Drivetest Hyundai Tucson
2.0 Diesel Turbo (CRDi) 185CP 4x4 Man6 PremiumVineri, 30.10.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hyundai a decis să atace piața SUV-urilor compacte în 2005, când a lansat modelul Tucson. Vorbim de prima generație a modelului, venită în Europa într-o perioadă extrem de favorabilă. Piața auto creștea la noi în țară, iar modelul Tucson avea un preț abordabil. Succesul a fost aproape imediat. Când acest model a îmbătrânit, Hyundai l-a înlocuit cu ix35. Acesta renunța la denumirile inspirate de orașe americane pentru piața europeană și folosea în schimb o combinație între literele ix și două cifre.
Hyundai și-a încălcat repede propria regulă: modelul Elantra era în continuare vândut în Europa sub acest nume, iar marele ix55 avea să fie cunoscut publicului european sub numele de Veracruz. Nici modelul Santa Fe nu a mai apucat să treacă prin noul sistem de denumiri. Iar acum, urmașul lui ix35 este numit din nou Tucson.
Cu un look de mini Santa Fe, noul Tucson se alătură unei piețe din ce în ce mai aglomerate de SUV-uri de diverse dimensiuni. Acest tip de caroserie este favoritul actual al clienților europeni, iar modelul coreean are toate șansele să devină un best seller.
Hyundai Tucson
2.0 Diesel Turbo (CRDi) 185CP 4x4 Man6 Premium
- Pret de pornire 24.506 €
- Pret model testat 30.830 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Tucson a fost poziționat într-un segment cu pretenții ridicate, iar motorizările oferite trebuie să răspundă cerințelor. Hyundai oferă acest model pe benzină în două versiuni, ambele de 1.6 litri, una dintre ele turbo. Vom reveni asupra versiunii echipate cu propulsor 1.6 T-GDI și cutie de viteze automată cu șapte trepte într-un test separat.
Însă majoritatea exemplarelor vândute vor fi echipate cu motorul diesel 2.0 CRDI. Există două versiuni de putere, una de 136 CP și alta de 185 CP. Acesta din urmă este obiectul testului de azi. Este un propulsor onctuos, cu rezerve suficiente de cuplu și putere pentru a mișca dezinvolt noul Tucson. De atfel, feeling-ul pe care-l ai la volan e mult mai "sănătos" decât cel pe care-l ai când privești fișele tehnice ale lui Tucson și ale concurenților, acolo unde SUV-ul Hyundai stă destul de prost. Detaliile vin mai jos.
Cei 185 sunt atinși la 4.000 rot/min, iar cuplul maxim este de 400 Nm, disponibili între 1.750 și 2.750 rot/min. Cuplul mare la turații mici ajută SUV-ul să răspundă excelent la viteze de oraș, răspunsul la fiecare impuls al pedalei de accelerație fiind prompt.
În cazul modelului testat de noi, pus la dispoziție de dealerul Colina Motors, motorul 2.0 CRDi era asociat cu cutia de viteze manuală cu șase trepte. Cutia este precisă la utilizare, iar cursa levierului este scurtă. Pentru utilizarea corectă a cutiei, pe display-ul central există un indicator pentru schimbarea optimă a treptei de viteză.
Consum
În era motoarelor diesel de ultimă generație, chiar și un SUV de dimensiuni medii are un consum oficial situat în jurul cifrei de 5-6 litri/100 km. Vorbim de consumul mediu oficial, care în cazul lui Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185 CP este de 5.9 litri/100 km.
Totuși, cifrele sunt destul de mari dacă le comparăm cu cifrele oficiale ale concurenței directe. Un Ford Kuga 2.0 TDCI de 182 CP consumă în medie 5.2 litri, aceeași cifră fiind înregistrată și de Mazda CX-5 2.2 175 CP. Campionul consumului în acest segment este însă Honda CR-V și al său propulsor i-DTEC de 1.6 litri și 160 CP, singurul care scade sub bariera de 5 litri: 4.9/100 km.
În comparația head to head, Tucson nu bate la consum decât Opel Antara, o mașină antică în comparație cu ceilalți rivali din segment.
În viața de zi cu zi, Hyundai Tucson 2.0 CRDI are parte de un consum ceva mai mare. L-am folosit pe un traseu mixt ce a implicat atât trasee urbane, dar și un drum pe autostrada. Consumul mediu înregistrat a fost de 7.2 litri/100 km. În cazul utilzării urbane, consumul urcă până la 9.5 litri/100 km. De remarcat că modelul Tucson nu are un sistem Start-Stop.
