Luni, 11.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu vei putea fi niciodată Usain Bolt, dar ţi-au plăcut întotdeauna orele de educaţie fizică şi eşti departe de a fi olimpicul la chimie care n-a simţit niciodată cum e să ai pantofi sport şi să alergi pe o pistă de atletism. Ştii foarte bine că nu eşti top modelul pe care-l vezi defilând triumfal pe podiumurile de modă, dar în mod evident nu eşti un tip care îşi schimbă mărimea la pantaloni în funcţie de cât şi cum mănâncă timp de o lună. Nu eşti cel care are apartamentul cel mai modern şi stilizat din oraş, dar te simţi excelent într-al tău, pe care l-ai mobilat cu bun gust şi fără a face exces de materiale inutile doar pentru ca ceilalţi să se prindă că ai bani. Şi mai e ceva: într-un cartier în care cei de vârsta ta încep să o ia razna folosind machiaj şi alte creme antirid, reuşeşti să te impui cu o înfăţişare atemporală care transcende vârsta şi care stârneşte zâmbete subtile de admiraţie.
Pe scurt, te numeşti Audi A3. Şi vii într-o nouă generaţie, pe o platformă complet nouă, să continui ceea ce ai început în 1996: să te baţi cu Mercedes, BMW şi - mai nou - Volvo într-un segment extrem de apreciat în Europa. Reuşeşti? Vom vedea în rândurile care urmează.
Audi A3 (2012-2016)
1.4 TFSI 150CP Man Attraction
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Pentru a înţelege mai bine de ce noua generaţie a lui Audi A3 are pretenţii de lider al clasei, am decis să testăm două dintre motorizările care să vor dovedi a fi cele mai populare în gama modelului german. Am pus astfel mâna pe clasicul TDI de 2.0 litri şi 150 de cai ajutat de o cutie automată S tronic cu şapte trepte şi, ulterior, pe un nou motor pe benzină care intră în gama lui A3: 1.4 TFSI de 140 de cai putere cu tehnologia Cylinder on Demand cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Câştigător şi erou al testului: motorul pe benzină. Vedem imediat de ce.
În primul rând, pentru că a slăbit enorm. Cu 21 de kilograme mai uşor decât precedentul motor de 1.4 litri de la Audi, unitatea pe benzină ajunge la doar 107 kilograme datorită aluminiului folosit extensiv la fabricarea blocului motor. Apoi, pentru că acest lucru se vede în performanţe (în sensul percepţiei imediate, nu neapărat al cifrelor seci) şi în consum.
Deşi are pe hârtie 140 de cai putere şi 250 Nm, unitatea pe benzină este mai alertă, mai dinamică şi mai spectaculoasă decât dieselul. Se mişcă excepţional deasupra liniei de 4000 de ture şi pare că are 30 de cai în plus faţă de cei 150 ai TDI-ului, şi nu 10 în minus. Ajutat de cutia manuală etajată fără cusur, ai la dispoziţie o maşină care se comportă agresiv pe virajele din munţi, dar care devine docilă în oraş. Este motorul care trebuie cumpărat pe noul A3. Sau măcar testat atunci când va apărea, undeva în toamnă-iarnă. Nu faceţi greşeala de a gândi că e "acelaşi 1.4 vechi". E departe de a semăna.
Consum
În condiţiile în care cura de slăbire a tranşat 21 de kilograme de "grăsime" din vechiul 1.4 TFSI şi în condiţiile în care ai la dispoziţie un sistem inovator de dezactivare a cilindrilor inutili atunci când te afli la viteze de croazieră pe autostradă, era normal ca cifrele consumului să scadă vizibil. În cartea tehnică, cifra afişată la capitolul consum mediu mixt este de 4.9 litri/100 km, valori care garantau admiraţia până acum câţiva ani chiar şi pentru motoarele diesel de puteri echivalente. Şi care astăzi arată un motor cu cel puţin o jumătate de litru mai eficient decât concurenţa directă.
