Drivetest Alfa Romeo MiTo (2008-2014)

1.4 Turbo 155CP
Alfa Romeo MiTo (2008-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Golfuletz Studio
Miercuri, 07.10.2009
Subcompactele placeri ale vietii
Alfa Romeo MiTo este primul atac sub centura pe care MINI il primeste de ceva vreme incoace. Venit din partea unei marci care s-a evidentiat in istorie prin comportamentul sportiv al modelelor sale, acest atac reuseste sa devina cu atat mai interesant. Printre secretele celui mai mic Alfa se regasesc sistemul DNA, un acronim a carui prima litera se traduce printr-un comportament sportiv demn de marca reprezentata, si un design care transforma 8C Competizione intr-un model accesibil tuturor. Bonus: un motor de 1.4 litri turbo de 155 de cai pe care il iubesti imediat.

Motor / Transmisie

Motorul de sub capota versiunii Alfa MiTo testate de Automarket este cel mai puternic regasit (deocamdata) in gama celui mai mic model creat vreodata de Alfa Romeo. Vorbim de unitatea supraalimentata de 1.4 litri care dezvolta 155 de cai putere la 5500 rpm si 230 Nm la 3000 rpm. Resursele sunt distribuite puntii fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase trepte care impresioneaza prin promptitudine si cursa scurta, foarte precisa, care in modul de rulare Dynamic al sistemului DNA patentat de italieni reuseste sa iasa in evidenta prin caracterul sau sportiv. Multumita celor 155 de cai de sub capota masina se comporta excelent atunci cand vine vorba de acceleratie prompta si depasiri la limita. Puterea este suficienta pentru cei care isi doresc o portie zilnica de adrenalina, Mi.To oferind senzatii tari fara a neglija insa comportamentul pe sosea. Am intalnit adeseori masini care se bucurau de adevarate herghelii sub capota, dar se comportau groaznic la capitolul stabilitate si siguranta. Alfa MiTo reuseste sa impleteasca cu succes aceste trasaturi, oferind putere suficienta si stabilitate excelenta in toate cele trei moduri de functionare ale sistemului DNA (Dynamic, Normal, All Weather). In modul Dynamic, motorul tinde sa iti arate de ce un model creat pe platforma lui Grande Punto poate sa poarte sigla Alfa Romeo. Urci in turatie foarte repede, raspunsul cutiei te ajuta sa te misti mai repede decat cei din jurul tau, iar intarzierea pe care o simti de obicei intr-un motor pe benzina subturat este limitata la o plaja de turatii redusa. Atat de redusa, incat masina pare un diesel puternic cu specificul cuplu atins jos, dar fara zgomotul de rigoare. In schimb, daca DNA-ul este setat in pozitia Normal masina se comporta normal, aproape banal, MiTo ramanand o mica fiara neexploatata. Pentru conditii vitrege de drum, cum ar fi carosabil umed, acoperit cu polei sau gheata, Alfa a gandit modul All-Weather care asigura o aderenta maxima si o stabilitate deosebita.

Consum

Performantele noului MiTo 1.4 Turbo au un si pret. Si nu e vorba neaparat de cifra fixata de Alfa Romeo pentru cea mai sportiva versiune din gama actuala, ci de consumul mediu si urban al modelului. Potrivit informatiilor puse la dispozitie de italieni, MiTo inghite 8.5 litri in ciclu urban si 5.3 litri in mediul extraurban, reusind sa ajunga la o medie de consum de 6.5 litri la 100/km. Asa cum era de asteptat, cifrele oficiale nu coincid cu cele reale. In testul nostru, hatchback-ul a consumat 11 litri/100 de km in regim mixt. Este drept ca aceasta cifra a fost inregistrata intr-un ritm alert de condus si in modul Dynamic. Dar, in fond, nu pierdem din vedere esenta unui model sportiv daca incercam sa folosim masina in regim economic? Emisiile de CO2 pentru varful de gama se inscriu in jurul valorii de 153 g/km si respecta normele de poluare Euro 5, o veste buna pentru cei care isi propun sa nu-si bata capul cu taxe aditionale de inmatriculare.