Performanţe
Performanțele nu sunt cel mai important lucru atunci când decidem să achiziționăm un SUV, dar au rol destul de pregnant, pentru că nimeni nu își dorește un automobil lent.
Cert e că, privind la lista de mașini din zona diesel de peste 150-160 de cai, observăm că fiecare se adresează unui tip diferit de client. Avem mașini care fac 0-100 în 8.3 secunde și avem mașini care au nevoie de 11.3 secunde pentru accelerație. Diferențele sunt majore în termenii industriei auto.
Noul Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 9.9 secunde, singurul model care urcă și mai sus fiind fratele Kia Sportage 2.0 CRDI.
În rest, toate SUV-urile din segment vin cu motorizări care le face mai rapide. Lider este VW Tiguan TDI de 184 CP, care poate accelera în 8.3 secunde. Tiguan nu are manuală pe versiunea de 184 de cai, dar are pe cea de 150 CP, care reușește la rândul său să fie mai rapidă decât Tucsonul din testul nostru. Tiguan este urmat de Mazda CX-5 2.2 175 CP, cu 8.8 secunde. Acestea sunt și singurele care scad sub 9 secunde, de altfel. Mai avem în zonă CR-V, Kuga, Antara și RAV4 (ultimul de 150 CP), toate mai bune pe accelerație decât SUV-ul sud-coreean.
Interior
Calitatea materialelor folosite în interiorul modelelor Hyundai a crescut de la an la an, iar noua generație Tucson reușește să ajungă la un nivel care nu a mai existat până acum pe un Hyundai.
Habitaclul este spațios și bine structurat, iar nivelul de echipare Premium (mediu în clasificarea Hyundai) oferă suficiente dotări practice pentru a face plăcută experiența de conduce acest model. Vizual poate nu este cel mai abil exercițiu de design, dar câștigă enorm la capitolul practic: numeroase spații de depozitare, comenzi amplasate logic, poziție de condus înaltă și confortabilă și un display tactil de 8 inch.
Spațiul este suficient și pentru cei care vor călători pe bancheta din spate, aici putând lua loc confortabil doi sau chiar trei adulți. Iar portbagajul are un volum suficient, de 488 de litri. Nu este cel mai mare din segment, existând concurenți cu cifre mai impresionante. De exemplu Honda CR-V și portbagajul său de 590 litri.
Preţ de achiziţie
Prețul acestor SUV-uride clasă compactă-medie s-a stabilizat undeva în jurul sumei de 30.000-35.000 euro atunci când vorbim de o motorizare diesel de top și un nivel de echipare superior.
Dacă la prima generație Tucson era gândit să fie cumva accesibil, acum prețurile încep de la 24.500 euro (TVA inclus) și ajung la 33.300 pentru modelul testat: Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185 CP Premium. Ca de obicei, Hyundai practică un sistem de prețuri promoționale permanente, exemplarul testat fiind comercializat pentru suma de 30.830 euro, preț la care se mai adaugă prețul vopselei metalizate sau perlate, în funcție de opțiunea clientului.
Pentru cei 31.000 euro, Tucson se dovedește a fi relativ competitiv, fiind cam în același segment de preț cu Ford Kuga 2.0 TDCI Titanium. O Mazda CX-5 2.2 diesel în echipare de top ne duce spre 34.500 euro, prețuri similare regăsind și la Mitsubishi Outlander sau Toyota RAV4. Dacă vrem să căutăm ceva în zona unui buget mai restrâns putem găsi modelul Kia Sportage, aflat la final de carieră, care poate fi achiziționat pentru 25.000 euro, dar cu un motor diesel de doar 136 CP. Tot în acest segment mai există Ssangyong Korando 2.0 e-XDI 175 CP DLX, ce poate fi cumpărat pentru 25.000 euro.
Siguranţă
Noul Hyundai Tucson a fost supus testelor de siguranță organizate de EuroNCAP chiar în cea mai recentă sesiune. Noul model a relevat un grad de protecție de 85% pentru pasagerii adulți.
Scorurile înregistrate au fost suficient de bune pentru ca modelul coreean să primească cele cinci stele acordate din ce în ce mai greu de către instituția independentă EuroNCAP.
Tucson are o capotă activă ce permite protejarea pietonilor în cazul unui accident, plus un set complet de airbaguri oferite în echiparea standard. Producătorul mai oferă asistență electronică la urcarea și coborârea pantelor, iar pilotul automat oferă și funcția de corectare automată a traiectoriei atunci când mașina părăsește banda de rulare. Tucson poate citi semnele de circulație și le afișează pe display-ul central, iar sistemul LKAS avertizează dacă mașina părăsește accidental banda de rulare.