Noi l-am testat pe şoselele virajate şi extrem de exigente de pe insula Mallorca şi am dus consumul la finalul celor 100 de kilometri de test la circa 9.5-10 litri/100 km.
Apropo de Cylinder on Demand: nu vă aşteptaţi la vreun sentiment de evlavie în momentele în care doi dintre cei patru cilindri se decomenctează la viteze lineare pe autostradă. Nu veţi simţi nimic. Pur şi simplu eşti anunţat pe bord că doi cilindri au luat pauză, aceştia intrând din nou la treabă în doar 13 milisecunde, mai rapid decât spui "Da' BMW poate?".
Performanţe
Pentru că noul motor nu va fi disponibil decât în toamna acestui an, Audi nu ne-a oferit încă cifrele legate de performanţe (acceleraţie şi viteză maximă) pentru 1.4 TFSI de 140 de cai putere cu Cylinder on Demand. Există, totuşi, un reper interesant de avut în vedere atunci când facem comparaţia între motorul Audi şi cele echivalente ale concurenţei directe: versiunea de 122 de cai a lui 1.4 TFSI. Aceasta intră în ofertă imediat după lansare - adică spre sfârşitul verii - şi, până mla apriţia cifrelor oficiale, ne oferă o idee despre ce trebuie să aşteptăm de la noul motor.
Cu 9.3 secunde, versiunea de 122 de cai a lui 1.4 TFSI stă mai prost decât 116i (8.5 secunde) sau Volvo V40 (8.8 secunde), dar varianta cu 18 cai în plus promite să se încadreze undeva între cele două valori ale clasei. Vom reveni asupra acestei zone de notare după ce vom avea datele oficiale.
Interior
Dacă sunteţi în căutarea unui interior care să se potrivească atât cu costumul cel negru, cât şi cu treningul în care mergeţi la tenis, aţi găsit un model potrivit pentru asta. Nu căutaţi însă artificii estetico-spectaculoase prin bordul noului Audi A3: inginerii şi designerii Audi şi-au imaginat linii curate, elegante, care amintesc de simplitatea unui iPhone în comparaţie cu telefoanele din era pre-touch. De fapt, în discuţiile pe care le-am avut cu cei din staff-ul Audi le-am reproşat faptul că o compactă poate să aibă şi ceva mai multe "scântei", un accent mai apăsat pe culoare, chiar dacă nu e nevoie să dea în curcubeu pentru asta. Răspunsul lor? "Am preferat să menţinem liniile curate, să oferim cât mai mult în cât mai puţin".
Dacă trecem peste planşa de bord pe care unii o vor considera elegantă, alţii sobră, ajungem la scaune - noi am avut unele din gama S Line care oferă atât sprijin lateral, cât şi confort la drum lung - şi la portbagaj. Acesta pare mic la prima vedere - cel puţin în partea sa "vizibilă", însă cifrele ne fac cunoştinţă cu cel mai încăpător portbagaj din segment: 365 de litri. Explicaţia constă în faptul că podeaua portbagajului poate fi scoasă, zona de dedesubt fiind destul de mare pentru o roată de dimensiuni normale plus alte câteva accesorii utile pe maşină. Compartimentarea este - se vede treaba - un lucru pe care constructorii europeni pun mare preţ în ultima perioadă.
Mai există artificii care atrag. Consola centrală integrează pachetul multimedia MMI cu care controlezi tot ce se întâmplă în maşină, display-ul de 5.8 inch care intră şi iese foarte elegant din zona superioară a bordului sau chiar gurile de aerisire, care prin apăsarea sau tragerea "nasturelui" central pot livra aerul normal sau îl pot transforma într-un "jet" concentrat pe un singur punct.