Performanţe

Modelul italian este demn de performante deosebite, versiunea de 155 de cai reusind sa atinga pragul psihologic de 100 km/h in doar 8 secunde. Daca va ganditi sa fortati putin masina pe "infinitele" autostrazi romanesti, e bine de stiut ca veti putea depasi usor contracandidatii care nu ating 215 km/h. In aceste conditii, performantele lui MiTo in versiunea de 1.4 litri Turbo fac din modelul italian unul dintre pretendentii la primele pozitii ale clasamentului performantelor in segment. Iar daca excludem din calcul versiunile RS, Cooper S, OPC si toate cele asemanatoare ale concurentei, modelul italian are sanse reale la prima pozitie. Daca vreti mai mult, asteptati noul MiTo GTA, care e programat sa apara pe piata peste un an.

Interior

Senzatia de model sportiv simtita la exterior este intarita de indata ce pasesti in habitaclu, iar sentimentul este vecin cu cel pe care il traiesti in momentul in care intri intr-o versiune de echipare de top a unui model de segment superior. Scaunele sportive si tapiteria din piele fina care poarta logo-ul constructorului italian reprezinta primul contact cu traditia. Materialele folosite la interior sunt moi si ofera bordului si portierelor un aspect placut la atingere. Senzatia high-end este intrerupta de un sentiment neplacut creat de manerele interioare de deschidere a usilor. Acestea sunt fabricate din plastic lucios si ar fi putut sa fie inlocuite foarte usor cu unele din aluminiu, pentru a mentine treaz spiritul sportiv si in habitaclu. Gradul apropiat de rudenie cu vechiul Grande Punto este vizbil si la capitolul "plastice". In antiteza cu materialul texturat care imbraca partea superioara a bordului, plasticul decorativ de la nivelul sistemului audio care nu mai pare atat de "pretios". La capitolul design interior, veti avea ocazia de a trai vedea cum ar fi putut arata un Fiat daca marca italiana ar fi ales sa scoata pe piata modele premium. Astfel, designul adoptat pentru climatizarea bi-zona, cotiera care te poate incomoda foarte usor si butoanele de pe volan amintesc la fiecare pas de Fiat. Exista insa elemente care contin "stampila" Alfa, un exemplu clar fiind manerul schimbatorului de viteze. Acesta este imbracat in piele si iese in evidenta printr-un apendice din aluminiu al partii superioare. la capitolul spatiu, MiTo se descurca acceptabil. Daca locurile din spate ar putea sa ridice anumite probleme persoanelor cu inaltime ridicata, din cauza liniilor exterioare de coupe proprii modelelor cu trei usi, italiana se revanseaza la spatiul pentru bagaje, care la 270 de litri se afla la egalitate cu cel al celui mai vandut model al segmentului in Europa, Peugeot 207.

Preţ de achiziţie

Pretul de pornire al versiunii testate de Automarket este de 17.820 de euro cu TVA, insa varianta de top pe care am avut-o pret de cateva zile in parcare ajunge la 19.250 de euro. Vorbim, evident, de pretul de catalog, care in perioada de criza poate fi "indoit" prin promotii si oferte speciale. Cu toate acestea, este laudabil faptul ca Alfa ofera modelul la un pret care nu bate pragul psihologic de 20.000 de euro in nicuna dintre versiunile sale. Principalul rival de piata al lui MiTo, MINI Cooper S, se ridica la un pret ceva mai piperat, ajungand la 23.490 de euro. Este adevarat insa ca si puterea si motorul sunt mai mari in cazul modelului Mini, care vine cu un motor de 1.6 litri si 175 de cai putere. Daca luam in calcul si ofertele non-premium cu puteri asemanatoare, dam de un Corsa GSI (150 CP), care costa cu aproximativ 1000 de euro mai putin, si de un Ibiza FR (150 CP), care e insa ceva mai scump (20.045 euro pret de catalog). In rest, oferta concurentei - premium sau nu - este ori evident inferioara, ori superioara ca putere. Dar acolo vorbim de o cu totul alta liga, cea dominata de OPC-uri, RS-uri, JCW-uri, Cupra-uri sau, in cazul Alfa, GTA-uri.