Ţinută de drum
Inginerii Hyundai au gândit modelul Tucson ca pe un automobil de familie care poate fi utilizat cu încredere pentru aproape orice fel de deplasare. Pentru a fi un automobil bun pentru orice ocazie, inginerii Hyundai au reglat suspensia lui Tucson pentru confort, dar fără a exagera la acest capitolul.
Puntea față este reușită, iar abordarea în viteză a virajelor nu pune nici o problemă, tendința de subvirare fiind redusă la minim. Ținuta de drum este excelentă, pasagerii fiind răsfățați la acest capitol.
Partea mai puțin reușită este legată de direcție. Hyundai insistă să ofere o direcție asistată diferit, cele două moduri putând fi selectate prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrală: Normal și Sport. Modul sport întărește direcția, fiind necesar ceva mai mult efort pentru a roti volanul. Ambele moduri sunt însă cumva lipsite de feedback, asistarea electrică lăsând o senzație ciudată în volan.
Vizibilitate
Hyundai Tucson a crescut în dimensiuni față de ix35, devenind acum un fel de copie mai mică a modelului Santa Fe. Poziția la volan este suficient de înaltă pentru a vedea fără probleme colegii din trafic, iar montanții față nu jenează semnificativ vizibilitatea în viraje. Deși are dimensiuni destul de mari, Tucson poate fi manevrat cu suficientă ușurință chiar și în locuri de parcare mai strâmte. Setul complet de senzori de parcare și camera video pentru mersul cu spatele fac posibil acest lucru.
Tehnologie
Hyundai nu vrea să rămâna mai prejos față de concurența europeană la capitolul tehnologie. Inginerii mărcii coreene, al cărui sediu european este la Frankfurt, în Germania, au adus un set complet de dotări de ultimă oră pentru modelul Tucson. Ce diferențiază Hyundai de mărcile europene este faptul că marca coreeană nu crede în liste lungi de opționale. Hyundai preferă să-și doteze modelele în funcție de nivelul de echipare. Astfel, dacă un client își dorește un anumit sistem, va trebui să opteze pentru nivelul de echipare care îl conține.
Se poate alege între nivelele Style, Premium, Premium+, Luxury și Luxury+. Cele mai căutate vor fi versiunile Premium și Luxury. Exemplarul de față este Premium, echiparea medie. Chiar și această variantă are suficiente sisteme pentru a-l face pe cel de la volan mulțumit: sistem pentru păstrarea benzii de rulare cu avertizare și corecția direcției, display tactil, USB, comenzi pe volan, senzori de presiune, cruise control, direcție asistată electric cu două moduri, sistem pentru coborârea automată a pantelor (Hill Descent Control), sistem 4x4 cu posibilitatea de blocare electronică a diferențialului.
Nu există sistem Start-Stop, iar dacă vrem hayon electric, faruri LED sau sistem de parcare automat trebuie să optăm pentru nivelul de echipare Luxury.
Design
Hyundai și-a căutat o bună bucată de vreme o identitate vizuală care să satisfacă publicul european. A experimentat cu designul botezat "sculptură fluidă" care a caracterizat modelul anterior, iar acum SUV-urile din gama sa au o identitate comună impusă de grila specifică.
Familia de modele Tucson, Santa Fe și Grand Santa Fe sunt ușor de identificat, dar mai greu de diferențiat atunci când le vedem din față. Designul este semnat de centrul european de la Russelsheim și este unul reușit. Noul Tucson impresionează la prima apariție cu un aer modern și solid. Rămâne de văzut cum va trece și testul timpului.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Preț de promoție permanentă competitiv
- Spațiu interior
- 5 stele EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Direcție lipsită de feedback
- Anumite materiale la interior
- Performanțe slabe
- Consum mare în raport cu concurenții direcți
Date tehnice - Hyundai Tucson 2.0 Diesel Turbo (CRDi) 185CP 4x4 Man6 Premium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Este important consumul inregistrat in test deoarece voi aveti posibilitatea sa parcurgeti mai multi km decat noi cititorii in cazul in care am face un test-drive la un dealer.
No offence dar criticile de mai sus sun pe deplin justificate. Includeti acest articolo in rubrica "drive-test" si nu scoateti masina pe strada? Faceti toate pozele in parcare show-roomului. E vorba despre un SUV si chiar nu gasiti o bordura, daca nu un drum neasfaltat? Las la o parte ca, dupa cum va e obiceiul nu ziceti nimic despre cum functioneaza tractionea integrala. E permanenta, se cupleaza una dintre punti? Care diferential se blocheaza?
