Drivetest Mazda 6 facelift (2015-2018)
2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP Man6 Revolution Top
Vineri, 03.04.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
”Când doi se ceartă al treilea câştigă”, ”Când doi se ceartă al treilea câştigă”, ”Când doi se ceartă, al treilea...”, ”Când doi...”. Proverbul acesta românesc mi-a răsunat în cap vreme de trei zile. Trei zile în care am privit duelul dintre Volkswagen Passat şi Ford Mondeo din interiorul noului Mazda6 facelift.
M-am simţit ca un arbitru de wrestling, ocupat cu doi luptători în ring, surprins de un scaun venit de dincolo de corzi. Probabil mulţi clienţi din segmentul mediu se vor simţi în aceeaşi situaţie. Şi nu vor fi puţini surprinşi de spiritul japonez al unui model care ”tace şi face”.
Mazda 6 facelift (2015-2018)
2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP Man6 Revolution Top
- Pret de pornire 22.090 €
- Pret model testat 31.490 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
În duelul cu rivali mult mai celebri, Mazda are un as în mânecă. Se numeşte SkyActiv şi este o tehnologie care face din motoarele şi transmisiile constructorului nipon adevărate revoluţii în segment.
Dacă e să mă raportez la ceea ce întâlnim în segment, Mazda6 beneficiază de cea mai naturală relaţie între cutie şi propulsor. Este ca o pereche de dansatori pe gheaţă, bine sudată, cu prize perfecte şi o curgere lină a mişcărilor graţioase. Motorul este un diesel de 2.2 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 175 de cai putere şi un cuplu motor de 420 de Nm.
Este mai mult decât suficient pentru un sedan mediu, care îşi propune să te ajute în transportarea celor dragi. Sunt 420 de Nm, adică suficient pentru a simţi un aer uşor premium la fiecare pedală de acceleraţie, graţie impulsului generat.
Cu cei patru cilindri face pereche o transmisie manuală cu şase rapoarte. Pentru cei care nu ştiu deja, timoneria este fix ce recomandă doctorul în materie de precizie şi etajare. După cum am spus, o pereche perfectă pentru iubitorii dieselului.
Consum
Mazda înoată împotriva curentului. Am mai spus-o şi o să o repet. Ceea ce este cu adevărat fascinant este că înoată extrem de bine. Japonezii se opun trendului de downsizing cu o gamă Skyactiv care impresionează tocmai prin consum şi emisii Euro6. Şi printr-un sistem start-stop extrem de silenţios şi echilibrat.
Personal, recunosc că japonezii au făcut o treabă bună în ceea ce priveşte optimizarea consumului, fiind situaţii în care o rulare liniştită, în limitele legale şi în a şasea treaptă de viteză poate aduce un consum de sub 4 litri/100 de km.
În cifrele oficiale, Mazda anunţă o medie de numai 4.5 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că poate ţine pasul cu cei doi mari favoriţi ai segmentului mediu. Există însă Ford Mondeo cu un consum mediu de 4.4 litri/100 de kilometri şi Passat-ul de nouă generaţie cu 4.1 litri/100 de km.
Ceilalţi rivali, Toyota Avensis şi Peugeot 508 au valori mai mari decât Mazda6, însă mai avem un Opel Insignia care se laudă cu 4.3 litri/100 de km.
Totuşi, dintre toate propunerile enumerate, Mazda6 se apropie cel mai mult de realitate şi de valorile oficiale.
Performanţe
Când vine vorba despre sportivitate, Mazda e un fel de BMW al segmentului mediu de volum: puţină sportivitate pentru fiecare. Iar asta se simte de fiecare dată când calci pedala de acceleraţie, iar cuplul motor te trimite departe, derulând rapid decorul din jurul tău.
Succesiunea peisajului de la 0 la 100 de km/h se face în 7.9 secunde, un timp bun, depăşit doar de Passat, poate şi pentru că germanul dispune de 15 cai putere în plus.
În cazul vitezei maxime, Mazda6 duce acul vitezometrului până la 223 de km/h, o viteză depăşită din nou de Passat.
