necesară, dar nivelul de calitate solicitat nu trebuia să fie exagerat. Am apreciat în mod special modul în care sunt realizate fantele de aerisire ale instalaţiei de climatizare şi comenzile lor. Micile rotiţe cu finisaj metalic oferă o senzaţie plăcută atunci când le acţionezi, iar acestea te lasă cu sentimentul că foloseşti un obiect solid şi foarte bine gândit, lucru pe care îl apreciază clienţii modelelor premium.
Spaţiul este la el acasă în noul A3, modelul fiind suficient de generos pentru cei cinci pasageri adulţi. Spaţiile de depozitare sunt şi ele bine gândite, iar suprafeţe precum cotiera, consola centrală şi suporturile de pahar sunt poziționate bine şi finisate corect. Tapiţeria mixtă piele-stofă este o alegere bună indiferent de anotimp, şezutul având un material de calitate. Această configuraţie este optimă din punct de vedere termic: iarna nu îţi este la fel de frig precum în cazul unei tapiţerii integrale din piele, iar vara nu suferi de pe urma pielii încinse.
Audi A3 are cel mai încăpător portbagaj din segment: 365 de litri. Volumul mare este justificat prin posibilitatea eliminării podelei portbagajului, zona de dedesubt fiind destul de mare pentru o roată de dimensiuni normale plus alte câteva accesorii utile pe maşină.
Ce am fi schimbat la interiorul lui Audi A3? Poate puțină mai multă culoare care să șteargă din senzația acut germană de sobrietate nu era deloc rea.
Preţ de achiziţie
Versiunea Ambiente 2.0 TDI M6 a lui Audi A3 pleacă de la 29.120 euro pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune a noului A3 costă 21.870 de euro cu TVA inclus. În sfărțit, cel mai ieftin A3 diesel pe care îl puteţi cumpăra este un 1.6 TDI care pleacă de la 24.820 euro cu TVA inclus. În raport cu rivalii direcţi în versiunile în care l-am comparat în capitolele de mai sus, A3 prezintă un preţ de pornire mai ridicat pentru versiunea diesel de 150 CP. Cel mai ieftin competitor este Giulietta 2.0 Multijet, urmat de V40 D3 150. Apoi, 118d şi A200 CDI BlueEfficiency se află la acelaşi preţ, coincidenţă sau nu: 27.218 euro cu TVA inclus.
Exemplarul testat avea un preţ de 37.390 euro cu TVA inclus din cauza unei liste lungi de opţionale. Printre acestea se numără sistemul MMI Plus cu MMI touch - 3.220 euro, tapiţerie piele-stofă, blocuri optice cu xenon, reglare automată şi sistem de spălare şi multe altele. Pe lângă sistemul MMI, am îndrăgit şi sistemul de acces fără cheie, numit Advanced Key, care costă 461 de euro şi este o opţiune de luat în seamă pentru noul A3. Cu toate că nu-i nicio revoluţie tehnologică, sistemul este implementat inteligent şi aduce un plus de confort în utilizare. Pe moment s-ar putea să nu-l apreciaţi la maximum, dar îi veţi simţi lipsa odată ce veţi urca la volanul unui automobil căruia îi lipseşte acest sistem.
Siguranţă
Noua generaţie a lui Audi A3 a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Modelul din Ingolstadt a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 95%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost cotat bine, cu 86%. Protecţia copiilor a fost notată cu 87%, în timp ce protecţia pietonilor a primit cu 74% din punctajul total.
În versiunea de echipare de bază, deci încă de la primul preţ de listă, veţi regăsi în echiparea maşinii airbag-uri frontale, laterale, cortină şi pentru genunchii şoferului. Şoferul are la dispoziţie ESP, ABS şi pedale detaşabile în caz de accident. Audi A3 nu vine cu airbag pentru pietoni ascuns sub capotă, dar are capotă activă care se ridică câţiva centimetri dacă detectează un impact.
În sfârşit, aşa cum îi stă bine unui model din acest segment, în lista de opţiuni poţi comanda ultimele sisteme de siguranţă activă disponibile pe piaţă, de la Active Lane Assist la cruise controlul adaptiv sau la Audi Pre Sense, care frânează automat dacă detectează un obstacol static în faţă la viteze reduse.
Ţinută de drum
Noul A3 prezintă platforma MQB a concernului Volkswagen, pe care o împarte cu Volkswagen Golf 7, Skoda Octavia III, viitorul Audi TT şi multe alte modele ale respectivului grup auto integrat. Magia noii platforme este că permite numeroase permutări, din mai multe puncte de vedere, oferind diferite comportamente rutiere, respectiv diferite personalităţi pentru fiecare model în parte, dacă se doreşte acest lucru. Versiunea testată de noi are o suspensie convenţională şi nu prezintă sistemul Audi Drive Select. Astfel, direcţia, suspensia şi răspunsul la acceleraţie vor rămâne neschimbate, neexistând posibilitatea unor setări diferite.