Kadjar-ul de exemplu are doar motorizari de 130 cp. CR-V-ul tau full e aproape 44.000 de euro, deci cu aproape 10.000 in plus fata de Tucson-ul full. Lololol...
Plus ca Hyundai are o politica de reduceri comerciale permanente, astfel ca preturile reale sunt cu cateva mii de euro mai mici.
Revenind la masina, prefer noul Sportage. Le-am vazut pe amandoua la SAB si la capitolul interior e mult peste Tucson, atat ca design cat si ca materiale. Vechiul Sportage ramane totusi o oferta si mai buna pentru cei care vor sa faca o afacere tinand cont ca e la sfarsit de viata.
Bravo nene!
Bine că au mai rămas şi românaşi deştepţi pe´acasă.
Aşa este, Honda e mai scump decât ştiam eu, peste 43 000 de euro. Dar Tucson cu cutie automată şi echipare de top depăşeşte 39 000 de euro. http://www.automarket.ro/masini-noi/hyundai/tucson-20-crdi-185cp-4x4-aut-luxury-113531/specificatii.html Deci între cele două nu-s 10 000 de euro cum spuneţi, doar vreo 4 000. Aşa că vă rog, mai uşor cu lol-ul. :)
Reduceri consistente au toţi producătorii, dar hai să vorbim de preţurile pe hârtie ca să avem o bază, nu de abilitatea fiecăruia de a negocia.
Rămân la părerea că politica de preţuri a Hyundai e complet greşită.
Şi da, aveţi perfectă dreptate, Kia Sportage nou arată şi se simte mult mai bine decât Tucsonul.
Pana la urma mai e ceva ce noi nu vedem, legat de politica de preturi Hyundai. Ca orice mare producator, piata romaneasca nu conteaza ca volum de vanzari. Volumul il fac in Asia (chiar si VW vindea in China cel mai mult - daca e sa vorbim de producatori europeni) si in SUA. Hyundai-Kia au avut vanzari in crestere de la an la an iar in 2014 au vandut peste 8 mil de automobile, clasandu-se pe locul 5.
Plus ca toti producatorii au marit preturile la noile generatii din cauza dotarilor de baza in plus si mai ales a celor obligatorii legate de siguranta.
Singura parte nasoala in ecuatia respectiva e ca noi romanii nu am ajuns la veniturile polonezilor, cehilor si suntem inca in spatele ungurilor. Nu mai zic de vesticii "consacrati". De aici si vanzarile infime de masini noi si o pofta nemarginita fata de second...
In afara de titlu, in rest nu rezulta de nicaieri ca au testat acest model.Este de fapt o prezentare a modelului , facuta din birou +o reclama la Colina Motors.
ca si in cazul "testului" la Volvo XC 60, nu avem decat informatii din prezentarile oficiale, cu exceptia feedback'ului la directie, un lucru binecunoscut la modelele asiatice.
De aceea toate publicatiile profesioniste cand scriu "am testat modelul x" pun poze de la testare, nu din prezentarea oficiala sau trimise de dealer.
Ca atare va trebui sa va convingeti singuri de calitatea materialelor si asamblarii, tinuta de drum si consum.
Amuzant si paragraful despre preturi. Premium este enty level la Hyundai de 185CP diesel, nu-l mai comparati cu variantele de top de la Mazda, Toyota, Mitsubishi. In preturi se bat cu Honda CRV 1,6D, care ajunge si ea-fara discuount- tot la 39,000 euro.
Oare de ce o fi asa complicat sa scoti o masina la plimbare si sa notezi niste observatii banale?
on-topic: consumul respectiv de 9,8 pare să fi fost obţinut pe ploaie (sunt imagini cu parbrizul ud), la o temperatură de 14 grade câte se afişează pe CB, probabil în condiţii de oraş.
insa revenind la masina, am vazut-o pe strada si arata foarte bine. raman cu parerile aici pt ca nu m-am urcat in ea inca si nici nu am condus-o
E chiar pacat ca se ajunge la asa ceva, mai ales ca ei spre desebire de altii care sunt doar sucursale ale unor reviste straine, nu luau direct de afara articolele traducandu-le doar pentru publicul autohton.
Sa fie si vina dealerului care nu a permis un drive test adevarat? Posibil insa putin probabil...
Asa se face ca cea mai mare greseala gasita in text e poza cu "asimetria" jantelor, uitand observatorul ca 99% dintre aceste jante sunt "cu o fata" cele simetrice fiind apanajul masinilor de la lux in sus sau la comanda
can-can deci
Oricum, daca e sa luam un Hyundai din anul 2005 si sa-l comparam cu unul din 2015 este un salt imens in fata.
Bizară alegere.