Preţ de achiziţie
Preţurile noului Audi A3 în România vor fi cunoscute puţin mai târziu, însă reprezentanţii mărcii ne-au informat că vorbim de un preţ de pornire de "puţin peste 20.000 de euro" valabil, evident, pentru versiunea 1.4 TFSI de 122 de cai putere. Rămâne de văzut ulterior dacă Audi reuşeşte să menţină, să scadă sau să urce simţitor preţurile în raport cu generaţia pe care o înlocuieşte noul Audi A3. Deocamdată, principalii rivali - 116i de la BMW şi V40 1.6 T3 de 150 CP de la Volvo - pleacă de la 25.730, respectiv 24.552 de euro cu TVA inclus.
Ceea ce este sigur este că A3 va dispune de aceleaşi trei niveluri de echipare - Attraction, Ambition şi Ambiente, primul oferind strictul necesar şi pretabil, probabil, flotelor. Vă recomandăm însă să vă construiţi maşina începând cu nivelul mediu Ambition, care completează oferta cu unele elemente de bază: scaune cu profil sport, volan cu trei spiţe, display color între ceasurile de bord, proiectoare de ceaţă, Audi drive select, şasiu sport şi jante de 17 inch.
Siguranţă
Principala noutate tehnică pe noua generaţie Audi A3 este reprezentată de faptul că, pe sub caroseria care aminteşte pe de o parte de vechiul A3 şi pe de alta de noua gamă Audi, avem o platformă modulară complet nouă. Botezată MQB, aceasta va sta la baza construcţiei noului VW Golf, a noii Skoda Octavia şi va merge până la noua generaţie Audi TT. În aceste condiţii, viitorul test de siguranţă organizat de EuroNCAP care îl va avea în centru pe Audi A3 va fi, de fapt, primul test real de "încredere" la care va fi supusă platforma care va duce greul Grupului VW în următorii ani. Noua generaţie a lui Audi A3 a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Modelul din Ingolstadt a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 95%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost cotat şi el destul de bine, cu 86%. Protecţia copiilor a fost notată cu 87%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 74% din punctajul total.
Premisele sunt bune. În versiunea de echipare de bază, deci încă de la primul preţ de listă, veţi regăsi în echiparea maşinii airbag-uri frontale, laterale, cortină şi pentru genunchii şoferului. Normal, ai la dispoziţie ESP, ABS şi pedale detaşabile în caz de accident. Audi A3 nu vine cu airbag pentru pietoni ascuns sub capotă, dar are capotă activă care se ridică câţiva centimetri dacă detectează un impact. În sfârşit, aşa cum îi stă bine unui model din acest segment, în lista de opţiuni poţi comanda ultimele sisteme de siguranţă activă disponibile pe piaţă, de la Active Lane Assist la cruise controlul adaptiv sau la Audi pre sense, care frânează maşina dacă detectează un obstacol static în faţă la viteze reduse.
Ţinută de drum
Noua platformă dezvoltată de Grupul VW pentru Audi A3 implică un nou şasiu pentru Audi A3 şi am fost extrem de curios să simt cum se comportă noul model atunci când l-am spus la cazne pe virajele din munţii Spaniei insulare. Am beneficiat de ajutorul sistemului Drive Select, disponibil din al doilea nivel de echipare şi neapărat necesar pe viitorul vostru A3 în cazul în care vă hotărâţi să vă orientaţi spre modelul german. Acesta calibrează suspensiile, direcţia şi răspunsul motorului în funcţie de nevoile celui de la volan cu ajutorul modurilor Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency sau Individual, ultimul oferindu-ţi posibilitatea de a-ţi seta propria maşină. Un element interesant pentru cei care au crescut cu simulatoare auto adevărate pe computer.
Pilotată în modul Dynamic, maşina se înţelege bine cu virajele, dar direcţia electromecanică - nou introdusă pe A3, dar deja existentă pe gama Audi de la A4 facelift încoace - nu este atât de exactă încât să simţi că eşti legat direct de şosea. E departe de a fi mediocră, însă nu reuşeşte să îi imprime lui A3 acel feeling ultrasportiv care te face să te concentrezi exclusiv la drum, la suspensii şi la frâne. Partea bună este că direcţia e mult mai fină decât cea a generaţiei precedente.