În raport cu generaţia precedentă, direcţia este mai rafinată, dar unitatea electromecanică este încă perfectibilă la capitolul feeling. Astfel, direcţia este precisă, dar nu îţi redă exact fiecare implus perceput de roţile din faţă. Te poţi însă obişnui cu senzaţia de-a lungul timpului şi vei putea conduce un A3 ca şi cum nu ar exista acest mic inconvenient. În schimb, dacă te urci la volanul noului A3 după ce cobori dintr-un Seria 1, spre exemplu, vei percepe o ușoară diferență la nivelul setării fine a direcţiei.
Audi A3 prezintă o suspensie configurată surprinzător de bine chiar și în versiunea "stock", reuşind un acord foarte bun între sportivitate şi confort. Ne-a plăcut modul în care A3 filtrează gropile mioritice de dimensiuni rezonabile şi modul în care face trecerea imperceptibilă peste micile "riduri" ale şoselei. Peste denivelările mai mari, simţim cum A3 încearcă din răsputeri să absoarbă totul, dar până şi tehnologia are anumite limite. Pentru cei care s-au plâns că Seria 1 are suspensia prea fermă, dar nu vor nici o "barcă", A3 ar putea fi soluţia ideală.
Vizibilitate
Audi A3 prezintă suprafeţe vitrate bine gândite, care par să nu facă nicio concesie de dragul design-ului. Nici montanţii A sau B nu sunt deranjanţi pentru şofer, iar vizibilitatea este corespunzătoare atât în faţă, cât şi în spate sau în lateral. Montantul C este singurul care ar putea impune mici probleme la manevrele în marşarier, dar nu discutăm de un dezavantaj major aici, ci doar de o problemă comună în rândul multor hatchback-uri.
Tehnologie
Audi oferă numeroase elemente opţionale la capitolul tehnologie, printre care se numără un sistem audio Bang&Olufsen, radio online, aplicaţia Audi Connect, care îţi face legătura cu reţelele sociale direct în maşină, până la sisteme precum Phone Box - un modul de conectare a telefonului mobil direct în cotieră. A3 are şi sistemul MMI Navigation Plus, un sistem de navigaţie de ultimă oră care este conectat la internet şi care îţi oferă - cu ajutorul Google Maps - Street View, vedere prin satelit sau chiar o hartă în care ruta este suprapusă 3D pe formele de relief care urmează să fie parcurse.
În cazul exemplarului testat, doar sistemul MMI Navigation Plus se afla în lista de dotări, fiind o opţională de peste 3.000 de euro, dar care schimbă dramatic maşina. În materie de tehnologie, A3 este comparabil cu rivalii săi din segment, cu toate că nu vine cu nimic revoluţionar. Însă modelul german integrează tot ceea ce este necesar pentru o rulare confortabilă, timp în care nu simţi că îţi lipseşte nimic.
Design
Audi A3 a devenit mai agresiv odată cu noua generaţie. Nu a fost niciodată vorba de vreo revoluţie a compactei din Ingolstadt, ci doar de o evoluţie bine gândită. Formele lui A3 au fost şlefuite mai bine, iar modelul şi-a păstrat bine identitatea fără să pară învechit.
Alături de o nuanţă de caroserie potrivită, A3 este un model foarte atractiv. Evitaţi, însă, nuanţele prea ţipătoare, deoarece vor contrasta cu interiorul sobru al lui A3.
Ne-a placut
- Design echilibrat
- Finisaje perfecţionate, senzaţie de calitate percepută
- Rafinament motor 2.0 TDI
- Funcţionare sistem Start-Stop
- Absorbţie denivelări
Nu ne-a placut
- Interior prea sobru pentru unii clienţi
- Direcţia standard nu oferă un nivel extraordinar de feeling
- Mai scumpă decât rivalii comparabili
- Preţ versiune testată
Date tehnice - Audi A3 (2012-2016) 2.0 TDI 150CP 4x4 Man Ambiente | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la vârful Audi, constructorul din Ingolstadt se gândește să păstreze motoarele termice și după 2033. (Luni, 05 August)
- spatiul pentru bagaje, cam limitat nevoilor personale
- pretul cam maricel
Personal cred ca masinuta asta se preteaza tare bine la noi, fiind compacta, puternica si robusta! Trebuie doar sa ti-o permiti!
P.S. Felicitari pt. test!!!
Este o masina frumoasa si performanta. Totusi, prea scump modelul testat, producatorii (toti) au impresia ca termenul de criza e doar teoretic. S-astepte ei sa vanda o compacta cu aproape 40 000...s-astepte.