Interior
Faceliftul lui Mazda6 aduce îmbunătăţiri discrete şi la interior. Materialele păstrează calitatea bună, iar finisajele amintesc de meticulozitatea japoneză care fidelizează publicul. Designul păstrează linii curate şi simple, care pun accentul pe ergonomie. Dacă închizi ochii, simţul tactil te păcăleşte: inserţiile cromate şi finisajele butoanelor te fac să te simţi în segmentul premium.
Organizarea comenzilor climatizării este extrem de intuitivă, ca şi orientarea butoanelor de pe volan. În spatele volanului lucrurile se păstrează într-un registru destul de monoton dar lizibil, cu un computer de bord monocrom, poziţionat între două ceasuri clasice. Dacă vom compara acest detaliu cu ecranul futurist de 12 inch oferit opţional pe Passat, Mazda6 iese puţin în dezavantaj.
Scaunele sunt destul de confortabile şi pe distanţe lungi, iar susţinerea laterală este bună. La capitolul spaţii de depozitare Mazda6 plusează cu câteva buzunare create inteligent şi cu unul dintre cele mai bune suporturi de mobil, amplasat la baza planşei de bord şi căptuşit cu un plastic aderent. De asemenea, între scaunele din faţă avem parte de o cotieră extrem de generoasă şi un suport pentru pahare foarte bine gândit.
Toate acestea graţie renunţării la frâna de mână clasică. Mazda6 facelift este primul model al japonezilor care adoptă frâna de mână electronică în defavoarea celei convenţionale.
Pe locurile din spate avem spaţiu suficient pentru trei adulţi. Răsfăţul la nivelul picioarelor este aproape similar cu cel întâlnit pe Volkswagen Passat.
Portbagajul pierde însă teren în faţa rivalilor, capacitatea sa fiind de numai 480 de litri, în contextul în care majoritatea propunerilor din segment garanează peste 500 de litri. Doar Peugeot 508 facelift oferă o capacitate mai mică.
Preţ de achiziţie
Noul Mazda6 pleacă de la 22.000 de euro, un preţ foarte bun în comparaţie cu ceilalţi concurenţi din segment. Doar Toyota Avensis şi Opel Insignia au valori de pornire ceva mai abordabile.
Dacă ne vom referi însă la versiunea diesel testată de noi, de 175 de cai putere, cu transmisie manuală şi nivel de echipare de top (Revolution Top), bugetul necesar achiziţionării ajunge la 31.500 de euro.
Dacă ne uităm în segment, un Peugeot 508 cu motor diesel de 163 de cai şi echipare d etop ajunge la 29.000 de euro, însă mai are nevoie de câteva opţionale pentru a egala Mazda.
Un Passat 2.0 TDIi de 190 de cai şi nivel de echipare Highline depăşeşte uşor Mazda6, la cei 32.200 de euro afişaţi pe etichetă, în vreme ce rivalul american Ford Mondeo în configuraţia 2.0 TDCi de 180 de cai putere şi nivel Titanium ajunge la doar 28.800 de euro.
Toyota Avensis se apropie mult de Mazda6 facelift în versiunea sa de 177 de cai putere şi nivel superior elegance, preţul său ajungând la 30.500 de euro.
Nu uităm nici de Opel Insignia, care în versiunea de 163 de cai putere ajunge să coste cât japonezul testat de noi, adică 31.700 de euro.
Siguranţă
Odată cu faceliftul, Mazda6 a îmbunătăţit şi pachetul de siguranţă oferit pasagerilor săi. Pe lângă sisteme obligatorii, pe care le ştim cu toţii, cum sunt ABS, DSC, TCS şi şase airbaguri, berlina din Ţara Soarelui Răsare beneficiază şi de un asistent care frînează inteligent în oraş, la viteze mici, atunci când nu ai văzut că maşina din faţă este deja oprită.
Ar mai fi asistentul care te avertizează la depăşirea benzii de mers şi cel care monitorizează unghiul mort. Aceştia lucrează împreună cu camera pentru marşarier pentru a te ajuta să ieşi cu spatele dintr-o parcare. La noi funcţionează de minune în parcările de tip ”spic”, unde vizibilitatea este redusă.
Tot la capitolul tehnologie de siguranţă trecem şi senzorii de monitorizare a presiunii în pneuri, sistemul de asistenţă la plecarea din rampă şi chiar sistemul de alertă şofer, care detectează starea de oboseală şi îţi recomandă o cafea. Pentru că nu beau cafea, am preferat să nu testez vigilenţa sistmeului gândit de Mazda.