Te simţi bine în A3. Parcă nu reuşeşte să se ridice la nivelul concurentului direct bavarez, însă nici departe de el nu e. Audi vine cu acel echilibru care descrie imaginea de la începutul acestui test, reuşind să se concentreze pe modul în care poate să ofere dinamică şi stabilitate fără a implica însă prea multă duritate acolo unde nu e cazul.
Pentru fanii quattro, veştile bun vor veni la toamnă, când Audi A3 va primi în gamă ultima declinare a sistemului său de tracţiune integrală. Noi am fost ceva mai norocoşi şi am testat la Mallorca preţ de câţiva kilometri un 1.8 TFSI echipat în avanpremieră cu quattro şi diferenţele se simt. Vom vorbi despre asta, probabil, într-un test ulterior.
Vizibilitate
Audi A3 este o compactă construită cu cap, deci zonele vitrate nu îţi vor oferi ocazia de a-ţi căuta repere false când parchezi cu spatele sau când te mişti pe suprafeţe mici în care trebuie să brachezi la maximum. Iar dacă vei avea nevoie vreodată pe autostradă de un asistent, pachetul Side Assist te anunţă când în unghiul mort se nimereşte un partener de trafic pe care nu-l observi. Senzorii de parcare sunt dublaţi şi ei de un sistem de camere careîţi arată maşina de sus şi care face astfel ca Nissan Qashqai să nu mai fie singurul model din segmentul compact care vine cu acest tip de asistent electronic la parcare.
Tehnologie
Pentru a înţelege magnitudinea sistemelor tehnologice de pe noul Audi A3, trebuie spus că cei de la Audi s-au asigurat că nu vom uita lista enormă de pachete şi soluţii de acest tip oferindu-ne o adevărată carte de câteva zeci de pagini care le listează pe toate cu explicaţiile de rigoare. Era normal, jurnaliştii prezenţi la evenimentul din Spania au avut la dispoziţie maşini diferite echipate diferit.
Poate cel mai interesant element de notat la acest capitol este sistemul audio Bang&Olufsen de care dispune A3 şi care este, spun cei de la Audi, cel mai avansat pachet audio din clasa compactă. Noi am încercat acest sistem audio cu 14 incinte acustice în paralel cu cel de serie, iar diferenţele se simt destul de acut. Chiar dacă versiunea "de serie" a sistemului audio pare la o primă audiţie infailibilă.
În rest, Audi are grijă ca cei ahtiaţi după internet să nu ducă lipsă de nimic. De la radio online şi până la Audi Connect, aplicaţia care îţi face legătura cu reţelele sociale direct în maşină, trecând prin Phone Box - un modul de conectare a telefonului mobil direct în cotieră - Audi A3 vine cu toată gama de elemente care pot fi regăsite astăzi în maşinile de serie dotate tehnologic. Nu uitaţi nici de MMI Navigation Plus, un sistem de navigaţie de ultimă oră care este conectat la internet şi care îţi oferă - cu ajutorul Google Maps - Street View, vedere prin satelit sau chiar o hartă în care ruta este suprapusă 3D pe formele de relief care urmează să fie parcurse. Numai bine dacă vrei să urci pe vârful muntelui ăluia care se vede în stânga.
Design
Când vorbesc de un factor de echilibru în segment, mă refer implicit la faptul că, la capitolul design, noul Audi A3 nu va reuşi să-şi strângă duşmani sau fani care să îşi vândă casa pentru a-şi cumpăra maşina. Cred eu.
Noul A3 e echilibrat, e dinamic, e agresiv, iar luminile LED - disponibile ca opţiune - pun cireaşa pe tort. E adevărat, A3 nu mai are de bătut doar Seria 1 acum la acest capitol, ci şi reinventatul Mercedes-Benz A-Klasse sau noul Volvo V40, modele care au strâns deja destui fani doar din fotografii.