Siguranţă

MiTo nu neglijeaza deloc siguranta pasagerilor, hatchback-ul italian oferind in dotarea standard nu mai putin de sapte airbaguri: doua frontale, doua laterale, doua de tip cortina si unul pentru genunchi. Sistemul de franare beneficiaza de discuri de frana ventilate de 305 mm pe fata si 251 mm pe spate si poate opri modelul de la 100 km/h in doar 34 de metri. Sistemele de siguranta ajuta soferul in cele mai dificile situatii, MiTo beneficiind de ABS si EBD, control dinamic al vehiculului (VDC o versiune Alfa Romeo a sistemului ESP), ASR sau controlul tractiunii, CBC sau Cornering Brake Control (functie care asigura lipsa fenomenelor de supra sau subvirare), DST (Dynamic Steering Torque), HBA sau Hill Holder si sistemul Q2 Electronic care simuleaza prezenta unui diferential autoblocant, transmitand cuplul motorului catre rotile care pierd aderenta in viraje. Cei mai zelosi soferi isi pot achizitiona si un alcoolmetru portabil. Sa nu uitam nici de sistemul DNA, care asigura rulajul in siguranta pe orice fel de suprafete. Iar modul All Weather este conceput, asa cum ii spune si numele, pentru a determina un comportament cat mai corect in conditii nefaste de vreme.

Ţinută de drum

Posesorul unui MiTo poate seta suspensia dupa gust prin pachetul ADN, caracterul adaptiv al modelului devenind astfel un avantaj enorm la notarea tinutei de drum. Asta pentru ca, in segmentul subcompact, un sistem care adapteaxza suspensiile in functie de stilul de rulare este regasit doar la Alfa Romeo. In aceste conditii, daca prin orase poti sa treci bazandu-te pe un confort relativ peste sinele de tramvai setand suspensia pe Normal, modul Dynamic trebuie sa fie prietenul tau la drum lung, pentru ca sentimentul pe care il simti in viraje sa se apropie de ceea ce inseamna spiritul Alfa. Mai mult, al treilea mod de rulare, All Weather, iti adapteaza masina la rulare pe timp ploios sau pe zapada. Per total, inginerii Alfa au proiectat masina astfel incat aceasta sa multumeasca toate categoriile de clienti si toate tipurile si stilurile de rulare. Iar virajele dintre Brasov si Sighisoara au fost mediul propice pentru a simti cu adevarat ce poate o masina sportiva din acest segment.

Vizibilitate

Daca va asteptati ca intr-un model de segment mic care are trei portiere sa vedeti totul din jur fara probleme, veti avea o mare deziluzie. Daca sunteti insa foarte realisti si va asteptati la un model mediocru la acest capitol, bullseye! Singurul avantaj evident la acest capitol este reprezentat - paradoxal - tocmai de legatura de rudenie mai sus mentionata cu Fiat Grande Punto: oglinzile laterale mari. In rest, bazati-va pe instinctele calite in kilometri de sofat si in mii de parcari laterale si, eventual, pe senzorii de parcare optionali.

Tehnologie

Pe langa sistemul DNA deja prezentat mai sus, MiTo vine cu elemente care il scot din rand in acest segment. Este vorba de pachetul Blue&Me, care reprezinta un adevarat tovaras de drum care te scuteste de multe manevre de neocolit in alte modele din segment. Si aici vorbim mai ales de comenzile vocale pentru absolut orice actiune multimedia, de la telefon la pachetul audio. Apropo de sistemul audio, acesta este foarte practic si usor de folosit si este o incantare pentru toti cei care vor popula habitaclul lui MiTo, multumita calitatii pe care Bose o garanteaza atunci cand vine vorba de in-car entertainment. Confortul interior este completat de multitudinea de gadget-uri care usureaza viata soferului si a pasagerilor: comenzile de pe volan, climatizarea bi-zona, oglinzile electrice, farurile cu xenon, senzorii de lumini si ploaie sau conexiunea USB.

Design

Principalul atu al modelului italian este designul. Liniile generale ale lui MiTo lasa in urma un aer tanar imposibil de ignorat pe sosea, modelul italian intrand perfect in linia Alfa prin faptul ca acesta iti imprima dorinta de a fi vazut la volanul unei asemenea masini. Sora mai mica a supercarului 8C Competizione incearca sa calce pe urmele fratelui mai nervos, imprumutand linia blocurilor optice fata si spate dar si liniile fluide si atletice ale intregii caroserii. Avem practic de a face cu un 8C Competizione la scara mica, o jucarie care place tuturor, indiferent de sex sau pozitie sociala. Aerul sportiv este insuflat de aspectul frontal tri-lobat, o marca a traditiei Alfa Romeo. Cele doua prize de aer ale spoilerului si grila triunghiulara creaza o entitate care ajuta Mi.To sa se inscrie in ciclul istoric al brandului. Desi designul posterior nu este la fel de expresiv ca cel frontal, cromul regasit la nivelul tevilor de esapament si al stopurilor impreuna cu mini-deflectorul regasit pe versiunile de top reusesc sa salveze aspectul monoton. Jantele din aliaj 18 inch disponibile in diverse forme completeaza aspectul sportiv. Cu un asemenea arsenal vizual, MiTo actioneaza ca un magnet asupra celorlalti participanti la trafic si a tinerilor care se opresc pe strada sa o observe.
Date tehnice - Alfa Romeo MiTo (2008-2014) 1.4 Turbo 155CP
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1368
Lungime mm
4063
Putere maxima CP (rpm)
155 (5500)
Latime mm
1721
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (3000)
Inaltime mm
1446
Viteza maxima km/h
215
Greutate kg
1220
Acceleratie 0-100 km/h s
8
Ampatament mm
2511
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
270
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Alfa Romeo MiTo (2008-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (56)