Ţinută de drum
Mazda ne-a rezervat mereu surprize plăcute la capitolul ţinută de drum. Spuneam şi mai sus că producătorul japonez şi-a dorit să ofere puţină sportivitate pentru fiecare. Prin urmare, Mazda6 nu putea fi privată de această doză, regăsită în ADN-ul brandului.
Suspensia te îndeamnă la acte de bravură, păstrând constant o senzaţie de siguranţă şi reducând pe cât posibil senzaţia de ruliu.
Mai mult, pentru ca ecuaţia să fie una aproape perfectă ea nu este deloc zgomotoasă sau nerafinată atunci când abordezi neatent o groapă sau o linie de tramvai. Ba dimpotrivă, acceptă cu stoicism şi încearcă să transmită cât mai puţin în habitaclu.
Direcţia este asistată inteligent şi păstrează o precizie bună.
Vizibilitate
În materie de vizibilitate nu s-au schimbat foarte multe. Mazda 6 beneficiază de oglinzi cu o dimensiune corectă, care pot asigura vizibilitate optimă doar după ce sunt reglate corespunzător. Luneta este generoasă, dar are o înclinaţie destul de mare.
Un aspect foarte important de notat este acela că japonezii susţin în continuare că Mazda6 este modelul de segment mediu cu cel mai aerisit habitaclu. Iar asta nu poate decât să contribuie la crearea unui habitaclu prietenos.
Tehnologie
Faceliftul a adus substanţă în interiorul lui Mazda6. Dacă în urmă cu trei ani, în cadrul testului internaţional desfăşurat în Portugalia, simţeam că sedanul japonez este o formă căruia îi lipseşte puţin fondul tehnologic, din cauza sistemului multimedia puţin depăşit. Mazda a ascultat conştiincios de ceea ce au sugerat clienţii, iar noua generaţie aduce o îmbunătăţire considerabilă la acest capitol.
Avem forme cu tot cu fond. Sistemul multimedia este intuitiv, uşor de folosit, iar grafica navigaţiei este deosebit de plăcută. În plus, amplasarea comenzilor pe consola centrală, asemeni celor de la BMW, este o idee bună, dar care necesită acomodare prealabilă.
Un alt detaliu notabil este sistemul head-up display. Acesta proiectează informaţii esenţiale pe o mică bucată de sticlă amplasată la baza parbrizului. Având în vedere că este monocrom şi destul de succint în informaţii, el este destul de departe de tehnologiile similare regăsite pe modelele premium. Cu toate acestea, instalarea sa va ajuta mult şoferul.
Pe lista de dotări mai putem trece climatizarea pe două zone, uşor de accesat, după cum aminteam şi mai sus, sistemul audio Bose cu o fidelitate foarte bună şi farurile LED adaptive, oferite alături de un sistem care ajustează constant faza lungă pentru a nu orbi ceilalţi participanţi la trafic.
Design
La capitolul design nu sunt foarte multe de spus. Nu pentru că maşina asta nu are nimic de spus. Dimpotrivă are foarte multe de spus. Este şi unul dintre motivele pentru care a prins atât de bine la publicul din România: este o maşină foarte frumoasă.
Reţeta estetică s-a dovedit a fi una excelentă, motiv pentru care faceliftul nici nu caută să o altereze prea mult formele. Câteva linii discrete în partea forntală, la nivelul spoilerului, acelaşi tratament şi la posterior, noi modele de jante şi cam atât.
Chiar dacă este cea mai frumoasă apariţie din segmentul mediu, Mazda6 a primit cu braţele deschise lista de retuşuri. În fond, chiar şi Miss Univers are nevoie de o întinerire din când în când.
Ne-a placut
- Spaţiile de depozitare
- Consumul redus
- Cuplul motor
- Designul
Nu ne-a placut
- Capacitatea portbagajului comparativ cu rivalii
- Aspectul monoton al instrumentelor de bord
Date tehnice - Mazda 6 facelift (2015-2018) 2.2 Diesel Biturbo (SKYACTIV-D) 175CP Man6 Revolution Top | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie 2024)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie 2024)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie 2024)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie 2024)
Pretul este unul mic fata de concurenta. Cu 22 de mii euro cumperi o Mazda 6 mediu dotata inclusiv navigatie si altele. Evident cu motorizarea 2.0 benzina 145 cp .