Cert este că modelul Audi - ajuns acum la a treia generaţie - reuşeşte să ţină pasul cu vremurile şi chiar dictează ritmul pe alocuri într-o cursă a esteticii în care BMW pare să fi rămas puţin în urmă în segmentul compact.
Ne-a placut
- Motor excelent
- Tehnologie de nivel înalt
- Design echilibrat
Nu ne-a placut
- Interior sobru pentru unele gusturi
- Direcţia în modul Dynamic
Date tehnice - Audi A3 (2012-2016) 1.4 TFSI 150CP Man Attraction | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Audi
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la vârful Audi, constructorul din Ingolstadt se gândește să păstreze motoarele termice și după 2033. (Luni, 05 August)
P.S.: Cred ca doar noul A-Classe mai poate fi considerat o prezenta cu adevarat spectaculoasa in segment. Ramane de vazut prestatia live. Cat despre Seria 1... inestetic, pacat de interior, atat!
Povestea cu Cylinder on Demand este .. o poveste. Te ajuta enorm in mediul in care A3 este destinat a fi folosit preponderent ... de parca iti iei A3 ca sa o tii la 130km/h pe autostrada cu orele - poate in Germania :)
P.S.: Hai sa te racoresc putin, ca tot a venit caldura :D
Luna Mai:
1. BMW - 129.150 (607.207)
2. Audi - 128.900 (600.200)
3. Mercedes - 113.136 (531.382)
In ceea ce priveste comparatia directa intre noul A, noul 1 si "eternul" A3 cred ca nu sunt singurul care vede in acel mercedes cea mai atractiva masina :) .
BMW vinde mai mult ... dar asta nu ma racoreste cu mai nimic pentru ca nu am bani de un 328xi care sa ma "racoreasca" cu aerul conditionat in timp ce eu dau bice celor 245 de cai. Audi fac masini bune, foarte bune chiar, si dupa parerea mea ar putea depasi lejer BMW daca s-ar abate un pic de la "uniforma". Mercedes este intr-adevar intr-o perioada proasta, de vina sunt masinile - pana la urma nu cred ca BMW si Audi au platit toata presa auto ca sa spuna ca MB este mai nasol. Cateva modele gen CL, SLK, CLS care sunt referinta in "micro-segmentul" in care activeaza nu pot aduce vanzari similare cu vanzarile de semi-volum pe care le au cei de la Audi si BMW cu 1-3 si A3-A4 ... probabil asta este motivul pentru care noul A arata ca un hatch normal, MB vor si ei o parte din vanzarile pe acest segment, segment unde pensionarul A este privit ca masina de "femeie" (parere pe care ti-o schimbi rapid cand te asezi pe scaunul soferului, ceea ce iti si recomand .. sa dai o tura cu una, nu neaparat sa iti schimbi parerea).
Cat de atractiv este noul A, inca nu ma pronut. Din imagini fata earata bine, spatele un pic korean style. Astept sa o "simt" live ca sa pot sa-mi dau cu parerea.
P.S
Scarbit de tara asta in special de oameni si infrastructura iar consider ca mai mult decat ceva low Dacia-Renault nu merita sa ai.
P.S.: Seria 1 nu-mi place, oricat de mult as incerca sa ma obisnuiesc cu formele :)
Bafta...
@C-G-C nu prea am de unde sa stiu ce parere ai de A pentru ca MB este un subiect "tabu" pe aici si nu prea se discuta ... deci daca iti place este foarte bine :)
Exista si cifre de vanzari ale celor 3 exprimate in "bani" nu in numar de unitati? Ar fi interesanta comparatia :)
Sunt de parere ca cei care isi cumpara Audi nici macar nu cunosc ce cumpara, stiu ca e foarte frumoasa ca straluceste seara prin intermediul DRL, care deja a devenit kitsch ca si marca Audi defapt, noile modele ma lasa rece, singurul care mai stareste un sentiment este vechiul A5.