  • concurenta
    Ati uitat la concurenta de Seat Ibiza FR (150 CP) si Cupra (180CP) ambele TSi tot de 1.4
    6 9
  • ibiza fr are 50 kg in + , 5 hp in minus si o acceleratie ceva mai buna 1.4 TSI 150 hp / DSG Acceleration 0-100 km/h (s) 7.8(4 usi) // 7.7(2 usi) deci modelul italian NU are sanse reale la prima pozitie
    7 11
  • tot jiji
    "o jucarie care place tuturor, indiferent de sex sau pozitie sociala." nu zau!!! pentru mine este un "imo car" si stiu sigur ca acest model nu a fost placut de un numar insemnat de tifosi.
    7 15
  • ibiza
    da, jiji, dar ibiza aia n-o cumpara nimeni.
    11 6
  • tinuta de drum si siguranta 10? performante 9?
    4 2
  • schumi
    MiTo
    Asteptam MultiAir-ul :)
    7 3
  • -
    Acest MiTo a trecut cumva prin Militari ? Ca ieri (parca) am vazut`o pe strada mea si avea un nr. de inmatriculare similar + ca exista un dealer cunoscut pe Iuliu Maniu ... Deci imi joaca mie imaginatia feste ? Feed my curiosity :)
    2 1
  • mircea
    @alex
    Trebuie doar sa urci la volan si sa te joci putin, in functie de suprafata de rulare, cu sistemul ADN. Si o sa vezi ca masina se tine excelent pe sosea daca nimeresti setarile :)

    @ReVoLuTiOn
    Sediul importatorului oficial e in zona, deci sunt mari sanse sa fi vazut masina in Militari :)
    3 2
  • Automarket
    cam asta e diferenta intre mito si ibiza, mito cand trece pe langa tine nu trece neobservata, o vezi, iti place, iti aduci aminte si peste cateva zile ca ai vazut una, cand trece o ibiza, trece o cutie de polo cu alta caroserie vanduta scump, nimic interesant.
    20 9
  • ahaa..
    imi place masina.as vrea-o..daca nu ar fi costat cat un Clio RS..asa exista Clio RS la banii astia care-i mai rocket..nu are design-ul lui alfa,clar,nu atrage privirile ca si alfa..dar in schimb am sportivitate pura(motor aspirat,turatii mari si..portbagaj mai mare :))..si scaune recaro &frane brembo ;)-o bulina mare lus pt Clio rs).Diferenta aia de 0.2-0.3 sec comparativ cu Seat ibiza la sprintul 0-100 este irelevanta;alea 0.2 sec deja ii soferul..eu aleg totusi clio RS si pe urma alfa..datorita raportului pret/performante.daca as alege design-ul clar alfa.
    10 4
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    germanii!!!
    niciunu pana acum care sa zica ca italienele sunt de rahat? ca germanele sunt za best? ma mir!
    16 3
  • Nota la consum
    Nu inteleg cum de ati dat nota 5/10 la consum. E un motor ce foloseste benzina si mai e si turbo care face 0-100 in 8s...cat ati fi vrut sa fie consumul in oras? Un consum de 11l/100km in oras mi se pare mai mult decat corect si mai ales daca ati mers in ritm alert cum scrie in articol.
    Apropo, cine isi ia o asemena masina ca sa scoata consumuri mici? :)
    Din cauza pretului nu o sa vedem prea multe pe strazi si asta o va face si mai exclusivista. O bila alba pentru Alfa pentru performante si design.
    9 5
  • TSI - VW, SEAT
    ACCELERATIE 0 -100 KM/H
    Nu uitati ca motorul TSI, de la 140 in sus, are si COMPRESOR pe langa turbo - de acolo tind sa cred ca vine diferenta.
    1 2
  • pentru shto si clio RS
    Te-ai interesat vreodata cat costa o revizie la Clio RS cu franele lui Brembo? :) Vei fi surprins ce preturi vei vedea pe factura la finalul operatiilor simple si de rutina.
    Legat de reviziile italiencelor pot sa spun ca am un Bravo 1.4 T-Jet si revizia costa cat la un Logan. Intretienrea unei masini e un capitol important pentru ca daca sari revizii e ca si cum dai cu ranga in ea de fiecare data cand pui contactul si apoi ajungi sa o vinzi cu putini km si motorul vaza.
    9 5
  • @Crick - consum mixt!!!
    Mai citeste o data cu atentie:
    "cifrele oficiale nu coincid cu cele reale. In testul nostru, hatchback-ul a consumat 11 litri/100 de km in regim mixt."