Incet incet , e drept pe buzunarul timpul si nervii lor unii romani incep sa se destepte cu privire la "fiabilitatea germana Das Auto"
http://www.kmkz.ro/sport/masini-sport/mitul-vw-a-murit-are-cineva-un-logan-de-vanzare/
http://www.netcarshow.com/kia/2016-optima/1024x768/wallpaper_14.htm
Daca mi-as cumpara vreodata o masina din clasa D (slabe sanse pentru ca nu am nevoie de spatiu atat de mare in habitaclu) cu siguranta ca Mazda 6 ar fi una din primele alegeri. Ca design e peste tot ce e acum in Europa. Bordul e ok ca materiale, peste medie insa nu ma omor cu ergonomia si nici cu sobrietatea lui. Prefer un interior mai aerisit cu comenzi mai mari si ecrane pozitionate mai bine si mai lizibile cum are noul Malibu http://image.motortrend.com/f/roadtests/sedans/1504_2016_chevrolet_malibu_first_look/102330344/2016-chevrolet-malibu-interior.jpg . Noua Optima are de asemenea un interior mai interesant decat Mazda 6. Insa e de precizat ca-s modele complet noi iar Mazda 6 e face lift. Sunt sigur ca generatia urmatoare va corecta micile neajunsuri.
M-as putea obisnui cu "sobrietatea" ceasurilor de bord dar (sa nu radeti) mie nu-mi place maciulia schimbatorului de viteze.
@Automarket....am vazut ca nu ati spus niciodata (si nici nu se prea poarta); cateva cuvinte despre sistemul audio s-ar putea? Cred ca si asta are importanta pentru ca optional iti permiti sa schimbi partea de sunet. Asa ca ar fi interesant o opinie viitoare in acest sens si, in consecinta, o nota.
Merci
Am atins punctual şi acest detaliu la capitolul Tehnologie:
”Pe lista de dotări mai putem trece climatizarea pe două zone, uşor de accesat, după cum aminteam şi mai sus, sistemul audio Bose cu o fidelitate foarte bună...”
Mulţumim pentru sugestie.
In articolul asta ati scris asa "În cifrele oficiale, Mazda anunţă o medie de numai 4.5 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că poate ţine pasul cu cei doi mari favoriţi ai segmentului mediu. Există însă Ford Mondeo cu un consum mediu de 4.4 litri/100 de kilometri şi Passat-ul de nouă generaţie cu 4.1 litri/100 de km.
Ceilalţi rivali, Toyota Avensis şi Peugeot 508 au valori mai mari decât Mazda6, însă mai avem un Opel Insignia care se laudă cu 4.3 litri/100 de km."
Nu va contraziceti oare?
Tot zgomotoasa a ramas!
Nene, asculta-ncoa: deci, puterea oricarui motor pe benzina, depinde de cat aer poate motoru sa traga in el, ok ?
Pe langa volumul motorului, aici mai conteaza si admisia (emisia , etc).
Pentru asta se proiecteaza o galerie de admisie , dupa cum se doreste.
Daca se proiecteaza o galerie de admisie cu minim rezistenta, air flow-ul e super, iar motoru trage usor aer inauntru , respectiv poate arde mai multa benzina - respectiv iese putere mare.
Puterea mare implica si un consum ridicat de combustibil. Mai exista si galerie de admisie cu geometrie variabila....
Deci daca vrei sa stii, poti face un motor de 1.6 de 200 de cai, schimbandu-i galeria de admisie, si chiulasa , cu una CNC-Ported Racing Head, special adaptata. TU o sa fii omu fericit, ca o sa ai 200 de cai....din 1,6 ( cum va exprimati voi), insa omule, motoru tau o sa consume ca un motor....de 200 de cai, pricepi acum ??
Deci in primu rand construirea unui motor de acest gen costa destul de scump, iar o companie cand face un motor, se mai gandeste la economia de combustibil, si se mai gandeste la economie de bani, ok ?
Iar un motor de 200 de cai inseamna ca necesita si piese care sa reziste bine la forte.
De ce crezi ca exista chip-tuning-ul sau IN GENERAL TUNINGUL ????