Stand la semafor si uitandu-ma la cel de alaturi, ma intreb cat de suparat sa fi pe viata asta sa-ti cumperi un Audi, macar de ar fi substantial mai ieftin decat un BMW sau Mercedes, fata de ceea ce ofera acestia. Audi defapt propune niste "app-uri" iar tu defapt cumperi o masina sintetica, ce se straduieste din greu sa emuleze mixul de sentimente ce iti ofera competitia. Nu stii de ce il cumperi dar stii ca e in trend printre ceilalti Wanna-Be, detinatori de iPhone.
In ceea ce priveste de sistemul revolutionar Cylinder on Demand, se stiu prea bine problemele care insotesc asemenea sisteme ECO_BIO si cat de mult solicita motorul. Pana si de acum banalul AutoStopStart, si cand ma refer la motor ma refer la volanta, rulment arbore si implicit arborele cotit, la cele pe lant.(aici nu prea e cazul Audi, ei iti dau lant din cauciuc) E mai simplu de detinut o masina ca asta pe desktop decat in garaj, nu renuntati la visele voastre. Pentru ce primesc laude cand trotineta se chinuie la 9.5-10 l pe un drum virajat? Nu-mi spuneti ca raportat la concurenta, ei se claseaza pe locul1, ca-mi dau foc la bicicleta.
Ai dreptate in special cu sistemul start&stop, la motoarele diesel este o tampenie, iarna mai ales va aparea o uzura suplimentara a motorului, nici bine nu se incalzeste ca se opreste la semafor si apoi iar si iar multe cicluri pe zi, pt ce, pt un litru/100 mai putin...si chestia este ca aceste sisteme sunt standard, nu poti sa renunti la ele decat daca faci o "hackereala" sa le elimini
La Ford Focus Start/Stop-ul are buton pt dezactivare, banuiesc ca si la alte marci/modele se gaseste acelasi lucru.
In ceea ce priveste dezactivarea cilindrilor ... poate o functiona la semafor dar cand vad astfel de "tehnologii" ma intreb intai care este raportul marketing/inginerie din ele... si asta miroase a marketing :)
nu stiu cati de pe aici isi si permit un a3,nou. eu unul, desi nu am rate, nu platesc chirie n`am copii sau alte obligatii precum si un salariu decent, zic eu, nu mi permti sa dau 30 000 eur pe o masina. chiar nu mi`o permit.
daca wannabe aia isi au cate un iphone, luat in rate sau la abonamente de te usuca pe 2 ani, nu poti zice la fel si despre masina audi.
cand iti permiti sa alegi intre un merc, bmw sau audi, nou, inseamna ca stii ce alegi.inseamna ca le ai condus pe toate 3, macar.
nu vezi ce tehnologie au pe noul a/s6 si audi a facut masini fiabile din totdeauna,nu stiu cum iti permiti sa demigrezi audi tu n-ai deschis nici o usa de audi.ba si a/s5/rs5 cu facelift e mult mai frumos
de unde vezi tu kitch?unde vezi plastic?
2. Pentru o companie este irelevant numarul de masini vandute (luand ca exemplu diferentele intre Audi, BMW si MB). Este doar statistica. Cred ca este mult mai importanta cifra de afaceri si rentabilitatea. Asa ca il rog pe tovarasul CGC sa ne lumineze cu astfel de cifre.
3. @Esan
Nu inteleg de ce bati campii cu astfel de comentarii.
a) Noul A3 seamana cu vechiul A3, este logic si normal. Se intampla asta si la BMW si la MB.
b) Este o alta platforma, un interior schimbat semnificativ si o gama de motorizari ce aduce imbunatatiri, daca nu noutati.
c) Te-ai gandit vreodata ca cei care isi cumpara masini din segmentul premium nu vor sa epateze? Poate vei fi socat dar exista si oameni carora le place design-ul Audi. Si culmea, cum diferenta intre numarul de masini vandute de Audi, BMW si MB este nesemnificativa, poate la fel de nesemnificativa este si diferenta intre masini. Pentru unii, un anumit aspect primeaza in timp ce pentru ceilalti acelasi aspect este pe ultimul plan.