    Deci 11 litri la 100 km in regim MIXT -> e cam mult...
    3 0
  • schumi
    @Costi
    11% in regim de condus dinamic=high rpm :) nu e mult deloc, e super bine.
    5 4
  • foto
    Pentru Redactie:
    De aceasta data pozele sunt la inaltime! keep up! :)
    2 1
  • Andrei.P
    Treaba e ca dupa cum vedeti masina are pana in 7000 km, nu si0a dat drumu calumea motorul. Am avut ocazia sa stau si eu in MiTo cel din test, la o intalnire alfa club. Materialele mi s-au parut foarte ok pentru clasa din care face parte, exista totusi si plastice mai fiat-ish care m0au deranjat. Astept testul cu MultiAir
    2 3
  • Carlos
    Cu ergonomia cum ramane ?!
    Scaunele nu par sa aiba cine stie ce suport lateral comparativ cu RS
    3 1
  • Andrei.P
    Clio RS e varf de gama. Exista si Quadrifoglio Verde, dabea a aparut si are scaune mai ok. Comparatiile cu RS se fac cand apare si varianta GTA de la mito
    3 5
  • Carlos
    @Andrei.P
    Comparatiile sunt inevitabile pt ca pretul il apropie cu siguranta de RS
    5 1
  • Andrei.P
    Mito este premium. Clio Rs are plastice de matiz in el asa se explica pretul mai mic raportat la performante.
    6 7
  • ...
    daca clio Rs are plastice varza,atunci inseamna ca porcu zboara..Ai urcat vreodata in clio asta nou?care a batut la calitatea materialelor si pe polo(nu asta nou)?mah ce va stiti..se vede ca ati condus la viata voastra masini nu gluma.....legat de revizie.nu contest ca ar fi ieftine placutele brembo,daar,revizia nu as face-o in Romania,sau daca as face-o,m-as intelege cu baietii din service-fara factura,fara alea alea..si crede-ma ca nu as lesina la final..pe incercate..totul se rezolva..ce-i mai greu ii stampila autorizata ca sa nu ai prb cu garantia.in rest as respecta cu strictete reviziiile..de fapt asa fac cu toate masinile mele.piese originale se rezolva nu numai de la reprezentante,si la bani incomparabili mai putini.(iti dau un simplu exemplu si asta ii pe oficial:un accesoriu de la o marca japoneza,in ro ii ~330E,in ungaria ii ~300E,in germania ii 280 E si in austria ii ~250E.ce zici?~100E diferenta intre ro si alta tara?si asta ii la oficial,cu acte..deci se poate si accesibil)
    4 4
  • ..
    cand va apare Mito GTA,va avea si un pret pe masura..adica mult mai mare ca si un Clio RS..fac pariu ca se apropie fulgerator de Megane RS sau Civic Type R...si sunt curios daca va bate vreuna din ele..si astea deja is clasa superioara..pana la urma banii dicteaza.
    4 0
  • AndreiP...enal
    Aberezi amice, esti paralel complet. Ori esti prost (informat) ori rauvoitor.
    La subiect acum... cam scumpa masina.
    3 0
  • masinile alfa romeo sunt slabe
    neinteresant
    alfa romeo n-are nici o treaba cu motoarele..au pe 156 159 brera motoare de 1.9 jtd sau 2.2 jts(185 cai) sau 2.4 jtd(200 cai) sau 2.4 jtdm (210 cai) ...si nici una dar nici una nu scoate suta sub 8 secunde...versiunea 2.4 jtdm 210 cp diesel o scoate in cam 8.3 deci jalnic...singura mai competitiva e cea cu motoru de 3.2 parca care scoate sprintul pana la o suta cam in 6.6 sec deci ...in concluzie masinile alfa romeo sunt foarte slabe ca performante ... cine nu e de acord cu mine sa se uite pe la performante mai intai si apoi sa ma contrazica
    2 10
  • masinile alfa romeo sunt slabe
    shtou
    shtou dupa mintea ta te duci sa faci revizia in austria ca e cu 100 euro mai ieftin...dar ca ii bagi pe aia 100 euro in benzina no mai pui :)) hahaha...plus ca mai faci si kilmometri degeaba deci uzezi masina cu 1000 km ca as faci revizia ...du-te tare cu exemplul tau..alfa romeo nu sunt masini atat de bune pe cat isi doresc ei
    1 4
  • draga amice..faza ii ca am drumuri dese prin zona..asa ca....nu sari
    0 1
  • in sus cu costurile..pentru ca mie unul mi se renteaza..si la toti care stau pe langa granita cu ungaria.
    0 1
  • pert
    chiar asa slab e alfa la acceleratie?! nu-mi vine sa cred!! 210 cai si suta in 8,3?!
    golf gt sport, de 170 de cai scoate suta in 7,7!