Fiindca din fabrica, masina nu iese cu tot potentialul.
Mai mult ca atat.....in calcul mai exista si un asa numit CUPLU MOTOR......daca vrei CAI MULTI DIN LITRI PUTINI, tre sa faci motor de turatie inalta ( Asa cum face de ex. Ferrari, Lamborghini, Pagani.....).
Pentru a realiza un asa motor --- iarasi costa destul de scump ( nu dau detalii de ce ca si asa se intinde bine comentariu meu), iar in al doilea rand, tre sa-l faci big bore and short stroke.......ultima inseamna --- micsorarea cuplului, IN GENERAL, si MAI ALES la turatii joase....
Adica, tu ca sa simti puterea aia a lui...tre sa-l turezi bine, ok ??
Nu stiu daca te-ai simti bine mergand prin oras, la depasiri cu 5000-6000-7000 ture (fiindca mai jos motoru nu trage - simplu).
Si in al 3-lea rand, motoru tau de 1.6 high-revving ( natural aspirat), o sa consume bine...adica cam asa ca un 2.5 de 190-200 de cai.
Tine minte una: PUTEREA (deci energia) NU APARE DE NICAIERI !!!
Puterea (deci energia) rezulta din BENZINA arsa, nu din bășini !!!
Orice model de motor n-ai avea...daca are 300 sau 400 sau 500 de cai -- el arde benzina ca sa dezvolta ”caii” respectivi.
ca doar nu degeaba se numeste ”SUPRAALIMENTAT” , gandeste-te la cuvantu asta .... e SUPRA --- ALIMENTAT, deci in plus alimentat.
ca doar nu degeaba se numeste ”SUPRAALIMENTAT” , gandeste-te la cuvantu asta .... e SUPRA --- ALIMENTAT, deci in plus alimentat.
@Ivanoff
Nu putem compara serios o Kia pana la urma cu o Mazda . Atentia la detalii la Mazda e net superioara. Dar si Kia e buna nu zic ca nu. Ins ae pe locul 2 la mine dupa Mazda.
Mazda are dieseluri de multa vreme, multe din ele chiar si premiate, mai grav pt VW e ca Mazda a mai inovat intre timp, iar acum au cele mai silentioase dieseluri de pe piata datorita raportului de compresie neobisnuit de scazut.
@Belu si @da bai, bagati la cap.
@Cosmin, dar cumpara-ti mataluta Passat si lasa-ne pe noi sa ''astia prostii'' sa cumparam Mazda . Cu toate ca vom ''regreta'' amarnic ca Mazda ''nu facea dieseluri'' cand VW scotea TDI ala ''silentios'' . Eu am avut TDI si m-am ars , nu am chef sa mai patesc si a doua oara. Consuma mult mult ulei, probleme cu injectoarele, culbutori, tacheti, etc.
Îţi trebuie, totuşi, o doză de frumoasă nebunie ca să deţii şi să conduci astăzi o Mazda. Ai accepta şi ţi-ar plăcea să-ţi “sfidezi” semenii “filogermani” majoritari? Mazda semnifică exclusivism chiar şi într-un ocean tern de Toyote. Din păcate, mă simt prea “GeMificat” pentru a-mi permite luxul de a mă gândi la Mazda în termeni de cumpărare…
Nu sunt mare fan al grupului VAG, dar zi-mi si mie daca ai condus sau daca ai fost pasager vreodata intr-o masina diesel CR de la acest grup . Eu mereu am fost un fan infocat al motoarelor pe benzina tocmai pentru ca motoarele diesel erau foarte zgomotoase. Daca nu ma insel, de prin 2008 au aparut, in grupul Vag, motoarele diesel CR. Da-mi voie sa-ti spun ca la interior cu greu iti dai seama ca esti intr-un diesel.Atat de rafinat este.
@fani ultrasi
Repet, nu sunt mare fan VAG, dar nu inteleg ce e cu aversiunea asta fata de acest grup, si in special fata de VW. Daca va place asa de mult Mazda, sau orice alta marca, luati-o si bucurati-va naibii de ea. Nimeni nu detine adevarul absolut.Doar pentru ca voi aveti impresia ca ati descoperit apa calda, asta nu inseamna ca ati si facut-o.