BMW (include Mini si RR), 1,668,982 unitati (+ 14%), venituri 68.8 mld. € (+ 14%), EBT 7.4 mld € (+ 52%).
AUDI, 1,302,659 unitati (+ 19%), venituri 44.1 mld. € (+ 24%), EBT 6 mld € (+ 66%).
MERCEDES (include Smart si Maybach), 1,381,400 unitati (+ 8%), venituri 57.4 mld. € (+ 7%), EBIT 5.2 mld € (+ 13%).
*EBT = Earnings Before Taxes
*EBIT = Earnings Before Interest and Taxes
*EBT
*EBT < EBIT
De retinut ca BMW Group a vandut 1,380,384 unitati BMW, iar Daimler 1,260,912 unitati Mercedes!
NU exista date fiscale defalcate strict pentru brandurile BMW si Mercedes, rapoartele fiscale sunt doar la nivel de grup.
Valoarea EBT este vrajeala contabiliceasca rezultata de pe urma praduirii inteligente a grupului catre niste insule in care nu se plateste decat un impozit simbolic.
AUDI Group [include Lamborghini] - 4.4 mld. euro (+ 69%)
BMW Group [include Mini si RR, fara divizia moto] - 4.9 mld. euro (+51%)
Daimler Group [include divizia auto - Mercedes, Smart, Maybach, dar si divizia de camioane si van-uri] - 6 mld. euro (+ 29%)
Din pacate la Mercedes in raportul fiscal pe 2011 nu ofera situatia financiara pentru fiecare brand in parte, nici macar pentru fiecare categorie de vehicule. Cred ca unul din motive este si acela ca stau destul de prost comparativ cu concurenta, iar impreuna cu divizia de camioane si van-uri cifrele sunt mai "frumoase" :)
Cauta pe google Audi/BMW/MB Annual Report 20**... trebuie sa ai rabdare sa citesti. Din pacate, nici eu nu am gasit decat datele pentru grupuri. La nivel individual, pentru BMW si MB nu cred ca exista.
Daca vrei sa iti faci o idee despre vanzari, nu doar sa vezi niste cifre, se mai gaseste si numarul de unitati vandute, defalcat pe modele, mai putin la MB, care baga in aceeasi oala (segment) anumite modele, de ex. ML, GL, G si GLK in segmentul off road.
Poate contribuie si baietii de la Automarket cu un articol:) Ar fi interesant....
# On topic
Sincer sa fiu, eu nu inteleg rostul motorizarii 1.8 T de 180 CP, cea care are cuplul tot de 250 NM, nu de 320 ca varianta de pe A4 facelift. Are niste cai in plus si o plaja de turatii putin marita fata de acest 1.4. Care o fi scopul?
Sunt pro motoare tsi (conduc o masina cu un astfel de motor), dar sunt curios care sunt avantajele reale fata de motorul pe care ei spun ca l au imbunatatit (1,4 de 122 sau 125 cp): declara un consum mult mai mic (4,9l/100km fata de 6,2 - 6,3l/100km la modelele actuale), in realitate acesta fiind de 8/9/10 sau chiar mai mult daca ai clima pornita si talpa f grea, un plus de putere si cuplu (pe hartie, dar in realitate?!)....
Liderul clasei la vanzari va fi Golf VII (aceeasi platforma, motoare, chiar si echipare), dar pret mai mic...
In clasa compacta nu vad niciun avantaj pt Audi fata de VW!
Totusi astept cu nerabdare lupta de la varf (M135i vs RS3 vs A45 AMG) intre supercompactele de 50k Euro!
Acest motor nu apare nici pe site-ul Audi din Romania sau Germania.
Apar pe benzina doar motoarele 1.4 TFSI 122 si 1.8 TFSI 180.
Cand va fi disponibil acest motor si in ce tara?