Din pacate vanzarile te contrazic, ei chiar nu asteapta sa vanda bine in Romania compacte la 40 de mii, in afara cam da, vezi si comenzile pt noul clasa A, iar pt producatorii premium nu prea exista criza, pt ca au un public tinta care n-au saracit prea mult cu criza, deci ei nu prea asteapta, asteapta clientii sa le vina masinile:)
Bineinteles, ma refer la masina cu multitudinea de optionale adaugate care sa-i umfle pretul peste masura. La pretul de pornire 22 000,cu ceva optiuni folositoare ajunge 25 000 , care e relativ rezonabil pt oamenii cu posibilitati medii sau putin peste medie din europa in functie de tara. Adica vrei o masina premium, ai cativa banuti, dar nu destul cat sa te arunci la A4 (sau altele din categorie de la orice alt producator premium), A3 este una din solutiile viabile. Dar daca esti cu mult peste medie din pct de vedere financiar, si iti permiti sa dai aproape 40 000 pe o masina din clasa compacta, atunci cu siguranta nu-ti iei una compacta la acest pret, ci una cum am zis si mai sus, lumuzina/sedan de lux. E nonsens sa faci asta , dupa priceperea mea.
Eu nu stiu ce limuzina de lux iti cumperi la 40 de mii, daca stii tu...nici macar Kia Ka Noua, e mult pt o compacta, nici eu n-as da atat, dar te-ai dus prea departe la limuzine, mai degraba la clasa medie ar merge, cu toate ca si acolo ai nevoie de macar 45 de mii pt dotari decente si motorizari la fel, iar pretul mediu la seria 1, A3 si clasa A se invarte totusi in jurul a 30 de mii, si cand te gandesti ca si Kia a deventi premium cand cere pt un SUV compact aproape 40 de mii pret de pornire, ce sa mai ceri celorlalti care tot timpul au avut astfel de preturi.
E o mare diferenta de cultura auto!
Repet cu o completare: "Dar daca esti cu mult peste medie din pct de vedere financiar, si iti permiti sa dai aproape 40 000 pe o masina din clasa compacta, atunci cu siguranta nu-ti iei una compacta la acest pret, ci una cum am zis si mai sus, lumuzina/sedan de lux" (oricat ar costa ea, fie si 100 000 sau mai mult). In niciun caz nu am spus ca limuzina de lux ar costa 40 000. Inteleg ca unii au destui bani de cheltuit ,iar 40 000 euro nu e o suma mare pt o asa masinuta, pentru acestia , atunci cu siguranta nu le deloc greu sa cheltuiasca dublul sau triplul acestei sume pt o masina "adevarata" ,nu o jucarie de 4 metri si-un pic.
Ca sa fac o comparatie, e ca si cum ti-ai permite sa ai o casa de 400 m^2 ,cu o curte superba si enorma, dar ai alege sa stai intr-un bloc de lux de 200 m^2. Sper ca m-am facut bine inteles acum.
Audi are fara indoiala o piata bine formata si nu doar atat. Prin produsele pe care le scot, reusesc sa-si atraga clienti tot mai multi, odata cu generatiile tinere care ajung sa conduca o masina, sau cu generatiile mature care au terminat-o cu prima, a doua, etc masina second hand si isi permit in sfarsit o masina noua, adevarata.
Pentru ca avem salariile pe care le avem in Romania, privim lucrurile total diferit fata de unul din vest care munceste de la 16 ani, are experienta profesionala impecabila, deci are un job stabil, bine platit si sigur. Nu toti isi doresc monstri de 6 metri pentru care platesti intretinere mai mare si inutila in cazul unui oras aglomerat de ex.
Pe urma e vorba de stratificarea sociala. Daca nu esti in upper management e bine sa-ti vezi lungul nasului si sa nu te dai jos dintr-un S Class, A8 sau Seria 7 cand ajungi la lucru. Masina poate ti-o poti permite, mai putin probabil intretinerea, taxele, etc care sunt net superioare unui automobil mic. "Asteptarile" celor din jurul tau insa se schimba radical. Crede-ma ca nu e bine absolut deloc sa ajungi in parcare in acelasi timp cu seful si el sa coboare dintr-o corolla si tu dintr-on A6. In cazul asta un A3 e o solutie mai modesta dar poti sa il echipezi dupa pofta inimii fara sa bati la ochi si sa atragi atentia intr-un mod care te va afecta pe termen lung.
Despre Warren Buffet nu ma apuc eu sa vorbesc, cu toate ca din punctul meu de vedere nici penuria asta falsa nu e sanatoasa. Ai muncit ca sa te bucuri de ceea ce ai realizat direct proportional cu cat ai reusit sa faci in viata, sau poate altii se bucura in alt mod,nu e rolul meu sa-i critic.
In rest,despre ce ai vorbit , sunt de acord doar in modul in care ai pus problema.Din nou spun, masina cea de 25 000 nu e scumpa pentru omul mediu/putin peste mediu din Europa, ci cea de 40 000 care din pct meu de vedere nu-si mai are rostul in acest context. Iar aici extrapolam, nu ma refer doar la Audi, ci la absolut toate marcile unde optionalele aproape ca ii dubleaza pretul, asta e exagerat si cred ca oricine poate fi de acord cu mine.