Pai vere, du-te tu la un dealer orice marca, si spune-i ca platesti autoturismul pe loc, sa vezi ce reducere iti face, si asta fiindca sunt disperati toti dupa bani ( e foamete de bani mai ales pe criza asta ). Pai dealerul care mai e numit si consilier de vanzari ( pe legitimatie ) , castiga un comision de X%, tu ca client cand te duci si platesti toata suma ''cash'' , evident ca lui ii faci un beneficiu mult mai mare decat daca ai cumpara-o in rate,el poate lua comisionul mult mai rapid si mult mai mare la plata integrala. Asadar , la orice marca te-ai duce si i-ai spune ca platesti ''cash'' , dealerul respectiv iti face reducere de cateva mii de euro bune, chiar 5 mii , si asta fiindca iti va mai baga el pe neve si un tichet rabla care va face rost de el prin ''sursele'' de rigoare . Eu cand am cumparat acum 2 ani Citroen-ul C4 ( masina mea personala de azi ) , dealerul mi-a oferit reducere de 4 mii , asadar el costa cam 18 mii si umpic, dintre care mi-a facut rost de un tichet rabla ( deci 1.500 ) , plus reducerea pe care mi-a acordat-o pt plata integrala. Am avut norocul sa platesc masina integral si asta dupa ce tocmai vandusem un teren intravilan , dupa care m-am ales cu o suma frumusica, iar un procent s-a dus pe masina. Daca eu plateam masina in leasing reducerea nu ar mai fi fost aceeasi.
Cu siguranta daca te-ai duce la Mazda , si ai negocia ''la sange'' , i-ai spune ca nu esti dispus sa dai decat 27 mii pe masina ( banii jos ), dealerul ar accepta din start. Nu-si permite sa piarda, iar la plata ''cash'' , avantajul cade maxim pt el.
Ca posesor de Golf 1.6 TDI imi vine sa ma mut la TSI sau chiar 2.2 diesel de pe Mazda 3 tocmai din cauza zgomotului infernal de enervant la relanti si in mers . Am condus Mazda 3 2.2 diesel la test drive si pt o clipa era sa cred ca conduc o varianta pe benzina, asta pana cand nu ma uitam la turometru si vedeam ca se plafoneaza la 4.500 rpm ( ca la orice diesel ) , atat de silentioase sunt dieselurile Mazda, ca sa stii si tu. Imi place masina mea, insa neajunsul asta e un mare dezavantaj, mai ales daca mai ai si un copil .
Dar asa cum ai zis, se poate rezolva totul cu Silent Coat, foarte bun pt antifonarea masinii . Drumuri bune tuturor !
Exemplu Mercedes CLS 350 CDI cu tot ce vrei pe el Nou peste 88000 euro in 2013
Cumparat in 2015 la 42000 km cu 42000 Euro
peste 40000 euro pierde in 2 an iar la 40000km poti sa zici ca e inca masina noua
asta cu devalorizarea nu mai e cum era odata orice masina noua pierde ff mult si repede din valoare
de la 5 ani si 100000 mii oricum nu mai valoareaza mare lucru si poti sa le iei ff ieftin indiferent de marca
Si acum in ceea ce priveste ''arta pur artistica'' a posesorilor de Moskvicz in materie de devalorizare, am sa le arat cateva modele puse la vanzare :
http://olx.ro/oferta/mazda-6-2-2d-175cp-2014-ID3vYux.html#f3782f138d
http://olx.ro/oferta/vand-mazda-6-revolution-plus-extra-full-2-2skyactive-biturbo-175-cp-ID38Z5p.html#1526add5bb
Masinile au in medie 30 de mii km rulati, nu vad acea depreciere de 50% de care se vb mai sus ? As fi vrut eu sa coste 15 mii , dar din pacate nu e. In ceea ce priveste alte piete, e normal ca in Norvegia, Germania, Polonia, etc ca masinile SH sa fie mai ieftine. Acolo nu doar Mazda 6 este, ci marea majoritate, si asta fiindca TVA-ul este si el mult mai mic fata de RO, si alti factori care influenteaza preturile. Dar ar fi mult mai interesant un link din partea celor care striga in gura mare .
Nu serios, cum imbunatatiri "discrete" cand transformarea interiorului este radicala!