    si la motorul de 3,2 (brera), suta in 6,6?!?! golf r32 scoate in 6,0!

    hmmm...sincer nu m-as fi asteptat...
    2 1
  • e praf
    da
    asta pentru ca probabil celelalte marci stiu ce sa faca cu caii aia.."unde sa-i puna cum sa-i puna" si da alfa e praf la acceleratie
    Acceleratie 0-100 km/h s 8.6 pentru 2.2 jts 185cp 8.3 pt 2.4 jtdm 210 cp 8.3 pt 2.4 jtd 200 cai si doar 6.8 pentru 3.2 260 cai 4x4
    4 1
  • Andrei.P
    Compari un golf cu un 159. 159 2.4 q4 are aproape 1800 kg. 3.2 are si el 1700 kg.
    1 0
  • pert
    Andrei, ok, hai sa zicem, golf gt sport are 1400 de kg, 400 in minus fata de alfa...dar si 40 de cai putere mai putin...dar hai sa zicem ca e ok, privind in mare, avantajele si dezavantajele se anihileaza reciproc...

    dar golf r32 are 1600 si vreo 50 de kile parca, 250 de cai, si face suta in 6 secunde...pe cand alfa brera, la 1615 kg, si 260 de cai, si mai usoara si mai puternica, face suta in 7, sau dupa unele surse, in 6,8...deci aici nu prea mai sunt multe de spus...

    in fine, nu e important...doar ca ma mira, credeam ca alfa e mai sportiva...
    2 0
  • poate ne spune andrei de ce a4 2.0 tdi are
    Fuel Delivery Turbo
    BHP 168.0
    Torque (lbs feet) 258.2
    RPM to which the Torque refers 2150
    Maximum Speed 143
    Acceleration (0-60) 8.3 (ADICA LA FEL CA 2.4 DE 210 HP DE PE 159) 40 HP IN PLUS SI ARE ACELEASI PERFORMANTE UUUUUHHHH RUSINOSSS

    poate ne spune andrei de ce audi a4 cu motor de 2.7 (inca 300 cmc in +) dar cu 187 hp (deci 23 in -) face suta in 7.7
    LASA-NE LASA-NE
    6 0
  • :)) 159 de 210 hp si motor de 2.4 are aceleasi performante cu un a4 2.0 de 170 hp uaaaaaa sa nu va mai aud ba de core sportivo si tampenii de genul asta :))
    p.s golful de 2.0 170 hp ii da rusini cu 8.2 ...
    1 5
  • adevarul despre mito
    Salut prieteni. Am avut ocazia sa conduc Fabia RS 1.9 tdi, 140 cp dar am condus intr-un drive test si Mito 120 cp motorina. Ce pot sa spun este ca epoca masinilor nemtesti nu a apus dar masinile italiene au ceva deosebit ce te face sa le doresti cu orice pret si mai ales te fac sa traiesti. In primul rand nu se compara suspensia de la Fabia cu ce a de la Mito. La fabia era foarte rigida iar la mito este mult mai buna . De fapt motol ma mito ma fascinat. sunt nu mare fan al sistemelor audio bose, dar credeti ca am avut timp sa ascult intro masina care se schimba de la drive la all road printro apasare de buton. am ramas profund impresionat de puterea acestei masinute si nu pot sa-mi exprim decat admiratia pentru acest brand. In sfarsit mi-amk dat seama ca exista si altceva in afara de francezi si nemti. EXISTA ALFA ROMEO. asa ca va rog sa spuneti ceva exact nu sa mai aduceti aminte de ibiza sau alte prostii de genul asta. hai sa vorbim doar de mito nu de mini s sau de alte variante de acest gen super sport. este forba doar de un model normal dar care este bine gandit.

    pana sa conduc mito imi doream o masina de origine germana dar acuma m-am schimbat. Vreau mito si nu numai. vreau orice este fiat (pentru ca pasiunea italienilor pentru masini este mult mai mare decat orice pasiune a altor popoare pentru masini). In trafic am intalnit un om care conducea un Lancia Delta noi, l-am intrat ce parere are si mi-a spus ca nu se compara cu orice masina, al face sa traiasca, da nu este o nemtoaica, nu este perfecta, dar tocmai acel scartait de bord sau orice nu este perfect te face sa traiesti. Iar in privinta motoarelor nu inteleg de ce va faceti griji. italieni stiu ce fac.
    12 5
  • pt cel de mai sus
    ....
    auzi pasta..ca scartaitu de bord te face sa traiesti ....ia-ti ma atunci o dacie si iti scartaie si rotile sa vezi atunci ce mai traiesti senzatii..ce dreaq numa prostii spui
    2 12
  • schumi
    @rares
    Inca unu' care s-a virusat :D.
    3 4
  • asa este
    Ai dreptate schumi - sunt virusat.
    Iar pentru nenea care nici nu stie sa se semneze ce pot sa-i zic decat succes in lumea lui perfecta in care totul este exact acolo unde trebuie sa fie. Daca ai fi avut un pic de creier ti-ai fi dat seama ca este vorba de o metafora (si aprope am condus de ma masini cu carburator, (stii .... masinile acelea care au soc) pana la masini mai noi) sa stii ca si la Toyota Auris varinat cea mai scumpa scartaia bordul si asta nu este o metafora.

    Prietene daca nu intelegi despre ce se forbeste aici te rog citeste de 3 ori inainte sa spui o prostie. Succese eterne.
    10 2
  • Fiat Bravo
    My Fiat is fantastic!
    frumoase cuvinte rares, bravo ca ai descoperit si tu alte marci in afara de masinile nemtesti, de fapt stereotipurile masini nemtesti (vw, audi, opel) ca adevaratele masini nemtesti sunt Mercedes si Bmw. Si daca ai sti cate marci mai sunt de descoperit, care au ceva special, care iti creeaza o legatura intre tine si masina....dar pe parcurs o sa mai descoperi tu mai multe, oricum frumoase cuvinte.
    7 1
  • www.dimphoto.blogspot.com
    Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo Subcompactele placeri ale vietii
    Stiu ca e criza si ca e mai dificil cu banii, dar voi trebuie sa intelegeti ca si la un site den genul asta va trebuie pozele facute cum trebuie, editate, gandite. pozele astea arata de parca a venit un baiat cu un iphone si a facut niste poze.
    acum, desigur, daca nu sunt importante pozele, daca nu va considerati profesionisti, atunci inteleg si nu mai zic nimic.
    Masina asta, MITO, imi place foarte mult si ma deranjeaza sa o vad nepusa in valoare de niste poze facute cu telefeonul.
    0 1
  • off topic
    "Prietenul" nostru rares cu " r " mic nu stie sa se exprime corect, coerent, se spune " il " si nu " al " ! Pun pariu ca esti unul din cei multi care a fost plecat 3 luni prin Italica " la munca " si cand s-a intors acasa a uitat, brusc, limba romana :))) Make us all a favor si lasa-ne ! ;)
    2 2
  • .
    Nu sunt de acord cu ideea ca MiTo ar fi un fel de 8C mai mic. 8C este cu totul alta masina. Alta conceptie, alta mecanica, alt feeling. Doar cateva elemente de design imprumutate de la 8C nu-i dau dreptul lui MiTo sa se compare cu aceasta.
    3 0
  • alexthebuldog
    alfa prosteo
    daca si astea au ajuns masini inseamna ca lumea a luato razna.auzi fiat sau ficat, ce draq mai oameni buni astea sunt numai cazane cu roti.stiu ca o sa spuneti de istorie bla bla bla.prezentul vb.toata lumea sare pe noi astia posesori de nemtoaice,ce sa facem daca sunt number one in toate domeniile,nu este vina noastra.dar de aici si pana la a spune ca si italieni fack masini este cale lunga tati.din cati posesori de italience stiu numai probleme au cu ele .aveti grija cum conduceti
    2 12
  • Alfa Romeo
    159
    bine ma, atunci o sa imi cumpar vw tdi sa stau cu uleiul (penibil, penibil) dupa mine sa completez la fiecare 1000 de km, sa zica cocalarii ca sunt baiat destept si oamenii inteligenti ca sunt taran tipic. Cel mai bine asa!
    7 2
  • alexthebuldog
    m power
    ba eu vb de masini nu de vw.ex bmw...etc
    3 3
  • schumi
    @alexthebuldog
    Cum spuneam si altadata: Genuine Cocalar.
    8 2
  • schumi
    @alexthebuldog
    ... care vine de la latinul Originalus Cocalarius :D.
    4 2
  • lucianul - ce nu nume de balaur
    lucianul - esti ca marea majoritate ABSURD. Nu te gandesti si tu un pic ca poate m-am grabit cand am scris. AAAAAAAAAAAAA Da acuma am observat sigla BMW si tu esti un perfectionist. NU? Oricum prietene te inseli. In Italia nu am fost niciodata dar in schimb am fost in Bulgaria in concediu daca te intereseaza asa mult. Succese eterne si tie, Data viitoare poate spui ceva de masini nu balari - balari la Mircea Badea in emisiune.
    4 0
  • golf
    @yoyo ai dreptate dar golfuri au toti taranii manelisti cu coji de seminte in rit si de aia poate ca unii prefera alfa , nu crezi?
    0 0
  • marian
    mito
    saaac! conduc Mito o am de 7 luni si va rog sa ma credeti adrenalna la maxim urmariti prin Bucuresti 64 chr
    3 0
  • anamaria
    buna daca nu va place alfa vedetiva de treaba voastra dar nu vorbiti aiurea este o masina buna costurile de intretinere sunt mici da consuma mult dar este o masina sport dar auziti aici tot taranu are wv sau reno ma rog asa ca ia lasatio mai moale cu aceste comentarii stupide
    2 0
  • Grupul FIAT este o putere in domeniul auto si are o istorie indelungata.. A cumparat recent Chrysler,Dodge,Jeep. Mai detine alfa romeo,lancia,maserati,ferari.
    Masinile italiene sunt foarte fiabile si au un design spectaculos iar cand le conduci ai un mare zambet pe fata.
    Nu sunt pt tot poporul. Sunt deosebite,sunt conduse de cunoscatori in domeniul auto,de pasionati.
    Motoarele Fiat de ultima generatie(Multijet,Tjet,Multiair) sunt cu un pas inaintea concurentei.Nu mai intru in detalii tehnice...cunoscatorii stiu.
    4 0
  • real value
    Eu as completa cu:

    1 sunetul benzinarelor italiene de performanta este deosebit insa le lipseste frecventa inalta a vtec-urilor honda.

    2 sunetului vtec ii lipseste insa melodicitatea super benzinarelor italience

    3 v8 urile americane au un sound iarasi deosebit :)
    1 0
  • yo2311
    si ce pret are aceasta masina?
    0 0
  • Marius
    Am o astfel de Mito,fabricatie 2009,inmatriculata in 2011.Eu sunt primul propietar in Ro,adusa in 2016 din Belgia la 93.000 km,cu carte service si km trecuti pe factura de achizitie.
    Masina este dementiala,sunetul motorului se aude sublim,trage excelent in Dinamic,iar iarna trecuta pe zapada,cu anvelope All Seasons Hankook,am mers foarte bine.Directia ferma,stabilitate f buna,interior de f buna calitate.In oras,cu A/C pornit,sta in jur de 11-11.5 % in Bucuresti...insa repet,e senzatie.

    Ca piese : Uleiul e 240 lei Selenia 4 litri,discuti TRW fata 160 lei bucata,spate am pus ATE,170 lei bucata.Preturi ok ,zic eu.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru